Necitlivost vidle na menší nerovnosti

79 nepřečtených
  • Jirka77

    Zdar,

    mám vidlu Manitou R7 MRD Absolute 80mm na HTčku a s tím jak se pere s překážkami typu kořeny a jednotlivé kameny jsem celkem spokojen, ale v případě rychlé jízdy na rozbitém povrchu plném drobnějších nerovností (rozbitá polňačka, kamenitá cesta) rozhodně ne. Jsem z toho vymplácenej jak ze sbíječky a většinou to psychicky neustojím a začnu brzdit což je na závodech trochu problém. Taky se mi pak to kolo pak hůř ovládá a i pohodlí už bych si představoval jinde. Co s tím? Řeším 2 základní varinaty: přejít na 100mm vidlici (FOX, Rock Shox) a nebo jít rovnou do fullu?

    Na fullu jsem v životě neseděl tak nevím co od toho čekat. Urřitě plánuju nějaké testovačky na jaře, ale chtěl bych vědět kam to víc směřovat.

    Anketa: Kterou variantu by jste mi doporučili:

    3x
    12%
    4x
    15%
    19x
    73%
    0 0
    • fousek  

      Presne nevim co ma ***** nastavytelnyho, ale neda se postelovat nejak ta absolute platforma? Zmensit jeji ucinnost na minimum a melo by to bejt dobry, pripadne nechat upravit (vykuchat absolute) Pripadne snizit tlak v prednim kole

      0 0
    • Smazaný účet  

      Zkus vidlu poslat do Tuning-Testu :0) Nejlevnější řešení..

      0 0
      • jecnak  

        Presne tak citlivost vetsiny R7 v tovarnim nastaveni je tristni. Svetla vyjimka je v tomto R7 MRD Absolute, ale ani tam s prubehem chodu (i po uprave u Milana) nejsem tak spokojen jako treba na upravene Rebe Team.

        0 0
    • MlokCZ  

      Vidlici bych neměnil určitě. Buď už rovnou přejít na fulla nebo stávající vidlici nechat upravit, zvlášť kdyby šla zvednout na 100mm (to netuším jeslti půjde).

      0 0
      • Jirka77  

        Hmm tak to by mě ani ve snu nenapadlo, že něco takovýho je vůbec možný. Máš s tím nějakou zkušenost?

        0 0
      • fousek  

        Myslim ze zrovna R-7 budou mit na zdvih zkraceny nohy

        0 0
        • Lister  

          I kdyby nešel zdvih zvednout, tak samotnou úpravou si dost pomůže. Na popisované překážky mu zvětšení zdvihu stejně moc nepomůže.

          0 0
          • MlokCZ  

            A navíc R7čka díky průběhu má spíše více využitelného zdvihu než jiné vidlice (určitě více než třeba Reba, která bude mít větší sag), takže těch 80mm zdvihu zase tak limitní není.

            0 0
        • roud  

          R7ma je dělaná na váhu takže bude opravdu nejspíš zkrácená

          0 0
          • kubad  

            R7 se dělá 80 i 100mm je otázka proč by vyráběli dvoje nohy, ale to jen střílím od pasu :-) bude to asi dost podobně jak u Foxe OEM verze by mohly jít zvednout

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ale u 80tek vždy uváděli nižší váhu, takže řízlý asi budou… A myslím si, že dvoje nohy nevyrábí, jen jedny a pak zkracuju :0) Ale nejsem strojař..

              0 0
            • roud  

              vzhledem k rozdílný váze 80 a 100mm verze tam nějakej rozdíl bejt musí ;o]

              0 0
              • jonti  

                Jestli bude ten rozdil v realu, nebo jenom v katalogu.

                0 0
              • vitki  

                dal som si upravit svjoju R7 absolute elit 80 mm k Milanovi. Chcel som ju zdvihnut tiez na 100 mm, bohuzial to nejde, hovoril, ze mi ju zdihol max o 5 mm, ale inac je vidla po uprave super, so stavom predtym sa neda porovnat.

                0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Podle mě, co se týče např. polňačky s vyjetou stopou od traktora, tak to nepobere žádná vidlice. Tyhle nerovnosti rychle za sebou budou asi velice nepříjemně vibrovat vždy (a to mám SR Epicona upraveného na dobrou citlivost).

      Jinak na těchhle nerovnostech je naopak lepší zrychlit – pak se drncání tolik neprojevuje (aspoň tě to při závodě motivuje :-)

      Co se týče fullu – ten je každopádně vždycky velkým krokem vpřed (aspoň co se týče pohodlí).

      0 0
      • MlokCZ  

        Stopa od traktoru je extrém (myslím pro to, aby to dokázalo odpružení zcela pobrat). To ale zase není tak časté nebo lze jet jinou stopu než tu vyjetou.

        A ve většině jiných případů citlivost pomůže hrozně moc (a to nejen na pohodlí, ale i na trakci).

        0 0
        • Jirka77  

          OK a kdo se těma úpravame vidlic zabývá? Kde se to dá nechat udělat?

          0 0
          • LáďaH  

            Tady

            0 0
            • Jirka77  

              Má tedy někdo s tím tuning-testem osobní zkušenost?

              0 0
              • jecnak  

                Kdyz si das vyhledat treba tuning test, testovani vidlic, uprava vidlic apod tak zjistis, ze spousta lidi.

                0 0
              • Smazaný účet  

                Já mám osobní zkušenost :0)

                0 0
                • Jirka77  

                  Moc jsi se nerozepsal. Pozitivní či negativní? Tzn. je tam nějaký znatelný rozdíl v citlivosti?

                  0 0
                  • Jenda  

                    je:-)

                    0 0
                  • Vilém  

                    Zkus pouzit zdejsi vyhledavani. Na Dotaz tunning test, pripadne TT, pripadne Milan1, toho najdes tolik, ze to budes cist aspon tyden:)

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    dneska mam vecny den, takze ti poradim, aby ses po tuning-test podival v historii BF, uz se to tu rozebiallo nekolikrat…vcetne schopnosti tuning-testoveho guru Milana

                    0 0
                    • Jirka77  

                      Děkuji, stačí mi to říct jednou:-). Už jsem si to přečetl a Milana kontaktoval.

                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    Pozitivní, od komunikace, přes funkci vidlice, po řešení problémů.

                    0 0
    • Jirka77  

      Díky všem za příspěvky. Celkem mě překvapilo jak jste mě odradili od nové vidlice, tohle řešení jsem preferoval původně nejvíc. Zkusím ten tunning vidlice – stejně v listopadu plánuju přestávku tak to bude ideální doba na zborku-rozborku a zaslání vidlice na úpravu. Na jaře to pak porovnán s nějakými fully a uvidím. Moc se mi líbí ta nová Merida one-twenty.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Merida One-Twenty? Ovšem to se připrav na to, že místní klika antijednočepářů tě tady za to ukřižuje s tím, že se to houpe, nejede, tuhne pod brzdou atd, a že máš koupit Gianta… A taky místní klika kanondejlářů se ti bude smát, že se ti líbí merida a doporučí ti C-dale… Pak se do toho vmísí antijednočepáři a celý se to tu zhádá :0)

        0 0
        • jIrI___  

          :-D výstižné

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ty se moc nesměj, Trek padá ze stejnýho pásu :-D

            0 0
            • Vegan  

              Koukam Pan je dnes extra urejpany :P :)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Chceš říct v který fabrice dělají Gianty? 0:-)

                …no jo, dnes mám rejpavou :0)

                0 0
                • Vegan  

                  Giant ma svoje fabriky a merida take :) oboje jsou na taiwanu :) a zrovna ta fabrika giantu je v celku je nejvetsi na svete :) BTW: giant jako takovy je nejvetsim vyrobcem kol a svete vcetne OEM ramu :). Takze nicim neprekvapis. na Hand made by (CZ, GER, EU, US) u kol nehraju

                  0 0
                  • Flegmatik  

                    Giant má svůj rozsah zřejmě už v názvu značky :)

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    No vždyť jo, když se koukneš jak jsou všechny rámy „obrovky“ pokroucený musí ti být jasný jaká „giantická“ fabrika je vyrábí :-D

                    0 0
                • kubad  

                  bacha aby ti tu někdo nenapsal odkud chodí kontejnery s RB :-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    :0(

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Aby ti tlumič na bluru upadl plantážníku jeden :0)

                    0 0
                    • roud  

                      jj aneb jak psali v jiném vlákně v RB čekaj až jim dorazej rámy hehe :O)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Háháhá :-D

                        P.S. Nejlepší sranda je, že se hned ozvala místní kanondejl klika (Roud, Foose) a místní antijednočep klika (Fousek) :-D Legrace přeci musí být :0)

                        0 0
                        • fousek  

                          Nevim jak je to s C-D klikou, ale antijednocep klika tu neni, je to jenom rozdeleny na ty co nejezdili na poradnym ctyrcepu a na ty co se na nem svezli:-) a ja tu jenom tu prvni cast kapku postuchuju

                          0 0
                • fousek  

                  Nebo spis ktery vsechny ramy dela Giant si chtel rict ze? A samozrejme ty nejlepsi kousky si dela pro sebe to je jasny:-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Zdáš se býti zaslepen vlastní stájí ;0)

                    0 0
                    • fousek  

                      To urcite ne, ja kupuju kola pomer cena/vykon. To ze mam 2 Gianty o tom nic nevypovida. (Taky mam 2 GT) Proste byli nejlevnejs. Nebranim se temer cemukoliv, krome jednocepu, protoze mam zkusenost ze proste lip fungujou 4-cepy

                      0 0
            • jIrI___  

              Vybral sis špatnou oběť. Já jsem zrovna člověk, který na značku nehledí :-P

              0 0
        • Smazaný účet  

          já proti meridě nic nemám.. rozhodně lepší jak ten giant.

          0 0
        • Jirka77  

          Tak zrovna mezi těmito třemi značkami chci vybírat, ale hlavní kritérium mám poměr rychlost/pohodlí. A to je dost individuální záležitost takže jediná šance jak to kolo vybrat a nebýt zklamaný je vyzkoušet si je. Mám takový testovací cca 80km okruh se všemi druhy povrchů a velkým převýšením – tam chci ty kola postupně vyzkoušet, změřit čas a posoudit míru pohodlí. Pak se rozhodnu.

          0 0
      • vasek80  

        Na fullu je mimo pohodlí obrovský přínos také v prudkých výjezdech přez kameny, kořeny a jiné překážky, zatímco zadní kolo u HT po nich skáče, tak odpruženej zadek je krásně kopíruje a jde parádně a agresivně za pedálem. V sedě vyjíždím to, kde jsem musel z HT seskakovat. To je můj osobní poznatek, který mě nejvíce mile překvapil.

        0 0
        • jIrI___  

          Tak, tak. Já si fulla nejvíc užívám na rychlých rozbitých rovinkách (o sjezdech nemluvě), kde jsem na HT musel jet ve stoje abych neměl dokopaný zadek a na to jsem neměl fyzičku :). Teď na fullu hezky pohodlně sedím, šlapu a jsem rychlejší než na HT.

          0 0
        • podvlada  

          Jo, tohle mě taky mile překvapilo. Zahlcen pověrami z BF, jak full nejede a houpe se a v záběru snad dělá salta a přes kořeny kope do pedálů div nevytrhává kufry z treter a podobně, mi dost mile překvapilo jak se do kopce krásně stoupá přes všechny nerovnosti.

          Konkrétně jsem to objevil na cestě na Radyni po žlutý turistický z Černic, kdo ji zná, ví, že je to tam samej kořen. Na HT jsem ji skoro začínal nemít rád, nebavilo mi to prostě. A s koupí fulla, jako by se mi vlila do žil nová krev :)

          0 0
          • vasek80  

            A ironie a patrně placebo je, že se mi zdá na rozbitém výjezdu full ještě rychlejší jak na hladkém povrchu. Jakoby ty nerovnosti jak stlačí tlumič tak já mám pocit, že ta energije pracujícího tlumiče přechází do pedálů a přidává mi to sílu. Prostě to jede samo. Těžko se to popisuje

            0 0
          • MlokCZ  

            Výjezd v terénu jsem na HT už hodně dlouho nejel (na celopevňáku když už si dám nějaký pěkný terén, tak určitě ne delší rozbitý výjezd), tak už si ani moc nepamatuju, jak to bylo naprd :-)

            Jen k té žluté. Ta z Černic je na fullu pohodička.

            Díky fullu jsem loni prvně v životě vyjel i tu druhou žlutou z Plzence. Vyjet jde i na HT, to se mi ale nikdy nepodařilo, v tom závěrečném úseku je to na hranici mojí fyzičky, kvůli které jsem to hlavně vždy nevyjel předtím. Na HT se ale přidá už větší ubrání sil na kořenové pasáži ještě pod tím těžším závěrem na schodech a pak na HT v tom závěru se musí mnohem více řešit technika a to je pak hned udělat chybičku, když už tam chcípám.

            0 0
            • podvlada  

              Zkusim tě rozzpomenout – hodně naprd. :)

              Jo, ono ta z Černic je v pohodě i na HT, ale už mě prostě přestávalo bavit se buď pekelně natřásat nebo se furt zvedat:)

              A z Plzence, tam to většinou u schodů vzdávam, daj se sice objet zleva (při výjezdu; při sjezdu zprava) ale stejně to tam je už dost jak řikáš o technice a stačí malá chybička… Tak většinou nastává pěší turistika a kochačka :D Když tak o tom mluvíme, už dlouho jsem toho svýho fulla neprotáh na něčem výživnějším, až bude trošku líp venku, a nebudu ve škole tvrdnout skoro do 6 jako dneska, moh bych se tam zase mrknout…

              0 0
              • MlokCZ  

                Já je vždy jezdil směrem nahoru zprava a většinou jsem to dal cca do půlky než jsem to poprvé vyjel – teď už mám splněno a už je směrem nahoru jezdit nemusím :-).

                Zleva možná jdou taky, nejezdím tam tudy nahoru moc často (já obecně Radyni až tak nejezdím, protože je pro mě směrem z Plzeně na nejhorší stranu, musím nejvíce přes město), tak jsem to nikdy až tak moc nezkoumal, takže si to ani zleva nevybavuju.

                Při extra dobré fyzičce + slušné technice by se daly vyjet i přímo.

                Dolu nevim, dolu je jezdím pouze přímo po schodech a to i kdysi na HT.

                Jinak tu žlutou na Plzenec mám rád dolů a v půlce žluté pak zabočit po červené na Štáhlavy. Na fullu směrem dolů lehký rychlý sjezd (přitom ale slušně zábavný), dá se to tam slušně pustit, trochu i na schodech a pak hodně.

                0 0
                • podvlada  

                  No dolů to tam je pěkný snad na všechny strany…:) Sakra, už aby bylo venku trošku slušnějš…

                  0 0
                • podvlada  

                  No dolů to tam je pěkný snad na všechny strany…:) Sakra, už aby bylo venku trošku slušnějš…

                  0 0
                • podvlada  

                  No dolů to tam je pěkný snad na všechny strany…:) Sakra, už aby bylo venku trošku slušnějš…

                  0 0
                  • podvlada  

                    No sakra, a já si řikal jak je možný že někdo vloží příspěvek vícekrát… Hluboká omluva, za trest před spaním přeříkám 20× desatero…

                    0 0
      • PatrikL  

        hmotnosť toho merida rámu by ťa mohla odstrašiť :)

        0 0
        • McBlacky  

          ale zase cena 17500 /katalog!!!/ s tlumičem RP23 a hlavkem to vyváží. Nebo 12500 bez tlumiče…

          pokud nehoníš gramy, tak cca 300gr proti konkurenci ve 120mm nic neznamená

          0 0
        • Jirka77  

          Šel bych do karbonovýho a ten mi hmotnostně přijde velmi slušnej.

          0 0
    • martin_bakov  

      Behem tuningu vidlice si ji taky prejmenuj, se soucasnym nazvem ‚Absolute MRD‘ nikdy dobra nebude :)

      0 0
      • Flegmatik  

        Jj, třeba MRD Absolute TT, neboli MRD-A-TT.

        0 0
      • Pedro404  

        Hele já mam chuť si tu vidli koupit jenom kvůli názvu, řikal bych jí familiérně „moje malá *****“.

        0 0
        • podvlada  

          Ale kdo by s nějakou malou mrdkou chtěl jezdit? :) Nebo by to byla záminka si koupit novou – jinou? :D

          0 0
        • Jirka77  

          Ona by si to vzhledem k svojí funkčnosti celkem i zasloužila:-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.