• Dands

    Ahoj,

    potřeboval bych poradit s výběrem nového kola. Co se týká volby komponentů jsem téměř absolutní laik.

    Kolo budu používat v letní sezóně na cesty do práce (10km, převážně asfaltová cyklostezka), pak cca 1 týdně na výlety, kde preferuji zpevněné lesní a polní cesty. Bylo by fajn, kdyby se rozumně dalo jet i v lehčím terénu – omezeně, kratší úseky, pomalejší tempo.

    Od kolo očekávám hlavně pohodlnou jízdu.

    Výška 185cm, váha 82kg.

    Rozpočet uvedu širší 15–25k. Jde mi zejména o dobrý poměr cena/výkon, nemám problém investovat vyšší částku, ale musí mít opodstatnění.

    Děkuji za vaše tipy.

    • onuce  

      Ale Vaše požadavky pokryjí jen dvě kola. Do zaměstnání zimák a na výlety božíhodové kolo.

      • novas752  

        Jo, 2 kola za 20 000 celkem, to je mimořádně dobrý nápad, fakt…

        • AussigBiker  

          A taky v letni sezone jezdit na zimakovi do prace, nakonec proc ne :)

        • onuce  

          …není problém investovat vyšší částku… Nový zimák se dá pořídit za pět tisíc, viz třeba můj profil. A tedy navýšit částku o pět tisíc a mít ušetřenou leštěnku pro radost, kde se pak kvalitní a drahé komponenty zbytečně neopotřebovávají monotónním dojížděním do zaměstnání, rozhodně za to stojí.

          • Petr L2  

            Co furt všichni vyvádíte se zimákem? pokud se o kolo člověk dokáže starat, nevidím důvod, proč mít na zimu nějakou plečku místo ježdění na kole co mě vyhovuje

            • AussigBiker  

              Kor kdyz je to na 20 km denne a jeste jenom v lete :)

            • honzzaq  

              zimák nemusí být plečka :)

            • onuce  

              A nejlépe nechat kolo, co mi vyhovuje, cestou zpět před nákupním střediskem.

              • Dands  

                V zimě jezdím do práce autem. V práci se o kolo bát nemusím a cestou se stejně nikde na nákup nestavuji.

                • onuce  

                  Ani nebudete moci. Však kdybyste jezdil na levném zimáku, můžete cestou zpět nakoupit, vyřídit úřady, pojíst… Vše eco.

                  • AussigBiker  

                    Ja bych zimaka vubec neresil, to nebyl dotaz. Dotaz byl mtb / kros do 25k. Cim vic penez na novy kolo, tim lip, tudiz bych vubec nealokoloval toliko cenne zdroje jinam nez je pozadavek investora, jestli mi rozumis :).

                    • onuce  

                      Rozumím. Ale také uváděl, že bude jednak dojíždět do zaměstnání, a druhak podnikat víkendové výlety. Z toho pak jasně vycházejí dvě zcela odlišná kola.

                      • novas752  

                        No a proč by nemohl jezdit v lepšim počasí do práce na „A kole“? Myslim že kolo na výlety to hravě zvládne. A cestou z práce to může rovnou na vejlet prodloužit.

                        Kupovat 2 kola s rozpočtem 20, 25 strop imho prostě neni moc rozumný nápad.

                        • MiKED  

                          Protože onuce…

                        • onuce  

                          Opět nebudu psát svůj názor, jen praktickou zkušenost. Tedy výhody zimáku na dojíždění do zamu:

                          • neopotřebovává a nešpiní se primární kolo, zvláště za horšího počasí.
                          • nevadí zničení, havárie, odcizení kola při dojíždění a vyřizování – nakupování cestou.
                          • náhradní kolo v případě servisu primárního.
                          • diverzifikace, respektive možnost ponechání zimáku jako pohotovostního kola v zaměstnání, když primární zůstává v místě bydliště. Tato konfigurace se mi operativně zvláště osvědčila!
                          • bezdratova.sprcha  

                            Já bych argumentoval, že tohle není zimák. To je prostě užitkové kolo. Jestli ano nebo ne je úplně stejná otázka jako jestli mít více než jedno kolo, nebo prostě jestli nějaké kolo vlastnit nebo ne. Pokud si člověk dokáže sám sobě ospravedlnit investici a che ho mít, pak jednoznačně ano. Pokud však dotyčného kolo neláká, není o čem se bavit.

                            Každé kolo navíc znamená potřebný prostor navíc, potřebné součástky navíc a popravdě, jestli opláchnu vodou nějakou plečku nebo „hlavní“ kolo je mi úplně jedno.

                            • puka  

                              Když dojdeš zmordovaný z práce, nebudeš mít čas nebo náladu na oplach, u kterého kola ti bude jedno, že je od sněhu, rezne a ničí se?

                              • novas752  

                                Všimli jste si že psal do práce za dobrého počasí?

                                • onuce  

                                  Do práce za dobrého počasí, zpět ve slotě. Počasí býva nestabilní.

                              • James.Sniper  

                                Co nechápeš na „Kolo budu používat v letní sezóně“? Řekl bych hoši, že jste se už dost vzdálili od tématu.

                                Jak typické u BF. :)

                                • AussigBiker  

                                  Protože Onuce :-) V tomhle případě řešit dvě kola je naprosto bezpředmětný.

                              • bezdratova.sprcha  

                                Oplachnuti zabare max pet minut. A nic ve zlem, ale to reznuti a zniceni je lichy argument. Jezdim ve spatnem pocasi porad a nemam problem.

                                • puka  

                                  Jsem to nečetl, no. :D Pusťe se do mě někdo další. :D

    • novas752  

      Pravděpodobně hledáš 29" mtb nebo krosové kolo, já osobně bych šel radši do mtb, mají lepší odpružení, lehčí převody když narazíš na prudký kopec a celkvě jsou univerzálnější. Průměr ráfků je stejný jako na krosových, cyklokrosových i silničních kolech, takže v případě potřeby neni problém nazout rychlé užší pláště.

      Pokud nemáš dalších požadavků např. na možnost přidělání velkého nosičce na rám (kromě toho jsou i menší jen na sedlovku), zkus někde najít Kellys Gate 30 2017 ve velikosti L.

      Nebo si můžeš nechat kolo poskládat na zakázku, to je v uvedené cenové relaci paradoxně nejvýhodnější.

      • Dands  

        Přesně tak, hledám mtb nebo kros.

        Ten nosič na sedlovku by asi postačoval.

        Odledně sestavení na zakázku můžeš doporučit někoho prověřeného? Kolik se dá tak ušetřit ve srovnání s tím Kellysem?

        • honza1982  

          Uričtě jdi do 29 mtb pokud budeš dost brouzdat lesíky a polňačkami. Ze známý lidí co tu staví je nejnámější asi scalar. Něco se dá ušetřit. Ten Gate 30 je univerzálně dobrá volba. Dost se tu propírá díky slušné ceně za slušné osazení a pevným osám. Tento Rascal je sice už přes limit, ale taky velmi fajnový. 2.0 už je slabší. U stavby je fajn, že si nakonfiguruješ vše, jak chceš. Za 25.000 se dá sehnat slušný HT, 1×11, deore/slx včetně brzd, pevná osa na vidlici s váhou pod 12kg. A to je velmi slušné. U kellyse najdeš horší brzdy, těžší vidlici atd. Ale za cenu okolo 20–22 tisíc je to super koupě. Já ale doporučím spíš stavbu. Nehledě na to, že si můžeš vybrat i rám a to je pro některé dost důležité.

          • plysovykozisek  

            U kola koupeném v prodejně si taky můžeš vybrat rám, většinou. Hlavně si to kolo můžeš vyzkoušet jak ti sedne, což u stavitele nemůžeš a hlavně budeš mít často 5 let záruky na rám, což ti stavitel nedá a navíc rámy na kolech z obchodu jsou většinou hezčí než ty rámy MRX a Scud na kterých se často staví. A pokud narazíš na nějakou akci kolo z obchodu bude skoro tak dobře vybavené jako od stavitele a máš jednoduší reklamaci.

            • honza1982  

              V současné době je na trhu za slušnou cenu tak málo modelů, že o výběru nemůže být ani řeč. Na jaře to nebude jiné a stavba bude vždy vycházet levněji. Krom toho je to o domluvě. Stavitel může postavit kolo i na jiném rámu než MRX či scud. V současnosti moc podobných kol typu Gate 30 či např. CTM rascal na trhu není. Buď je ošizené, nebo předražené. Ale rád si nechám ukázat kolo okolo 20–25 tisíc, které bude slušně vybavené jako to od stavitele.

              • hmm  

                To je úplně jednoduché stačí sledovat výprodeje. Já měl požadavky 32tis full, rám aspoň 54cm a zadařilo se. Jen rám stojí 25tis

                • honza1982  

                  V případě, že chceš koukat po obchodech místo toho, aby si jezdil, tak je to fajn nápad. Já to tak dělal minulý rok a dva měsíce jsem čekal na nějaké výprodeje a prd. Asi jsem neměl štěstí. Proč čekat na výprodeje, když můžu kontaktovat stavitele, který mi udělá dobré kolo za dobré peníze. Jinak souhlasím s tím, že když člověk kápne na dobrý kus ve výprodeji, tak to může stát za to. Ale je to loterie.

        • Pán z Dubu  

          Obejdi pár obchodů+servisů okolo a projeď si kola, co Tě zaujmou. Z hlediska cykloprodukce máš konfekční parametry – pro dojížděcí a výletní použití není zakázková stavba kola nutná. Jsem zastáncem koupě s odzkoušením kola, doladěním polohy na kole vhodným představcem popř. i sedlovkou s jiným SETBACKem, změnou sedla před koupí – ať se to nemusí s vícenáklady dokupovat následně. Hodně ovlivní volba pneu adekvátní zamýšlenému terénu, hlavně ať je pohodlný ergonomicky nastavený posez, a doveze Tě to dom.

          Nechceš snad kupovat kolo v krabici z e-shopu, aniž by ses na tom projel https://www.youtube.com/watch?…

          • novas752  

            Slušnej obchod nebo direct sale značka kolo seřídí i když ho pak pošle krabicí.

            A jak mu sedlo padne zjistí po 3h vyjížďce, ne kolečkem před prodejnou.

            • Pain  

              +1

              • Dands  

                Zatím to vidím na ten Kellys Gate 30 2017. Bohužel se mi nepodařilo najít relativně blízko obchod, kde by ho měli skladem, ve velikosti L už vůbec ne. Tak bych to asi risknul a nechal si ho poslat.

                Ještě by mě ale zajímalo srovnání s modelem Kellys Gate 30 2018, koukám že je v předprodeji za stejnou cenu, ale má jiné komponenty, to já ale nedokážu moc objektivně porovnat.

                • Čipera  

                  Podle všeho má 2018 o proti 2017 horší brzdy a vidlici, ale zase rám z lepšího materiálu a o řadu lepší saltr. Ve vidlici poznáš rozdíl velkej, v saltru a brzdach to zas takovej rozdíl nebude a co se tyce rámu nevím o kolik může bejt lepší o proti tomu staršímu.

                • novas752  

                  Vem 2017. Pokud je to slušný obchod, tak ti kolo přijde už seřízené, akorát nasadíš přední kolo, nastavíš sedlo a možná přiděláš řídítka.

                  • Dands  

                    Teoreticky by ho měli mít v tomto obchodě:

                    https://www.cykloadam.cz/gate-30#m

                    Cena 20990Kč + poukaz na příslušenství 2000Kč, asi nejvýhodnější nabídka co jsem našel. Je ten obchod ok?

                  • Dands  

                    Tak jsem Kellys Gate 30 2017 poptal a ve velikosti L ho pravděpodobně již nikde neseženu.

                    Máte ještě nějaký jiný tip na podobné kolo?

                    Případně jsem koukal, že by byl dostupný na první pohled dost podobný Kellys Thorx 30 2017, v jednom obchodě dokonce i za 17900Kč, ale jak jsem již psal, tak nedokážu posoudit jak zásadní rozdíl tam je.

                    http://www.velomtbikes.cz/…c90c874.html

                    • roman II  

                      thorx nemá 29 kola, má „jenom“ 27,5

                    • honza1982  

                      To bude těžké. Ještě mě tak napadá třeba něco od Němčíka. Ale to je domluva s ním vždycky, že by mě jeblo. Třeba něco na Grannusu, deore, raidon nebo epixon. Např tohle. Kdyby se něco připlatilo za brzdy a vidlici. Ale tam už se asi nevejdeš do 25k.

                      Je fajn, že umí dát vybavení o úroveň lepší. Ale vždycky je tam něco. Náby, vidlice bez pevné osy, brzdy atd.

                      Nebo například tohle: RS silver, deore/slx, slx brzdy

                      Chce to projít a domluvit se. Upozorňuji, že je to někdy nadlidský výkon.

                      • Dands  

                        Kdybych posunul limit na 30k, byl by výběr širší? Protože se v dílech moc neorientuji, tak bych preferoval kompletní kolo.

                        • honza1982  

                          U kol je to jako se vším. Čím víc si zaplatíš, tím více muziky. Bohužel to svádí k tomu, že nakonec je to 50 tisíc. Samozřejmé je, že za 30k bude lepší kolo jak za 20k. Za 30k bych se možná poohlédnul i po bike discountu. Namátkou vybírám:

                          radon

                          Už se dá vybíral lépe.

                          Jenže pak si člověk řekne. 30 tisíc…hliník. Proč si nekoupit za 35 tento radon

                          Nebo taky slušný hliník. Sice s QR, ale slušný.

                    • Dands  

                      Právě mi v jednom obchodě nabídli Kellys Gate 50 2017 za 22990Kč. Je tam nějaké „ale“, proč do toho nejít?

    • consa  

      Pokud potřebujete uhlíkové kolo, zkontrolujte BTLOS, možná se vám to líbí.

      To je kolo, které jsem koupil

      • novas752  

        Jo, za 25k určitě sežene celokarbonovou silnici. Na ten odkaz radši neklikám.

        • Čipera  

          Kliknul jsem a nabídku maj velice zajímavou. Mtb v nabídce 0 road v nabídce 0. Asi nejspíš protože prodávaj jen ráfky.

    • hmm  

      Dvě kola jsou nesmysl snad jen skládáčka do hospody. Jedno kolo krom hospody zastane vše.

      • Lišák  

        Tak tak. Dvě kola jsou nesmysl. Po seskládání pátého si myslím, že jsem svoje požadavky na cyklopark ZATÍM uspokojil. ;-) Kolo do sámošky nepočítám.

        • hmm  

          Já reagoval na zadání. Navíc jsem nedávno něco podobného řešil. 5 kol vychází z různých požadavků. Já mám malý nájezd a zdravotní problémy tak jedno kolo bohatě stačí. Stejně jsem vždy preferoval univerzálnost. Dost to šetří finance obvzlášť pokud těch 5 kol nejsou plečky. Navíc člověk často zjistí že to leží jenom doma a prodá to.

        • Petr L2  

          Přesně, mám kola čtyři a ještě výhledově poskládám tu skládačku co se válí v dílech na regálu a myslím, že by to mohlo akorát stačit :-)

      • puka  

        Dvě kola smysl mají. Když jedu pro něco na poštu, do hospody (na kofolu), na autoškolu, beru si zimáka, zamknu ho a nedělám si starost. Je na tobě, jestli se budeš stresovat o něj a nebo ho někam flaknes a tam zustane :)

        • Kamilac  

          3 kola mají smysl, celopéro na blbnutí, štěrkolet (silnička) na delší vyjíždky a zimák na nestarám se jezdí ve sračkách na nakup atd. ;)

          • hmm  

            A zadání bylo jaké? Nové za 15– 25tis takže 3 kola smysl nemají ani náhodou

            • Kamilac  

              já vím, že zadání je jiný, já jsem reagoval na 2 kola mají smysl

          • onuce  

            Ještě skládačka jako záchranný člun do auta.

        • hmm  

          Však tak jsem to myslel

          • puka  

            A i tak je hloupost to co jsi napsal, protože napitý na kole jezdit nemůžeš.

            • hmm  

              Do hospody jezdím na kole běžně. Nikdo nepsal z hospody. To kolo vedu. Takže pozor na to. Hospodské kolo mi zajistí čas navíc. Domů chodím ve standartních časech

            • onuce  

              Proč ne? Není to přec motorové vozidlo, není třeba řidičský průkaz. Jezdím prakticky stále pod vlivem a v petce s sebou víno. To je právě obrovská výhoda kola, oproti autu.

              • honza1982  

                Rejp …rejp…rejp :)

              • nitraq  

                Jen počkej, až někde potkáš orgány a dají ti dýchnout. Budeš rád, když ti jen zahodí čepičky od ventilků:))

                • onuce  

                  Nikdy mi ještě nedali dýchnout a samozřejmě jezdím pro jistotu v bezdokladovém režimu. Nemohou mi někde nechat k ukradení kolo a odvézt mě na služebnu.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse