• Adéla

    I když ty originální nabrzdily asi jen 1030 km, jsou už značně menší, zkrátka není to to, co to bývalo a zas tak úplně lehce už to nebrzdí. Tak jsem si říkala, že koupím nové. Ale teď mám problém: 1) jaké jsou dobré a třeba i lepší, než ty, co jsem měla (TEKTRO M530) a 2) jestli koupit jen nové botky nebo celé brzdy (resp. jestli jakékoliv botky sedí na brzdy). Páčky mám Alivia, což asi měnit nebudu, jelikož si časem chci pořídit kotoučovky, takže vrážet teď peníze do V nechci. A ještě mě tak napadá, jestli jsou ty botky rozděleny nějak podle velikostí, aby seděly na kolo… chápejte, aby přiliš nepřečnívaly atd. Dík :o)

    0 0
    • winprog15  

      tie gumky si mala vymenit hned :D napriklad Author 3CC budu dobre,sam ich jazdim,zatial maju za sebou 500km a su este v peknom stave ;)

      0 0
      • Adéla  

        Díky… Uvažuju buď Authora 5CC nebo 3CC a také jestli mám vzít ty s duralovým tělem nebo je to zbytečné. Vzhledem k tomu, že do duralových můžu dokupovat pouze náhradní gumky, asi si ty 200 připlatím. Na kotoučovky budu ještě čekat dlouho, tak ať to brzdí pořádně. Jsem na ten 3CC systém zvědavá, jestli poznám změnu :o)

        Náhodou a ty original gumky tež brzdily dobře. Sice jen asi 700km, pak začly chřadnout, ale dobrý.

        0 0
        • Dzordano_Bruno1  

          Ahoj,

          mám 75kg a jezdím jako prase a nikdy jsem neměl s Véčkama problém. Takže možná bych si být Tebou promyslel, jestli jsou kotouče opravdu nutné. Ale k dotazu. Já osobně moč špalíčky neřeším. Jdou do korpu, jdu do shopu koupím špalíky 3 barevný za 80korun a jezdím.

          Osobně si myslím, že víc než na nějakých špalkách, záleží na tom, jak jsou seřízený brzdy a jak jezdec umí jezdit:) Možná bude zbytečné třeba utrácet peníze za super špalíky, když Tovjí váhu ubrzdí všechny:) a brzdy jako celek neměň. Zbytečný.

          0 0
          • Adéla  

            Hm, dík za názor, ale tak když už budu minimálně následující dva roky jezdit V, tak bych ráda měla něco, co vydrží. Kdyby se dali do těch mých botek koupit jen gumky, tak do toho jdu, jenže většinou jsou 75mm a ty moje aktualní jen 50mm.

            Právě že všichni mi říkají, ať šetřím na kotouče, že V jsou na hovno a že když je mokro, tak nebrzdí a kdesi cosi. No nikdy jsem neměla problém, ale je fakt, že teď už je musím vyměnit.

            0 0
            • Dzordano_Bruno1  

              No, toť otázka. Možná někomu nebrzdily Véčka dobře, ale já si prostě nemohu stěžovat. Myslím, že když si koupíš třeba brzdy deore, tak budeš spokojená a nebudeš muset investovat do kotočouvek. Hodně lidí jezdí na špičkových kolech a mají stejně véčka, takže bych se prostě nebál:)

              Mokro, bláto a další bordely můžou snižovat brzdnou fci, ale pokud si zapereš kotouč, tak taky. hodně se tady řešily kotoučexvéčka­..stačí hledat.

              Tohle je moje sestava: Deore páky, Tekktro brzdy, strže nějaký noname za 70kaček. Brzdy mám seřízený hodně na tvrdo, takže jen při malém tlaku začínají brzdit, ale chce to mít perfektně vycentrovaný kolo.

              0 0
              • DaSnail  
                1. na špalkoch záleží
                2. kotúče brzdia lepšie
                0 0
                • Dzordano_Bruno1  
                  1. Beru,
                  2. Asi, ale ženu Véčka ubrzdí vždycky.
                  0 0
                • lindas  

                  Tak tak – na špalkách záleží, a to tak, že kur…sky:) Když budeš mít nebrzdící brusiče ráfků, je to rozdíl jak něco oproti dvojbarevným KoolStopům nebo trojbarevným BBB, které mám vyzkoušené – na svých 90 kg:)

                  0 0
                • winprog15  
                  1. suhlasim
                  2. ako ktore ;) chcel by som vidiet TEKTRO kotuce lepsie ako XT Vcka :P
                  0 0
                  • DaSnail  

                    čo je na xt véčkach také výnimočné? páka nič moc, avid sd7 je lepšia. origo gumičky nič moc, asi hocijaké sú lepšie. čeluste neviem posúdiť, asi budú tuhé a ľahké.

                    auriga brzdí lepšie…

                    imho

                    0 0
                  • DaSnail  

                    čo je na xt véčkach také výnimočné? páka nič moc, avid sd7 je lepšia. origo gumičky nič moc, asi hocijaké sú lepšie. čeluste neviem posúdiť, asi budú tuhé a ľahké.

                    auriga brzdí lepšie…

                    imho

                    0 0
                    • winprog15  

                      len som to hodil ako porovnanie,taktiez by som zobral SD7 radsej ako XT s paralelogramom ale Xt ma napadlo skor :D imho su aurigy horsie ako klasicke tektro vcka,jazdil som ich len raz aj to len v meste no a hroza a des…bzdny ucinok asi taky,ako ked brzdim nohou o asfalt

                      0 0
                      • Vilém  

                        Tak to nebyl problem v brzdach jako takovych, ale nekde jinde. Pravda, ze vecka jsou blbuvzdornejsi, proto muzou spouste lidi vic vyhovovat.

                        0 0
                        • Piiiiitrs  

                          srovnavame vcka 26" a kotouce 203 na 26"?

                          protoze kotouc 203 na 26"x2.1" proti vkam na 28"x40mm je tragedie pri kreci potrebne vpredu pri zablokovani obou kol, ale asi to ma co delat s fyzikou uhlovou rychlosti/hybnosti a prilnavosti tech plastu. kotoucum zatim proste verim min, protoze nedosahuji moznosti kola jako celku. ale mozna to bude tim, ze se nezajely nebo jsou od montaze mastny a nebo …

                          0 0
                          • DaSnail  

                            cožeto?

                            0 0
                            • Piiiiitrs  

                              vedle vlakno o rydech. rysuje se z toho nedostatecna kontakni plocha s kotoucem, takze zahada vyresena. pak by byly hydry (ale jiny) rozhodne cislo jedna. protoze pribrzdeni je pohodlnejsi, ale zastaveni na krev s rydama jeste vetsi masochismus nez s vckama s poradnyma spalkama. skoda ze sem todle napsal driv nez se kouknul do toho druhyho vlakna.

                              0 0
                              • DaSnail  

                                asi máš tie brzdy posrané. ináč to neni možné.

                                jazdím 203kotúč vpredu mmntálne s minion 2.35 čo je v podstate 2.1" guma a véčka s velkými kolesami. mal som 39mm, 43mm a mám 53,5mm plášte.

                                kotúče brzdia lepšie a to tak že hodne.

                                0 0
                              • jIrI___  

                                Větší plocha desek zas tak moc neudělá, chybu bych hledal jinde.

                                0 0
                          • scret  

                            jezdim dlouhy leta XT vecka, letos dam XTR, predtim cerveny gumky Koolstop, ted keramika… na druhym kole mam Traily 180/180, pritelkyne ma Rydy 180/160… takze si myslim muzu srovnavat…

                            u tech Rydu trvalo docela dlouho nez se zajely, ale ted brzdej docela hodne dobre… u hydrulik je nastup sily takovy vzrustajici, u vecek to smrdlas, v podstate jen tak lehce pribrzdujes a pak se kousnou a brzdna sila je taky dost velka, ale proste na kotouce to nema…

                            chybu bych viderl v necim jinym nez ze mas nebrzdici hydrauliky:)

                            0 0
                  • Vilém  

                    Hydrauliky od tektra nebrzdi s dobrejma deskama vubec spatne a jakykoli vecka strci do kapsy.

                    0 0
                  • fousek  

                    Prechazel jsem z brzd XT na kotouce Hayes Sole a Solecka byly lepsi, oni Vcka se zdaj ze brzdej jaxvine, ale to je jejich blbou davkovatelnosti, sahnes na paku a brzdej hodne, pritlacis a brzej porad stejne.

                    Kotouce nemaj vetsinou takovej nabeh, ale pritlacis a brzdej o dost vic.

                    Samo pak jsou mechanicky kotouce, ktery jsou neco mezi a kdyz nejsou dobre udelany tak ani nbrzdej.

                    Zkus si na Vckach ujet treba 3m po prednim kole, pokud se ti to povede bez rozbiti drzky tak ti zatleskam

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Tohle se tady kdysi už řešilo v sáhodlouhém vlákně. Dospělo se zhruba k tomu, že málokdo má potřebu jezdit na 2" pláštích, aby při brzdění mohl jedit jen po předním kole :-)

                      0 0
                      • fousek  

                        Ono nejde ani tak o ucinek jako o davkovatelnost, na snehu a ledu je davkovatelnost k nezaplaceni

                        0 0
                    • Nimrod  

                      já ti nevím, sám mám na véčkách kolem 5 metrů a to jsem se nesnažil a když se koukneš na nějaké trialové video, tak tam jim to jde po předním i s véčkama víc než dobře :-) neviděl bych to tak zle s tou dávkovatelností, ale je jasný, že kotouče mají lepší. jen bych dodal, že je to spíš o zvyku

                      0 0
                      • fousek  

                        Zrejme slusnej oddil, jasne asi to jde, ale na kotoucich to jde lip. Navic v dobe kdy na MTB vladly Vcka tak na trialu jezdili hydralicky rafkovy Magury a ty maj davkovatelnost stejnou jako kotouce a ted se myslim jezdi vepredu kotouc a v zadu ta Magura ne?

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Něco takového?

                          0 0
                          • fousek  

                            jj, akorat mi prisly ze se pekne blbe stelujou a jsou o dost nachylnejsi na rovnej rafek.

                            0 0
                        • Nimrod  

                          no, tak magury mají možná o malinininko lepší dávkovatelnost, ale je to v podstatě srovnatelné s véčkama… jinak magury se jezdí furt, ale přece jen pár lidem nevyhovujou… a na trial jsou pomalu kotouče i dozadu, ale ne každý ho chce mít i vzadu…

                          0 0
                          • fousek  

                            No me prave prislo ze Magury maj oproti V lepsi jen tu davkovatelnost. Ten prevodovej pomer je cca stejnej jako u V. A najezdil sem na Magure asi 2 roky takze myslim ze muzu porovnat.

                            0 0
                            • Nimrod  

                              já ji také jezdil, něco přes rok… a skončil jsem u véček, magura je fuj :-) přišlo mi to prakticky stejný, jen magura se musela poměrně často odvzdušňovat, hadice byly na hovno a tak :-) supr brzda pro kutily :-) ale že by byla náchylnější na rozcentrované kolo si už moc nepamatuji, abych pravdu řekl… nicméně se mi to nezdálo nijak hrozné, ale to se mi nezdá ani s véčkama

                              0 0
                              • fousek  

                                No tak to me se nezavzdusnovala, ale pri kapku sjetejsich spalkach mi skrtaly ty vodici zobacky o rafek. Ale to ze je to brzda pro kutily se shodnem.

                                0 0
                        • Piiiiitrs  

                          no s tema 5 metrama a nesnazenim to je zasadni. kdyz se to zvedlo takhle samo za zatackou ve sjezdu na dobrzdovaci draze, tak uz to jde samo zustat tam kde si a pribrzdovat a nakonec vystoupit treba az po 8mi metrech, protoze se zmeni povrch. ale bude to asi taky tim na co jsou brzdy dimenzovany. vzhledem k tomu, ze bych horko tezko poddimenzovaval, tak vcka mi davkovatelny prijdou dostatecne. rajdy jsou davkovatelny vic, ale zase vysledek na maximalni kreci na pace je zoufalej, ale ne beznadejnej, kdyz vezmu v uvahu, jak tu kazdej vychvaluje hydry a kotouce, tak jsem proste cekal vic.

                          jdu to rozebrat.

                          0 0
            • winprog15  

              ak chces menit iba gumicky a nie „cele Vcka“,tak napriklad KoolStop Tectonic Multi a potom za 240kč mas gumicky do nich ;) ceny z kupkola

              0 0
              • Adéla  

                Vypadají sice hezky, ale za tu cenu 490kč dostanu jen jednu sadu, kdežto od Authora dvě. Tak nevím, zda-li jsou zase o tak moc lepší?

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Pokud tam máš jen 5 cm, tak je akorát vyměň za 7 cm a brzdit to musí. Já kupuju obyčejné levné, třeba a nemám s tím problém. Je ale pravda, že moc nebrzdím :-)

                  0 0
                  • Adéla  

                    Tak já teda jo, hlavně při sjezdech z hor, myslím, že to posledně zabilo moje gumičky na dobro :oD

                    Tak stále uvažuju jestli investovat do těch kool stopů nebo mám vzít Authora…

                    0 0
            • Rychlej turista  

              Tohle o véčkách taky slyším dost často, ale mých 75 kg ubrzdí úplně v pohodě. Možná, že kdybych jezdil kratičké a zběsilé XC, tak bych kotouče nasadil, ale než megamaximální účinnost je pro mě důležitější lehkost, spolehlivost, jednoduchost a bezúdržbovost.

              0 0
              • Dzordano_Bruno1  

                Přesně tak:)

                0 0
              • Trainman  

                To se mi líbí. Bohužel dnešní trh člověka stáhne tam, kam vůbec nechce. A když se nějak nepředzásobí, tak je konec :(

                0 0
              • fousek  

                Az chytnes nejakou ostrou prekazku, ktera ti bud vyhne rafek nebo se rozcentruje kolo tak budes o ty bezudrzbovosti rikat neco jinyho.

                Jednoduchost sestelovani Vcek bez paralelogramu je rek bych asi tak o 1/2 hodiny narocnejsi nez nastelovani trmenu na koutoucovce a se sjizenim botek se samozrejme rozstelovava.

                Co se tyce Shimano hyder tak v nouzi nejvyssi tam muzes nalejt treba fritovaci olej, ale lanko moc v samoskach neprodavaj.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Tohle se mi stalo naposledy v roce 2003 na silničním Králi Šumavy, když mi asi na 150 km praskl vzadu drát. Na těch brzdách je kvůli tomu taková páčka – pootočíš a čelisti se rozevřou, takže nemusíš ani zastavovat. Když mi na 200 km praskl drát druhý, vyměnil jsem zadní kolo. Ne, že by se na tom nedalo dojet, ale kolega v balíku byl taková dobrá duše, že mi to kolo sám nabídl. Teprve teď, po 7mi letech jsem se dozvěděl, že se to dá elegantně vyřešit kotoučovkou. Musím se zeptat, proč je nikdo na silničce nemá. Lanka se mění preventivně jednou za dva roky, takže pokud praskne, je to z tohoto důvodu.

                  0 0
                  • fousek  

                    Taky nechapu proc na silnickach uz davno nejsou kotouce. Myslim ze ten excentr na brzde/pace je tam kvuli necemu jinemu, ale kazdopadne po teto uprave trpi brzda lehkou disfunkci.

                    Jinak na horskym kole se mi to stalo uz nekolikrat a ve dvouch pripadech sem si toho vsim az doma.

                    No vidis ja mam brzdovku v jednech brzdach od roku 2007 a zatim sem vymenoval jen desticky a brzdi porad skvele, takze s tou bezudrzbovosti to s tema rafkovejma lankovejma brzdama neni zas tak slavny

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Já končím, tohle fakt nemá cenu :-)

                      0 0
                      • fousek  

                        Verim ze nekomu Vcka staci, me na nekterejch kolech taky stacej, ale jednoduchost nastaveni, bezudrzbovost, ucinnost a davkovatelnost nejsou jejich vyhody.

                        Vyhody maj jednoduzsi opravitelnost v oblasti bez civilizace, vaha a cena.

                        0 0
                    • Volf  

                      A ještě možná alespoň 30 mm zdvihy vzadu a vepředu :-) k čemu by jsi tam ty kotoučovky asi tak měl? To by museli mít tak 100 mm kotouče a ještě raději jen jednu desku, aby jsi si nerozbil hubu :-)Kotouče na silničku. To je fakt krize:-)))))

                      0 0
                      • fousek  

                        Na slinicce se da jezdit i za mokra a davkovatelnost se hodi taky. Jinak 30mm zdvihu je k nicemu, ja bych preferoval aspon 80mm s linearnim nebo degresivnim chodem:-)

                        0 0
                        • Volf  

                          To je fakt. Proč troškařit :-)

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Taky přesně takovou silničku teď stavím, ale netroškařím, zdvihu bude 90–120/100mm :-)

                          A kotoučkovy jsou samozřejmostí :-)

                          0 0
                          • fousek  

                            Jj, si hraju s myslenkou ze na Anthema bych poridil silnicni kola, klasickej silnicni rafek na naboji na kotouce, teoreticky by se to tam mohlo vejit a nebo tesne nevejit.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Tahle kombinaci mi ani moc neláká, normálně tam nechám RR/RR UST. Pro moji pomalou rychlost bych si stejně moc nepomohl (dlouhodobě ověřeno se silničkou) a hrozně se mi líbí, že třeba když je hodně bahna a já do něj nechci, tak se rozhodnu jet asfalt (tzn. nějaké místní rozsekané trojky (z kterch jsem byl na silničce na prášky) a vyrazím někam dál a najednou koukám hezká lesní cesta, kde tolik bahna není, tak šup a jsem z asfaltu pryč.

                              Takže i když z poměrně velké části to asfalt bude, tak terén taky docela často do toho vleze.

                              Ale jinak by to vůbec nemuselo být marné pro výkonější jezdce, kteří ty úzké pláště ocení více.

                              Na dobrém povrchu tlumič i vidlici omezíš/zamkneš a pak na rozsekané silnici otevřeš a všude letíš.

                              A vejít se to tam naprosto v klidu vejde ty silniční kola.

                              Ono je tahle varianta taky už dávno osvědčená a používaná, třeba Bully to takhle měl:

                              http://www.bike-forum.cz/…31220357.jpg

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Možná ale budu uvažovat, že tam hodím UST FF (v UST verzi + tmel to i trošku odolné snad bude).

                                0 0
          • scret  

            :) dobrej vtip:)

            0 0
            • Dzordano_Bruno1  

              Co je na to vtipnýho?

              0 0
              • scret  

                " Osobně si myslím, že víc než na nějakých špalkách, záleží na tom, jak jsou seřízený brzdy a jak jezdec umí jezdit "

                0 0
                • Dzordano_Bruno1  

                  Kamarád umí jezdit, ale na kolo sere :D Takže je rád, že je rád, když pořádně zastaví :D:D Prostě to tak je :) A je Tvůj problém, že tomu nevěříš:)

                  0 0
                  • scret  

                    ze by sis pro mladickou hloupost a aroganci nevidel na spicku nosu?:)

                    stacilo by se podivat do myho profilu a pochopil bys ze s veckama zkusenosti mam, troufam si rict ze daleko vetsi nez ty… nepochybuju ze treba tvuj kamarad umi jezdit na kole, lip nez ja:) ale to cos napsal je proste nesmysl!

                    u vecek zalezi hlavne na spalkach, a taky samozrejme na spravnem serizeni… k cemu ti bude ze umis dobre jezdit kdyz nezabrzdis kdyz potrebujes???

                    0 0
                    • Dzordano_Bruno1  

                      Narveš botu do výpletu :D

                      0 0
                    • Dzordano_Bruno1  

                      Buď je to arogance a nebo prostě jen rád reju :D:D Vyber si :) :D:D

                      0 0
                      • scret  

                        ale i to „ryti“ musi mit urcitej vtip, satiru… takhle je to jen vykrik do tmy… treba to ale casem pochopis…

                        0 0
                    • fousek  

                      Kdyz umis jezdit tak nepotrebujes brzdit, v tom bych se s Brunem schodnul, ale oproti tomu znam pripad cloveka kterej umi jezdit asi tak 10× lip nez ja malem kvuli Veckum neprezil.

                      Takze ve finale mas pravdu ty

                      0 0
                      • DaSnail  

                        malem kvuli Veckum neprezil

                        trochu to rozveď

                        0 0
                        • fousek  

                          dopad hodne pres zadni kolo, mala ucinnost vecka, zlomenej krcni oratel

                          0 0
                      • scret  

                        v tom pripade neznam nikoho kdo umi jezdit:)

                        0 0
                        • fousek  

                          Myslim ze je to oblibena zabava 720 crew, jezdit treba bikepark v Rokytnici bez brzd

                          0 0
                      • Rychlej turista  

                        Pak je to ale chyba toho člověka a ne véček. Evidentně neměl odpovídající brzdy, jestliže jel nad jejich možnosti.

                        Fousku, nemůžeš to brát tak, že co je nedostatečné pro tebe, musí být nutně nedostatečné i pro ostatní. Někdo jezdí tak, že ten megabrzdný účinek vůbec nevyužije a proto je spokojen s véčky.

                        0 0
    • scret  

      psal jsem to tu uz nescetnekrat, moje nejlepsi zkusenost je s Koolstop spalkama cervenyma! vydrz v pohode i nekolik tisic km, brzdny ucinek hodne vysoky, a nechytaj spony z rafku…

      jestli koupis spalky nebo cartridge s gumickama je na tobe… zkusenost mam s obojim a neni v tom moc velky rozdil…

      0 0
      • Adéla  

        Hm teď otázka, červené jsou do všech podmínek, není pak lepší něco jako „Kool Stop V-brake dual compound“? (neumím tady vkládat ty odkazy…) Tam je vlastně univerzál a ještě lososová do deště a bahna.

        0 0
        • scret  

          dvojbarevny taky nejsou spatny, ale jak jsem psal, mam vyzkousino ze nejvic mi vyhovovaly cerveny…

          Koolstop je sice drahej, ale vyplati se…

          0 0
        • l-e-t-o  

          dvojbarevné používám a naprostá paráda oproti obyčejným shimaňáckým, které jsem měl na svých LX s paralelogramem. Bohužel ti nemůžu říct, jaký je rozdíl mezi dvojbarevnými a červenými. Ty jsem nejezdil.

          0 0
      • czertd  

        Červený, červený – nic lepšího jsem nejezdil a můžu taky jen doporučit.

        0 0
        • Adéla  

          Sakra, kdyby tam ty červené byly i s tou kovovou botkou :o( No a fungují i za mokra a tak? Nezkoušeli jste právě tu lososovou do bláta?

          0 0
          • scret  

            tak by stacilo koupit ted neco levnejsiho s botkama a pak tam soupnout koolstop gumky ne?

            0 0
            • Adéla  

              No a jde to tak? Já nevím, jestli to do sebe sedí… Jsou tam navíc dvě červené: „Kool Stop V brake červená " a "Kool Stop Thinline červený“. Ty druhé jsem našla dokonce jen za 189kč! Což je divné, když na kupkole je mají za 300kč.

              0 0
          • Vilém  

            No nevim jak cerveny do botek, ale cerveny klasicky Koolstopy, po prujezdu vodou, vjezdu do orosene travy atd., nebrzdi skoro vubec. Jinak si je pochvaluju dost, dlouha zivotnost, za sucha super vykon.

            0 0
            • Adéla  

              A už jsme u toho :o) chci něco fakt i do mokra…

              0 0
              • Vilém  

                Mozna jsem mel nejakou spatnou serii, to netusim mam je uz asi 4 roky na kole, na kterem jezdim spis svatecne. Proste mi v kombinaci s Mavic rafkama, Mrazek brzdama a XT pakama, za mokra temer nebrzdi.

                0 0
                • Adéla  

                  No já se dost bojím právě toho mokra, takže asi nakonec zvolím Kool Stop V-brake dual compound – kde je třetina univerzál a 2 třetiny na bahno. Myslímm, že by to mělo fungovat :o) ještě jsem uvažovala ty 3, ale tam je navíc nějaká gumička carbon, která snad má sloužit jako místo pro jiné gumičky. Tak nevím :o)

                  0 0
                  • scret  

                    pokud pujdes do dvoubarevnych taky neudelas chybu a budes mit klidnou hlavu…

                    0 0
                    • Levhart  

                      jj, svatá pravda, životnost je opravdu velká (mimo ježdění ve sněhu). Brzdí dobře i blátě a šetří ráfek. Za mě taky Kool Stop V brake dual compound.

                      0 0
                      • JakeF  

                        JakeF

                        Jsou parádní, ale teď v zimě mizely skoro před očima.

                        0 0
                        • Adéla  

                          To je zajímavé, mráz jim může takhle škodit? No nakonec mám ty BBB se třemi různými gumkami. V plánu je koupit Kool stopy až tyhle doslouží. Což tipuju bude až tak za 2 roky? :o)

                          0 0
                  • Rychlej turista  

                    Jestli hodláš brzdit v čisté vodě, třeba v dešti na asfaltu nebo čisté mokré trávě nebo v zimě ve sněhu nebo v Beskydech i za sucha, tak to asi budou lepší ty hydrauliky. Pokud ale mokrem myslíš normální jízdu v mokrém lese a blátě, tak bych to nějak neřešil, tam brzdí gumy všechny a na blátě ten brzdný účinek stejně nevyužiješ.

                    0 0
                • scret  

                  tuhle zkusenost mam taky, bohuzel si myslim ze to je problem obecne vsech vecek, nez se setre voda z rafku, tak se proste spalky nezakousnou…

                  jediny kde to neni taky vyrazny je u keramiky bych rekl…

                  0 0
                  • Vilém  

                    U jinejch spalku, co jezdim, nebo jsem jezdil, se to tak neprojevovalo, at uz to byl treba Fibrax, ruzny BBB, corratec atd. Keramiku mam na jednom kole taky a jeji hlavni vyhodu vidim v „neprobrzditel­nosti“, snizena ucinnost za mokra je tam taky a ne mala.

                    0 0
                    • scret  

                      u keramiky bych to mozna videl az kdyz se hodne ohladi brzd.plocha… ja ji po nekolika tisicich km mam jeste ne vyhlazenou, takze ja tam takovy rozdil v mokru nevidim…

                      jinak jsem mel prave asi opacny pocit nez ty, tzn. u ostatnich spalku ten jev byl stejny nebo horsi…

                      ale od toho je tu B-Fko, abychom se podelili o zkusenosti a nazory..

                      0 0
              • Pebe  

                do mokra jsou lososové-oranžové Koolstopy. Červené jsou jenom jiná berva, jinak směs by měla být totožná jako černé, žluté, modré. Zelené jsou na keramické ráfky.

                Na silničce jsem jezdil losové Koolstopy a super, teď jsem slečně namontoval dvoubarevné Koolstopy (černá-losos) a zdají se být taky v pořádku.

                0 0
                • scret  

                  mam zkusenost ze cerne jsou tvrdsi nez cervene a vic chytaj spony

                  0 0
          • Piiiiitrs  

            no nevim. v sussim bahne funguje vse.

            ve spinave kaluzi funguje to co nechytne aquaplaning, takze profilovany – jakykoliv prolisy na odvod vody na spalku dostatecne hluboky spis nez prima drazka bude lepsi vic mensich s rychlejsim odvodem do stran sikmo asi – to ma treba baradine 3 barevka. frezovani na rafku to nezachrani, protoze se celkem brzo obrzdi, takze je lepsi na spalku.

            a ve spinave mastne kaluzi nebude fungovat nic.

            0 0
    • Adéla  

      Tak jsem si nakonec koupila v obchodě ty botky BBB TrisStop, jelikož Koolstopy jsou celkem drahé a příště si koupím jen ty gumky :o) Tak uvidíme, co řeknou na kaluže.

      0 0
      • mr.nikdo  

        nejezdil jsem ty Koolstopy, ale ty BBB mam tedkom.

        Celkem mi pride, ze je ten spalek „tlustci“ a hur se vytahuje kolo… mozna to neni pravda, ale pride mi to tak..

        jinak brzdi mi pri vsem a jedinej problem jsem mel kdyz na tom byla hromada snehu a zamrzlo bud lanko, nebo brzdy a nebo se na nich udelal led… jinak bez problemu i ve vode :)

        0 0
    • Mirek1  

      U biku mám jasno, ale loni se ze mně stal i silničář a tam teprve hledám. Tak bych měl dva dotazy na staré matadory.

      1. Špalíky na silnici jsou taky nejlepší dvoubarevný KoolStop a

      tříbarevný BBB? (moje oblíbený, když jsem neměl ještě kotoučovky)

      1. Je rozdím mezi brzdovejma čelistma v účinnosti? Mám tam nějaký skoro

      noname čelisti a zvažuju výměnu za 105, aby byla sada kompletní. Bude to líp brzdit nebo jsou všechny stejný?

      0 0
      • Rychlej turista  

        Kristepane, to je zase dotaz :-D

        Brzdy na silničce mě nikdy nenapadlo řešit a špalky jsem nikdy nekupoval, vždycky kolo přežily ty původní :-D

        0 0
        • Mirek1  

          Tenhle nápad vychází hlavně z toho, že mi přijde, že to skoro nebrzdí. Možná je to jen ten kontrast s kotoučovkama. Špalíky vyměním určitě, tyhle maj tu nectnost, jako levný špalíky na biku – jak se ochladí nebrzdí to skoro vůbec, za tepla jakž takž…

          0 0
      • Volf  

        Jestli jsi se stal silničářem, tak neřeš blbosti a raději poslouchej vítr ve špicích:-) Jinak ráfková brzda není jen o jednou komponentu, ale je to soubor ráfku, šíře pneumatik, špalků, bowdenů a hlavně SEŘÍZENÍ brzd. Nevím co chceš na 23 a míň široké gumě za brzdový výkon. Raději jezdi.

        0 0
        • Mirek1  

          Jezdim, ale bojim se, abych nejel, když bych raději už stál :-)

          Mám ho od srpna a naježděno mám na silnici víc než na biku, je to paráda! Nejen vítr ve špicích, ale i nový cesty, kde jsem na biku nikdy nebyl…

          0 0
          • Volf  

            Brzdí jen zbabělci:-) ne vážně. Myslím si, že u silničky jde spíše jen o designové záležitosti než o prostý a hlavně hmatatelný nárůst brzdového účinku. Naopak hodně peněz a času se věnuje naopak způsobům, jak zabránit přebrždění kola, s minimální styčnou plochou s podložkou. jinak asi bude opět kamenování, ale silnice je prostě ta jediná echt pure cyklistika. Ostatní je jen náhražka. Jen ten bike má výhodu toho, že můžeš zmizet z civilizace, ale i to podle všeho je trnem v oku některých ,, zasvědcených ,,.

            0 0
      • Pebe  

        tak pánové se tu vyřádili, my co uzavíráme startovní pole a z kopce i občas brzdíme si to můžeme vyříkat že ;-)

        moje zkušenosti jsou takové, že nejhůř brzdí Shimano černé špalky, lepší jsou ty 3-barevné BBB, brzdí pěkně, sem tam chytnou šponu ale hlavně celkem rychle ubývají. Oproti nim se mi nejlíp brzdilo s lososovýma Koolstopama, špony nechytají prakticky vůbec, brzdí dobře i v dešti a blátu i když u toho dělají nehezké zvuky, no a taky hodně dlouho vydrží, takže i když jsou nižší, tak vydrží fakt dlouho.

        A k čelistem, měl jsem nějaké Tektro a říkal jsem si jak to hezky brzdí, než jsem se dostal ke Campa čelistem v Mirage sadě. Ty brzdily mnohem lépe, navíc odpor na páce byl znatelně menší. Teď mám Sram Rival a řekl bych že je to tak nastejno s těma Mirage, ale oproti těm starým Tektro to brzdí líp a nemusí se tolik tlačit na páku

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Ja taky nikdy neresil, ale ted jsem upgradoval na Centaur skeleton, a ty spalky jsou strasne hlucny, sustej jak smirgl. Patral jsem, vsude pisou Campy spalky jsou nej, az jsem narazil na tohle (posledni 2 prispevky):

          http://forums.roadbikereview.com/showthread.php…

          Tak nevim jestli zmenili smes nebo co. Nekdo s podobnou zkusenosti? Rafky Fulcrum R3, dural. Zas jsem ty spalky zkoumal a nevypada ze by byly plny pisku a hliniku jak shimana, ktery jsou tim povestny, a zadni zda se uz se celkem zajela.

          Tak nevim jestli jm dat jeste sanci nebo prejit rovnou na koolstop. Brzdi dobre, jen hrozne hlucej, a bojim se o rafek.

          Predtim behem mnoha let orig gipieme-z tech po case vylez kus zeleza a hobloval rafek (!) pak nejaky asi saccon, alhongy v botkach casem vymeneny za BBB gumky, vse celkem OK.

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            .. a jeste jsem zapomnel ze pak neslysim ten vitr ve spicich. Jako kdyby nestacilo ze maj novy kola placaty spice a vubec nejsou slyset…

            0 0
            • Volf  

              Třeba to není drátama, ale věkem:-) už máme právo trochu hůř slyšet a když to vezmu u sebe, tak věk v kombinaci s muzikantskýma rokama ve stylu všechny knoflíky doprava dávají tušit, že možná tam ten vítr je, ale jen ho neslyším:-)

              0 0
          • Pebe  

            já teď mám orig. co byly na Sramu a půjdou taky pryč, hlučej a nic moc výkon. I když jsem někde četl že by to měly být Swisstop či co, no půjdou co nevidět a vrátím se k osvědčeným lososovým Koolstopům.

            A R3 svištěj, nad 35km/h se celkem pěkně rozehrajou, s bočním větrem i dřív ;-) ale je pravda že Aksia svištěla hlasitěji

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.