• Kos_CZ

    Zdar!

    Nevím, zda to tu někdo sleduje, ale Daniel Polman je v čele závodu Nordcape-Tarifa :https://www.northcape-tarifa.com/2022-tracking/

    Start Time: 22:01 19–06–2022 GMT+0

    Current position:1st

    Track Status:On Track

    Total Track: 7347.64 KM

    Distance On Track: 866.10 KM (11.79%)

    Distance To Go: 6481.54 KM

    Current Speed: 20.20 KM/H

    AVG Route Speed: 24.66 KM/H

    AVG Moving Speed: 24.90 KM/H

    ETA: 120 h 18 m

    Moving Time: 1 d 10 h 46 m (99%)

    Stopped Time: 0 d 00 h 20 m (1%)

    Altitude 149 m

    Elevation 25.311 m

    Total Elevation 122.829 m

    To je hustý průměr a hlavně zastavit za více než 24h jen na 20 minut je tedy brutální!

    6 0
    • Kos_CZ  

      Malý update: Daniel je stále první s následující statistikou:

      Distance On Track: 1013.99 KM (13.8%)

      Distance To Go:6333.65 KM

      Current Speed: 22.85 KM/H

      AVG Route Speed: 22.24 KM/H

      AVG Moving Speed: 22.60 KM/H

      ETA:11 d 16 h 15 m

      Moving Time:1 d 20 h 52 m (98%)

      Stopped Time:0 d 00 h 43 m (2%)

      Takže během 44 hodin a 52minut udělal zastávky jen po dobu 43 minut a jinak stále jede s průměrem 22,6k m/h ?????!

      Jak to kruci dělá?!

      2 0
    • Jenda_T  

      Hlavně ať mu ta tendence vydrží, je mazec jak jim odskočil. Ale štreku má ještě před sebou.

      3 0
    • Mohy  

      Hodím to sem:

      Aleš Zavoral zas jede v Americe 5600km silnice/gravel

      http://trackleaders.com/…nstop22f.php

      0 0
      • Gwaihir  

        A to ten borec, co je 1000 mil před ním jede na elektro nebo je to jen mimozemšťan?

        Ona je to baba:Independent Time Trial Women

        0 0
        • Velomiwookie  

          taky jsem na to cumel, ale vyjel o x dni driv a jede „casovku“, zbytek klasickej zavod

          0 0
        • Mohy  

          Jj ta si jede sólo časovku…mimozemšťan je myslím každej kdo do takovýho závodu jde:)

          2 0
        • miche  

          To mi připomnělo letošní Ultra 400, jsme se s kámošem plácali v půlce na hranici sebezničení a Dan Polman se blížil do cíle … a nakonec nám „dal“ s úsměvem ve tváři něco přes 6 hodin :-)

          0 0
      • orm  

        Sleduji ho na strave. Dava tam krasne fotky. To je proste nadhera jakou prirodou to vede. Zavod bych nedal, ale tam bych se projel hned.

        1 0
    • larssen  

      Dan Polman dává na Facebook zajímavá videa z cesty: https://www.facebook.com/dandapolman

      0 0
    • larssen  

      Aleš Zavoral jim nějak ujel. Včera to byla taková jen trochu roztahaná skupina, dnes je 370 km před druhým v pořadí. A v Evropě je už Dan Polman na trajektu, první etapu vyhrál.

      1 0
    • ladys  

      https://www.sport.cz/…skok-3458412

      Pomalu už valí do ČR

      0 0
    • Kos_CZ  

      Hlavně Dan není jediný český zástupce v závodu. Dalším je Jakub Gsela, který na Dana ztráci 1112km, ale jede bez mediální pozornosti…

      0 0
      • brtníček  

        Neznám Gselu, ale Polman je asi profík vytrvalec, takže kvůli sponzorúm média potřebuje. Navic jede na špici. Ten druhý náš to má spíš takový výlet přes Evropu než nějaký závod.

        0 0
        • Mohy  

          Kuba sice nejede jako Dan, ale co se týče těhle dlouhejch zavodu, patří u nás k nejzkušenějším vytrvalcům. Sjezdenej má prakticky celej svět, ať už na biku či silnici…a tvrdit že 280km/den po dobu několika tejdnu je výlet mi přijde trošku odvážný:)pořád je v top 10.

          9 0
          • tsunami  

            Tak jsi na bf, tady je to výlet. Stejně jako každý tady jezdí po rovinkách průměry 30 a víc na horském kole ;-)

            0 0
            • dydy  

              Mě těch max. 300 km přijde maximum, co si dovedu představit, že se dá v takový řadě za sebou uregenerovat. Zatím předpokládám moc kopců neměli ( profil ve Skandinávii jsem vůbec nesledoval), takže bych řekl, že při tom se dá ještě relativně normálně spát. Asi bych to ani tak v kuse nedojel a zdravotně se někde sesypal, ale pokud má člověk na to předpoklady a tuhý kořínek, tak mě to přijde reálný. To co dělá Dan nechápu, jak může šlapat a nespat. Zajímá mě kolik najedou, až přijdou kopce. Moje jediná zkušenost je v Alpách, týden po 200km. Skončil jsem o půlnoci v Dobříši s 290km ten den 1600celkem, pak jsem vzal si domů taxíka a za 3 dny na týden lehnul s teplou… Takže jsem došel k závěru, že na to úplně konstituci nemám. To je další věc, že se nikdo moc nechlubí, jak dlouho se pak z toho lížou. To by mě docela zajímalo.

              0 0
              • Mohy  

                Já sem jel letos na konci dubna závod v Itálii(1300 km) a za 34dni po dojezdu sem jel delší závod v ČR a ještě sem to cejtil…to spaní má každej dost individuální někomu stačí málo někdo potřebuje víc:)

                0 0
            • -b-n-x-  

              Kua. A já zrovna nedávno měl na „horském kole“ průměr 30 :-)

              0 0
              • Esi  

                To mít můžeš, jen psát se to nesmí :-)

                0 0
                • JachymP  

                  Možná chyba měření, nebylo to 30,1? To už by šlo!

                  0 0
                  • -b-n-x-  

                    Bohužel přesně 30,0 :-(

                    A to jsem posledních 500m jel do mírného kopce 37, abych se k té třicítce dostal :-)

                    0 0
              • tsunami  

                Však v pořádku, jsme na bf… ;-)

                0 0
    • Raf  

      Dan je borec, bezpochyby. Ale týmem zajišťovaná prezentace mi k selfsupport závodu nesedí. Víc se mi líbí, jak to pojímá Aleš v Americe. A ty závody jsou si hodně podobný – obří vzdálenost dává dost specifické podmínky pro závodění. Jestli je teda Amerika vůbec vypsaná jako závod – nestudoval jsem.

      Mnohem radši bych viděl Dana na letošním TcR, to bych kvůli sledování jeho a Strassera byl asi víc přilepený k obrazovce.

      3 0
      • nomecz  

        Bohužel Dan je stále hobík a bez té sebeprezentace která jej z čísti živí to prostě nejde …

        2 0
        • Raf  

          Zrovna on není zaměstnanec a když ho z části živí sebeprezentace, která se týká cyklistiky, tak už ho za úplně hobíka nepovažuju :D

          0 0
    • Pikaču  

      už je v česku.

      0 0
    • tma  

      Nevíte jestli mají trasu v GPS a musí jet přesně podle té modré čáry na mapě nebo jsou jen řídké průjezdní body ? Protože shodou okolností teď jel Dan přes Litoměřice a vede to po cyklostezce přes golfové hřiště. V neděli jsem se na ní zrovna nechal nachytat. Taky zajížďka přes kostkovaný centrum města je docela zbytečná drncačka.

      0 0
      • Gwaihir  

        Jestli sem to dobře pochopil, tak trasa je daná, ale je k tomu routebook.

        0 0
      • Kos_CZ  

        Řekl bych, že trasy se držet musí, ale asi tam bude nějaká tolerance a pravidla pro odchýlení. Občas je vidět, že pokud se závodník uchýlí do nějakého ubytování, u jeho trackeru se zobrazuje „Out of track“ hláška – předpokládám, že pokud se odpojí od trasy, musí se v nějakém daném okruhu na trať zase vrátit.

        0 0
      • Raf  

        Mají danou trasu. U akcí s danou trasou se musí držet trasy – pokud ji opustí, na stejném místě se musí vrátit.

        0 0
      • Nachtlauf  

        V jednom svém videu z Polska Dan mluví o nějaké povinné objížďce čehosi (kde asi alternativní cesta vedla příměji) a k tomu dodává, že i když se mu to nechce jet, tak tam pojede, aby ho nediskvalifikovali.

        0 0
    • Pikaču  

      Ja jsem unavený že se kouknu na net 2× denně kde Dan je a on to jede v kuse a skoro nespí.

      4 0
    • miche  

      Tak Dan už jen „směšných“ cca 2200 km a koukám, že Aleš je v USA pěkně drtí, dobře kluci!!! :-)

      2 0
      • McBlacky  

        Ja sleduju i Martina Vita, ktery jako dovcu jede z Barcelony do Maroka.

        Cesi jsou fakt ultrapaka ;)

        5 0
    • Nachtlauf  

      Dan Polman je pekelnej kotelník.

      http://www.northcape-tarifa.com/2022-tracking/

      2 0
    • larssen  

      Teď koukám, že Dan má zatím jako jediný hned dva checkpointy: Col du Galibier a Nice. Méně než polovina celého pole má jen předchozí Bregenz. Zbytek Helsinky.

      0 0
    • virtualcop  

      Polman měl těžkej pád – potlučenej, sedřenej, rána na boku, rozštípaný/utržený levý oblouk řídítek

      Nicméně má náskok cca. 600km a do cíle něco přes 820km. Tak snad tělo vydrží a kolo taky, bylo by to hodně smutný to pár desítek hodin před koncem odpískat… :(

      Článek zde

      0 0
      • -b-n-x-  

        Tak jestli bylo tohle v sobotu, tak by už snad měl být pomalu v cíli, ne?

        0 0
        • ladys  

          To zas odborník slátal článek… teď se blíží na 6700km. Jinak nechápu obecně dotazy na věci co jdou zjistit za 10s.A to přeháním.

          0 0
          • virtualcop  

            No, že lehnul v sobotu asi souhlasí, počet kilometrů za sebou/před sebou ale souhlasí s dnešním večerem (cca 6700 ujeto podle trackeru).

            0 0
    • virtualcop  

      A Aleš podle trackeru už dojel (netroufám si říct, že první, protože tomu trackeru moc nerozumím a žádnou výsledkovou listinu jsem zatím nenašel – zatím to ukazuje, že dojel jen on).

      0 0
        • virtualcop  

          Borec je to :)

          Tak teď ještě ať vydrží ty dva dny „funkční“ Polman – po tom, jak je dobitej a jede s řídítky bez jednoho oblouku by si to taky zasloužil :)

          0 0
          • McBlacky  

            Je muze nekde vymenit v servisu ne?

            0 0
            • Esi  

              Taky mě překvapilo že jede takhle, jedině že by to byl závod bez pomoci ale to by ta řidítka mohl minimálně koupit a vyměnit si je sám.

              0 0
              • ladys  

                Stačí přečíst odkaz, bylo to v sobotu ;)

                0 0
                • virtualcop  

                  A máš nějaké lepší zprávy (třeba že už rodla vyměnil či něco takového)? Pokud nemám FB či nesleduju Stravu, Twitter a já nevím, kam všude to dávaj, tak vidím jen výstupy z trackeru na mapě, leaderboard a případné články, co někdo sesmolí na Seznamu či kde. Takže jiné info vesměs 0.

                  0 0
              • virtualcop  

                Teď jsem zkouknul i nějaké video na FB – jede dál na řídítkách s tím zlomeným obloukem, páku se mu povedlo přesadit tak nějak podobně, jak se vozilo před 30 lety :) – má jí úplně do boku, takže brzdit jakž takž může, ve videu něco povídal, že mu páka neřadí smyk (má Ultegru asi Di2 podle tlačítek), zda tohle nějak „opravil“ neřekl. Závod se jede bez dopomoci, i kdyby narychlo někde koupil řídítka, tak přeházet komplet páky, nástavce, navěsit na to zase všechny ty držáky a kapsy, co tam má – asi má spočítáno, že by to nějakou hoďku/hoďky trvalo a než třeba riskovat, že mu přestane řadit i zadek, tak to raději risknul takhle – má náskok v podstatě dva dny (600km) a pokud mu zbejvá (teď aktuálně) asi 380km, tak asi už nic řešit nebude.

                Nicméně dělá si z toho vcelku pr*el, nohy mu jedou, tak asi předpokládá, že to už dojede takhle v klidu.

                1 0
                • Raf  

                  Jet závod bez podpory neznamená, že nemůže využít služeb běžně dostupných. Stejně jako si kupuje jídlo, objednává hotel, tak by i zaplatil servis kola. A teď má spíš tři dny náskok, to by mu tam možná přišlo i z Kupkola ????

                  0 0
                  • virtualcop  

                    Vím a chápu, že si mohl řídítka obstarat nebo dokonce nechat v servisu přeházet. Nicméně asi díky tomu náskoku předpokládá, že už to dojede i tak s prstem v nose a stejně jak jsem koukal, tak na těch rovnějších úsecích (co už je celkem zbytek trasy) jedou skoro všichni a furt v nástavcích. Prostě asi vyhodnotil, že dojede i bez oblouku a výměnu bude řešit až doma. :)

                    0 0
                  • dydy  

                    Hlavně je ale slušně sedřenej, teď už to není otázka náskoku, ale co nejrychleji do cíle a vyléčit a ne kropit to potem… Jestli mu kolo jinak funguje, musí jet a neřešit blbosti jako kus řidítek. Ale jasný, komentář byl předpokládám spíš k tomu co by v závodě mohl.

                    1 0
                • -b-n-x-  

                  Tak teď jsem kouknul na ten live tracking, a ještě mu zbývá asik tak 620km

                  1 0
                  • -b-n-x-  

                    Takže za dva dny od nehody ujel „jen“ 200km.

                    To nevypadá úplně dobře.

                    Ale snad to bude ok.

                    0 0
                    • miche  

                      Zatím ale jede, snad to dá!

                      0 0
                    • virtualcop  

                      Furt má ale 550km náskok na druhého v pořadí (což není o moc méně než původních cca 600km), takže bych to viděl celkem dobře :)

                      1 0
                  • brtníček  

                    A to ho teprve čeká nejvyšší bod trasy pico Veleta. Vedro tam je asi slušné, bude ještě trpět.

                    0 0
                    • oddie  

                      Teď jsem na to koukal, výjezd do 3400m, to teda potěš…

                      0 0
                      • McBlacky  

                        Spis sjezd s rozjebanyma riditkama

                        0 0
                        • virtualcop  

                          Tak tak, do kopce to vydupe, ale sjíždět, držet a brzdit s tím, jak to má v současném stavu (jestli to tak stále má) asi bude hardcore :)

                          0 0
                          • brtníček  

                            Navíc cesta na Veletu cca posledních 800 výškových je spíš na gravela než silnici.

                            0 0
                        • oddie  

                          Vypadá to na opravu, stojí v Cazorle u prodejny jízdních kol :)

                          1 0
    • larssen  

      Dan na FB:

      Kvůli řidítku jsem byl postaven mimo závod, korida se prej dle švýcarské přesnosti organizátora nenosí. Nicméně už mám vyřešeno, řidítka jsem vyměnil v garáži u super místního týpka a šlapu dál směr Tarifa – do cíle to je něco málo přes 500km

      Ještě tady v rozhovoru přidal pár podrobností: https://jicinsky.denik.cz/…0220712.html

      1 0
      • andy97  

        Nechápu proč se organizátor sere do řidítek. To je snad volba závodníka v jakým pojízdním stavu má kolo.

        2 1
        • Esi  

          Je a není, zlomená riditka, kolo není způsobilé k provozu na pozemních komunikacích na kterých se závod jede. Celkem chápu ze ho nutili k opravě, případný zbytečný pád a třeba i smrt závodníka by nebyla zrovna dobra reklama

          5 0
        • Zvanty  

          Pravidla závodu o technické způsobilosti kola, bezpečnost? Proč musím jezdit co 2 roky na STK, co je komu do toho, že mám vůli v řízení otáčku doleva, doprava?

          0 0
          • embi  

            na stk poznaj stejně hovno, takže argument mimo.

            0 1
            • DDDD  

              A i z toho hovna pár zoufalců vyhodí

              0 0
              • Esi  

                ale sakra málo jich vyhodí, když člověk vidí co tou technickou projde tak je to občas dost k pláči, všechny nehomologované neoriginálná části vozidel, upravený SW někde v na koleně a podobně :-)

                0 0
                • DDDD  

                  Co tak eviduju hlavně na chatě, tak místní vraky mají technickou jen díky všimnému. Absolutně nechápu, jak to i dneska jde. Ofiko by už dávno neprošly

                  0 0
                  • -b-n-x-  

                    Jste zpovykani.

                    Ve státech žádná technická není, a nic zvláštního se nekoná. A to co tam občas jezdí …

                    2 0
                    • Zvanty  

                      To jsem kdysi viděl, auto svařené ze dvou různých, svár dolepený žvýkačkou. Jestli se to jmenovalo „pimp my Ride“.

                      0 0
        • ladys  

          On nesmí nikoho ohrožovat a na to musí mít řídítka. Jestli má namazaný řetěz, tak to nikoho nezajímá.

          Navíc to dal do placu jeho tým, to že s ním jedou je trochu podezřelé pro ostatní. Podpora se nedá na takto dlouhém závodě uhlídat, tak snad platí co řekl.

          0 0
          • miche  

            S tím týmem, tak asi komunikují ne?

            Jestli s ním jedou, tak to by bylo šméčko, to jo :-)

            0 0
            • ladys  

              Podle všeho jsou na dovolené,podél trasy. Pokud ale není hmotná podpora, tak to proti pravidlům není. Teoreticky by se nemuseli ani potkat , nebudu to rozvádět… To už by bylo proti pravidlům.

              2 0
    • larssen  

      Všiml jsem si této žluté odbočky, to byla ta včerejší oprava řídítek? Nevrátil se do stejného bodu, snad to nebude vadit.

      0 0
      • Pikaču  

        To neni jeho projeta trasa ale součást trasy. Těch žlutých odbocek je vic. Jedna je pred cilem. Nevim co znamenaji.

        0 0
      • Mohy  

        A je to jeho stopa kudy jel? Pokud by byla, tak to vadí fest…ale to sem nechce věřit. neni to spíš nějaká odbočka ofiko trasy?

        0 0
    • -b-n-x-  

      Tak už je skoro na tom kopcu. Pak ještě opatrně sjet dolů, a už by to mohlo snad být v cajku.

      1 0
      • -b-n-x-  

        Tak už je nahoře :-)

        0 0
        • Esi  

          tak teď hlavně opatrně dolů a pokud má náskok 30 hodin nebo kolik to bylo tak by bylo hodně zbytečné to ztratit kvůli pádu. tak že hezky zastávky na focení a pohodička

          0 0
    • larssen  

      Danovi už zbývá jen 176 km. Naklikal jsem trasu zhruba ve Stravě, je tam k tomu ještě téměř 3 tisíce metrů výškových. Ale to by už dnes možná mohl dát, ne?

      0 0
      • -b-n-x-  

        To by si teda musel pěkně zamakat.

        Podle mě to dá tak zítra.

        0 0
        • McBlacky  

          Cca 8 hodin volnym tempem ne? To dojede urcite, co by ten zbyly cas delal.

          0 0
          • -b-n-x-  

            No, jestli 3000m výškových dá takhle „volne“ za odpoledne, tak proč ne? :-)

            Pojďme se vsadit. Já říkám, že to dojebe „až“ zítra.

            0 0
            • oddie  

              Já tipuju 11 večer, ale taktičtější by bylo dojet za světla, aby měl hezké fotky z uvítání :)

              0 0
              • Gwaihir  

                Zas v noci nebudou vidět ty flastry ;-)

                0 0
                • Forester  

                  je tam i ETA (odhad času dojezdu) … a určitě to bude dnes :-)

                  0 0
              • orm  

                Tak je ve spanelsku, tam slunce zapada kolem 22h a svetlo bude do 22:30, takze to by za svetla stihnout mohl :-).

                0 0
                • -b-n-x-  

                  Hmmm, já bych si myslel, že takhle na jihu to bude zapadat tak mezi 8 až 9h.

                  0 0
                  • oddie  

                    Tak je to všechno v té mapě po rozkliknutí, aktuálně:

                    Distance To Go: 141.74 KM

                    ETA: 08 h 59 m

                    Sunset in 7 hr 59 min

                    0 0
                    • -b-n-x-  

                      Aha. Takže by teoreticky měl dorazit hodinu za tmy již.

                      Jinak, teď jsem se koukal, že tam mají západ slunce v 21:30. Ale je to letní čas, a ještě oni jsou extrémně na západě. Podle místních slunečních hodin by měli západ slunce tak v 19:30.

                      Ale to se už dostáváme do jiného vlákna :-)

                      0 0
                      • oddie  

                        Už by neměly být extra kopce, tak by to mohl stáhnout akorát k tomu západu slunce. Uvidíme :)

                        0 0
                        • -b-n-x-  

                          Dyť tady kdosi psal že ještě má mít 3000m výškových

                          0 0
                          • oddie  

                            Koukal jsem letmo na mapu, nevypadá to už nijak strašně. Jinak před chvílí zastávka na benzince v Rondě :)

                            0 0
                            • virtualcop  

                              Tak tak, teď už by měl lehce sjíždět z kopců, pak celkem rovina a teprve kousek před dojezdem pár kopečků, ale jen z cca. 50 do cca. 350m/nm. Po tom, co už vyjel/přejel by to měla být celkem brnkačka (pro něj :) )

                              0 0
                              • larssen  

                                Aha, tak jsem se asi překouknul a místo na Elevation Gain to bral z Elevation Loss. Teď tam má nahoru už jen 1500 m, to by asi šlo.

                                0 0
              • -b-n-x-  

                Tak jste ostatní tipovali správně a já teda špatně.

                Gratuluji pánové

                0 0
            • larssen  

              Z posledního videa na FB mám pocit, že to už chce dojet dnes. Ale že kopce jsou tam fakt šílené, nejhorší z celé cesty.

              1 0
          • polo  

            Má průměrnou rychlost jízdy 15.75 km/h (celkovou 12,2 km/h),

            Takže vlastně jede volně od začátku. ;-)

            Ted´ by to měl 10 hodin do cíle. Přesnej propočet už ukazuje pod 10 hod.

            0 0
            • Esi  

              To má průměr jak já o víkend na XC, jen je tam ten drobný rozdíl ze já najezdil 180km a 4500 výškových metru, to má o trosku víc :-)

              0 0
              • Gwaihir  

                A taky máš vyplý autostop?

                0 0
                • Forester  

                  :-)

                  0 0
                • Esi  

                  Samozřejmě že ne a hlavně ten příspěvek byl brán trošku jako nadsázka viz smailík na konci, už nějakou dobu registruju ty jeho šílené ultra závody. a je trochu rozdíl najezdit za víkend 180km s nějakou rychlostí a potom jet závod na 7000km+ to je snad zřejmé.

                  1 0
    • larssen  

      Nové video na FB ze 109 km před cílem: https://www.facebook.com/watch/?…

      Znovu tam mluví o těch závěrečných kopcích: „Asi čtyřicátý horský sedlo, všechno prudký po rozbitejch silnicích. Teď mě bude čekat čtrnáctikilome­trový…“ „A nevím, jak to tam dneska stihnu do toho cíle“ „Je to strašnej nářez, vůbec jsem to nečekal“

      A ještě protivítr: „Závěr závodu je mnohem, mnohem těžší, než jsem čekal.“

      3 0
    • -b-n-x-  

      Takže posledních 50km. Hmm, tak to už asi dá.

      0 0
    • larssen  

      Vypadá to, že pořadatelům spadl tracking, web nejede. Ale přes posledním refreshem jsem už u Dana viděl 0 to go, i když jeho symbol byl ještě malý kousek před cílem. Zvládl to, je neuvěřitelný.

      1 0
    • ULPA  

      Tak a má to za sebou. Hezká práce????????

      2 0
    • Cabasekxxx  

      Je tam. Neskutečný výkon

      0 0
    • -b-n-x-  

      Borec šílený.

      Nevíte jak teď pojede domů? Jakože třeba, pár dní pohoda, koupání v moři a relax, a pak šup na kolo a na pohodu do čr? :-)

      0 0
      • andy97  

        To těžko, že byl ještě jel nazpátek do ČR na kole :)

        Teď určitě bude chtít se dát zdravotně dokupy a odpočinout.

        0 0
        • orm  

          Sice tohle je asi o neco narocnejsi, a hlavne ten pad, ale pokud sledujes i Alese, tak ten uz tam zas sype dvoustovky a nevypada moc unavene :-).

          0 0
    • -b-n-x-  

      Hele, co ta polka na celkově třetím místě? To je snad ještě lepší výkon než náš borec, ne?

      0 0
    • Raf  

      V téhle akci se úplně nepotkal význam té akce (sportovní, účastí) s PR Danova týmu. Ve spojení s délkou, počasím, tím jak si Dan nastavil náročnost je to výkon na jedničku. Při pohledu na startovní pole to ale není překvapivý výsledek.

      4 0
      • Mikikuba  

        Presne.

        0 0
      • larssen  

        Myslím, že takový extrémní závod člověk jede spíš za sebe. Soupeří sám se sebou, ne s ostatními. Takže je v podstatě jedno, kdo tam jede. Dan to v podstatě hodně říká i v tomto aktuálním rozhovoru na Deníku N: https://denikn.cz/…zavod-sveta/

        Na webu je zamknutý, tady jsem ho nahrál v PDF: https://uloz.to/…i/polman-pdf

        2 0
        • Pokym  

          Díky za článek, na Facebooku závodu je reakce zřejmě od organizatora na koment ohledne neslavnostniho dojezdu Dana a zdá se, že organizátor není úplně smířený se stylem jakým to Dan jel, zřejmě tam hloda červík jestli nebyla nějaká podpora, asi měl organizátor představu že účastníci jen pojedou a úplně bez kontaktu s vnějším světem a mediama, bez fotek na FB a potkávání se na cestě s fanouskama, což teda nevím jakej smysl by pak ten závod měl a jestli je to vůbec reálný

          0 0
          • oddie  

            Máš odkaz?

            0 0
            • Pokym  

              https://www.facebook.com/…86867120643/

              Ale ten konkrétní koment co jsem měl na mysli tam teď není vidět, zřejmě se v prispevkach organizátor hrabal a screenshoty nemam

              0 0
              • JachymP  

                První trochu přínosnej článek od novinářů. Jen moc nevěřím, že by Dan řekl „do šlapek“ ;)

                0 0
                • Mikikuba  

                  Dan sice pise jak jezdi kvuli sobe ale tlaci zrejme kvuli sponzorum na PR fest. A to se u tehle jizd protoze se tomu ani vesmes zavod nerika holt nevede. Jinak uvadi treba Dan rekord na 24 h i kdyz ho jel v zavode s tymama (jinymi slovy jede v haku za nekym kdo jede jen usek a ne 24 nonstop)coz se neuznava. I jsem se s nim o tom bavila. Takze se ani asi nemuze divit obcas…

                  2 0
    • Kos_CZ  

      Dotaz do pléna: Co kdybychom podpořili toho Indonésana, co se ještě pořád plácá na posledním místě někde v Polsku a až bude tady u nás, tak ho kousek nedoprovodili? Je to taky borec, že se na to už nevykydnul a pořád jede!

      2 0
    • larssen  

      Druhý v pořadí Matti Ainasoja má teď v podvečer před sebou ještě 177 km. Navíc tam jsou ty šílené závěrečné kopce, o kterých mluvil Dan Polman. To už podle mě dneska nedá. Dan bude mít náskok dva a půl dne.

      https://www.followmychallenge.com/…pe-tarifa22/?…

      0 0
    • mejlos  

      Final decision about Daniel Polman:

      Daniel is a finisher but not classified.

      NCT2022: Daniel Polman is not classified

      :-(

      0 1
      • andy97  

        Nějakou časovou penalizaci bych pochopil. Ale neklasifikovat ho, je teda až moc krutý.

        0 0
      • JachymP  

        Ten pořadatel je trochu zvláštní. Vyloučit vítěze z pořadí jen proto, že je na nějakém úseku rychlejší než ostatní a na jiném úseku pomalejší než někdo jiný… Zkrátka, udělal si závod a přijeli mu tam lidi ;(

        Ale zas kdyby Dan chtěl ukázat charakter, tak to neřeší. Asi se najde dost málo lidí, kdo by mu nevěřili, že to dal poctivě. Bohužel jeden z těch málo lidí ten závod organizuje.

        3 0
      • kerim  

        Přesný pravidla a propozice neznám ale přijde mi to dost zvláštní (velice mírně řečeno).

        0 0
        • virtualcop  

          Zajímavé – odůvodnit to možnou podporou od fotografa (která asi rezonuje nejvíc) budiž. Pokračovat v odůvodnění časy na nějakých etapách – když se to jede přes 20 dnů a každej může zvolit úplně jinou taktiku jízdy… To je hodně divné.

          0 0
          • Raf  

            Prostě tam nenapsal odstavec o podezření, že v začátku mu PR tým pomáhal = rychlé časy a od půlky po zákazu doprovodu jel místama pomaleji než ostatní.

            0 0
            • tma  

              Nejmenujou tam na konci zrovna ten úsek, kdy spravoval, že byl podezřele nejpomalejší? Mě spíš bylo divný, že je schopný téměř nespat a dávat ještě PR výstupy do médií. To mi přijde, že to píše nějaký „Mára“.

              0 0
              • Raf  

                Tak videa a fotky pořídit zvládne, jestli to do sociálních médií někdo učeše, to nemůže vadit nikomu. S rozmachem on-line sledování se podobné věci budou dít u bikepacking závodů asi častěji (teda co jsem kdy viděl tak se občas řeší spolujízda s neúčastníky akce). A teď když se to Dan nakopl PR masírkou a organizovaným setkáním fanoušků se závodníkem, je na problém zaděláno. Navíc u akce, kterou pořádá jednotlivec a prostě ji dělá v minimálním podání – nepotřebuje týmy lidí, co závodu dělají PR. Protože z účastníků předpokládám ani nikdo nic takového nepotřebuje pro media, sponzory apod., to byl jeli třeba TcR, RAA, RAI, RAAM, 3PBR apod.

                Jinak TcR startuje za týden a hrozně se těším, jak se s tím popasuje Strasser a snad to celé nahraje na Stravu. Osobně bych to za celý závod odhadoval tak na stovku KOMů :D

                0 0
                • McBlacky  

                  Ono chybi povedomi o urovni zavodu. Zatimco klasicke discipliny klasifikuje UCI a zbytek je poutak, tak u Ultra neni zadna garance.

                  Targetovat pak poutak s pristupem jak u top zavodu vyvola problemy no

                  0 0
                  • Mikikuba  

                    Jde o to ze tohle neni zavod. Pokud je ultra zavod ma naopak velice presny pravidla. A ta se vyzaduji. A to striktne.

                    0 0
                    • Raf  

                      U „asistovaného“ ultra to je asi jiné. Ale bikepackingové selfsupport akce hlavně na západě nemají často status závodu, protože to už by muselo být oficiální – odpovědnost pořadatele, povolení průjezdů, pojištění účastníků… A samozřejmě k tomu spousta lidí (hlavně ti vepředu) přesto jako k závodu přistupuje.

                      0 0
            • andy97  

              Ono je pěkný mít podezření. Ale pokud není jasný důkaz o nějaké pomoci. Tak není se o čem moc bavit.

              1 0
              • -b-n-x-  

                No, a zase my češi brecime jak našemu zavodnikovi ublížili.

                1 2
                • andy97  

                  Když ho takovým způsobem zařízne bez nějakého jasného důkazu o podvodu. A vyjádření pořadatele je trochu prapodivné.

                  Sem zvědav co k tomu řekne Dan.

                  1 0
                  • Blake  

                    Zvlášť při náskoku 500km. To by ta hypotetická pomoc musela být naprosto enormní…

                    Navíc aby ty podmínky byly úplně vyrovnané, tak by závodníci měli mít na cestu předem stanovený budget. To, že někdo bude spát každou noc v hotelu, je možné taky považovat jako nefér výhodu…

                    0 0
                    • Kos_CZ  

                      To by ale pak musel být závod dvoukoláků – každý by od startu do cíle táhl veškerý proviant s sebou, spalo by se pod stanem nékde v přírodě a bylo by zakázáno mluvit s jinými lidmi…

                      0 0
                    • McBlacky  

                      Uplne staci jet roviny v haku za autem, za stejny watty jedes misto 30 klidne 45, pokud jsi za dodavkou tak i 50+

                      1 0
                      • Mikikuba  

                        Nebo nechat nekde jidlo…Usetris mraky casu. To auto tam proste nemelo byt. Maximalne na konci.

                        3 0
                      • Blake  

                        Jo, to mas pravdu, tohle me nenapadlo :)

                        0 0
                    • -b-n-x-  

                      Pánové, vůbec neřeším jestli je lepší, jestli měl nějakou výhodu, atd…

                      Ale jen to, že porušil nějaké pravidla. I kdyby v pravidlech bylo, že nesmi smrkat do textilniho kapesniku, a on do něj smrkal, tak prostě porušil nějaké pravidla, a organizátor má podle toho možnost ho diskvalifikovat.

                      Jinak, samozřejmě perfektní výkon a Dan je teda borec. O tom žádná.

                      0 0
                      • andy97  

                        Ale on právě nic neporušil. V pravidlech je, že nesmí přijmout svou soukromou pomoc. To že měl svého privátního fotografa na závodě není v pravidlech. A bez nějakého jasného důkazu o přijmutí pomoci, ho tak diskreditovat. Pořadatel to tedy moc nezvládl, to že začal měnit pravidla během závodu je další věc (viz. řiditka). Ty pravidla nejsou tedy popsané úplně do detailu jak by měli byt. A pak se stávají takové nedorozumění.

                        1 0
                        • -b-n-x-  

                          Zkus si představit situaci, že by se to stalo naopak. Třeba že by tam měl dodávku nějaký jiný závodník. Určitě bys měl úplně jasno, že ten kamarád fotograf s dodávkou tomu soupeři nijak nepomáhá, že?

                          A jinak mám pocit že v těch pravidlech je něco jako „žádný kontakt“ – což ta přítomnost jedno fotografa docela porušuje, nemyslíš?

                          4 0
                          • andy97  

                            No právě to v těch pravidlech úplně není. Ty pravidla jsou napsané hodně stručně. Každý si muže vyložit podle sebe no. To je chyba pořadatele.

                            Jasně, kdybych byl závodník a chtěl bych jet výsledek tak nebude to příjemné a vadilo by mi to. Ale to jsme zase u těch pravidel no.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              Z toho delas nejak super akci. To je ale one man show co nekdo dela bokem. Spekulovat jak moc jde ohybat pravidla je mimo.

                              Tohle bylo sity na normalni hobby lidi, ne na nekoho,

                              Kdo ma sponzoring a diky tomu musi tvorit medialni obsah a delat dalsi blbosti jako setkani s fanousky a pod.

                              To je jako kdyby prijel na zavod do vrchu v Horni Lhote Sebastian Ogier a prohanel tuningovy felicie zavodnim specialem ;) proste overkill.

                              Jinak teda mega respekt za vykon, chtel bych videt srovnani jak na tom je se svetovou spickou. Podle me by byl i tak dobrej hodne.

                              3 0
                              • -b-n-x-  

                                Někde jsem viděl, že v minulosti tohle kdosi dal za 22 dnů. Otázka je jestli byla stejná trať.

                                No a Dan minimálně jeden den ztratil tím pádem.

                                0 0
                              • DDDD  

                                Hele závod je to otevřený a přijet mohl kdokoliv (viz závody do vrchu). To, že se to nelíbí organizátorům, že je to overkill je k diskuzi.

                                Za mě v postatě dnf za to, že měl při závodě drobné PR hodně mimo. Prostě si otevřeli hospodu a pak se divili, že jim tam lidi pijou ligu :/

                                Na druhou stranu, závod dojel, povinnost ke sponzorům udělal a to, že nebude v nějakým hnojáku v tabulce je asi jedno. Výkon to byl úžasnej, to mu nikdo nevezme a život jde dál.

                                2 0
                                • orm  

                                  Tak proc tak breci v komentarich? Psychicka podpora je take podpora. Trosku mne to pripomina pripad filipa degla z 1000mil z roku 2015.

                                  0 0
                                  • larssen  

                                    Kdybych strávil tři týdny šlapáním napříč Evropou a pořadatel potom udělal tohle, asi bych brečel mnohem víc :-)

                                    2 0
                                    • orm  

                                      Ja do toho nevidim. Ublizene se citil, podle toho co pise, uz od zacatku. Obdiv kazdemu kdo dokaze slapat, s podporou nebo bez, tolik dni tolik km. Ja po jedne ctyrstovce jsem byl odepsanej na tyden. Pro me nepredstavitelne. Kazdopadne to jeho PR mne vubec nesedlo, kdy se zpravy o nem objevovaly uplne vsude, i treba nepravdive, ze jede sam, a ten jeho ublizenej styl, jak jsou vsichni proti nemu, take ne. Mnohem sympatictejsi je styl Alese. Vubec netusim jak moc ty jejich vykony jsou porovnatelne, ale Alesuv styl je, podle me, blizsi myslence ultra zavodu bez podpory.

                                      8 0
                                      • jonti  

                                        Rozumne by bylo kontaktovat predem poradatele a ujistit se, co je jeste akceptovatelne a co uz neni.

                                        8 0
                                        • Esi  

                                          to jde jen o to co by mu pořadatel před startem řekl a jak by se potom tvářil v cíly když porazil druhého asi o 3 dny.

                                          0 0
                                          • orm  

                                            Ales take prijel v usa o nekolik dni drive nez druhej a poradatel s tim nemel problem, tak tipuji, ze by to bylo stejne.

                                            0 0
                                            • Esi  

                                              těžko říct nikdo do toho tady kromě závodníka a pořadatele asi nevidíme, pokud mu před startem řekli že nesmí mít soukromého fotografa a že fotograf může fotit za předpokladu že bude fotit a publikovat i ostatní a oni se na to vykašlali tak to klidně může být důvod. Samozřejmě to jak moc někdo jede bez podpory se těžko kontroluje, stačí aby na vhodném místě vždycky stálo auto ze kterého ti někdo podá bidon a nějaké jídlo a ty nemusíš zastavit ve městě v tom Lidlu a jít si něco koupit. vždyť v létě spotřebuješ tak minimálně litr vody za hodinu spíš víc tak že jen těch zastávek na doplnění vody a jídla bude každý den mnoho. Vůbec bych si nedovolil tvrdit že se něco takového ze strany Dana dělo, nebyl jsem tam, je to jen tvrzení že jízda bez podpory se poněkud obtížně kontroluje.

                                              1 0
                                      • Jason Voorhees  

                                        Jasný, souhlasím se vším výše psaným. Ale, co když bude zrovna v ČR, vyspí se ty tři hodiny někde v přístěnku ve vesnici, ráno dostane „jedno studený“ na cestu, zaplatí si to, to je taky podpora?

                                        pravidla ohýbací?

                                        Výkon neskutečnej.

                                        1 0
                                        • Esi  

                                          to je stejné se servisem kola,když víš že je to 7400km to třeba zadní guma asi nedá, když si ředem domluvíš že po 4000km jedeš přes ČR a zastavíš se v servisu, hodinu předem zavoláš mechanikovi aby tam byl a on ti to přezuje a vymění řetěz, nebo ještě lépe přehodí ti kompletní zadní kolo které jsi si k němu předem přivezl je to povolená podpora a nebo už ne ? při té příležitosti se u něj můžeš najíst a napít.

                                          1 0
                                          • Mohy  

                                            No to je samozřejmě proti pravidlům…to by sis mohl po trati dat balíčky s jídlem třeba. Už to že Dan psal, že si zabookoval hotel na první spaní dopředu je proti pravidlům. Je to škoda že to takhle dopadlo…

                                            0 0
                                            • Esi  

                                              No právě, jen si myslím ze by nemělo být proti pravidlům věci které nejdou kontrolovat, jako je třeba ten servis kol.

                                              0 2
                                        • Raf  

                                          Princip těhle závodů je v tom, že jsou bez podpory. Odjakživa se tím myslí „bez plánované podpory“. Tedy že si dopředu nedomluvíš nic, nevyužiješ osobních známostí apod. Na druhou stranu to neznamená, že s nikým za závod nepromluvíš – právě naopak, když náhodného člověka oslovíš, využiješ veřejně dostupnou komerční službu, bere se to jako povolené. Samozřejmě pět let zpátky, kdy nebyly online trackingy, nikdo nestreamoval svoji polohu, online videa, bylo to jednodušší a samostatnější. Honzu Kopku by asi nenapadlo vysílat každý den tři videa ze zamrzlé Aljašky. A že by to tehdy taky sponzoři přivítali :D

                                          Už jen to, že se se závodníkem někdo chvíli sveze, prohodí pár slov, čeká někde u trati… Není to právě podpora?

                                          Třeba nedávno se mi na jednom ultra závodě stalo, že jsem něco někde zapomenul a musel jsem se vrátit. Jenže to bylo přes 100 km vzdušnou čarou, z Orlických hor do Lužických hor… Domů jsem to měl 35 km, dalo by se objednat auto a nechat se odvézt, jenže to by právě bylo přes čáru. Zapikal jsem tím skoro celý den a bylo tím pádem tak trochu po závodění :D

                                          3 0
                                          • zdenek  

                                            Diskutabilní je už to, co je náhodné oslovení a co není. Když pojede kolem hotelu / servisu kol / prodejny s jídlem a zastaví tam, tak asi OK. Když se ráno objedná na dopol. do servisu nebo zabookuje hotel na večer, není to OK? Nebo když to udělá už týden před závodem, když si předem plánuje rozložení trasy?

                                            0 0
                                            • Mohy  

                                              Jak asi ok? To je úplně ok! To má jako čekat až někdo osloví jeho?:) Když se během závodu ráno objedná na servis po cestě je to taky úplně ok! když si zabookuje hotel tejden před závodem tak to už není ok.

                                              1 0
                                    • zirecek  

                                      Dle vyjádření pořadatele byl závodník upozorněn na porušování pravidel také v průběhu závodu. V podstatě už dostal 1–2 žluté karty v průběhu závodu. Jelikož nebylo respektováno, tak to pořadatel vyřešil takhle. U tohoto „hnojáku“ si pořadatel může dělat, trochu co chce.

                                      0 0
                            • Miles90  

                              Já asi ale chápu o co jde. Se vší úctou k Danovi. Kdyby nabyli dojmu, že dodávka dokumentuje kompletní závod, bylo by vše ok. Základní myšlenka no support závodu spočívá i v tom vědomí, že jsem na to sám, musím si poradit. Ono se vážně jede jinak, když vím, že tu někdo je. Je to úplně jiná psychická pohoda. Já si třeba myslím, že v rámci fair play, mohl kamarád dokumentovat celý závod a Danovi by třeba 10 fotek stačilo. Nebo mohli někde počkat a cvaknout, ale rozhovor za jízdy. Asi trochu rozumím pořadatelům.

                              4 0
                              • Hykal  

                                Jenom nikde nebylo předem dáno, že se to nesmí. Až jak ostatním ujel o parník tak se někdo ze spoluzávodníků ohradil. Tu „žlutou kartu“ mu poslali zprávou na mobil, protože byl zrovna ve Švýcarsku a měl vyplé data tak se to ani nedozvěděl.

                                0 0
                                • Miles90  

                                  Já Danovi hrozně fandím, ale myslím, že tady se stala chyba v překladu. Když se museli na privátního fotografa ptát…

                                  0 0
                              • marco  

                                Rozhovor za jízdy byl podáván redaktorům novin z kola za jízdy telefonem nikoliv tím že ten redaktor deníku byl vykloněný z okénka s mikrofonem v ruce a byl jak byl předem domluven přes SMS že mu zavolají v daný čas. Ono se dá dokonce na kole za řídítky sníst i jídlo uvařené v termosáčku není třeba sesedat u turistického přístřešku.

                                0 0
        • AussigBiker  

          Pravidla jsou na webu, cet jsem si je, je tam jenom par bodu, jeden z nich je, ze to ma bejt zavod bez kontaktu s okolim. Nic o tom, ze tam nemas mit svyho vlastniho fotografa tam neni (za kontakt jo).

          Kdo chce psa bit, hul si dycky najde, co naplat.

          1 0
          • bobson41  

            Co si vybavit pod pojmem kontakt s okolím je na každém ,za mně to kontakt byl .Jasně je vidět z fotek a videi ,že se zdraví a taky ten pocit kroužící dodávky , která když bude nejhůř přijde na pomoc je taky dost velká pomoc . Já ho chápu že potřebuje fotky do knížky ,která mu zaplatí část nákladů , ale prostě nepochopil přesně o čem ten závod je a tak nějak si vyložil pravidla po svém .

            6 0
          • zirecek  

            Dle vyjádření pořadatele byl závodník upozorněn na porušování pravidel také v průběhu závodu. V podstatě už dostal 1–2 žluté karty v průběhu závodu. Jelikož nebylo respektováno, tak to pořadatel vyřešil takhle…

            1 0
      • Gwaihir  

        Za mě je to borec, vítěz a samozřejmě i #ultrapako :)

        3 0
    • Kos_CZ  

      Jen tak mimochodem: V jednom z videí fotograf žádal lidi, aby jim posílali videa a fotky ostatních závodníků, aby to nevypadalo, že sledují jen Dana = byla tam tedy nějaká komunikace od organizátora směrem k nim, oni si toho byli vědomi a chtěli to těmi videi od jiných lidí"očůrat". Prostě se nepotkal formát závodu s potřebnou PR Danova týmu. Ty argumenty organizátore ohledně rychlosti v některých etapách jsou taková argumentační vata. Je to škoda, že to takhle dopadlo…

      1 0
    • alapli  

      Jel jsem s ním asi 10 km za Plzní. Měl jsem pro něj chlazené pití v plechu a oplatku. Poděkoval, ale nevzal si to, že nesmí od nikoho nic vzít a v Plzni si nakoupil v Lidlu. Za mě je to borec, který dokázal téměř nemožné!

      4 0
      • -b-n-x-  

        Takže ty jsi mu to zkazil!

        :-)

        0 0
      • marco  

        Takže ty jsi mu 10 km rozrážel vzduch jako vodič a on jel v závětří když se jel na větru Terezín. Tos po..al.

        0 0
    • bobson41  

      jinak Polman byl zapsán že dorazil do cíle mimo klasifikaci

      0 0
      • sodek  

        Třeba tady

        0 0
        • Mikikuba  

          Pokud na to byl upozornen neni co resit a rozhodnuti poradatelu je spravne. A on by to mel naopak prijmout a ne tohle divadlo. Zazila jsem to na RAAMu a vim jak to cloveka nstve ale proste to tak je.

          4 1
          • zirecek  

            Souhlas, žluté karty, výstrahy dostal. Pravidla jsou jasně napsány, jen ultrapako by šel proti nim. Vždyť je i nezasvěcenému zřejmé, co je to za závod. A bez kontaktu rozhodně neznamená automobil v přímé spojitosti se závodníkem. Nereagoval, tak to pořadatel vyřešil, řekl bych ještě citlivě. Bohužel jeho divadlo jen dokresluje určitou správnost rozhodnutí pořadatele. Přesto je jasné, že jeho sportovní výkon je obdivuhodný.

            3 0
    • dydy  

      Nechci moc komentovat proč nebo zda oprávněně ho vyloučili, ale ten youtuberskej styl mě osobně chvílemi úplně nesednul. Na druhou stranu nechat někoho šlapat 3000 km a pak ho vyloučit nevyloucit je taky zvláštní.

      2 0
    • larssen  

      Zajímavý komentář od fotografa Tadeáše, pohled z jeho strany: https://www.facebook.com/…JDaqvKndTTSl?…

      5 0
      • marco  

        Díval jsem se na soupeře Daniela a většina z nich se už v minulosti účastnila Andyho expedic které pořádál a má ve svém programu do budoucna vypadá to že podlehl na zoufalé volání svých kamarádů. Bohužel chybí vyjádření i té druhé strany a názor těch kteří byli zapojení do tohoto závodu.

        1 1
      • larssen  

        Teď se dívám, že komentář Tadeáše z Facebooku zmizel. Beru, že organizátor maže křiklouny, ale tohle byl úplně neemotivní a podrobný popis situace, jak to viděl zmiňovaný fotograf.

        Komunikace organizátora je teda dost příšerná. Jak během závodu (nemám asi důvod nevěřit Danielovi a Tadeášovi, navíc to, co píšou, dokládají zprávami), po jeho skončení i teď.

        2 0
    • PatrikKalista  

      Za mě je Dan fakt borec a na tom jestli to bylo ok nebo ne se tady lidi neshodnou ani tady ani jinde. Za mě vítěz je a navíc titul knížky ve stylu ukradené vítězství bude znít lépe než zase jsem vyhrál:-D To by lidi stejně nebavilo. Publicitu tohle handrkování kolem taky udělá, takže o co jde. Jinak ten boreček by se raději měl věnovat důslednému plánování trasy a koupit si lepší foťák. Fotky na FB mají opravdu tragické(Chápu, proč si Dan chtěl nechat vyfotit svoje od Tadeáše – ty jsou skvělé) a pískových cest nebylo taky zrovna málo. Na druhou stranu. Zkuste si takový závod uspořádat. Práce kolem toho musí být jak na kostele. A gratulace všem, co to dokončili.

      4 0
      • andy97  

        Vyjádření a popis situace od Dana

        https://danielpolman.com/…-cape-tarifa?…

        5 0
        • Esi  

          Docela mazec, řekl bych ze kamarádi už z nich asi nebudou. Ale asi nic víc s tím Dan nenadelá, evidentně to přehnal takhle porazit druhého o 3 dny :-)

          0 0
          • Mikikuba  

            Bůhví co je pravda. Zřejmě má každej svou jak to tak bývá…

            1 3
            • HonzaP9  

              Tak nějak.

              Z tý komunikace tam vidím jeden zajímavej rozdíl – zatímco Dan evidentně nemá potíže s tím, jít si za svým i v komunikaci (ten mail od manželky je s prominutím normální citovej nátlak…), tak Andi v těch mailech strašně kličkuje. Udělá rozhodnutí a když se druhá strana ohradí, tak ho zmírní nebo jaksi odsune, chvíli počká a pak to zkusí znova. Kdyby si pořadatel stál za svým (jestli měl důkazy, tak klidně mohl), tak to nemuselo dopadnout takhle divně.

              0 0
        • -b-n-x-  

          No každopádně to vypadá jako pěkný podraz od toho organizátora.

          Nicméně ten argument že fotograf nemohl fotit ostatní závodníky … To mi přijde takové trochu méně inteligentní zdůvodnění. Takže, přijedu karavanem na nějaké to zajímavé místo, a tam kempuju pár dnů a u toho nafotim několik „závodníků“. Zase přejedu (předjedu i prvního). A zase jich nafotim více. Úplně v pohodě i s dětmi. Samozřejmě nestihnu udělat těch míst tolik jako bych fotil jen jednoho. Ale to snad vím, už když tohle slibuju. No a pokud slib nedokážu splnit (druhé straně může být argument „malé děti“ celkem někde), tak bych se neměl divit, že se to jinému nelíbí.

          3 0
          • Barak  

            Hodně štěstí s kempovanim na zajímavých místech treba ve Švýcarsku, se nedoplatis.:-)

            2 0
            • -b-n-x-  

              Je to takový problém i s karavanem?

              Ale já to chápu. Když potřebuješ najít problémy, tak je najdeš.

              Pokud bys ale hledal řešení, tak je taky najdeš :-)

              3 0
              • Finidi  

                Problém je hlavně s karavanem… To prostě nechceš :o) Nemůžeš s tím kempovat kde chceš, alpská sedla s tím taky nechceš vyjíždět, do dost hodně míst máš zákaz vjezdu…

                Na takové cestování vidím jako topku VW Caravelle nebo MB V-cokoli … Nejsi limitovaný jako karavany, auto je rychlejší, vlezeš se do limitu 2m (vjezd na nektere odpočívadla je pres bránu, která tam právě neumožní vjezd karavanům), řídí se to podobně jako osobák.

                0 0
                • -b-n-x-  

                  Takže ale problém i když chce fotit jenom Dana. Nebo ne?

                  Jinak, přesně proto bych takové auto (karavan) do ježdění po horách nechtěl. Ovšem někde na západě usa by to mohlo být ok.

                  0 0
                  • Barak  

                    Nevím přesně, čím tam jeli. Ale jedna věc je někam dojet, tam zaparkovat, pokochat se, cvaknout fotku a jet dál. Druhá věc je, kempovat tam x dnů. To je prostě zakázaný.

                    0 0
                    • goofy  

                      No otázkou je, jestli na trase 4200 km nebo kolik, musí 5 dní fotit zrovna ve Švajcu… :-)

                      1 0
                      • Barak  

                        To asi ne. Ale řekl bych, když se podíváš, přes které státy se jelo, že na většině té trasy platí podobná omezení. To ale není úplně podstatné. Chtěl jsem tím jen říct, že nafotit závodníky, které jsou roztaženi po tak dlouhé trase, nebude úplně tak triviální, jak by někoho na první dobrou mohlo napadnout.

                        0 0
                        • nomecz  

                          naprostej souhlas, po par dnech tam byly rozestupy v řádech stovek km a mezi koncem a začátkem závodního pole dokonce tísíce. Trávit na každém spotu x dní aby někoho nafotil asi není moc reálné.

                          0 0
                          • Mikikuba  

                            To prece muselo bejt jasny od zacatku. Aby tam mel fotografa slibil neco co bylo naprosto nerealny. …cili jasna jeho chyba.Polman nejel prvni ultra musel to vedet.

                            0 2
                • marco  

                  Hele já mám ten pocit že měl něco podobného udělané z dodávky a né karavan dýchavičná klasika. I když v Estonsku se mu to rozbil a hlásil o 24 h později návrat do Čech a Daniel tam přijel až za pár dnů takže pobaltské země a celé Polsko spolu na cestě nebyli.

                  0 0
                • Miles90  

                  Několikrát jsme byli s karavanem na Giru úplně v pohodě.

                  0 0
            • Finidi  

              Souhlas, Švýcarsko je v tomhle směru fakt peklo. Země jako taková opravdu moc krásná, nádherné panoramata, ale zadara zaparkuješ maximálně u nějakého obchodního centra nebo někde vysoko v horách. Jinak všechno oploceno a samé zákazy. Samozřejmě se dá za parkování zaplatit…

              0 0
              • -b-n-x-  

                Zase je to taková trochu bojovka, spát „navolno“.

                Ale myslel jsem, že to tady všichni musíte znát velice dobře.

                0 0
          • bobson41  

            za mně byla už chyba byla v tom přijet na start a postavit pořadatele před hotovou věc , tohle se má řešit minimálně několik dní předem .

            2 0
            • -b-n-x-  

              Tak možná kdyby byl ten pořadatel „normální“ a v pohodě, tak by nebyl problém. Ale asi mu to úplně nesedělo, to jak to tady češi pobrali.

              Já mám trochu ještě obavu, abychom se nedostali do pozice „všichni na západě našim sportovcům ubližují“. Jako to vidíme více na východě.

              0 0
              • Mikikuba  

                Ten poradatel byl normalni. Vyzadoval co se na zacatku dohodlo. A Polman si to „ohnul“ jak se mu hodilo. A neni to poprvy. Uz jsem psala vyse.

                0 2
                • JachymP  

                  Poprvý to bylo kdy? Můžeš k tomu něco napsat prosím?

                  0 0
                • -b-n-x-  

                  No, podle těch dosavadních informací tak trochu asi měnil nějaké dohodnute věci.

                  Měli si to všechno sepsat, dát od právníka razítko, a bylo by to jasné :-)

                  0 0
                  • Barak  

                    Pořadatel mu měl fotografa zamáznout hned na začátku a nebyly by žádné pochybnosti.

                    0 0
                    • zirecek  

                      Teď už by to asi pořadatel zamáznul hned před/na startu. Avšak je to pohodový závod, tak se snažil najít řešení. Bohužel závodník zbytečně natahoval strunu… Klidně ho mohli diskvalifikovat a šmitec. Závodníkovi a jeho PR to výrazně pomůže, kniha se bude prodávat výrazně více, takže pohoda, :-).

                      0 1
                  • sodek  

                    Včetně předpokládaného pořadí v cíli. :)

                    Taková akce bude vždycky živá věc s reakcí na aktuálně vzniklou situaci. Tady je pěkně vidět střet dvou kultur, nepochopení, možná svévole a pousta dalších věcí. Včetně toho pověstného rýpání se v lejnu.

                    0 0
                  • bobson41  

                    proč do toho tahat právníka ? Ten závod už absolvovalo X lidí a všichni pochopili pravidla . Pořadatel dojel na tom ,že se chtěl domluvit s někým kdo se domluvit nechtěl a ve všem hledal jen kličku jat to ojebat .

                    0 0
              • Gwaihir  

                Hlavně těch chyb bylo víc a asi na obou stranách. Za mě měl mít fotograf tracker a hodně by se předešlo nějakým nedorozuměním.

                0 0
              • jonti  

                Kdyby byl pořadatel důsledný, tak by mu fotografa na startu nepovolil nebo ho potom po nedodržení nereálného slibu diskvalifikoval. Řešit to takhle po závodě není dobré.

                1 0
    • Kos_CZ  

      Bude zajímavé si poslechnout názor druhého českého účastníka závodu…

      0 0
      • Raada  

        Kuba zazil behem svych zavodu uz lecos a treba pri jednom zavodu za zeptani se kolik zbyva do cile byl druhym zavodnikem malem nahlasen organizatorum. Proste bez asistence a pomoci muze jit skutecne az do extremu a pak i jen vedomi, ze pobliz je kamos s dodavkou muze psychicky velmi pomoci a tohle muze byt jadro sporu. Na info od Kuby se taky tesim…

        0 0
        • Gwaihir  

          To jedou bez smartphone, že neví, kolik km je do cíle?

          0 0
        • -b-n-x-  

          Pokud ten závodník není chovanec ústavu s nějakou těžší diagnózou, tak rámcově musí vědět kolik tak má do cíle. I bez smartfounu, mapy, kompasu i sextantu.

          Anebo je někde z mongolska a o evropě netuší ani prd.

          0 6
          • McBlacky  

            Zkus si jet ultra a pak si povime ;)

            Po trech dnech v sedle se spankem 2hod denne je z tebe chovanec totalni, ze bys byl na uzavrenem oddeleni pod dozorem.

            5 0
            • Esi  

              hlavně po těch 3 dnech už by jsi se měl na kole pohybovat jen po uzavřném okruhu protože budeš nebezpečný širému okoli, on takový mikrospánek na kole nebude nic moc

              0 0
              • McBlacky  

                Realne zazijes situace ze nebudes chapat. Jedes s typkem lehkej usek, on vyjede ven, slozi se v pangejtu- celkem crash- a kdyz se jdes zeptat jestli je ok, tak spi. Nebo jedes a uprosted dne uprostred asfaltky lezi typek, zastavis, dotaz jestli je ok, to ho vzbudi a jen ti rekne, ze se nazahnul na teply asfalt. Nebo uprostred dne cumi dva lidi do mapy, oba maj v ruce garmina a nikdo nevi kde je, natoz kam ma jet. Jo a jedna se o krizovatku tri cest (jeden z chovancu jsem tady byl ja, clovek co vyhral celkem dost mtbo). A dalo by se pokracovat…

                5 0
                • AussigBiker  

                  V jednom dokumentu, asi to byl dokument o Sváťovi Božákovi na RAAMu, bylo, jak byl rád, že někoho dojel, že do zpříjemní cestu. Ten dojetej týpek byl úplně mimo a povídal si s bílou (v USA žlutou) čárou něco s krajnicí, či co. To mě pobavilo :)

                  0 0
                • Esi  

                  Já jsem na tohle málo masochista, tak ze nejvíc jsem jel v rámci jednoho dne 250km, tam se k takovým stavům člověk nedostane :-)

                  0 0
                • Enron  

                  Říkal bratráek jak to jednou na Loudání poslal přes svodidla a kolega (nevím jestli jsi to nebyl ty náhodou) to jen lakonicky komentoval slovy „Tak jdeme asi spát ne?“. Já se k tomuhle na Mílích nedostal, ale ale občas měl člověk pěkně vymleto.

                  0 0
                • l-e-t-o  

                  popis toho pádu mi připomnělo zážitek s kámošem, když jsme jeli asi jen 3 km zpátky domů od jiného kamaráda. V noci, já přední světlo, on zadní blikačku a hodně pod vlivem. Naštěstí po cestě, kde i přes den projedou dvě auta za hodinu. Šněroval jsem si to od krajnice ke krajnici, kámoš byl kousek za mnou a najednou slyším „ááá“ a žuch. Zastavím, jdu ho hledat a kámoš ve škarpě. „Ty vole, cos dělal?“ a on na to jenom: „Nevím, asi jsem usnul“. Naštěstí to skončilo jen pár škrábanci.

                  0 0
                • Kos_CZ  

                  To je na delších vzdálenostech asi běžné – kombinace spánkové deprivace a únavy udělá svoje. Nejdřív si začneš povídat sám se sebou, pak s neživými předmět a pak ti ty předměty začnou odpovídat… :D

                  0 0
            • Mikikuba  

              Presne.

              0 0
            • -b-n-x-  

              No tak to by se pak takové akce měly zakázat!

              0 0
              • Raf  

                Ne, takové akce by se měly vyzkoušet :D

                4 0
                • -b-n-x-  

                  Jako, že by se na cesty přidali další nebezpeční elementalove?

                  Tady nám pocit, že mi možná uniká nějaká pointa. Ale co, nemusím rozumět všemu :-)

                  0 0
                  • Raf  

                    Tak z praxe mi přijde, že množství zraněných účastníků ultrazávodů zraněných v důsledku únavy je spíš nižší, než by se dalo předpokládat :D Zraní se asi snadněji, než ležením doma na gauči,výletem na nedělní kafe, sportovní výjižďkou, ale asi nikdo do ultra nejde s tím, že „lepší mrtvý, nežli druhý“.

                    4 0
              • Barak  

                To by nevyjela polovina kamionů z východní Evropy.:-)

                3 0
                • Esi  

                  No pamatuju článek v novinách kde psali ze nějakého rumuna zastavili 20km před Bratislavou a jel bez pauzy ze Stockholmu ????

                  0 0
    • Jan D.  

      Jestli to tu už někde je, tak pardon. Rozhovor s Polmanem na DVTV

      https://video.aktualne.cz/…c1f6b220ee8/

      2 0
    • larssen  

      Jakub Gsela má před sebou posledních 28 km: https://www.followmychallenge.com/…ape-tarifa22

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.