BLOG: North Cape 4000 | Evropou z jihu na sever za 11,7 dne

165 nepřečtených
  • Aleš Berany Duc

    Ahoj,

    MÁTE CO ČÍST…? Něco pro vás mám :) Já to dopsal! Bylo to snad ještě těžší to psát než šlapat, ale je to konečně venku.

    Můj blog závodě NorthCape4000 na 4 360 km z Itálie do Norska na North Cape na kole, bez suportu, za 11 dní 18 hodin a na 2. místě si můžete přečíst zde na mém blogu BERANY DUC

    Tak pěkné početní přeji

    Aleš

    • PatrikKalista  

      Tohle bude dobré čteníčko.

    • kotew CZE JIHLAVA  

      Gratulace k bedně a smekám, parádní počteníčko, jo tohle mě baví:-)

      A jak jsem to četl, tak jsem ti zároveň fandil, aby jsi tu bednu dal:-D, fakt moc pěkně sepsaný.

    • šlapatko  

      Dávám do oblíbených. Po práci přečtu.

    • mattew1  

      No respect velkej :) tolik toho pretrpet…ale zazitek to musi bejt neskutecnej na celej zivot. Jinak asi tam mas par nul navic v poctu spalenych kalorii :)

      • Aleš Berany Duc  

        Nn, nuly jsou tam správně, ten udaj je v kaloriích ne v kilokaloriích (kcal), takový chyták, test pozornosti… ;)

        Utrpení resp. všechno špatné se rychle zapomíná a zůstává jen to pozitivní, zážitek na celý život. Přesně tak jak říkáš. Díky.

        • jannk  

          Stejne mi ty kalorie nesedi – 45 592 000 kalorii, 45592kCal za 11.7dni, tj je cca 3900kCal/den – to je jen dvojnasobek bezneho prijmu, to mi prijde strasne malo. Ja kdyz se nekdy odhodlam k 300+km, tak v pohode spalim nejmene 2× vice …?

          • petyn  

            Podivej se jakou mel prumernou tepovku 107. To ja bych mel tak 155 

            • jannk  

              Tu vidim, ale i tak mi to prijde brutalne malo (jako nezpochybnuji to, jen me to prekvapuje, skoro mam chut spocitat kolik joulu je potreba na presunuti telesa na takovou vzdalenost :-)

    • Jan_UL  

      Celý teda celkem hardcore a ten závěr byla taková třešnička na dortu. Já bych teda s takovým spánkovým deficitem a zadnicí na maděru nebyl schopen po několikátým dnu dobrovolně opustit spacák. Míru utrpení bych přirovnal trošku k předválečným Tour, to bylo místy taky masakr :-)

      • Aleš Berany Duc  

        Díky. Právě spacák musíš opustit okamžitě, jak zazvoní budík, jinak to nejde. Takový to „ještě 5 min“ je cesta do pekel. ;)

    • MateSP  

      Vždycky, když čtu tvé zápisky, se mi zvýší tep. Asi při tom podvědomě šlapu :-D To je prostě něco! Takový výkon a odhodlání a vůbec všechno. Nechápu, jak to děláš. Díky za bezva čtení. Mimochodem, jak velký máš tretry? Na jedný z fotek vypadají obrovský. Je to kvůli hodně tlustým ponožkám?

      • Aleš Berany Duc  

        Jak to dělám, mám to nějak v sobě. Něco si umanu a jdu po tom hlava nehlava. Proste beran, no:)

        Tretry jsou 45,5. Civilni boty mam vetsinou 44–44,5. O ponosky neslo, vybiral jsem si ty tretry s letnima ponoskama a proste tahle velikost mi byla nejlip. Italove maji to cislovani nejak mimo :)

        • MateSP  

          Dík za reakci. Fotka to dost asi zkreslovala. S tím číslováním to znám. Někdy se vejdu do 44 a jindy je 46 akorát.

    • šlapatko  

      Jako vždy paráda.

    • Lucase  

      Kloboucek!!!

    • jannk  

      Moc pěkné! Jaké je to 3T? Když odhlédnu od ceny, vybral by sis ho znova? Díky moc

      • Aleš Berany Duc  

        Diky. Z 3T Exploro jsem porat nadseny a ano vybral bych si ho určitě znovu. Libi se mi ta univerzálnost a pritom zadna ztráta na rychlosti. Kdyz tam dam ten silniční set kol, tak je to skvělá rychlá agilní silnicka.

        Nicmene abych jen nechvalil, od začátku mam problem s uchycenim sedlovky. V na silnici ok v terenu mi stale po čase zajizdi. Je to úplně debilni mechanizmus, zkousel jsem i karbon pastu, hrubsi karbon pastu a stejne to po case zajizdi. Nova generace Explora (jina predni vidle, uchyceni brzd a prave sedlovky) uz to ma jinak, takze kdyby, urcite bych do nej sel, ale do te novejsi verze.

        • jannk  

          Diky moc, stara verze explora uz stejne v moji velikosti neni a nebude, tak ja teda vyzkousim letosni model :)

          O rozdilu flat-mount/post-mount jsem vedel, to, ze maji i novou vidli ne, zkusim si o tom neco najit.

          • Aleš Berany Duc  

            Super, pokud do toho Explora pujdes nebudes litovat, to ti garantuju! Ta vidle je prave modifikovana na flat-mount, to je jediny rozdil.

            • jannk  

              Aha, tak to neni uplne nova vidle :)

              Jen jeste musim vyresit prevody, dozadu kvuli snadne vymene zapletu silnicni kazetu, tj max 34z, ale to potom nepokryju zadnym jednoprevodnikem vepredu, takze dvojplacka … ale i silnicni kompakt, tj nejpomalejsi prevod 34–34 je pro me do hor moc tezky, takze budu potrebovat dopredu horske kliky … no proste to jeste budu muset poresit.

              • Raf  

                Nevím jak rychle to potřebuješ, ale už teď dělá myslím FSA silniční kliky s menšími převodníky a nové GRX sady od Shimana je budou mít taky.

                • jannk  

                  o FSA jsem premyslel, ale silnicni kliky FSA vazi zhruba tolik, co ram s vidlici .. vcetne plneho bidonu s vodou :)

                  GRX fajn, ale 2020 … ale dik!

              • Aleš Berany Duc  

                Nerozumim „…dozadu kvuli snadne vymene zapletu silnicni kazetu“, co je na vymene silnici kazety jednoduzsi nez mtb? Ja jsem s jednoplackou nadmiru spokojen mam 42z, jeste uvazuji ze nekdy dokoupim 38z placku na nejaky brutalnejsi profil zavodu, ale zatim neni treba.

                • jannk  

                  No mozna to je blbost, ale myslel jsem, ze kdyz na horsky zaplet dam 36z pastorek a na silnicni 25z, tak ze uz bude potreba rozdilna delka retezu, coz by byl opruz…?

            • jannk  

              Tak jo, objednano, ukecal jsi me :)

              (ok, uz jsem byl rozhodnuty drive)

    • Mohy  

      Ahoj, krásný počtení! Byl sem jeden z těch co ti mával v Praze:) Vykon neskutecnej, fakt velká gratulace…

      A co Loudání jak se na něj chystáš? Budeš si brát T3 v teréní verzi?

      • Aleš Berany Duc  

        Diky, i za to mávání! :) Loudani? Z toho mam pekny vitr, prijde mi, ze by to bylo rychlejší bezet nez slapat na kole. Vzhledem k tomu převýšení bude kolo spis zbytecna zatez nez nejaka vyhoda. Velmi pravdepodobne na 3T nepojedu, pozítří mi prijde novy horák, tak ho asi pokrtim tam. 3T na to nema převody, musel bych tam dat uplne jiny groupset. A trénink? Jako dycky, jezdim do prace na kole:)

        • Mohy  

          A já sem se těšil že tam budem na gravelu dva:) jestli to opravdu bude tolik tak to bude peknej masakr! Aspoň budou intenzivní zážitky:) tak hodně zdaru při tréninku a za měsíc na startu…

          • Aleš Berany Duc  

            Me to furt vychazi, ze gravel bude asi nevyhoda. Na kazdych 22 km musime v prumeru nastoupat +1km aby to vyslo 830km +38 000m. Tzn. to musi byt takove prdaky, ze do kopce (kor s gravelem kvuli prevodum) budeme furt tlacit a pak ty sjezdy asi budou stat taky za to (kor na gravelu). Tzn. proto asi sahnu po tom MTB. Dalsi vec ja nejsem moc dobry technicky jezdec v terenu a odpruzene MTB alespon neco odpusti/pobere. Nicmene jak rikas bude to peknej masakr, tak na startu cau! :)

            • CannondaleF29carbon  

              Do jakého MTB jdes?

              • Aleš Berany Duc  

                Zase to bude něco trošku mimo mainstream švýcarská KOBA 29-SENTIERO-C2 UL, uz se nemuzu dockat.

                • McBlacky  

                  to je hodně luxusní záležitost. Proč padla volba na tohle?

                  • Aleš Berany Duc  

                    Jj, je to pecka:) Okukoval jsem to kolo na ForBike u Bikebrother's a nakonec jsme se s klukama domluvil na nejake spolupráci na propagaci.

                • raw 4  

                  Hm tak vidim, ze pan je fajnšmekr :-)…

                  • Aleš Berany Duc  

                    Nebo jak se rika, nejsem tak bohaty abych si kupoval levne veci. ;) Predchozi celopero (Kona) jsem mel 13 let, předchozí silnicku 11 let, tzn. radeji posertim a pak koupim neco lepsiho, protoze na tom pak budu litat 10 a vic let.

            • McBlacky  

              kdo umí jezdit a má na to kolo, tak dokáže stáhnout dost z kopce. Si pamatuju, že z Pradědu jsem na 800m klesání sjel 10+ minut na skupinku. A to nebyl zas tak extra mordor. Když je to na hranici tlačení pro méně zkušené na HT, tak na fullu uděláš minuty i na pár metrech.

              • Aleš Berany Duc  

                Jj, full bude i moje volba ;)

                • McBlacky  

                  Jedina nevyhoda je, ze kdyz je echt hnusne tak pozavodni servis muze dost bolet. Jinak jen pozitiva

                  • Fran-tic  

                    no ještě u kola které má vybráno, to bude velmi dost bolet :)

                    • lumyr  

                      A co je na tom kole tak zázračně jiného, než na jiném podobném? Asi nic co :D

                      • Fran-tic  

                        já nevím, ještě nikdy jsem neprohnal kolo, které má MOC ke 200 tis. v závodním módu bahnem :) Ale netěší mě to teda i na mojem „lowcost“

                    • Aleš Berany Duc  

                      To kolo je samo konfigurovatelne, tzn. nesel jsem do XX1. Je to na GXu nejsem zavodak, ktery by XX1 vyuzil…

                      • Fran-tic  

                        :) jsem si nevšiml, tak to potom všechno dává smysl a volba zní více než lákavě. ono na bajku v dešti ty komponenty trpí diametrálně více než na silnici …zlatý běhání v tomhle :)

                        • Aleš Berany Duc  

                          jj, na behani mi stacilo šetero parů bot (dle terenu a podminek), trailovy batoh a to je v podstate vse… Njn :)

                  • Mohy  

                    Zas na druhou stranu Loudání si podle mě naposled na fullu vyhrál Ty (2015) jinak to byl hadrtail nebo úplně bez odpružení…ale je to i dost o tom kdo na tom kole sedí:))

                    • Raf  

                      Tak on Blacky je (byl :) ) přeci jen víc závoďák než vyznavač bikepackingu. A k tomu se full hodí :)

                    • McBlacky  

                      tj, ale jestli myslíš Štěpána a Martina, tak oni na ultra mají najeto min 2× a v případě Martina i 3× co já, když jsme stáli na startu. Proto se hodí mít výhodu materiálu.

                      Na starým epicu to bylo servisně do desítky i po tom největším humusu (vydřenou vidli po povodnovým ročníku počítám extra, ta šla rovnou do popelnice), dneska na to vzít svýho závodního top fuela na xx1 tak to budou úplně jiný částky.

                      Když máš hladký povrch, jednou páčkou kolo zamkneš a jakmile máš jen trochu terén, tak full je efektivnější o tom se snad nemusíme bavit.

                      Váhově se bavíme o kilu navíc, max 1,8kg v případě HT s pevnou, když budou mít kola stejnou specifikaci.

                  • Aleš Berany Duc  

                    Tak poloudaci servis je hotovy. Rozborku, zborku a vycisteni vseho jsem si udelal sam, zbytek zbyl na servis:

                    • vycentrovani predniho kola (skryty balvan v listi ve sjezdu 2. den, ja polet pres riditka, na prednim kole osma, ale dalo se s tim jet az do cile)
                    • novy retez (vytahany po cca 1000km)
                    • sestelovani prehazovacky
                    • novy predni brzdovy kotouc + redukce a prechod dopredu na 180mm (puvodni 160 pretopena a znicena jak jsem sjel desticky)

                    Ucet: 2 750,– Kč

                    Myslim, ze ok.

                    • McBlacky  

                      jednak máš kolo funglovku a druhak bylo relativne hezky. každopadne bud rad :)

                    • embi  

                      A servis tlumice a vidlice? Ted je mozna brzy, ale uz to budes mit za par:)

    • kiwaf  

      Precteno, super!

    • petyn  

      Kloboucek. Jeste ted po precteni mi z Tebe boli prdel ;) Velky respekt.

    • Klabrdon  

      Paráda, četl jsem to jedním dechem a normalně mě z toho rozbolely nohy :-) Skvělej výkon, smekám až na zem!

    • Espen  

      Přečteno, pěkný. S kolika kilama vyrážíš a dojíždíš? Na videích je vidět, že oproti těm chrtům máš zásoby. Asi to ale funguje, že má tělo z čeho brát.

      • Aleš Berany Duc  

        Diky. Ja mám váhu dost pohyblivou, takže zatím co v zime mám kolem 83kg, do konce jara se dostanu na „zavodni“ vahu cca 77–78kg, coz je stale dost oproti tem chrum, jak rikas. Takze ano mam z ceho brat :) V Irsku jsem mel po zavode cca 71 kg, tzn. 6 dolu, po NC4K to nebylo tak hrozny cca 4 kila dolu. Dobrat to zpět pak dokazu naprosto nevázaným obžerstvím v řádu několika dní. :)

    • McBlacky  

      klobouček. Ty nervy to je klasika u ultra, moc tomu nejde předcházet.

      Ta průměrná doba pohybu 15 hodin je trochu na úkor tempa ne? Tzn víc odpočinek a větší kudla.

      • Aleš Berany Duc  

        Ad ruce) no neco s tim delat jde, ale nevim jestli to bude stacit. Poresil jsem gelove inserty, dvojte omotavky, upraveny posed, sirsi pneu. Uvidim v lete na #TPBR, ale bojim se toho, nechci se zase na 4 mesice odrovnat. Ale tak bude zase misto kola beh:-)

        Ad doba pohybu) Jj, asi ano, sice spim 3–3,5h ale ta cela zastavka zabere 4–4,5h. Pote prostoje po ceste, zastavky na jidlo, obcas neco vyfotim, ono se to nascita, nicmene kdyz uz jedu jedu kudlu vzdycky.

        • McBlacky  

          Posilovat malinko pomuze a pak namerny davky vitaminu kratce pred a v prubehu. Bohuzel diky mechanicky podstate tomu nejde zamezit. Na silnici to je horsi, na Loudacce se ti to nestane. Obcas se projdes a ulevis tomu a taky je to kratky.

          • Aleš Berany Duc  

            Jj, taky doufam, ze na Loudani to bude z tohoto pohledu ok, protoze na konci cervence musim byt ready na Three Peaks Bike Race. To bude zase na silnici, tak snad budou ruce ok.

            Ja si furt rikam, jestli na to Loudani ma cenu to kolo vubec brat, kdyz ho budeme vzhledem k udavanemu prevyseni furt jen tahat. Jestli by to nebylo lepsi proste jen bežet :)

            • McBlacky  

              to nemusí být pravidlo. bylo i relativne rovinatý Loudání, kde jsme tak 40–50 nachodili a pak byly Loudacky kdy jsi nešel/nemusel jít ani metr – což je výjimka. Average bych videl tak na 10–15km pěšky. Letos to je delší, tak asi toho bude víc. PAk je otázka co projedeš/sjedeš/vy­jedeš. Já některý prudký veci chodil cíleně pěšky, byt normálně bych je jezdil. Dolů jsem se snažil všechno a po rovine taky.

              • Aleš Berany Duc  

                Jj, díky za rady. Chození mi do kopců neva, mám jich něco našlapáno/povy­bíháno v rámci ultratrailu. O víkend jsem kolo zkusil prvně na závodě Rakovnická60 a super, nicméně, trošku se bojím těch bezdušáku. 2× jsem píchnul, mlíko to pobralo jen při nízkém tlaku. Když jsem pak doma dopumpoval zpět na 1,7baru zase to začalo unikat a mléko stříkat. Ta díra je asi už na knot, musím něco dokoupit, nemám. Kdyby měl tip, díky. Ještě mrknu na diskuse tady o tubelesss, jsem v tom uplná lama.

                • 01carbon  

                  Pro race jsou asi nej knoty dynaplug. Pokud mliko opakovane neda defekt tak plast na kole shodit z jedne strany rafku ocistit, nechat chvili oschnout a zalepit zevnitr normalnim lepenim na duse. (ojeb na doma ve stojanu). Hodne zalezi I co je tam za mliko. Ale pokud to bylo nove a nedalo tak je to divne- nejake mliko bez latexu? Je dobre mit lahev mlika doma a cca po 2mesicich dolit vymenit, prip. s sebou nekdo vozi lahvicku cca 60ml s novym tmelem ktery doliva v pripade defektu.

                  Drzim palce beranum :)

                  • Aleš Berany Duc  

                    Dynaplug uz mam objednany, tak sand do Loudani prijde. Jj, to co pises s tim pripadnym zalepenim zevnitr, to je fakt jen na doma, protoze bez kompresoru to uz nenafouknes a to ani CO2 bombickou, to jsem zkousel vcera a pak jsem vecer objizdel vsechny bezinky abych nasel kompresor s redukci na galuskovy ventilek :)

                    Jak jsem to vcera rozebral, tak bych rekl, ze si to mliko nacuclo vodu (asi 18× se pri tom zavode brodila/prejizdela ricka Javornice, kde jsem to taky pri prujezdu ricky pichnul) tim se to mliko zredilo a taky ztvarohovatelo. Proste vevenitr byla spis pruhledna vodicka a na vnitrku plaste vysrazeny hrudky, kdyz jsem to z toho vytrel tak to vypadalo jako hromada zluteho tvarohu… Nevim.

                    Nalil jsem tam nove milko Schwalbe a asi ok. Ktere mliko doporucujes, ty? S plastemi si taky nejsem jisty, dali mi tam Schwalbe Racing Ralph. Jizdne ok, ale moc velkou ochranu proti pichnuti asi nemaji…

                    Jj, s pohotovostni lahvickou 60ml mlika pocitam. Plus jsem koupil jedno Tubolito 29" v pripade nejvetsi nouze tam soupnu tuhle dusi a jedu dal.

                    • Paja  

                      Ten prvni odstavec – nezkousel jsi to nahodit s nevysroubovanym ventilkem?

                      Tmel od Schwalbe je Notubes.

                      • Aleš Berany Duc  

                        Ano, zkousel. Pak mi to doslo, ze byvalo to chtelo ten ventilek uplne vyndat a jen ten plast tim COckem nahodit.

                        Nn, ten tmel od Schwalbe co jsem pouzil se jmenuje Doc Blue.

                        • Paja  

                          Presne tak, vysroubovat vnitrek ventilku, a pak to nahodis.

                          Doc Blue je pry NoTubes.

                    • 01carbon  

                      Tesne pred loudanim bych dolil mliko notubes race nebo orange a lahvicku s sebou. Bacha tubolito se sroubovacim ventilkem muze byt problem – cca 2tydny zpet osobne vyzkouseno a zachranoval me kamarad normalni butyl dusi;) s tim (ne)nahazovanim pouze komresorem je blbe. Chtelo by to kombinaci rafek plast ktera jde I norm pumpou nebo bombickou. Bacha ty male 16gr bombicky daji plast cca 29×2,2 ani ne jednou a je treba druhou bombickou nebo dofoukat pumpou. Redukci presta-auto ventilek po zkusenostech vozim vlastni. Jake plaste (odolnejsi) napis Blackymu jestli se Ti tu neozve. Ja jsem proti nemu jen teoretik.

                      • 01carbon  

                        Pokud mliko notubes race tak dobre promichat jsou tam asi 10mm dlouhe chlupy vlaken, ktere jsou na dne.

                      • Aleš Berany Duc  

                        Ok, Notube Race objednano, nacetl jsem si recenze, vsichni chvali, asi je to fakt to nej. To co tam mam ted je velke zklamani. Dirka ani ne 0,5 mm a to mliko to neda. Takze jsem tam vrazil (zatim) knot, aspon jsem se to naucil :)

                        Ad Tubolito a v cem presne byl problem? Uz ho mam, vypada to v pohode…

                        Jinak teda tubeless… to aby s se bou teda clovek tahal veci… zlaty duse, pumpicka a zaplaty :)

                        Redukci na autoventilek, uz jsem si taky poridil.

                        • 01carbon  

                          Prodava se verze tubolito s ventilkem ktery je sroubovaci. Nikoliv jen vnitrek ventilku. Nechce se mi to na tel hledat – ukazat. A ten ventilek se sroubuje do umelohmotneho zavitu ktery je vylisovany pri vyrobe. Jemny zavit fi cca 4–5mm. Bud jsem ho vytrhl pri pumpovani nebo mam volsovy ruce. Skoncilo to tak ze po nafoukani ten ventilek vypadl, jeste jednou jsem to zkusil a potom mi kamarad pujcil normalni dusi. Ale dela se I tubolito s ventilkem pevne pridelanym jako normalne vsechny ostatni duse. To mliko Race tam lej nejlepe cerstve pred lodackou.. Pokud je schwalbe mliko notubes tak to je s tim race misitelne. Az pojedu pres roudnici tak dam vedet – treba u trumpety?

                  • Aleš Berany Duc  

                    Dynaplug, fakt super vec! Na loudani se mi zapichla do zadniho kola vetev, dira o prumeru asi 7–8 mm. Narval jsem tam ten megaplug a i pres to, ze tam trochu plandal, zbytek utahlo mliko (No Tube Race) a ja do 15min mohl jet dal. Moc dobra vecicka.

                • McBlacky  

                  pláště já vozil vždycky odolnější (než vozím na závody) a i s trochu vzorkem na předek. Tech pár gramů navíc tě nezabije a mít ve předu víc gripu se hodí když v noci někde valíš a najednou potřebuješ hodně brzdit a samozřejmě do bláta je to taky fajn, že nemusíš pořád dávat pozor jak na bruslích. Ono obecně v unavě se zpomalujou reakce, takže jistá rezerva v odolnosti se hodí. Zase nejedeš tak rychle, nebo ne pořád.

                  • Aleš Berany Duc  

                    Dal bys konkretni typ jaky plaste bys mi doporucil zn. a typ. Ja se v MTB plastich neorientuju a nemam ted moc casu to studovat. Diky moc, jo a jeste shanim mapnik, taky jeste nemam :)

                    • McBlacky  

                      Ja jezdil rubeny, ty nejlepsi s textra jsou vyborny. Mozna jen trochu uzsi na udany rozmer, jinak ok. Solidni je i maxxis icon nebo bontrager xr1 team issue. Ralf je odolnosti prumer.

                      Mapnik na Loudani je lepsi vzit s vetsi plochou, treba klasicky Miry je na hrane, ja mam od Autopilot, najdi si kontakt a zavolej mu, poradi ti a domluvite se. Je i levnejsi

                      • Polka  

                        Ramach má největší 30,5×28, ale Miry až 35×30. Já vozím teda Miryho 30×30 na všechno.

                      • Aleš Berany Duc  

                        Ok, diky moc za cenne rady.

                        Co se tyce mapniku, asi pujdu do Miry, co jsem cetl, tak je lepsi a odolnejsi, rozmery ma ruzne dle potreby. Diky

      • Manzak  

        Zkousi nekdo na techto zavodech BCAA, ma to nejaky vliv na rychlost regenerace, treba skrz tech par hodin spanku?

        • McBlacky  

          Bcaa muzes brat pred, po i pri aktivite.

          • Manzak  

            Jasne, ale jde mi o to jestli to nekdo uziva s tim ze to ma na nej kladny vliv.

            • McBlacky  

              já si sebou vozil vždycky r2, bcaa a sadu vitamínů. Nevím jestli to funguje nebo ne, každopádně je to rozhodně líp stravitelný, než to samé přijímat při ultra z potravy.

        • Aleš Berany Duc  

          Ano, BCAA a slone tablety (a vlastne jeste par Jesenek a Pikao;-) bylo jedine co jsem sebou vezl, vse ostatni jsem kupoval po ceste. S krecemi jsem mel problem jen prvni den, pak uz se telo prenastavilo a vse dal bylo bez kreci, takze ty solne tab. jsem pak uz ani nezobal a vetsinou jsem dovezl do cile. BCAA jsem se snazil zobat kazdy den 3 tablety pred spanim, rekl bych, ze se to vyplatilo. Telo fungovalo celou dobu bez problemu, bojoval jsem jen s nevyspalosti a ne s vycerpanim. Tzn. regeneraci to pri tom omezenem spanku urcite v nejake mire pomuze.

          • McBlacky  

            3 tablety jsou nic a je vlatsne jedno od koho. Na takovou sichtu bys mel brat nasobne vic.

            • Aleš Berany Duc  

              To ano, ale pak bych toho musel mit na 10–14 dni snad kilo…

              Rikal jsem si, ze alespon neco je lepsi nez nic a spolehal i na placebo efekt. Fungovalo to ;)

          • Manzak  

            Ano to jsem slysel podobne, ze uzivat by se melo mnohem vic nez kolik byva doporuceni vyrobce napsane na obalu. Mne by ale zajimalo srovnani, jak moc se to projevuje oproti tomu kdyz to neberes vubec, jestli fakt je to znat treba kdyz jedes jeden zavod bez toho a dalsi zavod kdy se tim futrujes.

        • Aleš Berany Duc  

          Na loudani jsem si BCAA nadavkoval 4tab rano a 4tab vecer. Plus 10 solnych tablet v prubehu dne po 2h. Krece nula i v tech hicech a myslim, ze BCAA byly na regeneraci fakt znat, protze jsem si s sebou vezl zasobu na 5, ale protoze jsem to jel 7,5dne, tak v zaveru uz nebylo co zobat a subjektivne jsem se citil po ranech uz dost jete. Ale na druhou stranu bylo z ceho, takze je to subjektivni…

    • DanMaxbike  

      Paráda, super počtení a budu fandit v dalších závodech.

    • wego1991  

      Gratuluji, seš fakt frajer. 17 kg naložené kolo a takové štreky a nastoupané metry to je teda něco. Krásné 2. místo. Na co se můžeme těšit příště – co bude další ,,vyjížďka''? :)

      Btw: Quad Lock spokojenost? Kryt na mobil máš s origo QL zámkem nebo máš ten univerzální nalepovací na nějakém krytu?

      • Aleš Berany Duc  

        Diky moc. Vyjizdky budou letos kratší, nemám letos tolik dovolene. Takze Loudani a pak Three peaks bike race z Vidne do Barcelony cca 2000km pres Alpy a Pyreneje..

        Ad Quad Lock) Loni, kdyz jsem se připravoval na irsky TAW tak jsem koukal na fotky vsech kol, co se zucastlili v roce 2016. Krom jineho me zaujalo i to, ze min. pulka kol mela quad lock. Tak jsem ho chtel taky, kdyz jsem ale zjistil cenu, tak se mi to tede hodne pricilo, dat tolik za takovou „malou plastovou blbost“, ale nakonec jsem do nej sel. Ted na nej nedam dopustit. Mobil z nej nikdy nevypadl, na silnicce, ani na horaku a to i presto, ze jsem se i nekolikrat vysekal :) Fakt to drzi, pritom jednou rukou mobil okamzite vyndas i zandas, takze fotky pri jizde zadny problem. Ceny tedy nelituji, je to vychytane. Mam tu universal nalepovaci patku, kterou jsem nalepil na kryt mobilu. Ale bacha ten kryt musi byt pevny plastovy ne ty slidove, na těch to nedrží.

        • jannk  

          Nejaky drazsi mapovy Garmin/Wahoo/neco se na navigaci nehodi?

          Jasne, clovek stejne potrebuje mobil na privolani pomoci, ale to ho muze mit i v kapse.

          • Aleš Berany Duc  

            Nemam mobil na riditkach, kvuli navigaci, na to mam Wahoo. Fotim, pisu sms (pres sytézu reci), telefonuji, hledam ubytovani, benzinku obchod atd…

            • jannk  

              Aha, dik – zajimave. Fakt, ze kdyz nezavodim, tak potrebuji rychly pristup jenom k navigaci (takze Garmin), na vsechno ostatni mam cas si zastavit. Ale fakt, ze par fotek jsem uz taky ozelel, protoze se mi nechtelo brzdit a vytahovat mobil z kapsy (a sacku kvuli vode/potu) neni jednoduche, uz jsem taky jeden rozflakal.

              • Aleš Berany Duc  

                Kvuli vode, desti, potu mam Samsung A3, ktery kompletne je vodotesny a take relative maly (coz uz dneska skoro nejde sehnat) daji se s nim tocit i videa pod vodou :) Tzn. je furt v tom Quad Locku a nesundavam jej z nej ani za deste.

        • wego1991  

          2000 km přes Alpy a Pyreneje je kratší no to máš pravdu :D

          Taky mám právě ten univerzální, ale furt čekám na kryt z Číny, tak sem zvědav – mám to na MTB fulla. Všude to všichni chválí, ale ta cena je fakt šílená. Po rozbalení sem zjistil, že součástí té sady není ten protikus co se lepí zezadu telefonu a musel dokoupit ještě kus plastu za 5 stovek. Takže investice nějakých 1600 zdá se nesmyslná, ale pokud to funguje tak proč ne.

          • Aleš Berany Duc  

            Jj, 2tis km to bude brnkacka :)

            Ja koupil ten set Quad Lock Universal Bike Kit a tam bylo vse. Cena na alze kolem litru bo mirne pres. Ale jak rikam spokojenost nejvetsi.

    • Kubajzik  

      Ty jsi neskutečný borec. Velká poklona! A moc díky za fajn počtení :-)

    • GULIN  

      Respekt

    • koňák  

      Neuveritelnej vykon. Precetl jsem to jednim dechem, klidne toho textu mohlo byt trikrat tolik. Tekly mi smichem slzy kdyzs vyplasil toho chrchlajicicho typka (zena se ptala, jestli jsem se nezblaznil). Velkej respekt.

      • Aleš Berany Duc  

        :) Ale to jsem se fakt bal, hlavne kdyz pak odjel, tak jsem si furt predstavoval, ze jak jsem ho vydesil, tak se vrátí a až budu spát tak mě podřízne nebo tak neco :)

        Diky

    • Fran-tic  

      Jsem to dočetl jedním dechem, pěkně s lehkostí napsáno. Pro mě je bikepacking spojený spíše s cestováním než závoděním, ale i tak mě láká něco podobného prubnout :). A fakt si měl jedny kalhoty a trackoval na suunto? To mi přišlo nejšílenější…hlavně ta energie je největší oříšek v mém případě (hotely teda vynechávám).

      A ještě – mě překvapilo, že máš na 3t jednoplacku. to by ses třeba v tom irsku vytrápil ne? :)

      • Aleš Berany Duc  

        Diky. Tak s lehkostí to napsáno nebylo, je to vzdycky pro me porod to sepsat, ale jsem rad, ze se to s lehkosti cte ;-)

        Bikepacking zavod urcite doporucuji, me na tom prave bavi ta souteziva slozka. Je to dalsi motivace, ktera te donuti kazdy den zabrat ;)

        Jj, v Irsku jedny. Na NC4K dvoje, ale ty druhy jsem ztratil 3. den v cechach, takze mi zbyly zase jen jedny (shodou okolnosti ty same co jsem mel v tom Irsku ;-)

        Suunto Ambit 3 jsem mel jako navigaci a zaznam pouze v Irsku a bylo to uplne v pohode, ale problem byl pak s prenosem tech zaznamu do mobilu resp. na web. Byly to velky soubory, takze to pak moc neslo a ja o skoro vsechny zaznamy prisel. Maji pomelrne malou pamet, takze se to po 4 dnu zacalo prepisovat. Na NC4K jsem poridil Wahoo Elemnt Bolt a to je naprosto spickova hracka, zadny problem, obri pamet, synchronizace s mobilem pres BT nebo WiFi no problem.

        Naopak v Irsku jsem se vytrapil na silnicce s dvouplackou, tam by se mi to 3T hodilo. Prevodove ac je to 3T jednoplacka, tak nejlehci prevod je 1:1 (42z:42z) zatimco na tom Authoru jen 1:1.24 (34z:28z), takze na kopce je to 3T rozhodne lepsi, me lehci prevody (coz byl muj zamer, kdy jsem si ho konfiguroval, dal jsem prevody vic do lehka)

        • Fran-tic  

          Ne fakt to je pecka, mám evropu projetou křížem krážem, takže si dovedu představit ty vzdálenosti a trasu. všechna čest :)

          Jak jsem to dočetl, už jsem měl pomalu obuté tretry a sbaleno s chutí vyrazit co nejrychleji a co nejdále :D.

          3t je parádní, já právě teďka taky půjdu do karbonového gravela s 1×11, tak mě to zaujalo. Je to teda spíš lowcost verze toho 3t, ale aspoň se nebudu bát to někde opřít :)

    • kerim  

      Nezbývá, než hluboce smeknout, pro mě nepochopitelnej výkon, dobře napsaný. Zhltnul jsem to jedním dechem, tam, kdes psal o zimě ,mi běhal mráz po zádech :-)) Tak ještě hodně dalších zážitků, ať máme co číst !

      • Aleš Berany Duc  

        Diky, letos budu dve akce v lete, resp. prvni uz ani ne za mesic (Loudani) takze pak urcite zase neco sepisu. :)

    • raw 4  

      Jsi borec…a ještě mě to baví číst. Klobouk dolů

    • Polka  

      Super! Tentokrát jsem ten report zhltal celej naráz. U toho Irska mi to nějak trvalo, možná to bylo i delší, ale zase podrobnější…ten­tokrát tak akorát, vše důležité. Nechápu tu jízdu s rozedřenou prdelí, to by mě asi deptalo nejvíc. A pobavil hotel/ghost rider :-)

      • Aleš Berany Duc  

        Diky, jj, vzhledem k poctu dni jsem se to snazil max zkratit, co se docela povedlo. Pomohlo mi take to s jakym casovym odstupem jsem to psal. Spoustu jsem uz zapomel :)

        Ad ty nicknames) to ja delam vzdycky, kazdyho si nejak pojmenuju podle sebe, protoze jmena si obecne moc nepamatuju :)

    • Dubys  

      Moc pěkný. Hned mám chuť vyrazit na něco delšího. Asi to zkusím příští pátek na chakupu (130 km) … když bude hezky:)

    • Davidakta  

      Aleši ty jsi mi s tim blogem dal, celý den hltam tvoje zážitky a nemůžu se od toho odtrhnout. Jsi borec jako sportovec a jestli ten blog píšeš sám, tak jsi borec i jako spisovatel.

      • Saul G.  

        Jj. Mám to stejně.

      • Aleš Berany Duc  

        Diky Davide. Jj, jasny blog si pisu sam a věz, ze je to pro me jeste vetsi rehole nez to slapat. Psani jako takove me vubec nebavi, strasne mi trva nez se do toho dokopu, abych vubec zacal. Kdyz uz se dokopu, tak to ze me leze jak z chlupate deky. Jsem schopny kazdou vetu nekolikrat prepsat, nez jsem s tim spokojeny, takze to pribyva jen velmi pomalu a zabere to strasne casu. Ten bych v tu chvili radeji travil jinak (behal, jezdil na kole atd…) . Nicmene, kdyz uz to pak nekdy konecne dopisu a ma to takoveto pozitivni odezvy, tak jsem za to hrozne rad.

        Takze diky :)

        A.

        • Barak  

          Náhodou je to hezky čtivý. Člověk by řekl, že to ze sebe sypeš stejným tempem jako běháš nebo jezdíš na kole.:-)

    • Jožino  

      Super počtení, inspirativní, díky, budu muset naplánovat delší trasu, splnit si sen z juniorského věku…

      • Aleš Berany Duc  

        Na sny není nikdy pozdě, ale člověk se musí prostě sebrat, vyrazit a nehledat důvody, proč to nejde. Ale jasný někdy to prostě okolnosti fakt nedovolí… ;-)

    • Gwaihir  

      Parádní práce a skvělé čtení. Těším se na další reporty. Já bych si po takové době nic nepamatoval 

      • Aleš Berany Duc  

        Diky moc. Já to právě musím psát dýl, abych si toho nepamatoval tolik a nebylo to pak moc dlouhe… ;-) Obecne mam pamet nic moc, ale pri techto zavodech, to jsou tak intenzivni zazitky, ze se do do pameti zaryje hodne hluboko :)

    • Canyon325  

      Parádny článok, neskutočný výkon… sledoval som každý deň Stravu a teda nechápal som :) na Loudání sa ti podarilo ako kvalifikovať? lebo tiež som rozmýšľal nad účasťou, ale do úvahy pripadala len registrácia pre prvých troch v 11:11:11 čo sa nedalo stihnúť…

      • Mohy  

        Stihnout se to dá:) brácha se na Loudani kvalifikoval kliknutím 3krat po sobě:) Aleš dostal divokou kartu tzv. Divočáka…

    • Manzak  

      Tak Alesi vidim ze jsi prave ted na Loudani a je to poradny zahul, takze drzim palce a jsem zvedavy jak ohodnotis svou prvni akci na kole v terenu.

      • Polka  

        Nezabalil to už? Se pořád nějak hodně propadá pořadím a žádné nové SMS.

        • kerim  

          Ono se to pořadí vůbec tak nějak rychle změnilo, alespoň mi to tak připadá :-(

          • Raf  

            Pořadatelé vzhledem k časovému odhadu objetí trasy zavedli volbu „Loudáníčko“, kdy si to mohli v jednom konkrétním místě zkrátit (ten pytel přes Polsko a Slovensko) s tím, že ti zkrácení budou v pořadí až po těch, co to dojedou komplet.

            Rozumná volba, protože s týdenním závodem asi počítal málokdo :D

            Každopádně průběžné výsledky jsou proto trochu zmatené.

            • CannondaleF29carbon  

              Kolik dni čekali, že to pojedou průměrní jezdci?

              • atty  

                To by mne taky zajímalo – tohle už moc nepovažuju za „cyklistiku“, když z průměrné rychlosti i vzkazú zúčastněných vyplývá, že je to spíš o tom, kdo umí rychlejš chodit (někdy se spíš plazit) s kolem na zádech v brutálním terénu.

                Ale zase když to někoho baví, tak proč ne…

                • Fran-tic  

                  upřímně…jsem v beskydech jako doma a ty trasy mám tady moc rád. Jezdí se tu parádní závody např. kopřivnický drtič, kde na 130 km pořadatelé chtějí namotat co největší převýšení (ale pořád tak, aby se dalo jet na kole). Jak jsem viděl tu trasu, nezáviděl jsem jim a taky jsem to trošku nechápal, protože mi přijde jako blbost se tam cpát na xc kolech. Tak snad budou aspoň v cíli nadšení :)

                  • kamaro  

                    Když jsem se podíval na tu trasu, tak mi to také přišlo spíše jako námět na pěší výlet s občasným přejezdem na kole. Zejména ten slovensko-polský hřeben je celkem výživný. Vyzkoušel jsem si ho kousek loni a toho tlačení tam bylo opravdu hodně. Každopádně výzva to je, ale pěkné svezení to teda není.

                    • Fran-tic  

                      přesně jak říkáš, výzva to je. Chápu, že je to v rámci závodu, ale říkám si: proč to dělat? Přijde mi to jako skialpování na běžkách.

                    • atty  

                      +1

                      Právě – myslím, že zrovna „ultras“ blázni jako je Aleš (když už zneužíváme jeho thread :) ), by to možná „zaběhli“ bez kola rychlejš – míst na nějaké svezení tam je celkem minimálně a kolo na zádech v brutálním terénu bude hodně zpomalovat.

                      Ale je faktem, že je to nějaká výzva a většina lidí, co se na to dala si asi alespoň rámcově zjistila, že to není zrovna maratónský XC závod :)

                    • jannk  

                      Kdybych to mel absolvovat ja, tak si vezmu terenni kolobezku. Nahoru se nese lepe, dolu se na ni docela dat jet. Fakt, ze tohle uz proste nema s cyklistikou moc spolecneho.

                      • Mohy  

                        Závod sem absolvoval, dokonce kus s Alešem. Opravdu to bylo maso nejvyššího kalibru:) polomy na Polsko/Slovenský hranici, stojky v Beskydech nebo modrej „pytel“ do Povazsky Bystřice stáli za to…ale za sebe rikam, že bych nezměnil ani metr trati…byli tam lidi co na tom kole sjeli skoro vsechno:)

                        Uz se těším na report od Aleše!

                        Jestli se jedná ještě o cyklistiku nebo ne je asi dost individuální. V propozicích byly parametry trati i její obtížnost zveřejněny takže nikdo nemůže říct ani ň že nevěděl do čeho de;)

                        • Aleš Berany Duc  

                          Presne tak jak pise Mohy, byla to nadherna a tezka vyzva. Ty polomy z toho udelali neskutecnou rubarnu a byl jsem rad, ze jsem mel vse v batohu a na kole zadnou brasnu, protoze pohyb s kolem na zadech byl oproti jinym opravdu o dost rychlejsi. Nicmene krasny useky hlave v Polsku, nahoru sice s kolem na zadech, ale dolu nadherny technicky sjezdy, ktery snad nejsou ani v Alpach, mimimalne okolo Grady kam x let jezdim.

                          Mohy co se tyce reportu, zkusim se na to vrhnout o neco driv nez na tento z NC4K :) Ted ale musim po vecerech nejdrive naplanovat trasu na dalsi zavod Three Peaks Bike Race (strat 20.7) a pak jestli zbude jeste nejaky cas, zacnu psat a bude to bozi, protoze zazitku bylo zase spis na knihu ;-)

                          • Fran-tic  

                            Ovšem Three Peaks vypadá jako nádherný závod. Už jenom ta trasa může být naprosto luxusní :). Sakryš úplně mě to láká.

                          • Gwaihir  

                            Knihu klidně napiš, už se těším. Ale i blog bude pro začátek stačit 

    • Fran-tic  

      Pecka rozhovor

      https://video.aktualne.cz/…cc47ab5f122/?…

      Nějaký ten týden zpět jsem jim psal, ať tě pozvou :)

    • Esi  

      Neskutečný, přečetl jsem blog a respekt, závidím jak musí být po tomhle parádně vyvětraná hlava, pro kancelařskou krysu jako jsem já by to byl úžasný reset, ale na tohle nemám morál a zbytek rodiny by to asi taky nedal 

    • Mohy  

      Zítra Aleš vyráží na další dlouhej závod. Three peaks bike race z Vídně do Barcelony 2000km.

      Tady ho lze sledovat online:

      http://3pbr-2019.legendstracking.com/

      Hodně zdaru Aleši a pořádnýho berana v hlavě!

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.