• Velamoska

    Heleďte, bikeři, těch dotazů ohledně výběru kola tu je nepřeberně. Já vím. Nicméně si vlastně vůbec nevím rady. Ráda bych nový kolo… doteď jsem jezdila na 25 let starým pánským trek. kole po 190 cm vysokým otci. Já mám 170cm. Právě teď jsem zjistila, že existujou různý velikosti rámů, takže asi tolik toho vím o kolech. Tudíž jsem pochopila, že to nepohodlí, co jsem prožívala při výletech, zřejmě plynulo z toho rámu. Tak jako tak ale najezdím do 300km ročně – a to se asi nezmění.

    Takže to kolo.Krosový, 10 000 je strop, ale když to bude 8, tak paráda. Né že bych nechtěla dát víc, chápete, žejo. Vlastně vůbec nevím, jestli chci pánskej rám nebo dámskej. Dámskej rám úplně nezavrhuju, jen nevím. Nevím, jestli je důležitý napsat, že jsem celkem těžká (říkejme tomu činky, ale bude to i svíčková), takže třeba ženská odpružená vidlice možná není nic pro mě. Ramena mám taky téměř chlapská.

    Takže mám v hledáčku Leader Fox Viatic, Kellys Clea 10/cliff 10, možná CTM – cokoli v tom limitu, popř. Author Lumina/Thema. Můžu to brát tak, že je to prostě jedno? Nebo něco z toho je definitivně šmejd?

    Eště existuje varianta, že si nechám tu velamosku :D. No a asi bych podotkla, že po těch letech na veteránu pro mě bude jakýkoliv nový kolo úplně hustý, jen zrovna nechci řešit závady. To je asi to, na co se ptám…

    0 0
    • Velamoska  

      Ještě tady trochu okukuju bazary a našla jsem Author Linea z r. 2006, který by zřejmě odpovídal tomuto: https://kolo.cz/…r-linea-2006

      • byl by to případně za 2000,– a při mém ježdění krok vedle?

      Dík

      0 0
    • Smazaný účet  

      koukal bych po „pánském“ rámu s větším slopingem (sklon horní trubky)

      za tyhle prachy pevná vidlice, mechanické brzdy…

      0 0
      • Velamoska  

        takže třeba toto?

        https://www.bike-net.cz/…ide-50-2016/

        0 0
        • Smazaný účet  

          klidně, to by mohlo být OK (pokud bude správná velikost)

          ale počítej s tím, že částku do celkové ceny 10000 (tedy cca 2000–3000) tě bude stát výměna řazení za nějaké rozumné, až se tohle ojezdí…a to se ojezdí rychle

          jak tam dáš např. řadu Deore, bude to při turistické zátěži kolo na věky…

          0 0
          • Velamoska  

            Teda, ale kolo s pevnou vidlicí aby pohledal, našla jsem zatím jen tohle, co jsem postovala.

            Každopádně teda pak se mi vyplatí koupit kolo za max 7000 a nechat to vyměnit na první dobrou, ne?

            0 0
            • Smazaný účet  

              tak jo, ale i na tom sračkoidním osazení něco ujedeš, tak proč se toho zbavovat neoježděnýho, žejo :-)

              na ten upgrade to chce ideálně poptat dva-tři servisy a uvidíš, s čím hoši přijdou…

              0 0
              • Velamoska  

                Jo, tak jsem to myslela. Jakože na první zaskřípání.

                A napadá mě teda další cesta – mrknout na ten bazar výš a šetřit na pořádnou formuli – kdyby se ze mě nakonec stal ten cyklista :D . Aktuálně moc pustit žilou nemůžu, ale ty kola kolem 15–20 jsou teda už nádherný, si říkám, že to snad jezdí i samo.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  jasně…ale zas ber to tak, že na turistický ježdění asi chceš kolo s minimální servisní náročností – jakákoliv hydraulika, pružiče a tlumiče to dělají složité…sice komfortnější, ale složité…no a to už se musíš rozhodnout sama, co teda chceš :-)

                  0 0
                  • Velamoska  

                    Ježkovy voči, no to já právě nevim, co chci :D. Neb jsem pročetla pár vláken tady, tam mi z toho vyplynulo, že cokoli do 10 nebrat, do 20 radši taky nee… :D – to je pak z toho jeden zmatenej.

                    Takže ok, když budu kupovat nový kolo, budu hledat sníženej pánskej rám, pevnou vidlici (to pak platí i ve vyšších cenových? I kolem těch 15–20?) .No a diskutovaný palce u samotnejch kol mám řešit? 26´´, 28´´? Nebo kolik?

                    Jako jsi hodnej, že mě tady takhle řešíš ;).

                    …edit… takže kolik teda vyjde servis ročně u trochu dražšího kola? Baj voko? Rozhodně máš pravdu, že provozní náklady nepotřebuju nijak vysoký. Pana Velamose jsem vlastně neměla v servisu celejch těch 20 let (to je blbý, co?)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      co se velikosti kola týče, tak dneska asi 29", ovšem pokud měříš 150cm, tak bych to zvážil a šel radši do 26" :-)

                      ne že by to nešlo provozovat, ale budeš na tom vypadat divně…

                      obecně (hlavně u celopevného kola) větší průměr = lepší průchodnost přes nerovnosti, na druhou stranu v nízké cenové hladině to bude těžší, horší akcelerace a manévrovatelnost

                      menší kola (26") = lehčí, obratnější, ale víc to „drncá“ na nerovnostech = chce to aspoň odpruženou vidli = zase se dostáváš penězma jinam

                      běžnej servisní materiál je tak nějak novej řetěz, sem tam pláště, duše…špalíky na brzdy (destičky, když máš kotoučovky)…když se to ojezdí…to je individuální

                      0 0
    • Rowdy  

      Prostě si prohlídni, co je v nabídce za těch 10k a něco vem. Hlavně aby to byla správná velikost. U kola nejvíc záleží na velikosti a nastavení. Protože když je to či druhé blbě, jezdit na tom nebudeš. A když bude správně velikost a nastavení, možná tě to chytne a začneš jezdit víc. … Prostě zajdi kamkoli v blízkosti do prodejny kol a orientuj se podle toho, jak jsou ochotni ti poradit a nastavit. Jen to nepleť s úlisností prodat.

      0 0
      •  

        supr rada

        0 0
        • Velamoska  

          jakože supr nebo ne supr? :D případně jsem nezachytila ironii. Mám pocit, že jsem snadná oběť nekalýho prodejce, uvěřím jim cokoliv, třeba to to, že mi sluší helma :D

          0 0
          •  

            ironie, prodejce na tohle čeká, nechat si tady od znalejších poradit

            0 0
    • vantom28  

      Kolo do deseti bych koukal jedině po bazarech. Vzal správnou velikost, klidně na dvacetsestkach kolech.

      Pokud chces nové, tak bych se preorientoval na cenu od dvaceti. V této ceně nejít po značce, kterou platis, ale po osazení. Do dvaceti muzes vybirat ze znacek jako mrx, focus, force atd..

      0 0
      • Velamoska  

        Nový v hladině nad dvacet si aktuálně dovolit rozhodně nemůžu, takže mě to teda vede na cestu teď bazar a časem formule. 26kola jsem asi doteď měla.

        Zřejmě není technicky možný dát na jakýkoli kolo kola s větším průměrem?

        0 0
        • Smazaný účet  

          není

          do malýho rámu se velký kola nevejdou a když dáš do velkýho rámu malý kola, tak budeš šoupat střed po zemi (nadsázka) :-)

          0 0
          • Velamoska  

            Jo, koukám na to, že je to nesmysl – že by byla malá vidlice.

            Tyjo, to je horší, než si vybrat kabelku :D.

            0 0
    • Velamoska  

      https://www.maxbike.cz/…basic-i-2017

      …co je tohle za kolo, že je to za 5tis.? Má pevnou vidlici !!!! … můžu si na něj koupit tu drahou převodovku :D

      Takže pár závěrů:

      1)v bazarech mají celkem prd (kromě toho authora výš, kterej by eventuelně na jednu sezónu šel), pokud hledám kolo do těch 5tis. Buď to jsou trosky nebo MTB nebo něco. A za bazarový kolo prostě víc nedám, páč záručák.

      1. sehnat kolo s pevnou vidlicí je zřejmě jako hustá výzva. Našla jsem přesně 2 v cenovým limitu.
      2. u dost velký části bicyklů vůbec nepíšou, jak velký kolo to má. Nebo tam nemají, kolik to má převodů. Nebo jo, ale je to nějaká šifra pro zasvěcené. Pche.
      3. se mi bude o kolech i zdát
      0 0
      • Smazaný účet  

        pevnou jsem napsal, páč když za ty prachy koupíš pružicí, tak to bude jen nefunkční těžítko, který ti bude prodražovat servis…to jen pro info :-)

        btw podle mě ten Rock Machine, co jsi dávala odkaz výše, je o level lepší…

        0 0
        • Velamoska  

          Ale dyť cajk, já to beru jako dobrej argument.

          Takže mě zajímá – fakt vážně – ten MAXBIKE BASIC je sra*ka nebo není? protože jinak teda má, co chci – a ke všemu za lidovku

          0 0
          • Smazaný účet  

            no, posuzuju to čistě vizuálně :-) přijde mi, že ta vidle na Rock Machine musí vydržet o hodně víc

            ty low end řady Shimano fakt neznám, jestli se v tom chceš zorientovat, proklikej si web Shimano…ale je to jeden za 18, druhej bez dvou za 20

            co stojí ze řeč je v tomhle přehledu:

            https://www.damynakole.cz/…horske-kolo/

            0 0
        • Velamoska  

          jo, už vidim ten dovětek. No rock machine vypadá minimálně o level krásnější, v těch číslech se nevyznám.

          Někde si na to zkusim sednout.

          A pak plánuju koupit přes e-shop… Jsou pak třeba nějaký problémy s reklamací, když kolo nemá odbornou montáž?

          0 0
          • Smazaný účet  

            vzhledem k dotazům – stejně servis budeš potřebovat = dohodl bych se s vybraným servisem poblíž (doporučuju udělat si průzkum cen, přístupu lidí atd…) a nechal bych si kolo sestavit tam…

            0 0
    • Pan.Fazole  

      Napsal bych scalarovi, on tyhle levný kola myslím skládá taky.

      0 0
    • Velamoska  

      Tak pánové, zatím dík… :). Mám z toho dneska vymeteno. Ale dobrý, už si to rovnám v hlavě. Tak zatím.

      0 0
    • Velamoska  

      No, takže jsem prozatím na tom, že se půjdu podívat na tohle http://www.mojekolo.cz/…green-white/ , ale vidíte tam někde, jak to má velký kola? Některý zdroje uvádí mimo parametrickou tabulku, že 28´´, ale u dámskýho tohotéž píšou 26. Ráda bych ty větší. Mám ho na zkoušku domluvený v prodejně, jinak pán po telefonu dost souhlasil s tou pevnou vidlicí, takže jste prima.

      Ten nápad, že bych to případně mohla časem posunout výš výměnou komponentů, mě dost zaujal.

      0 0
      • plzakj  

        700×38c je 28”

        0 0
        • Velamoska  

          Mno, to je dost divnej výpočet :D. Díky moc

          PS: jak to má vobyčejnej smrtelník z toho poznat, to je teda vo hviezdach !!

          0 0
          • plzakj  

            Ne, to neni vypocet :-) V tom odkazu mas rozmer plastu 700×38c. 38 je sirka v mm. 700c je francouzskej standard,kterej odpovida 28” rafkum. … jo, je to bordel.

            0 0
      • Smazaný účet  

        rám s vidlí fakt vypadá bytelně

        posed (u správně velkýho rámu) doladíš za pár korun úpravou/výměnou sedla, sedlovky, nebo představce (co bude potřeba, ale to jsou levný komponenty)

        a řazení až se tohle olítá…jen asi upozornění – protože je tam řazení 3×7 což už je dost out, možná bude upgrade vyžadovat i jinou kazetu vzadu…

        0 0
        • michomin  

          Nepřeháněj, jezdí 300 km ročně. To jí vydrží hodně dlouho.

          0 0
        • Velamoska  

          Jo, o řazení jsi už psal a líbí se mi to – hlavně proto, že teď řadím dost hrozně, takže tohle pravděpodobně rychle rozbiju – a před tím se to snad naučim. Že se nemá křížit nejmenší a největší převod, to jsem zjistila až loni na podzim, ehm.

          Navíc, pořizovací cena tadytoho je tak boží, že úplně doufám, že mi bude – a že ho příští rok nechám vylepšit :D

          0 0
        • Prazak0  

          Superlevné řazení, třeba 3×7 nejlevnější páčkové Shimano, tak kupodivu vydrží hodně a řadí spolehlivě. Až se oběhá, tak bych pořídil Alivio, i když nevím, jestli to sežene v osmičkové verzi. Nebo něco těsně pod Aliviem. Servis můžou chtít spíš náboje, ale při tak malém nájezdu taky po víc letech. Nebo kolo rozcentruje, když projede nějakou dírou v silnici nebo něčím takovým, nebo stačí píchnout a chvíli jet na prázdném, rozcentrované hned.

          0 0
          • novas752  

            Než se siska nebo tourney oběhá s nájezdem 300km ročně, bude Alivio už dávno 13 spd. :)

            0 0
            • Prazak0  

              Myslím, že to vydrží hodně tisíc km, spíš jde o trošku nižší komfort řazení, potom to je i limitované 7 rychlostmi, nevím jestli to umí i 8.

              0 0
    • mirage  

      Ahojky. Neber si Krosa, vem si 29-tku, treba toto, a velikkost 15" nebo 17" mrkni na to https://www.maxbike.cz/…imba-lady-30

      0 0
      • Velamoska  

        Jako dost pěknej nimbus, ale já v terénu jezdím fakt minimálně, 80% asfaltky, tu a tam nějaká polňačka – a vůbec žádnej les.

        0 0
        • mirage  

          s toho ale krosa udelaš, ale s krosa 29" néé. Věř mi že se ti na tom bude jezdit dobře. Jakékoliv vjetí na šotolinovou cestu poznáš na tom krosu, nejistá jízda(uzké pláště), a neboj že by ta 29" jela nějak špatně po cestě:

          0 0
          • Velamoska  

            Jakóóó, já už to mám takový vymyšlený a teď tohle.

            Já fakt nevím, jestli MTB chci. Tohle je teda rozhodně nad rozpočet, ale tak slibuju, že si v tý prodejně na nějakýho horáka sednu a zkusim to. Maxbajky mi jsou sympatický tak nějak od pohledu, designově mi lahodí oku (a tabulkově tomu nerozumím :).

            0 0
          • Smazaný účet  

            jo, to je přesně ono – zatímco my jsme se doteď snažili respektovat názor uživatelky a poradit jí víceméně v rámci jejích vlastních preferencí, ty se jí snažíš vnutit názor vlastní…

            0 0
            • oberleutnant Weiss  

              A překvapuje tě to? Snad každé vlákno „doporučte silniční/krosové kolo“ končí dřív nebo později „ser na silnici/krosa, musíš mít MTB“. Byla jen otázka času kdy a od koho to přiletí…

              0 0
              • mirage  

                nemusí mít 29, ale s té 29" si toho Krosa udělá, dá treba 42,47 pláště, pak treba chytí nějakou partii, co jezdí všude i nějaké víc lesní cesty, tak tam dá 2,1 pláště a muže snima jezdit, a kdyby chtěla udělat Blbost jmenem Gravel, takk dá berany, to berte v legraci.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  proč blbost gravel? odpružený MTB jsem prodal, mám jen HT s pevnou a CX…ideál bych obojí vyměnil za jeden gravel a cajk…

                  0 0
            • Velamoska  

              Tak já se nebránim jiný nabídce… Jakože pokud je nějakej rozumnej argument pro to, abych se podívala i na horský kola, tak sem s ním. Ale většina lidí mě odkazovala spíš na kros – jakožto na hybrid, co je hlavně na silnici, ale poradí si i s občasným nenáročným terénem. Přišlo mi to logický. Kromě toho jsem na tom trekovým kole projela kdejakou polňačku.

              0 0
              • oberleutnant Weiss  

                Však taky na 300 km za rok z 80% po silnici a zbytek po běžných polňačkách to bohatě stačí. Nevím, proč by pro tebe po těch letech na starém trekovém Velamosu mělo být najednou „jakékoliv vjetí na šotolinovou cestu nejistá jízda (úzké pláště)“, jak jsme se dočetli výše…

                0 0
              • mirage  

                odkud jsi, stačí jen kraj

                0 0
                • Velamoska  

                  placka okolo Mechova – a partii mám snad dlouhodobě vyřešenou, jezdí na kros Authoru :).

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
              • plzakj  

                Hodne bude zalezet i na tom, jak moc chces sportovni posed. Trekovy kolo bude mit riditka hodne nahore a bude celkove pohodlny. MTB bude vice sportovni. Jinak, to napsane nize, ze z mtb udelas treka nasazenim rychlejsich (zamerne nepisu uzsich) plastu, je samozrejme pravda.

                0 0
                • Velamoska  

                  jakože to chápu tak, že vyměním kolo za kolo, podle terénu, jo?

                  Kolo chci pohodlný, je to na rodinný courání po krásách okolí a na zmrzlinu, vyjížďky po okrskách do 30km; samozřejmě, kdybychom propadli cykloturistice se stanem, tak budeme asi v háji s tím, co máme doma, ale to spíš nehrozí.

                  0 0
                  • plzakj  

                    Jen “Gumy”. Zjednodusene – sirsi a mekci = pohodlnejsi.

                    Jako, je to fuk. Vyber si podle pohodlnosti posedu. Predpokladam, ze u kola za 10k nechces za dalsi 2k menit komponenty.

                    0 0
                    • Velamoska  

                      No, chci to tak nějak „sedla a jela“… o bicykl se mi stará choť, takže ho tím asi nebudu zatěžovat, aby se mi na to nevyprdnul úplně :D.

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      tak preference je (jestli jsem dobře koukal) kolo za 6500,–

                      i s tou výměnou komponent za 2000,– furt hluboko pod 10000,–

                      0 0
                      • plzakj  

                        Joj. Za 6k nekdo prodava na bazaru sedlo :-)

                        0 0
                        • Velamoska  

                          A taky existujou kabelky za 500 a kabelky za 500 000 … tak nějak to beru :D

                          0 0
                      • Velamoska  

                        Určo, momentálně je cokoli nad deset nad rozpočet – a jak jsem psala, cokoli pod deset je bonus, RM za 6500 vlastně nečekaná bomba. Na závody se nechystám… já myslím, že jsem celkem definitivně spokojená. Na měnění plášťů mě asi neužije.

                        0 0
                • mirage  

                  i ten posed by poresila na tom MTB, dala by si tam stavitelný přectavec a muže si měnit polohu, jak bude momentalně chtít

                  0 0
                  • oberleutnant Weiss  

                    Má strop 10.000, ale ještě radši by 8. Píše to hned na začátku. Koupí za to MTB 29" + hladké pláště + stavitelný představec, aby to zároveň bylo „sedla a jela“, jak píše jinde? Osobně bych řekl, že ne…

                    0 0
        • hovado_cz  

          Jo to si před pár lety myslela švagrová taky nakonec musela jet krále šumavy na krosovym kole ;-)

          0 0
    • t29  

      Přidal bych jedno kritérium do výběru: Aspoň 8 převodů vzadu.

      Proč: Náboje pro 6–7 převodů jsou obvykle na závitové vícekolečko, které se dává na ty nejlevnější kola. Kvalitu nečekej, a kdybys chtěla náboj vyměnit za lepší, budeš muset vybírat z nábojů pro 8–9–10-(11) převodů a zároveň vyměnit i kazetu, řetěz, přehazovačku a řadící páčky.

      Jedna možnost je vzít ten Author Lumina z bazaru, vyhodit přední i zadní kolo, uplést nové bezúdržbové kola (dvoustěnné ráfky, náboje s utěsněnými průmyslovými ložisky), a vyměnit jeté věci (řetěz, kazeta, brzdové špalky), případně dát nové sedlo a rukojeti. Moc by z toho kola nezbylo, co?

      Druhá možnost je kontaktovat někoho ze zdejších stavitelů, kteří staví kola na zakázku a dokážou za deset tisíc vykouzlit kolo, jaké v obchodě neseženeš. Počítej ale s tím, že teď v sezoně mají hodně práce.

      No a nebo nové kolo z obchodu, tam je ale fakt těžko radit. Osobně dávám největší důraz na bezúdržbové kola, aby kolo jelo samo i po pár letech provozu. A zrovna takové kola na většině kol z obchodu nejsou. Naopak tam budou kotoučovky a odpružená vidlice, což je na výlety za zmrzlinou zbytečná váha navíc.

      0 0
      • Prazak0  

        Závitové vícekolečko není nic podřadného, pouze jde o starší technologii. Dělají se i v osmičkové nebo devítkové verzi, ty osmičkové třeba rozsah 13–32 z. Proti kazetám tu je významný rozdíl, kazety, krom těch pro žáky, kadety a juniory, tak začínají obvykle na 11 zubech, 10 taky, ale ne u levnějších kazet. U levnějších může začínat na 12 zubech, na 13 to bude spíš nějaká silniční pro juniory.

        Já třeba nyní jezdím převody 50/18 nebo 48/17, pro jízdu po rovině nebo lehké klesání, případně po slabším větru. Tyto převody mi optimálně odpovídají rychlosti kolem 30km/h, jde s tím jet i s nízkou kadencí 28 nebo naopak točit rychleji a jet 32 nebo až 35km/h (to už přetáčím, tak jen krátkodoběji). Až trošku později budu po rovině jezdit převod o jeden zub rychlejší, tj. 50/17, což mám optimální pro 32km/h a při 35 km/h nijak nepřetáčím, jen šlapu rychleji. Pokud někdo jezdí málo, není namakaný z jiného sportu, tak po rovině pojede asi trošku pomaleji, tipl bych tak 24 km/h. I při nižší kadenci mi tady pro jízdu na rovině přijde vhodný převod třeba 48/21 nebo 48/20 . A převod 48/17 využít spíš při jízdě z kopce. Bohužel, horské kazety začínají na těch 11,12 zubech, v levnějších verzích zcela určitě. Vícekolečka začínají na 13, 14 zubech. Ani u nich ty nejmenší pastorky nejsou pro jízdu po rovině. Další věc je, že větší pastorky lépe vydrží, při horší technické kvalitě může jízda na menších pastorcích být problémová, kdežto na trošku větším, řekněme od 16, 17 zubů to už sedne dobře. Tady se asi bavíme o levnějších kazetách, ne o nějaké ultegra, pro 8 převodů se dávno nedělají. Neboli, pro méně výkonné jezdce a vlastně i lidi, co trošku jezdí, tak je jedno, jeslti mít vzadu šroubovací vícekolečko, co začíná na 13, 14 zubech, nebo kazetu, co začíná na 11,12 zubech. Ty nejmenší pastorky na kazetě nevyužije, i zdejší dosti výkonní jezdci přiznávají, že je využívají při sjezdech a rychlostech nad 50 km/h, jinak ne. A myslím, že i top profi závodníci jezdí po rovině nějakých 14 zubů a menší pastorky mají pro sjezdy, spurty, nebo krátké časovyk s rychlostí nad 50 km/h.

        0 0
        • t29  

          Počty zubů prosím neřeš. Problém není ve vícekolečku, ale v nábojích. Jde sehnat bezúdržbový náboj se závitem pro vícekolečko?

          0 0
          • Prazak0  

            Všiml jsem si víckrát, že dosti méně výkonných jezdců jede relativně pomalu, mají hodně lehký převod a přitom kadenci mají slušnou. Tohle jsem před lety zažil u jednoho vzdáleného příbuzného, ale vídám to častěji i v Praze. Takže je dost jedno, jestli někdo má osmičkovou kazetu nebo sedmičkové vícekolečko. Ani kvalitou není to vícekolečko horší než levná kazeta.

            Ale existuje třeba levný závitový náboj Force se závitem. Jsou tam výměnná ložiska. Samotný náboj stojí kolem 150 kč, výplet Dragon, pozink a tento náboj stojí malinko přes 400kč. Mám i jiný náboj, šlo o hotový výplet Rodi. Na obojím jsem najezdil dost, ložiska chodí zcela hladce. Jinak mám konusové náboje, na kazetu, u kazet jsem docela řešil, aby neměl zbytečně plno nejmenších pastorků. Tohle mám na Deore, servis po 6 tisících km zcela zbytečně brzo, uvnitř zcela čistá vazelina, příště budu dělat servis min po 10 tisících km. Odhaduji, že i ty levná ložiska vydrží nějakých 20 tisíc, pak to budu muset přeměřit, vyměnit. Nová ložiska moc nestojí, potíž bude, že nejdřív budu muset vyklepnout ložiska stará, abych to změřil. Mám i starý silniční náboj ČZ, kde jde o jakousi kombinaci zapouzdřeného náboje a náboje, co jde servisovat. Vevnitř to nemá konus, ale kuličky v kleci, bohužel ložisko tam není oddělené, jak u těch čistokrevných zapouzdřených. Jezdilo to hladce. Tohle bylo taky se závitem, kupováno někdy zač. 90. let.

            0 0
            • Smazaný účet  

              90.léta byla přece jenom ještě slušná kvalita i v nižších řadách – viz legendární STX RC

              ty současný lowend plasťáky budou přece jenom horší, ale při nájezdu do 1000km ročně turisticky po kultivovaných cestách to imho dá v pohodě tak 3–5 let

              důležitý je mazat, mazat…(rolničky, řetěz)…a nemejt tlakovou vodou

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.