• PolsondeSide

    Ahoj, jezdím už řadu let spokojeně Kellys Magnus rok 2004, osazený nově sadou LX, z původních komponentů mě začala po téměř 10ti letech trápit vidlice Suntour XCP75 tak bych se rád zeptal, jako bych k dnešnímu výběru měl volit náhradu?

    Jezdím opravdu poklidně a to především, šterkové cesty, polňačky apod, žádné sjezdy atd.

    Do výběru mí padla Suntour XCR

    http://www.mikebike.cz/…-xcr-lo/3135

    nebo Epicon ale ten nemohu sehnat na V-brake což je podmínkou nové vidlice, aby měla navářky.

    Děkuji za tipy.

    0 0
    • scalar  

      Suntour Raidon X1 je aktuálně to nejlepší od Suntouru na véčka. Využívá komponenty z Epiconu, má jenom ocelový krk.

      Občas jde sehnat na véčka i Manitou R7, Rock Shox Recon nebo Tora, Spinner Aeris, RSR F1RST…

      0 0
      • PolsondeSide  

        No zaujala mě asi tebou doporučená Suntour Raidon X1.

        Cenově se pohybuje okolo 3900 Kč tak se chci zeptat jestli se jedná o zlepšení oproti stávající XCP75 nebo je vidlice na obdobné pozici?

        Mám pocit, že aktuální má pouze pružinový odpor a žádnou regulací odskoku, pouze jakýsi potenciometr a uzamykání.

        Je pravda, že u mě se při vyjíždkách vidlice moc nezapotí ale když už někde jezdíme po horách tak přecijen sem 190cm a 88kg těžký chlap a po 10 letech provozu se zdá, že původní vidlice už nedělá co má. Rozebrat, vyčistit se za dnešní ceny nevyplatí a sám to zkoušet nebudu.

        Mimochodem, když měním vidlici za jinou, co všechno bych měl vědět aby na kolo pasovala?

        0 0
        • alinceb  

          Typ kola (MTB/cross), šířku sloupku (starší 1" / současných 9/8" – moderní tapered sloupky se tě netýkají), výšku zdvihu (u tebe asi 80/100mm – dá se interně upravit).

          0 0
        • jachymk  

          Určitě si hodně polepšíš! 88 kilo pružinovku sice rozhýbe, ale tady si můžeš nastavit vidlici podle sebe. To nastavování co máš na stávající vidlici slouží spíš jako ozdoba nějakou funkci bych od toho neočekával :)

          0 0
    • prochyz  

      třeba něco takového by šlo:

      http://www.kupkolo.cz/…lock_z94986/

      0 0
      • PolsondeSide  

        dále bych se chtěl zeptat jaký je rozdíl jestliže písty vidlice mají černou/stříbrnou nebo metalickou (nazlátlou) barvu.

        Jedná se o jiný materiál? nebo je to jen image vidlice?

        0 0
        • alinceb  

          Zlatá – AL eloxované nohy

          Stříbrná – Ocelové chromované nohy

          0 0
          • PolsondeSide  

            a ta Radion X1 má ty nohy eloxované? Protože z některých záběrů na internetu ano a z jiných má zase ty chromové (což ani nechci).

            Našel jsem ji jen na jednom eshopu za 3999 kč což se mi nezdá zrovna málo ale do rozpočtu se hold vejde a dražší určitě taky nepotřebuji.

            0 0
        • Jakobo  

          Jo, uplne jiny material. Stribrne = (asi chromovana CrMo) ocel, zlate = hlinikove nohy s anodizaci povrchu.

          Ocelove nohy jsou tezsi, mozna min tuhe, ale temer neznicitelne, hlinikove naopak snadno poskrabes i jen tuknutim klicem.

          0 0
          • Smazaný účet  

            moc to poskrabani krotis:-)

            0 0
            • Jakobo  

              Pokud by se pouzila nejaka dobra ocel a upravil design, aby se zlepsila tuhost a hmotnost, tak proc ne.

              Chrom vzdycky vydrzi vic, u tech ocelovych vidim jen rezave nohy v dusledku zcela zanedbane pece (Dart, Judy, Tora), ze to kolo stoji roky nekde venku na desti. Anodizace ma mozna teoreticky vyssi tvrdost, ale ta vrstvicka je u beznych vidlic celkem tenka a casem se vydre nebo poskrabe.

              0 0
              • Smazaný účet  

                a to vydreni nebo poskrabani (pominene nejake odreni o sutrak) neni snad vysledkem spatne udrzby?

                0 0
                • Jakobo  

                  No tak castecne asi jo, ale taky bych se na to podival z pohledu bezneho uzivatele (coz je v 90 % cyklistu vcetne me). Kdo ma porad cas drbat se s kolem, chci byt uzivatel a ne otrok, stiraky obden otru a striknu silikonem, ale uz to povazuji za celkem otravne.

                  Navic treba letos nova odpruzena vidlice na jednom kole ma uz par tisic najeto, jestli je v guferach prach nevim, rozdelavat to nebudu, az mozna ke konci sezony, kdy ovsem bude mit treba uz 5000 km. Takze lze predpokladat, ze pri tomto pristupu se casem neco nenavratne podela. Zase nepotrebuju slyset blbe kecy (nemyslim tebe) ze se o veci nestaram, kola mam udrzovane od vypletu az po loziska, ovsem to jsou dily, ktere treba 10000 km mezi udrzbou vydrzi.

                  Takze pokud by byly nohy chromovane, vydrzely by asi vic a pro bezneho uzivatele (90 %) velke +

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    vzdavam se

                    0 0
                    • alinceb  

                      Zabojuj aspoň o remízku…;)

                      0 0
                    • Jakobo  

                      V pohode, vsak o nic nejde. Me spis dostavaji ty reakce jak casto servisovat vidli.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Tak jinak…pokud se nechces o vidlici starat, tak si a) nekupuj odprizenou, b) nestezuj ze nepruzi. I o tu toru se musis starat pokud chces aby chodila. Pokud na ni cely rok nesahnes a neco najedes (i v bordelu), tak se poste nejaky bordel pres stiraky dostane a bude vevnitr skodit.

                        U tory se skozeni projevi tak, ze se trochu vysoupou nohy, ale bo je to ocel, tak to az tak nevadi. Vysoupou se ale pouzdra a stiraky, zacne tahat vice bordelu a prestane chodit. Stejne to bdue i u eloxovanych nohou, ale ty se ti jako bonus muzou znicit/podrit. Takze si pak muzes sirak, zda chces u vidle za tri litry delat komplet servis za dvojku, nebo si kouúpit novou vidli, nebo si koupit novou vidli a po jizde ji proste otrit a striknout olejem…priiii­seeernyyyyy a oooobtezuujiiiciii servis…zabere as 20s.

                        Muzes si to omlouvat jak chces, ale tohle proste k odpruzene vidli patri…az tu vystavis forku se zadrenou vidli, tak se ti klido vysmeju.

                        Neznam tvrdosti pouzitych vrstev (btw, tloustka eloxu je par desitek mikrometru…tvrdochr­om se dela v podobnych tloustkach)…ocel je tezsi nez dural…

                        0 0
                        • alinceb  

                          Ale tohle už je ale pokus o vítězství. Takhle se to na remízku nehraje…

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            jebu na to, dneska je den nahovno..jdu na bajka…

                            0 0
                            • Jakobo  

                              Dobra, vyhrals, ale je to vitestvi Pyrrhe, drive Pyrrhovo vitestvi :-) Ja jsem dojel domu z prace a na kole se jeste znovu jedu projet bo je hezky.

                              Jak jsem psal, vidlici obden otru a namazu, ale nejaky mikrosram, ani nevim jak, se obcas podari a je tezke se tomu vyhnout, na funkci to ma maly vliv. Chrom by to ale zvladl v pohode. To je ovsem presne to, co se od vyrobku a uzivatele dnes ocekava, tak bych to asi shrnul.

                              0 0
                    • scret  

                      :)

                      0 0
                  • becis  

                    Ahoj jak se tedy starat o vidlici ? Budu mít Rockshox Recon gold. Po každé jízdě nohy otřít hadrem a nastříkat silikonovým olejem, nebo ještě něco navíc ?

                    0 0
      • jachymk  

        To by šlo, ale není to zbytečně moc peněz?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.