• mr.nikdo

    Ahoj,

    rad bych se zeptal na radu ohledne nakupu nove vidlice..

    jezdim na tomto kole: http://www.author.cz/…3&pid=556431 uz nejakej patek a premyslim letos o nejakym upgrade na pristi sezonu.

    Chtel bych novou vidlici, ktera bude solidne pruzit + za solidni cenu.. Chtel bych to tak, aby to bralo co nejvic(co nejmensi nerovnosti)… A asi aby nebyla co nejtezsi.. Jezdim spis XC…

    Dival jsem se na RockShock vidlice, presneji na Tora, Recon a Reba, ale nejak se v tom nevyznam. Tak prosim o radu.

    Diky

    0 0
    • PatrikL  

      Tora je ťažká… :)

      Recon je ok, Reba je naj z tých čo si vymenoval (dual air, hmotnosť)… RS Reba je pod 7500kč na www.kupkolo.cz, je to demontáž…

      alebo si pozri suntour epicon/axon z http://www.tuning-test.cz/ …

      0 0
    • trener  

      Reba ,nej vidle jakou jsem kdy měl.neměnil bych,nebudeš litovat

      0 0
      • mr.nikdo  

        jo ale pak je tam problem ze tam sou zatim V-Brake..

        a ty Reby jsou na koutouce.. takze bych musel koupit kotouce.. kerym zase moc neverim…

        0 0
        • přišlapávač  

          neveris kotoucum? a v aute brzdis alespon vepredu cim? :-))))

          0 0
          • Featherbed  

            Na kolo za 12k asi těžko bude chtít kupovat nějaký pořádný kotouče…

            0 0
            • mr.nikdo  

              tak v dobe nakupu stalo 16tisic :-D

              ale je fakt ze tu vidlu zamyslim i treba jako 1. dil do nejake skladacky casem..

              no neverim moc hydraulikam + se mi zdaj tezky… a taky uz drahy.. ptze to ej naboj + brzda…

              kdyz sem se na to secko koukal, tak sem premyslel o Avid BB7… levna brza a prej brzi dobre..

              0 0
              • PatrikL  

                skôr ako avid bb7 by som už zobral http://www.kupkolo.cz/…86_4193.html

                0 0
                • Featherbed  

                  Já bych nebral ani jedno ale vidli na Včka, pokud vyloženě necítíš, že tě ty současné brzdy nějak limitují. Třeba tuněného Epicona, mám ho a paráda…

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    prave.. sice tam sou ty Tektro V-Brake, ale mam tam tedka novy spalky – BBB TriStop a brzdi to jak blazen…

                    no ja se dival ze ty Tory sou aji na Vecka..

                    0 0
                    • PatrikL  

                      RS Tora fakt nie… Epicon z tuning-test.cz ako je napísané vyššie je dosť dobrá vidlica

                      0 0
                    • Featherbed  

                      Toru jsem nejel, ale jel jsem Darta 3, který je u rockshoxu jakoby model pod Torou… a proti Epiconu nebe a dudy… jestli máš na tu vidli aspon těch 4500 tak bych ho bral… jezdil jsem i RS Recon, to je zas o model níž než Reba a Epicon je o třídu lepší… je to na tobě, ale já bych neváhal…

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        no tak tech 5tisic by bylo ted, vic by bylo asi az kolem Vanoc.. Jen esi se hodi i ten Recon na XC nebo ne..

                        • jakej zdvih? 80 nebo 100?

                        Epicon je o tridu lepsi?? ted trochu nechapu

                        0 0
                        • JakeF  

                          100mm na to kolo necpi, strašně by to nakoplo předek a přínos proti 80mm je minimální.

                          0 0
                          • mr.nikdo  

                            ok, diky, to sem prave nevedel… :)

                            0 0
                            • HockeyBiker  

                              neposlouchej ho…to je totální nesmysl

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Samozřejmě, že máš pravdu a to co napsal o těch 100mm u vidlice je úplná kravina.

                                Ale to víš, on má zkušeností s mnoha vidlicemi co dlouhodobě jezdil. Vozí 80mm vidlici bez sagu, tedy 100mm fungující vidlice s normálním sagem by nebyla ani o mm vyšší, některá klidně i o pár mm nižší (při 25mm sagu). Tohle je asi to strašné nakopnutí předku :-)

                                Jinak i pro dvě funční vidlice bude reálný rozdíl do 1,5cm, což nedá ani celý stupeň změny hlavového úhlu. Výšku řídítek netřeba řešit vůbec, ty může zachovat jak byly původně.

                                A pak v jiném vláknu píše, že v rozbitém terénu musí jezdit vše ze sedla, protože mu nic nebere vidlice.

                                Možná tedy myslel, že když vymění 80mm nefungují vidlici za 100mm nefungující vidlici, že přínos bude minimální.

                                A v dalším vláknu píše, jak mu ta vidlice skvěle vyhovuje, když nefunguje (tedy že nemá sag a má odtrh 30kg). Jak si to ale pak mám dát dohromady s tím předchozím vláknem…

                                0 0
                                • mr.nikdo  

                                  a nebude delat tech 100mm problemy s Geometrii teda?

                                  0 0
                                  • Vilém  

                                    Po nasednuti na kolo urcite ne.

                                    0 0
                                  • Wojtek  

                                    ne, na svojem kole sem měl puvodně zdvih 75mm přešel sem na 100 a uplně v poho

                                    0 0
                                • Hornet  

                                  JJ, nechapem ako moze niekto rozpravat a radit o vidliciach, ked vozi taky nezmysel ako ma…jazdit na v podstate nefunkcnej vidlici, s 30kg odtrhom…kamarat ma tu gilu, skusal som to a je to katastrofa :-(

                                  0 0
                                • JakeF  

                                  Lehká obhajoba.

                                  100mm bych na kolo dělaný na 80mm fakt nedal, už takhle jsem musel dávat dolů představec. Gila SAG má, i když 20% to asi fakt nebude. Je pravda, že s nějakou měkčí vidlí ten SAG udělá dost, to jsem nedomyslel.

                                  Že mi to vyhovuje a nevyhovuje je pro dva různý případy. Na závody by mi vyhovovala vidle s nižším odtrhem, ale lepším chodem, případně celkově citlivá a progresivní, když bych na závodech stejně používal lock. Vadí mi to samozřejmě při normální výletní jízdě, kdy mi na kořenech kolo šíleně lítá a mlátí do rukou. Jinak citlivost jsem dostal pod 20kg při pokojový teplotě, ale lepší už to asi o moc nebude, stejně s ní do budoucna neuvažuju. Ale kdy bych se bál tý 100ky na 80kovej rám by bylo v kopcích s lockem, tam nějakej SAG uvažovat nejde, ale zas ty 2cm ve výjezdu neudělaj tolik, takže proč ne, já bych si to tam nedal.

                                  0 0
                                  • Hornet  

                                    Mozno neskor, casom budes uvazovat inac, ale je to tvoj nazor, ok. Ale teda rozporuplny dost… to ze ti ta vidla vyhovuje na zavode, sa dost cudujem, lebo pri zvladnuti takej vidlice, vynakladas moc vela energie, ktora ti chyba pri narocnych usekoch. To, ze ti pri zjazde v narocnejsom terene dobra vidla usetri kopu sil, asi nevidis, v konecnom dosledku nie si rychlejsi, ale pomalsi…a o tej geometrii napisal Mlok dobre, 80/100 nie je problem s geometriou, v tej kombinacii, co bola spomenuta, tak vobec.

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Jo, je pravda, že v uvažování těchle dvou odemčenejch vidlí ten rozdíl asi bude minimální, nenapadlo mě uvažovat se SAGem…

                                      Já snad nikde nenapsal, že mi vyhovuje ta vidle. Jen jsem napsal, že nechci vidli, která se mi bude v závodě houpat a stačí mi nižší citlivost, aby se mi nehoupala při sprintech ze sedla, protože jinak bych jí musel zamykat a citlivost by zůstala nevyužitá. Plus jsem k tomu přidal, že radši víc progresivní, než lineární a někdo k tomu vtipně poznamenal, že mám dál jezdit Gilu… Určitě by to chtělo něco s daleko lepšim chodem, Gilu považuju spíš jako tlumítko, do Brd bych si s pevnou netrouf a novou jsem řek, že kupovat nebudu, že radši ty peníze ušetřim na nový kolo. Nakonec skončim nejspíš stejně u nějaký citlivější, progresivní vidle a budu jí zamykat, nicméně i tak uvažuju spíš o 80mm, většinu času závodů bude stejně zamčená, takže bez SAGu…

                                      0 0
                                      • vikicek  

                                        Při sprintu ze sedla se ti bude houpat každá normální vidle.

                                        0 0
                                      • Hornet  

                                        Jo, pokial uvazujes v blizkej dobe o vymene biku, tak nema vyznam teraz na authora kupovat novu, a co sa tyka zdvihu, tak do 80 by som nesiel, v rychlejsich a tazsich pasazach su dobre aj tie 2cm naviac :-)

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          vikicek: proto jsem psal, že nejspíš skončim u citlivější vidle a na závodech bude zamčená kromě sjezdů a hodně technickejch pasáží.

                                          Hornet: Řek jsem si, že do Authora už vůbec investovat nebudu a radši ty peníze budu šetřit a koupim o to lepší nový kolo. Do tý doby to nějak přežiju s Gilou, jezdit se na ní dá.

                                          0 0
                          • HockeyBiker  

                            naopak 80 bych na kolo nikdy nedaval…

                            0 0
                        • jIrI___  

                          Recon se na XC hodí, jen je hodně progresivní. Líbí se mi na něm (stejně jako u některých dalších RS), že se dá interně snížit/zvýšit zdvih. Nejdřív jsem na něm měl 80 mm, potom 100 mm a zítra ho nesu zvýšit na maximum 130 mm :)

                          0 0
                        • Evilcleaner  

                          divej se, obyčejný epicon je relativně slušná vidlice. epicon upravený u T-T boří trochu hranice tříd. epicon 09 se dostal váhově z třídy tory na úroven reconu (2kg->1,

                          8kg) s tím teda že po úpravě je ještě citlivější než tora/recon/reba, které jsou už ale samy o sobě citlivé. největší přínos upraveného epiconu vidím kromě teda citlivosti v linearitě chodu, tzn využiješ opravdu celý zdvih, na rozdíl třeba od velmi progresivního reconu nebo reby, kde se dostaneš ve většině případů maximálně na 2/3chodu. progresivní chování je z mého pohledu dobré jen pro jistou skupinu závodních jezdců. pro pohodovější ježdění bych bral určitě co možná nejlineárnější vidlici. jinak zdvih ber 100mm, pokud to teda snese geometrie rámu a jezdíš klasické xc, vidlice jde samozřejmě ve většině případů jednoduchou úpravou vnitřního nastavení nastavit na požadovaný zdvih v jistém rozmezí (záleží na vidlici)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Co takhle mu nejdřív říct o nevýhodách lineárních vidlí, o tom, že jít v rozbitym sjezdu rychle na doraz umí bejt nevýhoda, že kvůli špičkový citlivosti se bude kolo houpat, takže bude častějš zamykat v lehkym terénu → citlivost nevyužije, v těžším terénu stačí i nižší. Jinak co se týče 100mm, tak ten rám na to neni stavěnej, jinak bych mu na výletní ježdění tu 100mm asi taky doporučil…

                            0 0
                            • DaSnail  

                              takže ideál je necitlivá vidlica ktorá sa k dorazu radšej ani nepriblíži. kúp si gilu. a keď si závodník, tak najlepšie 80mm.

                              0 0
                              • mr.nikdo  

                                no Gilu tam mam.. takze diky nechci…

                                no tak co sem se dival tak by zrovna ty RockShocky meli mit menitelnej zdvih ne? takze kdybych si poridil novej ram, tak bych to moh zvednout na 100mm.. popr vejs…

                                no pristi rok bych chtel nejakej zavod zkusit.. :-)

                                0 0
                                • Featherbed  

                                  To je nová vidle, nový brzdy, novej rám… kup třeba tu vidli, ta fakt hraje roli a radši si pak našetři na pořádný kolo a neměn po částech na tom současnym, takhle do toho vrazíš mnohem víc…

                                  0 0
                              • Evilcleaner  

                                :-D:-D:-D dobře ty

                                pro JakeF: jezdím xc závody a světe div se, mám na kole rebu upravenou u T-T na co nejvyšší citlivost a linearní chod a co víc tak nastavenou na 115mm:-) ale věřím že někomu to může vadit že vidle dělá to co má:-P pro takové lidi neexistuje lepší vplba než popsal kolega nade mnou, případně když má být lehká tak R7:-)

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Jo, na R7 jsem v předchozím (o příspěvek dole) výčtu zapomněl, ta by ve verzi Absolute taky vyhovovala.

                                  Ale jo, Reba je progresivní fakt moc, to je bez diskuze…

                                  0 0
                                  • mr.nikdo  

                                    jak je na tom ta R7 v porovnani s tema RockShock v poruchovosti a tak?

                                    0 0
                              • JakeF  

                                :-D Hezky jsi to řek vzhledem k tomu, na čem závodim :-D. Ale tak na nový kolo půjde něco lepšího… Sid nebo Foxka, nejhůř Reba, ale tý bych se chtěl vyhnout. Původně jsem chtěl taky Epicona, ale zjistil jsem, že právě ten chod mi nevyhovuje a že budu mít radši vidli, která bude citlivě využívat prvních pár cm a dál bude hlavně tlumit a neshodí mi předek o 10cm dolů na kořenitym sjezdu…

                                0 0
                                • Evilcleaner  

                                  no ona si ta vdilice (vzduchová) vždycky nějakou progresivitu na konci zdvihu nechá i když je upravená (vlastní zkušenost) takže se žádné divoké kovové rány o doraz nekonají.

                                  a sida bych chtěl taky:-)))

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Přesně jak píšeš, upravený Epicon rozhodně není na konci neprogresivní a po dorazech běžně rozhodně chodit nebude.

                                    A pokud je někdo extrém typu extrémně agresivní jízda, více než 99% ostatních a potřebuje extra progresivní vidlici, tak není problém nechat si udělat progresivitu větší.

                                    Běžně je ale u některých lidí opačný problém, jezdí agresivně velmi málo a progresivní je na ně pak moc i třeba neUturnová Reba, která progresivní moc není (na mě akorát).

                                    S tímhle měly problém úplně jiné vidlice jako třeba Skareb (ve verzi, která měla i pozitivní pružinu) pokud se nevyměnila pružina. Tam si buď vidlici musel hrozně přefoukat, že počátek zdvihu byl hrozný a nebo chodila pořád po dorazech.

                                    0 0
                                    • R-A-D-I-U-S  

                                      ..ja jsem se skarebem mel jinej problem a to ze jsem mel moc tvrdou pruzinu (a nevedel jsem o tom) po vymene z te vidle najednou byla citlivka :-)

                                      0 0
                                    • Mr.Duck  

                                      Díky, to celkem odpovídá na muj dotaz o kousek vedle (dole tušim:P). Myslim že agresivně jezdim až až (spíš EN, semtam lehčí FR, ale na XC bajku :- ), tak by se trocha progresivity hodila.

                                      0 0
                            • Vegan  

                              Fakt netusim kde se se vzala ta kravina " Co takhle mu nejdřív říct o nevýhodách lineárních vidlí, o tom, že jít v rozbitym sjezdu rychle na doraz " Ale je to ultra kravina. Vzduchova vidlice reaguje na podnety v xN a tolik kolik sily je vyvynuto tam se dostane. To kolik N je potreba na doraz se da vycist z grafu a pri danem tlaku. Kazdopadne pokud to jsou za sebou jdouci prekazky stejne velikosti a vidlice se zatluce na prvni tak se samozrejmne zatluce i na druhe, pokud ale jsou stejne velike a nejde na doraz na prvni tak nepujde ani na druhe pokud to tedy neni jizda do schodu kde sila na predek do urcite miry roste. A to uz vubec nezminuji rebound ktery hned po vstrebani sily od prekazky by se vidlice mela vracet maximalni moznou rychlosti ktera, ale neni zaroven tak rychla aby odlepila jen touto silou predni kolo od podkladu. Jinak receno, kdyz jedes z kopce trebas po schodech, tak pred kazdym schodem musi byt vidlice schopna se vysunout dostatecne rychle, aby zase dalsi schod a jeho hranu pobrala. ostatne k tomu slouzi SAG aby vidlice nezehlila jen prekazky vycnivajici, ale i propadliny a prave zde je zpravne nastaveni rebountu stezejni.

                              0 0
                            • Featherbed  

                              Mám upraveného epicona 09 a mimo to, že za pětikilo navíc může mít lockout na řidítkách je houpání při silové jízdě vsedě po rovině opravdu minimální. V terénu nezamykám nikde.

                              0 0
                              • JakeF  

                                Minimální houpání bych při výletní jízdě nehrotil, spíš jsem myslel na závodech, kdy bych nechtěl aby se mi to houpalo, už kvůli pocitu… A někde v kopci, když člověk neumí dobře šlapat kruhově, tak to neni dobrý ani při ježdění na pohodu… Ono dneska jsme jeli outdoorovej závod od školy, 4 členný týmy a když mi v kopcích při tempu houpala i Gila (takže okamžitě lockout), tak si nedovedu představit, co by mi předváděla vidle s 7kg odtrhem… Ale je pravda, že v hodně rychlejch výjezdech do kopců nejsem schopnej udržet dobrý kruhový šlapání…

                                0 0
                                • vikicek  

                                  Hm moje vidle má odtrh 7kg a nijak zvláštně houpání do kopce neprožívám. Ono si člověk takovejch pičovin při závodě ani nevšímá, takže já bych to neřešil :o) … a jestli nechceš aby se ti houpala, tak si kup pevnou karbonovou a máš to.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Jo? Tak přesně těchhle věcí si já všímám… A vadí mi to. I pokud se v tom neztrácí energie moc, mám z toho blbej pocit. Ale to je mimo téma, hlavně je, že v tom okamžiku to zamykám a ztrácim výhodu vysoký citlivosti.

                                    Co se týče pevný karbonový, tak jsem o ní taky chvíli uvažoval, ale po zkouškách se zamčenou vidlí v terénu mě to odradilo… Ale třeba při takovym sjezdu z Plešivce mě šíleně bolely zápěstí už v půlce a to ten sjezd se jede při Plešivecký Držce dvakrát… A to neni jediný, je mnoho dalších míst, kde by mi to vadilo. Jo, kdybych měl k tomu nějakýho fulla, tak si klidně postavim celopevňáka, jako jediný kolo to nepřichází v úvahu…

                                    0 0
                                    • šlapatko  

                                      Taky mi vadilo to houpání,počáteční měkost vidlice.Proto jsem vozil rebu na 14O-15Opsi.Potom jsem dal pevnou a mám klid,ale jak už jsem psal závody nejezdím.Jen pár do roku.Nyní půjde Reba přítelce,strašně se jí líbí jak chodí oproti RST GYLA:-D

                                      0 0
                                      • vikicek  

                                        „hlavně je, že v tom okamžiku to zamykám a ztrácim výhodu vysoký citlivosti“ Z tohodl mi spíš vyznívá, že chce aby žehlila, tzn. musí samozřejmě houpat :o) .. ideál by byla asi vidle s 1–2cm super citlivim začátkem a zbytek tvrdá jak beton.

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Ideál by byla trošku víc progresivní 80ka, klidně citlivá, protože jí stejně budu zamykat. Pevnost neřešim, radši ušetřim nějakou váhu. Takže nějakej SID, R7 nebo Foxka by mi vyhovovaly, byť to jsou docela rozdílný vidle…

                                          0 0
                                    • vikicek  

                                      Řeknu ti to takhle, když to rveš při závodě naplno, tak jsi rád že točíš nohama a to, že se ti do kopce při silovym šlapání hejbe vidlice (což dělá snad každá normální vidle) fakt neřešíš. Jestli by tě to ale fakt žralo, tak si kup něco jako R7, to by ti mohlo vyhovovat. :o)

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Jo, žere mě to a i do technickejch výjezdů (kromě extrémů) vidlici zamykám, byť jsem to dřív nedělal, holt se zvýšenim tempa přišly větší nároky. A že jsem to tempo nezvýšil málo, loni jsem ještě skoro nejezdil, proti letošku. Jinak moje nová vidle = novej bajk a to je ve stádiu mnoha plánů, málo financí :-).

                                        Jinak úplně mimo téma, neví někdo, proč mám každou chvíli na korunce Gily u lockoutu olej? Vidlici jsem komplet rozebral, vyčistil, namazal a nejen že jsem nezjistil, odkud se bere, já ani netušim, jak se tam ta mastnota dostat… Ale tak chodí teď o poznání líp, tak to asi nebude vážný a až odejde, tak odejde…

                                        0 0
                                        • mr.nikdo  

                                          gily maj uzamykani? to je asi nejakej novej model ne?

                                          aspon ta moje to nema…

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            2006 Model, Gila TnL 80mm (Turn & Lock tušim ta zkratka). A myslim, že všechny novější Gily ho maj určitě, teď už snad i Capa…

                                            0 0
                                            • mr.nikdo  

                                              hm.. tak to bude tim.. ja mam 2003 nebo 2002.. :-D tam je jen nastaveni predpeti na Elastomeru.. doufam ze to pisu spravne.. a jeste k tomu nejaky zakously..

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                To neni zakouslý… Já na tom nikdy nepozoroval efekt a když jsem to rozebral, tak to je takovej kus plastu, na kterym jsem vůbec nevykoumal, co by měl dělat. Takže jestli vůbec něco dělá, tak změna je naprosto minimální.

                                                0 0
                                                • mr.nikdo  

                                                  no ja mam ten otocnej mechanismus nejakej zakouslej.. vubec nic nedela… :-D jako nejde s nim tocit…

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Mně skoro taky ne, ale fakt neni o co stát, je to skoro nepozorovatelnej efekt… Navíc většinu odporu v chodu vidle dělá stejně tlumič pod lockoutem, ten jde fakt hodně ztuha, proti tomu nějaká drobná úprava ve zmáčknutí elastomeru nemůže udělat skoro nic…

                                                    0 0
                                                  • mr.nikdo  

                                                    a i proto chci novou vidlu…

                                                    0 0
                                    • roud  

                                      Pevná v carbonu je uplně něco jinýho než zamčená odpružená…

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Věřim, nicméně ve sjezdu z Plešivce si při závodě nedovedu představit ani tu carbonovou. Sjet se to určitě dá bez problémů, ale o dost pomalejš a jak jsem psal, pevnou jedině v kombinaci s fullem jako druhym kolem.

                                        0 0
                                        • šlapatko  

                                          Co je to za terén z Plešivce? Co stratíš ve sjezdu nahoníš ve výjezdu:-)

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Těžko můžu srovnávat s něčim obecně známym. Je to ne až tak prudkej, ale dost na slušnou rychlost na kořenech a kamení, místy dost kamenů, často volnejch. Píše tu pár lidí, co Plešiveckou držku jelo, takže třeba by ti mohli dát nějaký porovnání s něčim co znáš…

                                            0 0
                                            • šlapatko  

                                              Je pravda že pevná na kořenech strácí.První dva skočíš a zbytek ti zlomí vaz:-D

                                              0 0
                                        • MlokCZ  

                                          To jsi ale asi nepochopil jak to roud myslel. Pokud to je vidlice jako Reba, která nemá úplně tvrdý lock, tak pevná karbonová je úplně něco jiného než zamčená odpružená ale v tom smyslu, že na té pevné karbonové je to mnohem horší.

                                          Zamčená Reba je oproti karbonové Pellsce superpohodlná, ten cca 1cm, co chodí zamčená je proklatě znát a to nepočítám ještě to, že při větší ráně se lock otevře úplně.

                                          0 0
                                          • roud  

                                            Ne to tys to nepochopil ;O] zkus si jet na zamčený fatty pak pochopíš co je pevná…

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Fatty není vidlice, to je Fatty :-)

                                              Jinak to co jsem psal já, tak platí pro většinu vidlic na současném trhu, pro všechny RS jednoznačně, pro Foxky taky i když možná trošku méně (ale záleží dost na nastavení locku u RLC modelů – pevná ale pořád jasně bere méně), pro Suntoury taky.

                                              0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Takže jsem to tedy sice nepochopil jak si to myslel, ale pro většinu vidlic je to jak píšu já.

                                              0 0
                                              • pepek  

                                                Nemáš pravdu, když jsem jezdil na první-elastomerový vidli, která v zimě zamrzla (tvrdý lock :-) tak byla podstatně horší, jak ocelová pevná. Ta pevná totiž taky pruží, ale ta zalockovaná ne. Jinak nevím, proč by lock neměl být tvrdý, když přivřu gate, tak se mi RVL v locku ani nehne (při 85 kg). Na Foxu to bylo taky tak.

                                                0 0
                                              • roud  

                                                Jenže my nesrovnáváme s většinou vidlic ale s gilou ;O] to radši tu pevnou než tohle nefunkční těžítko…

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  Neřikám, že neni. Jenže už nechci do Tractiona vrážet víc peněz, než je absolutně nutný a koupit rovnou nový kolo… Navíc i tak si myslim, že udržovaná Gila zvládne leccos pobrat a myslim, že s ní jsem ve sjezdech rychlejší a ještě mě nebolí zápěstí. Ale jo, až někdy budu mít pořádný MTB a přebytečnejch pár tisíc a u Tractionu přežije rám (zatim vypadá, že ale při mojí váze přežije všechno), tak na to tu pevnou nejspíš zkusim… Jak jsem psal, už jsem o ní i uvažoval, ale nechci mít svoje jediný kolo na pevný vidli, na to občas jezdim moc hnusný terény…

                                                  0 0
                                              • šlapatko  

                                                Možná jsme se nepochopili.Zamklou Rebu jsem jezdil.Vím že povolí když musí.

                                                0 0
                            • MlokCZ  

                              Co takhle se na nějaké takové vidlice projet než sem o vidlicích vůbec něco začneš psát.

                              0 0
                              • nox159  

                                je podle tebe R7 dost linearni?

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  U R7 to není totožné u všech verzí a nijak extra jsem R7čky nidky netestoval.

                                  Některé verze, co jsem měl v ruce se chovají podobně jako Skareb s příliš tvrdou pružinou, tedy jsou progresivní naopak málo a při rozumném nafoukání je počátek chodu katastrofální, při výrazném snížení tlaku, kdy se počátek trošku zlepší budu nonstop na dorazu.

                                  Ale nejel jsem všechny verze R7, u některých verzí to může být jinak a to jak s průběhem tak citlivostí.

                                  Testovat více R7 je pro mě ztráta času, protože stačí 5s v ruce a hned vidím ten hrozný počátek zdvihu, čímž je pro mě tahle vidlice zcela zabitá.

                                  Verzi, která by byla aspoň trošku rozumně citlivá (to je pro mě na úrovni Reby v originále, což už jde i když pořád to není nic moc) jsem v ruce neměl nikdy (ale jak píšu, neměl jsem v ruce všechny verze a všechny ročníky R7).

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  Z mojeho pohledu průběh akorát tedy ani moc progresivní ani málo progresivní má Uturnová Reba (neUturnová je progresivní moc).

                                  Každý od progresivity dle stylu jízdy, ale také i dle geometrie kola, dle toho zda je to na HT nebo fullu očekává trošku něco jiného.

                                  Při úpravě u Milana je hlavní pointa u průběhu v tom, že lze v dost širokém rozmezí progresivitu měnit dle toho jak kdo přesně potřebuje.

                                  0 0
                                • R-A-D-I-U-S  

                                  vozim ted R7_09 (absolute) a zda se mi docela fain, myslim ze ji akorat poslu do T-T na vylepseni citlivosti ale ostatni parametry necham puvodni.

                                  0 0
                      • Smazaný účet  

                        V chovani DART 3 a Tory(soloair) jsem vypozoroval podstatne rozdily, DARTka(80mm) na dosti tupy chod-necitliva. Radim ji nekam do kategorie „pro zprijemeni jizdy po asfaltovych/so­tolinovych cyklostezkach“, kde pomuze pri nejakych vetsis hrbolech, obrubnicich, vytlucich.

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          no ja jezdim prave nejrads sotolinu a les.. ale abych to moh jezdit aspon trochu, tak tam musim dojet po silnici… :-)

                          prave ted mam tak na obrubnik a neni to moc fajn..

                          0 0
                          • Evilcleaner  

                            dart je *****,, která koncepčně vychází z judy asi tak dekádu staré, navíc je mazaná vazelinou. tora už je pořádná vidlice s velmi vychovaným chodem a dobrou citlivostí. hieararchie nastavená u RS ji ale dala do vínku, že musí být hrozně těžká.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              pozn.: DART3 je mazana olejem. Jinak souhlas.

                              0 0
                            • pepek  

                              Tak to prr. Dekádu stará Judy je vynikající, má olejovou lázeň a po lehkém tuningu jede mnohem líp, jak většina současných low-endů. Pozdější Judy z ní má jenom jméno.

                              0 0
                              • Evilcleaner  

                                no dobře, čekal jsem takovou reakci, a vlastně s tebou souhlasím. nicméně jsem tím chtěl vyjádřit že dart je přestárlá koncepce která má k vyhovující funkci daleko.

                                0 0
                                • pepek  

                                  No proto :-) Eště k tomu má aji pozičně závislý tlumení.

                                  0 0
                          • Smazaný účet  

                            Jenom jsem chtel prezentovat sve zkusenosti s dartkou.

                            Jinak za sebe muzu rict, ze kdybych chtel kupovat novou vidlici, upraveny epicon bude horkym kandidatem, protze mi vyhovujou citlive vidlice, ktere vyuziva svuj zdvih. Imho to pohodli za ty prachy stoji:)

                            0 0
                • marapara  

                  Nic moc brzda, respektive cena odpovídá kvalitě. Hnusná páka, plechový výlisek + obrovská nádoba na min. olej, celkově designově humus. Houbovitý chod, nic moc nebrzdí, pokud se na to pořádně nehňápne.

                  Kolega a kamarád ji mají a i po roce ježdění mi přijde, že brzdí málo, jako by ještě nebyly zajeté. To se ale po roce ježdění asi říct nedá :). Nicméně, za ty peníze …

                  0 0
        • PatrikL  

          kotúčové brzdy sú super, len ich musíš vyberať rozumne/poradiť sa tu na fóre :) A aj náboje by si musel kúpiť, nie? To by už bol trochu väčší upgrade :) :)

          0 0
    • šlapatko  

      Každý čeká od vidle něco jiného.Já měl olejovku Manitou splice.Byla moc měká,koupil jsem Rebu a časem jsem jí foukal na 140–150 psi při váze 80kg.Nyní mám pevnou a konečně jsem spokojený.

      0 0
      • rhapsody  

        Já to pořád nějak nechápu, jezdíš terén, kořeny, kostky a jiny nerovnosti? Pro mě je na vyjížďkách důležitý pohodlí, čim míň otřesů od nerovností, tim lépe, vy to máte jinak nebo v čem je ten důvod přejít z odpružené vidlice na pevnou?

        Ještě bych chtěl dodat, rok sem jezdil Relica, teď mám defacto pevnou (nedobrovolně, sehnat na moje kolo nějakou funkční odpruženou neni vůbec lehký), a i když ten Relic mě moc nenadchnul, oproti pevný je to pro mě nebe a dudy.

        0 0
        • šlapatko  

          Mám rád jednoduchost a to pevná splní.Nejraději mám výjezdy kde je pevná super.Měkší plášť pobere i kostky.

          0 0
          • Ricci  

            jj, ale to je asi tak vsetko,co to poberie…

            0 0
            • roud  

              ale pyču třeba pevná carbec vidle toho pobere fakt kotel tak tu nekrm…

              0 0
              • Ricci  

                Mal som moznost ju vyskusat a nebola to ziadna slava,pre chrtov asi v pohode,ale ja mam moje ruky rad…

                0 0
                • roud  

                  nj neni to jako s odpruženou že všechno bereš rovně ale jak si přivykneš na jinej styl jízdy tak ti to ani nepřijde…

                  0 0
                  • šlapatko  

                    S pevnou neustále hledáš stopu.Měl jsem půjčeného Epica a brácha se mě chlámal jak kličkuju mezi kamením a kořeny.Ze zvyku s pevné jsem je nestřihnul napřímo.

                    0 0
                    • roud  

                      je to tak odpružení degraduje techniku jízdy dneska chce každej fulla s co největším zvihem aby prostě vše přejel rovně tím podle mě přichází o čás kouzla a požitku z jízdy v lese když budu chtít jezdit rovně vyrazím na silničku :O(

                      0 0
                      • Ricci  

                        Vyhodou ovsem je,ze ides najkratsou trasou :-)

                        0 0
                        • šlapatko  

                          Výhoda,na závodech:-)

                          0 0
                        • roud  

                          mno když se jedu projet abych si to užil nepotřebuju najet co nejmíň ale na závodech to beru ;O]

                          0 0
                      • šlapatko  

                        Dobře jsi to napsal.Pořád nemůžu některým vysvětlit proč pevná.Technika se s pevnou zlepšila.

                        0 0
                        • pitos  

                          a když si zapamatuješ co ses naučil s pevnou tak si nato vzpomeň až třeba jednou zase přesedneš na odpruženou,hodně ti to může pomoci:)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Já si myslím jen částečně. Jak jsem reagoval výše, tak stopa vhodná pro celopevňáka je často pro vyšší rychlost na fullu zcela nevhodná.

                            V něčem bych řekl, že mi celopevňák techniku potrénovat pomáhá, ale v něčem naopak ty návyky z celopevňáka mi na fullu vyloženě vadí.

                            Na fullu je často lepší cíleně jet v jednom místě horší stopu přes velkou překážku, abych tím získal třeba lepší pozici pro další těžší úsek nebo jak jsem psal výše, tak kvůli větší rychlosti není možné volit stopu stejným způsobem jako s pevnou vidlicí.

                            V tom případě přípravy pozice na těžší další úsek vybráním v tu chvíli horší stopy, tak to by teoreticky bylo lepší i pro pevnou vidlici (jinak by se ten další těžší úsek nedal dát třeba vůbec), ale s pevnou mám nějaký limit velikosti překážek a tím tedy rovnou vylučuju, že bych mohl si takhle najet pozici horší stopou, když bych to na té pevné už nedal.

                            Tedy prostě vždy volím stopu, která je vhodná pro typ kola na kterém jedu a je vhodná pro to, co na kterém tom typu kola zvládnu.

                            0 0
                            • pitos  

                              To máš asi pravdu ale ja jsem ani tak nemyslel výběr stopy jako správnou práci končetinami.

                              Např. při jízdě s pevnou vidlicí musíš prostě ty ruce používat protože tě to situace donutí,správně je máš používat i na odpružené ale právě díky tomu že to není nezbytně nutné tak se nato zapomíná,to stejné platí i pro odpružení zadní.

                              Projevuje se to třeba tak že lidé na fullu z kopce sedí,nemají potřebu se postavit protože nemusí…to právě považuji za degradaci techniky.Pokud chceš jezdit na celopevňáku v terénu rychle tak se správně pracovat s končetinami naučit prostě musíš,na fullu bys měl tlumičům plně pomáhat(nebo ještě lépe by měli doplňovat tvé končetiny),ne to nechávat na nich.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Nejlepsi pruzeni jsou kolena.

                                S idelani stopou na fullu mam problemy, ale to hlavne prtoze jedu rychleji nez na pevnaku a casto si nedovoluju manevtorat na volnych sutrech a proste je proletim. Jenom je treba pevne drzet riditka. Take mne bavi na fullu technicke vyjezdy. Sice je trochu horsi geometrie(SAG na tlumici), ale hledani cesty mesi sutrana, korenama a popadavyma siskama. Tak tu techniku jizdy naberu jinde. No, a taky pri jizde dolekopcom je treba hodne myslet „kudy kam“, kde skocit, kde kolo nechat prejet hranu a jenom trochu potahnout a jestli pri skoku stranou nepujdu na drzku.

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                Tak tomu, že se někdo na fullu ani nezvedne zadnici ze sedla já už ale ani degradace techniky neříkám, to už se o technice nebavíme vůbec.

                                Takové extrémy jsem ani neuvažoval.

                                Když totiž půjdeme do takových extrémů, tak ani na fullu nesjedeš vůbec nic, takže pak se nebavíme už ani o jízdě v terénu.

                                Já si zrovna pákrát testoval co se dá a co se nedá bez zvednutí ze sedla na fullu (testoval jsem kvůli souvislosti s lehokoly, kde možnost zvednout ze sedla není a já chtěl mít orientační představu, co všechno by se na lehokole dalo a co ne) a je to tragédie, to se nedá skoro nic. Takhle nejde jet rychleji ani v lehčím terénu, protože není pak prostor ani k malinkému skoku, i takový trošku větší plynulý houpaček (kde je třeba ve větší rychlosti aspoň trošku pomoct prací s těžištěm) může rozhodit (který pomalu v sedle projet lze v pohodě).

                                0 0
                                • pitos  

                                  Ten nezvednutý zadek byl jen takový,jak sám píšeš, extrémní příklad.Jde prostě o správnou práci rukama i nohama které by měli terén kopírovat a to se v mnoha případech neděje.Je to úplný základ ale mnohdy dost opomíjený.Stačí se podívat na nějaké videa z XC maratonu(nebo kouknout kolem sebe) a divil by ses jak dokáží třeba dvě terénní boule za sebou jezdce ve věčí rychlosti rozhodit.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Já Ti rozumim, ale stejně si nemyslím, že tím, že se jezdí full, tak že se ta technika bude zhoršovat. Pro něco může, když na to jezdec bude zcela kašlat, ale někdy naopak může díky fullu i zlepšovat.

                                    Ty terénní boule jsou na to dobrý příklad. Tam je jasné, že ve větší rychlosti musí být slušná práce s těžištěm.

                                    Ale právě na fullu pojedu celý sjezd mnohem rychleji (to nemyslím kvůli těm boulím samotným) a budu potřebovat na těch boulích lepší práci s těžištěm (abych to projel čistě) než kdybych to jel o hodně pomaleji na celopevňáku.

                                    0 0
                      • pitos  

                        Ano,full nebo vysoké zdvihy můžou degradovat techniku jízdy ale rozhodně to neplatí všeobecně.Stačí pochopit a naučit se odpružení správně využívat.

                        Určitě rovně po lese na fullu nejezdím,že nemusím řešit každý kámen je sice pravda ale zato mám čas se soustředit na daleko obtížnější a větší překážky.(bavím se pořád v rámci xc až řekněme EN ježdění).

                        0 0
                        • šlapatko  

                          U tebe je to jiné převážně jezdíš Beskydy a máš rád nějaký ten skoček.Já zase rád ujedu třeba 15O a více v lehkém terénu.Baví mě delší pojezdy.Nikomu pevnou nevnucuju.Lidi to nechápou a s oblibou mě nazývají masochistou:-)

                          0 0
                          • roud  

                            heh stavá se :O) ještě dodám jednu výhodu a tou je bezůdržbovost jen jezdíš a užíváš si kola :O) po sezóně když sem prodával pevnou sem ji umyl a byla jak nová co víc si přát :O)

                            0 0
                            • Wojtek  

                              :-) heh, tojo, ale pak zase budeš muset, na stáří, víc udržovat klouby :-D

                              0 0
                              • šlapatko  

                                Kloubů se nebojím,nepálím to 5Okou po kořenech.

                                0 0
                                • roud  

                                  A i kdyby radši budu ve stáří vzpomínat jak sem si mládí užil než bejt svižnej stařík a nemít do čeho píchnout :O]

                                  0 0
                          • pitos  

                            jezdi si na čem chceš,ja reagoval pouze na tu degradaci techniky jízdy díky odpružením:)

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              No možná na tom něco bude, ale zas já nemít odpružení(a to mám jenom vidlici, a žehlička to zrovna taky neni – XCM), tak nejedu to co jezdim. Je pravda že to už se těžko bavíme o XC, spíš EN/FR, a tam myslim že s pevnou by mě technika zas tak nezachránila, sice na ní mám hodně co zlepšovat, o tom žádná, ale kolikrát bych se bez vyhlazení pár šutrů/kořenů někde po doskoku asi slušně rozhodil :P

                              0 0
                              • JakeF  

                                Kolik tak skáčeš? Všude vidim, jak píšeš o FR a EN, přitom si pamatuju, že jsme něco řešili v tématu o technice jízdy…

                                0 0
                                • Mr.Duck  

                                  No, čim dál víc. Jezdim teprv chvíli, začal sem na jaře, tak mi tak nějak roste morál na to co skočim a co ne :) Já jak jezdim povětšinou sám, tak nemám představu co je EN, co je FR (FR znám tak z videí the Collective).

                                  Ale tak od oka, dropy sem teď piloval na čemsi kolem metru, možná lehce přes, gapů se tak trochu bojim ale začínám se oklepávat, ale brzo si snad troufnu na trať co stavěj kluci na Závisti, jestli to tu trochu znáš okolo Točný, no a jedinýho z nich co znám jezdí DH. Já žil v domění že si jezdim na točný svý XC, ale z toho mě vyvedli poprvý kdy sem jel s někym zkušenějšim a zmínil sem se o tom, jestli v podobnym terénu se jezděj XC závody a jak v tom někdo může ujet třeba kilo :P

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Taky jsem měl taková období před asi 2 až 3 rokama. Ale pak mě to přestalo bavit, člověk akorát šíleně ničí kolo a stejně je to o ničem. Neřikám, na nějakym pořádnym fullu to musí bejt příjemný zpestření, jen jsem tě chtěl upozornit, že to nadšení nemusí trvat dlouho…

                                    0 0
                                    • Mr.Duck  

                                      No, já už od mala rád poletoval ve vzduchu na svym oceláku, a dokud mi nedonutili hrát world of warcraft tak mě to bavilo, teď sem se ke kolu vrátil, a ničim ho teda fest :-| Na druhou stranu, než našetřim na toho pořádnýho fulla, kterýho tim nebudu mordovat, tak už v tom snad budu mít jasno :) Myslim že je to trochu i o tom mít kde jezdit. Až budu mít naježděnou celou točnou po stodvacátý, asi by to chtělo mít kam se posunout abych se tam nenudil, ale to se holt uvidí :-

                                      Musim ale říct, že by to nebylo poprvý, co bych se do něčeho těžce zapálil a pak to po pár letech prudce utlumil, doufám že kolo ten případ nebude, no a kdybych si rozmyslel ten svuj frírajt, tak to maximálně střelim na bazaru. Ale zrovna je to pro mě ideální, jak sem pár let seděl doma a flákal se, tak neni ideální fyzička na ježdění horekopcom, ale z kopce, i když je to někdy náročnější, to ten adrenalin přebije :)

                                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jak už psal pitos, tak já s tímhle také nesouhlasím. Tohle platí pouze v lehkém terénu, kde prostě na fullu můžeš jet rovně a nic neřešit.

                        Jenže kromě toho, jak už pitos psal, že pak jezdíš i náročnější věci, kde musíš pečlivě volit stopu úplně stejně, protože 20cm kámen ani na fullu takhle vzít nemůžeš, tak je tu ještě druhá věc a to rychlost.

                        Mám slušné srovnání z jednoho sjezdu, kde jsou vyšší přírodní schody (a je jich tam větší množství), typu 20cm.

                        A tenhle sjezd jako jeden z mála mám opravdu najetý a jezdím ho hodně často a to jak na fullu, tak na celopevňáku.

                        Lze v tomto sjezdu některé z těch kamených schodů více objet u kraje, kde je schod výrazně nižší nebo u některého schodu není skoro vůbec.

                        Tedy lze najít stopu na celopevňáku, kde se většině větších schodů lze vyhnout a ta stopa na celopevňáka je vhodnější.

                        Jenže na fullu se dá jet úplně jinou rychlostí a v tu chvíli je situace úplně jiná. Tak extrémní kličkování jako je ta ideální stopa pro celopevňáka vůbec není možná v té rychlosti, tedy je třeba volit zcela jinou stopu. Ale i tu je třeba volit pro tu velkou rychlost obezřetně, není možné to maximálně pustit a jet zcela rovně ani na fullu, to jinak neustojíš ani na tom fullu.

                        Tedy vůbec to není o ježdění rovně na fullu, ani nejde o degradování techniky, prostě se na obou těch kolech jezdí technicky úplně jiným způsobem. Projet ten zmíněný sjezd na fullu opravdu rychle mi přijde na techniku výrazně těžší než ho jet pomalu na celopevňáku tou ideální stopou pro celopevňáka (samozřejmě kdo má exceletní techniku, tak to může zkoušet jet rychleji i na celopevňáku, to je pak přirozeně nejtěžší).

                        0 0
                      • ememem  

                        no jak ti kukam na miesto bydliska tak pokial ides jazdit len tak poobede po robote a nepresuvas sa najprv kdesi tak 50km autom tak ti ta silnicka staci viac menej hocikam :-)

                        0 0
              • MlokCZ  

                To je hodně subjektivní, já bych řekl, že nepobere v podstatě nic. Sice předozadně si pruží místy slušně i o 2–3cm (tedy hlavně při ostrém brždění když je to zcela k ničemu), ovšem je pružení ve špatném směru a na komfortu a zlepšení kontaktu předního kola s terénem to není znát téměř vůbec.

                Možná oproti pevné hliníkové to rozdíl je, tady nemám srovnání, na pevné hliníkové jsem už hodně let nejel, ale i zamčená Reba je tím, co pobere úplně někde jinde než karbonová Pellska (tedy pobere toho mnohem více) a to teď ani nepočítám, že nemusím mít lock moc na tvrdo a při velké ráně jde normálně do zdvihu, teď beru jen pohyb vidlice bez otevření locku větší ránou.

                0 0
            • šlapatko  

              V místech kde to znám,jsem ujel ve sjezdu i celopérákům­.Nebudu tvrdit že to jsou echt cyklisti ale pár let taky jezdí.

              0 0
              • mr.nikdo  

                to mas normal pevnou a nebo carbon,kerej by mel nejak pohlcovat narazy?

                ja teda s pevnou jezdil do roku 2003. a musim rict ze sem rad na odpruzene… i kdyz „odpruzene“…

                s tim jak se pise vyse ze seci v lese jezdi „rovne“ tak ja osobne ne… vybiram si co nejlepsi trasu abych co nejmin „skakal“… ale jako to co tam mam ted potrebuje vymenu…

                0 0
                • šlapatko  

                  Mám hliníkovou,časem pořídím ocelovou nebo karbonku.Přemýšlím o 29 ale zatím nejsou hrachy.Kdyby byly,už dávno by stál doma nějaký hezký 29 oceláček.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    ocel v dnesni dobe?

                    dyt ani driv se poradne nevyrabeli ne? se delal ChromMolybden tusim (neco takovyho mel tatka na Amuletu co mu cmajzli ted) a pak hlinik a ted Carbon co ja ivm…

                    0 0
                    • pepek  

                      Aha a ten chrom-molybden je co?

                      0 0
                      • DaSnail  

                        speciální slitina.

                        vezmeš 41 dielov chrómu, zahreješ to a pridáš 30 dielov molybdénu. protřepat, nemíchat. keď to vychladne tak je z toho chrom-molybden CrMo 4130…

                        0 0
                      • mr.nikdo  

                        de facto vetsina starych kol co nejsou hlinik byl ChromMolybden… jeste v tom roce 2003 se clovek rozhodoval mezi hlinikem 7075(tusim, tak nejak to mam – levnejsi) a ChromMolybdenem.. a ted co je hlinik byl na tech hodne drazsich…

                        0 0
                        • pepek  

                          Ale furt nevím, co to je.(bylo) ten…ten chronkolybden?

                          0 0
                          • mr.nikdo  

                            material z keryho se vyrabeli ramy na kola.. proste slitina

                            0 0
                            • pepek  

                              Vidíš, já jsem z toho chrom-molybdenu měl už 4 rámy a to sem si blbec myslel, že mám železný kolo.

                              0 0
                    • šlapatko  

                      Dobrý ocelový rám se cenou vyrovná karbonu.Dost tlumí a taky ty krásné tenké trubky.To je láska,vždy slintám nad hezkým ocelákem,nebo nad titanem.Karbon mě moc nebere ikdyž je dnes nejlepší co je natrhu.

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        a kdo takovou ocel dela? sem to asi nevidel nikde :(

                        to se ptam jen ze zvedavosti.. ze me to zajima…

                        0 0
                        • DaSnail  

                          0 0
                        • šlapatko  

                          Cenu jsem možná nadhodil.Jednu dobu jsem hodně pokukoval po Rocky mountain blizard.Myslím že se tak jmenoval.

                          0 0
                          • mr.nikdo  

                            tak sem se po tom kole shanel na netu a nasel sem ze ta ocel je vlastne ten ChromMolybden co sem psal vejs.. :)

                            0 0
              • MlokCZ  

                Technika jezdců samozřejmě vždy dělá hrozně moc a když někdo s pevnou fakt umí…

                Ale když píšeš o místech co znáš, tak také záleží zda to znali i oni. Pokud jedu nějaký zcela neznámí sjezd, tak často i na fullu jedu místy dost pomalu a nechávám si velké rezervy na naočekávané situace.

                Jak jsem popisoval ten jeden sjezd full x celopevňák výše, tak když jsem ho jel poprvé na fullu, tak jsem ho jel také krokem a možná srovnatelně jako ho dnes jezdím na celopevňáku.

                0 0
        • jIrI___  

          Někdo rád sado maso ;-)

          0 0
    • mr.nikdo  

      tak nejak se v tom zacinam ztracet..

      kdybych si mel vybrat z: R7 (asi nevyhoda ze se neda menit zdvih), Tora, Recon, Reba.. co brat spis – z pohledu spolehlivosti, funkcnosti…

      co sem se divla tan Reba ma Dual Air a Tora a Recon maji single Air… + jakej je velkej mezi Torou a Recon, kdyz sou ve stejne cenove hladine + podle popisu mi pride ze tam neni nejakej velkej rozdil…

      a pokad mozno aspon na V-Brake zatim…

      0 0
      • jIrI___  

        Rozdíl je minimálně ve váze. Ale jestli i ve funkci, to neposoudím.

        0 0
        • mr.nikdo  

          vaha jasny, teho sem si vsim.. reba 1600, Tora 18O0 a Recon 1900.. +/- 90g… spi u vsech +…

          jo a reba nema na VBrake

          0 0
    • mr.nikdo  

      nevite nahodou nekdo, jestli se na ot moje kolo -author OPUS da narvat todle:

      http://www.velohanak.cz/…k-200mm.aspx

      jako esi ten 200mm sloupek bude stacit.. nikde sem nenasel geometrii ramu pro ten muj model 2003, ale nasel sem nejdrvi pro model 2006…

      0 0
      • jIrI___  

        Není nic jednoduššího, než vzít metr do ruky a změřit na současnem kole, kolik mm sloupku potřebuješ ;)

        0 0
    • mr.nikdo  

      co si myslite o tomto:

      http://www.tandem-bike.cz/…2-soloair-08

      je mozny aby tam bylo to tlumeni vzduchem??

      popr co je lepsi? tlumeni pruzinou a nebo vzduchem..

      0 0
      • Wojtek  

        to je nějaká novinka? tlumení vzduchem? to si zas nějaký gramař hrál?, a pružinou? co je to za blbost…

        0 0
        • mr.nikdo  

          myslim to jako vzduchovou patronou nebo jak to tam je presne.. RockShox to ma jako SoloAir a nebo DualAir.. a nebo maji jenom Coil – coz je jen pruzina co sem se dival..

          0 0
          • Wojtek  

            aha, pružení, sory

            ja bych šel jednoznačně do vzduchu, pružina se teď vozí jen na DH, krom vyjímek :-)

            0 0
            • mr.nikdo  

              no ja to blbe napsal se divam :-D

              sem nejakej unavenej a nevim co pisu

              0 0
        • Vilém  

          Tlumeni vzduchem delalo v minulosti nekolikero firem.Funkcni to moc nebylo.

          0 0
        • kyl  

          Proč blbost?Co takhle plynové písty co podpírají dveře kufru auta.Upravenej sem mel v RST,podle toho jak byl natlakovanej tak rychle se vidle vracela zpět ale bylo to dost těžký,být to z hliníku nevidím problém.

          0 0
    • Kohout  

      Nikde jsem nenasel, kolik mas na vidlici penez? Pokud mas Authora za 12000, tak kupovat vidlici za 8000 je myslim blbost.

      Podivej se do bazaru, lze obcas koupit staré Marzocchi z let 2001–2002. To byly neznicitelne vidle a nejaky zachovaly kousek s urcite najde za cenu kolem 3000 Kc.

      0 0
      • mr.nikdo  

        no tak author je starej.. prave to mi taky nejak dochazi ze je blbost tak draha vidle a spis setrit na cely novy kolo…

        tak sem se ted dival po tech levnejch…

        z bazarove mam trochu strach osobne…

        0 0
        • Kohout  

          Bazarová vidle je vždycky loterie, záleží na serióznosti prodávajícího. Já už kupoval jetou vidlu asi 3× a naštěstí vždycky v pohodě. Spousta lidí se zbavuje vidlí se zdvihem 80–100 mm, které byly koupený přímo s kolem nebo chtějí něco s vyšším zdvihem atd. Výběr je veliký, chce to jen trpělivost a trochu štěstí…

          V ceně 2 až 3000 Kč lze koupit RS Toru (je těžká, no a co…). Pokud nemáš nějaké moc velký nároky tak bych se nebál ani RS Dart 3 (kolem 1000 Kč lze sehnat).

          0 0
          • Featherbed  

            Jen k těm vidlím… jezdil jsem Dart 3, jezdím upraveného Epicona a je to naprosto nesrovnatelné, vidle je věc na který bych nešetřil.

            0 0
      • Vilém  

        Neznicitelne byly, ale taky s dost specifickym (necitlivym) chodem. Tedy aspon vzduchove.

        0 0
      • mr.nikdo  

        popr jeste na co si dat bacha na nakupu vidle na bazaru?

        0 0
        • Lišák  

          Vůle v pouzdrech, naražená korunka/ohnutý soupek (po čelním nárazu), poškrábané vnitřní nohy, tečení oleje, únik vzduchu (u vzduchovek), funkce tlumiče a LO…

          0 0
    • Dalas  

      vím že to sem moc nepatří, nechci zakládat nové vlákno, ale schválně se koukněte, jak tlumí např: Reba SL http://www.youtube.com/watch… a Dart 2 http://www.stream.cz/…-shox-dart-2 :o) u Dartu omluvte kvalitu videa-je to točené mobilem..

      0 0
      • nox159  

        tak ten dart byl jety po „asfaltu“ ne? nebo sem spatne videl

        jinak u te reby bych chtel videt co by delala v terenu kdyz po projeti parkem nebo co to bylo takle zalizala a pri tom brzdeni to same

        0 0
        • Dalas  

          no, byl to takový roztlučený asfalt a snažil jsem se jet přes ty největší výtluky co tam byly. Ale je fakt, že jsem měl horší představy o funkčnosti Dartu..když člověk kouká na vidli jak fachčí, tak skoro nic nevidí, ale takhle s připevněným natáčením už cosi vidět jde..„cosi“ :o)

          0 0
          • vikicek  

            jak se ti tam povedlo ten mobil přikurtovat? :o)

            0 0
            • Dalas  

              mobil do tvarovaného plechu a plech ke košíku od lahve a všechno jsem stahl páskama:o) drželo jak vřed! :D

              0 0
        • Vegan  

          Tak me napada proc lidi co preferuji chod vidlic jako ty nejezdi bud pevnou a nebo Dirtovou. Dirtovy vidlice jsou vicemene hodne tvrde a jsou delany na tvrde dopady aby utlumili nejvetsi naraz s chodem trebas i 80mm.

          0 0
          • nox159  

            o pevne sem uvazoval ale neda se na ni jet ve sjezdu dost rychle a na dirtove sem se nedival ale budou podle me dost tezke ;-)

            jinak ja opravdu nepotrebuju at se vidla pri dopadu z 5cm zanori na pulku zdvihu ;-)

            0 0
            • Lišák  

              Mrkni se na tohle video. Je tam, mimo jiné, krásně vidět, jak chodí 180mm vidlice v terénu a nevypadá, že by to jezdci vadilo ;-)

              Vím, že Ty jezdíš něco jiné, to jen aby bylo vidět, že funkční vidlice nemusí být na závadu.

              0 0
              • nox159  

                video uz sem videl, ale je na nem full v terenu do ktereho ja se svojim HT jiste nepojedu ;-)

                ja vim ze 90% lidi tady preferuje strasne citlivou a linearni vidlici ale ja mam proste svoji hlavu, mozna nekdy zmenim nazor a pak dam zapravdu tady te vetsine ze jen citliva vidlice musi byt nejlepsi ale zatim sem se o tom v terenu nepresvedcil. – mozna je to taky tim ze sem zvykly tak jezdit uz delsi dobu a proto mi citliva vidlice moc nevyhovuje protoze s ni „neumim“ jezdit ;-)

                0 0
                • Vegan  

                  No tak na svuj nazor mas jiste pravo :) nikdo ti ho myslim neupira. Ja to myslel vazne s tou dirtovou vidlici ony nejsou o moc tezsi jen nekdy maji 20mm osu, ale ne vzdy tomu tak je a pak tam k vetsi vaze ani neni moc duvod.

                  0 0
                  • nox159  

                    s tou vahou bych si to teda tvrdit nedovolil zadnou lehci sem nikde nevidel. Nasel bys mi nejakou dirtovou vidlici s vahou pod 1500g ? hod sem pls nejaky odkaz ;-)

                    0 0
                    • Vegan  

                      no ok pokud to resis pod 1500g tak to asi ne :) ale co si vbudem povidat pod 1500g neni zdaleka ani kazda XC vidle :)

                      0 0
                      • nox159  

                        ja nerikam ze kazda, ja jen rikam ze kdybych bral novou vidli tak jiste bych nechtel težší nez mam tedka (1550g)

                        takze ta tvoje rada s tou vidlici na dirt je pro me asi trochu nevyznamna ;-)

                        jedine me napadlo jak tu vseci vychvalujou toho milana ( ja o tom ze to nejak pomuze moc presvedceny nejsem) tak ze bych si tu vidlici nechal upravit na maximalni progresivitu. jako kdyby mela vidle cca 3cm citlive a pak uz by byla dost tuha tak by mi to myslim vyhovovalo. aktualni mam nafoukanou tak ze je „pevna“ jen vetsi prekazky bere a jde do zdvihu.

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Jak to tak čtu, kup si pevnou karbonovou a budeš s ní spokojený jak nikdo ;)

                          0 0
                          • nox159  

                            prave ze sem o ni uz dost uvazoval, problem ale vidim ve sjezdech pri vetsi rychlosti kde to proste z pevnou nejde, proste z pevnou nikdy nesjedu to co z odpruzenou aniz bych neztratil rychlost ;-)

                            0 0
                            • roud  

                              Prosimtě dyť ta gila se hejbe tak 1–2cm to není nic odpruženýho to s pevnou na tom hůř nebudeš… zkus si od někoho pučit kolo s pevnou karbonovou myslím že zrovna ty budeš unešenej…

                              0 0
                              • vikicek  

                                počkej, myslim že ten s gilou byl jinej, ne? :)

                                0 0
                                • roud  

                                  fakt ? je to možný xD xD xD já že sem koukal že je to píchlý pod těma videjkama jak chodí gila a reba…

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    reba a dart ;-) ty v tom mas tedka poradny zmatek :D

                                    0 0
                                    • roud  

                                      ah už sem doma tak to uvedu na pravou míru reba chodí ale většina z nich má napyču těsnění gila chodí až když je na ní 140 jezdec jinak je to pevná a dart si pro změnu chodí jak chce nikdy sem nepochopil čím to je toť rychlé resumé těchto vidlic a moje zkušenosti s nima :O)

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        tak ktera vidla je podle tebe dobra? pokud se teda bavime o odpruzenych vidlicich ? ;-)

                                        0 0
                                        • roud  

                                          To je těžký říct mě se třeba chováním líbí novej sid :O) třeba fox co sem zkoušel mi přišel zbytečně moc citlivej sid mi přišel trošičku tupější (jakoby spíš chrtí vidle) ale hodně se u dražších vidlic dá udělat nafoukáním a dalšíma nastaveníma…

                                          0 0
                                          • nox159  

                                            ja sem prave uvazol ze bych kupil maguru durina ale nevim chtelo by to nekde zkusit nebo popripade R7 MRD Absolute / R7 MRD Absolute carbon – u tech me tam laka ta vaha kolem 1200–1250g :)

                                            0 0
                                            • roud  

                                              nj tohle sou vidle co tu asi moc lidí nemá durina občas u někoho potkám ale tu carbec R7 sem zatim viděl jen na fotkách…

                                              0 0
                                              • nox159  

                                                no prave, od rock shoxu nic brat nechci teda jiste ne rebu protoze mi u ni vadi ze pri locku porad chodi cca 1cm ( teda videl sem to tak u par vidlic a myslim ze nebyly vsechny pos**ne – asi je to standart) R7 proste zamcena drzi jak pribita nepohne se ani o milimetr a to se mi libi.

                                                0 0
                                • jIrI___  

                                  jj, dělají v tom bordel :-D

                                  0 0
                              • JakeF  

                                Nepleteš si ho se mnou? :-) Podle toho, co psal, tak Gilu nemá, protože ta 1550g neváží ani náhodou.

                                0 0
                                • roud  

                                  jj to co sem psal pratí pro tebe ještě že to sleduješ…

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Sleduju, ale už jsem psal, pevná půjde na Authora, až budu mít novej bajk…

                                    0 0
                                    • roud  

                                      nesleduju tenhle dred celej jen chvílema ;O] proto to zmatení najednou :O)

                                      0 0
                              • nox159  

                                mam R7 ,ale beru to, splest se muze kazdy ;-)

                                0 0
                                • roud  

                                  Tak ale k podstatě věci u R7 zas seš nadoraz ve sjezdu ne ? tak to vyjde nastejno xD xD xD

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    nejsem nadoraz protoze foukam vic ;-)

                                    0 0
                                    • roud  

                                      nj popravdě R7 pokud nepatříš k těžším jezdcům bych asi za pevnou neměnil…

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        mam 70kg a nestezuju si na ni, jen kdyz foukam min tak mi i pri klasickem jezdeni žere skoro cely zdvih a to se mi v nekterych cituacich nelibi. proto foukam vic

                                        0 0
                                        • milan1  

                                          Vybral jsem si tebe abych ukázal, že opět, jako už mnohokrát je debata o vidlicích redukávána na pohled jednoho konkrétního jezdce, který má dost času aby zde prezentoval svůj pohled ale jako vždy z toho vyjde jenom zmatek.

                                          Zkusím tvému projevu dát nějaký smysl a srovant ho s realitou konkrétní vidlice.

                                          Ty máš Manitou R7, hustíš jí tak že z toho máš totálně necitlivou vidlici a ještě si pochvaluješ, jak je výhodné jí zamykat, že zamyká zcela napevno.

                                          Návrhy abys využil pevnou vidlici jsou zcela na místě a jsou od lidí, kteří něco znají.

                                          Chování vidlice se nemění a tak když někdo začne popisovat její využívání, napíše nastavení a podivuje se nad věcmi tak, jak se podivuješ zde,( konkrétně noření do zdvihu vlivem přední brzdy) tak je dost jasné, jakým způsobem jezdíš.

                                          Pro ilustraci. Manitou R 7 je vidlice, která když je správně nahuštěná vykazuje menší, či větší necitlivost na počátku, čím těžší jezdec, tím větší necitlivost.Lehký jezdec a přehuštěná vidlice se na počátku rovnají komfortem klidně pevné vidlici. Přesto se při užívání přední brzdy bude vždy nořit do zdvihu a také brát jenom větší překážky. Dostat jí na doraz půjde dost snadno z pohledu každého jezdce, ketrý trochu extréměji v terénu jezdí. Při užívání přední brzdy se bude i v tomto nastavení výrazně nořit do zdvihu. Tohle jsou prostě fakta o této vidlici.

                                          Takže vyplývá, že přední brzdu nijak intezivně nevyužíváš a komfort na malých překážkách jsi dosud nepoznal a opravdu dramatickým překážkám se raději vyhneš. Obrázek odpružených vidlic tak máš velice zkreslený. A zde opět, ty rady na pevnou dostávají jasnější obrysy.

                                          Rozbor vidlice samotné, pokud se má zabývat pouze jí je vždy velmi jednoduchý a nakonec se na něm shodne většina, Kde jsou problémy to je většinou zkreslený osobní názor a jeho prezentace. Sloučit názory dohromady do společného pohledu na věc je to, co je nejtěžší.

                                          0 0
                                          • nox159  

                                            zkusim to shrnout i ja

                                            mam vidlici: Manitou R7 Super Absolute 100mm zdvih

                                            vazim 70kg

                                            foukam na 120–130 psi doporuceny tlak mi vychazi na moji vahu 90psi ale pri tomto nastaveni chodim pravidelne na doraz.(coz podle me dobre neni)

                                            ze se da vidlice zamknout a ani se nehne to ocenuju nemam rad kdyz zamknu jedu do kopce ve stoje a vidla mi lita v rozmezi jednoho cm.

                                            s tim brzdenim predni brzdou: kdyz jedu sjezd z fakt velkym sklonem, tak ani kdyz nebrzdim tak pri nafoukanim na tech 90psi jsem mel vic jak pulku zdvinvu zanorenou ( byl sem za sedlem) a pokud sem vjel na jakoukoliv prekazku nebo pouzil predni brzdu tak sem byl zas na dorazu a pak uz pro kazde prekazce dostavam ranu do ruk nebo me to kope pres riditka.

                                            jinak jak se chova R7 tak to si napsal presne (kdyz je nafoukana na optimalni tlak), tak by me zajimalo jak ji mam podle tebe foukat ? kdyz dam ten sag na tech cca 20% tak jdu na doraz – muzu tim vidlici znicit? tim ze bude chodit na doraz pravidelne nekolikrat za vyjizdku?

                                            z ceho si usoudil ze se „dramatickym prekazkam radeji vyhnu“ ? nikdy si ma na kole sedet nevidel ;-)

                                            jinak sem rad ze ses vyjadril a doufam ze mi reknes nejake moudro ktere mi k necemu bude ;-)

                                            0 0
                                            • milan1  

                                              „jinak sem rad ze ses vyjadril a doufam ze mi reknes nejake moudro ktere mi k necemu bude ;-)“

                                              Po tomhle ti fakt nemám chuť cokoliv říkat.

                                              Že běžně chodíš na doraz, to jsi jaksi zapoměl napsat a protože to vidlice umožñuje, celkem logicky jsem odvodil, že jezdíš tak abys na dorazu nešel, věci jsou celkem jednoduché.

                                              Co bys ale ty chtěl za obzvláštní rady, vše tady už bylo dávno probráno, ty máš R7 jaká je a jakou mají všichni ostatní, co bys k tomu chtěl slyšet?

                                              Moje pojetí vidlic je zcela jiné a o tom, co propaguju je toho snad popsáno také dostatek.

                                              Pokud jsi někdy nabyl dojmu, že vidlice citlivá zákonitě chodí na doraz, tak to je omyl. Ale že se bude nořit do zdvihu to je prostý fakt, to co dělá ale R 7 te´d je právě v tomhle extrém. Nic nového, co tady nepadlo se nedá objevovat. Rozdílné je pouze vnímání jezdců ajejich podání.

                                              0 0
                                              • nox159  

                                                no ptal jsem se jestli kdyz jde vidlice na doraz jestli se tim nemuze znicit? odpoved na toto mi staci ;-)

                                                jinak z toho co si napsal muzu usoudit ze mam blbou vidlici jo?

                                                tak jakou bych si mel podle tebe poridit kdyz nechcu epikona ktery je na muj vkus tezky jako prase, a chci aby mela vidlice zamykani na „pevno“, byla citliva a nechodila na dorazy? :)

                                                0 0
                                                • milan1  

                                                  Asi se bavíš, já ne.

                                                  0 0
                                                  • nox159  

                                                    ne ja to myslim vazne, z toho co pises mam podle tebe blbou vidlu tak se ptam jaka je podle tebe lepsi? to je vse.

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    Na počátku píšeš, že bys rád vyzkoušel úpravu u mě.

                                                    Já ale vidím komunikaci, která nedává naději na vzájemné porozumění.

                                                    Nestojím o podobné konflikty a tak i když vím, co by ti vyhovělo, tak ti to nedoporučím, byla by to právě upravená R7.

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    ja taky nestojim o konflikty to ne, ja sem chtel vedet jaka vidlice by byla pro me dobra ( lepsi nez ta co mam ) psal sem ze bych o tuningu uvazoval ale napsal sem taky ze tomu moc neverim coz je pravda a proto bych to chtel zkusit. tohle sem napsal tak nevidim v cem ty vidis nejaky problem.

                                                    jinak nikde jsem nepsal co bych na te vidlici chtel zmenit jen pisu to ze pokud se vidlice chova tak jak se chova tak ji foukam na vetsi tlaky at je tuha a vyhovuje mi vic nez kdyz furt chodila na dorazy.

                                                    jinak kdybych mel napsat co bych na ni zmenil tak bych chtel aby mela zacatek zdvihu citlivejsi protoze je na pocatku zdvihu necitliva a to celkem dost. ale potom bych take chtel aby byla vic progresivnejsi – proste abych se na ten doraz nedostal ani kdybych dopadl treba z pul metru. – mozna ze moje predstavy jsou prehnane ale mozna ze ne to ja uz nedokazu posoudit.

                                                    0 0