• Jozev*

    Ahoj, nevím kde hledat.

    Chtěl bych nový rám (požadavky):

    • pouze na kotoučové brzdy
    • rozpojitelná zadní stavba
    • trek/cross (alternativně 29 mtb)
    • pro výšku 173 cm (19")

    Děkuji za nasměrování.

    0 0
    • Bubaaak  

      Trek s rozpojitelnou zadní stavbou?

      O co se jedná?

      0 0
      • novas752  

        Tipuju řemen.

        0 0
        • Jozev*  

          Ano, chci to kvůli řemenovému pohonu.

          Kolo do práce, bezúdržbové.

          0 0
          • novas752  

            To ti hodně omezí výběr. Prakticky jen na značky které na řemenu stavěj nebo zakázkovej rám…

            0 0
          • Vilém  

            Pokud to nema stat hroudu zlata, tam mozna nejaky Cube, nebo jiny nemecky ram z vyprodeje.

            0 0
            • Jozev*  

              A to právě nevím kde hledat.

              Zkoušel jsem i ebay. Možná jsem nějaký rám našel ale nebylo toho nějak extra moc k výběru.

              0 0
          • Smazaný účet  

            Na ten řemen se taky chytá bordel a vrže…

            0 0
          • kamaro  

            Jakožto bývalý uživatel řemenového pohonu se Ti to pokusím rozmluvit – ono to zase tak bezúdržbové není, pokud chceš aby to různě nepohvizdovalo a pod. Je to celkem háklivé na správné napnutí řemene. Navíc pokud potřebuješ převody, tak ti nezbývá nic jiného než nábojová převodovka – těžká a když v tom začne chrastit, tak fakt nevíš co tomu je, protože dovnitř nevidíš. U klasiky vidíš co ten řetěz dělá a jsi schopen to řešit. U Alfinu Ti klidně při jízdě vypadne rychlost a protočíš naprázdno. Na převodu, který jinak normálně funguje.

            Takže asi tak. Ale jestli to chceš zkusit, směle do toho!!! Ale já Tě varoval…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Navíc spodní půlka převodů klade znatelný odpor.

              0 0
              • kamaro  

                Na odpor se.., aspoň víc potrénuju… :-)

                Toto mi na tom vadí asi nejméně. Nejhorší bylo, že když byl řemen hodně napnutý, tak kladl odpor. Když byl volnější, tak zase občas přeskočil při silném záběru.

                Jako s převodovkou se žít dá, tady ta bezúdržbovost bude trochu fungovat. Když se vychytá správné naladění, proč ne.

                Ale řemen? Ve výsledku voskovaný řetěz je daleko méně náročný na údržbu než celý řemen a za cenu řemenového systému mám jednorychlostních řetězů asi na 30 let provozu.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tvl, další, co se dal na svíčkové náboženství.

                  0 0
                  • novas752  

                    Neni divu, prostě to funguje. Docela voděodolné levné trvanlivé řešení co lepí bordel míň než nejlepší maziva do sucha.

                    Deal with it…

                    0 0
                  • kamaro  

                    Mě to vyhovuje. Mám více řetězů pro každé kolo a když začne ševelit tak ho rozpojím a vyměním za další ze sady pro konkrétní kolo. Dvakrát za rok to potom všechno navoskuju a mám zase na chvilku klid. Kromě výměny a voskování na ten řetěz jinak nesahám.

                    Pro každé kolo mám 3–4 řetězy, kola mám 4 a manželka 3. Takové malé řetězové hospodářství. Ale mě to baví :-)

                    0 0
                  • Cavendish  

                    Taky voskuju. Funguje to, je to čistý, nevrže to

                    0 0
                • Jozev*  

                  Mohu poprosit o více info ohledně vosku na řetěz?

                  Je to nějaký produkt, který se koupí: https://www.kupkolo.cz/…28g_z105516/

                  Nebo opravdu něco samo-domo?

                  0 0
                  • BB  

                    já používám tekutý vosk Squirt a normálně jednou za měsíc nakapu na řetěz, protočím klikami a nechám přes noc uschnout a to je celá údržba. Největší opruz je, že se nový řetěz musí pořádně odmastit. Kdyby tak některý výrobce začal prodávat suché řetězi.

                    0 0
            • Jozev*  

              Převodovku mám. Alfine 8.

              Hodně dlouho jsem ji chtěl, tak jsem si ji konečně pořídil, doufám, že mě nečeká zklamání.

              0 0
              • Jakobo  

                To jsi zvolil dobre, Alfine 8 by mel byt bytelnejsi oproti 3, 7 a 8r Nexusu a mel by mit i mensi ztraty. Nejvyssi Nexus 8 r je tragedie co do spolehlivosti.

                Dost jsem loni procital fora, pac jsem zacal jezdit na kole se 4r Nexusem a fakt jsem si prevodovku oblibil, melo to neznatelny odpor a na kole se jezdilo paradne. Ten 4r Nexus ma ale vyjimecnou konstrukci uplne odlisnou od ostatnich prevodovek Shimana, treba nejtezsi prevod je naprimo jako posledni, coz ma hned nekolik vyhod. Zadna jina prevodovka od Shimana a ani 3r naprimo neni. Pozdeji jsem prepletl na 7r Nexus a to bylo veke zklamani, ma to fakt citelny odpor. Dokonce takovy, ze pri prehozeni na lehci prevod odpor naroste, takze ve vysledku to skoro neni poznat. Na kole uz mam najezdene k 1000 km a nepozoruju, ze by se odpor snizil. Alfine mit nemohu, ram neni uzpusobeny na rafkovou brzdu ani nema uchyty na kotoucovky.

                A na remen se vyser, jak pise Kamaro. Navic ty 1r retezy kdyz na vec prijde tak se o ne nemusis vubec starat (ale to taky neni dobre). Obcas namazat, kdyz uz je opravdu suchy. Jsou bytelnejsi, tak se nevytahuji a v zasade to nemusis vubec resit.

                0 0
          • tsunami  

            Bezúdržbové kolo do práce/školy jsem měl – klasická „ukrajina“ s torpédem, nesmrtelná to věc. Každý den 8km tam, 8 zpátky :-)

            0 0
    • jardalee  

      levny ramy se obcas objevi a hned jsou vyprodany jinak je to vsechno okolo 20tisic a vic :) surly cinelli apod. a stejne cinelli melo tutto kde byla rozpojitelna stavba ale u novyho modelu to zrusili navic pouze na V brzdy,u surly by mozna neco naslo,no a potom ruzne exotika z USA treba all-city nature boy :) ale celkove hledat hodne v anglii,tam me prislo ze je toho nejvic

      0 0
      • jardalee  

        treba na chainreaction meli ramovou sadu od tohohle kola (octane one code) a vychazela na 7000kc a hodne sem uvazoval ze bych to vzal ale furt sem cekal na slevu az vyprodali XL :)

        0 0
      • Jakobo  

        Tam neni moc realnyc duvodu pro ty astronomicke ceny, ale je to okrajovka, bezni uzivatele o to nemaji zajem, nizsi a stredni trida v nabidce vicemene chybi, az pak nejake exkluzivni ramy.

        Treba teoreticky (neznam zpracovani, hmotnost a pruchodnost plastu pisou max 1.56") tento ram by byl presne to, co zakladatel chce, https://www.citybikes.cz/…lo-pansky-28 Pokud by mel horizont. patky, moznost nahodit sirsi plaste a trochu jinou geometrii. Ja vim, ze by to pak bylo uplne jine kolo, ale ciste cenove se ta castka nezmeni.

        K zakladateli. Jen tak na okraj, sice se mne to nelibi, ale ty s tim Alfine a kotoucema muzes pouzit jakykoliv ram, akorat nasadis napinak. Vlastne to bude i jednodussi, pac se nebude menit pozice kotoucovych brzd. U protislapu mit napinak nemuzes. Tak muzes v zasade vzit jakoukoliv hlinu, ocel, cokoliv a misto hazky namontovat napinak. Mozna to tak i planujes, nejak se v tom tady ztracim.

        No a nakonec uplne na zaver, dival ses na kona Unit? To je mozna presne co chces. Je to teda ocel. Krome te rozpojitelne stavby, a to jsme ti uz doufam vymluvili.

        0 0
        • Jozev*  

          Je pravda, důvod proč by rám měl být dražší není.

          Ano já vím, že mohu použít jakýkoliv rám pokud dám řetez.

          Mám kompletní sadu s napínákem atd, takže tady problém není.

          Prvotní myšlenka byla sehnat více-rychlostní náboj a sehnat rám na řemen.

          Poskládat si kolo bez údržby.

          Nestarat se o řetěz – přeci na suchý řemen se nechytá žádná špína.

          Ale jak tady čtu, mnozí majitelé (co měli řemen) mají jiný názor.

          Jo, nechám si poradit.

          Nikdy jsem na tom nejel a nikdy jsem to neviděl na živo. Jen se mi myšlenka hodně líbí.

          Kdybych neměl limit ceny, tak vůbec nevznikne tato diskuze: https://www.singlebe.com/…ype-disk-ii/

          0 0
          • Jakobo  

            Jen jeste detail. Jsi si vedomy, ze ty interni prevodovky maji nejaky minimalni povoleny primarni prevod? Jinak rozlames ty prevody uvnitr. Dost casto se to diskutuje, mnozi maji lehci a naba drzi, ale naopak i mnozi nabu rozstipou uz pri tezsim prevodu, pokud pouzivaji naslapy, maji vyssi hmotnost nebo vykon.

            0 0
            • Jozev*  

              Nejsem si toho vědom vůbec. Děkuji za info.

              Sázím na to, že mám komplet sadu s pastorkem i převodníkem.

              Tak snad je to vše v pořádku.

              Vážím 70 kg a výkonnostně jsem na tom spíš průměrně. Nejsem nějaký trhač řetězů :)

              0 0
              • Vilém  

                Pokud jsou to origo prevody tak to co popisuje jakobo asi nehrozi. Original prevody jsou vsak dost do rychla.

                0 0
                • Jozev*  

                  Ano je to vše shimano alfine.

                  Ve předu 39 zubů.

                  V zadu 20 zubů.

                  Na svém původním kole do práce jsem si udělal 1×9 (42 + 11–32) a to jsem si říkal, že bych užil možná lehčí převod.

                  Nevím jaké budou převody na té alfine, popřípadě bych dal menší převodník nebo větší pastorek (jestli to lze?).

                  Lehčí nebude pro převodovku problém jsem pochopil z diskuze.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Prave, ze lehci pro prevodovku problem je.

                    0 0
                  • Vilém  

                    Jianak tady mas prevody v tabulce primo od shimana. Tzn tak jak to mas to bude 39/12–38 u klasiky.

                    0 0
                    • Jozev*  

                      Móóóc děkuji za odkaz a vysvětlení.

                      Já tomuto moc nerozumím ale jestli to správně chápu, tak s tou převodovkou to bude lehčí než na mém původním treku (42 + 11–32)

                      0 0
      • Jozev*  

        Jo, tenhle rám by se mi líbil.

        0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
      • Jozev*  

        Na svém MTB 27,5 mám 18" ale předchozí 26 byla 19".

        Na svém krosovém kole mám 19".

        0 0
    • PeJu  

      Rám mám SingleBee, rozpojitelný a Rohloffa, jezdil jsem ho s řemenem a teď už jezdím jenom řetěz. Poměr cena výkon je jasně ve prospěch řetězu a řemen v létě při vyšších teplotách hvízdal jako prase, pomohlo teflonové mazivo, ale zmizelo kouzlo bezúdržbovosti. Najel jsem na něj tak 10 tisíc, na řetěz dám tak 30, musím ho dvakrát zkrátit a pak vyměnit převodník a kolečko vzadu a vím, že k řemenu se nevrátím, povedlo se mi ho přeseknout větví a to je neopravitelné, takže na expediční ježdění nepoužitelné. Řetěz tam dám i z té Ukrajiny ;).

      0 0
      • Jozev*  

        Díky za info, zatím tedy na řemen samá chvála :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Abych přidal něco z pohledu líného víkendového cyklisty, před cca dvěma lety jsem přešel na řemen a je to pro mě pravé požehnání. Udržba nulová, nešpiní, nevytahává se, nemusí se mazat, prostě pohoda. Nevrže vůbec, ale to je u řemenů obecně způsobené mimoběžnými řemenicemi, ne řemenem. Jestli má nižší účinnost nevím, já jsem si nevšiml vůbec ničeho a manželka po přechodu na řemen dokonce konstatovala, že má pocit jakoby jela pořád s kopce :-)

          0 0
          • TK75  

            Sorry ale " manželka po přechodu na řemen" to mě pobavilo.Tak lepší než rákoska:-D

            0 0
    • kamaro  

      OK, něco jsi se tady dozvěděl. Nyní i my máme další informace.

      Rám prioritně vybírej podle geometrie. Rámy určené na berany bývají kratší než rámy na rovná řidítka. Ty budeš mít asi běžná rovná řidítka s běžným páčkovým řazením. Takže se koukej po rámech na 29" MTB popř. krosový rám. Na dojížďáka budeš potřebovat nějaké návarky, možná na blatníky a možná i na nosič.

      Nejjednodušší a nejlevnější bude jak psal Jakobo použít běžný rám a využít napínák řetězu. Výběr rámů bude hodně široký a budou za pár peněz. Navíc nebudeš řešit občasné dopnutí řetězu. Brzdy bych volil hydraulické kotoučovky od Shimana, spolehlivé a bezúdržbové brzdy.

      Vidlici pevnou karbonovou, vhodné by bylo vybavení návarky na blatníky. Možná na pevnou osu, do které lépe a přesněji osadíš kolo a nebude ti škrtat kotouč.

      Ohledně voskování řetězu, je tady na to vlákno. Zásada ke odmastit řetěz (ideálně nový) a potom už jen voskovat. Buď doma v rozehřátém vosku nebo používat přípravky typu Squirt.

      0 0
      • Jozev*  

        Berany nechci (zatím, ty si užívám na silnici).

        Ano, mám k tomu alfine páčkové řazení.

        Blatníky se hodí a držák na nosič také, proto rám chci primárně krosový. MTB jen kdybych nesehnal krosový.

        Napínák mám k tomu alfine také.

        Brzdy chci určitě hydrauliku. S shimanem mám dobré zkušenosti, jiné jsem nikdy neměl.

        Vidlici ještě popřemýělím. Možná bych časem byl pro odpruženou (tedy taková, která funguje).

        Voskování jsem si už našel – díky.

        0 0
    • xtonda  

      To by chtělo rám takovéto konstrukce

      https://www.bike-forum.cz/…an-mike-1993

      V galerii se pár starších objevilo, ale jestli něco takového dneska někdo dělá netuším.

      0 0
      • kamaro  

        Křížový rám by mu nepomohl, ba právě naopak. Opustil již variantu řemene a pro řetěz to nic nepřináší, ani možnost dopnutí řetězu.

        0 0
        • Vilém  

          Treba by narazil na Mrazka s excentrem :)

          0 0
          • kamaro  

            Jo, ale zrovna u toho Mrázka ti nefungovalo dobře s řemenem. Jak je ten rám poohýbaný tak víc pruží a řemen přeskakoval. S řetězem by to ale teoreticky mohlo fungovat lépe. Ale narazit na Mrázka ve správné velikosti bude asi problém.

            0 0
            • Vilém  

              Jo, verim tomu, ty ramy chodi dost, na to ze je to pevnak, takze by to problemy mohlo delat. Mame doma 2ks, takze vim jak se to chova.

              0 0
        • xtonda  

          Myslel sem to tak, že takový rám by byl vhodný na řemen.

          0 0
          • kamaro  

            Podmínka použití řemene je rozpojitelná stavba (popř. křížový rám) a systém pro dopínání řemene – nefunguje pouze kladkový napínák jako u řetězu. Druhou podmínku rám nesplňuje.

            0 0
            • jardalee  

              proste remen opustit ,pak muze pouzit napinak retezu a ma na vyber v gravelovych ramech :) nebo potom jeste koupit starej ocelovej treking s posuvnyma patkama a mit sice retez ale aspon bez napinaku a teda v brzdy ale cela stavba by vesla do 6tisic :)

              0 0
              • Jakobo  

                Fakt je ten, ze pokud bych mel ja stavet singla tak to udelam poradne, bez nejakeho napinaku a podobnych opicaren. To znamena posuvne patky (nebo excentr stred, ale to jsme u uplne jinych cen). Tady je ale myslim hlavni problem, ze zakladatel nema zcela jasno, co chce, jestli gravel, rovne rodla, trekking a ma trochu nerealne predstavy o funkci (treba ten remen). Dalsi vec je, ze uz ma nakoupenou sadu, Alfine 8. Dost mozna vcetne remenice na prevodniku a na naboj.

                No a nakonec opet trochu nerealna predstava, ty prevodovky (aspon Shimano) nejsou na zadne velke XC, je to tak nejak na jizdu po meste nebo vyrazit za mesto. Predstava, ze vezmu jak jsem psal vyse Konu Unit, hodim tam 29"+ plaste, postavim bezudrzbovou 29" a budu s tim litat v terenu je uplne mimo, na ten teren bude potrebovat lehke prevody a tu prevodovku pri prvni jizde rozstipe. Obecne se uvadi jako bezpecny primarni prevod 2.1, realne treba 38 / 18 (at me nikdo nebere za slovo, toto cislo se na forech intenzivne resi, Shimano obcas odpovi, ze bez limitu).

                Prevodovka = trekovy nebo silnicni ram, blatniky, vzadu nosic, kryt na prevodniku, na rodlach zvonek, rovina, Dansko. Ono to tak je skutecne cilene.

                Sehnat kolo s posuvnyma patkama vc. uchytu pro kotouce je problem. Nakonec asi bude fakt nejlepsi koupit obyc trekingovy nebo gravel ram a pouzit napinak. Ram sezene do 3000 s prehledem, akorat si musi rozmyselt geometrii a riditka.

                0 0
                • xtonda  

                  Někomu možná napínák přijde jako opičárna, ale bude s tím daleko míň ****** než muset dopínat řetěz v posuvných patkách.

                  Ne lehký převody je dobrý pinion, tam je převodovka ve šlapacím středu a tedy velký pastorek neznamená zvýšenou zátěž, navíc umí i velmi pěkný rozsah. Velmi nehezká je cena převodovek a asi i rámů.

                  0 0
                • Jozev*  

                  Tak já celkem vím co chci.

                  Na začátku jsem psal nový rám (trek nebo mtb) o gravelu jsem nic nepsal a o řidítkách také ne. U jedné fotky jsem pouze zmínil, že rám by se mi líbil.

                  Sadu nakoupenou mám ale na řetěz. kliky, převodovku, napínák, střed, řazení. Jen jsem si říkal, že řemen mě láká, tak bych zkusil pohledat rám s rozpojitelnou stavbou a popřípadě dokoupil řemen a nutné komponenty.

                  Na začátku jsem psal, že to chci na bezúdržbové kolo do práce (žádné XC). Na toto mám své horské kolo, které nechci používat na denní ježdění do práce.

                  „Prevodovka = trekovy nebo silnicni ram, blatniky…“

                  Přesně tak to plánuji.

                  0 0
            • xtonda  

              Tak to mi uniklo, tím pádem je potřeba fakt úplně speciální rám a ten nebude stát málo a k tomu zde popsané zkušenosti z toho dělají méně zajímavé řešení než by se mohlo zdát.

              0 0
    • Pán z Dubu  

      V bazaru hezké s řemenem je https://www.bike-forum.cz/…ebe-29-trail

      0 0
      • Jozev*  

        O tomto kole vím, ale moc se mi nelíbí.

        Každopádně tyto převodovky znám a ten systém se mi líbí moc.

        0 0
    • jardalee  

      jeste jsou k videni na netu samodomo udelany ramy s tou dodelanou rozpojitelnou stavbou,pokud bys mel v okoli nekoho zrucnyho s nakou vybavou tak staci sehnat vhodnej ocelovej ram a potom to predelat

      0 0
      • Jozev*  

        Díky, to jsem už také někde viděl.

        Já bych radši hliník (moderní vzhled) a nemám nikoho, kdo by toto dokázal.

        0 0
        • kamaro  

          Neřekl bych, že zrovna u hliníku by se dalo mluvit o moderním vzhledu. Spíše je hliník brán za socka styl, protože jsou to v dnešní době nejlevnější rámy z masové produkce.

          Karbon je si myslím dnes považován za moderní materiál, zde však budeš těžko shánět vhodný rám na převodovku.

          Ocel je dnes brána za takovou malosériovou luxusnější záležitost, je zde nejširší zastoupení rámů připravených na převodovku. Malosériové výrobě odpovídá adekvátní cena, nebavíme se zde o zakázkové výrobě, tam je cena ještě vyšší.

          To co nabízel jardalee se spíše používá u starších ocelových rámů. U takového rámu je možné vyměnit i patky za posuvné, případně udělat rozpojitelnou stavbu (ale zde si myslím, že jsme ti již vysvětlili že řemen je blbost) a upravit vedení lanek. Jde jen o to sehnat kvalitní ocelový základ pro podobnou úpravu a někoho kdo to udělá. Kvalitním základem nemyslím staré fávo, ale třeba aspoň nějaký starší FORT, SFINX popř. Author Sector. Do nejlevnějších ocelových rámů z obyč trubek se nevyplatí investovat práci s přestavbou. Upravený kvalitní ocelový rám naopak poté bude vypadat daleko lépe než velkosériový hliník.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.