Nissan Note 1,4 Nebo i Kia Ceed / Hyundai i30 1,4 Škoda Fabia 1,2Htp taky může být.

256 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Zdarec, má ho někdo z vašich známých? Kolik má najeto a jaký mělo závady?

    Ocenil bych zážitky s auty, která mají najeto přez 100 tisíc a nebo i víc. Hlavně závady které se hůře odstraňují doma svépomocí-motoru,náprav…

    Povídání o autě, který má najeto tak 50 tisíc pro mě nic neznamenaj, to je pro mě furt nový.

    Přemejšlim o nějakým novým autě a tyhle se mi zatim zdaj jako nejvhodnější. Hlavně cenově.

    Žádám vás o radu, jelikoš tady se to točí kolem kol a auta většina z vás bere jako normální věc a může jí hodnotit nezaujatě.

    Děkuji vám Pavel

    0 0
    • Smazaný účet  

      A taky převodovka…

      0 0
    • enjoy  

      Určitě neuděláš chybu ať už vybereš kterékoliv z techto dvou..

      Jen bych řekl,že Ceed a Note nejsou auta,která by se dala porovnávat.. na úrovni Notu je spíš Venga.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak zrovna taková rada je pro mě totálně o ničem. To si můžu zajít do autosalonu a tam mi řeknou to samý…

        0 0
        • enjoy  

          Asi jsem tě špatně pochopil,ty byses rád dozvěděl něco autě po ujetí 100 tisíc kilometrů a roku výroby od 2012?Tak to ti tu asi nikdo moc neposlouží.

          Já jsem to řekl ve zkratce,protože z těchto dvou aut ani jedno z nich nemá zatím žádné závažné nedostatky a je to hlavně o tom,jak s ním zachází majitel..

          A i tak si myslím,že jsem ti podal poměrně zásadní informaci,že vybíráš ze dvou aut,z úplně jiných kategorií.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Nemusí to bejt 2012 rok. Třeba nějakej model co má už 2 roky provozu, ale furt se prodává. Třeba nějaký firemní auta, ty maj za chvilku nalítáno dost.

            0 0
    • maajkee  

      jelikoš tady se to točí kolem kol a auta většina z vás bere jako normální věc a může jí hodnotit nezaujatě.

      To je právě strašnej nesmysl, o kolech se tady baví minimálně, tak to prostě je, jak jde ale o auta, tak se tady začnou poměřovat péra o stošest.

      0 0
    • ¨MZ  

      Fabia I HTP 47kW- 100 000km-vyměněný prostřední a zadní díl výfuku a zámek LZ dveří, jinak jsem lil jenom benzín a měnil olej. Ovšem jak moc jsou společné díly motoru, převodovky, podvozku FI a FII, to netuším. Ono to bude podobné i u ostatních, než se s autem najede 100 000km, tak už se většinou vyrábí další generace modelu, se kterou ty zkušenosti ještě nejsou.

      0 0
      • Smazaný účet  

        A co ventilovej rozvod? Slyšel sem, že u toho motoru 1,2 Htp se taky občas rád předčasně vytahává. Nebo že dokonce přeskočí o zub… A jak je ta fábia stará, jak vypadá kastle? Co pani koroze?

        0 0
        • Smazaný účet  

          S tím rozvoďákem u Haťapky je to ošemetné. Starší typy měly kratší vodící lišty, což se projevovalo přeskočením řetězu u studeného motoru v záběru. Dále ani samotný řetěz nevydrží to co servis garantuje, tyto řetězy jsou velice tenké, výměnu uskutečnit dříve než prdne.

          0 0
          • Smazaný účet  

            No u twinga mi řetízek drží už 145 tisíc.

            Obecně se říká, že prej by měl řetěz vydržet celou životnost motoru, nebo aspoň 150tis… Škodovka to bere asi jinak :(

            0 0
            • hony007  

              No tak ještě na feldách by vydržel, ale kdo to má poslouchat, když je to vytahaný…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Jo jo. 1,3 1000MB, 100, 105tka favorit. To byl tem rozvod OHV s dvouřadým řetězem bez napínáků, s vačkovou hřídelí v bloku motoru. Zlatej rozvod. Bohužek, tak to dneska nikdo nedělá. Jediná slabina byly možná ty tyčky od vačkovýho hřídele k vahadlům… A že se tam musely seřizovat ventilový vůle, ale to by snad šlo vyřešit olejovým hydoštelem…

                0 0
            • White2146  

              Jo to už sem taky slyšel ale bohužel se bězně mnění po 50–60tis kilometrech

              0 0
            • Tea_pack1  

              Už 145 tisíc:) kamarád má starou vránu bmw 328i a tam řetízek nebyl měněný cca 400t km (takže nikdy) a furt bez problému

              0 0
              • Smazaný účet  

                Jenže babo je úplně jiná liga.

                0 0
              • Smazaný účet  

                Jenže babo je úplně jiná liga.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Jiná liga v čem? V kvalitě návrhu motorů? Těžko, viz problémy oturbených 1.6 s řetězem vyvýjených s PSA (montovaných i do Mini, BMW 1 a dokonce snad i BMW 3).

                  Jiná liga v kvalitě zpracování? Ale kdeže, viz tato nebývale objektivní recenze majitele na novou 520d. Doporučuji udělat si čas a přečíst si to.

                  To, že mi vrže Fábie za 200 tisíc bych chápal. To, že vrže prémiový kombík vyšší střední třídy za 10× tolik už moc ne.

                  0 0
                  • horemdolem  

                    BMW bez 6 válce jako jako bike bez jezdce… Kupovat si sociála a čekat od toho něco víc se hold nevyplácí :D

                    0 0
                  • horemdolem  

                    PS : 3ku s 1,6 sem fakt nevyděl – i ve starých řadách – nad rok 95 model znacený jako 316 má objem 1,9

                    0 0
        • ¨MZ  

          Je to rok 2004, do roku 2010 jsem s tím najezdil těch 100 000km, pak jsem koupil Octávku, ale Fabii máme pořád doma, jenom s ní jezdí otec (cca 2000km/rok).

          Rozvodový řetěz se nevytahává, ale byly případy, kdy to po startu přeskočilo o zub, protože napínák nestihl řetěz napnout. Na to množství prodaných aut s tímhle motorem je to ale jenom ojedinělá závada, navíc jsem neslyšel, že by se to někomu potkalo, jenom to po přeskočení blbě chytalo, hůř jelo a rozsvítila se kontrolka motoru. Od roku tak 2005 nebo 2006 už tam jsou delší vodící lišty a už k tomu nemůže dojít. TSI je v tomhle ohledu daleko větší peklo, tam to každému začne každých 20–30 tisíckm rachtat a musí na výměnu řetězu.

          Viděl jsem fotky a povídání člověka, co měnil řetěz a napínáky preventivně po 260 000km, říkal, že větší opotřebení na to nebylo vidět a kdyby to věděl, tak by to ani nedělal.

          V zimě jsem jezdil denně 20km do práce a 20km zpátky po dálnici, takže soli si auto užilo dostatečně a nepatrné známky koroze byly jenom u práhů u předního kola, když se sundá ten plastový podběh. Tam se totiž drží bordel a je tam pořád vlhko. Takže při výměně kol letní/zimní a zimní/letní povolit tři šroubky, odehnout plast a vyčistit, případbně opravit ten lak, Fabie na tohle hodně trpí. Jinak po korozi ani památky, lak je v dobrém stavu.

          0 0
      • Smazaný účet  

        Jezdíš v zimě hodně?

        0 0
    • Mysee  

      Máme v rodině Kiu Ceed 1.4 první verzi(teď to bude 5 let). Nemá sice ještě najeto 100, ale 90 je už celkem blízko. Je pravda, že všichni jsme klidný řidiči, žádný kraviny. Ale občas se taky projela lehce svižně. Celou dobu jezdí se spotřebou od 5,5 do 6,5. Za celou dobu nebyl ani jeden problém, že by bylo třeba něco měnit. Jediné dolejvání kapalin, výměna stěračů max. Je to spolehlivý auto a stále vypadá jako nový. Dneska bych do ni, ale už nešel. Nová i30 je mnohem hezčí a slyšel jsem na Hyundai jen chválu, navíc je to téměr stejný auto jako Ceed. Snad jsem aspoň nějak pomohl.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak o vzhled mi až tak nejde. Potřebuju ject a doject.

        A abych tak 100 tisíc skoro nevěděl, že tam „nějakej motor vůbec je“. :)

        0 0
    • venabch  

      Obe dve sou typi aut ktery si proste musis koupit novy a se zarukou, blbe se to opravuje , kazdej rok ty modeli menej tak ze na vrakacich toho moc neni co by ti tam pak pasovalo. Na tom je to zalozeny koupit si to na splatky a kdyz je to splaceny tak se to zacne desne srat tak ti proste reknou budete nam platit porad stejne to stary tu nechte a tamhle si vemte novy. pri kazdy garance vyplaznes tak cca 4000 podle toho jak mas stesti. Starsi nema cenu kupovat

      0 0
    • Smazaný účet  

      A ten Nissan Note? Ví o něm někdo něco?

      0 0
    • Mr.Dawe  

      A co Ceeda 1,6 CRDi? Kultivovaný, nízká spotřeba. Note je vlastně Renault, minimálně motor a převodovka :(. Jak zde píšeš, že nechceš 100 tis. vědět o motoru, co si myslíš, že na těchto nových autech se dá doma udělat? Opravdu jen minimum a pokud bych nedělal prvních 100 tis. km na čemkoliv každoroční servis, pravidelně olej a dále pouze nelil naftu, bylo by něco špatně. Tady už se všim musíš do servisu, obzvlášť nová auta jako je Ceed, Note, I30, u těch by ti i propadla záruka, kdyby nebylo pravidelně na garančce a oleji, takže spíš vybírej dle uživatelských vlastností. Nepíšeš zde vůbec o tom jak dlouho plánuješ auto mít, kolik bude roční kilometrový průběh, jaký je na to bugdet, krátkou verzi/kombi (myslím si že chceš krátkou z toho co píšeš, kor když uvažuješ o Ho…ToPojede)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Každej den ježdění do práce 30 km za den. Chci benzín. Tak 10–15 tisíc za rok.

        Snad neni můj požadavek aby to vydrželo tak 15 až 20 let (takže tak 200 tisíc km) moc najivní.

        Sem kdysi dávno vyučenej automechanik, takže si na svém momentálním autě taky dost udělám(poloosy, chladič, vejfuk, vodní pumpu, ventily, prasárka, pakny, destičky…o výměně oleje, brzdový a chladící kapaliny ani nemluvě)

        Jako když říkáš, že „motor a převodovka u toho Note je vlastně Renault :(“, jak to myslíš?

        Teď právě sedlám Twingo rv. 1994-má určitě najeto 145 tisíc, možná i trochu víc, když vemu v potaz oblíbené české stáčení tachometrů.

        Na technickej mi řelkli, že jeho motor je v dobrej kondici, tak snad Renault nebude taková tragédie.

        0 0
        • Kiny  

          Renault a Nissan maju uod roku 1999 uzavretu alianciu do posobenia ktorej spada aj spolocny vyvoj motorov. Tyka sa to hlavne dieslov, ktore v poslednej dobe berie Nissan takmer vsetky (ak nie vsetky) od francuzov. Napr. v novych X-Trailoch su vyhradne renaultacke.

          Tuna si vies pozriet, ktore motory vyvinul renault a pouzivaju sa v nissanoch:

          http://en.wikipedia.org/…ault_engines

          Pri atmosferickych benzinoch by som sa nebal. Myslim, ze z francuzska smeruju do tychto aut turbo benziny aj diesle, klasicke bez preplnania su v rezii samotneho nissanu.

          Znama ma Note 1.4, v januari tomu bude 5 rokov. Par krat som s nim jazdil a je to celkom sympaticke auto, hlavne do mesta. Motor je tichy a v mestskej premavke si udrzuje nizku spotrebu. Kabina je dost velka aj pre 4 ludi, problem by bol potom skor s kufrom. Ak to auto nalozis a vytiahnes na dialnicu, spotreba ide kvoli sprevodovaniu rapidne hore, ked nieje problem dostat sa na hodnoty okolo 7,5l. Inak spolahlivost zatial prikladna, okrem predpisanych servisnych prehliadok servis nevidelo.

          0 0
          • Smazaný účet  

            No že jo. Renault Modus tam dává svojí Renaulťáckou 1,2ku. Zatímco Nissan 1,4 benzin/1,5 tur­bodiesel/1,6 ben­zin.

            0 0
      • ¨MZ  

        Komentář pod druhým článkem říká, že mu vadnou spojku po 70 000km odmítají uznat na záruku. Tak k čemu to je? Zrovna tak ten lak, samozřejmě redakční auto po 150 000km s oprýskaným lakem přestříkají na záruku, přeci je v testu potom nepomluví, ale už vidím, jak to stříkají i normálnímu zákazníkovi :-)

        0 0
        • enjoy  

          Doporučuju číst míň mezi řádky.Oprýskaný lak je něco jiného,než odlupující-se.Ten ti na záruku normálně opraví.

          Je to o tom,kde to auto kupuješ,respektive kam s ním jezdíš na servis,můžes si vybrat po celé evropě a co servis,to originál,takže když ti někde něco neuznají,jedeš ji­nam.

          0 0
          • venabch  

            Ja to nechapu kam to speje se tu bavite o 100 000 a co je vse v hajzlu a ze to sou skveli auta ja mam dost pres milion a porad jezdim asi delaj soudruzi z ciny neco spatne kdyz to vydrzi min jak ty stary hnusny hranay kramy co se hazej pod lis

            0 0
            • venabch  

              Jo a kdy by nekdo mel vetsi mnozstvy pouzityho fritovaciho oleje tak dam 8 kc za litr , do kia ani hnisan to stejne lejt nemuzete to by nerozdejchalo

              0 0
            • enjoy  

              Když už teda reaguješ na mě,tak se dovolím zeptat se tě,čím jezdíš..

              Předpokládám Mercedes 200D takzvaný piano.to je asi jediný auto,který to zvládne.

              0 0
              • venabch  

                ne 207 s motorem z piana ale mam tam 3kilo motor pijanackej , a 124 to da taky

                Piano super ale v dodavce je lepsi zazemi na zavody

                0 0
      • Smazaný účet  

        No když koukám na ty jejich reklamy v televizi, tak si docela věří.

        „Špičkové technologie“

        „Nejkvalitnější auta na světě“

        Nebo co to tam mumlaj…

        To je na můj vkus až moc velký chvástání…

        0 0
        • enjoy  

          Ekvivalent reklamy na golfa..„jediný auto,který se nikdy nerozbije,jako ostatní..“

          0 0
          • Tomínos  

            V dnešní době je většina aut stejná kaše a je o preferencích každého soudruha jaké auto zvolí. Na to už markentingoví odborníci dávno přišli, že vyrobit nesmrtelný auto je smrt automobilky.

            0 0
            • enjoy  

              Já ti člověče nevím.. každý říká, jak ty dnešní auta nic nevydrží a do pěti let se rozpadnou.. Podle mě naopak, protože dnes vezmeš auto,co má najeto 300 tisíc,stočíš ho na 90 a nikdo nic nepozná.Před deseti nebo patnácti lety se stačilo podívat,kde to všude rezne a věděl si jak to asi bude.

              Fakt si myslím,že dnešní auta jsou na tom líp než dřív..Měl jsem escorta,co měsíc něco špatně a ještě mi reznul pod rukama.

              Teď mám pětiletýho Hyundaie a jak mechanicky,tak koroze o něm nevím.

              Věřím,že když si dnes koupím nový auto,tak jsem schopný udržet ho 5 let jako absolutní voňavku.

              Jediný co bych řekl,že jde dolu je kvalita laku.

              0 0
              • Nikovlas  

                Myslím, že dneska je v autech mnohem víc technologií, které mají jeho používání zpříjemnit – spousta elektroniky, motory s nižší spotřebou… což samozřejmě zvyšuje pravděpodobnost, že se někde něco posere. Ale že by na dílčích místech srali na kvalitu a dané díly byly horší, než dřív, to si nemyslím. Prostě jsou teď auta složitější.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Jo. No. Akorát i elektronika a ostatní moderní vychytávky jdou udělat kvalitně. A onehdá sem čet článek něco ve smyslu, že třeba u televizí a podobně jsou elektrický ssoučástky poskládány na základní dessce zcela nelogicky. Jako že nějakou součástku, která má radši chladnější prostředí umístí v místě kde spousta jiných ssoučástek vydává hodně tepla. A tím zapříčiní její zničení a tím pádem poškození celé desky která je skoro tak drahá jako nová televize… Takže si radši koupí novou televizi.

                  0 0
                  • Vilém  

                    jj, klasicke kurvitko. Totez co popisujes jsem objevil v lednicce Ardo, ktera prestala fungovat 2 tydny po zaruce.

                    Deska elektroniky byla zamerne navrzena tak, ze srazeci vykonovy odpor ve zdroji primo nahrival elektrolyticky kondenzator, ktery vyschnul a elektronika prestala fungovat. Vyresila to montaz vykonnoveho odporu z druhe strany DPS, tak aby nehral na kondik. Od te doby asi 7 let jede bez problemu.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      A pak mam věřit nějakým marketingovým kecům o špičkové kvalitě.

                      A nejvíc mě vytáčí nějaký reklamy, kde prezentujou auto jako zábavnou uhlazenou věc plnou potencionálních emocí která snad ani nemá motor. A až nechutně vysmátýho řidiče za volantem.

                      Tyhle chlísty mě akorát naserou.

                      Mě zajímá technika kterou si chci sám opravovat a nebejt s každou píč.o.i.ou odkázanej na profi servis.

                      A pokud auta budou dál timhle směrem, tak si radši pořídim nějakej starej svépomocí opravitelnej šrot a zbytek peněz našetřenej na nový auto vrazim do jiných věcí. Třeba konečně nějaký peníze i na celopéro rám.

                      0 0
                      • White2146  

                        Jak to tu čtu, kup si Oct I 1.9Tdi a máš vystaráno, i s komplet repasem motoru se dostaneš pod cenu nové kie a můžeš nalítat 4000t km s nízkou potřebou (nad 200km/h to vyrábí naftu :D)

                        Známy pracuje v lisovne plechu pro kiu a hnundai a nikdy bych si takové auto nekoupil, jednou stranou zaparkujete na chodníku a sotva dou otevřít dveře ;) Nehlede na miliardu elektronických sraček so si doma nikdo neopraví.

                        A že kia dá zaruku na motor 150 tkm nic neznamená, kvalitní motor bym mněl vydret minimálně 250tkm

                        A když chceš fakt kurevský držák tak ber 1.9 SDI a to auto te přežije :) (ale to přecé každé když za měsíc je konec světa :D :D)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Chci kupovat auto až po konci světa. :)

                          0 0
                        • scret  

                          ja ti nevim cece co delam spatne, ale mame nekolik hyundaii a u zadny nic takoveho nepozoruju:)

                          a troufam si rict, ze motory maj dneska srovnatelny s beznou konkurenci, co se tyka poruchovosti…

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          A když říkáš o tej octavii SDi. Tak to se bude asi hledat hodně blbě. Ten kdo jí má, ví že to vyhrál s motorem a hnedtak se jí zbavovat nebude.

                          0 0
                          • White2146  

                            třeba sledovat a vyhlížet :) Když říkáš že až po konci světa tak času dost :)

                            Kamarád před 2 mesíci koupil Octavii 1.9 TDi 230tkm od soukromníka za slušný peníz takže vyhrál ;) Po zimně repas motoru a podvozkové části a vyhrál po 2. Kupodivu mu to nežere nějak neobvykle víc oleje než normánlě což bych čekal u auta kupovaného v česku.

                            0 0
                          • ¨MZ  

                            No tak Octavia s 50kW SDI motorem je teda jistě výhra. Jelikož vím, jak se chová motor 1,9D s výkonem jen o 3kW nižším v podstatně lehčí Felicii, tak v Octavii to musí být zážitek. To je tak na popojíždění okolo komína, ale dálnice, dlouhé cesty, to musí být v autě velikosti Octavie utrpení.

                            Pravdou je, že se auto s tímhle motorem bude hledat těžko, protože jen opravdu málo šílenců si to pořídilo.

                            0 0
                            • Azmir  

                              To se fakt někdy dělal oktávka s 50kW ? :D to se sotva rozjelo ne? :)))

                              0 0
                              • mr.antik  

                                a kolik kW myslíš, že měl třeba Transportér 2.4D

                                0 0
                              • jIrI___  

                                To je zas žblebt.

                                0 0
                                • enjoy  

                                  Co máš na mysli?

                                  Jestli to,že 50kW se sotva rozjede,tak to má pravdu.

                                  Poslední auto,ve kterým jsem měl tu čsr jet s výkonem začínajícím pětkou bylo Berlingo 1.4 a to si zadupnul plyn na podlahu a čekal a čekal a čekal.. a když si se dočkal,tak bylo o strach s tím tak rychle jet:-D

                                  0 0
                                  • mr.antik  

                                    pak kdo míchá hrušky s jabkama…

                                    0 0
                                    • enjoy  

                                      No máš vlastně pravdu,Berlingo je o 105kg lehčí,takže by mělo jet ještě líp.

                                      0 0
                                      • mr.antik  

                                        a co aerodynamika?

                                        Fakt bych nedělal žádnou tragédii s nějakýma 50kw, zvlášť když nejezdíš naloženej a nebrázdíš dálnice nebo hory. Na ty český okresky a města nevidim důvod. Rozhodě s tim nebudeš nikoho zdržovat.

                                        Mnohem horší u toho motoru (jezdil jsem ho ve fábiji kombi) byl hluk a vibrace.

                                        0 0
                • Smazaný účet  

                  A ty počítače jsou u aut dvousečná zbraň.

                  Na jednu stranu umožňují velmi rychle navrhnout a zkonstuovat nový auto.

                  Na druhou stranu umí i záměrně vypočítat určitou životnost součástky a podle toho použít takový a onaký dílenský zpracování a kvalitu použitých materiálů…

                  0 0
                  • Nikovlas  

                    Skoro bych si troufnul tvrdit, že to nedělají ABY to vydrželo málo, ale prostě to optimalizují tak, aby to bylo ekonomické a zároveň to mělo předepsanou životnost. A ty konspirace o záměrném návrhu součástek, aby se rychleji zničili (televize) – tomu věřím spíš míň.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Tak jaktože cca 15 let starý televize tak nějak dou, ale nová telka po 2 letech prostě ne? Z vlastní zkušenosti..

                      A co je ta předepsaná životnost?

                      0 0
                      • Georrge  

                        protože materiály jsou čím dál dražší a kdyby to bylo nesmrtelné, tak bys to nezaplatil :) kdysi se s materiály plýtvalo a nikoho to nesralo, dneska už to nejde…

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Jo na učňáku nám řílal učitel, že na autě neni za korunu zbytečný věci. A kdo na autě chce nějaký elektricky stahovaný okna, elektrický zrcátka, klimatizaci, dešťovej senzor, couvací kameru, nějaký omezení otáček při rozjíždění po kluzkým povrchu, dálkový zamknutí na klíčku, ABS, ESP… Je to akorát o lenosti řidiče a marketingovým masírování že tyhle všechny věci sou prostě nutný, že bez nich je člověk úplně vyřízenej. To nejde udělat auto který by stálo stejně jako ostatní který tyhle vymoženosti maj, ale bez nich? A tak drahý by bylo, že by byly velmi kvalitně udělaný brzdy, motor, převodovka a karoserie? Já bych za takový auto ty peníze klidně dal.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Prostě auto co nic neumí, ale jeho komponenty sou dobře udělaný.

                            0 0
                            • mr.antik  

                              no ale ještě aby to nežralo… Případně jednoduchý motor na CNG

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Ať to klidně bere 7,5 litru.

                                0 0
                                • JMT  

                                  Jasný, prostě spolehlivej motor co bude žrát stejně málo jak Tdi…Kdybys napsal aspoň 10…

                                  :-)

                                  0 0
                                  • mr.antik  

                                    prost nějakej starej japonec, kterej by nereznul

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      Japonci nereznou? Tak to fakt asi ty hodne stary, protoze mam zcela opacnou zkusenost, jak nissan, tak mazda ma antikorozni upravu tragickou.

                                      0 0
                                      • mr.antik  

                                        no dyť

                                        0 0
                                        • Tomínos  

                                          Almera tino mi nerezla, motor ještě těsně předfrancouzskej. Horší starty za studena, ale s kvalitní baterkou nastartoval i v mrazech kdy jiný diesely už neE, jen ty věci co přitom předváděl.

                                          0 0
                                          • Vilém  

                                            Me tino rezne na muj vkus az moc. Oba predni blatniky (mam jeste kovove), trochu zacinaji rozky zadnich blatniku, zadni dvere na spodnim lemu skla a kolem sterace jsem musel nechat vyvarovat uz pred 4mi lety, kdy melo auto 7 let, absence tluste gumove barvy na podvozku, za zadnima kolama mam uplne uhnile jakesi prepazky, kam strika voda rovnou z kol. V tomto smeru spokojen nejsem.

                                            0 0
                                            • Tomínos  

                                              Tak to já měl 02, loni jsem ho prodával a bylo v pohodě, přední blatníky už plastový, podvozek rezavej byl, ale rozhodně nic že by to nějak prorezávalo, na podvozku jsem tu gumovou barvu měl. Auto jsem kupoval 5 let starý z itošky. Odešel mi motorek od stěračů a váha vzduchu, oboje bosch.

                                              0 0
                                            • Tomínos  

                                              Tak já měl ročník 02, kupovanej jako pětiletý z itošky a víceméně v pohodě, přední blatníky v plastu, podvozek rezavej, teda když jsem ho loni prodával, ale nic výraznýho, rozhodně tam nebylo nic prorezlýho. Zlobilo egr, to jsem vyčistil a zaslepil, potom naprosto v pohodě. A odešel motorek stěračů a váha vzduchu, oboje bosch.

                                              0 0
                                              • Tomínos  

                                                Tak koukám dobu nic a když se rozhodnu, že to napíšu podruhý, tak to tam skočí. Jinak k tomu motorku, taky mi přišlo, že to tam je naschvál udělaný aby to nevydrželo, kontakty mezi motorkem a svorkovnicí celý zalitý v plastu a v jednom mistě odhalený a tam to samozřejmě přeoxidovalo.

                                                0 0
                                                • Vilém  

                                                  To moje je vyrobeny a dovezeny z holandska. Zavad moc nebylo, za nejzavaznejsi povazuju vyhorelou ridici jednotku, kdy si pak auto samo pridavalo plyn. Nikdo, vcetne elektrikaru z brnenskeho nissanu si s tim nevedel rady, tak jsem to nakonec musel vybadat sam. Bouchla jedna vykonova soucastka ovladajici AAC ventil (neco jao sytic). Jednotka byla skvele schovana v motorovem prostoru, takze se musel rozebrat cely predek pod oknem, sterace atd. Po vymene soucastky ze stare, spatne RJ je to uz par let OK.

                                                  Pak mi 2× shorel zminovany AAC ventil, jedna lambda, jedna vaha vzduchu. No a pak spotrebni veci jako vyfuk, brzdy atd.

                                                  Ted momentalne resim zadrene cerpadlo v LPG nadrzi, coz je taky vcelku darda:(

                                                  A to jak na svinu mame mit na jare jiny auto a Tino asi pujde z domu.

                                                  0 0
                                                  • Tomínos  

                                                    Já se ho právě zbavoval, že jsem si říkal deset let je dost, radši si koupím něco novější, za chvilku musí zákonitě něco začít odcházet. Sice třeba i drobnosti, ale nechtěl jsem mít starosti. Předpokládám, že ty máš 1.8 benzín? Já měl 2.2Di. Když jsem jel relativně v klidu jezdila za 5.5 normálně 6. Teď jsem si vzal tucsona a pod 7 se nedostanu.

                                                    0 0
                                            • mr.antik  

                                              mě almera (klasická) nerezla, teď bráchovi trošku začla (jedná se o jedno profláklé místo) , ale při nějaký péči dá 20 roků v pohodě.

                                              0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    No jako tátovi berlingo 1,4 8ventil veme 7,5 litru.

                                    Tak mi ta zpotřeba asi tak sedí k těm benzínovým čtrnáctistovkám.

                                    12 litrů žrala naše stará Š 105tka.

                                    0 0
                      • Nikovlas  

                        „Předepsaná“ je špatný výraz. „Požadovaná“ je lěpší. Samozřejmě výrobcem požadovaná.

                        Taky nevím, jestli jsi to postřehnul, ale televize jsou teď o něco levnější, než před 20 lety…

                        0 0
              • Smazaný účet  

                A kolik že má tem tvůj Hyumdai nalítáno?

                0 0
            • Smazaný účet  

              Nesmrtelný auto sice ne, ale zas tady fakt neni německo, nebo všeobecně západ. Aby si tu člověk kupoval nový každých 5 let. Na to tu prostě lidi nemaj. Napříkklad můj táta si koupil před šesti lety nový berlingo a počítá (doufá) že mu vydrží do smrti takže tak 20 let. To samé já, taky očekávám od auta tak 20 let provozu a 200 tisíc bez toho aby sem musel šťourat nějak zásadně hlavně do motoru.

              0 0
              • Tomcat  

                Tak doufat můžeš.

                Bylo před několika desítkami let bylo auto středobodem vesmíru. Bylo symbolem postavení, kolovým polobohem. Symbolem toho že ten člověk něčeho dosáhl a prostředkem jak vyjadřoval svou nezávislost. Protože člověk mohl jet kam potřeboval.

                Jenže svět se mění a ty lidi, kteří se toho chytli, zmrzli před xx lety. Stejně jako nahrávací společnosti.

                Takže těch lidí co si koupí auto lehce ho opotřebují a pošlou dál je stále míň. Existuje spousta jiných věcí která v 60–70letech neexistovala . Takže ten starý Německý, Francouzký pán je v důchodu nebo už umřel. Jeho potomci si už, ale nekoupí dvě auta. Vnuci dokonce už žádné.

                Důvod je různý třeba tím, že různé pojištění jsou tak drahá. V Německu vniká velká množina mladých lidí,kteří ač VŠ tak na auto „nemají“ prostě za to jim to nestojí. Nekoupí si dokonce ojeté protože při té šrotaci zničili velké množství jinak dobrých vozů. autoturizmus je taky pryč , autokempy u balatónu také nejsou už plné lidí ze západu.

                Kam se to řítí si domyslete. Pokud to půjde takhle dál na 20let a 200k km zapomeňte. Bude me mít jiné starosti.

                0 0
                • HarryTP  

                  už to nehul

                  0 0
                • jIrI___  

                  Po dlouhé době od tebe čtu něco, co dává smysl.

                  0 0
                • Georrge  

                  tím chceš říct že se auta prodávají čím dál míň a jednou s nima nebude jezdit skoro nikdo?:) a čím teda budeme jezdit?:) tedy do doby než vymyslí teleport.

                  0 0
                  • Tomcat  

                    Tak jak to půjde dál nikdo neví . Černá předpověď je úpadek celého toho průmyslu . Že by nebylo čím jezdit by problém nebyl ten hlavní. Ono se říká , že po Evropě přímo tím žije přes 12 milionu rodin. Kde a jak ty lidi uživite? Není v Evropě odvětvý kam by bylo možné tolik lidí přelít.

                    Nemám rád teorie o trvale udržitelném rozvoji. Vyrábět víc a víc je dluh. Nakonec to musí někdo zaplatit a to jsme my. Takže asi můžeme čekat auta která vydrží při stejne zátěži ještě miň a budou jestě levnejší. Jednak to tak po pohání EU svyma norma a pak z čeho ty firmy mají být živý . Z toho , že někdo je 15 – 20 let spokojeny? Ne z prodeje novych vozů.

                    Samozřejmě , že bude klesat počet kusu které jsou v bazaru. Pokud se sníží životnost , ne moc nad záruku. Jenže ekonomiku bazard neživý . To dělá výroba a prodej těch nových.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      evropské automobilky mají jediný směr – expanze na východ a ještě dál na východ

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        A naopak to nebude? A v číně taky umí dělat kvalitně, akorát si to nechaj zaplatit. Otázka čínského výrobce na zadavatele zakázky do výroby:

                        Chcete to udělat kvalitně a draze, nebo méně kvalitně a levněji?

                        0 0
                        • mr.antik  

                          existují ještě cla, doprava taky nic levného nebude, takže jedině cestou korejců a japonců, tj. vyrábě to tady.

                          0 0
                      • Tomcat  

                        Mají a nemají to je dočasně . Tam žije mnohem méně na procenta lidi v určité životní úrovně než v Evropě. Na hlavu samo mnohem víc a co pak? Zatím tím jen vyrovnávají propad v Evropě . To jestli to bude odbytiště o které se lze opřít se pozná až podle toho jaka bude morálka kupujících , koupit po x letech nové .

                        To je to hezké . To ošklivě na co se ne upozorňuje je , že náklady na výrobu tam jsou nižší a nejsou tam zádné euro normy. Takže mimo eu se mohou prodávat stare modely motoru, karoserie bez vyztuh, dokonce třeba bez operek hlavy atak podobne. V Mexiku se například vyrábí Golf I s kokpitem „Fabie“ v EU je takovy auto nehomologovatelny. O kvalitě pracovních podminek v Asii asi nemluvě .

                        0 0
                    • Georrge  

                      zvyšovat výroba a odbyt se dá pořád, a to ještě docela závratně, stačí aby lidi měnili auta častěji. A toho dosáhneš tím, že zkrátíš životnost, tedy ubráním materiálu, takže auto bude levnější, takže si to lidi můžou dovolit častěji kupovat, a ještě ušetříš za matroš tím že budeš vykupovat recyklovaný odpad, a ten do recyklace budou vozit zákazníci v podobě starých aut, které prostě přestavíš na nové. Tímhle směrem to jde a nadále to myslím i bude pokračovat. Přijde doba, kdy vývoj a samotná výroba nebude tak drahá, jako cena materiálu. Pokud se teda nevymyslí 3D tiskárna na auta, a ty pak budou za pakatel :)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        No sem dělník a že bych si moch dovolit kupovat nový auto každej pátej rok, to těžko…

                        0 0
                    • Nikovlas  

                      Myslím, že úpadek automobilového průmyslu nás v nejbližší době nečeká.

                      Ale co mě teda na tvym příspěvku nejvíc likviduje, je gramatika – to i/y na konci slov (odvětvý, neživý) přece člověk musí v duchu slyšet – ani přemýšlet nad tím není třeba, tak jak proboha můžeš v tak krátkym příspěvku napsat takovej hnůj?! Fakt to úplně bije do očí.

                      0 0
                      • Tomcat  

                        On nečeká ,už v něm jsme. Nebo co asi je to za Saabem, Volvem, Opelem a jinyma? Omezování výroby a hledání jiného odbytiště atd.

                        0 0
                        • Nikovlas  

                          A cizí automobilky si tu v Evropě zrovna postavili nové fabriki (Hyundai, Kia) – to myslím nejvíc ze všeho ukazuje na zdejší úpadek. Protože ze všeho nejvíc si postavíš automobilku tam, kde už lidi nechtějí auta.

                          0 0
                • Smazaný účet  

                  A auto by pro mě nebylo tak důležitý kyž bych byl městskej. Jenže když si z vesnice tak aspoň jedno auto v baráku je třeba.

                  0 0
    • myscho  

      Mame Nota 1.4, r2006, nabehane ma cca 130 000.

      Okrem vymeny prednych dosticiek a kotucov, prehliadok sa nanho ani nesiahlo.

      Bol teraz na emisnej a STK- v pohode.

      Interier tiez v poriadku. Jedina skoda, ze nema 6. stupen. Uz pri 100ke toci 3 000ot, je to hlucnejsie. Pritom ten motor by to utiahol. Dlhodoba spotreba 6,5l.

      0 0
      • Smazaný účet  

        A co přední náprava? Ramena? A tyče řízení? Sem na to koukal a příde mi to docela forový…

        0 0
        • myscho  

          Nemam extra automechanicke vlohy :) mozno to uz nechodi ako nove. V kazdom pripade, na vymenu to este nie je, ani pri prehliadkach sa nic take neriesilo.

          0 0
          • myscho  

            Este je otazne kolko bude stat novy Note. Neviem presne kedy sa ma zacat predavat..ale v kazdom pripade sa mi nepaci tak ako ten stary :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Maj ho v akci v 1,4rce benzínu za 220000,–.

              0 0
              • myscho  

                Pekne :)V 2006 stal 14t eur.

                Klima, 4× airbag, abs, metaliza, cd, zamok spiatocky, dialkove.

                Strasne to islo dole.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Akorát jestli kvalita nešla taky dolu… Udělat si dobrou pověst s novým modelem a pak postupně sundavat na dílenským zpracování…

                  0 0
                  • myscho  

                    Neviem. Vtedy to bolo u nas relativne nove auto. Dlhsie sa predavalo akurat v Japonsku.

                    Nemam vlastne ani skusenost, s terajsou, faceliftovanou verziou.

                    0 0
          • Smazaný účet  

            A jak je to s jízdou? Má to většinou nejaký popojíždění nebo spíš dálky?

            0 0
            • myscho  

              Predtym sme mali fabiu I, inak velmi nemam s cim porovnat.

              Obcas sa na nom chodilo aj menej, ale drviva vacsina je ako si zhruba spominal 40km do prace a naspat- denne.

              Raz rocne Chorvatsko..

              0 0
    • Kovi.p  

      mam note 1.4 najel jsme s ním 80 tis km,ted má najeto 125 tis km

      za celou dobu za 3 roky měním jen olej,filtry a jednou destičky a nekolikrat pneumatiky

      jednou se měniy „kosti“ stabilizatory za predni naprave za 1200 kc jinak nic.

      auto funguje vyborně.

      0 0
      • Smazaný účet  

        A co to spodní rameno přední nápravy? Nekroutí se nějak? Sem na něj koukal a je to nějakej pouze jednostraně lisovanej plech o tloušťce 4mm. Mi příde takovej forovej..

        0 0
        • White2146  

          „Známy pracuje v lisovne plechu pro kiu a hnundai a nikdy bych si takové auto nekoupil, jednou stranou zaparkujete na chodníku a sotva dou otevřít dveře ;)“

          0 0
          • kubad  

            jasně , a teď tu o karkulce

            0 0
            • White2146  

              jasně kecal jsem promiň, jako bys nic nečet kup si kiu nebo hundai jsou na náprosto skvělá až řek bych úžasná auta. Nic lepšího neseženeš..

              0 0
              • kubad  

                stačilo napsat že dnes je šrot všechno

                0 0
              • scret  

                jeste nejaky padny argument z tve strany?:))

                a mas smulu, kubad Hyundaie ma, ja ve firme treba taky:)

                0 0
              • enjoy  

                Ujistuju te,ze z Hyundaie co ma kubad,byses posadil na prdel a drzel uz tu svoji nevymachanou hubu:-)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Kubada si velmi vážim.

                  Tak jestli má hyundaje, tak asi ví proč. Ten si žádnej ****** domu nepustí… Asi to nebude tak blbý auto..

                  0 0
                  • scret  

                    ma… ikdyz to je trochu jiny auto nez getz nebo elantra apod.:)

                    0 0
                • White2146  

                  jestli má nalítano 400t km s 11let starým hyundajem tak padám na prdel s otevřenou pusou ;)

                  0 0
                  • kubad  

                    a proč bych to dělal?

                    pokud mě auto živí tak nejsem magor abych si ho nechával 400tkm

                    pokud je to rodiné auto tak je tenhle nájezd nesmysl

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      hehe…100, stocit na 80 a pryc s nim:)

                      0 0
                    • White2146  

                      400t km je příklad pro rezervu protože to motor z octávky v pohodě dá když se s ním jezdí slušně.

                      A bohužel né každý ma tolik peněz aby si kupoval nové auto co 7let se zárukou a pak platil drahé opravy.

                      0 0
                      • kubad  

                        ty jezdíš 40t.ročně? se znovu ptám

                        0 0
                        • White2146  

                          já ne ale mám kamaráda Automechanika co má už 3ti repas motoru a nalítano tesně pod milion kilometrů a pár znamých co mají octavie z druhé ruky a nalítano kolem 300tkm a bez repasu motoru, pravda že jednomu už klepe klikovka..

                          0 0
                          • White2146  

                            na svoji octavii mám konkretně 276tis kilometrů, kupovaná z druhé ruky.

                            0 0
                            • kubad  

                              ja svoj koncernové Pdi po 200t.km a 7 letech prodal a pořídil novější :D

                              0 0
                          • kubad  

                            no tak na co potřebuješ auto co vydrží tolik km?

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Treba se tesi na okamzik, az bude jezdit ve 30 starem kramu, kteremu bude moct rikat „veteran“:)

                              0 0
                            • White2146  

                              abych moh jezdit jako prase a aby ten motor vydržel aspon 250tkm když s ním tak jezdíš :D Ale hlavně aby vydržel pořádne štreky do hor plně naložen.

                              0 0
                              • pepek  

                                abych moh jezdit jako prase – s autem ,které nemá podvozek?

                                0 0
                                • White2146  

                                  ironie, jezdím výlety do hor, atd.. skrátka to auto se nenudí. Jako prase opravdu nejezdím jezdím tak nějak normálně.

                                  0 0
                                • Smazaný účet  

                                  a s timhle motorem…rysuje se tu diagnoza zavodnika.)

                                  0 0
                  • Tomínos  

                    Když jsem byl v koreji viděl jsem hyundaie co měl přes 750t. Ale jestli máš jako pravděpodobný majitel koncernového vozu pocit, že jsi zcela jistě ubermensch, neměl by ses tady s námi untermensch vůbec bavit a jít někam mezi koncernové fandy, kde tvé výblitky zcela jistě přivítají s jásotem.

                    0 0
    • bagr  

      S autama jdi do hajzlu!To si bez resit nekam na jiny forum pro autoblbecky.

      0 0
      • Vilém  

        Ty si bez radsi vyhrabnout nejakou drazku at se uklidnis.

        0 0
      • Mr.Dawe  

        Děkujeme moc za velice přínosný příspěvěk do diskuze. Doporučuji zakoupit mýdlo s jelenem a pravidelně každé ráno vyplachovat s ním pusu.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Nejsem autoblbeček. Ale spíš zoufalec co je nešťastnej z toho, jak nás potenciální zákazníky výrobci aut vnímaj.

        0 0
        • White2146  

          Ale probudte se lidi! Todle neni jenom s Autama todle je se vším!! Prostě chcou ty kurvy jenom vydělávat a proto bych si nikdy nekoupil auto novější jak rok 2006.

          Sice sem asi retardovaný jak by někdo poveděl ale já bych prostě bral Octavii I 1.9 nebo Fabii 1.9 a kdybych chtěl jednoduchý držák tak SDI.

          S komplet repasem i novým lakem to vyjde nastejno nebo ješte líp jako nová kia nebo hundai a nepotřebuješ žádnou záruku protože ten motor nalítá 400tkm uplně v pohodě.

          0 0
          • scret  

            ted ti nevim, ale vsiml sis, ze auto neni jen motor?:)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jo meni to jen o motoru. Ježe motor a převodovka sou srdce auta a bez opravdu technických znalostí dílny a přípravků se to doma blbě opravuje.

              Zbytek auta si každej průměrně šikovnej Lojza udělá téměř na koleni-brzdy, nápravy, chladič, vodní pumpa, poloosy, vejfuk, rozvody asi taky..

              Ale když se rozsype vstřikování nebo sinchrony tak to sem zkončil.

              0 0
              • scret  

                urcite, souhlas… ja jen, ze tu porad hazi motorem a kdyz zbytek auta bude sra…ka, tak dobrej motor je k nicemu:)

                Takze jsem tim chtel rict, ze je potreba posuzovat trochu komplexneji:)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  No taky aby základní nosná konstrukce karoserie po 15cti letech neschnila jak starý jabko…

                  0 0
                • White2146  

                  jasně ale když člověk jezdí s autem jako človek a v mezích zákona (občas nad žejo) a nevymetá každou díru se slovy ono to vydrží tak nemá velké problemy s povozkem.

                  0 0
                  • scret  

                    ja jen ze se tu ohannis porad Oct I a pritom ta mela snad uplne nejhorsi jizdni vlastnosti… Ale ano, motor dobrej…

                    0 0
                    • White2146  

                      když jezdíš v mezích zákona stačí ti jízdni vlastnosti Felicie.

                      0 0
                      • White2146  

                        pardon teda Slušne.

                        0 0
                        • Bysto  

                          v dosť v veľkej miere sa jazdné vlastnosti a výkon podielajú na bezpečnosti.

                          A určite je rozdiel keď ideš dlhšiu trasu, tak dokážes aj nejaký čas ušetriť, keď nemusíš do každej zákruty skákať na brzdy

                          0 0
                      • scret  

                        podobny nazor jsem cekal..od octavisty… proc se tedy rovnou nevratit ke konskejm povozum ze?:)

                        0 0
                      • McBlacky  

                        na široké silnici za sucha a při dobré viditelnosti by se o tom dalo uvažovat, i když spíš ani to ne.

                        0 0
                        • Bysto  

                          tak tak, ono predbiehať kamion s felicou musí byť zažítok, teda priam adrenalínový šport :)

                          0 0
                        • White2146  

                          jasně pardon příšte si koupim Lamborghini abych moh aspon ten kamion předjet :)

                          Ale dost spamu o octavii tohle je téma o Kie a hyundaji ;)

                          0 0
                        • White2146  

                          jinak žadný můj známy nebo kamarád ješte s octavii nehavaroval.. teda pokud nepočítám bouračky při parkování :D :D

                          0 0
                          • scret  

                            no tak to musi byt jasne to uplne nejlepsi auto na svete:D

                            0 0
                            • White2146  

                              není dyť se s ním přeci nedá předjet kamion ;)

                              0 0
                              • McBlacky  

                                to jsme se ale bavili o felicii

                                0 0
                              • scret  

                                schvalne, ze mas cerstve papiry…?

                                0 0
                                • White2146  

                                  smradlavé a zatuchlé papíry ;)

                                  0 0
                                  • scret  

                                    pak asi nechapu tvoje argumentace…

                                    0 0
                                    • Bysto  

                                      To asi koli tomu, že väčšina ľudí si, že čím menej KW, tým menej zo zere. To je síce zcasti pravda, ale ak budes jazdiť s 50kw autom tak ako so 100. Tak bude spotreba možno o 1l horšia u toho vykonnejsieho.

                                      0 0
                                      • scret  

                                        ?? nechtels to napsat spis obracene?:)

                                        0 0
                                        • Tomcat  

                                          Jestli nechtěl nevím, ale má pravdu.

                                          Neplatí, že čím menší motor v autě tím menší spotřeba. Combi s motorem 1,2 spotřebou atakuje často i ledakterou „ameriku“ jen to nemá ten výkon.

                                          Měřit spotřebu totiž na nezatíženém motoru a režimech které nebudou nejčastějším jízdním profilem toho auta je klasický případ norem EUROx . Takže máte často nádhernou reálnou spotřebu 9l/100km.

                                          Nějaké využití auta = nějaký objem motoru , nějaká zátěž auta = opět nějaký objem motoru. Jenže lidi nemají na výběr , protože konfigurace karoserie > motor > převodovka nejsou libovolně kombinovatelné. Takže lowend 1,2 combi má spotřebu jako 1,8 sedan střední řídy, jen na rozdíl od něj má dynamiku dobře laděné Avie.

                                          Jak to vypadá automat bude už i znamenat nižší spotřebu. Nemyslím stařešina hydromatic. Ale nový x rychlostní automaty, který řaděj sakra rychle a ve městě právě ušetří moc.

                                          0 0
                                          • scret  

                                            no prave tak jsem to myslel! spis neni porblem ze mensi motor bude mit klidne o 1L spotrebu vyssi… Kamarad ma ochcavu I 1,6 v benzinu a neni problem s tim jezdit za 10L…

                                            0 0
                                            • mr.antik  

                                              no to už si každej musí přebrat, jestli chce s tim tahat karavan nebo jezdit sám do práce. Akorát ta uvedená 1.6 není ani na jedno vhodná :-)

                                              0 0
                                              • scret  

                                                neboli je to na h…

                                                0 0
                                                • Tyboo  

                                                  jestli jezdi za 10 litru s 1,6, tak za 10 litru bude jezdit uplne ve vsem. ta octavka je v tom nevinne.

                                                  0 0
                                                  • scret  

                                                    ale neni:) ale malej benzin motor, kterej musi rozhejbat relativne uz tezsi a vetsi auto… Samozrejme, pokud to budes smrdlat jako duchodce, da se jezdit usporne…

                                                    0 0
                                                  • Tyboo  

                                                    ta 1,6 takova bida neni. pokud si nekdo mysli, ze je zavodnik a musi honit 1,6 tak, ze zere 10 litru, tak si vybral spatne

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    nebo jede ve 4řech na dovču + naloženej kufr a chce jet po zvlněný dálnici 150

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    tak se mi zda, ze nektery auta jsou snad uplne zazracny…:)

                                                    mam 1,6 benzin i30ku, cca 130koni a po meste jezdim bezne 8,5–9L… na dalku se pod 7 nedostanu ani omylem…

                                                    Tak mi netvrdte, ze vetsi a tezsi auto jako je ochcava zere min…

                                                    0 0
                                                  • camlost  

                                                    ale jo, docela bych tomu i věřil. běžně dojíždím O2, která se „řítí“ kolem 60 km/h – zřejmě ve snaze dostat spotřebu co nejníže.

                                                    mí známí mají s O2 poměrně nedobré zkušenosti, co se spotřeby O2 týče (a třeba i co se zadřených motorů týče, co se spotřeby oleje týče, atd.), ale to je věc jiná. nechť si každý koupí, co uzná za vhodné.

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    to ještě jezdíš slušně na benzín, pokud to nekotvíš.

                                                    Já ted za 14 dní najel ve dvou s O2 103kw 3400km a 6,5 nafty spotřeba. Dálnice cca 80% cesty, kde to šlo tak 140–150 (GPS ne tacho), okresky tak nějak abych moc necáloval (cizina). Spíš kopcovitá trasa, kde jsem teda když to šlo jel.

                                                    A celkově bych řekl, že jsem jel víc na spotřebu než na čas, nebyl by problém to zajet i za 7,5–8.

                                                    0 0
                                                  • hony007  

                                                    140–150 je jízda víc na spotřebu? :-D

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    no když jedeš 1350km za den tak jo.

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    *1:)

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    hodne brzdim motorem i u benzinu… a dalo by se jezdit asi uspornejc, ale o kolik? Btw. moje mati (duchodkyne) jezdi se stejnym autem za vyssi spotrebu a mnohem pomalejc…

                                                    0 0
                          • Smazaný účet  

                            jeste nauc sve zname parkovat a pak se jimi ohanej jako bozstvem:)

                            0 0
                            • White2146  

                              za to může jistě ta špatna ovladatelnost auta to je jasné no ni? :D

                              0 0
      • jIrI___  

        +152

        0 0
    • Gorewhore  

      Jazdim 2008smicku secondhand Ceed sportywagon(kombi), 1,6 benzin, kupovana od autorizovaneho predajcu. Stav tachometra pri kupe bol 65k, doteraz som najazdli cca 30k a bez jedineho problemu. Naozaj spolahlive auto, mozno neni az tak svizne, ale to pre mna nie je podstatne.

      Dlhodoba kombinovana spotreba je 6,9L(teplejsie mesiace) a 7,1 v chladnejsich podmienkach. Dalo by sa dostat aj podstatne nizsie, ale nemam trpezlivost na to.

      Cize z mojej strany Ceed mozem len odporucit.

      0 0
    • Smazaný účet  

      A co taková Fabia 1,2 TSI?

      0 0
      • Smazaný účet  

        sen kazdeho dealera:)

        0 0
      • felix.org  

        Před tím, než koupíš jetý TSI, tak hledej informace o řetězech v nich :-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Pohledal sem.

          Tak že prej s nima byly problémy, ale pokud by to bylo něco fakt u všech motorů, tak snad udělaj svolávačku ne?

          A přece nejsou tak blbý aby tam ty zmršený řetězy dávali pořád.

          A je to tak 2 roky nazpět, tak se snad něco změnilo.

          Alinceb v jednom vlákně psal, že má 1,2tsi, ale to vlákno je zamknutý. Tak se ho tam na to nemůžu zeptat.

          0 0
          • felix.org  

            Osobní zkušenost nemám. Ale co jsem různě četl, tak rád přeskakoval řetěz při startu, kdy ještě nebyl dostatečněj tlak oleje, aby ho napnul, svolávačka nebyla, vyřešilo se to až novýma motorama TSI, který se ovšem u Škody dávají jenom do nové Octávky. Nejsem mechanik ani odborník, tak pokud se v něčem pletu, tak snad někdo upřesní.

            Ač sám škodovku mám, tak TSI bych si mimo nové Octávky pro jistotu nekupoval.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Oni ty motory prej dávaj už ted do stávajících fabií.

              0 0
            • Smazaný účet  

              Tak sem už v pasti. Kejvnul sem na Fábku combi 1,2 HoToPo 51 kW.

              Auto co zbylo z tý jejich měsíc a půl starý akce.

              Tak a teď už jenom říct: Děj se vůle Boží, z mojí strany bude mít to auto první poslední.

              0 0
              • Vilém  

                Neblbni, vzdyt to ma posilovac a jiny kurvitka.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak neska auto bez posilovače se hledá těžko.

                  Sice u starýho auta vklidu vytočim jednou rukou, ale musí se auto aspon trochu hejbat.

                  Tak při parkování to asi bude fajn no.

                  0 0
              • Smazaný účet  

                To je špatná volba, tenhle motor vůbec nejede, nedá se s tím předjet ani traktor a už vůbec ne dosáhnout průměru aspoň 90 km/h na okresce. Fakt ne :0)

                0 0
                • pepek  

                  To Pavka bere jako plus. A navíc to nemá klimu, ze serva vypustí olej a bude to ideál.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Tak jel sen jako s předváděcí fabií 44kW a díky tomu, že sem to neměl moc v ruce a jelo se ve třech lidech se mi to moc nehejbalo. Ale když si sednu do tý 51kW, tak to nemusí bejt taková tragédie.

                    Otec má berlingo 1,4 8V 55kW což je větší obluda a jede mu to krásně.

                    Pravě že to má klimu, dálkovej centrál, litý kola, přední okna v elektrice, rádio, kouli, střešní lišty, ,boční lišty, mlhovky, plnohodnotnou rezervu, nářadí, metalízu, a jako bonus podniku kobertečky + bezplatnej přepis s SPZ. :)

                    Za 255t.

                    0 0
                    • pepek  

                      Tak to je peklo. A co Dacie? Snad by se ještě nějaká jednoduchá bez klimy a serva našla.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Jenže ta jejich antikorozní ochrana.

                        Jenom katoforenzní lázeň. (Kde karoserie je v obvodu a elektrickým napětím se na to nanáší nějaká barva co na to přilne) Ale barva je jen barva.

                        Maj záruku jen 6 let na prorezivění.

                        Škůdka má kastli pozinkovanou a záruku 12 let(asi tu záruku nedávaj jen tak, kdyby tomu nevěřili).

                        0 0
                        • pepek  

                          Ale zase 100 klacků ušetříš a za pět let to prodáš a koupíš zase novou Dacii-holátko. Škůdka už pak bude ojetá a záruku na rez ti stejně neuznají: (mluvčí Škody: „nemáme žádné signály, že by na Š120M upadávala kola“ (v době, kdy každý, každý týden viděls u cesty nějakou škůdku s ulomeným z. kolem. „Rezavé zadní dveře u Felicie? nevíme o tom, stává se to pouze tehdy, když majitel auto neumývá“)

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Jenomže 120ca měla letmo uložený kolo. A cyklika s tim občas udělala špatný chvíle.

                            Fábka a i Fáčko má úplně jiný uložení kola-osy.

                            Reznoucí zadní dveře? Jo, stávalo se to.

                            Ale zrezlej celej základní samonosnej skelet karoserie, to by mě nasralo.

                            0 0
                            • pepek  

                              Letmo uložený kolo mají skoro všechna vozidla, kromě bicyglu a trakaře.

                              Emko trpělo na to, že na rozdíl od předchůdců by mazací olej musel šplhat nahoru, aby namazal ložiska, což nečinil.

                              Psal jsem to ale proto, žes tady operoval zárukou od škodovky, kterou jejich mluvčí chápal trochu jinak, než bys ty čekal.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Ted se bavíme o uložení hnacích kol.

                                Pár vykopávkových obrázků ze sešitu z předmětu automobily.

                                Škodovka 1000mb, 100, 105, 120 má to letmo.

                                Omluva za písmo.

                                0 0
                                • pepek  

                                  Máš pěkný zápisky, ale to s tím nemá co dělat, Mlho. Ulomilo se to proto, že ložiska nebyly mazaný.

                                  0 0
                          • Smazaný účet  

                            A vůbec, proč mi kazíš radost?

                            0 0
                            • Janes  

                              To asi spíš, že ten nadpis začínal tak nadějně…:-)

                              0 0
                          • Smazaný účet  

                            Jinak sem si chtěl vybavit pro mě potřebnýma věcma tu základní sockoverzi fabii kombi. (koule, střešní nosič, marnotrapnej dálkovej centrál a nějakou nejlépe nezákladní barvu-červenou)

                            Ale vyšlo mi to dráž než auto který pro mě vyštourali na druhej straně republiky z měsíc a půl starý akce.

                            Takže sem přišel jako slepej k houslím ke klimatizaci(kterou jsem vždy do auta energicky omítal)

                            K elektricky stahovacím okýnkům- fajnovej udělátor.

                            K rádiu- sice takový šeptátko ale je tam.

                            A k litým hliníkovým kolům (plecháče by mi stačili)o kterých sem si mimoto říkal, že se na ně asi nikdy nezmůžu.

                            0 0
                            • felix.org  

                              Tak snad ti kompresor té klimy vydrží víc, než je u koncernu zvykem :-)

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Tak jako osobně bych tam klimu nemusel, je to věc, která se může rozbít a jak říkášty, taky se rozbile.

                                Ale bude se stejně zapínat jen občas, moje pani chtěla klima.

                                0 0
                                • felix.org  

                                  Však stačí ji zapnout je jednou, po vyjetí ze salonu :-D

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Tak to bude síla. Nu, necham se překvapit.

                                    A nestraš, vim , že mě zrovna nemusíš, ale až tak mi bořit iluze.

                                    0 0
                                    • felix.org  

                                      Tím jsem nemyslel, že kompresor odejde po prvním zapnutí klimy…

                                      Jinak mně kompresor vydržel 4 roky a 85k km. V servise se na mě usmívali, že je to normální a naznačovali něco o opravě blížící se 20k. Pak mi ale sami nabídli, že zkusí kulanci a Škodovka ještě ten den vzala kompresor na sebe a 50% ceny práce. Takže ve finále mě výměna přišla na 900,–Kč.

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        A kde je ten kompresor v autě schovanej? Musí se kvůli němu vyházet půlka motoru nebo celá přístrojová deska?

                                        0 0
                                        • pepek  

                                          tak nějak bych si tipl, že to bude poblíž nějakýho řemene, takže pod palubovkou asi ne

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Tak třeba může bejt honěnej elektrikou.

                                            Jak říkám. Klimatizaaci znám jen z nočního vyprávění našeho kmenového náčelníka u nás v jeskyni. Že prej v klimatizaci jsou špatný duchové který mi vezmou duši

                                            0 0
                              • Smazaný účet  

                                Tak ta klimatizace je v autě docela fajn. :)

                                0 0
                    • Smazaný účet  

                      Já mám 44kW a není problém drandit po okrskách s průměrem kolem 100km/h a po dálnici držet mimo kopce rychlosti kolem 150.. 51kW pojede ve vyšších otáčkách trochu líp

                      Výbava pěkná, krátká nebo dlouhá fábka? Pokud krátká, tak ližiny na střeše zvyšující už tak vysokou karosérii nevypadají zrovna dobře…

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Dlouhou. Jako moje stávající twingo má 950 kilo a 40kW-jede to akorát a ve městě je tuplovaně vsteklej.

                        Fabka má 1200kilo a 51 kW.

                        Tak ten poměr kW/kg by moch bejt vyrovnanej.

                        0 0
                    • kali222  

                      ou. za 255 bych si dorovnal kratkej radek benzinovejch e39tek a cihal bych na dalsi v8. :D

                      0 0
                    • jonti  

                      Za podobnou cenu jsem koupil rok starou Kia Ceed Sw 1,6 crdi, 85kW, najeto 18000km, taky v plne vybave. A to auto je uplne jinde nez Fabia.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        přesně, za tu fablu vyhodil akorát prachy, ale jestli mu nyní stačí 44kw tak 51 bude ok. Když nejezdíš daleko nebo nespěcháš dá se to.

                        0 0
          • Tyboo  

            neni 1,2 tsi jako 1,2 tsi

            0 0
          • Vilém  

            Nic se nesvolavalo, az to preskocilo, tak ti dali novej motor, pokud to bylo jeste v zaruce.

            Takto nam skoncila ve firme jedna oktavka, myslim je to dvoulitr.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Co sem tak studoval, tak přepracovali řetěz aby se to už nestávalo.

              A ještě k tomu turbu, byl sem dycky odpůrce TXX včeho druhu. Ale když tak koukam, že ford ze svojeho litrovýho EcoBoostu vydoluje skoro 100kWatt.

              A i ten škodováckej 1,2tsi se pak dělá ještě v silnější variantě 73 kW a do nějaký výbavy Monte Carlo ještě víc, tak myslim, že když je turbem nahoněnej jenom na 61kW, tak by moch mít i nějakou životnost.

              0 0
              • pepek  

                Životnost záleží zejména na uživateli, když je to blb, tak mu turbo odejde i dvakrát.

                0 0
          • StanleyCZ  

            Svolávačku NE. K TSI problému s řetězy se postavil jenom VW v Německu. U nás na to byla taky možná kulance, za splnění několika podmínek. O uznání kulance ale nerozhoduje automobilka, nýbrž její servisní partneři, což jsou dealeři a Ti se do toho moc neměli(Pozor! Nečíst jako „Neuznávali.“.)

            CO se týče podmínek kulance, tak to bylo minimálně stáří auta a nájezd, na víc si nevzpomenu. To, že auto bylo na výměně rozvodů kvůli problému s řetězem neznamená, že měl pak motor vystaráno. Byly případy, kdy se problém objevil i po třetí výměně řetězu. Intervaly byly 15–60 tisíc km. Nejvíc na to trpěli objemy 1.2 a 1.4.

            Do nové generace aut (Golf VII nebo Octavia III) se už zase vrátili k rozvodu řemenem.

            0 0
      • JMT  

        Tak to bych opravdu nekupoval

        0 0
    • Tyboo  

      Dneska sem se byl podívat na Ford Focus okolo 200 tisíc a aktuálně mi to přijde jako moc hezká volba..

      Z korejců sem jezdil prakticky se vším a ty auta sou takové papírové. Koupíš nové na 5 let a pak se toho musíš rychle zbavit. Fabia, kde se nemá co podělat je v dnešní době trochu výkřik do tmy.

      A a Note? Japonec je japojen. svojí cenu si drží, kvalita je jinde než u korejců. jenže to člověk nepozná za 70 tisíc kilometrů, ale za 170..

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jako dělal sen pod němcema 2 roky a vim, co je to za prasata a jak serou na kvalitu- Groz-Beckert.

        Je to sice jen výroba nitěnek do předacích strojů, jenže takový prasárny co tam lidi nutěj dělat, to je neskutečný.

        A co se týče škodovky, nejsem vlastenec, ale tak trochu doufam, že jim do výroby ještě kecaj český lidi který maj nějakej cit pro poctivou práci.

        ale pokud se rozhoupu a koupim škodovku která se bude *****, tak asponě některým z vás budu moct fundovaně poradit, že tudy cesta nevede.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.