• Toman

    Zdarec bajkeři,

    poslal jsem na repasi svou letitou Marzocchi MX Air Comp. Teče, vyfuku se, klepe v ní, má vakl atd.

    Pokud bych musel pořídit novou, tak co vybrat, resp. kde je možnost vidlice vyzkoušet? Zkoušel jsem u kámošů a buď to ti kluci nemají naladěné, anebo spousta vidlic pracuje jinak, než bych si představoval. Mám pevný rám RB, takže takové kratší hravé kolo, zdvih 100 mm, možná by to sneslo 120 mm.

    85 kg, styl jízdy od pohodové po tvrdší nasazení v horách ( hlavně Beskydy )se sjezdy v tempu.

    Děkuji za poznatky.

    0 0
    • pI3rre  

      cenová relace?

      0 0
      • Toman  

        Cenu jsem zatím neřešil, i když rozhodčí slovo mít bude také. Je mi jasné, že za pět tisíc nic pořádného nepořídím.

        0 0
        • KubaBajk  

          Epicon se nedá koupit za pět tisíc?

          0 0
          • tomxxx  

            Dá, ale on řikal něco pořádného :D

            0 0
            • jachymk  

              +1 :D

              0 0
              • borda  

                No, koukam, ze panove budou odbornici :-D :-D

                0 0
                • BigKarel2  

                  Tak to je všeobecne známá věc že Epikón stojí za hovno :D To ví i dítě :D

                  0 0
                  • borda  

                    Ale hovno ;-)

                    0 0
                  • xshreck  

                    bych moc rad zkusil toho novejsiho :) ty stary nezaujaly

                    0 0
                    • BigKarel2  

                      tak jest

                      0 0
                    • borda  

                      No tak 2006,7 a starsi to byly mrdky, to je jasny. Ale doba je uz jina.

                      0 0
                      • BigKarel2  

                        pytéél do 2011 samej šit… novější nevim…

                        0 0
                      • xshreck  

                        zkoušel jsem 08 u kámoše, za ty prachy dost dobrej kup (2 litry za novou vidli).

                        10 jsem měl doma, zkoušel jsem jí potunit ale nedařilo se. Chtělo to jinou negativní pružinu. Obecně celej systém té vidlice se mi nějak nelíbil. Radši jsem jí poslal do světa a nechal si pevnou. Pružila slušně, tlumení jak by smet. Zamykala na jedničku. Ale prostě jsem se na ní necítil dobře.

                        vidlici po TT jsem projížděl dva kousky jen před domem, přišlo mi to takřka stejný, jak ta co jsem měl doma.

                        Teď co udělali všude soloair u RS, tak bych se teda dost rozhodoval mezi RS a SR. Musel bych je projet, vyzkoušet. O těch tu toho zatím moc není, abych se od toho odrazil. Nezbývá než zkusit .-) jenže kdo tu má novějšího epičona :(

                        0 0
                        • borda  

                          Ja nevim kdy presne se to lamalo, ale rekl bych 2008? Taky jsem tvrdival, ze epicon je srot. Ale moji mladickou nerozvaznost omluva to, ze to bylo v dobach „starych“, ocelovych epiconu s tenkyma nohama.

                          Negativku mam upravenou na svoji vahu a ty vidli nemam co vytknout. Mam teda z epicona jen vnejsi nohy, vnitrek je axon, ale ono to bude ± podobny. Co se tyka ceny, tak nova, upravena a predelana na olej me vysla od jednoho z mistnich kolegu na 3tis. Za ty prachy je to proste luxusni vidle

                          0 0
                          • xshreck  

                            :)

                            0 0
                          • Lišák  

                            Jen technická-Epicon měl vždy 32mm vnitřní nohy. Ze začátku ocelové. Epicon je modelová řada SR od roku 2007 (pokud se nepletu).

                            0 0
                            • borda  

                              Jo, je mozny, ze ty stary modely mam zmatlany se starym axonem. Tehda jsem byl taky odpirac, mel jsem samozrejme rebu :-) a v tech starych modelech se moc neorientuju. Jediny, cim jsem si jistej, ze byly vazelinovy, ocelovy a docela tezky.

                              Nicmene tak nejak 2008/9 a novejsi uz jsou to slusny vidle. Ja ti mam na zimakobahnakoj a skoro bych rekl, ze ta vidle je na to kolo az moc dobra :-) :-)

                              0 0
                            • v POHODÌ klokan  

                              Nepleteš.

                              2007 – ocelové nohy i sloupek

                              2008 – ocelové nohy, alu sloupek

                              2009–2010 – alu nohy i sloupek

                              2011 – přibyla pevná osa

                              2012–2013 – přibyla dutá korunka a točítko nízké expanze

                              0 0
                  • Toman  

                    Asi nemá smysl tady pitvat jakékoli vidlice. Jeden řekne, že ta je dobrá, jiný ji pošlape. Další tvrdí, že ta a ta je lineární, druhý píše, že má progres. Každý jsme jiný, každý asi od vidlice vyžadujeme něco jiného, někdo jezdí po cyklostezkách kolem řeky, druzí jezdí lanovkou nahoru a na kole pouze dolů, někomu bude vyhovovat pružinovka, dalším vzduchovka, máme rozdílné požadavky na délku zdvihu, každý z nás má také jiné technické myšlení, někdo na kole jede jak buc a potřebuje, aby za něj odpružení udělalo veškerou práci, jiní si rádi nad rámem zacvičí.

                    Jeden nás tu napadne, že jsme " odborníci " a pokud mu souhlasí věk, tak si troufnu říci, že " málo trovy přejscou ", tedy že počůral málo trávy, aby hodnotil druhé.

                    0 0
                    • borda  

                      Tak pokud reagujes na mne, coz tedy usuzuji, ze ano, tak se podivej, kam jsem ten prispevek o odbornicich zaradil ;-) a na co je to tedy reakce.

                      0 0
                      • Toman  

                        Omlouvám se.

                        0 0
                        • borda  

                          No to se neomlouvej, to je v pohode :-). Ja jen aby to nevypadalo, ze tady siju smahem do vsech, kdyz zrovna z tebe mam pocit, ze po technicky strance mas ty vidle zmakly asi tak 100× vic nez ja, prosty user :-).

                          0 0
                          • Toman  

                            Jak jsem psal před chvílí kousek níže ( nejdelší příspěvek ), nehodlám se zde hádat. Přečti si jej a tam jsem vše vysvětlil. Díky.

                            0 0
                  • Kupko  

                    BLBOST

                    0 0
    • Smazaný účet  

      tuneny e-picon nebo nejhur reba, hlavne at to ma pevnou osu:DD

      0 0
      • Toman  

        Zřejmě budu potřebovat pouze vidlici, ne výplety. Mám osu 9 mm s RU.

        0 0
      • Toman  

        Rebu nechci a naladěný Epicon nabídne co? Nastavení čeho?

        0 0
        • mr.nikdo  

          A proc nechces Rebu?

          0 0
          • Toman  

            Rebu, Recon a XC30 jsem zkoušel. To asi nebude podle mého gusta. Má to takový nejasný progres při kompresi. Jakoby byla stále měkká. Ale je možné, že s nimi něco bylo. Zkoušel jsem dvě a obě se chovaly tak, jak nechci. Jsem z Marzošky zvyklý na jiný charakter. A zřejmě bych potřeboval místo 100, 120 mm chodu. Těžko se to posuzuje. Každá se chová jinak. Chtělo by to nastavit si na sebe několik vidlic a vyzkoušet na jedné trati. Pokud pořídím něco dražšího, tak věřím, že bych se sní nějak domluvil, aby sloužila podle mého gusta.

            0 0
            • scret  

              aha, no, to bude tezke radit:) Kdyz nedokazes popsat co vlastne chces…

              Vzduch.Marzoky byly slusne tupy, tezky, mekky jako prase… I moje 55kg vazici kamaradka poznala, ze je ta vidle mekka a pritom citlivost des…

              0 0
              • Toman  

                No právě. Je to diskutabilní jako cokoli jiného. Co mela tvoje kamarádka za vidlici, jaký typ. Záleží na tom, zda to byla pérovka nebo vzduchovka. Pérovka byla měkká a k tomu měla asi nesouhlasně nastavené tlumení, nic víc. Spíš bych řekl, že v tom případě ji měla přetlumenou, na tu její váhu potřebovala víc otevřít plunžr anebo dát řidší olej. Pružina byla určitě lineální. U vzduchu, který má progresivnější křivku je to jinak. A systém starých Marcoki s volně litým olejem pro útlum není špatný. Jen by chtělo regulace dát vně.

                Máš recht, asi chci tvrdší vidlici. Mě stačí, když bere až od středních nerovností. Nebo spíše jsem si na to zvykl, protože ta vidle víc nenabízí. Proto vlastně zjišťuji, co je na trhu, co jak chodí, koilk to má heblátek na seřízení a kolik to stojí.

                0 0
                • Vilém  

                  Pokud ti vyhovuji stare bombery, tak to bude fakt asi tezky, protoze ty vidlice jsou naprosto necitlivy.

                  0 0
                  • Toman  

                    Souhlasím, jsou netečné na malé nerovnosti. Potřebují větší impuls, aby se odtrhly do zdvihu. Pak už ale chodí hezky progresivně. To zase nenabízí Reba. Tu bych, při nastavení na citlivější chod, mačkal ve sjezdu nadoraz. Alespoň jsem to tak zažil. Anebo měl kolega špatně nastavený útlum, či něco dalšího. Stejná váha jako já.

                    Tak o čem mám uvažovat? Aby měla oddělené nastavení obou vzduchových komor a regulaci zpětného chodu? Pak bude citlivá i progresivní na hrubé nerovnosti. Je tak?

                    0 0
                  • Toman  

                    Zkoušel jsem i Sida Dual Air. Ten by mi vyhovoval. Bojím se ovšem její křehkosti s ohledem na její hmotnost.

                    0 0
        • roman 3D  

          naladěný epicon nabídne tak akorát pocit jízdy na houpacím koni, nakonec tě to začne ***** a budeš ji přefoukávat a možná i litovat že jsi ji nekoupil v základu:-)

          0 0
          • scret  

            priznej, ze tys na nem jeste nejel..:D

            0 0
            • roman 3D  

              ale jel a já blbec jsem jí dvou kámošům doporučil na základě doporučení nejlepší vidlice celého bf a vesmíru, když jim s vidlicí přišel papírek co se všechno s vidlicí musí po pár hodinách dělat tak pojali podezření a když jsme jezdili tak jsem byl terčem jejich neustálých narážek co jsem jim to doporučil, takže vidlici zabili přefoukáním a časem oba úspěšně s prodělkem prodali a šli do Reby:), za mě buď neupravenýho nebo si připlatit za rebu či nějakej slušnej bazar, za bůrečko se občas i nějaká ta liška najde

              0 0
              • scret  

                neupravenyho Epicona? pevna taky dobra…:)

                Mel jsem v ruce nekolik neupravenych epiconu a dva upravene… Nevim co jsi jezdil doted, ale za noveho neupraveneho epicona bych dal max. 2,5–3tis. a to bych se jeste rozmejslel.. Upraveny byl o nekolik radu vyse…

                Liska za bura bude slusne olitana, dobra rada…:)

                Reba v nejake akci, proc ne…

                0 0
                • roman 3D  

                  však za neupravenýho bůra dávat nemusí, muže ušetřit a koupit ho na kupkole za míň:-), jinak fox f32 RL jsem jako novou bez škrábanečku za bůrečka v zimě koupil od Tiny, občas se nějaká najde, ale on dle dovysvětlení vyloženě citlivou vidlici ani neshání

                  0 0
                  • Toman  

                    Ano, asi máš pravdu. Raději něco tvrdšího. I když moderní bachora vidlic nabízejí všemožné nastavení, takže bych se tomu nebránil. Jetou v žádném případě.

                    0 0
                    • scret  

                      pletes si pojmy s dojmy… Tvrdsi vidlice neznamena necitliva… Ty chces zrejme necitlivou vidlici, ikdyz je mi zahadou proc…

                      0 0
                      • Toman  

                        Asi jsem konzerva. Já jsem o sofistikované vidlici ani neuvažoval – ze dvou důvodů. Jednak ten Sid kolegy, na kterém jsem jel stál údajně dvacet tisíc a dál jsem tedy nepátral. Za druhé, čím víc hebel, tím víc poruch. Chci jezdit, ne s v tom pořád vrtat. Na staré Marcoki jsem občas dofouknul, vyměnil olej, za deset let 2× vyměnil gufera a nechal přelakovat. Najezdil jsem na ni asi 50 tisíc km. Jezdím i s manželkou, jezdí syn i dcera, já mám i silničku a nechci trávit čas servisováním. Proto něco, co funguje a drží. Dnešní levnější Marcoki nefungují, ani zbla jako ten starý Bomber z roku 2002. Teď mi kolega přinesl na vyzkoušení Corsa TST 2. Vadí mi už to, že drhne.

                        Takže Reba by byla dobrá? Problém je tak trochu v tom, že to mám všechno 2×. Pro sebe i manželku. No a nekradu.

                        0 0
                        • scret  

                          asi te zklamu, ale takovy vidle jako byly Mka v r.2002 se dneska uz davno nedelaji:)

                          Zas jsou vidlice daleko lip nastavitelne, s regulaci zvenku, jsou lehci, tuzsi atd.

                          Sid se da dneska koupit do desitky, Reba jeste levneji a starsi modely s dual airem se da dobre nastavit, i na nizsi citlivost, kdyz potrebujes…

                          0 0
                          • Toman  

                            To je mi jasné, dřív to byly všechno větší držáky. Dnes to má kratší životnost ale nabízí více funkcí. Na ceny jsem se díval a není to úplná hrůza. I ten můj Bomber se kdysi prodával, tuším za devět a půl tisíce. Já je měl dvě za cenu jedné po známosti.

                            0 0
                            • scret  

                              tak driv se tolik nehralo na vahu a systemy byly blbejsi a daleko min slozite… Funkce byla taky uplne nekde jinde…

                              A dneska bych se ty zivotnosti taky nebal… Kdyz das vidli patricnou peci, vydrzi taky pomerne hodne… Kamarad ma Foxe, kterej ma neco kolem 40tis.km a na zimaku bude jednou schopny jeste nejakou dobu jezdit…

                              0 0
                              • Toman  

                                Nemáš zde až tak pravdu. Otevřená lázeň na útlumu je dobrý systém, určitě lepší než nynější problémové patrony. Jen by bylo dobré vytáhnout ven ty ovládací knoflíky, jak jsem psal výše. Dneska je tam navíc možná ta negativní komora. Aobě nohy jsou stejné, což napomáhá tuhosti celku a olej v nohou hezky maže. Víc už asi není potřeba. A hmotnost? ten Bomber MX Air váží 1700 g. Takže ani to není žádná hrůza. A kdyby nebyl pevný jak píšeš, tak se pode mnou dávno rozlomil. Takže dneska přidali jen na funkcích regulace odtržení do zdvihu a na útlumu. Ostatní vymoženosti na nic nepotřebuji. Jen není tak citlivý od začátku.

                                0 0
                                • Vilém  

                                  O tom ze MX Comp Air ma 1,7kg dost pochybuju.

                                  Pokud je tedy rec o Mx Comp air, tak ta ma lehce pres 2kg, mxc totez.

                                  O tlumici v pravem slova smyslu mema moc cenu, u techto vidlic , psat. Otevrena vzduchova komora byl taky slusnej nesmysl, s pruzinou to bylo podstatne lepsi.

                                  0 0
                                • scret  

                                  nezlob se na mne, ale pises, ze ja nemam pravdu a pritom jsi ty ten, ktery potrebuje poradit, ne ja:)

                                  Jezdim uz dost dlouho na to, abych vyzkousel vidle od r. dejmetomu 98… Tzn. mam vyzkouseno od povestnych starych vidlic az po ty nove… Problemove patrony?? jake prosimte?:) Nebavme se semtam o nejakem vadnem kousku… To vzhledem k poctu vidlic dneska neni vubec stezejni…

                                  O tuhosti – i moje R7 a predtim i jine vidle se predstav si nerozpadly, fungujou dodnes, presto se neda mluvit o tuhosti (oproti dnesnim kouskum)… Stary Sid, ktery byl snad nejmekci vidlice a kroutil se i s veckama jak zizala, se taky nerozpadal…:)

                                  O starych M se nema cenu bavit, nektere byly na tu dobu i docela „lehke“, ale funkcne je to nebe a dudy oproti dnesku… A ikdyz maji nejake stelovani vevnitr, dalo se laborovat s olejem, porad se to mozna dotahne na dnesni lowend vidlice ala neupraveny epicon za 3–4tis.

                                  0 0
                                  • Toman  

                                    Díky i tobě za více reakcí. V žádném případě se zde nechci jakkoli dohadovat. Jen jsem řekl svůj názor, přečetl ´jsem si příspěvky tvé i dalších uživatelů vidlic a začínám měnit pohled na funkce vidlic. Jen jsem začal tím, že mě vcelku nezajímaly malé nerovnosti, protože jsem si zvykl na chod vzduchového Bombera. Při využití ladění moderních vidlic bych si takovou určitě pocvaloval. A ty, které jsem zkoušel na kolech kolegů nebyly nastavené na mě, anebo nemusely být v pořádku, nebo mohly být rozladěné nesprávným nastavením. To nyní už nezjistím.

                                    Máš zkušenosti s mnoha typy vidlic, tak nemám důvod ti v podstatě nevěřit. Ovšem i já mohu mít pravdu, případně mi " moje pravda " může z jakýchkoli důvodů vyhovovat.

                                    Já chtěl zjistit, co je na trhu, jaké jsou ohlasy na ty ketrén vidlice. Pokud budu vidli kupovat novou, zřejmě budu muset vyzkoušet více modelů. Má-li to smysl.

                                    Je to jistě také otázka peněz, jezdíme na kolech celá rodina a je jasné, že to stojí balík. Takže se nemohu sobecky vrhnout na upgrade pouze svého kola. Není to pouze vidlice, měnil jsem brzdy, výplety, manželce skoro celé nové kolo atd. Takže vlastně mapuji, zda opravit staré vidle a dojezdit sezónu, nebo sezónu zabalit ( stejně pořád prší ) a vyjet v příští na nových vidlicích.

                                    Já na kole také jezdím dlouho, asi 22 let, ale spíše se snažím jezdit a trénovat svěřence, než se hrabat v dílech. Ano, zajímá mě to, ale nemám na všechno nářadí, abych vše hned po koupi razebral a zjišťoval, co jak chodí, čím a jak to vylepšit. Ale ještě jednou ti děkuji a budu rád za další podněty.

                                    0 0
                                    • scret  

                                      jj, jasne, ted kdyz to po sobe ctu, muze to vyznit dost podrazdene… tak to rozhodne nebylo mysleno…

                                      Takze se snazim poradit a nerad vyvolavam konflikty…

                                      osobne bych se nebal Reby 2012 jeste s dual airem – „DA“ se da nastavit, tak, jak budes potrebovat a daji se obcas jeste sehnat nekde ve sleve… Pak se vejdes rozumne cca do 7tis.Kc…

                                      Na udrzbu je to celkem jednoducha vidle. U sveho Revelationa jednou za sezonu rozeberu, vymenim olej, promazu a jezdim dal… Nic, co by zabralo spoustu casu… Je to opravdu jedoduche…

                                      Fox Floaty jeste s open bath taky relativne jednoduche vidle na servis..

                                      Ja jsem rozhodne zastance citlivejsich vidlic, to ale neznamena, ze se bude borit a chodit po dorazu…

                                      na horsi citlivost se zvyka daleko hur nez na lepsi citlivost vidlice…

                                      Pokud bys bral standartni vidlici, pak urcite Rebu nebo treba prave Maguru, ktera je min citliva…

                                      Ale osobne do cca 7tis. preferuju Epicona z TT…

                                      0 0
                                      • Toman  

                                        OK, jak jsem psal výše, už měním názory. Já ani nevěděl, že ty různé komory pomáhají vidlici přidat na citlivosti a progres zůstane. Protože jsem na svou hmotnost a někdy drsnější styl jízdy potřeboval tvrdší pružení. To Bomber neumí. Manželce bych v takovém případě pořídil asi Rebu a sobě Sida, pokud by Sid měl být pevnější. Ale to asi nebude, tak bych klidně mrknul po něčem bytelnějším, dvacet deka nehraje roli. Ale asi to udělám tak, že letos dojedeme na opravených a v zimě, v klidu nakoupím tak, abych byl spokojen. U nás se říká, že vartki guvno řiť targo – rychlé hovno trhá prdel. Občas zamířím do Beskyd a tam bývá drsnější terén a spíše bych měl řešit druhé ( třetí ) kolo, nejen vidlici. Chtělo by to Enduro. Mám pevňáka RB, Hope brzdy, Fucrum RM3, nějaký ten karbon na dílech, frézované tuhé kliky, vcelku to drží, ale je mi ho někdy líto a kdyby mohlo, tak mi nakope.

                                        0 0
                                        • scret  

                                          Sida manzelce, tobe Rebu… Nebo kolik vazite? Tobe Rebu, manzelce R7…

                                          0 0
                                          • Toman  

                                            Manželka s výstrojí 60 kg, já skoro 90. U mě by šlo i o tuhost celku.

                                            0 0
                                          • Toman  

                                            Manželka s výstrojí do 60 kg, já 87–88. U mě bych pak preferoval i tuhost celku.

                                            0 0
                                            • scret  

                                              jo, tak to je v poho… Reba i Fox na upinak budou pro tebe dostatecne tuhe… R7 pro manzelku by taky stacila…

                                              0 0
                        • mirakill  

                          Ahoj,

                          já přešel z Bombru Z4 na Fox 32RL (model 2012 OEM, otevřená lázeň).

                          Velká spokojenost! Citlivá v počátku, ale s rozumnou progresí.

                          0 0
                • xshreck  

                  Abyste se z toho epicona neposrali :D

                  0 0
    • scret  

      Epicon z Tuning testu… Nebo Reba… Nic jinyho nehledej… Pokud teda neuvazujes o vidlici nad 10tis.Kc…

      0 0
      • Toman  

        Jel jsem na Manitou R7, ten by mi možná vyhovoval. Určitě se choval jinak, než Reba. Tu fakt ne. Je taková jemná, babská. Tu bych dal do rámu manželce.

        0 0
        • scret  

          a ted mluvis o jake vidlici? Mam R7, mam i zkusenost s RS vidlicema s Dual airem…

          0 0
          • Toman  

            Manitou R7, 80 mm zdvihu. Ten jsem zkoušel. Co měl uvnitř nevím. Je to vzduchovka, to ale víš.

            0 0
        • mr.antik  

          To mi přijde dost záhada R7 chodí a uplně jinak proti Bomberu.

          Nejseš náročný, myslim že by ti makal vhodně i netuněnej Epicon, ta progrese se dá vyřešit zmenšením vzduchový komory

          0 0
    • Tina  

      Pokiaľ chceš niečo slušnejšie mám úplne novú nevyužitú German:A Xcite so 120mm zdvihom. Neskrátený ståpik 1 1/8", pre 9mm osu a extra tuhé vrchné nohy priemeru 36mm! Hmotnosť cca 1.515g. Dám ju veľmi lacno. Na kvalitu a chod vidlice sa spýtaj na názor napr. Kubada. Žiadna Čína. Je vyrábaná v NDR a predávam ju s dokladom a 2 ročnou zárukou. Ak by si mal záujem napíš mi na mail.

      0 0
      • Toman  

        Děkuji za nabídku. Určitě by chtělo ji před koupí vyzkoušet.

        Není zcela jisté, zda novopu budu pořizovat. Taková vidle je za kolik, prosím?

        0 0
        • cyklista30  

          Možná dle toho cos psal by ti mohlo vyhovovat DT Swiss – pokud na to máš.

          0 0
          • cyklista30  

            Ještě mě napadla Magura TS6–8 pokud by pro tebe to DT Swiss bylo moc drahé. Foxka by ti asi nevyhovovala.

            0 0
      • scret  

        muzes mi hodit do mejlu cenu? diky…

        0 0
      • vrazdit  

        ahoj,

        to by me zajimalo, pokud je mozne, prosim o info o cene na mail: vsynek(zavinac)dmdas­.cz

        diky moc

        0 0
    • Rubi  

      jel si rebu a nebyla progresivni? co to je za nesmysl? to si ji musel mit hodne podfouknutou ne?

      0 0
      • Toman  

        Podfouknutá mi nepřišla, to bych ji zarazil dolů hned. Spíš ji měl přetlumenou, nevím co s ní měl. V každém případě se mi jevila podivně. Ale z reakcí ostatních je mi jasné, že asi nebyla úplně v pořádku. Takže jsem zkoušel na pochroumaném vzorku. Pokud by se měla Reba chovat podobně, ne-li stejně jako SID, který je odlehčený, tak takový charakter její práce by se mi zamlouval. A určitě by si s nastavením šlo pohrát ještě podrobněji.

        0 0
        • xshreck  

          u jednoho hodného pána jsem zkoušel letos sida. Ten chod byl šílenej, přitom by měla jet ± stejně… tak si to přeber :)

          A moje vidle (2010) má krásně citlivý začátek, ke konci je progresivnější. Přesně jak potřebuju. Počátek nastavíš hodně foukáním negativky. POkud dáš menší tlak, bude necitlivá a začně pružit později. Jestli jsi od Uherského Hradiště, tak možu půjčit

          Přítelkyni jsem koupil Firstku, přijde mi jako progresivnější epicon 2010. Děsný vidle, ale začátek má slušnej. Přítelkyni snad bude fungovat dobře

          0 0
          • mr.nikdo  

            Zrovna tvoje Reba, kdyby byla jeste na 15 mm osu, tak je nejvic nejmokrejsi sen :-D…

            0 0
            • xshreck  

              pevná osa (jen 15mm??) na použití téhle vidlice není potřeba

              0 0
          • Toman  

            Díky, jsem 150 kilometrů severněji. Jinak bych prubnul. Ale to co popisuješ je to, co bych nakonec hledal. A Píšeš, že letošní SID se ti nelíbil. Asi byl špatně nastavený, tak jak já jsem zkoušel kolegovu Rebu. Takovou bych ji nechtěl ani za polovic.

            0 0
            • xshreck  

              Měl bys napsat co jsi zkoušel za rok. Já mám starší ročník. Novější už jsou jiné

              0 0
            • cyklista30  

              Hele to DT nebo Magura se ti nepáčí jak jsem ti navrhoval kousek vejš? Myslím, že je to přesně to co hledáš.

              0 0
              • Toman  

                Maguru ani DT nemohu posoudit. Na těch jsem nejezdil. Takže vůbec netuším, jak se chovají.

                0 0
                • cyklista30  

                  No právě víceméně tak jak požaduješ. DT sou fakt pěkný vidlice, ale cenově v průměru kolem 20 litrů – pokud nechceš pevnou 15mm osu tak sou i levnější. Magura se dá sehnat za výrazně lepší peníz – od cca 8 tisíc. Tu první fázi kroku mají méně citlivou než RS a SR. DT mi tedy přišlo citlivější než Magura takže tu bych ti právě radil pokud chceš něco jako je ta tvá stará Manitou. Cena myslím také přijatelná. Skus se na ní někde podívat.

                  0 0
                  • scret  

                    jen technicka, on ma starou Marzoku:)

                    0 0
                  • Toman  

                    Nemám důvod nevěřit značce DT. Jejich vidlice jsou, tuším, bývalý anglický Pace. Výplety dělají skvělé, takové nezmary, ale nechci tím opět spouštět lavinu.

                    Jen by ji chtělu zkusit, aby to stálo za ty peníze.

                    0 0
                    • scret  

                      bohuzel Pace byly dost poruchove:( Taky jsem ji kdysi chtel, ale pak si to rozmyslel… DT je drahy jako prase a pritom se obcas taky enjakej kousek pokazi:(

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Neni hromada DT vidlic z kol mistnich uzivatelu pryc?

                        Jakoze postavi kolo. Daji tam DT a stejne skonci na RS anebo FOXce?

                        0 0
                      • Toman  

                        Není všechno zlato, co se třpití. Výplety mají solidní. Mám ještě na silničce Rolfy zapletené jejich dráty. KLupoval jsem je v roce 2000 a pořád drží. Závodil na nich kluk v kadetech a pak už jsem je jezdil jen já s nájezdem tři čtyři tisíce za rok.

                        0 0
        • Rubi  

          podle toho co tu pises, tak by ti mela vyhovovat vidlice ve stylu novych RS at uz reba nebo sid se soloair komorou – jsou zezacatku trochu tupejsi nez byval dualair a na konci maji progresi

          0 0
          • xshreck  

            Já se zase bavil s blisterexist a ten mi tvrdil trošku opak – reba byla lineární a neprogresivní.

            0 0
            • Rubi  

              tak to nevim, mel jsem pujcenou testovacku curve na vikend, najel jsem na tom nakych 170km vcetne zavodu, nove kolo to bylo (mozna ze to bylo tim ze byla nezajeta) a prisla mi progresivni dostatecne

              0 0
              • xshreck  

                co je podle tebe progresivni?

                0 0
                • Rubi  

                  vidlice tuhne exponencialni funkci → cim vic jde do zdvihu, tim je tuzsi

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    nemusi to byt exponencialni vce…pro progresivitu staci kdyz fce sila-ponor ma kladnou derivaci;)

                    0 0
              • Toman  

                No, a teď se v tom mám vyznat? Jeden má lineární, druhý s progresí. Tak jak to je? Psalo se tu, že zaleží na roku výroby té Reby. Lineárka by byla pro ženskou, nebo děcko.

                0 0
                • xshreck  

                  Pokud projdeš forum, o rebě kolují zvěsti, že je progresivní.

                  Pokud mi to vyjde, tak v sobotu pojedu na nové rebě a uvidím, co je na tom pravdy.

                  Nejlepší si je opravdu vyzkoušet pár vidlic. A vzít to, co vyhovuje. Sám bych si rád zkusil projet pár kousků, o kterých si ale jen můžu nechat zdát :)

                  0 0
                  • trpaslik72  

                    Především by to možná chtělo vyzkoušet si tu vidli podle sebe nastavit. To jak to má nastavené kolega, ještě neznamená, že chce aby ta vidle měla charakter jako požaduješ ty. To pak můžeš testovat dvacet vidlí, jedna ti sedne, doma ji foukneš trochu jinak a najednou to bude zase něco, co nechceš.

                    jestli nemám pravdu, tak mě ukamenujte =)

                    0 0
                    • xshreck  

                      máš naprostou pravdu!!

                      jak píše tazatel, ty kurvítka jsou prostě na anstavení vidlice do takového stavu, aby krásně jela.

                      Ano, reba jde používat třeba jen s pozitivkou. Pak to funguje šíleně. Jde přefoukat o něco pozitivka, vidle ztratí citlivost a bude taková progresivnější.

                      Nebo odladit tlakama začátek tak, aby žehlila. A nejezdila po dorazech. Nebo taky snížit zdvih tak, že vidle půjde sama od sebe do zdvihu a propruží jí i mravenec :))

                      Ale taky to záleží v jakým stavu vidlice celkově jsou, jak je o ně postaráno. Kolik je v nich mazacího oleje, jak těsné jsou gufera (a taky jak a čím namazané).

                      Třeba když jsem dodělal mazání pod guferama na toře, hned u ní přestal trhavý chod a šla jinak.

                      0 0
                  • Toman  

                    No, to bychom tak nějak skoro všichni. Pořídit to nejlepší na truhu a je vystaráno. O té Rebě se opravdu napsala spousta názorů. Já jel na nějak špatně fungující, prostě, tu bych nechtěl. Mohl jí mít rozhašenou nesprávným nastavením. Jiní píší, že jede dobře. Já potřebuji trvdou vidlici, a nejen to, spíše bych potřeboval Enduro na některé vyjížďky. Jezdím hodně s partou přátel, s manželkou, dcerou atd. a na to by mi stačil obyč horák. Ale také vyjedu s kamarády, dáme si v Beskydech pořádně do těla nahoru i dolů a na to by chtělo jiné kolo, nová vidle se 100 mm na tento styl ježdění je nevhodná, ať má jakékoli funkce. Takže vlastně už nyní ani nevím, co chci.

                    0 0
                    • xshreck  

                      čistě teoreticky, pokud máš rebu na 120 zdvihu a přefoukáš negativku, získáš tím pohodlný zdvih např 100mm. Pak to s pomalejšíma lidma není takové trápení .)

                      0 0
                    • scret  

                      kamarad to mohl mit nastavene spatne nebo podle sebe… Timpadem stejna vidle, ale uplne jine chovani..

                      0 0
                    • mr.nikdo  

                      Co mas presne za ram?

                      Na CRR (coz asi nemas, spis nejaky starsi ekvivalent) v klidu 120 mm vidlici das. Akorat to hur pojede do hodne prudkych kopcu. Tu Rebu do 2012 si zmenis na 120 mm sam doma s pouzitim asi 3–4 nastroju + nejaky ten olej a mozna radeji i tesneni. Otazka na 2 hodiny prace.

                      Anebo kdyz budes brat vidli z TT, tak rovnou napises, ze chces tech 120 anebo 115 mm a jezdis vesele ;-).

                      0 0
                      • xshreck  

                        2h na změni zdvihu? Možnná když to bude dělat pokus omyl a ještě to špatně složí ne :)

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          Tak kdyz do toho pujde po 1.? Tak pujde hodne pomalu a kazdy krok bude kontrolovat.

                          Pak se muze stat, ze mu nepujde vytahnout segrovka :-D… Anebo nez vidlu vyklepne…

                          Zjisti, ze tam je vazelina a olej je v pozitivce lepsi :-D.

                          0 0
            • blisterexist  

              nová reba (2013) je bez úpravy celkem nepoužitelná, lineárnější vidlici jsem neviděl, na mojich 68kilo jsem foukak kolem 130–150 psi a chodil jsem po dorazech pořád, velký gumový špalek do pozitivky to vyřešil a už to chodí dobře:-)

              0 0
              • xshreck  

                dik :)

                0 0
              • Rubi  

                to si mel asi dost spatny kus :) ja foukal na svych 76kg 120 psu a na doraz jsem se nedostal, chybel dokonce tak centimetr, teren jsem jel

                0 0
              • Rubi  

                to ti neprislo trochu divne ze ti vidle nefunguje o 30psu mimo tabulku, myslim ze v RS zas nejsou takovi ocasove, aby si toho nevsimli :)

                0 0
                • blisterexist  

                  no když jsem ji nafoukal jak starou rebu na 100psů tak když jsem šel ze sedla tak jsem cinkal o doraz, aji po asfaltu, ono když se podíváš pod pokličku tak ti to bude hned jasné, tak pozitivka je bezedná

                  btw bavím se o modelu 2013

                  0 0
                  • Rubi  

                    no tak to nechapu…ano model 2013, nepredpokladam, ze by social daval na sve nove modely stare vidlice

                    0 0
          • Toman  

            Ano, psal jsem že jsem si zvykl na charakter Bombera, takže už mi za ty roky nevadí, že nebere malé věci. Ale je mi jasné, že bych lepší ihned přijal.

            0 0
    • kubiik  

      Přiživím se ma tomto tématu. Nyní mám Rebu RL 120mm, rád bych pořídil novou vidlici, cena do 15tis – víte o něčem?

      0 0
    • Azmir  

      Taky se přiživím, jaká vidlice se dá koupit se zdvihem 130–140mm, tapered, s 15mm osou za co nejrozumnější cenu, řekněme do 12 tis. Třeba takový Revelation sem vůbec v takovém setupu neviděl prodávat, fox je moc drahý a epicona nechcu, taky nehcuc žádné snižování a podobné věci, je něco takového? Co samozřejmě dobře funguje a neváží tunu.

      0 0
      • Rubi  

        http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

        zdvih ale 125mm, cena tesne pod 12K

        http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

        zdvih 150, cena 10,5K

        ale je treba si pospisit, vyklizeji sklad

        0 0
        • Azmir  

          Právě, že uvažuju o jednom kole a tam je talas a já bych rád nějakou žehličku, tak trochu teoretizuju, že kdybych ho prodal, co bych koupil, nechcu dávat další prachy navíc, takže talase znova určitě ne a open bath jsou sice asi dobré ale celkem těžké, no uvidím, nechám si to ještě asi projít hlavu, doufal jsem, že je někde nějaká revelation třeba se 140 zdvihu bez DPA, tapered a s 15mm osou, nic takového ale nenalézám.

          0 0
          • Rubi  

            a co mas vubec v planu koupit? vim ze si vzdycky mluvil spis o xc, max 120 a ted tu ctu tohle :D ale chapu te, na nezavodni jezdeni bez chrceni bych pod 130 asi nesel

            0 0
            • Azmir  

              Já chcu něco rychlého, ale zároveň ať si s tím užiju trochu srandy, takový trail bike, chcu něco jako je trek fuel ex nebo ghost amr, prostě něco co je lehké, dobře jede, ale v terénu podrží. No a teď se mi naskytla mega nabídka na hodně málo jetý Yeti ASR-5C, XT, Talas, dt 240 náboje a ex500 ráfky, takže vše to splňuje, v recenzích dycky vyjde super, akorát ten talas mě tam trošku mrzí, kdyby tam byl nějaká fox floatka, tak není asi co řešit, takhle si to budu muset ještě rozmyslet.

              0 0
              • Rubi  

                tak talasem bych se vubec nezabyval, parkrat jsem jel a vylozene hrozny mi neprisel, ale ja nemam rad jak to zere i maravence, tak to bych bral vsema 10, yeti moc lidi nema, super dily, proc vahat? jinak cena je kolik, jestli to neni tajne?

                0 0
    • scalar  

      Podle toho, co píšeš doporučuji k vyzkoušení vidlici Marzocchi Corsa Superleggera, levnější verze LR se dá koupit za cenu kolem 7 tis (cca 1,6 kg), tuhost je vyšší než u Reby.

      0 0
      • Toman  

        Já už pomalu měním názory a možná bych i bral citlivější vidlici. Mám doma půjčenou Corsa TST2 a nic moc. Drhne, jde do zdvihu jakoby skokovitě. Musel bych ji namontovat do hlavka a zkusit venku, co nabízí patrona. Má dvě kila nula pět. Co třeba Corsa Micro Ti? Ta má i regulaci citlivosti komprese?

        0 0
        • Chlebovnik  

          Na to drhnutí můžeš zkusit dát molitanové kroužky pod stíráky a la „Epicon tuning.“

          Jinak ta TST2 patrona se dá upravit tak, že pak místo locku funguje jako high-speed komprese, stačí zadat do Googlu „TST2 Shim Stack Mod.“

          Dobrý vysvětlení těch shim stacků je na stránkách DVO Suspension: http://www.dvosuspension.com/…-do-they-do/

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.