Ahoj, na tohle téma jsem tady ještě nenarazil proto zakládám nové téma.
Myslím, že hodně z vás se již s tímto zvukem vycházejícím z brzd setkal a chtěl bych se zeptat jak jste jej vyřešili.
Zvuk se popisuje jako „turkey gobble“ viz. https://www.youtube.com/…/t7GHxO1XYjk
Jedná se o směs rezonancí které se šíří od brzdy do celého kola a člověk tuto „pulzaci“ cítí i v brzdové páce – v mém případě v Magura MT5.
Hodně lidí na EN fórech když se tento problém probíral jej zaměňovali za skřípání, které je způsobeno kontaminací / zapečením destiček. Radí přebrousit destičky a kotouč a vše pořádně odmastit – tohle řešení pomůže pouze na prvních ujetých 100m.
Od tohoto problému se liší tím, že brzdy stále mají plný brzdný účinek a fungují na 100%, pouze mají tento zvukový projev.
Ti co problém řešili tak se ve zkušenostech jak jej vyřešit rozcházejí – někteří tvrdí že to jde za typem destiček, druzí tvrdí že to jde za vůlí mezi destičkama a třmenem a podlepují destičky páskama které zamezují přenosu vibrací, další názor je že celý problém může být způsobem výškovým umístěním třmene vůči kotouči – že je moc nízko, a poslední variantou je to že se jedná o problém designu kotoučů.
Mě se tento problém projevil už nad předchozích kolech ale většinou jsem ho ignoroval protože se jednalo o poměrně levná kola. Když se ale teď objevil na novém celopéru s MAGURA MT5 a STORM HC kotouči tak bych konečně rád přišel na příčinu.
Tato „závada“ se nikdy neobjeví na novém kole, člověk s ním musí najet cca 20km a pak postupně začíná až se rozjede naplno tak jak je ukázáno ve videu.
Momentálně mám v plánu přejít na Galfer kotouče + Galfer desky a zjistit zda toto řešení pomůže, každopádně než utratím 3 000 Kč za tento pokus, chci se zeptat tady zda to někdo nevyřešil jinak ať zbytečně nevyhazuju peníze z okna pokud tento směr řešení je lichý.
