• Venda

    Nebrzděj mi hydrauliky Shimano XT 2008 s pákami 2011 (loni vše OK, tak kompatibilita to asi nebude). Začla jen zadní, při brždění hroznej řev a účinek minimální. Když jsem na místě zmáčk páku, kolo jsem rukou otočil. Odvzdušnil, vyměnil desky a jarem umyl kotouč. Chvíli to krásně brzdilo (asi třikrát) a pak zas. Randál a kolo projíždí. Dnes mi to samé začla dělat i přední. Potřebuju to urgentně vyřešit, od zítra na kole už dělat nebudu moct, tak abych si v sobotu na závodech nerozbil držku. Ještě zkusím dotáhnout šrouby na hadicích a znovu odvzdušnit, jestli mně to někde neteče. Pak už nevím. Prosím pomozte!!

    0 0
    • worlusho  

      A když jsi to odvzdušňoval, byl tam vzduch? Písty v třmenech ti netečou? Jinak co se týká kombinace pák se starými třmeny, tak tam by nemusel být až takový problém, jediné co by se mohlo změnit, tak je hydraulický převod.

      0 0
      • Venda  

        Ze začátku jo, když jsem to odvzdušňoval ale teď, po dotažení šroubů na hadicích, tak bez bublin. Že tečou pískty jsem si nevšiml, myslím, že tam vlhko nebylo. Divný že mi přestala brzdit i přední.

        0 0
        • worlusho  

          To že odešly současně je mi také divné, na odvzdušnění používáš tu jejich bandičku co se šroubuje do páky, předpokládám. A když jsi to odvzdušnil a znovu zkoušel, jak se ti začalo kolo opět protáčet, tak ti páka šla ke gripu? Pokud ano, tak by to vypadalo na těsnění v páce.

          0 0
          • Venda  

            Tak tak. Složím to a páka chodí skoro až ke gripu, konec jakoby gumový a kolem silou protočím. Při tom to hrozně skřípe.

            0 0
            • worlusho  

              Obávám se , že odešla tlaková manžeta na pístu páky nebo prostě netěsní. Na pístu by měli být dvě manžety, první je tlaková, při zmačknutí uzavře vyrovnávací kanál do expanzky a pak už jenom drží tlak v brzdném okruhu, pokud propustí, tak aby olej nevytekl, je za ní druhá manžeta (už beztlaková) která jenom těsní a olej takto proteklý se vrací nazpět do expanzky. A to, že ti to vrže , může způsobovat nedostatečný tlak, který se navíc snižuje jak propouští manžeta. Tlak na destičky není konstantní, ale chová se to jako by si na ně tlačil přes pružinu. Asi budeš muset rozhodit páku.

              0 0
              • Venda  

                To bohužel nevím jak (a musel bych asi tedy obě). To dneska nevyřeším, tak hold budou závody bez brzd.

                0 0
                • worlusho  

                  Normálně to rozšroubovat, já teda tyhle ještě nerozdělával, ty předchozí nesčetněkrát, nic na tom není pokud nejsi technický antitalent. :) Nenapadá mě nic jiného čím by to mohlo být.

                  0 0
                  • Venda  

                    Teď jsem sundal oboje destičky, pořádně to očistil a osušil, abych pozoroval, jestli to neteče a řekl bych, že kolem pístků to neteče. A navíc aspoň pokrok, už to neřve. Akorát přední brzdí blbě a zadní vůbec. Mám furt pocit, že mi tečou páky (obě). Furt je otírám, jen nevím, jestli jsem si nepolil (určitě polil) minerálním olejem a špatně neotřel nebo jestli tečou. Když jo, dá se s tím něco dělat? Čemu mi pomuže, že rozdělám páky (viz. obrázek povolit tyto šrouby a sundat nerezovou část)?

                    0 0
                    • worlusho  

                      Pod tím krytem bude asi jenom expanzní nádobka, musíš se podívat, jak je zajištěn ten čep samotné páky, na starých byl červík, ten se povolil a čep vystrčil. Pak šla páka vyndat. Pokud je to aspoň trochu podobné starým, tak by tam potom měl být takový plastový bazmekt, připomíná to prkýnko od WC a ten aby se nezvedal je zajištěn tím bočním šroubkem, co je vedle víčka expanzky. Když to odděláš, tak už nic nebrání pístku aby vyjel, je pod ním pružina, sama ho vytlačí. Po rozdělání zjistíš kde je problém, na páky shimano repasní sady tuším nemá, musel bych se podívat do katalogu náhradních dílů. Pokud bude těsnící kroužek v háji, tak možná že by šla pořídit nějaká náhrada, pokud jsou vydřené páky, tak nové.

                      0 0
                      • Venda  

                        Možná to nebudu řešit, na sobotu si seženu jiné kolo a páky půjdou na reklamaci. Ať si s tím poradí. Mám je od léta…

                        0 0
                    • kubad  

                      základní test – vše otřít, zmáčknout silně brzdu s držet cca 1 minutu,páka se nesmí pohnout směrem k řídítkům musí zůstat pořád stejně daleko, pokud se pohne tak je někde netěsnost.

                      takže to vyzkoušej.

                      pokud se páka nepohne stačí vyčistit kotouče, vyměnit desky

                      (případně vypálit, umýt osmirkovat, ale to nefunguje na 100%)

                      a bude vše fungovat

                      pokud se páka propadá, tak hledej kde to teče.

                      0 0
                      • Venda  

                        Páku hned od začátku zmáčknu až k řidítkům. Je to jak gumový.

                        0 0
                        • kubad  

                          no tak se nediv že to nebrzdí, buď je to zavzdušněné, nebo pokažené.

                          0 0
                          • Venda  

                            Já se nedivím, já chci vědět, kde je problém. Nejsem takovej geroj jako ty.

                            0 0
                            • kubad  

                              tak to ti fakt nikdo vyvěštit nedokáže – pokud vše fungovalo a najednou nefunguje, páka se propadla k řídítkům a desky řvou tak je dost pravděpodobné že ti povolilo těsnění v brzdiči,

                              ale snad nejsi tak levý aby sis ty brzdy nedokázal naplnit odvzdušnit a vyzkoušet jestli páka drží nebo se propadá a pozorovat kde to teče

                              tady to především vypadá na problém mezi sedlem a řídítkama !!!

                              0 0
                    • tomesik  

                      Tak tak, je tam malá expanzka, co já se s tím na začátku sezóny natrápil. Odmountuješ škoubek + víčko na doplňování oleje, pak to jde celé dolů. Pod tím je membránka, a hned vidíš expanzku. Nevím kdo geniální to v shimanu navrhoval, každopádně by zasloužil metál, ušetřil 1g na gumičce – díky tomu je tam velmi malý přesah a když to zpátky utahuješ musíš si dát setsakramentsky pozor, abys to měl kolem dokola chycené. Jinak Ti to bude prostě pomaličku vzlínat a konec. Nakonec jsem zvítězil a brzda je od té doby bezproblémová. Ale doplňování starého shimana je mnohem jedodušší. Hodně štěstí a trpělivosti.

                      0 0
                      • kubad  

                        ono si stačí přečíst návod, zjisti jak se brzdy plní, a nedělat blbosti :D

                        0 0
                        • tomesik  

                          No trochu problém byl v tom, že ony původně nedržely, pro plnění není potřeba nic sundávat, shimano má schémata pouze na plnění, ne na tuhle rozborku.

                          0 0
                          • kubad  

                            o tom žes je rozdělal protože tekly nepadlo ani slovo,

                            osobně bych je reklamoval a nerozdělával, ale podařilo se ti to OK

                            plnění nových je naprosto pohodové, ale chce to sadu

                            0 0
                    • jIrI___  

                      Minerální olej je v tomhle ohledu svinstvo, je strašně vzlínavý. Stačí někde nechat kapku a rozleze se všude možně, já mám mastný film už i na řazení :)

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.