• KoudakT

    Na netu jsem narazil na tenhle clanek. Na bike foru mame odborniky na vsechno, takze co myslite? Zabije tohle Eagla??

    https://m.vtm.zive.cz/…iky/a-194073

    0 0
    • Smazaný účet  

      videí je na YT několik, ale žádný neukazuje, jak to řadí :-)

      0 0
    • Prasopes  

      Zajímavé a mechanicky působivě jednoduché, ale v jakémkoliv režimu se všechna síla přenáší přes 2–3 velmi subtilně působící zuby… Moc nevěřím, že to bude mít dostatečnou odolnost pro dlouhodobý reálný provoz

      0 0
      • tromboonen  

        Není to nic novýho, fungovalo už někdy před válkou, nový je to, že tam jsou ložiska (ty od Ceramic Speed vydržej dost), že to bude jednou řadit (zatím údajně nefunguje) a že je to celý lehký… myslím, že materiálově se to zvládnout dá.

        0 0
    • Jakobo  

      Vyvojove to speje ke kostitrasu s primym pohonem predniho bez vsech tech zbytecnych retazu, vorlu a dalsich vocasu. Dopredu aspon 48" a dozadu 16" by mohlo stacit, viz vysledky studie cislovky bohate publikovane a obhajene v nekolika vlaknech i tady na BF. Pak jeden univerzalni prevod do rychla a povinny elektromotor vyresi problem jakehokoliv stoupani.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Jak to umi chroupat blato?:)

      0 0
    • iron.hide  

      to neni pohon, to je kuchynske nacinie a struhaju sa na tom brambory

      0 0
    • THORX  

      Jestli vymře klasický pohon, tak přestávám jezdit :)

      0 0
    • milan.v  

      Humus…

      0 0
    • michomin  

      Jo, není nad kardan.

      0 0
    • filipino_23  

      taký kardanovo-šnekový pohon. Som zvedavý na živostnoť rolniček. Podobný princíp máme v práci na CNC pri pretáčaní magazínu s nástrojmi

      0 0
    • Ondraj  

      Podle mě slepá cesta. Hezký to je, ale v reálném provozu to nebude fungovat spolehlivě. Tam, kde se řetěz rozumně vypořádá třeba s nečistotami, tady bude problém. Náchylná ložiska, tuhost kazety… Mám takový dojem, že jako čistě mechanické řešení s možností změny převodů už žádný zázrak neuvidíme.

      0 0
    • Smazaný účet  

      S touhle konstrukcí sem si při svojich malůvkách pohrával už před patnácti lety s tim, že sem ani nevěděl, že to už někdy existovalo.

      Zavrhnul sem jí z důvodů vysokých požadavků na přesnost, čistotu styčné plochy, malou plochu styčné plochy, vysokých axiálních sil mimo osu rotace-hlavně v zadní „kazetě“. A taky komplikovaný sundání zadního kola z rámu.

      Vypadá to sice peckovně, ale když je přes sto let nejpoužívanější převod řetězem tak je to asi ta nejlepší cesta.

      0 0
      • Smazaný účet  

        no, když může být bezdrátové řazení, věřím, že zanedlouho někdo vymyslí bezdrátový přenos síly…

        0 0
        • onuce  

          A nebo drátový. Vlastně elektrokolo, poháněné místo baterie generátorem ve šlapacím středu. Jako je dieselelektrická lokomotiva třeba, jen místo naftového motoru nohy. Tedy nohoelektrické ko­lo.

          0 0
          • Renda69  

            To by ovšem muselo mít měřič výkonu nohy a generátor, který bude dodávat adekvátní množství energie. Jinaj ztráty jak blbec!

            0 0
            • onuce  

              Dobře, tak tedy hydraulický přenos hnací síly, tam jsou ztráty minimální.

              0 0
              • Renda69  

                Nižší než na mechanice? Nechce se mi věřit. Takový vozubený kolo…

                0 0
              • Smazaný účet  

                Ucinnost prenosu retezem je okolo 98% pro idealni system, hydrogeneratory maji ucinnost nekde mezi 75–92 v zavislosti na typu mechanismu. Pak mas dal ztraty vedenim a ztraty v hydromotoru…

                0 0
        • Renda69  

          Seržo, to už Nikola Tesla určo uměl!

          0 0
        • -b-n-x-  

          Normálně by se mohla použít dva stejné „převodníky“, na kterých bude každá částice kvantově spárována s částicí na druhém převodníku. Myslím, že tam budou ztráty 0%

          0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Tohle už existuje, říká se tomu koloběžka.

          0 0
    • Smazaný účet  

      Dneska jsem narazil na tohle…nadhera!

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ale pročpak se to neujalo ve velkým?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Asi to bylo prilis revolucni:) prece par kolecek a vidlicek nemuze byt o moc drazsi na vyrobu nez retazek:)

          0 0
        • mr.garisson  

          Malý rozsah? :)

          0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Tipoval bych nepraktičnost provedení, vysoká váha, obtížná údržba, atypická výroba, nekompatibilní se vším ostatním, malý rozsah a málo převodů. Ani bych se nedivil, kdyby to byl jenom unikát dělaný jako taková kuriozita.

          Dost starých designů se časem vrací. Podstatný rozdíl je, že je pak díky lepším vědomostem, materiálům a způsobům výroby umíme využít jinak a lépe. Příklad z elektroniky, borec co si jako první patentoval tranzistor ho nebyl v té době schopný vyrobit a určitě by se mu ani nezdálo, co všechno díky tomu bude v budoucnosti možné vyrábět.

          Úplně stejné je to v cyklistice. Vymyslet něco je často docela jednoduché v porovnání s hledáním odpovědi na otázku jak to vyrobit v požadované váze, tuhosti, odolnosti, při nízké ceně a pokud možno tak, aby to bylo co nejvíce kompatibilní s dosavadními designy. Zkrátka finální provedení je důležitější než holý koncept.

          0 0
      • mr.garisson  

        To je jen fotka nebo to budeš repasovat?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.