nastaveni tlumice FOX DHX 5.0 air 2008

22 nepřečtených
  • Janouch

    Ahoj majitele zmíněného tlumice. mam trochu nejasnosti s nastavenim.   SAG podle prirucky ma byt 14,2mm ale pokud tlumic nafoukam nad 250PSI tak mi SAG dela nejakejch 11mm kdyz nafoukam 220 PSI tak uz tam je ale prijde mi ten tlumic dost mekej nekdo mi tu kdysi rikal ze vazi 87 a ma nafoukano 250PSIU ja mam 97 kilo proto mi to prijde divny. Kolik tedy nafouka na moji vahu? Jeste bych mel dotaz na nastaveni hydraulickeho dorazu na jakou rysku to mate nastaveny ja jsem to dal na prostrednni rysku na tele expanzky.

    díky za info

    • MlokCZ  

      Žádné pravidlo konkrétního sagu pro tlumič neplatí. To neplatí ani u vidlic, ale u tlumičů už vůbec ne, protože každé kolo je jinak přepákované.

      Foukej podle využití zdvihu a abys nechodil na doraz. Pokud při přiměřeném využití zdvihu máš příliš malý sag, tak to znamená že tlumič je nevhodný na tvoje kolo a je málo progresivní.

      11mm sag je už poměrně málo (při chodu tlumiče 57mm). Podle mě DHX není na tvojeho Can. úplně nejštastnější volba a sneslo by to na něj progresivnější tlumič. Ta zadní stavba není sama o sobě vůbec progresivní.

      • Janouch  

        na model z roku 2007 ho davali

        • MlokCZ  

          To ale nic neznamená. Hodně výrobců často dává nevhodnou kombinaci tlumič x rám, zvlášť když jako Cann. jsou schopni nacpat na stejný průběh rámu tlumiče s úplně odlišným průběhem.

          Prošel jsem si více Prophetů (jak verzí tak ročníků) a když Cann. je schopný to osazovat od Pearlu, přes RP3/RP23 po DHX Air, tak je někde něco špatně. Průběh těch rámů v různých verzích je stejný a rozdíly mezi progresivitou těch tří tlumičů obrovské. Tedy pokud je to vyvážené s jedním z nich, tak s těmi dalšími dvěma to je nesmysl (nebo maximálně by to šlo s dvěma z nich, které jsou k sobě blíže, ale rozhodně ne se všemi třemi, přesto to tak osazují). Mě osobně ten průběh přijde tak akorát z těch tří tlumičů spíš na něco progresivnější, tedy aspoň ten RP3/RP23, ale možná klidně i na ten Pearl.

          Ale tím nechci hanět Cann., tohle dělá spousta dalších výrobců. U Canyonu zase přechod z Pearlu na RP23 s high volume (to je stejný skok jako u Cann. Pearl x DHX air). U skoro všech značek v roce 07 na rámy montovány Fox tlumiče s nastavením propedal/compres­sion tune na minimu. Najednou pro 08 totožné rámy skok na úplné opačné nastavení a použití Fox tlumičů s propedal/com­pression tune na maximu (a každá značka si od Foxe mohla objednat nastavení jaké chtěla).

          U vidlic třeba u Talase každý rok jiná progresivita, 06 největší, 07 menší, 08 nejmenší a pro 09 má být zase mnohem větší.

          Tím chci ukázat, že u jednotlivých značek sami vůbec neví, co je ideální, osazují si to často jak jim to přijde pod ruku a tedy, že na někdy byl použit u Cann. DHX na Prophet neznamená vůbec nic o tom, jestli to je vhodné nebo ne.

          • assassin  

            rekl bych ze tihle vetsi vyrobci kol maji primo pro tato kola upravene tlumice… tzn ze dhx air na prophetu muze bejt se stejnou progresi jako ten pearl…

              
            • assassin  

              jo ted koukam ze venca uz sem dal neco v tomhle smyslu… maji jine tlumice nez ty co se pak prodavaji pod stejnym oznacenim jako samostatnej dil…

              • hanz  

                to same co sem připsal vencovi, výrobci upravují compresi ale progresivita se upravuje přídavnou komorou která je vždy na jednu dýlku tlumiče jedna..takže každej tlumič od foxe má max dvě možnosti křivky, vidí se to strašně zřídka kdy že už v serii daj takovej tlumič…výrobce zajímá hlavně cena.

    • pitos  

      tlumič mám zatím jen chvilku a teprve ho poznávám ale i tak se dá říci že jsem správné nastavení pro sebe našel…doufám tedy:)

      Moje váha zhruba 70kg,tlak v hlavní komoře 190psi v expanzce 130psi,sag přibližně 15–16mm.Hydraulický doraz mám přitažen naplno,tedy na třetí rysce.

      při tomto nastavení mi slušně využívá zdvih ale i při skocích mi nejde úplně nadoraz a je tam pár mm rezerva…časem ale možná dojdu ještě k jiným hodnotám nastavení,zatím vyhovujícím.

    • tomfree  

      Mám 86kg a tlak 240psi,sag je 17mm,doraz mám na střední rysce a jak píše mlok záleží to na přepákování a progresivitě,pro­tože třeba na nomádovi mi stačí na stejný sag 215psi.

    • VencaV1  

      Jestli te to jeste zajima, tak jsem nasel na mtbr jak to s tema DHX na Prophetovi je, ja jsem si nechal upravit progresivitu v bikelive, ale zkouset to budu az ted o vikendu.

       

      I contacted to Fox and to my importer about the bottom out thing. The importer got an email from Fox and here is the message he forwarded to me:

      "The compression ratio on the Prophet shock is

      >3.4:1 and on the aftermarket shock it is 2.7:1.

      >

      >What would need to be done is advise the

      >customer to add 10cc of oil into the air sleeve

      >chamber at a time until the ending air ramp is

      >tuned to his liking. Explain to him that

      >adding oil is reducing the air volume

      >… working on the same principal as the AVA system"

      During a phone conversation the importer also told something like that that Fox had told him that the Prophet MX1's DHX Air shock has smaller RP3's air sleeve chamber to make it more progressive.

      • VencaV1  

        Trochu se to nepovedlo, je to zkopirovany z wordu.

        • hanz  

          by mě teda zajímalo jak ti v bikelive upravili progresivitu tlumiče…stejně tak by mě zajímalo jak upravujou progresivitu u dhx airu přímo na rám…to co ses tam snažil okopírovat se mi zdá že se týká komprese ale to je zase už uplně jiná pohádka.....to co píše mlok nahoře s tema druhy tlumičů je stopro pravda a ani sebelíp natuněnej dhx air nebud progresivní jak parl.

          PS: ja si progresivitu dhxairu upravil ale pochybuju že ti todle udělají v bikelive.

          • VencaV1  

            During a phone conversation the importer also told something like that that Fox had told him that the Prophet MX1's DHX Air shock has smaller RP3's air sleeve chamber to make it more progressive.

             

            Tohle se tyka komprese jo?

            • hanz  

              jo chyba na mojí straně, nedočetl jsem to, má tu přídavnou komoru…takže máš jednu ze dvou varint progresivity.

              • hanz  

                ale ještě si ověř „somethink like that“ protože sem to na vlastní oči ještě neviděl a to sem DHX Airů vozil několik, nekolik opravoval a nemálo viděl na kolech.

                To samozřejmě neznamená že to neexistuje ale C fakt nesleduju pro jejich zpátečnický postoj k FS. Osobně sem si progresivitu na DHX Airu zvednul přesně tak jak píšou, bohužel ale není moc elegantní postup jak tam na již hotovem tlumiči tu menší komoru upevnit protože zápich pro segrovku je o cca 2cm dále, pro test jsem to vyřešil DAP TAPEm a drží to teda už několik měsíců.

                 
                • VencaV1  

                  To ze jsi nikdy zadnej tlumic z C nevidel, asi neznamena ze neexistuje. Na mtbr je to znama vec, ale nebudu to sem vsechno kopirovat. A uz vubec nemam naladu se s tebou dohadovat o picovinach, kvuli tomu jsem to sem nedaval.

                  • hanz  

                    jasně, beru že sem to nepřečetl po tobě pozorně a beru že nesleduju celej svět co se dhx Airu týče tak se zato ještě jednou omluvím. Ted ti jako třetí omluvu  sem odepíšu co potřebuješ vědět.....mam 88kg a fokám na 215psů, sag mam při tom 15mm a po dorazech nechodíma kolo je pohodlný..na to ses ptal ne?..že sice nevíš jaký mam kolo, jak dlouhej tlumič a jakou komoru ti asi nevadí, i když je to zásadní..užij si ta data :-)

    • VencaV1  

      Ja teda mam v prirucce sag 6 mm, pri zdvihu tlumice 50 mm a tomu mi odpovida tlak asi 200 PSI pri mych 80 kg. Ty mas tlumic se zdvihem 57 mm? Na Propheta se montuje ten se zdvihem 50 mm. V expanzce jsem ted zkousel 100 PSI, hydraulicky doraz na maximum, propedal spise nekde minima. Po uprave komprese jsem s prubehem spokojeny, ale graf ti asi nenakreslim.

      • VencaV1  

        …propedal spise nekde u minima…

      • Janouch  

        ahoj no ja mam ten zdvih 57mm tlak v expanzce 120 psi doraz na stredni rysce v hlavni tlakovy komore nejakejch200 psi pri vaze 97kilo sag asi 15mm

        • hanz  

          a máš skutečně zdvih 57 nebo ti jen čumí 57mm pístnice…to sou dvě různý věci.....když tlumič vyfokneš a zatlačíš ho na uplnej doraz tak zjistíš ten skutečnej krok pístnice.

          • Janouch  

            nevim jak to je ale kupoval jsem rozmer 57,2mm tusim  ten druhej je 50 rovnejch

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.