• JP3112

    Zdravím.

    Poštěstila se mi brigáda takže plánuju vytunit svýho plecháče. Jde mi o to, jaký zvolit brzdy. Zůstaly mi ve výběru tyhle, ostatně XT nebo Rka jsem měl rozhodnuto už dávno kdybych měl prachy. Jde mi o to jestli nový XT brzdí stejně dobře jako starý a jsou stejně spolehlivý. Design je jasně lepší. Zdržte se prosím komentářů typu „shimano je houba“ apod.

    Nástup mají ostřejší Rka ale mě ten plynulejší chod XT vyhovuje. Navíc brzdný účinek by měl být stejný. Ideálně někdo kdo už nový XTčka má ať napíše zkušenosti. Předem díky za váš čas

    Anketa: XT 2012 vs Rka 2011?

    26x
    74%
    9x
    26%
    0 0
    • vasek80  

      Mám sice „jen“ elixir 5, ale výkonově a vlastnostma krom nastavení by to měly být totožné brzdy.

      A také pominu, že se mi starší XT líbí víc a 2012 považuji za ošklivé.

      Musím napsat, že bych volil shimana. Vzdálenost mezi kotoučem a deskama je u elixíru tragická. je to tak na vlas na každé straně. Papír A4 do tiskárny nemá šanci projít. Škrtání a drhnutí je slyšet na každé vyjížďce a seřizování mi zabere víc času jak celý zbytek kola dohromady. Jinak jsou to ale luxusní jedovky, zvláště s oběma 185 mm kotoučema.

      0 0
      • h4nz3k  

        Nechápu, mám Rka (185 a 160 mm) a škrtání nijak nepociťuju, podle toho, co jsem tu vyčetl, tak jsem myslel, že budu hned měnit kotouče ale ani neškrtají ani při jízde necinkají… Jinak srovnání s XT bohužel nemám, pouze s Deore.

        0 0
      • M13  

        Mezery mezi destičkami a kotoučem vidím osobně jako dostatečné, ale původní kotouče G3 byly nějaké divné, vyžadovaly seřizování asi po 50 km, jinak permanentně zvonily.

        Koupil jsem kotouče Hope (185/160) a je po problému.

        0 0
      • kyl  

        Když máš tak malou mezeru mezi deskama a kotoučem tak si dej páku do servisní polohy a rozdáhni desky od sebe co to jde.Ta A4 mi na obou stranách projde složená na dvakrát.S těma kotoučema 185mm máš pravdu,vpředu to ještě celkem jde ale vzadu je to nedávkovatelné­.Zadní 185 jsem vyměnil za 140.

        0 0
        • vasek80  

          Jak myslíš páku do servisní polohy?

          Já původně myslel, že drhne pístek a proto se špatně vrací, tak jsem jej očistil promazal. Pístky chodí pěkně. Jeden tedy více, ale v tom problém nebude. Desky roztáhnu, že bych mezi ně a kotouč také tu A4 dal na 2×. Jenže jakmile 2× zabrzdím, resp. pupmnu brzdou, tak se destičky přiblíží ke kotouči a zůstanou zas těsně u něj.

          Nejhorší je, že mám po 2000 desky sjeté a doma nové. Když vidím kolik je na nových materiálu děsím se toho, že to bude zase jako když byla brzda nová a drhla snad 500 km hodně a poté se celkem rozchodila.

          0 0
          • kyl  

            Odtlač páku od řidítek,trošku to lupne.Teď ji máš v normální pozici ale kousek dopředu ještě jde,to je ta servisní poloha,pak roztáni destičky.Pokud páku nedáš do servisní polohy a roztáhneš desky tak se ti po promačkání páky vrátí do původní pozice.Měl jsem stejnej problém.

            0 0
            • vasek80  

              Dík zkusím to. dnes se nedostanu ke kolu. Lupnutí snad poznám a páku neurvu :-)

              0 0
              • vasek80  

                Tak jsem dal páku do servisní polohy jak píšeš. Pístky šly velmi snadno roztáhnout, vrátil jsem páčku, 3 x pumpnul až se destičky přiblížily ke kotouči a jsem kde jsem byl. Mezera, že se mezi ně a kotouč nevejde papír A4 do tiskárny. Efekt tedy 0.

                Navíc jsem potřeboval vyměnit destičky. Dal jsem originál sintry od Avidu, páku do servisní polohy, odtlačil písty co nejvíce od sebe a přez kotouč je nenasadil. Nešel mezi ně strčit ani ten plast pro transport brzd. Zkusil jsem je do předního třmenu a tam jsem mezi ně ten plast s obtížemy narval.

                0 0
                • jIrI___  

                  Nemáš v nich moc kapaliny?

                  0 0
                  • marapara  

                    Taky mě to napadlo.

                    0 0
                  • vasek80  

                    Je to možné, protože nejdou silou roztáhnout tak jako přední.

                    Ale hlavní problém, že se vrací málo od kotouče a nechávají mezeru na vlas by upuštění kapaliny nemělo vyřešit. Protože je roztáhnu se starýma deskama a pak do nich musím napumpovat aby se ke kotouči přiblížily. Se starejma deskama mám po roztažení na každé straně minimálně milimetr mezeru, ta se po třech pupmnutích pákou smrskne na desetinky.

                    Každopádně vím, že do nich nové desky bez ubroušení nedostanu.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Zkusil bych při tom roztahování pístků lehce povolit odvzdušňovací šroub na páce a zkusil bych, jestli nevyteče pár kapek oleje. Pokud bys musel obrušovat nové desky, pak je něco špatně.

                      0 0
                      • vasek80  

                        Já na to myslel. Mám ale strach aby se mi to nezavzdušnilo.

                        Hlavní problém je ale ta nedostatečná mezera mezi kotoučem a deskama. Tu upuštění kapaliny přeci nevyřeší.

                        0 0
                • vasek80  

                  Nikoho už nic nenapadne proč se ani přez roztažení destiček s pákou v servisní poloze stejně destičky drží na minimální vzdálenosti od kotouče?

                  To že do třmene nenarvu přez nové desky kotouč bude nejspíš množstvím kapaliny, ale to mě netrápí tolik jako sotva okem viditelná mezera.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Problém bude nejspíš v pístkách, přesně jak psal níže Standa.

                    0 0
                    • vasek80  

                      Takže vypustit kapalinu a rozebrat třmen. No bez sady na odvzdušnění od Avidu jsem v pasti. Zkusil bych se poptat kde a za kolik by mi to naplnily. Tomuhle jsem se chtěl vyhnout.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        U nás berou v servisu za naplnění a odvzdušnění Avidů 500 Kč. Původně jsem si je tam chtěl taky nechat odvzdušnit, ale po té, co mi řekli cenu, tak jsem si raději vyrobil a posléze koupil origo odvzdušňovací sadu.

                        0 0
                        • vasek80  

                          To je masakr. A právě proto bych šel jednoznačně do Shiman brzd. Na nedestotačnou mezeru si tu nikdo neštěžuje a naplní si to každej.

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Jo, s tímhle se dá jen souhlasit. Měl jsem předtím XT a tam bylo odvzdušnění snadné, mezera taky o něco větší. Pořádné odvzdušnění Avidů je proti tomu kumšt.

                            0 0
                            • vasek80  

                              Já na to kašlu. Nové desky budu cpát dopředu a až se sjedou na nějakou normální mez tak je hodím dozadu. Škrtání nevyřeším, tak se s tím naučím žít a až by bylo třeba v brzdách vyměnit kapalinu tak půjdou pryč a koupím Shimana.

                              Jak dlouho vůbec kapalina v Avidech vydrží?

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Po roce jsem odvzdušňoval a už vytékala taková jakoby hustější a zakalená. Ale na funkci jsem žádnou změnu nezaznamenal.

                                0 0
                                • vasek80  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                  0 0
      • MlokCZ  

        Mezera je naprosto dostatečná, nemáš brzdy v pořádku (mezera je v pořádku ± na hodnotě co napsal kyl). U The One je mezera poloviční a také to není problém.

        Na svojem kole jsem Elixiry Rka našteloval jednou a 2tis. km jsem na ně nesáhnul. Něco děláš špatně.

        Dávkování je individuální, asi tu máte často velkou sílu v ruce nebo žádný cit.

        Elixiry jsou sice mírně ostřejší, ale za opravdu jedovky je rozhodně nepovažuju. Opět srovnání s The One – ty mají díky o hodně větší síly i nástup brzdné síly o hodně rychlejší (tedy jedovky jsou to o třídu větší). A přesto The One jezdí dost lidí i s 200mm kotouči a problém s dávkováním žádný nemá.

        PS: Elixiry Rka máme doma dvoje a The One jezdím už třetí, takže vylučuju nějaký nestandardní kousek.

        S novými XT nesrovnám, ty jsem neměl zatím v ruce.

        0 0
        • vasek80  

          TAk ty jedovky myslím trochu s nadhledem a porovnávám s kamarádovo 486. S dávkováním problém nemám a ten jejich rychlej nástup se mi líbí moc. Daleko lepší jak u Shimana.

          Ono něco na problémech s elixírama bude. Stačí když se člověk podívá kolik je tu vláken a komentářů kvůli malé mezeře u elixiru a vlákno se stejným problémem třeba u XT jsem tu neviděl.

          A tu chybu v sobě tak trochu vyloučím tím, že s přední brzdou problém nemám. Na tu jsem od prvotního seřízení bych nemusel také ani šáhnout. Jedině když vyndám kolo a škrtá, tak ji ani ne za 5 znovu seřídím a je zas klid.

          0 0
      • Kynio  

        je to špatně seřízený, ne že rka mají malou mezeru ;)

        0 0
    • klimak  

      Mam elixiry sl a max spokojenost,mel jsem xt predchozi model taky dobry ale takovy nemastny neslany nastup.

      0 0
    • biker90  

      Já mám sice Elixir 5, ale už bych do nich asi nešel. Nástup je fajn, ale jinak mám asi smůlu na kus. Při středně silném bržďění vydávají šílené zvuky. Asi je to způsobeno tím, že jeden pístek výrazně hůř vyjíždí, takže to tlačí kotouč ke straně. Měl jsem rozebrané třmeny, ale dělá to zase.

      0 0
      • Standa  

        Elixiry jsou dobré brzdy, malá mezera (z 95%) je způsobená výrobní tolerancí. Stačí vyndat pístky, vzít třeba silichrom, nebo podobnou pastu a vyleštit. Pístek musí jít zatlačit do třmenu palcem ruky. Oba třmeny se dají zvládnout do půl hodinky, pak vše chodí tak jak má.

        0 0
    • fun-rider1  

      Jestli umíš anglicky, tak se mrkni na článek takto nazvaný:

      „Incredible power and modulation, which surpasses just about everything in this price range; the best XT brake yet“

      Viz: http://www.bikeradar.com/…brakes-44702

      0 0
      • Pumsc  

        asi hodně dobrý brzdy:),ale překvapuje mě,že m595 mají stejnej počet hvězd tzn. 5.5,a elixiry(5,R,CR mají dost málo-ty CR jen 2.5:D),to sou fakt ty m595 tak dobrý?

        0 0
        • fun-rider1  

          Já jsem si právě na základě tohoto hodnocení:

          http://www.bikeradar.com/…brakes-24345

          M595 asi před půl rokem koupil a absolutní spokojenost. Prostě Shimano inovovalo a to tak, že tuto řadu vylepšilo na vyšší úroveň a to teď udělali zřejmě i s XT. Proto teď ještě „pošilhávám“ po těch nových XT…

          0 0
          • Pumsc  

            jn,láká mě ,že za cenu elixírů R,můžu mít m595 s xt kotoučema(alu unašeč)-který sou řek bych lepší jak aviďácký,a ještě zbyde na sintry:D,+,– 4000

            0 0
            • vasek80  

              Sice na každém kole vypadají Rka 100× líp jak 595, ale určitě bych šel do Deorek. Ta cena proti XT a Elixirum hovoří za vše

              0 0
          • fun-rider1  

            PS:

            tenkrát když jsem se rozhodoval, tak jsem si udělal svůj „ranking“ (viz příloha) + článek, kde tyto brzdy HODNĚ vychvalovali ⇒ ten ale teď už nemůžu najít :-(

            Jinak ať si každý na to udělá svůj názor, ale toto tak bylo hodnoceno. To je fakt. Myslím si, že jsou to momentálně docela podceňované brzdy. V jejich cenové úrovní rozhodně bezkonkurenční a v celkovém absolutním hodnocení velmi překvapující!

            Jak jsem napsal: prozatím spokojenost. Nemám co bych vytknul. Myslím, že ani to, že jsem teď v neděli na EBM v Německu v tom blátě „odepsal“ zadní ještě původní origoš destičky.

            Pro toto příznivé hodnocení jsem zvědavý na výsledky testu nových XT 2012 ! ! ! (kam se až dostanou právě tyhle ⇒ když už teď píšou, že to jsou prozatím úplně nejlepší Shimana)

            0 0
            • logoman  

              Tak nevim jestli elixir 3 nebo 595. Shimana sem nasel jen v bikeradar recenzi a chvali je. Na elixiry sem taky nasel recenze a chvali je. Precijen me lakaji vic elixiry 3 diky ostrejsimu ucinku.

              0 0
            • Pumsc  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
    • Pumsc  

      jezdí tu někdo ty m595 se sintrama?zajímá mě max.výkon,dáv­kovatelnost je slušná to už víme:)

      0 0
      • bukajcze  

        mám 160mm kotouče ve předu i vzadu (ale s origo destičkama). Mám 130kg a ubrzdí mě to pěkně slušně jako elixiry R(2010).

        0 0
    • obda  

      Když už jsme u těch dotazů – nevíte někdo, jaké jsou Shimana M595 ve srovnání se starším modelem M595?

      0 0
      • obda  

        Ptám se na praktické zkušenosti, přečíst si popisy na netu umím :) Např. bikeradar:

        The M596 inherits the Servo Wave cam system that was previously the preserve of Shimano's higher-end discs. This provides more pad clearance and a power-assisted feel. Shimano claim a 14 percent power increase over the previous M595, helping them meet their target of a 5–25% increase in braking power across their disc brake range

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.