Nebezdušové pláště jako bezdušáky, zkušenosti?

81 nepřečtených
  • atak10

    Zdravím,

    chtěl bych se zeptat jestli tu někdo nemá zkušenosti s použitím například pláště Schwalbe RaR nebo NN ve verzi Performance jako bezdušák? Nebo vůbec pláště, který není výrobcem určen jako bezdušový ale používat se přesto jako bezdušák dá?

    Děkuji za rekce;)

    0 0
    • kravjec  

      ano dá

      0 0
    • notobi  

      jde to jezdim takhle Rocket Rony, koupil sem Rubena sadu pro bezduše, ale mlíko mam do aut co mam z práce časově prošlý (funguje to naprosto v pohodě jen to mlíko musim před tim než to vleju do kola dýl protřepávat než kdyby šlo o nově koupený) problém to bude možná poprvně nahodit. Dělal jsem to v práci kde nemam problem se stlačeným vzduchem.

      0 0
      • Slavoš  

        A už sem piš název mlíka co používáš v autě.

        :-)

        0 0
        • atak10  

          Název mlíka co pužíváš prosím!!

          Chtěl bych vyzkoušet právě Noby Nic ve verzi Performance jako bezdušák nebo RaR a RoR.

          0 0
        • notobi  

          vyrábí to DunlopTech GmbH ,Hanau v Německu pro koncern VW nový 450ml stojí přes 1100,– dělá se víc druhů (různé množství) podle typu auta do každýho kola jsem nalil poprvé 200ml a asi po půl roce radši dalších 100ml použil sem i 2roky prošlý a v pohodě několik balení mam pořád doma vzhledem k tomu jak málokdy se dostanu na kolo díky času a zádům mi to vydrží do smrti.

          Ještě dodám zezačátku mi to trochu utíkalo než sem přišel na to že je to mezi ventilkem a ráfkem. jak málo jezdim tak to v kole zhoustlo na jednom místě a dýl trvá než se to přoi jízděš roznese rovnomělrně, ale to já neřešim až s novýma pláštěma vyměnim náplň

          0 0
          • scret  

            450ml za 1100,–? predpokladam si to ale asi neplatis co?:)

            Nevidim jediny duvod pro normalniho cloveka nekupovat NT tmel za 5kilo cca 1L…

            Coz je spis pro zakladatele…

            0 0
            • jIrI___  

              Já ten důvod, proč nekupovat NT vidím celkem jasně – ježci.

              0 0
              • pavlik6022  

                1+

                0 0
              • scret  

                neni to tak tragicky…

                0 0
              • MlokCZ  

                Zkus skladovat kolo někde jinde, asi tam máš nějakou geopatogenní zónu, když tam máš ježky, pláště a řetězy nic nevydrží… :-)

                0 0
                • Vilém  

                  …a pritom nejezdi:)

                  0 0
                • jIrI___  

                  Pláště nevydrží kvůli tomu, kde jezdím – beskydský píseček (po hlíně a asfaltu v okolí Ostravy vydrž několikanásobně větší), řetězy jsou stále záhada a ježky jsem vyřešil změnou značky tmelu, takže všechno v pořádku :)

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    A jaký nakonec používáš? Co mám UST, tak na tmel kašlu, to je vůbec nejlepší řešení.

                    0 0
                    • volodaj  

                      Ja po zmene za Joe's Noflat bez problémov. Predtým NT som mal ježkov už po 2 mesiacoch v oboch kolesách (Maxxis Minion DHF na DT Swiss M1800)

                      0 0
                    • jIrI___  

                      ZeroFlats

                      UST pláště jsou vůbec nejlepší řešení, ale nemám mentálně na to, abych vozil třičtvrtěkilové pláště :D

                      0 0
            • Slavoš  

              No poslední dobou jsem z NT rozpačitý, dva defekty cca na RaR 2013 – cca 2÷3mm, utěsnit pomohl až knot a pak podlepení.No a o ježcích nemluvím, ale ty teda většinou jen v novém plášti.

              0 0
            • notobi  

              přečti si všechno co sem psal a až pak reaguj.

              0 0
              • scret  

                precetl jednou, dvakrat… a nic… Treba mi pomuzes:)

                0 0
                • Vilém  

                  Tak nez to vyhodit jako prosly.

                  0 0
                  • scret  

                    tak jasne, ale potom nechapu jeho odpoved, ja reagoval pouze na to, ze normalni clovek, kterej se k tomu nedostane v praci, tam ten jeho tmel lit nebude:)

                    0 0
    • MlokCZ  

      Při menší či větší snaze předěláš na bezduše téměř cokoliv.

      Když to u Schwalbe není TLR verze, tak to ale znamená jednak obtížnější zatěsňování (není úplně pravidlem, některé těžké levné verze celkem těsní), což není problém (maximálně je to opruz na začátku než se zatěsní a obyč TLR verze bez snake skinu mají problém úplně stejný i přesto, že jsou TLR).

      Pak je tu ale druhá a to daleko horší faktor. Není TLR patka a to pak znamená daleko větší riziko svléknutí pláště za jízdy. To samozřejmě neznamená, že se tak děje jak na běžícím pásu, ale riziko je prostě daleko větší.

      Já bych se dnes do bezduší u plášťů, které nemají TLR nebo UST patku nepouštěl.

      0 0
      • atak10  

        Asi to mají výrobci udělaný a nazvaný odůvodněle..;)

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak ono taky u neTLR verzí hodně záleží kus od kusu, jak moc těsná patka se zrovna povede. Některé kusy mohou být celkem ok.

          U TLR verzi je ale jistota těsnější patky (což je to důležité) + bývá zátěr pro lepší těsnění.

          0 0
          • André Vebr  

            Z posledních několika zkušeností se Schwalbe jsou odlehčené verze TLR totální *******, letí to všude skrz bok pláště, tmel to nemá šanci utěsnit, dokonce nepomůže ani 2× zátěr od Ferdusu. Tady udělali soudruzi z NDR chybu a vědí o tom. Velice dobře fungují verze Snake Skin TLR, což je pro mě trochu demagogie, ale aspoň že tak :)

            0 0
            • mrozu  

              SS verze sice neprochcávaj skrz boky, ale zdatně to dohání prochcáváním skrz běhoun, chvíli dělají, že drží, ale po pár měsících začnou pouštět tmel, že nestačíš dofukovat, fakt nevím, co si o tom myslet. Tmel klasika notubes, defekty lepí fpoho, ježci žádní a pláště RaR + RoR 2012.

              0 0
              • pavlik6022  

                Hans Dampf SS TLR,tmel NT – sice dělá ježky, ale defekt žádný a za celou sezonu jsem dolíval jen jednou . O prochcávání přes běhoun nemůže být ani řeč ..

                0 0
                • Breakpain  

                  Rekl bych, ze mel na mysli papiraky typu XC plaste. HD je kus gumy sam o sobe, jeste aby tekl. To uz by bylo zle :-)

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  dio HD jsem letos dolival jednou, jezdi se nekonaji, defektu zadelano cca 5 (podle flicku na behounu…)

                  0 0
              • scret  

                v podstate vozim ted dost SS plastu a s tim co popisujes, nemam problem…

                Mastny tecky na behounu jsou jednoduse maly prupichy…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  jak pises…

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Také nemám problém jaké popisuje. Tedy tlak mi drží i po více než roce (na předním mi vydrží dlouho) naprosto bez problémů (a daleko lépe než protection verze Contíků o obyč TLR verzi Schwalbe ani nemluvě).

                  Tmel mi ale také místy trochu prolíná.

                  Už jsem to tu řešil v historii s mastihubou a právě se řešilo, zda to jsou defekty nebo ne.

                  Znovu jsem teď pečlivě zkoumal ten nejstarší kousek, co mám nahozený a prolíná nejvíce.

                  A musím uznat, že minidefektů je z toho více než jsem si předtím myslel.

                  U více fleků jsem ale ani při podrobném hledání nenašel ani minidefekt.

                  Není ale vyloučeno, že je tam plášť mikroskopicky poškozený, že to nejde okem ani najít a tím to začne prolínat.

                  V každém případě ať to na různých místech trošičku prolíná z jakéhokoliv důvodu, tak nejen že tlak drží, tak ani neztrácím nějak rychleji tmel a nemusím více doplňovat.

                  Tedy na funkci to nemá žádný vliv.

                  Je ale pravda, že běhoun by mohl být mírně odolnější. A že to jde i přes udržení větší poddajnosti pláště (tedy aby nebyl tvrdý jako třeba protection verze) je vidět u UST verzí.

                  V každém případě za mě pořád zlaté UST verze a doufám, že ještě nějaký ten rok v nabídce vydrží, hlavně tedy RaR. V nejhorším zase nakoupím nějaké zásoby jako u RoR, ale bohužel to zase nejde až tak ve velkém, abych nevozil přehnaně staré pláště.

                  0 0
                  • mastihuba  

                    dyk jsem to říkal. :) včil jezdim vzadu Xkinga tubeles a to i bez té vady na kráse v podobě flíčků. Nicméně váha přes 700g je už fakt dost. :) ale pocit sucha a bezpečí je dokonalej. :)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Taky uznávám, že jsi byl s tím hodnocením flíčku blíže než já.

                      U 26" jezdím UST verze Schwalbe a jsem s nimi maximálně spokojený.

                      Problém je 29". UST verze žádné (ani Schwalbe, ani Contíky). A protection verze sice nemá problém s tmelem (ať už to prolíná nebo jsou to mikrodefekty), jenže je na h…o kvůli jiným vlastnostem (i když nemá problémy s tmelem, tak tlak drží hůře, patky žádný zázrak a hlavně díky tomu jak je děsně tuhá, tak nedrží a je nepohodlná).

                      Tedy ve 29" mi nic jiného než snake skin verze nezbývá. Naštěstí mi to nedělá žádné větší problémy (to větší množství fleků), ale prostor ke zlepšení tu u toho pláště rozhodně je.

                      0 0
                • mrozu  

                  I kdyby to byly malý průpichy, podstatné je, že dřív to nedělalo a po skle jsem taky nezačal jezdit, takže je chyba jednoznačně v pláštích, těch koleček od tmelu je tam po vyjížďce třeba 50.

                  0 0
              • MlokCZ  

                To ti pak už nedrží dobře tlak?

                0 0
                • mrozu  

                  Nedrží, po 2 dnech musím foukat, dřív to vydrželo minimálně měsíc. Patky jsou zatěsněný dobře a tmel jsem nedávno doplňoval.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak tohle je ale divné. To se mi nestalo ještě nikdy (snake skin verzí už mám odježděno hodně kousků) ani jsem to u nikoho dalšího ještě neviděl.

                    Tlak mi to drží perfektě i u nejstarších kousků.

                    Mně by se líbilo, kdyby když už nechtějí dělat ve 29" UST verze vůbec, tak aby udělali aspoň něco ještě trošku bližšího.

                    Tím myslím snake skin verzi lehce upravit. Patky nechat, boky nechat, to je oboje ok. A na běhounu přidat lehce materiálu stejným stylem jako má UST verze (tedy aby zůstal běhoun hezky poddajný).

                    To by nemuselo přidat až tak moc hmotnost navíc, takže pořád by to bylo lehčí než UST verze a vlastnostmi by to bylo už srovnatelné.

                    0 0
                  • scret  

                    divnym me to sice flicky dela, ale ne tolik, tzn. spis jsou to prupichy, kazdopadne tlak to neztraci, takze me to netrapi…

                    0 0
              • ememem1  

                no neni to ziadna slava, zlate UST 2011 a starsie. ani 127 tpi ust uz neni jak byvalo o TLR ani nehovorim. ust aspon ide v pohode nahodit, s tlr je to o dost horsie. a ked uz tam je tak celkovo drzi tlak rovnako zle jak ust, predtym som dofukoval snad raz za mesiac, teraz s novymi je to potrebne po par dnoch. a co je horsie to vyzera ze schwalbe postupne prechadza od ust k tlr celkovo. co uz.

                0 0
                • MlokCZ  

                  127tpi už nejsou tak odolné (UST verze) jako dříve, to souhlas.

                  Pro moje ježdění to stačí, tedy jsem rád za 127tpi verze, mírně lépe to zase jede a jsou ještě podajnější, takže i grip je o chlup lepší.

                  Jestli chceš 67tpi UST, tak můžeš nahodit NN/NN a máš vyřešeno :-)

                  Jinak jak jsem psal výše, snake skin verzi by stačilo opravdu málo, jen trošičku poladit běhoun a byla by to perfektní verze.

                  Boky 67tpi snake skin verze jsou ještě odolnější než u 127tpi UST, takže tam pohoda a patky mi stačí TLR, ty nepotřebuju UST.

                  Takže by se dalo dostat na o chlup odolnější verzi (než 127tpi UST) při trochu snaky u snake skin verze a ještě zachovat o pár gramů nižší hmotnost (než UST).

                  0 0
                  • ememem1  

                    s odolnostou som zatial problem nezaznamenal, serie ma ta potreba dofukovat (aj ked mi neni jasne kade to unika lebo viditelne neni nic a medzi ust a tlr SS v tomto neni ziadny rozdiel) a pri tlr pakaren s nahadzovanim.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Já jsem letos 2× prorval snake skin verzi RaR na běhounu a v obou případech se tmelu moc nechtělo to zacelit, i když nakonec ani (bylo třeba vícekrát dofouknout a nejprve nechat chvíli na trochu nižším tlaku).

                      S dofukováním nemám vůbec problém, tam je rozdíl mezi UST a snake skin verzí dost malý.

                      Stejně po týdnu a více dofukuju i u UST verzí a po pár dnech ani u jednoho.

                      Horší to je u Super moto, kde vozím latexové duše, tam je to už docela opruz muset dofukovat i raději hned druhý den.

                      0 0
                      • ememem1  

                        odstavec 1 – zatial som nemal to ststie ale jak hovorim, zlate ust 2011 a starsie. tych par gramov dole mne osobne za spolahlivost nestoji.

                        odstavec 2 – ne ved pisem ze takmer rozdiel neni ale je vyraznyt aspon u mna oproti starsim ust ktore som nedofukoval snad vobec a o nejekaom dolievani tmelu ani nehovorim. aktualne je tlr aj 127 ust v tomto vyrazen horsie.

                        0 0
    • Tehu  

      Schwalbe Hans Dampf Performance 27,5*2,35 je vhodny pro bezdusovy system? nema prilis meke patky ze by to melo tendenci podfukovat apod. ? Diky za nazory

      0 0
      • atak10  

        Není to k tvému dotazu ale jezdil jsem na zadku Maxxis Ikon 2,25 základní kevlar nebezdušový. Kromě problémům s prvním nafouknutím, kdy jsem málem přišel o nervy, držel.

        0 0
    • sibicz  

      Ahoj. Chci se zeptat. Mám na kole obyčejnej Continental Mountain King II s kevlarovou patkou. Máte s nim někdo zkušenosti bez duše?

      0 0
      • Paja  

        Ted jsem nahazoval XKing, snadneji sel nahodit uz jen UST plast.

        Zatesneni bez problemu, bilych tecek na bocich o dost min nez u obyc. kevlar. Schwalbe (ale i ty jsou v pohode).

        0 0
    • Lachtis  

      Ahoj, taky přidám včerejší zkušenost. Poprvé v životě jsem nahodil bezduše. Použil jsem obyč Continental X king předek a Race king zadek vše kevlar performance. Ráfek 24mm DT Swiss (obyčejná verze – přesné značení nevím). vnitřek ráfku jsem zalepil páskou od Caffe latex, ventilky také od Caffe latex a mlíko No tubes.

      Bez výkonného kompresoru bych to nenahodil. Nejdříve jsem pro zkoušku zkusil bez mlíka, předek šel a celkem držel v pohodě. takže jsem nalil mlíko, kolem ráfku občas něco vyteklo, ale jinak naprosto OK. Zadek bez mlíka bych ani s výkonným kompresorem nenahodil s mlíkem se to po chvíli chytlo vyteklo trochu víc, odhadem 20 ml…?

      Kolo jsem projel a přes a ráno jsem zjistil, že zadek drží tlak na 100%. Přední o 0,5 baru ušel.

      Největší problém jsem zaznamenal, že občas vzduch ucházel z boku pláště, prostě jakoby tam byla miniaturní dírka, přitom to jsou nové pláště, samozřejmě když jsem ráfek nahnul, aby tam nateklo mlíko, tak bylo po úniku, ale asi přes noc, to zase někde v boku pláště uteklo..?

      Uvidím, jak na tom budu v případným proříznutím, tam to může být problém, to chápu, ale performance verzi, když máte výkonný kompresor, jde nahodit i celkem v klidu :-D

      0 0
      • Paja  

        Ja uz bych do bezdusi s neTLR rafkama jen se zalepenim paskou nesel, pokud ten plast v patce nezustane sedet i po tom, co vypustis vzduch, je daleko vetsi riziko vyzuti plaste nekde v zatacce.

        Viz vyse – XKing performance jsem na UST rafek nahodil lehce s obyc. dilenskou pumpou z Lidlu.

        0 0
        • Lachtis  

          Uvidím, jaká bude praxe… S duší ať už s TLR plášti či performance se mi nikdy plášť svléknout nepodařilo, jezdil jsem i s duší nízké tlaky, třeba 1,2 Bar (80kg jezdec), ale jezdím maratony a XC = žádné prasárny…

          Bezduše je pro mne novinka, tak uvidím, začnu na 2 barech a podle zkušeností budu snižovat…

          0 0
          • Paja  

            S dusi je to uplne neco jinyho.

            0 0
          • Kouba_2005  

            Bezduše foukáš na míň … teda když chceš :) U X-Kingu RS mám tu zkušenost, že se to při nižším tlaku hodně žvejká, a to až tak, že to občas i upšoukne. Navíc ten plášť je řešeto už jako novej, ponořený ve vaně to fučí snad všude, takže to na zatěsnění sežere mlíka víc. U Schwalbe, obzvlášť u SnakeSkin verze, žádný takový průvodní jevy při stejným tlaku nepozoruju.

            0 0
            • scret  

              jj, ja RSka z duvodu zvejkani musel stahnout i z KHS! A to je XCcecko… Ale pokud se to nezvejkalo, tak uz to bylo zbytecne nafuneny na tvrdo… Vyhoda bezdusi pak sla do haje… Kazdej plast se zatesnil az tak po cca 150–200ml mlika…peklo…

              Jinak XK jely paradne a taky paradne drzely, na ten vzorek…

              0 0
              • MlokCZ  

                Už vím jak se rychle zatěsňují RS verze. Kamarád měl na Canyonu RS MK II + XK. Zadní XK sjel a navíc i současně zničil (více větších řezanců).

                A teď to předělal na bezduše. Dozadu XK v protection verzi. Přední MK II byl ale ještě ok, ke sjetí daleko.

                Říkal jsem mu, že RS verze se zatěsňují blbě a že tomu pomůže, když dá více tmelu. Neměl odměrku a dával více tmelu a trochu mu to ujelo. Takže tam přišlo ještě asi lehce přes 200ml mlíka. A s takhle hodně mlíkem byl během jedné vyjížďky bez problémů zatěsněný.

                Akorát tedy ta hmotnost bude ještě více než protection verze s rozumným množstvím mlíka.

                Až to sjede nebo oddělá, tak dá i dopředu protection, ale zatím takhle RS verze ok. Na předním kole by RS verzi ani nemusel rozřezat jako na zadním.

                A žvejkání bude záležet na šířce ráfků. Má to teď na 22,5mm ráfku (nebo kolik to mají spline 1501), tak uvidíme.

                0 0
                • scret  

                  ja to mel na ST, tzn. 19 a pak jednou z recese to dal i na LV, kde jsem mel SXka (21mm)… Zvejkalo se to na obojim.. Asi jezdim jako prase:)

                  0 0
    • Lachtis  

      Ahoj, takže po víkendu mám za sebou cca 100km. Sice to ještě není mnoho, ale nějaké dojmy a resumé popíši.

      Kolo HT 26, váha jezdce s vybavením cca 80 kg, předek Continental Xking kevlar performance 26×2,2 zadek Continental Race King kevlar performance 26×2,2 ráfek DT Swiss 24mm (vnitřek cca 20mm). Tlak nikde neutíká, použito na předek cca 60–70 ml mléka (no tubes) a zadek cca 120 ml (byl problém s nahozením – proto jsem dal více).

      Ideální tlak, se kterým jsem laboroval, ale už našel je předek cca 1,1 Baru a zadek cca 1,4 Baru.

      Původně jsem vozil předek lehce pod 1 Bar a zadek cca 1,2 Baru. Což už u zadku byl problém, v zatáčkách se to žvejkalo…

      Uvidím, jaká bude dlouhodobá zkušenost, ale zatím maximální spokojenost, oproti duším vozím tlaky o cca –0,5 Baru nižší, pomalejší si rozhodně nepřipadám, pocitově to líp jede, drží a je to mnohem komfortnější. Jediný problém byl s nahozením (viz můj odkaz výše)

      0 0
      • Paja  

        Tech 60–70 ml mlika je na takovej plast dost malo.

        0 0
        • Lachtis  

          Budu pravidelně kontrolovat, zatím je slyšet, jak mléko šplouchá a když přestane, tak doliju – s předním pláštěm nebyl až takový problém s nahozením…

          0 0
    • Tehu  

      maly dotaz. Co to tam leje do mleka za tu zelenou primes ?

      https://www.youtube.com/watch?… 1:04

      0 0
    • okam_z_brna  

      Schwalbe Rocket Ron a Racing Ralph, ve verzi Performance, 29" naprosto v klidu. Tmel No Tubes a nic neprotýkalo.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.