• Doktorzet

    Ahoj, mám objednanou novou silničku canyon. Dobré vybavení až na kola. Jsou tam mavic aksium. Na staré silničce jsem je měl a jsou celkem fajn, ale je to základ. Tak bych chtěl do budoucna koupit nějaké lepší. Rozpočet plánuju tak 10–15k. Poradíte mi prosím nějaké dobré pláštové kola, na ráfkové brzdy? Diky

    0 0
    • blaf  

      Jsem spokojeny s Pancho Wheels PW27, vaha 1500g, rafky/vyplet v pohode. Naby Novatec se vsemi plusy a minusy (uz mi praskl orech), ale to jsme daleko od tveho limitu. Limitu se blizi FuRa 3, osobni zkusenost nemam, ale kolem mne jich jezdi nekolik a bez problemu.

      0 0
    • jecnak  

      Nepíšeš na co ty kola budou, tak bych osobně šel do http://www.bike-discount.de/…1/wg_id-8833 a k tomu dokoupil bezdušové pláště.

      0 0
      • Doktorzet  

        Bylo by to na normální vyjížďky. Jako doplněk k mtb. Maximálně 2 silníční závody do roka.

        0 0
        • jecnak  

          Na to jsou podle me idealni. Zvlast v te kombinaci s bezdusemi, na ktere jsou plne pripravene.

          0 0
      • ememem1  

        a v com je zasadny rozdiel oproti aksiam? (teda mozno je to ust ready co neviem ci aksia su ale to ide poriesit paskou ci?) sa len pytam ci to nejsu vyhodene prachy zo zanedbatelnym efektom.

        btw dt zrovna tiez nema extra lacne nahradne diely.

        0 0
        • jecnak  

          Hmotnost, bezduse, tipl bych i tuhost.

          0 0
          • DaD  

            Aksia nemají vůbec problém s tuhostí a jsou doporučována i těžším jezdcům.Jsou to ale celkem těžká kola a chod nábojů je tuhý.Jdou sice hladce,ale je to tužší.Navíc když utáhneš pořádně upínák,tak je to ještě markantnější.Mohla to být ale vlastnost pouze mnou vlastněného páru.Za ty prachy lepší kola neseženeš a vydrží toho opravdu mnoho.Na trénink super kola.

            Jedničková kola bych kupoval podle peněženky,recenzí a také vlastního vkusu.každému,co jeho jest. Ty Vision Trimax 30 se mi osobně hodně líbí.

            0 0
            • jecnak  

              Mel jsem dvoje, tak mi to nemusis vysvetlovat a za tuha kola do zaberu je opravdu nepovazuju. (napnuti dratu dle manualu). Spatne tocici se naby je problem spatneho serizeni lozisek – Mavic rika neco o expansivnich konusech, ale v realu je to klasicky prumysl s axialnim doserizenim vule – hrozi pretazeni, zvlast pri hodne utazenem upinaku. Proto drazsi modely maji system serizeni primo na kole s utazenym upinakem. Stejne to resi Campa/Fulcrum u svych konusu.

              0 0
              • DaD  

                S těmi dráty jsem zapoměl napsat,že jsem je utahovat.Měl jsem ty kola na dvou cannonech dva roky po sobě a oboje jsem přecentrovával a dotahoval tak po třetím švihu,když si to sedlo.

                Náby jsem musel řešit o poznání více.Doslova se tam musela udělat stejná mikrovůle jako u Shimano nábojů s kónusem.Po dotažení upínáku vůle zmizela,ale ten chod byl prostě stále tužší než bych si přál.Přičítal jsem to těsnění na nábojích.U zadního to bylo trochu lepší.

                Ono tohle ale řešit u kol za necelé 4tis. asi nemá cenu.Já byl s nimi ve finále (jako s tréninkovými) velmi spokojen a navíc jsem na nich bez problémů vozil Schwalbe One tubeless s mlíkem.

                0 0
                • jecnak  

                  Za tu cenu jsou to opravdu dobra kola, o tom zadna. S utahovanim/vuli nevim, tuhle zkusenost jsem nemel, ale je klidne mozne, ze jsi mel nejak nesoumerne patky, nebo proste jiny problem, dneska to neni nic vyjimecneho.

                  0 0
      • jecnak  

        16 a 21der znamena, ze kdyz se ti neco stane s rafkem, tak ty kola nejspis zahodis, az zjistis, kolik stoji original.

        0 0
        • satch  

          myslel, jsem, žes to byl ty, kdo tady ty fulcrumy 3 chválil…

          0 0
          • jecnak  

            Spatny nejsou, jen je potreba myslet na ty pocty der a pak ze nejsou na prumyslech, ale na konusech.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak v případě konusů to nemusí být nevýhoda, když se správně seřídí tak jsou nesmrtelné, což se o levných ložiskách říci nedá.

              0 0
              • jecnak  

                Pokud se poskodi vnitrni draha nalisovana v nabe, tak ji nevymenis. Driv nebo pozdeji se poskodi. Levna loziska se obvykle v drahych nabach nevyskytuji, tohle srovnani docela kulha.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  V kolech za 10k moc drahé náby nejsou.Jinak konusy mám deset let, myslím že takových pět deset let ještě dají.

                  0 0
                  • jecnak  

                    V tech kolech, co jsem postoval jsou DT350 naby, coz jsou dle meho mineni slusne naboje.

                    A kolik desitek tisic jsi na tech konusech najel?

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      No ujedu na nich tak 2000 ročně, takže tak těch 20k či 30k.

                      0 0
                      • jecnak  

                        No ja mam ted na Cosmic kolech cca 30t a porad puvodni prumyslova loziska. Vyhoda je, ze az loziska odejdou, proste je vylisuju a dam zcela nova. U konusu i pri nejlepsi snaze skoncis na te vnitrni draze, kterou nevymenis. Nejsem vyslovene proti konusum, ale v dnesni nabidce si moc nevyberes – Campa (=Fulcrum) a pak nejake lepsi naby od Shimana, zbytek je mizerie.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          To asi jo já mam staré ultegry a chtěl jsem ložiska, mechanik mi na to řekl že jako není problém ale je to zbytečné. Za pár let at akorát zajdu na repas a že mě to vyjde mnohem levněji než nový náboj. Spíš ted mám problém s praskáním špic, už by to chtělo asi nové dráty.

                          0 0
                    • Doktorzet  

                      No abych pravdu řek, tak bych raději šel do prům. ložisek. Konusy jsem párkrát měl a vždy to bylo akorát peklo a starosti.

                      0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Tome, FR3 resp Zonda a vyssi maji vymenitelne i vnejsi drahy.

                  Vnitrni konusy 4-R1–006 50E/4ks, vnejsi drahy 4-R1–008 65E/4ks. Levny to neni.

                  Na tech starych FR3 ted na zimaku mam po 40000 lehce nacaty dva vnitrni konusy, a za celou dobu jsem na to nesah, asi dvakrat je kontroloval.

                  Uvnitr v orechu jsou dva kousky prumyslu 6803RS.

                  0 0
        • sharkeeCZ  

          No a? Mam to tak na Zero a nemám s tím sebemenší problém.

          0 0
    • Doktorzet  

      Dal se mi líbí tyto kola http://www.kolokram.cz/…ts-2016.html dají se sehnat i levněji.

      0 0
      • jecnak  

        Pokud budes pravidelne mazat FTS-L orech, tak vcelku bezproblemova kola.Nedavno jsem menil zapadky a lozisko v orechu cca za 500,– po cca 25000km.

        0 0
    • milmat  

      Krom těch DT, co psal Ječňák mám na short listu v této kategorii:

      http://www.bike-discount.de/…5/wg_id-4741

      http://www.bike-discount.de/…05/wg_id-216

      http://www.bike-discount.de/…-grey-519927

      http://www.wiggle.co.uk/…ad-wheelset/

      http://www.wiggle.co.uk/…er-wheelset/

      Fulcrum, Campa a Shimano – ty mají konusové ložiska (mě se to také zdá zbytečně složité na seřízení, plus rizika spojená s poškozením, ale celkem to funguje).

      Vision Trimax 30 – nenašel jsem moc recenzí nebo popisů se zkušenostmi.

      Dtto Cosine – to je nějaká wiggle „značka“. V testu z ledna dostala dobré hodnocení.

      Osobně jsem fanda do bezduší (pohodlnější, žádný defekt), takže preferuji TL ready. Ale ani obyčejné ráfky není složité pomocí pásky předělat na TL. Ale o tom je již jiné vlákno.

      0 0
    • MI.KU  

      Jakýho Canyona si vzal? Mám teď nove Aksium Elite a za jiná kola kol 10 bych je neměnil – v tom nebude rozdíl významnější. Radeji bych je jezdil a pak vyměnil za neco lepšího aspon kol 25 aby tam byl taky váhovej rozdíl. Sam je chci pristi rok menit asi za karbony s galdama – připadne neco s pláštěm ale v podobne ceně – 40–50 – i kdyz me víc lákají galdy.

      0 0
      • Doktorzet  

        Bral jsem endurace cf 7.0 SL 25 kolíků už je velký numero :) Myslím že za těch 15k bude znát rozdíl oproti kolům za 3,5k

        0 0
        • MI.KU  

          Jo ty máš ty základní Aksia – ty sou o 100g těžší jak ty Elite co mám, no za 15 asi jo.

          Já si vždy říkal že kola dělaj kolo, tak uvažuji o kolech cca v ceně kola ;)

          Za 15 máš Ksyria Elite – cca –300g oproti těm tvým.

          Nebo ty Fulcrumy.

          Ale kdybys na kolech ubral půl kg bylo by to už znát ;)

          Galusky tě nelákají?

          0 0
          • Doktorzet  

            No abych pravdu řek, tak z galusek mám strach. Když to píchnu 80km od baráku tak sem celkem v prčicích. Možná bych šel do bezduší. Teď to testuju na MTB, tak uvidím ;))))

            0 0
            • MI.KU  

              Abych řekl pravdu z toho mám taky strach ;) ale žene mě větší strach že se mi za jízdy z kopce při defektu zuje plášť ;)))

              A pak ta váha a galda by měla jet líp. ;)

              0 0
              • blaf  

                kolikrat jsi ten plast uz zul? predpokladam, ze uz nejaky ten rok na plastich jezdis a najednou jsi dostal strach? zout se ti muze i galuska…

                0 0
                • MI.KU  

                  No nějaký rok jo… No nezul se mi nikdy, ale všechno je jednou poprvé – někdy i naposled ;)

                  Galuska – když si vemu jak se snaží jí odlepit při výměně tak bych byl v klidu.

                  Já sem zatím tak na pomezí – odrazuje mne ten defekt daleko od domova, jinak v tom vidím samé plus.

                  0 0
                  • kubad  

                    daleko od domova můžeš říznout plášť a máš stejný problém, ber pěkné carbony a galdy

                    0 0
                    • Delkim  

                      není problém vozit náhradní galusku, pro tento případ mám Tufo Elite JET, má 160 gramů a vejde se bez problému do zadní kapsy dresu a nebo pod sedlo stáhnout páskou

                      0 0
                  • blaf  

                    Galuska – když si vemu jak se snaží jí odlepit při výměně tak bych byl v klidu.

                    to ale neodlepuji pri brzdeni, ze? on se ten karbon pekne ohriva a s tim i to lepidlo… ale jinak souhlas s kubadem, jdi do karbonu a galusek, dalsi kola na mou jednici budou taky galuskove karbony

                    0 0
                    • milmat  

                      Pokud jsou závodní ambice a rozpočet 30+tis., tak jo. Čistě matematicky jsou to více jako 2× větší náklady, ale bojím se, že přínos 2× větší nebude. Prostě na normální ježdění jsou dobré Al kola stále nejlepší volba s přihlédnutím k nákladům.

                      0 0
                      • blaf  

                        To máš stejné jako s karbonovým rámem. A taky ho spousta turistů jezdí…

                        0 0
                        • jecnak  

                          Tak o ram si nesmirglujes spalkama ani s nim nevymetas diry. Je potreba si uvedomit, ze ty rafky se probrzdi podstatne driv jak hlinik. Zvlast pri pouziti neceho jineho nez korku, coz je v kopcich dost nutnost. Nerikam, ze to je spatne, ale proste je treba s tim pocitat.

                          0 0
                          • Člověk a jeho svět  

                            Tak to by se měla všude válet hromada probrzděných ráfků (karbon, hlína)… Buď lidi kolem mě málo jezdí nebo to zavčas pošlou dál do světa (popř. kombinace obojího).

                            0 0
                            • jecnak  

                              Ja probrzdeny rafky hazel do popelnice nebo do sberu, valet jsem je nikde nenechaval :-)

                              0 0
                              • gemini  

                                Já ráfky probrzdil jen hliníkový – na zimáku – kdy důvodem byla kombinace mokrých, špinavých silnic a ne asi úplně vhodných špalků…karbony po 6 letech nejevily známky sebemenšího úbytku brzdné plochy…

                                0 0
                      • MI.KU  

                        Závodní ambice nejsou – sem starej a nemuzu pravidelně trénovat – jezdim kdyz sem v ČR jako že poslední 2 roky to bylo o hov…u – ted bych tu mel byt častěji tak nové kolo. Chci si prostě jen ,,hezky,, zajezdit.

                        Ty pláštovky by nevyšly nijak levněji, zatím se mi dle recenzi a ceny, dostupnosti pozdávají u plášťů Ksyria Pro Exalith nebo R-Sys – 35 a 45 – ted jsou nové karbonové Cosmic prý uz ok na pláště cca 50. U galdy Ksyria Carbone nebo Cosmic cca 45–50.

                        Od Enve by to bylo dražší a nebo taky možnost Zippy 303 – ale ty maj oproti Mavic o 20kg nižší hmotnostní limit což mě odrazuje.

                        Co vyjde levněji je pak obutí – ale to je zanedbatelná položka.

                        Jo mohu říznout plast – taky mohu ohnout ráfek, rám nebo me muze podjet přední na štěrku, sestřelit auto, trefit meteorit… ;) Nejčastěji člověk drobně píchne – i když já sem píchnul tak 5 za život – mám kliku a bylo to většinou na MTB plus cvaklá duše.

                        Proto si říkám, že mě stejně neba vozit sebou duši bombicku a td kdyz se jdu projet – a pak je to plichta – kdyz pichnu sem v riti tak jako tak ;)

                        0 0
                        • blaf  

                          kdyz uz zvazujes kola za takovy ranec, proc nejit rovnou do lightweightu? vaha (o to ti jde predevsim) bude skvela

                          0 0
                          • MI.KU  

                            Protože 100–120 za ně fakt nedám kdyz nepatrně těžší jsou do 50 ;)

                            0 0
            • Coural  

              Jak jsi dával odkaz na ty Ksyrie, mám nějakou starší verzi a ujel jsem na nich 70 000km. Jednou ročně jsem jsem vyčistil a namazal ořech, vydloubl prachovky z ložisek, vypláchnul benzínem a nacpal novou vazelínou. Neprasknul mi jedinej drát a nemusel jsem je ani centrovat. A to jsem vážil i 115kg. Teď jsem si koupil Zondy 2 way fit, na bezduše, ale zatím na nich sjíždím continental gp 4000sll.

              0 0
    • Delkim  

      se tady přiživím :)

      jaká by byla volba, kdyby byl na galusková kola rozpočet dejme tomu +25 tisíc? horní maximum ty Bory co jsem sem už dával

      mělo by jít o galusky a o vyšší ráfek, kola primárně jak trénink tak závody a spíše roviny nebo menší kopce, žádné extrémy tj. primárně aero

      http://www.kupkolo.cz/…2015_z91216/

      0 0
      • blaf  

        jestli mas rozpocet 25+, tak se dostanes i na lightweighty :)

        nejak moc v tom prehled nemam, ale kolem tech 40 tis. by mohly byt nejake FFWD, nedavno tu propirane Equinoxy (ty i podstatne niz), na koloshopu mivaji slusne ceny na Bontragery, tam by taky mohla byt cena nekde kolem

        Zippy 303, ale musel bys koupit dve predni kola :) zadni je drazsi

        Bory jsou dobre, ale z hlediska aerodynamiky zase tak nevynikaji, jejich domenou jsou spis nesmrtelne naboje, a asi nemaji U-shape rafek, to bych uz asi u kol za 40 tis. chtel

        0 0
        • Delkim  

          tohle mi přijde jako velmi zajímavá nabídka, otázkou je serióznost prodejce, google mi nic nenašel

          https://www.cyklobazar.cz/…rest-tubular

          0 0
          • kubad  

            Večer má těch Zipp kol nějak moc

            Ale nemusí to nic znamenat

            0 0
          • Doktorzet  

            Já bych se bál aby to nebyl nějakej čínskej pajcuňg. Tyhle asi ne. Ale všeobecně u karbonovejch věcí na bazaru bych se bál.

            0 0
            • mrozu  

              Já teda nevím, ale nepřipadá mi to ani trochu podezřelý, za několik let starý Zippy je ta cena dost šílená, za tolik se dají sehnat letošní nový.

              0 0
            • Divebull  

              ZIPP má na svých stránkách přesně popsaný jak se kola mění podle jsednotlivých ročníků. A to včetně nálepek. Pokud si to člověk prostuduje, tak zjistí kolik ZIPPů po bazarech jsou pravděpodobně fejky. Jinak mám galdový 303 a můžu říct, že za dva roky ježdění jsou jak nový, nebylo třeba centrovat a i ložiska jsou v cajku.

              K diskusi nahoře, na vlastní oči jsem viděl zlomenou nohu po defektu a v následné zatáčce zutém plášti. A nebylo to ani v kopci (pro znalé – v Mn. Hradišti, pod zámkem, příjezd od Mohelnice, odbočka před jednosměrkou). Na druhou stranu TUFO páska držela i ve sjezdu na Gardě (32°C) kdy byly ráfky rozpálený tak, že se na ně nedalo šáhnout.

              80% defektů jsem zvládnul TUFO mlíkem, který vozím a to i na bajku kde mám galdy taky. Jinak nedám dopustit na galdy TUFO ELITE PULSE. V poměru váha, cena, výkon, výdrž jsou super.

              Ještě ke kolům. Důrazně doporučuju si je vyzkoušet. Možná by jste se divili jaký je to při jizdě třeba na ZIPP versus LW nebo třeba EQUINOX versus ZIPP rozdíl. A to v dobrém i špatném.

              0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Souhlas, Tufo páska drží dobře. A jak vnímáš ty to srovnání LW vs. ZIPP?

                0 0
                • Divebull  

                  Opravdu čistě SUBJEKTIVNĚ. LW jsou tvrdší, méně pohodlné. Nicméně váha je znát a rychleji akcelerují. Ale jsou nervóznější, ve sjezdu až možná nepříjemně. Boční tuhost jsem čekal od LW větší. LW jsou větší zážitek, ale na každodenní ježdění bych je asi nechtěl. Stále o nich uvažuju, ale ZIPPy bych si určitě nechal taky. Je to ale o osobní zkušenosti, ta je nepřenosná.

                  0 0
              • Delkim  

                díky za názor

                nicméně tak jsem tak přemýšlel kdo má v okolí ty LW, že bych si je vyzkoušel, a nakonec nikdo :) a vlastně ani ty ZIPPY :)

                to je prostě cenovka už moc vysoko, tohle není jen tak někde sehnat i jen na to vyzkoušení a za jednu projetí stejně já asi poznám prdlačku…

                0 0
                • Honzis  

                  nepřemýšlel jsi nad – http://spinollo.cz/ ? Mají i testovací k zapůjčení

                  0 0
                  • Delkim  

                    přijde mi to stejné jako všechna ostatní home-made ČR kola, ale možná se na to dívám špatně

                    http://shop.cyklo-benda.cz/…i-racing-50/

                    http://www.rafkarna.cz/…va-kola-1053

                    http://spinollo.cz/…llo-50mm-sp/

                    0 0
                    • Honzis  

                      co koukám na fotky z časovek UAC, tak špička jezdí ledacos včetně loukotí. Vem co se ti libí a na co máš peníze, ono to s rozdíly asi nebude tak horké. Na vysokých karbonech podle mě stále moc lidí netrénuje, stejně tak s hrazdou nebo na koze máš asi víc hodin než Froome :-)

                      0 0
                      • Delkim  

                        koukal jsem, jezdí i Planet X, taky zajímavá kola za super peníze

                        např.

                        http://www.planetx.co.uk/…-60-wheelset

                        0 0
                      • Divebull  

                        Určitě není rozdíl nijak obrovskej. Tedy obrovskej je mezi běžnejma hliníkama a slušnejma karbonama. Tam je rozdíl neskutečnej, dodnes si to „velké WOW“ pamatuju. Nicméně pokud bych měl dát třeba 20k za třeba rok jeté ZIPPy (samozřejmě po pořádné prohlídce) nebo za nová, teď nevím jak tu kategorii nazvat, dejme tomu standardní kola, beru ZIPPy. A to samé platí o rámu…

                        0 0
                    • blaf  

                      je to jak pises, za spinollem neni zadny vyvoj, je to cina na Powerway nabojich, ale jezdi se to tu dost, takze nejspis budou ok

                      0 0
                      • Delkim  

                        jj, takže jako všechny ostatní

                        OK budou, ale to mi nestačí :) to třeba ty Bory budou snad něco víc, než jen ok

                        0 0
                        • blaf  

                          // to třeba ty Bory budou snad něco víc, než jen ok//

                          To nedokazu posoudit. Ani jedno jsem nejel (vlastne zadne karbony). Bory maji jiste daleko lepsi naboje. Co se ostatnich vlastnosti celych kol tyka, tak tezko rict. Jestli se nepletu, tak Bory uz jsou precijen starsi koncept rafku. Spinollo vypada, ze ma U-shape rafky, coz je novejsi koncept. Ale to samozrejme neni vse.

                          Aby ti ty Bory mezitim neprodali, nez se rozhoupes :)

                          0 0
                          • Delkim  

                            ty Bory mají ten nový tvar ráfku, nicméně ty skladové Shimano už prodali a mají jen „na dotaz“, možná jsi měl pravdu :)

                            0 0
                            • Honzis  

                              já se obávám, že si představuješ od top kol i běžné ježdění, ale na Zippech prostě moc lidí netrénuje, ty mají přijít na časovkářský speciál nebo důležitý závod, vozit si zadek u úval snad můžeš i pořád na Durách, ale klidně i Aksiích a hlavně normál silničce bez hrazdy – upřímně, neznám nikoho kdo by jezdil na vysokých karbonech kompenzaci. Máš mít 2kola přičemž jedno silniční na trénink/kopce a to druhé bude na speciálně na časovku!

                              0 0
                              • blaf  

                                s tim se da souhlasit, zainvestoval bych jinde nez do dalsich, uz asi sedmych, zapletu

                                0 0
                              • Delkim  

                                tak když už se dostanu na kolo tak chci, aby to i dobře vypadalo a ten vyšší ráfek prostě vypadá lépe, to nemůžeš popřít :)

                                0 0
                                • blaf  

                                  aby to i dobře vypadalo

                                  na to ti ale staci Equinoxy/SLR/Spi­nolla/… za dvacet

                                  0 0
                                • kokoska.rokoska  

                                  Hele, Delkime, Honzis má pravdu :-)

                                  A třeba zrovna mě se vysoké ráfky (~80 a víc) nelíbí a i u nižších (40–60) si úplně nejsem jist. Respektive, spíš jsem.

                                  Bory jsou samozřejmě krasavice; ale pozor, ber jen nové Bory Ultra („dvojky“). Jedničky (nyní jen bez „ultra“) nechceš. A cena u „Ultra“ sama napoví, že na trénink nejsou ideální.

                                  0 0
                                  • blaf  

                                    Co je s Bora One?

                                    0 0
                                    • Hroch obojzhivelnyj  

                                      JJ, co je s Borama One?

                                      0 0
                                    • kokoska.rokoska  

                                      Není s nimi nic, ale nenašel jsem pocitový rozdíl proti „no-name“ zápletům (Spinollo, Equinox, Zipp…) a ty se dají pořídit levněji. Nové Ultra jsou dost jiné svezení, úžasně tuhé v záběru a přitom stále pohodlné. Navíc CULT ložiska v nábojích jsou fakt vtipná – jestli znáš Ceramic speed, tak tohle je ještě větší masakr.

                                      Ale vše jmenované jsem zkoušel jen pár km a třeba bych to po delší době hodnotil jinak…

                                      0 0
                                      • tromboonen  

                                        No-name Spinollo, Equinox a ZIPP? Co Ti ty ZIPPy provedly?

                                        0 0
                                        • kokoska.rokoska  

                                          V mém okolí jich jezdí několik (desítek) párů a zkušenosti s nimi jsou takové všelijaké a minimálně zpracování a životnost opravdu neodpovídá „prémiovému“ produktu (a být moje, volil bych expresivnější výrazivo).

                                          Jisté zlepšení skýtá přepletení ráfků na DT náby a slušné dráty, ale velká výhra to taky není, o ceně nemluvě.

                                          Ale jo, asi jsem zaujatý :-)

                                          0 0
                                          • Delkim  

                                            a nemůže to být třeba i „nejistým“ původem těch ZIPPů? nebo to mají všichni standardně od dovozce/prodejce?

                                            já dosud žil v přesvědčení, že ZIPPy jsou hlavně zárukou kvality

                                            0 0
                                            • kokoska.rokoska  

                                              Vše kupováno nové z ofiko zdroje, případně rovnou osazené na kole.

                                              0 0
                                            • blaf  

                                              já dosud žil v přesvědčení, že ZIPPy jsou hlavně zárukou kvality

                                              a kde jsi na to prisel? Zippy jsou „proslavene“ svymi nabami

                                              0 0
                                              • kokoska.rokoska  

                                                Jo.

                                                0 0
                                                • tromboonen  

                                                  OK, ale hodit je do jednoho pytle s tema Cinanama, kteri maj ty naby jeste horsi a rafky jsou, no o par trid jinde bych rek…?

                                                  No a co bys teda doporucil ne prilis vysoke, cca ZIPP 303, Bory ale ne, nevydejchavam ty diry v zadnim vypletu..

                                                  0 0
                                                  • kokoska.rokoska  

                                                    Jak jsem přiznal, jsem zaujatej, takže na Zippech nevidím nic pozitivního.

                                                    Na ráfky jsou tu jiní odborníci, ti lépe poradí. Já bych se klidně spokojil s no-name rafkem a DT nábama od zaplétače s dobrou pověstí.

                                                    Nebo ty Bory jedna, není-li Ti líto peněz. Díry ve výpletu vyřeší dvojče od Fulcrumu (ale pozor, mě nepřišlo, že by se chovali identicky – G3 je super).

                                                    0 0
                                                  • Divebull  

                                                    Musím částečně souhlasit. Když někde řeknu že jezdím 303 ZIPPy reakce často je, že jsou to srač.y. Na náby se nadává často. Nevím jesti to je tím, jakou verzi kdo jezdí (já 2014 a ta je oproti minulým předělaná), ale já si nemůžu stěžovat. Nájezd na nich mám někde okolo 18000 (jiná kola už prakticky nepoužívám) a bez nejmenšího problému, ložiska dobrá, nebylo potřeba centrovat ani dotahovat výplet. Kámoš co zaplétá čínu na DTSw. ragoval také stejně. Že má 303, objednané z USA a přišli mu tak povolené, že se v záběru nevešel do brzdy. Přinesl jsem mu ty svoje, změřil je tenzometrem a suše konstatoval, že je to přesně tak jak to má být. V létě jsem u něj byl znova, jen aby se mrknul jestli je není třeba je dotáhnout a bylo mi řečeno, že se nehnuly ani o kousek a vše je tak jam má být. Brzdná plocha je netknutá, v dešti je prakticky nejezdím. Zato po mizerných silnicích pravidelně…

                                                    Tak nevím jestli jsem luckymen, nebo co…

                                                    0 0
                                            • milmat  

                                              U Zippů si stěžovali majitelé na náboje.

                                              0 0
                                                • milmat  

                                                  Vtipálku. čtu to od vrchu… Ještě bych dodal, že si naopak chválili Roval.

                                                  Ale jinak souhlasím s Honzisem. Na moje ježdění mi zatím stačí dobré duralové ráfky a spolehlivé náboje (poměr cena výkon = kola za cca 10tis.) a pláště. Carbony jsou pro mne zbytečně drahé (jak pořízení, tak jejich výdrž).

                                                  0 0
                                                  • blaf  

                                                    Na moje ježdění mi zatím stačí dobré duralové ráfky a spolehlivé náboje

                                                    Ale tak to je jasny, kdo z lidi tady potrebuje karbon ram, karbon kola, wattmetr, Di2, LV, XTR, Eagle, atd. :) Vsechno je to jen pozing.

                                                    0 0
                                                  • Člověk a jeho svět  

                                                    To lze říct na všechno, že… ;)

                                                    0 0
                                                  • milmat  

                                                    Ano, je to tak :-) Pokud nejezdíš na bednu, tak to opravdu nepotřebuješ. A i bez těchto věcí se dá na kole jezdit i vyhrávat hoby závody. Ale pokud někomu udělá radost nákup těchto hi-tec technologií, tak ať si je koupí. Nic víc za tím nehledej :-)

                                                    0 0
                                                  • Člověk a jeho svět  

                                                    Vydrž? To je myslím už vyřešený, když pominu extrémy jako dlouhé alpské sjezdy za deště.

                                                    0 0
                                                  • Honzis  

                                                    kámoš zrušil Rovaly cestou ze Stelvia …

                                                    0 0
                                                  • Člověk a jeho svět  

                                                    Jakože probrzdil?

                                                    0 0
                                                  • milmat  

                                                    Karbonová brzdná plocha nebude mít výdržjako ta alu. Nehledě pak na teplotní namáhání a odvod tepla – to umí kovy lépe než pryskyřice. Ale chtěl jsem jen napsat svůj názor, že po dlouhém uvažováním nad koly jsem skončil opět na alu a pláštích. Ale pokud někdo řeší pár Wattů aby vyhrával závody, tak to smysl má.

                                                    Pokud karbonové kola, tak jedině s disky, což znamená v mém případě nové kolo.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    a proto se používají třeba v F1 carbonkeramické kotouče :D místo železných

                                                    0 0
                                  • Manchos  

                                    No z vlastní zkušenosti…jízdní rozdíl Bora Ona a Bora Ultra jsem nepoznal absolutně žádný. Možná tak na hranici psychického „wow, jedu na ultrách“.

                                    Ta deklarovaná úspora 3,5 wattu je pro běžného smrtelníka asi nepostřehnutelná (ne, nejezdím 200km+ švihy a nesrovnávám jednotky uspořených wattů).

                                    Jediný konstrukční rozdíl je právě náboj a jejich CULT ložiska. Ráfek i výplet je u obou modelů stejný…takže jsem pořídil Bora One, protože Ultra pro mě nemá smysl :-)

                                    0 0
                                    • Doyle  

                                      Já jsem na tom úplně stejně, úspora 3,5W pro mě nic neznamená, Bory One úplně stačí. Ultry ať si jezdí jen profi.

                                      0 0
                                    • kokoska.rokoska  

                                      Nechci se hádat, ale ony mají nové „jedničky“ už taky hliníkové dráty?

                                      0 0
                                • DaD  

                                  Je to tak.I auto dělají kola.Vidím to stejně…

                                  0 0
                              • Smazaný účet  

                                Promiň, dovolím si nesouhlasit. Neškatulkoval bych to švih = hlína, závod = uhlí, spíš lidi jezdí, na co mají nebo co se komu líbí. V partě vozí karbon na švihy cca 1/3 účastníků. Nevím proč by na Zippech nešlo obyčejně trénovat nebo se jen vozit, naopak si myslím, že z toho dotyční mají větší radost než na těch aksiích :-) ( wow efekt, hukot )

                                Druhá věc je ta myšlenka: „karbon jen na závod“. Přijde mi nesmysl kupovat kola za 25K nebo ještě větší raketu a pak je vyvenčit 5× do roka, to jsou (subjektivně) vyhozené peníze.

                                0 0
                                • blaf  

                                  tady je rec o trenink (kde v podstate o nic nejde) vs zavod (kde potrebujes top vybaveni), kdyz odjezdis treninky na tezitkach, tak se nic nedeje (trenink moc o radosti neni, spis o bolesti :)), ale na zavod ti tezitka nestaci, takze to smysl dava, proc si nicit svoji top zavodni vybavu, kdyz stejne dobre odtrenujes na tesco vybave?

                                  u hobika, ktery ma ta kola na pozink je to samozrejme o necem jinem

                                  0 0
                                  • Hroch obojzhivelnyj  

                                    Hale ja uz si pripadam dost starej, abych jezdil jen pro radost. A cokoliv co mi pomuze uviset chrti smecku je plus, i kdyz v podstate o nic nejde.

                                    Chapu ze u Delkima je to jinak, nicmene specialne u nej si myslim ze ty treningy jsou o radostne bolesti. A abych se ho zastal, myslim ze jestli neco potrebuje pri sve specializaci, tak vyjezdit se v zatackach ve vyssi rychlosti, to v garazi do tela nedostanes.

                                    0 0
                                    • blaf  

                                      Hale ja uz si pripadam dost starej, abych jezdil jen pro radost. A cokoliv co mi pomuze uviset chrti smecku je plus, i kdyz v podstate o nic nejde.

                                      No, tak kdyz na kazde vyjizdce zavodis, to je pak jina :)

                                      ze ty treningy jsou o radostne bolesti.

                                      :D

                                      0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    A není to spíš naopak ? Teda aspoň já to tak pociťuju, že na závodě dostane materiál podstatně větší záhul než na tréninku.

                                    Jinak se pak na závodě rozhlédni v balíku, aksia tam nejsou nic výjimečného a často se na nich veze docela vyšvihaný borec :-) Bavíme se samozřejmě o závodění v naší kategorii, poloprofi (takové ty sparty, tufa, dukly apod ) to mají přesně tak jak píšeš, a profi to mají zas jinak. Jinak já jsem šel do zápletů za 10K, které (jak už tu někdo psal ) nabízí docela dost muziky za ty peníze. 50mm karbec pojede určitě lépe, ale jsem spokojený, i v závodě jsem se docela slušně umístil, takže necítím, že by mě to limitovalo. Možná kola vyměním, ale zase za stejnou kategorii ( Zonda 2017 ), zmocnil se mě nechcus platit tolik peněz za karbony. :-)))

                                    0 0
                                    • Breakpain  

                                      Hele, je to taky o radosti ;-). Já mám výbavu, která ani omylem neodpovídá tomu, jak jezdím ;-). Ale prostě jsem si to koupil a z ježdění mám větší potěšení :-). Nezávodím a většinu jízd absolvuju sám ;-) … přesto tam ta radost je. Kdybych se nato podíval rozumově a ekonomicky, jsou to jen a pouze vyhozené peníze ;-) …

                                      0 0
                                  • Marskatin  

                                    Tady souhlasím s Adamem a Hrochem. Mám-li na to a přináší-li mi to radost nevidím důvod proč nejezdit na vysokých karbonech běžně.

                                    Řeči o tom, že to je na závod a pokud nezávodím je to zbytečné, nemám rád. Je to podobná logika, jako kdybych těm co na nich závodí řekl, hele Zippy jezdí ve World Tour, Spartakus na nich vyhrál Roubaix, jezdíš ve world tour

                                    ? Jezdíš jako Fabian? Ne, Tak je nepotřebuješ. A už bych to schytal. A oprávněně.

                                    Naopak jako hobbík se směšným nájezdem jsem jezdil na top pláštích. Proč no právě proto, že to bylo pro radost , jak to jede a při mém nájezdu spíše sešly stářím, než abych je sjel. tudíž to nebyla žádná finanční tragédie. Kdybych je sjel čtvrery do roka, už bych nad tím přemýšlel.

                                    Stejně tak ti, co si pořídí karbony pro radost, tak třeba jezdí jen za hezkého počasí. Nájezd není tak velký a logicky náboje se jim začnou ***** po mnohém delší době. Navíc tihle jezdci nemají potřebu jezdit na hraně a vymetou mnohem méně děr než někdo na závodech. rozbité přejezdy kolejé přejedou vklidu krokem. Pro ně mohou být ta kola úplně v poho na mnoho sezon. Koneckonců je to koníček a do toho se strkají peníze pro radost bez racionálních důvodů.

                                    Oproti tomu závodník si je sice šetří na pár akcí za rok, ale pokud ma smůlu, tak je během těch pár akcí rozstřelí .

                                    Nechtěl bych být závodník, co závodí za vlastní prachy.

                                    0 0
                                    • blaf  

                                      Řeči o tom, že to je na závod a pokud nezávodím je to zbytečné

                                      nic takoveho jsem nenapsal, u hobiku/turis­tu/jakkoliv jim rikame, je to samozrejme jinak, ostatne to jsem napsal ve sve posledni vete

                                      u zavodniku (i hobby zavodniku) to tak proste je, oni si setri (mozna to tak bylo spis driv, kdy to bylo jeste daleko drazsi) svuj nejlepsi material na zavody, kdy ho potrebuji, na trenink, kde stejnou praci odvede levnejsi material ho neberou

                                      jinak, ja to mam stejne, mam slusnou jednici a jezdim na ni porad, ale ja jsem ten „jakkoliv jim rikame“

                                      0 0
                                      • Lada,s  

                                        rozdíl cítím v tom že profík kola fasuje takže moc neřeší jestli mu přinášejí radost nebo ne, zajímá ho pouze funkčnost, proto bere na trénink klidně obyč. hliníkové kola a na závody karbony.

                                        Ale pokud bych si hobík koupí karbony řekněme za 25tis, tak je asi nemá jen kvůli funkčnosti, ale taky protože se mu líbí, přináší mu radost, mají wow efekt. Takže mi přijde nesmysl aby je vytáhnul třeba 10× za rok závod a jinak leželi doma „aby je šetřil“.

                                        To je jako koupit si nové pláště a nejezdit aby s náhodou neojeli :-D

                                        0 0
                                      • Marskatin  

                                        jojo nepsal, ale někam jsem to zařadit musel a podobné úvahy byly někde výše.

                                        Jo já se taky řadím mezi „jakkoliv jim říkáme“ :) a jelikož jde hlavně o užívání, nepořídil jsem nikdy dvojku :)

                                        0 0
                                • DaD  

                                  Přesně tak.

                                  0 0
                              • DaD  

                                Lidí co jezdí na vysokých karbonech celoročně a i kompenzaci je hromada,včetně mě.Druhý pár kol mám jako rezervní (kdybych tyto rozštípal) a nebo na válce.Také jsem myslel,že to budu měnit,ale pak jsem si řekl,proč je mám vlastně šetřit.Karbonová kvalitní kola mnohem lépe jedou a kolo s nimi vypadá o level lépe.Takže když už je člověk pořídí,tak by je měl i používat a ne se jen na ně dívat.

                                0 0
                                • Marskatin  

                                  Přesně tak.

                                  0 0
                                • Smazaný účet  

                                  To mě připomíná lidi, kteří deset let jezdí denně kvetoucí felicií, za těžce naškudlené peníze koupí Superba/nadupanější Oktávku, ale pak stejně jezdí v té feldě, a superbéčko vytáhnou jen v neděli na leštění :))

                                  0 0
                              • Smazaný účet  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                • Divebull  

                  Ale jo, poznáš to i na jednom projetí, když máš dost najeto na tom s čím chceš srovnávat. Já ty LW jel taky asi jen 100 km. K té cenovce. U těhlech drahejch věcí ti obchodník, když vidí, že máš zájem, vždycky udělá cenu. LW za kilo koupí buď líná huba, nebo někdo komu je cena ukradená.

                  0 0
          • Člověk a jeho svět  

            A má to dokonce o 40 gramů lehčí, než udává Zipp na webu ;)

            0 0
    • Chlebovnik  

      A tohle už jste viděli? Levná Aero kola od Mavicu kombinující hliníkový ráfek a na něj nanesenou pěnu (zřejmě něco na způsob polyuretanu), která moc neváží a poskytuje aerodynamický benefit.

      0 0
      • tromboonen  

        Tipnul bych si, ze aero vlastnosti a povrch te „gumy“ jsou diametralne odlisne, cely se to deformuje, ten povrch je mekkej, perforovanej (ale ne jako golfovej micek…).. no proste asi to bude jen pro pozery, nejakej konkretni prinos bych od toho necekal..

        0 0
      • Smazaný účet  

        Byl by nějaký bližší odkaz ? Huhlavou ANJ nevládnu.

        0 0
        • tromboonen  

          Jakou huhlavou, voe, ten ma skoro RP… hledej u Mavicu, ale zadna slava to nebude..

          0 0
    • Emp14  

      Taky se tu trochu přiživím. Plánuji koupit tyto:

      http://www.yoeleobike.com/…88-road.html

      nebo tyto:

      http://www.yoeleobike.com/…50-road.html

      ještě nejsem pevně rozhodnutý o výšce. A doufám že náboj DT Swiss 240S bude taky fungovat slušně. Je fakt že cena za „čínu“ cca 1000$ není úplně málo, ale doufám že se nerozpadnou.

      Pro zakladatele, mají i levnější varianty třeba:

      http://www.yoeleobike.com/…ad-1088.html

      Máte někdo nějaké osobní zkušenosti s touto značkou ?

      Na netu jsou o nich jenom dobré zprávy.

      0 0
    • Doktorzet  

      Tak pořád hledám kola, a dcl se mě líbí i z číny, ale mám celkem strach. Co jsem vyčetl, tak je to v pohodě, ale zase si říkám , že si kvůli tomu rozbít hubu. Nevím nevím. Líbí se mě celkem tyto- https://www.aliexpress.com/…8516310.html?… s nábojema powerway. Nevozí to někdo ? :) Jak tady bylo třeba to spinollo, tak to je čína ale už dražší-bude v tom rozdíl ?

      0 0
      • blaf  

        kdyz karbon primo z ciny, tak od nekoho overeneho, napr. light bicycles, z ali je snad ta nejhorsi varianta

        0 0
        • Doktorzet  

          No to už se dostávám za hranici rozpočtu. Co jsem koukal na YT tak ty ciny chválej, něco je z ebaye, něco z ali, a něco od „značkových čínských výrobců "

          0 0
      • Jan EQNX  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
        0 0
    • kellysta  

      Mám polovysoké kola Fulcrum Racing Quattro a jsem s nimi moc spokojený a jako další kola s nízkým profilem jsem si vyhlédnul Shimano Dura Ace C24.Proto se obracím na vás,kdo je jezdí jaké s nimi má zkušenosti,případně poradil jiná kola s nízkým profilem která by stála za pořízení.Díky za odpovědi.

      0 0
      • MD1972  

        american klassic 350 . váha 1360gr a cena asi1/2

        0 0
        • jecnak  

          Pokud je pozadavek hlavne nizka vaha a jezdec nema chute se poustet do nejakych stihacek 35kmp+ na rovinkach, tak je to dobra volba. Vyhodou je i standardni derovani rafku (proti Fulcrum) a dostupnost veskerych ND i na velmi stare rocniky naboju.

          0 0
          • sharkeeCZ  

            kmp+ je co?

            0 0
            • jecnak  

              kilemeters per hour +

              kilometr za hodinu a víc

              0 0
              • Singlespeed  

                Proč jsi zavrhl starou dobrou srozumitelnou zkratku km/h…?

                0 0
                • jecnak  

                  Nevim, proste sila zvyku – ctu posledni dobou dost literatury v anglictine a tam se to pouziva spis. Tady jsem to navic zprasil, jak jsem psal rychle a nekontroloval to po sobe.

                  0 0
                  • Smazaný účet  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • blaf  

                    a kmp je opravdu spravne? nejak mi tam chybi h (kmph)

                    0 0
                    • tromboonen  

                      v ENG se to vetsinou zkracuje kph, ale mozna, ze nekteri uz si vsimli, ze existuje SI souistava a napisou kmph, moc jich ale neni a dokonce bych si tipnul, ze tyreba ve style guides v novinach a reklamkach maj oficialne jen kph..

                      0 0
                      • jecnak  

                        A mozna i nekteri stihli docist na konec toho, na co reaguji ;-) Tady jsem to navic zprasil, jak jsem psal rychle a nekontroloval to po sobe.

                        0 0
                      • Singlespeed  

                        V anglických materiálech jsem spíše viděl zkratku km/h nebo „imperiální“ jednotku mph. kph bude zřejmě trochu zkomolenina názvosloví „imperiálního“ a SI.

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Berou kilometre jako jedno slovo, tak proto. V normalnim textu kph, v necem technickem cehoz autor ma poneti o SI asi km/h, protoze to je hnidopich a nedalo mu to :)

                          0 0
          • nooski  

            Dobrou volbou si nejsem jist. 420 byly co se tuhosti týče hodně slabé, ráfky úzké, brzdná plocha a brzdný výkon napytel. U přední náby jsem zlomil přírubu a i campa kazeta se do ořechu zakousla tak, že při záběru kolo vydává hodně nepěkné zvuky. Pochybuju, že 350 budou lepší.

            0 0
            • jecnak  

              Tak je to neco za neco, ale v te vahove kategorii nemely dlouho konkurenci. Kolik jsi na nich najel?

              0 0
              • nooski  

                Jako nemám je chvíli, ale problémy s nimi byly neustále. Zase musím uznat, že to jsou jedinná kola, kde mi nikdy nepřeskočil ořech při záběru. Ale materiál ořechu je fakt měkký, campa kazety mají hlubší drážkování než shimano. A co se příruby týče, tak holt 58g na přední nábě je fakt málo.

                0 0
                • jecnak  

                  Ja na nich nalital kolem 35t, pak sly naby na jine rafky (puvodni probrzdene) a stale v pohode (pouzival jsem je i na zimaku a na dojizdeni do centra Prahy do prace). Jedny kola jezdily na cyklokrosce (prave ty 350ky) a taky bez problemu. Jedine co, tak casteji bylo treba menit loziska vpredu. Orech dnes delaji s ocelovou planzetou, takze se nezakusuje. Klidne bych je srovnal s DT nabama, se kteryma mam uplne stejne zkusenosti, mozna spis horsi – spatne utesneny orech u 240 i 350.

                  Jinak ty AC350 i 420 jsou dnes dost jina kola nez byvala – jiny sirsi tlr rafek, vzadu 2:1 vyplet, orech s ocelovymi planzetkami proti zakusovani.

                  0 0
      • Delkim  

        mám je něco přes rok, maximální spokojenost

        zatím jsem je vozil standardně s duší, ale během pár dní z nich budou bezduše

        i přes moji vyšší váhu nebylo potřeba na kola ani šáhnout

        0 0
      • Člověk a jeho svět  

        A když jsi spokojený s Fulcrum, tak proč nepořídíš zase Fulcrum – Zera, 1, 2, 3… dle možností?

        0 0
    • kellysta  

      Zmínil jsem se na začátku o Dura Ace C24,jezdí je někdo a jaké máte s nimi zkušenosti?Stojí za to je vzít,nebo jsou ty Zera srovnatelné s těmito koly.A nevím,co jsou keramické ložiska a jestli je to dobré.Děkuji za odpovědi a vaše postřehy.

      0 0
    • kellysta  

      Díky všem za příspěvky a mám celou zimu na to,abych se rozhodnul,jaké že to ty kola vlastně pořídím.

      0 0
      • Coural  

        Jasně, teď budou v zahraničí velké výprodeje, tak počkej na zvýšení cen před sezónou :-)

        0 0
        • Delkim  

          když už tak ať počká do druhého čtvrtletí, to budou ukončeny devizové intervence a koruna by měla výrazně zpevnit

          0 0
          • jecnak  

            Jeste zalezi ktereho roku.

            0 0
            • Delkim  

              2017 samozřejmě, je to už potvrzeno, poslední zápis o tom mluví naprosto jasně

              je to ale s jedinou výhradou: „pokud nenastane žádná extrémní neočekávaná událost“

              0 0
              • tromboonen  

                Sice přestanou nakupovat, ale chtěj to i dál držet kolem 27… a to by to kolo muselo být jo top aby to udělalo znatelný rozdíl..

                0 0
                • Delkim  

                  budou intervenovat pouze pří skokovém posílení o více než 10%, pohyby v řádu procent během jednoho dne jsou možné a očekávané, sami netuší kde se kurz ustálí, je to otázka trhu

                  doporučuji web ČNB, mají tam k tomu všechny aktuální články

                  0 0
                  • tromboonen  

                    No mě to tak nepálí, respektive s tím nemůžu nic dělat, kliosi platěj nepravidelne a se zpozdenim, takze mě zádný spekulace nepomuzou a na nejake fixace nebo pojisteni kurzovych rozdilu ty objemy asi nejsou… i kdyz vzhledem k tomu, ze tam Zeman pomalu dosazuje svy lidi, by to mohlo jeste dopadnout uuplne jinak, treba budem vazat kurz koruny na rubl :(

                    0 0
              • Delkim  

                hmm, si z těch prohlášení dělají frajéři doslova p.del…z huby mají trhací kalendář :(

                17:07 Benda z bankovní rady ČNB: Nevylučujeme prodloužení kurzového závazku. (Bloomberg)

                to je prohlášení, jež trh hodnotí jako porušení předchozího zápisu a to je špatně a sráží to důvěryhodnost ČNB

                0 0
                • tromboonen  

                  Tak ty nové borce tam nanominoval Milouš, takže prohlášení musí být patřičně kvalitní a protiřečící si, aby Miloušovi kamarádi z Moskau měli radost z kurvícího se kurzu Ká čé, ne?

                  0 0
                  • jecnak  

                    Co to s tim ma spolecneho. Pokud byste trochu sledovali politiku CNB, tak tyhle prohlaseni jsou proste jen na zklidneni trhu, nebo na vysilani signalu tim ci onim smerem.

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Počkej, to jako popíráš, že v radě ČNB došlo k obměně a že tam jsou hradnímu pánovi blízcí, resp. jím nominovaní lidi, kteří tak trochu mění dosavadní kurz? (kurz mínběno směřování)

                      0 0
                      • jecnak  

                        Nerozumim reci tveho kmene. A popiram, teda zapiram, at uz to je cokoli.

                        0 0
                      • JakeF  

                        Singer, pod kterým se intervence zavedly, to byl typickej zemanův člověk :D. A on i Rusnok na jeho názory celkem kašle…

                        0 0
                      • Breakpain  

                        Nebude to jen tím, že se jim to prostě hodí do krámu – každý se snaží nahrabat si jak umí ;) …

                        0 0
                        • JakeF  

                          To je tak do konspiračních teorií…

                          0 0
                          • Breakpain  

                            Chceš mi říct, že někdo chodí do práce proto, aby konal něco pro blaho ostatních? Asi jsem naivní, ale vidím to jednoduše – vydělávám pro sebe a ne na ostatní.

                            0 0
                            • lukyn280  

                              Asi jsem taky naivní, ale myslím si, že existují lidé, kteří chodí do práce, aby něco udělali a ne jen nahrabali. Třeba hasiči.

                              0 0
                            • Smazaný účet  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                            • JakeF  

                              Zneužít intervence je tak okatý a tak hlídaný, že by byli magoři, kdyby to zkoušeli. Navíc zrovna jako nejvyšší zaměstnanci ČNB maj přístup k tolika důvěrným informacím, na kterých by se dalo vydělat třeba na akciích relativně nenápadně, že proč by k tomu využívali tak ostře sledovanýho nástroje jako jsou devizový intervence? Neříkám, že se nemohl najít někdo, kdo toho zneužil, přecijen je to snadnej, rychlej a potenciálně velmi vysokej zisk, ale určitě bych za tím nehledal hlavní důvod zavedení intervencí… Ekonomický důvody tam byly velmi silný, velmi rozumný a zpětně je vidět, že i správný. Tolik už bych nesouhlasil s jejich délkou, podle mě už měly dávno skončit…

                              Navíc jak sám píšeš, chodíš do práce, abys „vydělával na sebe“, tzn. především odved slušně svojí práci a dostal za ní zaplaceno – plat, mzdu, proplacenou fakturu atp… A v bankovní radě už je ten plat na státní podnik velmi příjemnej. Tvoje tvrzení bylo na významově na úrovni tak „dělníci chodí do fabriky jenom aby kradli materiál“ nebo „doktoři chodí do práce akorát mr*at sestřičky“ nebo „všichni podnikatelé jsou zloději“. Jasně, všechno z toho se občas stane, ale že bych to označil jako hlavní důvod, proč ti lidi chodí do práce? To asi ne, žejo…

                              0 0
                  • ememem1  

                    sorry ale to uz je na doktora

                    0 0
                    • JakeF  

                      +1, ale určitě to má z nějakýho důvěryhodnýho zdroje (= cokoliv v angličtině), takže je to celkem zbytečná energie na diskuzi, kterou nemůžeš vyhrát :)

                      0 0
          • sharkeeCZ  

            první posun bude o 1,5%, takže to nestojí za řeč, to už bych raději nyní využil výprodeje v UK se současným propadem GBP

            0 0
            • kellysta  

              Nedíval jsem se na obchody v zahraničí ani nikdy neporovnával ceny venku a u nás,vychází to opravdu u nás dráž?Pak se asi platí clo a DPH?

              0 0
              • tromboonen  

                Venku maj vetsi konkurenci, obcas se v nejakym vyprodeji neco naskytne, plus ta Libra, minus doprava, clo a DPH se v ramci EU neplati, a UK je porad v EU (alespon z tohohle hlediska) :) V Germánii taky obcas neco.. ale rek bych ze se spis vyplati na nejaky netypicky veci, treba gravely atd., normalni seriovky velkych znacek, lonsky modely atd., pokud nejsou vbyprodany velikoste bych rek ze se u nas daji usmlouvat na cenu, kterou jinde s dopravou nedostanes, ale je to ruzny, od ceho mas ty Internety? :)

                0 0
              • sharkeeCZ  

                V EU se neřeší ani DPH ano clo.

                0 0
    • Ondrej1.1  

      S dovolením využiji vlákno. Při příležitosti první odjeté sezóny na silničce jsem se rozhodl (a dostal povolení) upgradovat kola. Původní kola mám Fulcrum WH-CEX 7.0, což by měly být OEM Fulcrum Racing 7. Celkem mám jasno o tom, že i další kola budou nízký ráfek, pláště a hliník a mám zálusk na Fulcrum Racing 3 nebo Campa Zonda (což je víceméně totéž), přečetl jsem si na fóru důvody pro i proti a jsem o nich poměrně přesvědčen. Potud bych měl poměrně jasno, ale pokud si někdo myslí, že je to blbost, ať mně to napíše.

      V čem nemám jasno je, jak to udělat. Na stávajících kolech mám jedenáctkovou kazetu 105 11–28, která s výjimkou velkých kopců vyhovuje a pláště Schwalbe Lugano, ty bych rád upgradoval. Plánuji pořídít FR3, kazetu 11–32, nějaké lehčí butylové duše, pláště Conti GP 4000S II už doma mám přichystané. A udělám následující rošádu, na nová kola dám lehčí duše, GP4000SII a starou kazetu 11–28 a na stará kola dám kazetu 11–32. Na bicyklu mám přehazovačku se středním ramínkem, tak kazetu 32 pobere, asi budu muset prodloužit řetěz.

      Tím bych chtěl získat dvě sady kol. Skoro pořád bych jezdil na nových kolech, pokud pojedu do kopců, tak bych tam hodil za dvě minuty ta stará a jel bych bez jakéhokoli seřizování přehazovačky nebo brzd. Půjde to takhle?

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        A co délka řetězu po výměně kol (kazety)?

        Btw – kazetu samotnou vyměníš za 5 minut a můžeš i do kopců frčet na lepších kolech.

        0 0
    • blackseal  

      Zdravim, ma niekto skusenost, ci do Tarmacu s brzdami ultegra, bez problemov vojdu kolesa so sirsim rafikom napr. ZONDA C17, Fulcrum Racing Quattro LG (25 mm plast)? Vdaka za pripadne reakcie.

      0 0
      • tromboonen  

        Rek bych ze bez problemu, profici jezdi velmi siroke rafky, treba ZIPP, a 25 mm je v pelotonu taky celkem normalka..

        0 0
      • MI.KU  

        Do čelistí Ultegra ti v pohodě vejde 28 plášť a vešlo by se i víc ale už bys musel vypouštět při vyjímání kola a nebyla by rezerva na bordel.

        0 0
        • tromboonen  

          Do čelistí ultegra se vleze i 33mm CX plast, na sirku, ale mustek na kterym ty celisti jsou je problem, drhne to nahore (na Roubaix, jinde ne, ani ve vidlici ani za stredem)

          0 0
      • Radovan84  

        Taky vozím široký ráfky a 28 by ty brzdy vzaly.Takže s 25 pláštěm bych problém určitě neviděl.

        0 0
    • kellysta  

      Obnovím vlákno s prosbou o pomoc s výběrem silničních zapletených kol z Vašich zkušeností nebo vědomostí.Rád bych si pořídil karbonová plášťová kola z produkce Zipp 404 Firecrest nebo Vision Metron 55T.Jestli máte někdo zkušenosti s těmito koly nebo máte tip na jiná kola co jsou spolehlivá a dobře jedou,budu rád.Díky předem za rady.

      0 0
      • milan.v  

        Tuším že zrovna Zippy 404 měly problém s náboji, nikdy jsem je nevozil, určitě ti někdo řekne víc…

        0 0
    • Markony  

      Trošku oživím toto téma kamarád shání kola na silnici a narazil na tyto MAVIC COSMIC PRO CARBON UST WHITE MODEL 2019 nějaké postřehy zkušenosti ? díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.