• wito

    zdravím rozhodol som sa, ze si tento rok zadovážim cestak, momentálne jazdím uz od 2013 na specialized camber expert 2012

    spravím na ňom za rok 2000–4000km podla podmienok, myslím že na cestaku by som to držal v tých vyssich číslach ak ma slovenske cesty pustia :D

    co som kukal tak tento sa mi pozdáva https://bicykle.heureka.sk/…arc-50-2019/ aj výzorovo aj shimano 105 sú asi dobre

    a asi ist do Lka vsak? mam 187cm, cca 90kg

    vie mi niekto poradiť s výberom? nemám vôbec prehlad v cestných bikoch, či radšej isť do karbónu s nizsou výbavou alebo opak, pripadne priplatiť za lepšie, predsa len kupujem bike na XX rokov

    jazdím pohodlným štýlom a sem tam sa s niekym ponamáham, ale nič seriózne, hlavne nech je to v rámci možnosti pohodlne

    som tu hlavne aby som sa poradil, tak možno sa spýtam aj daku sprostu otázku

    0 0
    • Řepík  

      kolo neznám, ale jen při letmém pohledu mě odrazují ty mechanické kotoučove brzdy…to fakt ne…

      0 0
      • wito  

        ta hladat daco ine?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tady ti každý řekne, že bez hyder a pevných os se nedá jezdit. Pokud máš omezený rozpočet, dá se s mechanikama normálně fungovat, u Spyre je akorát problém, že se pereš se silnou vratnou pružinou…

          0 0
          • wito  

            a je daco v cca tej istej cenovke, po com by som sa mal pozerat?

            0 0
          • Martin  

            Přesně. A ani ta vratná pružina není takové peklo, jak Místní Odborná Veřejnost Bike Fora ™ straší.

            0 0
            • wito  

              ok tak nejdem teda spekulovat nad carbonom alebo inou vybavou aj ked ma to z nejakej priciny laka :D

              premyslam este nad tymto https://www.alza.sk/…d4844248.htm

              pouziva ho niekto? by ma zaujimalo ci v pohode tom ozem prehadzovat medzi cestakom a mtb, pripadne to este nebude potrebovat dalsie snimace

              0 0
              • keremotto  

                Ak je sanca, zeby si si to mohol dovolit, snazil by som sa pozriet radsej nejake bicykle s karbonovym ramom na 105ke, pripadne tiagre.. podla mna pocitis rozdiel v karobnovom rame oproti hlinikovemu viac ako ci to bude tiagra alebo 105ka

                0 0
                • wito  

                  mas aj daky typ na daky? po strankach co pozeram tak sa neda moc filtrovat ram a co natrafim to je uz v dvojnasobnej cene

                  0 0
                  • keremotto  

                    Noo tak od 1400 eur by si nieco vedel zohnat (vacsinou z tych maloobchodnych cien predajcovia 10% su ochotni spustit), pripadne nejaky vypredaojvy model ak by si nasiel v tvojej velkosti tak snad aj o nieco lacnejsie:

                    Napr:

                    https://www.canyon.com/….0/2181.html?…

                    https://www.giant-bicycles.com/…tcr-advanced

                    https://www.kola-online.cz/…-2018/d26746

                    A nemusis sa bat, ze to bude nekvalitny karbon – dnes uz vyrobcovia nemaju 5 radov karbonovych modelov ako to bolo napr. kedysi u Treku, od rady 300 az po 700… dnes maju vacsinou dva, kde ten top karbonovy ram je na modeloch od povedzme od 4000 eur a vyssie… a ten ich druhy na vsetkcych ostatnych.. teda napr. u toho Gaintu co som poslal, tak bicykel na Tiagre v hodnote 1550 eur ma rovnaky ram ako ich bicykel v hodnote 5000 eur.. rozdiel je potom vo zvysnych komponetoch.. u toho CAnyounu podobne.. vismni si, ze maju ramy SL CF a potom SL CFX a tie su az na modeloch co stoja 6200 a 6500 eur..

                    Potom este zalezi, ci chces viac pohodlnejsiu geometriu alebo zavodnejsiu, kde si trochu viac vystrety dopredu (najdes o tom kopec videii a clankov ak si o tom budes chciet nieco nastudovat – endurance vs race geometry).. Canyon a Lappiere co som poslal su Endurance modely, Gaint je zasa Race geometria

                    A potom je tu dnes dalsia otazka – kotucove vs rafkove brzdy – s kotucovymi brzdami by cena bola asi este o nieco vyssia nez 1400 eur, a myslim si, ze na hlinikovych kolesach su rafkove brzdy uplne postacujuce – ale je to vec nazoru a preferencii.

                    Niekedy najdes zaujimave kusky aj v bazare:

                    Napr. https://www.cyklobazar.cz/…a-model-2018 – nebude ti sediet velkost, len to davam ako priklad

                    0 0
                    • keremotto  

                      Z týchto čo som poslal je na tom určite najlepšie Canyon – okrem kazty plná 105ka výbava – karbónový rám aj vidlica (Gaint ma karbónový len rám, vidlicu hliníkovu a navyše za 1550 eur len na tiagre (1400 po 10% zlave))

                      0 0
                      • wito  

                        tak ten canyon vyzera strasne sexy a hned by som ho objednal, len bike budem kupovat na splatky a na ich stranke to nieje mozne a co prave googlim tak nikde inde sa nepredavaju

                        0 0
                        • keremotto  

                          Jaaj… no mylsim ze u nich len v hotovosti hej.. ale s tym bicyklom by si bol fakt spokojny :) Ide to priamo od vyrobcu bez sprostredkovatelov, takze preto to kupis len tam a preto maju v porovonani s inymi znackami lepsie ceny… kazdopadne, skusim este pohladat nieco ine, co by slo na splatky.. tie zvysne dva by sli, a tie by si mohol ist aj vyskusat do obchodu k nejakemu predajcovi a by ti poradil s velkostou, ale neviem ci by ti to TCRko vyhohovalo, kedze si pisal, ze chces neico pohodlne a oni su clekom dlhe a zvyknu mat aj dlhe predstavce.. to by si prave vedel vyskusat v obchode.. Gaint ma prave tiez celom dobry pomer cena/ vykon.. ale zrovna ten ich Endurance model sa priblizuje najlacnejsi az niekde k 2000 eur.. skusim este nieco pozret potom

                          0 0
                        • keremotto  

                          Jaaj… no mylsim ze u nich len v hotovosti hej.. ale s tym bicyklom by si bol fakt spokojny :) Ide to priamo od vyrobcu bez sprostredkovatelov, takze preto to kupis len tam a preto maju v porovonani s inymi znackami lepsie ceny… kazdopadne, skusim este pohladat nieco ine, co by slo na splatky.. tie zvysne dva by sli, a tie by si mohol ist aj vyskusat do obchodu k nejakemu predajcovi a by ti poradil s velkostou, ale neviem ci by ti to TCRko vyhohovalo, kedze si pisal, ze chces neico pohodlne a oni su clekom dlhe a zvyknu mat aj dlhe predstavce.. to by si prave vedel vyskusat v obchode.. Gaint ma prave tiez celom dobry pomer cena/ vykon.. ale zrovna ten ich Endurance model sa priblizuje najlacnejsi az niekde k 2000 eur.. skusim este nieco pozret potom

                          0 0
                      • Chlebovnik  

                        Neplaš. Vidlice na tomto Giantu má hliníkový jen krk. Velké plus jsou na Giantu bezduše.

                        0 0
                        • keremotto  

                          Aha, jasne.. zle som to pozrel, tak to pardon.. bolo mi to aj divne zeby nebola karbonova ked je ram

                          0 0
                    • mr.nikdo  

                      Kamo Canyon Endurance proti TCR.

                      Endurance silnici porovnat s cistokrevnou silnici?

                      Kdyz Giant, tak Defy – stejna kat.

                      0 0
            • Smazaný účet  

              Povoloval jsem teď štelovací šrouby kvůli sjetým deskám a přemluvit páku z horního úchopu je teda dost znát, o nějakém citlivém dávkování nemůže být řeči.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Buď máš slabou ruku nebo ti něco chodí blbě. Brzdím se spyry v 90% v horním úchopu a páky (tiagra 4700) chodí úplně lehce. Rozhodně se s žádnou pružinou neperu.

                0 0
          • mr.nikdo  

            Porovnani Spyre x Rafky – vedou Spyre. Prijde mi podobna sila nutna pro zmacknuti.

            Davkovatelnost a ucinek je u Spyre uplne jinde.

            0 0
          • kyl  

            bez hyder,pevných os a MOTORU se jezdit nedá.

            0 0
      • Smazaný účet  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Martin  

        Na silnici bez problémů, Spyre mě limitovaly až v opravdu rozbitých lesních sjezdech. Spyre bych se v žádném případě pro silniční použití nebál.

        0 0
        • wito  

          planujem iba po asfalte chodit, tak som v pohode s tym teda?

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jasně, je to tak, jak píše Doom. Vozím Spyre na gravelu už druhou sezónu k naprosté spokojenosti. S tou pružinou není žádný problém. Stačí si porovnat jak velkou páku má silniční 105 např. oproti bikovým hydrám deore 615.

            0 0
            • wito  

              takze bez starosti to mozem objednat hej?

              kukal som a v tej cenovej skupine som nic v komplet 105 vybave nenasiel, tak som premyslal ci navyssit rozpocet

              ono to budem brat aj tak na splatky tak par 100 evri by som vedel ist este hore

              0 0
              • Martin  

                Nekoumal jsem to vyloženě do detailu, ale brzdy Spyre rozhodně nebudou problém.

                0 0
                • well  

                  Každý mame jinou zkušenost, já bych radši ráfkové brzdy než Spyre.

                  0 0
    • puka  

      Chceš čistokrevnou silnici nebo něco na vaše silnice? Osobně bych do kotoučových brzd na silničce nešel (zbytečná váha navíc, ne tak důležitý přínos). Když už, zkus se podívat po gravelu třeba v decathlonu .

      0 0
      • wito  

        3ja kamarati kupovali z decathlonu MTB a boli cele doskrabane a zle zlozene rad by som sa tomu vyhol i ked mi nevadi ta znacka

        je v tom rozdiel ci je to gravel alebo cestak? co som kukal tak len kolesa su trosku sirsie

        0 0
        • mr.ricardo  

          3ja – to až uvidí Doom, tak mu praskne žilka :)

          0 0
        • puka  

          Právě ty pláště jsou širší. Jinak to je stejný bike. Jestli chceš jet i mimo silnic, je to dobrá volba. Na honění kilometrů po silnici ti bude stačit obyč silnice se špalkovýma brzdama. Ušetříš si i nervy při seřizování.

          0 0
    • Coural  

      Mrkni na https://www.planetx.co.uk/. Při tvém rozpočtu si tam vybereš.

      0 0
    • Alojs01  

      Na 187cm velikost L asi ne…:-)

      0 0
    • wito  

      hmm nemyslel som zeby mi vyber trval tak dlho :D

      0 0
    • wito  

      premyslal som ze dam vyssi rozpocet na moj bike

      co poviete na tento? https://www.coolbike.sk/…30-2017-l-56

      0 0
      • mr.nikdo  

        Jakou velikost?

        Uz se vlezes do tohohle i s vymenou kol.

        Velikost bych pohledal na jinych webech.

        Ten Scott s Tektrama – no nevim.

        0 0
        • wito  

          velkost mam L, 187cm je moja vyska, tak ten asi nebude pasovat

          priznam viacmenej pozeram ako v prvom rade ten bike vyzera a ci je karbon

          0 0
          • mr.nikdo  

            Jak jsem psal – velikost lze pohledat na jinych webech.

            A nepsal jsem o karbonu – u kole za 60 na silnici by nemela byt rec o necem jinem mimo karbonu anebo Ti…

            Narazel jsem na to, ze na kole za 60 nejsou ani Shimano brzdy (rafkove), ale Tektro.

            A pak se rozhodni, jake kolo chces a na co. Cistokrevna silnice je neco trochu jineho nez Endurance…

            0 0
      • Cavendish  

        https://pardus-bike.cz/super-3 Za 2000Eur máš Pardus Super 3. Kompletní Shimano 105, karbon rám i vidlice. Karbon sedlovka i řidítka. Karbonová galusková kola + certifikace UCI.

        0 0
      • keremotto  

        Skus pozriet Treky – su to velmi dobre bicykle podla mna, jazdil som sest rokov jeden a bol som fakt spokojny..

        Domane:

        https://www.trekbikes.com/…l-5/p/24223/?…

        • ich endurance model, trochu drahsi a trochu tahsi ako Emonda

        Emonda:

        https://www.trekbikes.com/…l-5/p/24219/?…

        • ich „race“ model, avsak vobec by som sa nebal pohodlia na tomto bicykli, maju celkom vysoko hlavovu trubku a ram je dostatocne pohlodny ja bez roznych enrudance vychytavok (endurance bajky zvyknu mat specialne odpurzenia)

        Na tom Scotte budes asi dost natiahnuty – je to zavodny model – a na tvoju vysku neviem ci by bola vhodna tato velkost – to by si musel ist skusit osobne

        Pripadne tohtorocny model Defy, ktore snad budu este dostupne aj v tvojvej velkosti:

        https://www.giant-bicycles.com/…anced-2-2016?…

        • ale za mna skor tu Emondu
        0 0
    • wito  

      pozeral som si vcera vela o tejto defy

      celkom ma prekvapilo co tento povedal ako finalne rozhodntuie o tomto bike na youtube https://youtu.be/baVRc4OmJ5M?…

      0 0
      • keremotto  

        A ktorá vec konkrétne ta prekvapila?

        0 0
      • mr.nikdo  

        A to je duvod, proc jsi tady nekolikrat cetl – rozmysli si, co chces. Proto jsem se divil Canyon Endurance X TCR. I ten Scott byl vylozene zavodni raketa (jak TCR).

        Defy je pohodlna – zadek pekne pracuje, takze i na hrbolate ceste jedes pohodlne. Je zaroven i tuha – co se slapani tyce.

        Jinak Giant uz par let dela D-Shaped seat post. To stejne ted vynalezl po urcite dlouhem vyvoji (a drahem) Specialed pro Roubaix :-D.

        0 0
      • roupik  

        Defy v té šedé barvě se mi líbí a co jsem slyšel ohlasy tak je to na silničku hodně pohodlné kolo…sám mám Canyon Endurace

        0 0
    • wito  

      ano trosku som uz pomyleny co vlastne chcem, denne kukat 5 hodin po strankach cestne bicykle ma zmagorilo

      primarne hladam full carbon na kotucoch s designom co nevyzera ako zo sedemdesiatych rokov, preto som postnul ten foil, lebo vyzualne sa mi pacia ich ramy

      co ma prekvapilo tak ten rozdiel medzi defy a tcr, ze je to taky rozdiel v tom ked sa chces s niekym ponahanat

      0 0
      • mr.nikdo  

        „Dnes“ mas rozdil mezi silnici-Endurance-Cross-Gravel skoro jako Dirt-XC-Enduro-Freeride-Downhill biku (je jedno jestli pevne anebo celoodpruzene).

        Neni to jen o plastich, ale o geo, pripadne reseni karbonu (pohodli)…

        Klasicka silnice – rychla, pevna, nemusi byt uplne pohodlny posed. Tedy na SK na horsich silnicich budes vyklepanejsi a znechucenejsi.

        Endurance – dalo by se rici – na delsi vyjizdky pro amatery. Pohodlnejsi geo a pripadne i stavba ramu.

        Tohle si rozhodni, pokud chces jezdit jen po silnici. Pokud chces jezdit i treba po sotoline, tak jsou tady dalsi varianty – Gravel, CX.

        Tohle rozhodnuti je zaklad a to, ze chces karbon + kotouce je spis dodatek.

        Jeste tip – promysli si, jake kopce chces jezdit. Protoze to, ze je nekde kazeta 11–32/11–34 neznamena, ze maji kola stejne prevody. Zrovna Canyon Endurance ma kliky 52/36. Ja chtel kvuli kopcum a vyletum kliky 50/34, protoze 52/11 vim, ze nikdy nikde nepojedu ;-).

        Kdybys byl mensi, tak by ses musel koukat jeste na delku klik, kdy tam jsou schopni narvat 165 mm kliky i na model S, misto 170 mm…

        0 0
      • vt  

        IMHO by v tvem pripade bylo nelepsi si ty kola vyzkouset, rozdil v geo je obrovsky … teda pokud ti nejde jen o ten vzhled :-)

        0 0
    • wito  

      neviem uz najst ziaden link, ale davno som jazdil na tomto https://www.mtbiker.sk/…-vel-xl.html ale L velkost a bolo to v pohode

      ale hej pojdem skusit, i ked lokalne mozem skusit iba kellys a author

      0 0
      • keremotto  

        Velkost „L“ nie je velmi dobra informacia.. kazdy ram ma inu geometriu, kazdy vyrobca to znaci inak.. takze je nutne pozerat sa na rozmery ramu

        Tato merida ma klasicku, skor race geometriu

        Stale sa mi zda, ze by ten Trek Emonda mohla byt dobra volba pre teba, je to race bike, ale vcelku pohodlny. A co sa tyka kotucovych brz – uccinost je urcite lepsia, ale zasa bicykle v tejto cenovej kategorii uz na rafkovych brzdach mauj vahu okolo 8.5kg bez pedalov a kotucove brzdy este nieco pridaju – takze aj toto by som zvazvill

        0 0
      • keremotto  

        A urcite sa oplati zajst sa na bicykel pozriet osobne, v okolo 50 km snad budu predajne, ktore budu mat vacsi vyber bicyklov.

        0 0
      • keremotto  

        Este z tych endurance modelov:

        https://www.cannondalebikes.sk/…e-carbon-105 – na klasickych brzdach

        https://www.cannondalebikes.sk/…bon-disc-105 – na kotucovych

        https://www.specialized.com/…aix/p/170558?… – len Tiagra

        Ale tieto dve su trochu drahsie, vlastne celkovo tie endurance modely budu o nieco drahsie nez klasicke

        0 0
    • roupik  

      Doporučil bych všema deseti Canyon Endurace, ale chápu že může být pro někoho překážka omezena možnost kolo vyzkoušet a v tvém případě jsou i ty splátky nereálné…ale kolo je to super a v černé je pro mě i vzhledové paradni

      0 0
      • well  

        Ve výběru silničního kola je Canyon velmi silný hráč.

        Kvalita je bezkonkurenční. Jestli nevadí design, tak se nedá šlápnout vedle.

        0 0
      • lunochod  

        Píše, že hledá něco na „tento rok“ ..... čekat půl roku na dodání, to už si letos moc nezajezdí :-)

        0 0
    • wito  

      ok bol som skusit https://www.coolbike.sk/…el-velkost-l

      a celkom som sa zmotal

      hlavne nieje tam ten cudny hydraulicky system co ma giant

      akurat s velkostami mam problem, L velkost konci pri 186 co je moja vyska

      0 0
      • keremotto  

        Vyzerá dobre ten Scott.. ak sa ti pacil, tak v nom nevidim problem.. podla toho co tu hadzes za bicykle, tak sa ti viac pozdavaju race modely.. zasa samozrjme to neznamena, ak je to race bicykel, ze to bude nepohodlne.. ak nemas nejake problemy s chrbtom alebo co, zeby si potreboval byt co najviac vzpriameny tak bezproblemov i takyto bajk aj na dlhsie vyjazdy…

        co sa tyka velkosti, to sa tazko radi, ale obecne mensi ram sa lahsie doladuje ako vacsi.. a ked si bol skusat tak co si zistil? Skusal si to Lko? Ake sa ti zdalo?

        0 0
        • wito  

          mali len M/L velkost tak som moc nehrotil

          aj riesili ci mojich 90kg je moc

          asi neboli zvyknuty na niekoho ako ja ze dojde kupovat taky bike :D

          0 0
      • ms82  

        Mam 189 cm a velikost XL. Nedavno to ale rozdelili a normalni Addicty jsou vic endurance silnicky, maji pak jeste RC. Podle geo, kterou jsem nasel na netu, to ma frame stack a reach: 592.3 a 384.6, kdezto moje XL: 587 a 399. Takze je to kratsi, ale vyssi.

        Je tam nova 105 a disky, ja mam starou ultegru a rafkove brzdy. Ty jejich zakladni kola jsou docela odolne. Nalozil jsem jim slusne a pode mnou se ani nehnou (64 kg). Odesel mi ted zadni naboj, najeto asi 7.5k, ale to se stat asi muze. S kolem jsem spokojeny. Neni to nejlehci, co muzes sehnat, ale pokud nemas pres 5 W/kg, tak Te to omezovat nijak zasadne nebude :-)

        0 0
    • wito  

      nahodou som znova natrafil defy ale na vyssiu radu https://www.coolbike.sk/…18-velkost-l

      oplati sa investovat o 400€ viacej do tejto vybavy? a uz dam pokoj fakt :D

      0 0
      • Dawem  

        To vypadá dobrě i za hezkou cenu. Jak to tady sleduji, tak už si něco kupte a konečně jezděte :D. Jinak mi přijde el. řazení jenom luxus navíc (ALE nikdy jsem s tím nejel).

        0 0
        • w4c  

          Já měl tu možnost to otestovat a funguje to pěkně, řazení šlo krásně lehce a neustále se dolaďovalo, když se víc křížil řetěz.

          Ale jestli bych do toho šel taky nevím, na mechanické sadě se nemá co porouchat tady jsou hned 2 serva + nějaká elektronika v pákách + baterie, snad to mají vychytané.

          0 0
        • klobrch  

          Elektronické řazení oproti mechanice je fakt znatelný rozdíl. Hlavně ve funkčnosti a seřízení. Zrovna tak dnes bych už silničku chtěl jenom s kotoučovkama.

          0 0
      • roupik  

        super cena a ještě s el. řazením…neváhej

        0 0
      • mr.nikdo  

        Hlavne pocitisi karbon rafky a naby maji tusim od DT… ;)

        0 0
      • ms82  

        Jestli je to nova ultegra (8000), tak bych bral a jezdil.

        0 0
    • wito  

      ano som spekulat a rad idem do maximalnych detailov :D

      akurat som sa bavil s jednym co si chodi jazdit aj na tour de france a on mi zas odporucal ist radsej do 105 vybavy a 2019 rocnika ako ten 2018 a na ultegre je to rozumne?

      0 0
      • roupik  

        osobně bych vzal raději loňský ročník na ultegře (pokud je to 8000 řada), ale funkčně mezi ultegrou a 105kou nebude žádný výrazný rozdíl

        0 0
        • milan.v  

          Ano, rozdíl mezi 7000 a 8000 není žádný.

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Ale no tak… To jsou zase takové legendy, že není rozdíl mezi Durou a Ultegrou, Ultegrou a 105…

            0 0
            • milan.v  

              8000 a 105 je skutečně legenda, tam je rozdíl opravdu znát… Ale konstrukčně stejné 7000 a 8000?

              Není rozdíl ani mezi Di2 sadami Dura-Ace a novou Ultegrou, vím, o čem mluvím… ;o)

              0 0
              • wito  

                ok ak je ten rozdiel citit tak pojdem teda do toho r8000 bicykla

                0 0
      • mr.nikdo  

        Letosni model ma zvlastne resene vedeni hadic a bowdenu. Tenhle to dle mne lepe resene.

        0 0
    • wito  

      co kukam na fotky tak vyzera ze to je r8000, r6800 mala zadny presmikovac obli a tento ide do spica cize by to mala byt ta novsia verzia

      0 0
    • wito  

      ok giant defy 0 objednany, potvrdili mi ze to je r8050

      dakujem vsetkym za ich cas a trpezlivost pri mojich otazkach :)

      0 0
      • mr.nikdo  

        Neni zac. At jezdi a dela radost.

        Btw – tolik reci a spekulaci…

        0 0
      • keremotto  

        Haha, tak to si pekne stupol od hliikoveho kellysu na 105 k tomuto :D ale budes spokojny, super bicykel :) elektronika, karbonove kola ak sa nemyslim, tak to je uplne super.. a este k tomu za taku cenu

        0 0
        • wito  

          hej trosku som to „vysperkoval“ :D

          potom sem napisem pripadne poslem fotku z prvej jazdy ked uz konecne prestane prsat :D

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.