Nová vidlice-fox 36 a problémy

72 nepřečtených
  • Iam_Macek

    Tak jsem pořídil 2018 factory series 36ku ve 150mm. Bohužel mám hned 2 problémy. 1) Když rychle nadzvednu přední kolo, vidlice jakoby ""bouchne"" a pocitově z toho cítím,jakoby se víc vysunula (zvětší se zdvih). Stává se to pouze třeba když chci jet po zadním, nebo kdykoliv moc neproružím, a ze stálé jízdy zvednu rychle předek.

    1. Když měřím zdvih vidlice, ukazuje to 165mm, i když je to 150ka. A když zkusím jakoby vysunout vidlici (opak stlačení) tak to ještě cca o 10 mm vyjede. Nevíte někdo, čím tohle všechno může být způsobeno? Vidlice funglovka, 10 dní zpět koupená. Budu rád za jakékoliv rady.
    0 0
    • novas752  
      1. To vypadá na typický projev solo air pružení, RockShoxy to dělaj taky ale za jízdy to teda necítim.
      2. Nejsem si jistej jestli se vidlice dá zasunout až na úplný konec vnitřních nohou.
      0 0
    • McBlacky  

      bod 1 rozhodně není standartní chování všech vidlic – Svec je ojebávač neskutečnej a první dva kontakty jsou většinou odpovedi tohoto typu = "nevotravuj´

      Bod 2 je ok, až ke korunce to nechodí, většinou tak centák zbyde.

      0 0
      • Iam_Macek  

        Nejde o to, že to nejde ke korunce, ale že to je zvedlé o ty 2 cm. A bod 1 je prý záležitost nastavení sagu..Říkal, že si mám fouknout vidlu na 50psi a tím že se vyrovná negativní a a ta druhá komora. A pak to dofouknout, ale že prý je to normální, že se to „dovytáhne“ ta vydlice.

        0 0
        • McBlacky  

          aby to mělo rezervu to zvedlé být musí – nebo si nerozumíme.

          bod 1 – bouchat by nic nemělo, to že vidle vyjede ze sagu je normální, no sag vidle by z principu nefungovala dobře.

          0 0
        • Jenda  

          Tak může být problém že se ti blbě přepouští vzduch mezi negativkou a pozitivkou, pokud bude relativně přefučená pozitivka tak vidle poleze víc do zdvihu, měl bys to ale poznat tak, že bude nahovno citlivost, resp odtrh jako kráva.

          Taky by tam mohlo být málo oleje v tlumiči a pokud bude na začátku vidle nezatlumená, při kompresi to pravděpodobně nepoznáš, protože běžně máš sag cca 3–4 cm a tedy tlumič v oleji bude, ale při expanzi může ten poslední 1–2 cm lítat na vzduchu.

          Co to má za tlumič? Je tam FIT4 nebo už ten novej GRIP 2? Protože ten GRIP 2 tlumič je blbovzdornej, tam bych problém nehledat, u FIT4 být může snáze.

          0 0
          • Iam_Macek  

            Má to GRIP klasický, no jak říkám, špatně se to vysvětluje. Prostě mě to celkem sere. Mám rebound na max. Na nejrychlejší odskok, nemuze to byt tim? Když propružím, všechno cajk. Když to rychle zvednu, ťukne to. Představ si to, jako by jsi v té vidlici neměl vzduch, a někde tam byla díra, aby se tam neudělal podtlak. A ty by jsi teoreticky (ano bez vzduchu) jakoby tu vidlici rychle vytáhl ( jako by jsi se odrazil) a ona by se zasekla o """"konec"""" a udělalo by to ten zvuk. Tak přesně ten zvuk to dělá mně.

            0 0
            • Rubi  

              Video?

              0 0
            • Jenda  

              to je tím nezatlumením, podle mě je tam málo oleje v tlumiči. Klasickej GRIP, tedy první generaci tam mít nemůžeš, ta se na verzích s kashimou nevyskytovala. Takže to bude GRIP2 kde máš nastavení i HS komprese. Ono je to teda skoro jedno, ta konstrukce je velmi podobná a jde o to, že tenhle tlumič servisovat by mělo být extra jednoduchý, nejde přelejt, přebytečný olej vyteče přepadovým kanálkem.

              Jinak pokud chceš špičkovej servis za nižší cenu než u švece tak asi jedině tuning-test. Akorát u vidle v záruce to může být problém.

              0 0
              • Iam_Macek  

                Takto vypadá, je tam HSC/LSC, Evol komora, a dole je písnuté normálně GRIP bez té 2ky.

                0 0
              • Iam_Macek  

                Jako takhle, olej vyměnit mi nedělá problém, ale posílat to na záruku když je léto, aby jim to tam měsíc stálo, to asi ne :/

                0 0
              • Iam_Macek  

                Všechno jsem zkusil, a přišel jsem k závěru, že mi to „bouchá“ jen když tam mám rychlejší odskoky. No rychlejší.. Nebouchá to jen na prvních třech nejpomalejších, na dalších 15, nebo kolik nastavení tam je to bouchá. A rány se stupňují s rychlostí odskoku. To podle mě ale není uplně v pořádku ne?

                0 0
                • suslos  

                  ne, to není…

                  nahoď to video, jak už se psalo

                  0 0
                  • Iam_Macek  

                    To se lehce řekne, nemám to čím nahrát, připásal jsem mobil na vršek vidlice a stejně spadl… Koumám jak to udělat

                    0 0
                • TheJD  

                  Jaky v ni mas tlak?

                  0 0
                  • Iam_Macek  

                    98Dal jsem 100 a vysrouboval, takze tak 98 pocitejme

                    0 0
                    • TheJD  

                      To uz je celkem hodne. To vazis tolik? Ja vazim 68 kg a pohybuju se s tlakem kolem 56 psi. 170 mm a 1 token.

                      Kazdopadne je to v limitu, takze tukat by to nemelo.

                      0 0
                      • Iam_Macek  

                        98Kg, mám dát míň? A mám v plánu jeden token brat, takže bych měl taky 1

                        0 0
                        • TheJD  

                          Podle manualu bys mel dat 93 psi na 98 kg. Zaroven pomaly odskok na 3 a rychly na 2 od uplne zavreneho. Komprese 6 pomala a 10 rychla od zavreneho. Vychozi nastaveni, ktere muzes dal ladit.

                          https://www.ridefox.com/…ng-Guide.pdf

                          0 0
                          • Iam_Macek  

                            Z neznámého důvodu, mi stránky foxu nějak blbnou.. Nejde to zobrazit, ale díky, jak to půjde, hned se na to mrknu.

                            0 0
                    • Petulda  

                      Pro tlak 98 nejsou prvni tri stupne urcene. Viz navod. Je dost mozny, ze pri takovym tlaku to proste odskoci moc rychle a na dorazu to cvakne.

                      Staci vidlici pouzivat tak, jak je urcena a myslim, ze budes mit po problemech.

                      0 0
                      • Jenda  

                        přečti si ještě jednou co psal a zkus svojí radu poupravit ;-)

                        0 0
                      • Iam_Macek  

                        Přece i kdybych vážil 150, a měl to na 130psi, tak to tohle dělat stejně nemůže. A o používání vidlice, bylo mi přímo od foxu mailem sděleno, že lepší vidlice na prasárny se už nedělá, že je výborně citlivá a sjede tk všechno.

                        0 0
                        • Petulda  

                          Hele, ptal ses, v cem je problem a dostal jsi odpoved. Jak s ni nalozis, je na tobe.

                          0 0
                    • suslos  

                      To je dost tyjo :-O

                      Mám 58psi, 3 tokeny, 170mm… Ale RC2, né Grip2

                      edit: 75kg nahej… takže + vybavení

                      0 0
                      • Iam_Macek  

                        V čem je ta RC2 jiná? 3 tokeny, dáš to někdy na doraz?

                        0 0
                        • suslos  

                          Nevím jestli je něco jinak se vzduchovou komorou RC2 vs Grip2, proto jsem to radši uvedl. Jinak Grip2 má navíc i high speed odskok.

                          Ano, dam

                          0 0
                          • McBlacky  

                            nevím jak u tak velkýho zdvihu, ale u 120–140 kategorie mi vždycky přišlo snažší dát doraz na RS než Fox. Zvlášť na testovačkách kdy to fouknou často dle tabulky a není prostor hledat optimum.

                            0 0
                            • TheJD  

                              Ony jsou Fox vidlice obecne tvrdsi, co se tyce chodu. Takove vic zavodni. Nekdo rika, ze cim tvrdsi, tim rychlejsi.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                z mojí zkušenosti Fox líp fungujou v palbě a hůř při pomalý technice.

                                Na XC/maratony mi víc sedí Fox na trail/EN bych radši RS, ale taky mám Fox :) a jak to vpadá tak i mít budu, než Yari tak to radši 36ku.

                                0 0
                                • TheJD  

                                  To zní, jako kdyby jsi na EN nejezdil palbu. :D

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    jezdím se vším stejně – full gas se snahou se nerozbít :)

                                    ale zatímco na xc se to dá vydržet a důležitý úplně není mít max citlivost, tak zvlášť třeba na těžkých přírodních trailech v horách a lesích, kde se jede krokem bych tu citlivost ocenil.

                                    0 0
                                    • TheJD  

                                      Osobně jsem v malých rychlostech radši za hodně tvrdé odpružení, které do zdvihu moc nepustí.

                                      0 0
                                      • MirosPikos  

                                        Zase není nad to, když se ti při pomalém zdolávání kořenů a kamenů sem tam zapíchne vidle takovým způsobem, že si připadáš jak gymnasta co přeskočil koně.

                                        0 0
                                      • novas752  

                                        Citlivost a práce se zdvihem jsou 2 různé vlastnosti.

                                        0 0
                • vojtechposmourny  

                  To je jak kdybys neměl doraz na negativce.

                  0 0
            • vojtechposmourny  

              Když přitáhneš rebound, aby se vracela pomaleji, taky si na konci klepne?

              0 0
            • wilda81  

              To mi dělal tlumič, když jsem neměl vyrovnané tlaky v pozitivce a negativce. Stačilo postupně foukat a občas propružit.

              0 0
              • Iam_Macek  

                Jo? Vyzkouším. Radši zkusím všechno, a rozebírání nechám na konec

                0 0
                • wilda81  

                  Kdyby nefungovala tak vyměním za funkční fit4 a já už si ji zprovoznim :)))

                  0 0
            • Petulda  

              „Mám rebound na max. Na nejrychlejší odskok, nemuze to byt tim?“ – může a dost možná je. Jaký máš důvod mít vidlici nastavenou takhle blbě? Najdi si na stránkách Foxe doporučené nestavení odskoku podle tlaku a to si nastav. S největší pravděpodobností problém s cvakáním zmizí.

              A k bodu 2: nemáš verzi, u které je možné měnit zdvih ze 160 na 150 mm? Tím by se to vysvětlilo.

              0 0
              • Iam_Macek  

                Hej ani nevím, zkoušel jsem všechno možné, a nechal jsem to tak, ale jestli to začalo dělat až potom, to nevím. No zítra dám info. A pokud vím, tak všechny 2018 a novější jdou o 2 cm zvýšit.

                0 0
                • Petulda  

                  Já nerozumím tomu, proč si u věci, kterou neumíš používat, nejdřív nepřečteš návod a nenastavíš si ji správně, ale místo toho hned píšeš o problémech na fórum.

                  0 0
    • becis  

      Švecovi bych nevěřil nos mezi očima. Řešil jsem s ním již dvě reklamace a pokždé se to snažil ojebat až to nebylo hezký.

      0 0
    • Blahycz  

      Ten chlap by si zasloužil tyčí přes záda. Několikrát jsem sním něco řešil ať už osobně nebo přes shopy a vždy to bylo v hajzlu ale on ti řekne že to bylo v pořádku. Nakonec jsem servisoval mimo evropu a smáli se co to jako mělo bejt za servis. 3× u svece se stejným problémem a vždy tam něco podělal. Nakonec rozbil i to co fungovalo. Tlumič netěsnil,utikal,kle­pal a pískal. Nakonec mi to ve Vanu dali do kupy. Určitě jsi za tu vidlici dal hodně peněz a teď máš akorát starosti. Normálně mě to sere za tebe, protože vim co to je za vopruz.

      0 0
      • Iam_Macek  

        To mě mrzí, že máš takové zkušenosti, jak to tu čtu, asi se bez jejich servisu obejdu, spodní nohy (olej a gufery) vyservisuju sám, a vnitřek snad nebude potřeba. No co si budeme povídat, stála 26000Kč a sice to jezdí jako máslo, ale to ťukání by na vidlici skoro za 30 klacků být asi nemělo.

        0 0
    • THORX  

      Já to tak pozoruji tak nejen RST jsou na *****. Úplně to stejně více zdvihu citlivost na hovno a šla z baráku. :)

      0 0
    • ra.ma1  

      Zajimalo by me, jak jsi nakonec s vidli dopadl? Podarilo se ti ji zprovoznit/re­klamovat?

      Koukam totiz na forum mtbr: https://forums.mtbr.com/…1081197.html a lidi tam resi problemy s grip2 patronami,reklamace a ruzne pocty kliku na nastaveni HSC…

      Btw: celkem hezky udelany setup guide pro grip2:

      https://m.youtube.com/watch?…

      0 0
      • Iam_Macek  

        Cau, sorry za pozdni odpoved. Vidli jsem rozebral, udelal servis spodnich noh a pak zase složil. Po bouchání žádné známky, a zdvih se drží na cca 160, ale nelze už víc vytáhnout. Takže všechno cajk :)

        0 0
        • ra.ma1  

          Pecka, hlavne ze uz facha jak ma. Btw.:kitem na zmenu zdvihu by to melo jit zvysit,ne?

          0 0
          • Iam_Macek  

            jo to určitě, ale jelikož mám ještě starým rám 120mm, tak by to byl už hardcore :D

            0 0
    • plazzer  

      Cau, riesim to iste, nevies nakoniec v com to bolo?

      0 0
      • allrose  

        Píst se nachází v negativní komoře,nedošlo k vyrovnání tlaků,pravděpodobně ucpaný přepouštěcí kanálek vazelínou

        Vypust vzduch,znovu natlakuj na 50psi,propruž,při­dej dalších 50 a zase propruž a tak postupuj až k potřebnému tlaku.tím dojde k vyrovnání tlaků v komorách..

        0 0
        • plazzer  

          Nooo… asi pomohlo. Vypustil som vzduch, potom pomaly po 20 psi „ekvalizoval“ az ku kyzenemu tlaku, trochu spustil, done. Vyzera ze uz netrieska; stale sa drzi vo zdvihu, predtym sa trosku zanarala. A to som robil servis, kedy som z negativky vytrel pol kila vazeliny co tam bolo od vyroby, takze predpokladam ze teraz je eq port v poriadku. Jo, a to mam 2019 EVOL uz s tym updejtnutym „bumperom“. Diky.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.