NE-taperted vidlice do rámu pro TAPERED vidlici

41 nepřečtených
  • Katcha

    Ahoj všem :) poprosila bych vás o radu. Z určitých důvodů (dostala jsem zadarmo mnohem lepší rám, než jsem doted na kole měla) potřebuju dostat normální 1 1/8 vidlici (NEtapered) do rámu, kde tapered vidlice byla. Četla jsem, že by to mělo jít pomocí jakési redukce plus asi výměna hlavového složení, jestli to chápu správně. Poradí prřosím někdo, co přesně změři, než objednám ty jednotlivý díly na výmenu? V téch hlavových složeních je asi milion různých parametrů, že nechi objednat blbě. Popř. asi tam nemůže zůstat původní tapered hlavové složení, že?

    0 0
    • Jezevec70  

      Stačí dát na vidlice místo původního kroužku tenhle redukční. Taky to tak na jednom kole mám.

      https://www.kupkolo.cz/…5106_z96542/

      0 0
    • černápole  

      záleží jaké hlavové složení, potažmo ložisko tam je, aby si rozumělo s redukčním kroužkem na vidlici, pošli fotky-)

      0 0
    • -b-n-x-  

      A co to je za vidlici?

      Ja si ted prave hraju s myslenkou, ze bych na stare kolo dal nejakou „novejsi“ vidlici, ale tam prave zase nedam tapered, takze se tak trochu koukam po nejakych ne-tapered vidlich :-).

      0 0
      • Katcha  

        Na ten rám půjde nějaká základní vzduchová od Suntour (XCR Air se to jemnuje myslím).

        0 0
        • André Vebr  

          A opravdu je ten rám tapered? Tohle podle fotky spíš vypadá na 1 1/4. Ještě jsem neviděl rám tapered, aby měl nalisovanou (spodní) misku. Ale třeba se pletu…

          0 0
          • maajkee  

            Cože? :) Já myslím že naopak převážná většina rámu má semi integrovaný hlavko a tam jsou vždy misky nahoře i dole.

            Nebo je integrovaný a to není miska ani nahoře.

            0 0
            • André Vebr  

              Blbě jsem se vyjádřil. Pokud je průměr vrch/spodek rozdílný, logicky se jedná o tapered. Furt mi leze do hlavy, že tapered je jen a pouze 1 1/8 vs 1,5 o vono né :)

              0 0
              • Jakobo  

                tvl jeste urcite existuje tapered ram 1" nahore a dole 1 1/8" pro zavitove hlavove… Urcite to jednou nekdo nekde vyhrabe, ze uz pred 2. svetovou a jaka je dnes tapered novinka.

                0 0
              • Vilém  

                Tak kdyz clovek pomine atypy jako Cube a jejich silnicky, tak to tak vetsinou je, myslim kombinace 1 1/8 a 1,5".

                0 0
                • kubad  

                  Jinak běžné dostupné co vím co se dělalo

                  1, 1/8” nahoře a dole 1, 1/4” většinou u silnicek

                  Pak 1, 1/4 nahoŕe a dole 1,5”

                  No a nakonec rovny 1,5”

                  0 0
          • Lister  

            Že se ti někdo naboural do profilu?

            Když to tak spočítáme, tak z asi 10 rámu, co jsem měl s kónickou hlavou, měly opravdové integrované složení jen 2. Ostatní měly lisované misky.

            0 0
            • André Vebr  

              Tak já to mám přeně obráceně, ke mě se tohle moc nedostane, co jsem dělal tapered, tak ložiska se dávala přímo do rámu, ne semi… Ale já jsem obyčejný amatér a nýmand :)

              0 0
              • Lister  

                Chtěl bych být taky takový servisní amatér jako ty ;-)

                0 0
            • Hrabex1  

              asi jde o to, v jaky cenovy kategorii se ty ramy pohybovaly

              0 0
              • André Vebr  

                Teď mi tu akorát přistál Trek, 1 1/8 vs 1,5 … a zase integrál…

                0 0
              • Lister  

                Tak jestli je to tak důležité, napriklad

                Hliník: LV 301 integrované. Ripmo AF misky – cenově jsou ty rámy na stejno.

                Karbon: Silnička Roubaix základní nejlevnejsi karbon – integrované. SC 5010 CC – misky – 3× tak drahý rám.

                Závěr?

                0 0
                • Hrabex1  

                  nepsal jsem, ze je to pravidlo. Ve vetsine pripadu to plati. Ale to co porovnavas je nesmysl. Porovnavej treba Kellys ARC 30 a URC 30 – tedy jedna kategorie, 1 vyrobce.

                  0 0
                  • Lister  

                    Vůbec si nemyslím, že to ve většině případů platí. S cenou to naopak většinou vůbec nesouvisí.

                    Je spousta firem, které věří na klasická řešení a tak i na rámech za 100 tis používají misky a třeba klasické BSA středové složení.

                    0 0
    • Katcha  

      Tak moc díky všem, ta redukce na vidlici Force to vyřešila, věneček na ni krásně sednul, mohlo zůstat i původní hlavové složení :)

      0 0
      • mr.antik  

        takže ten věneček (kuličky) jezdí přímo tom force kroužku? Uvidší jak dlouho to vydrží no…každopádně tam pujde bordel atd…

        0 0
      • maajkee  

        On tam samozřejmě nějak sedne, ale může se to hur otáčet, bude se dělat vůle nebo podobný věci. Svěr to radši někam do odborných rukou.

        0 0
      • Jakobo  

        Ta redukce je nejspis z hliniku nebo se mylim?

        0 0
        • oddie  

          Jo, je. Chtělo by tam dát spodni komplet – kroužek, ložisko, misku.

          0 0
          • Hrabex1  

            hlavne zapouzdreny lozisko a ne venecek. V 21. stoleti…

            0 0
            • kubad  

              No v tom zapouzdřeném ložisku je většinou stejně věneček :)

              0 0
              • Hrabex1  

                je, ale kulicky se neopiraji primo o ten krouzek na vidlici. A hlavne je pak lozisko odolnejsi proti bordelu.

                0 0
      • Vilém  

        Tak to tezko.

        0 0
    • Vicktorioo  

      Ahoj. Mám možnost mít rám Focus Mares XC 4.0 s tapered krkem, ale bez vidlice. Vidlici na mé krosce mám ale 1 1/8. Od prodejce mám info, že hlavové složení do rámu by mělo být: HSIS 42/286 – IS47/33. Lze použít nějakou redukci nebo jiné hlavové složení, abych na ten rám mohl dostat vidlici 1 1/8? Díky moc za rady.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.