Jaké lehčí duše na 28mm silniční pláště

9 nepřečtených
  • hannawald

    Ahoj,

    jaké vybrat lehčí duše pro 700×28 silniční pláště? Ideálně 60mm galuskový ventilek. Většina lehčích duší je max. do 25mm šířky, některé jen do 23mm šířky.

    Lehčí duše je pro mě kolem 70g. O úplných ultralightech s šířkou stěny 0,45mm nepřemýšlím. Dá se dlouhodobě nezávodně vozit něco s šířkou stěny 0,6mm stavěné na max 25mm široké pláště nebo to raději nepokoušet a vzít Schwalbe SV15 kolem 110g?

    Bezdušáky zatím neuvažuji.

    Díky!

    0 0
    • jecnak  

      Latexove Micheliny. Mam pocit, ze Scalar je dokonce bezne vozi na krosu.

      0 0
      • hannawald  

        to jsem premyslel, ale nevim, jestli mi to za to pravidelny dofukovani stoji. Obcas jedu na chatu 100km jeden den tam a druhej zpatky. Nerikam, ze to nema reseni, jen nevim, jestli ten prinos za to stoji..

        0 0
    • Jezevec70  

      Klidně dej ty, co do 23mm plášťů. Vozím to taky tak a žádný problém s tím nemám.

      0 0
    • kubad  

      v 29" vozím bez problémů lehké 26" duše¨

      nevidím sebemenší problém použít duší do 25mm na 28mm pláště

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Latexove Micheliny. 83g. (z Decathlonu maj 60mm ventilek).

      70g butylove duse jsou nachylne k pichani, cvakani a nebo se prodrou o pasku apod. Jediny na co jsou super je jako nahradni duse, protoze se sbali do malickyho balicku.

      Problem je ze butyl je trvale pruzny a roztazeny, a proto se snadno pichne nebo cvakne, u sirsiho plaste o to vic. Latex se vytahne na dany rozmer a zustane tak, a uz v nem neni to napeti. Coz je IMHO duvod proc ma mensi valivy odpor, i proc nemaj tolik defektu, rek bych i mene nez klasika 100+ g butyl.

      Nevyhody latexu jsou tri:

      • hodne utika a musi se tedy denne dofukovat,
      • kdyz se rizne plast, i dost malou dirkou udela bublinu a praskne, proto je treba mit pro takove pripady flastr na plast.
      • kdyz davas latexovou dusi, je treba davat velky pozor na skripnuti. U pouzite dvojnasob.
      0 0
      • hannawald  

        kdyz se rizne plast, i dost malou dirkou udela bublinu a praskne, proto je treba mit pro takove pripady flastr na plast.

        Tomuhle uplne nerozumim..jakoze duse by zustala uvnitr, zatimco latex ma pri stejnem tlaku tendenci vyplnit malou dirku v plasti a clovek porad picha, nez plast zalepi?

        Toho denniho foukani se bojim, ja toho pres tyden tolik nenajezdim, jezdim vikendy.

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Denni foukani znamena, ze to chce mit doma slusnou dilenskou pumpu a pred vyjezdem dotahnout tlaky na optimum. Kdyz nafoukas v sobotu rano, v nedeli tam bude tak o 1–2 bary min (pri typickym silnicnim tlaku) ale zas ne ze by se nedalo jet.

          Ad riznuty plast, tim myslim ze latexova duse dokaze bouchnout i skrz docela malou dirku v plasti, treba 2–3mm, kdyz ji nafoukas na 6 atm. Normalni 100g butylka ustoji treba 5–8mm slic, ze vidis jak vykukuje. Proto je pri takovym defektu treba diru necim podlozit.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.