Nejúčinější způsob jak odmastit kotouč a desky

149 nepřečtených
  • doonio

    Nevíte někdo jestli může WD(mazací prostředek) zamastit kotouč nebo desky(mám mechanický HAYESY).Podle mě asi jo,protože jsem dneska jel,a dokonce jsem jel aj z kopce a nějak moc málo to brzdilo.

    Jo a za 2.:Ako to vyšistit,slyšel jsem o různých čistícich prostředcích,ale většina lídí to moc nedoporučovala(ne­vím proč).Žeprý je lepší udělat pod deskou pořádnou vatru,ať se ta mastnota vypálí.No dobře udělám vatru,jak dlouho to tam mám nechat,(až dosáhné deska třeba 350 °C).

    Jo a ještě jedna věc.Co se smirkovým papírem?Taky se to dá?

    0 0
    • kubad  

      Izoprophylalcohol na kotouče i desky je ideál dostaneš ho v lékarně.

       
      0 0
    • Starda91  

      použivam origoš break odmaštovaž seženeš v prodejně s oleji a takovyma sračkama…stoji sstovku nastřikaš to na to a pak utřeš  abrzdi to krasně

      0 0
    • Neddy  

      Benzín… zatím no problem :-)

      0 0
    • jano  

      trocha sa tu prizivim…

      ako sa da odmastit cely trmen? mozem ho namocit do izopropylalkoholu tak, ze bude visiet na hadicke? aby som to nemusel cele rozoberat…

      0 0
      • jIrI___  

        Podle mě tohle není moc dobré řešení. Netuším, jak by izopropylalkohol působil na těsnění.

        0 0
      • dieegoo  

        No me spis napada – k cemu to bude dobry? Dyt do trmenu se bezne strika troska oleje na trmeny, pak to staci poradne opucovat hadrem, aby nikde nic nekapalo. Nac odmastovat?

        0 0
        • jano  

          vytiekol mi olej z vidlice a mal som od toho cely kotuc  a jak sa to tocilo tak aj oblozenie a ten trmen je tiez cely mastny. tak som to  chcel tak celkovo odmastit

          0 0
        • maxtor  

          Přesně tak. Minimálně pístky musí být namazané.

          0 0
          • dieegoo  

            Jasně pístky, koukám, že zas rychleji píšu, než myslim :)

            0 0
            • jano  

              tak dik za upozornenie aj som bol odohdlany to tam cele buchnut aspom na hodinu :)

              0 0
    • doonio  

      Má někdo zkušenosti s tím pálením nebo smirkováním(chtěl bych nějaký návod),Jak to mám udělat,jak moc,jestli s citem nebo to drhnout jak o život,..........

      0 0
      • Smazaný účet  

        Měl jsem stejnej problém,prostě jsem měl mastný destičky,zkoušel jsem to vypálit a vysmirkovat,ale žádnej velkej účinek to nemělo.Zaježděnou mastnotu z destiček už nedostaneš,koupil jsem nový desky a časem i kotouče a bez problému…

        0 0
        • Smazaný účet  

          zkusil bych ten isopropyl alkohol jak píše kubad,to nemusí být špatný…

          0 0
        • v POHODÌ klokan  

          To já jsem se jednou snažil mastný destičky vypálit a ta brzdná vrstva se mi ohnula do oblouku :( Nevim, jestli jsem to pálil moc, nebo co…Každopádně to teď brzdí snad ještě míň než předtím. Kdybych to měl osmirkovat dorovny, tak by tam toho moc nezbylo…

          0 0
      • drtyc  

        mo me prijdou saze mastny dost, takze bude zalezet na tom co z toho po vypaleni dostanes, takze spis nez delat kokotiny bych se drzel toho alkoholu.

        0 0
        • ememem  

          moja rec, mne to vypalovanie nad ohnom prijde ako taka celkom slusna urban legend. osobne si myslim ze sa toho moc nevypali, ak tak len uplne z povrchu resp. som toho nazoru ze teplota okolo 800 stupnov proste to oblozenie spali ci je mastne alebo neni. takze nejaku vrstvicku odpalis, osmirglujes ju, ale ak je tym olejom oblozenie nasiaknute (co asi je) tak to aj tak nepomoze. znutra to nevyhori leda jak na povrchu, obrusis sadze a vypalujes dalej a tak dokola az je oblozenie fuc. navyse jak pises su tie sazdze samotne aj tak mastne tazke si si tym aj tak moc nepomozes. ak to neni mastne nejak extra moc tak vykupat v izoprohylalkohole ale ak je tak asi nepomoze nic.

          0 0
          • Mr.Duck  

            no já to v isopropylalkoholu vymáchal, a nebylo to ono,tak sem to dal na plotnu eletrickou, smrad samozřejmě hroznej ale za chvilku z toho vybublalo trocha oleje, a od tý doby mi přijde že to brzdí, pořád ne jako předtim, ale použitelně, takže kdyby se mi zamastily desky znovu, asi to opět nechám vykoupat, vysušit a pak na plotnu )

            0 0
    • michal xtr  

      Já normálně odmašťuju jarovou vodou. A neměl jsem s tím žádný problém.

      0 0
      • mathasek  

        Stačí cyklostar a jar. A potom tak 3km brzdit, furt i přes šlapání. Lidi se na mě koukali jako byhc byl debil :D když sem na rovince funěl jak prase a jel krokem :D a vubec nejlepší je brzdění při sjezdu. prostě uvařit brzdy a vono se to zajede

        0 0
    • kwaker  

      petrolej

      0 0
    • Dados  

      Čau, WD ti zmastí jak kotouč, tak i desky. Na odmaštění používám perchlor.. a spokojenost. S těma destičkama to bude složitější, záleží z jakýho jsou materiálu a kolik se tam mastnoty dostalo. Takže bych zkusil odmastit a obrousit – pokud tohle nepomůže, vyměnit za nový.. Zatápět pod destičkama mi přijde jako blbost..

      D.

      0 0
      • doonio  

        Můžu použít ten Perchlorethylen i na desky,tady vetšina píše že ho používá jen na kotouče.Kotoučovky jsou to HAYESY MX2,origoš. desky,ale jaký to ví sám pán bůh.(já ne)

        0 0
        • Dados  

          já bych se toho nebál, je pravda, že na desky nejlíp zabírá jemný bahýnko :)

          0 0
        • jan 2  

          Perchlorethylen je nejlepší odmašťovadlo jak na desky, tak i na kotouče. Levné s drtivým odmašťovacím účinkem. nekupujte žádné drahé přípravky, stejnak je v každém nějaké % Perchlorethylenu

          0 0
          • kubad  

            na základě čeho tak soudíš? nějaké testy nebo jen osobní zkušenost

            0 0
            • jan 2  

              Několik odmašťovačů už jsem koupil a tak něják jó dobrý, ale perchlor –  to je kotva.

              0 0
          • Vilém  

            Je zajimave, ze v odmastovacich na kotouce je prave citit isopropyl a ne perchlor.

            0 0
    • ravag3r  

      Na kotouče technickej benzín, destičky do kleští a vypálit zapalovačem. Aspoň tak to dělám já, pokud mi ukápne WD, nebo silikonovej olej na brzdy a funguje to.

      0 0
    • mosquito  

      jen se prizivim blbou otazkou .. jinak pouzivam izopropylalk. ale benzin prece neni uplne nejlepsi ne? me prijde ze zanechava stopy a ty uplne nemastny nejsou (mozna mam teda spinavej benzin tim si jistej nejsem)

      0 0
      • kubad  

        jo máš pravdu – když to tady čtu tak už je mě jasné proč má tolik lidí problémy s účinností kotoučovek :-)

         
        0 0
      • Vilém  

        Benzin neni zrovna idealni, i kdyz to neni zrovna mix:)

        0 0
      • Mamut  

        Bezny benzin obsahuje tisic roznych veci, ale tym tu asi nikto necisti. Bezny technisky moze este stale obsahovat plno humusu (napr az 0.5% benzenu (ci je benzen mastny to neviem, ale je to dokaz, ze benzin nie je len benzin)). Takze asi bud lekarensky benzin alebo izopropanol.

        0 0
      • Georrge  

        jj benzín je celkem na hovno, dobře rozpouští to jo, ale nechává mastný povlak. Jednou jsem čistil stopy po nálepkách a připravoval povlak na nalepení folie, no benzínem to šlo krásně dolů, ale nová folie se nechytala, takže přišel na řadu líh a po něm to bylo hned lepší :) nevím teda jestli je líh na odstranění benzínu nejlepší, ale pomohlo to.

        0 0
    • Jenda  

      ted jsem vypekal desky v laboratorni peci na 300 C a docela jim to pomohlo. Jinak nez nad zapalovacem bych je radsi dal do trouby treba na tech 250 nebo kolik je max u elektricky – dobry je totiz mit nejakou rozumnou kontrolu nad teplotou.

      0 0
      • Vilém  

        Ja takto jedny organicky znicil. Nechal jsem si je dat v kalirne do pece, kde bylo asi 450st. Myslel jsem ze vydrzi, ze pri brzdeni je vetsi teplota. Vysledek byl ten, ze kdyz jsem je vyndal, tak jsem s nima klepl a on se ten brzdny material zmenil v prach:)

        0 0
        • Joska_vs  

          Já osobně na jakékoliv odmašťování používám IPU (isopropylalal­kohol), ale bacha na plasty s některými umí pěkně reagovat. Pracuji v elektrotechnice a tam ho taky používáme ve worku.

          0 0
    • dancar  

      Já osobně používám starý tetrachlorový hasicí přístroj. Odmastí vše, třeba i spojkové obložení u auta.

      0 0
    • Dr.Gaga  

      Redidlo… Kdykoliv na cokoliv.

      0 0
    • doonio  

      Nevíte někdo kde seženu v Brně ten Izoprophylalco­hol,nebo Perchlorethylen­.Čmuchal jsem čmuchal sem,ale nikde nic.Všichni na mě blbě civěli,jak kdyby to byl nějakej přípravek na vodíkovou bombu.Jsou tady nějací tí Brnáci,kteří pooužívaj ISO. nebo PERCHLO.

      0 0
      • MlokCZ  

        Kup si čistič na kotouče (to je i pro motorky). To budou mít všude a obsahově je to to samé.

        0 0
        • doonio  

          To máš sice pravdu mloku, ale taky za jakou cenu.Ten Izoprophylalcohol stojí něco kolem 150 kč za 1l,myslíš že za takovou cenu seženeš nějakej speciální čistič na kotoučové brzdy na auto(motourku).

          Toto vydím jako poslední možnost(ten poslední):

          http://velohanak.cz/zbozi.aspx?…

           
          0 0
          • MlokCZ  

            Já platil za láhev ve spreji asi 180 Kč nebo kolik. 1l ho tedy není, myslím že 500ml, takže je to stále výrazně dražší, ale 1l ho stejně nepotřebuju.

            0 0
          • MlokCZ  

            A je to něco ve stylu toho posledního Motorexu v tom odkazu (a Izoprophylalcohol v tom je).

            0 0
          • pavlix  

            Toto vydrzi celou sezonu

            0 0
      • obda  

        GM Electronic, Koliště. Viz www.gme.cz, je to na čištění plošňáků. Plechovka 1l za 160 Kč, popřípadě několik velikostí sprejů a tak.

        0 0
      • RomanH  

        V Brne ve stredu mesta, ulice Frantiskanska, je jedna drogerka, ktera prodava i veci pro chem. laboratore.

        0 0
    • Mr.Duck  

      Trochu zneužiju thread, měl sem mastnou brzdu (hayes MX3) tak sem jí komplet rozebral, co šlo tak nějak v rámci možností odmastil, samozřejmě i kotouč s přes noc sem měl namočený desky v isopropylal­koholu, teď jenom doufám že to zabere.

      Problém je v tom, že olej se tam pravděpodobně dostává z vidlice(jinde mě nenapadá – sou to mechaniky), kterou chci nechat přetěsnit, ale na to teď nejsou finance, tak by mě zajímalo jestli máte někdo ňákej tip, jak zabránit nebo omezit „dodávku“ oleje sohra z vidlice do třmenů?

      0 0
      • jIrI___  

        Nechápu, jak ti olej z vidlice může natéct do třmenů. Foto by nebylo?

        0 0
        • Mr.Duck  

          Foto bohužel nemám a kolo je doma, ale nevim kde jinde by se tam olej vzal, a levá noha byla celkem mastná celá, takže soudim že prostě nahoře netěsní olejový těsnění v levý noze, takže leze na vnitřní nohu, z ní zvenku na vnější nohu a doteče až dolu ke třmenu a ten nějak záhadně komplet zmastí,jinak si to nedovedu vysvětlit :-) Kámoš mluvil o nějaký pásce co se nalepí a celkem dobře saje, žel netušim kde to shánět, a jak řešit když to nasákne..napadlo mě uvázat kolem ponožku a šetřit na přetěsnění jedině :D (wojtek style forever!)

          0 0
          • Ricci  

            A nemazal si nahodou nohy na vidlici? Lebo vtedy sa to moze stat bez problemov, pri troche nepozornosti olej stecie az dole po vonkajsich nohach…

            0 0
            • Mr.Duck  

              Nn nemazal, ale na vyjížďce sem viděl jak se utvořila jakási hmota ze sněhu a oleje u těsnění, co roztála v teple, a soudim že to je právě to co se mi na další vyjížďce dostalo do brzdy. Samozřejmě že se to snažim otírat, ale očividně to nestačí. Přetěsnění už mám tak nějak i domluvený, jenom sehnat peníze no :(

              0 0
          • chodec  

            No olej sice vzlíná, ale, že by přes celou vidlici dotekl na třmen, po třmenu se doplazil k mechanice přítlaku desek, a přes ten na desky není moc pravděpodobné. Daleko pravděpodobněji sis nějak zasvinil desky/kotouč při údržbě. Obvykle jim stačí dost málo – náhodnej dotyk kotouče s mastným hadrem postačí.

            Každopádně na to, aby ti to tam takto nateklo z vidlice bys potřeboval slušnej proud (nebo dokonce cákající olej) nebo hromady bordelu na vidlici přes který by hromada voleje mohla vzlínat. V prvé případě jsi už teď prakticky bez oleje, v druhém jsi prakticky bez oleje a ještě musíš kolo udržovat velmi silně zasviněné.

            Doporučil bych prostě vidlici otírat a držet z venku přiměřeně čistou, pak to maximálně poteče dolů a hlavně uvidíš odkud a kolik toho teče. K provizornímu záchytu nějakého normálního úniku musí stačit jakýkoliv proužek látky/kanička/ba­vlněný provázek, který uvážeš nahoře na dané noze vidle. Pokud tohle příval oleje za několik jízd neudrží, tak by ti měli zakázat jezdit protože znečišťuješ prosttředí víc než trabant :-) nebo už tio olej brzo dojde a pak nebude už co trousit :-)

            P.S. málo opravděpodobné, ale pokud potíže přetrvávají, zkontroluj si vidli, zda není někde zboku ruplá – viděl jsem takhle zboku puklou vidli (vlasová trhlinka), která pak při zapružení fingovala jako sprej ohazující kolo a brzdu.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Díky, zkusim si jí pořádně prohlídnout, ale řikáj že je nezničitelná (Marzocchi DJ2 06), tak v tom to snad nebude :-) No tak jedině doufám, že tam ještě trocha oleje ve vidli je, ale asi bude lepší to přetěsnění neodkládat :-/

              Údržbou to určitě nebude, nýbrž to brzdilo, a uprostřed vyjížďky přestalo, a před ní ani při ní sem na to nešahal :-)

              No je to zajímavý celý, doma si to pořádně prohlídnu jestli na něco nepřijdu, ale myslim že to tam prostě musí nějak cestovat z vrchu.

              0 0
    • Mobidyk1  

      Tak dám ti jedno doporučení. Vypal desky nad plynovim vařičem nebo kamnama dokud se z nich pořádně nezakouří. Vůbec se toho neboj, můžou bejt třeba rudý. Dělal jsem to už mnohokrát a je to nejlepší způsob. Ta mastnota se vypálí všechna.

      0 0
      • kubad  

        když je nahřeješ do ruda, tak se obložení rozpadne, takže s citem

        0 0
        • Mobidyk1  

          asi taky záleží co to je za desky. Já jezdim Goldfreny a ty vydrží všechno :)

          0 0
          • fousek  

            Ja jezdil Goldfreny a nic moc, Koolstopy vydrzej 2× tolik co Goldfreny a nejsou ani 2× drazsi

            0 0
            • jIrI___  

              A brzdí 2× líp.

              0 0
              • Mobidyk1  

                to je pravda možná

                0 0
              • fousek  

                No 2× asi ne, ale urcite brzdej lip.

                0 0
                • Mobidyk1  

                  goldfreny akt moc nebrzděj, ale zato fakt vydržej dlouho. Za mokra bych řekl že zase brzdí tak o 100% líp. Jestly Koolstopy vydržej víc tak jdu do nich :) Ale pokud budou stát víc neř 500Kč, peču na ně :P

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Ja mel sintrovany goldFreny na J7 a kdyz se trochu ohraly, brzdily paradne. A neprestavalo je to bavit ani kdyz se z nich uz kourilo.

                    0 0
                  • Vilém  

                    Vydrzi dlouho, to je pravda, ale o to min vydrzi kotouce:)

                    0 0
                    • Mobidyk1  

                      neřekl bych. Ještě se mi nikdy nepodařilo probrzdit kotouč :D

                      0 0
                      • Vilém  

                        To me ano. Prostu pri pouziti sintr desek vidis mnohem vic opetrebeni kotouce a je rychlejsi. Organiky ten kotouc vic „lesti“.

                        0 0
                    • Neddy  

                      Alespoň někdy se najde i pádný důvod pro výměnu kotouče…

                      0 0
    • Hrosik1  

      Já bych to nejprve zkusil uvést do zahřátého stavu nějakým delším sjezdíkem. Posledně když jsem si také neopatrně zamastil desky to pomohlo. Tou teplotou brždění se to také vypálí. Záleží asi na tom jak moc toho oleje tam ulpělo. Jinak odmastit určitě obojí tím izopropyl alkoholem, nebo něčím podobným.

      0 0
      • J3Sl4n  

        Vypálit brzdy, je docela zajímavý pojem, ale uvědom si jednu věc a tou je to, že brzd. obložení vyšší teplotou ztrácí účinnost a spálený brzdy moc nefungujou. Další je to, že ta mastnota buďto musí shořet, ale při hoření vznikají zplodiny, které při brždění většinou dostáváš hloub do destiček. Proto je lepší použít odmašťovadlo např. čistič brzd od wuertha(s tím mám dobré zkušenosti), nebo třeba tetrachlor z hasičáku. Po vypalování brzd je dobrý vrchní část obložení obrousit smirkem.

        0 0
        • Mobidyk1  

          ty desky tu mastnotu právě celkem absorbujou, odmašťovadlo neni jistý. Vypaluji desky celý leta. Pořádnej sjezd na rozpálení nestačí, to jsem zkoušel víckrát.

          0 0
    • mastihuba  

      no desky ani kotouče mastný nemám, ale povedlo se mi pokapat olejem novou betonovou dlažbu která to krásně vypila. Když to poleju tím isopropylem, je nějaká šance že to ty fleky trochu vytáhne?

      0 0
      • pepek  

        Jo. A nebo zkus ten spray na brzdy.

        0 0
      • RomanH  

        Na dlazbu nasyp pisek a trosku to prejed. Delal jsem to tak v garazi i na betoneove podlaze ve stodole.

        0 0
    • Mr.Duck  

      Tak sem při mejch pokusech o odmaštění samozřejmě vyčistil kotouč, vzal desky hadříkem s isopropylal­koholem a nic, tak sem do něj desky na noc nechal vymáchat, a teď byly pořád mastný, tak sem je vypek na el sporáku, to nejdřív šíleně bublalo, pak už jenom smrdělo tak sem to tam tak asi 5 min nechal a brzdí to trochu líp, ale pořád dost mizerně, je ještě ňáká šance je resuscitovat nebo mám běžet pro nový?

      0 0
      • Lone1  

        Občas za mnou přijde kamarád,který si nechtěně polil destičky brzdovkou.Když jsou skoro nejetý,je škoda je vyhodit.

        Naprosto bez problému,jdou zachránit.Nejdříve otřít nahrubo,do ubrousku.Pak nechat chvíli odležet,ve víčku s isopropylal­coholem.Po uschnutí,obrousit destičku na smirku.Tak,aby se strhla stará sklovina a zůstal čistý povrch,který jde dobře pozorovat.Potom dám destičky obložením vzhůru.A mohu začít vypalovat horkovzdušnou pistolí.Po chvilce je povrch čistý,,přerušit ohřívání.Destička zchladne a zároveň je vidět,jak vzlíná zespoda další mastnota.Postup je třeba opakovat až bude destička suchá.Výhodou tohoto postupu je,že mám ohřev pod kontrolou.Destičky zbytečně nepálím.

        0 0
        • chodec  

          ten postup zní, jako by mohl fungovat. Nicméně je otázka zda se vyplatí – myslím tím, že to zní jak postup celkově na 2–3 hoďky, kdy se tomu musí někdo věnovat. Nerad věci vyhazuji zbůhdarma, ale pokud bych si měl vybrat, zda obětovat 2–3 hoďky na záchranu načatých desek, kterým broušením ještě dále naložím a výsledek nebude asi už nikdy 100%, protože nějaké vzlínající stopy tam nejspíš mohou zůstat, tak bych asi dost váhal, zda neoželím raději ztrátu a ten čas nevěnuji na jednu hezkou projížďku navíc. Tedy to je alespoň úvaha ženáče s dlouhou pracovní dobou a dvěma dětma, kterej považuje každou volnou chvilku za malej svátek :-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Na druhy strane je sestnactiletej kluk, ktery ma casu kupu, rad pomuze podobne postizenemu kamosovi a pocita koruny.

            0 0
        • Mr.Duck  

          Díky, zkusim vyhrabat trochu smirku a zkusit to ještě takhle, nový desky se mi přece jenom kupovat nechce dokud nebudu mít jistotu že se mi nezamastěj během jedný vyjížďky zas :-)

          0 0
    • kafac  

      Nezkousel nekdo ty desky strcit do mycky na nadobi? Celkem by me zajimalo jestli by to fungovalo, ale treba rosty z trouby, s takovou tou hnusnou mastnotou to myje skvele…

      0 0
    • brochmil  

      ja mužu doporučit z vlastni zkusenosti TECHNOSOL.je to ve spreji jako barva a odmasti kazdej kekel a neposkodi veci kolem.

      0 0
    • gazman  

      Asi se budeš chlamat,ale BREF odnašťovací je největší power co znám.Fakt si nedělám prdel,ponoř to do toho na 20 min. a potom opláchni vodou.Isopropyl,per­chlor,aceton,tech. benzín se nechytají.

      0 0
    • Mobidyk1  

      Pořád říkám. Vypálit pořádně ohněm. Desky to snesou. Pokud by pak by brzdily třeba o deset procet míň, pořád to stojí zato. Na vysoký teploty jsou dělaný. Nezbyde tam pak z mastnoty nic, vše shoří. Nevěříte? Věřte:)))

      0 0
      • ememem  

        podla man to co pises (a vyssie) je nezmysel, vid moja reakcia na drtyca vyssie. ak tvrdis ze to robis roky a pomaha to tak nic proti samozrejme nemam ale podla mna je to z 90% placebo efekt. zbytok do 100% je ze nejaky maly ucinok to mat moze ak je nejaky bordel iba na povchu a nie je nasiaknuty dovnutra. nicmenej trvam na tom ze v podstate nic nevypalis ale proste „odpalis“ vysokou teplotou povrchovu vrstvu oblozenia bez ohladu na to ci je mastna alebo od psej kaky. a ze tym ked to urobis jak pises „az do ruda“ tak cele oblozenie aj tak viac menej znicis.

        mimochodom naco ich vlastne nejak castejsie vypalujes? moja skusenost je ze najlepsie je ich nechytat.

        0 0
        • Stingray  

          jsem docela prase a občas se mi dostane silikonovej sprej na kotouč a desky.Už pět let používám oheň a funguje dobře.

          Nechce to moc přehnat s teplotou a párkrát to zopakovat a desky budou zachráněný.Na kotouč nějaký odmašťovadlo a jeto, hlavně ne benzín kterej je mastnej…

          0 0
        • pitos  

          Desky+ kotouč jsem zatím zamastil jen jednou(přední).Doma jsem našel jen líh a tím jsem odmastil kotouč.Po kombinaci s trochou bláta to začalo normálně na jiných nezamaštěných deskách brzdit.

          Zamaštěné desky jsem jenom přebrousil ale nepomohlo to a doma jsem nic jiného neměl, vzpomenul jsem si na rady o vypálení a zkusil to…jinak by letěly do koše.Opatrně jsem je nahříval,černý kouř,smrad v celém bytě ale desky začali normálně brzdit a měl jsem je až do komplet sjetí(když jsem je zamastil byli skoro nové).

          Mám tedy zkušenost že to fungovat určitě může.

          0 0
        • Mobidyk1  

          :))) placebo efekt? To že nebrzděj vůbec a po vypálení až do obrždění naprosto normálně to není placebo efekt ale holá skutečnost.

          0 0
      • kyl  

        Jo,shoří,komplet,po prvním pokusu zabrzdit se v předu od kotouče zaprášilo a bylo po obložení.:-(

        0 0
        • Vilém  

          Nj, to to nesmis prehnat, pokud mas organicky desky:) Ja je taky jednou nechal vypalit v kalirne v peci. Bylo tam cca 400st., nechal jsem je tam pul hodky a kdyz jsem je vytahl a klepl s nima o stul, tak mi zustal jen ten plech:)

          0 0
    • Mailo29  

      Doporučuju odmašťovací sprej od Motorexu:

      http://www.bronecsport.cz/…-clean-750ml

      Používám ho pravidelně při údržbě kola, když začnou pískat kotouče apod. Při mazání řetězu se mi několikrát dostal olej na kotouč, spolehlivě ho Motorex odstranil:).

      0 0
    • Carlos.f  

      Já vypaluju. Podařilo se mi vypálit i destičky komplet prolité mastnotou (to bylo smradu :o) ).

      Nevypaluju na ohni ale na plotýnce.

      Dokud to čoudí tak to tam nechám.

      0 0
      • Mobidyk1  

        no sláva!!! tu konečně diskutujou lidi kteří to skutečně zkusili nebo to pravidelně praktikujou.

        0 0
      • BARE  

        Struktůra destičky je porovitá, olej vyplní vlastně v celé tloušťce destičky veškerý volný prostor. Žádné ředidlo tento olej neumí z poru vytlačit, jen ho naředí a odmastí jen povrch. Dalším brděním se zbylý olej v desce zahřeje a vyvzlíná znovu na povrch destičky. Účinnost brždění znovu poklesne. Záhříváním a novým odmaštěním( to udělat vícekrát), tedy jen olej hodně zředíme, ale úplně neodstraníme. Poslední fáze -nahřát na plotýnce -čili vypalit (rozhodně ne do fijalova). Podobně jsem postupoval u obložení na autě a stejně bylo při STK vidět sníženou brzdnou sílu na zamaštěném obložení. Technik totiž stoji na pedále brzdy tak dlouho, až se olej v obložení zahřeje a vyvzlína na povrch. Pak už na vás hodí jenom vítězný pohled.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Myslet a dělat tak, ať je olejem nezababrám!

      0 0
    • Martin  

      máte zkušenosti s vypalováním na sklokeramické desce? :-)

      a druhá otázka – mám desky BBB, modré – nezničím je při vypalování?

      díky

      0 0
      • jIrI___  

        Každopádně nezapomeň pustit digestoř na plné kule :-D. Já destičky vypaloval teď o víkendu v garáži horkovzdušnou pistolí a byl to smrad jako prase.

        0 0
        • Martin  

          naštěstí doma bydlím sám, takže můžu větrat jak potřebuju a nikdo mě nebude ***** za smrad :-D

          mám si dávat pozor na teplotu? co jsem četl, tak ty moje desky jsou organický… nerad bych z nich udělal hromádku bordela :-)

          0 0
          • Volf  

            běžné oleje mají většinou bod hoření kolem 250 stupňů a málo kdy nad 300 stupňů. Jde jen o to, jaký bod hoření mají ty desky:-)

            0 0
    • Pic  

      Určitě hexanem

      0 0
    • Luk02  

      Za mě WD určitě ne…Sám používám nějakej sprej na čištění kotoučů a nebo jarovou vodu(vážně).

      0 0
      • Vilém  

        Jako, ze tobe WD urcite kotouce nezamasti? Mas nejako specialni nemastnou verzi?

        0 0
    • Volf  

      Asi je lépe se smířit s tím, že kotouče se nemažou :-)Jestli máš nějak extra mastné desky, tak je vyhoď a kup si nové.

      0 0
      • roud  

        prdek nejdřív bych je zkusil vypálit nad ohněm a až pokud to nevyjde tak potom vyhodit…

        0 0
    • mc.loki  

      přiživím se, můžu použít IRON? měl by fungovat, když tam je alkohol, ne? nechce se mi kuipovat přípravky za 200 kč, když iron stojí 15 kč nebo JAR o trochu víc…

      0 0
    • tonik666  

      Koupit nove :) Jinak Isopropyl alkohol

      0 0
    • mandel  

      Přidám se s dotazem, zamastil jsem si kotouč a desky olejem z vidle a teď nevim jak na odmaštění. Buď koupim ten perchlor nebo isopropylalkohol a vymáchám to v tom a nebo je teda vypálim. Máme plynovou plotýnku a horkovzdušnou troubu, kam to mám dyžtak dát radši?

      0 0
    • hovanec  
      • Na zamaštěné kotouče postačí Jar a kartáč nebo houbička(neza­maštěná od mytít nádobí) :) omýt, dobře opláchnout a nechatvyschnout na čisté neumaštěné textilii. Použít technický benzín nebotechnický líh a suchou, čistou textilii nebo metodu lázně na několik minuta nechat volně uschnout.
      • Na zamaštěné desky pomáhá technický líh, technický benzín. Ponořitna několik minut vytáhnout a nechat volně vyschnout.

      Nic jiného nepoužívám a funguje to výtečně. Můžeš samozřejmě použít i zmíněné metody s Izoprophylal­coholem, je to vlastně to samé.

      0 0
      • juli  

        Technický benzín na desky a kotouče rozhodně ne.

        A s čím srovnáváš izopropanol?

        0 0
        • hovanec  

          No technickým benzínem se odmašťují například hliníkové komponenty před eloxováním, tak nevidím důvod proč neodmastit desky a kotouče. Technický benzín snad neodmašťuje? Technický líh srovnávám s alkoholem.

          0 0
          • juli  

            technickým benzínem odmašťovat před eloxem? Snad jako předpříprava před louhováním, rozhodně ne před tím, než začneš předmět eloxovat. To máš z nějakýho samo-domo návodu pro eloxování, nejspíš.

            Technický benzín obsahuje hromadu ropných frakcí, které jsou mastné. Kápni si trochu TB na čistou skleněnou tabulku a uvidíš sám, co po sobe zanechá.

            Pokud kladeš do stejné roviny technický líh a isopropylalkohol, tak jsi mimo.

            0 0
            • hovanec  

              Isopropanol je alkohol a má podobné vlastnosti jako technický líh. S tím technickým benzínem… pravda. Jsou tam mastné zbytky. To byla střela mimo.

              0 0
              • Nikovlas  

                Je výrazný rozdíl v odmašťovacích schopnostech mezi technickým lihem a isopropylakloholem? A co se týče agresivity vůči plastům či různým těsněním?

                Výhoda technického lihu je samozřejmě ta, že jde sehnat naprosto všude…

                0 0
      • Smazaný účet  

        hovno, izopropyl a benzin je neco uplne jineho:)

        0 0
        • Vilém  

          mas pravdu, hovno neni kapalne a na odmastovani taky neni vhodne.

          0 0
    • vasek80  

      Nebylo by toto lepší jak horkovzdušná pistole? Pokud ovšem už takovej žár deskám neublíží.

      0 0
    • notobi  

      desky je třeba pokud možno ničim ničim mastným nezas… jinak cokoliv co odmašťuju, dělám „čističem brzd“ ve spreji od Würth a maximální spokojenost nic jinýho nepoužívám ani v práci na autech už min. 10let

      0 0
    • Jakobo  

      Nevzpomene si někdo na video toho maníka, jak chodil s GT sprejem či jak kolem kola, mazal a mazal, pak i kotouče že aby to líp brzdilo? Bylo to tu tak před rokem a já jsem smíchem padal pod stůl. Nemožu to najít! Bylo to anglicky.

      0 0
    • Joseph de Sax  

      já bych to strčil do Tokamaku pro jistotu…

      0 0
    • StuntJ  

      odmašťovač na brzdy stojí do 80,–Kč, takže si myslím není co řešit a vymýšlet kraviny

      0 0
    • mr.antik  

      Když už to tu někdo vytáhnul, mám tu dvá páry destiček (shimano organiky s chladičem) zamaštěných celkem dost minerálním olejem z brzdy, jde to nějak spolehlivě zahránit ( s ohledem na hodnotu desek do Kč 500,– ) – myslim tak aby byl výsledek odpovídal nové desce (bržděni i absence pískání)?

      0 0
      • atty  

        Spolehlivě určitě ne, protože ty organiky ten olej vcelku „nacucaj“ a záleží, co s tím budeš následně provádět a jak moc reálně toho oleje natáhly.

        Rozhodně má smysl to zkusit – nechat je pořádně odmasit v nějaké chemii na to určené, pak zahřívat (sporák, trouba, horkovzduška…) a znovu chemicky odmastit. A tuhle „kůru“ třeba 2×, 3× zopakovat, protože tím teplem ta mastnota vyvzlíná obvykle na povrch.

        Výsledek nebude nikdy jistý, nicméně proč to nezkusit, pokud už jsou stejně určeny k zahození… :)

        0 0
        • mr.antik  

          no právě že to řekněme měsíc ten cucaly…

          0 0
          • atty  

            No, když jsou takhle důkladně a dlouhodobě „marinovaný“, tím hůř, ale hydraulickej olej má obecně skvělou vzlínavost, takže jestli na to působil hodinu nebo měsíc, nemusí to být velký rozdíl (i za tu třeba hodinu to stačí „nasáknout“).

            Prostě za mne to smysl zkusit má – co nejlépe odmastit povrchově chemií, pak teplotou „vypéct“ (optimálně třeba rovnou v nějakém savém papíru, hadru, aby to rovnou mohlo vysávat povrchově – samozřejmě pozor, aby Ti papír nebo hadr neblafnul :) ) a tohle několikrát zopakovat. Principem je dostat z destiček maximálně mastnotu, která se zahřátím dostává na povrch.

            Ale jak říkám – může se to povést takřka do ideálního stavu, nebo naopak vůbec. Záleží skutečně na pečlivosti a opakování těch procedur a taky na štěstí, že se to dobře povede. Je to prostě pokus bez záruky.

            0 0
    • MirosPikos  

      Isopropyl je asi top. Bacha, je to celkem karcinogenní. Ostatně jako většina těhle srajd.

      Já řeším čas od času, i třeba jen preventivně desky tak, že je vyvařím několikrát v jarové vodě, hodně jaru. Na povrchu vyvzlíná mastnota. Setřu vrátím vyvařit. Opakuju 2×-3×. Pak vypálím nad plynovým sporákem. Hotovo.

      Na kotouč takhle drastickej nejsem, vždycky mi stačil zelený Cyklostar. Natříkat, nechat působit, vydrbat a opláchnout.

      Nasadit, vyjet nějakej kopec a pustit to dolů, zběsile brzdit a šlapat. Ještě důležitá poznámka, mám sintrový desky. Nevím, jak by vypalování dělalo dobře nějakým organikám nebo jiným materiálům.

      0 0
      • Nikovlas  

        Chápu správně, že isopropyl je pořeba akorát na desky, ale běžné odmaštění zvládne například technický líh? Mám na mysli třmeny a páky po odvzdušňování, kotouče v případě, že na ně taky něco kápne – a obecně celé kolo, když je mastné tam, kde být nemá?

        0 0
        • MirosPikos  

          Hele v těch ofiko videích typu SRAM apod. používají IPA v rozprašovači na všechno (při rozborce vidlice, při odvzdušňování brzd,…na páky, třmeny, vnitřek vnějších noh…). Já kdybych ho někde rozumně sehnal, udělám to tak také. Líh není tak vhodný, jako IPA.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.