Na netu jsem narazil na tenhle clanek. Na bike foru mame odborniky na vsechno, takze co myslite? Zabije tohle Eagla??
Na netu jsem narazil na tenhle clanek. Na bike foru mame odborniky na vsechno, takze co myslite? Zabije tohle Eagla??
videí je na YT několik, ale žádný neukazuje, jak to řadí :-)
Imho posunem toho bazmeku, co prenasi pohyb na to, co nahradi kazetu.
ale já chápu, jak by to MĚLO fungovat…ale chci to VIDĚT ;-)
+1
Neuvidíš, tohle je jen prototyp, který neřadí, ale mohl by, kdyby se instaloval bezdrátový servo posun. https://www.bikeradar.com/…shaft-52587/
no, ono nestačí jen posuv po té hřídeli podélně, ale je nutný taky boční posun a to nevidím, jak mají vymyšlené ;-)
Boční nepotřebuješ, všechny „pastorky“ jsou stejně daleko od pomyslné roviny.
aha…to jsem asi blbě koukal, přišlo mi, že je to odstupňované do boku…
To bylo první co mě napadlo.
Zajímavé a mechanicky působivě jednoduché, ale v jakémkoliv režimu se všechna síla přenáší přes 2–3 velmi subtilně působící zuby… Moc nevěřím, že to bude mít dostatečnou odolnost pro dlouhodobý reálný provoz
Není to nic novýho, fungovalo už někdy před válkou, nový je to, že tam jsou ložiska (ty od Ceramic Speed vydržej dost), že to bude jednou řadit (zatím údajně nefunguje) a že je to celý lehký… myslím, že materiálově se to zvládnout dá.
Vyvojove to speje ke kostitrasu s primym pohonem predniho bez vsech tech zbytecnych retazu, vorlu a dalsich vocasu. Dopredu aspon 48" a dozadu 16" by mohlo stacit, viz vysledky studie cislovky bohate publikovane a obhajene v nekolika vlaknech i tady na BF. Pak jeden univerzalni prevod do rychla a povinny elektromotor vyresi problem jakehokoliv stoupani.
Fuj
Jak to umi chroupat blato?:)
Prej to je KOMPLET uzavřené v krytu, takže bláto v pohodě, a na silnici ho stejně moc není :D
No tak to jo. Kryt pujde jiste obveselit samolepkama;)
Jo třeba REBA Py_co by tam bylo fajn :)
to neni pohon, to je kuchynske nacinie a struhaju sa na tom brambory
Jestli vymře klasický pohon, tak přestávám jezdit :)
To už nebudu mít důvod chodit na bf :(
Humus…
Jo, není nad kardan.
Kardan nenalezen…
Jo, nebylo by nad kardan, kdyby ten kardan vedl z převodovky umístěné ve středu šlapání, s minimálními ztrátami a minimální váhou. To by byl pohon z říše fantasie ;-)
:-)
prvni kolo s kardanem v tomto vlakne!:)
Splňuje to podmínky minimálních ztrát a minimální váhy? ;-)
tak určitě to bude stát málo = minimální ztráty
a dalo by se to vyrobit těžší = minimální váha
:-)
Vidím, že úhel pohledu je skutečně neskutečně důležitý! :-)
:-)
taký kardanovo-šnekový pohon. Som zvedavý na živostnoť rolniček. Podobný princíp máme v práci na CNC pri pretáčaní magazínu s nástrojmi
kardanovo-snekovy prevod nenalezen
To je pravda, jak toto vlastně správně zovat?
Podle mě slepá cesta. Hezký to je, ale v reálném provozu to nebude fungovat spolehlivě. Tam, kde se řetěz rozumně vypořádá třeba s nečistotami, tady bude problém. Náchylná ložiska, tuhost kazety… Mám takový dojem, že jako čistě mechanické řešení s možností změny převodů už žádný zázrak neuvidíme.
S touhle konstrukcí sem si při svojich malůvkách pohrával už před patnácti lety s tim, že sem ani nevěděl, že to už někdy existovalo.
Zavrhnul sem jí z důvodů vysokých požadavků na přesnost, čistotu styčné plochy, malou plochu styčné plochy, vysokých axiálních sil mimo osu rotace-hlavně v zadní „kazetě“. A taky komplikovaný sundání zadního kola z rámu.
Vypadá to sice peckovně, ale když je přes sto let nejpoužívanější převod řetězem tak je to asi ta nejlepší cesta.
no, když může být bezdrátové řazení, věřím, že zanedlouho někdo vymyslí bezdrátový přenos síly…
A nebo drátový. Vlastně elektrokolo, poháněné místo baterie generátorem ve šlapacím středu. Jako je dieselelektrická lokomotiva třeba, jen místo naftového motoru nohy. Tedy nohoelektrické kolo.
To by ovšem muselo mít měřič výkonu nohy a generátor, který bude dodávat adekvátní množství energie. Jinaj ztráty jak blbec!
Dobře, tak tedy hydraulický přenos hnací síly, tam jsou ztráty minimální.
Nižší než na mechanice? Nechce se mi věřit. Takový vozubený kolo…
Nevím, jak je to u hydrauliky, ale sáhl sis někdy na převodovku v autě po jízdě? :)
Ne, po jízdě na převodovku nesahám.
Vsiml sis nekdy, ze prevodovka auta byva spojena s motorem?
Ucinnost prenosu retezem je okolo 98% pro idealni system, hydrogeneratory maji ucinnost nekde mezi 75–92 v zavislosti na typu mechanismu. Pak mas dal ztraty vedenim a ztraty v hydromotoru…
Seržo, to už Nikola Tesla určo uměl!
Šak to je jasné. Teď ty objevy leží v šuplíku.
u cyklistických šejků
protřepat, nemíchat!
:-)
Normálně by se mohla použít dva stejné „převodníky“, na kterých bude každá částice kvantově spárována s částicí na druhém převodníku. Myslím, že tam budou ztráty 0%
Tohle už existuje, říká se tomu koloběžka.
Dneska jsem narazil na tohle…nadhera!
Ale pročpak se to neujalo ve velkým?
Asi to bylo prilis revolucni:) prece par kolecek a vidlicek nemuze byt o moc drazsi na vyrobu nez retazek:)
Malý rozsah? :)
Tipoval bych nepraktičnost provedení, vysoká váha, obtížná údržba, atypická výroba, nekompatibilní se vším ostatním, malý rozsah a málo převodů. Ani bych se nedivil, kdyby to byl jenom unikát dělaný jako taková kuriozita.
Dost starých designů se časem vrací. Podstatný rozdíl je, že je pak díky lepším vědomostem, materiálům a způsobům výroby umíme využít jinak a lépe. Příklad z elektroniky, borec co si jako první patentoval tranzistor ho nebyl v té době schopný vyrobit a určitě by se mu ani nezdálo, co všechno díky tomu bude v budoucnosti možné vyrábět.
Úplně stejné je to v cyklistice. Vymyslet něco je často docela jednoduché v porovnání s hledáním odpovědi na otázku jak to vyrobit v požadované váze, tuhosti, odolnosti, při nízké ceně a pokud možno tak, aby to bylo co nejvíce kompatibilní s dosavadními designy. Zkrátka finální provedení je důležitější než holý koncept.
To je jen fotka nebo to budeš repasovat?
Nalezeno na netu.