Nášlapné pedály MTB vs. Road

118 nepřečtených
  • pavel.cermi

    Ahoj,

    do teď jsem jezdil na MTB bez nášlapů, už dlouho jsem přemýšlel o koupi treter, ale vždy z toho sešlo. Nyní ale kupuji silnici a na ní nášlapy samozřejmě mít budu. Nevím ale, zda by mi nestačilo koupit jedny univerzální boty, které bych mohl vozit na bajku i na silničku. Jezdíte to tak někdo? Nebo je určitě lepší mít dva druhy bot…pro obě kola? (Případně z jakého důvodu je tohle lepší?)

    Díky.

    0 0
    • zdenal8  

      Mám jedny boty a MTB nášlapy na biku i na silničním kole. Naprosto bez problémů. Má to tak dost lidí. Pokud budeš na silnici jezdit víc, tak asi pořídíš časem silniční tretry a nášlapy. Říkaji jiní. Já pořád používám jedny boty a stejný typ nášlapů na oboje. Z ekonomických důvodů. A pak se to hodí ráno, když chvátám do práce. Vyskytne se problém na stroji, tak přendám tachometr a světla, popadnu druhý kolo a jedu. Problém se pak řeší odpoledne.

      0 0
    •  

      Jezdil jsem to tak cca 7 poslednich let ale letos jsem se vratil k silnicnim naslapum takze zadnej problem, kamarad to dokonce ma obracene jezdi v silnicnich naslapech na horskym 

      0 0
    • novas752  

      MTB SPDcka a boty maj oproti silnicnim jednu velkou vyhodu – da se v nich celkem v pohode chodit. V silnicnich tretrach se chodi tak, ze je zujes a jdes bosky. :)

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Nedramatizuj. Hlavně v silničních tretrách se nechodí, ale jezdí na silničním kole.

        0 0
        • atty  

          Já se silničkama sotva docapu 20m do garáže, někde na výletě „baletit“ třeba v restauraci nebo si jen dojít na benzínku na WC a pak pro kafe a koláček po těch dlaždicích, co tam obvykle jsou, žádná legrace… :)

          Ale chápu, že ze silničky se nesestupuje, případně že se přijede na benzínku až ke kase nebo se zaparkuje u stolku v restauraci, aby mi jí někdo nešlohl… :)

          0 0
          • Singlespeed  

            Občas se vyplatí i ze silničky slézt a popojít pěšky. Onehdá jsem jel na silničce přes průsmyk Iseran, zamkl kolo u restaurace a vylezl v tretrách (měl jsem prozíravě bajkové) na nejbližsí třítisícovku. Zážitek z výletu se cca ztrojnásobil :-). Mít silniční střevíce, tak bych měl smůlu…

            0 0
            •  

              no a vo tom to je! Pokud už člověk nehoní kilometry a rychlost jako v mládí a cyklistiku si užívá-tedy třeba se zastaví u studánky nebo si vyběhne na nějaký hrad, pak asi jasná volba.

              0 0
    • intermo  

      Na silniční kolo si pořiď jednostranné SPD:

      https://pedaly.heureka.cz/…sium-pedaly/

      https://pedaly.heureka.cz/…specifikace/#…

      0 0
    • atty  

      Já jezdím na MTB s SPD nášlapama (klasickejma SPD) a jezdím nejradši v botách, co jsou původně na silnici (maj ale díry i na SPD). Nicméně, když je předpoklad, že budu muset chvilku capat i po svejch (třeba výlet s dcerkou a nějaká restaurace nebo cukrárna po cestě), tak beru boty MTB (přeci jen se v nich chodí lépe).

      Jinak už dávno padly ty „dogma“, že na silnici „musíš“ mít silniční SPD-SL (nebo obdobný echt silniční systém) a k tomu echt silniční boty a na MTB zase obráceně – pokud někdo používá MTB a silničku k tomu a nechce kupovat dvoje, troje, vícery boty a systémy, klidně se může jezdit na čemkoliv, co vyhovuje.

      Jen je v téhle kombinaci občas problém, že silniční tretry (ty echt silniční a vyšší kategorie, třeba karbonky) nemusí mít na MTB SPD kufry správné úchyty, zatímco na SPD-SL většinou jo, případně jsou boty, které mají jen nějaký typ děr – jsou pro určitý systém. A obráceně to taky obvykle nejde – SPD SL nenamontuješ do většiny „bajkových“ bot – chyběj díry pro kufry na správných místech.

      Rozdíl v botách i nášlapech je takovej, že na silničku jsou boty obvykle extrémně tvrdé (podrážka, lepší typy v podstatě monolit z plastu nebo karbonu), kufry rozměrnější a více stabilizují nohu na pedálu – prostě abys byl na tom jako přišitej a co nejlépe se přenášela síla. U MTB je to podobně, ale většina kufrů/systémů má určitou vůli, aby nedocházelo v terénu stále k vycvakávání a mohla se alespoň trochu měnit pozice při velké změně pozice na kole a boty jsou většinou udělané tak, aby se v nich dalo alespoň v terénu trochu chodit a nerozbil sis hned ústa- třeba při tlačení někde do kopce a v blátě.

      0 0
    • Espen  

      Jezdím pár let silniční pedály na MTB i silničce.

      0 0
    • IndyCZ  

      Ano, je lepší mít 2 druhy pedálů a bot. Ne, není to nutnost a dá se vyžít s jedněmi. Spousta lidí to tak vyřešila. Za mě silniční pedály, na MTB dlouho nesedneš. :-)

      0 0
    • Flip1111  

      silniční tretry jsou většinou tužší a lehčí, to jak se s v nich chodí hodně záleží na tom jaké budou mít kufry tzn. jaké nášlapy budeš kupovat. MTB tretry mívají takovou podrážku aby se snimi dalo chodit i v bahně, takže jsou obecně těžší. Pokud nejezdíš moc vystačíš si pravděpodobně s jedním párem treter.

      0 0
    • popokatepetl  

      jezdit se dá na všem, ale silniční jsou na silnici lepší. Silniční v terénu si nedovedu představit, to nemůžou přežít jednu kamenitou tlačbu.

      0 0
      • milan.v  

        +1

        Je to tak, jezdil jsem zpočátku kombinaci MTB tretry a jednostranné pedály Shimano na žiletce, tvrdost podrážky 10, lehké, nekroutily se na pedálu, necítil jsem problém.

        Po nějakých cca 1000km jsem koupil silniční a hned první vyjížďku jsem pocítil rozdíl v přenosu síly do pedálů a nakonec jsem rád, že jsem ten krok udělal.

        Jasně, na mé pseudosilniční bikerské ježdění stačily i MTB tretry a pedály, ale takto to je lepší.

        0 0
        • intermo  

          Pokud SPD na silniční kolo, tak doporučuji tyto. Na silničním kole vypadají obstojně.

          0 0
          • zdenal8  

            K čemu je důležitý jak to vypadá, když tam stejně máš zaklapnutou tretru, jedeš a není to vidět.

            0 0
        • Myrra  

          Vidím to stejně. MTB na silnici není problém, ale silniční tretry jsou tvrdší a lehčí, rozdíl je to velký. Ale nutnost to není :-)

          0 0
    • Rogosek  

      SPD mám na obojím a narážim na jedinej problém. U každýho kola mám jinou šířku osy a pak když přecvaknu z jednoho kola na druhý, tak se liší rozteč nohou, což není ideální. Upravovat vždy polohu kufrů na botě je nereálný. Takže asi tak. Lépe mít prostě obojí – časem pořídim

      0 0
      • p@X  

        Jako že na silničce si nastavíš kufry tak, abys měl nohy co nejdál od sebe?

        0 0
        • Rogosek  

          No, řekněme že jo. A pak když sednu na bajka, kterej má širší osu, tak už mám nohy hodně od sebe a jakmile začnu silově šlapat, jdou mi kolena směrem ke štěngli, protože vnitřní svaly na stehnech to nedávaj a nechaj se přetlačit vnějšíma, silnějšíma…

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Tvůj přístup s posouváním kufrů není optimální ani náhodou, koleduješ si. Důležitější, než balance vůči rámu je funkční vyvážení záběru vůči pedálu.

            Kufr si nastav tak, abys zabíral optimálním místem chodidla do pedálu, že je pedál na jiném kole vůči ose rámu o kousek posunutý přestaneš řešit po pár kilometrech.

            0 0
            • plzakj  

              Je to zajimavy, ale zrovna resim podobnej problem. Po 7 letech jezedeni na HT s BB30 FSA klikama jsem si poridil silnicku s BSA a tiagrou. Prechod MTB > silnice jsem nijak nevnimal. Ale ted, po cca 2 mesicich jezedeni jen na silnici jsem sednul na bika a na tech FSA s vetsim Qfaktorem si prijdu, jak zabak s nohama hrozne od sebe. Tretry pouzivam stejny. Na druhou stranu, je to jen o tom pocitu. Slachy ani svaly nijak zvlast neboli.

              0 0
              • p@X  

                A to ještě vymysleli boost…

                0 0
                • jonti  

                  Tam jsou ale kliky stejne siroke, jen je posunuty prevodnik. Problem je jen u nekterych hi end klik s mensim q faktorem, jako nektere XX1 nebo stare XX se 156mm.

                  0 0
            • MlokCZ  

              Problém ale může být jinde. Tedy já ho měl při jedněch botech na silničce a biku.

              Tedy nejdříve neměl, vzniknul až s HT II. S HT II se zvětšil q-factor na biku a rozdíl q-factoru silnička vs bike se mi tak už zvětšil na mez, kterou pobere jedno nastavení kufrů.

              Nešlo tu vůbec o posun kufru na botě do strany pro kompenzaci rozdílného q-factor. To souhlasím, že není moc dobrý nápad pak stát moc na kraji pedálu. Navíc vozím už mnoho let Time pedály, kde ani posun kufru směrem do strany není možný.

              Problém bylo natočení kufrů. Pro různé q-factory jsem potřeboal o trochu jinak natočit úhel kufrů. Ono sice Timy umožňují určité vytočení boty v pedálu. Ale to funguje jen u nových bot. Po nějakém (chvíli to samozřejmě trvá) době se nepatrně vymačkají pedály do podrážky. A to pak má tendenci zapadávat botou do totožného vytočení v pedálu. Normálně to není žádný problém, protože se to vymačká přesně dle té ideální pozice.

              Ale při střídání silnička vs bike s výrazně odlišným q-factorem už to problém byl. A to takový, že mi z toho začali bolet kolena.

              Takže i když jsem neměl nějaký větší zájem mít na silničce silničí pedály a silniční tretry, tak jsem musel pak pořídit druhé tretry pro silničku a u nich mít jiné nastavení kufrů. Problem s koleny to okamžitě vyřešilo.

              Já bych rovnou doporučil na silničku vzít silniční tretry i pedály.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Dobrý post, zase jsem o něco chytřejší.

                0 0
              • plzakj  

                Takze spravne reseni, jak z toho ven, je 2 pary bot a ruzna natoceni kufru?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ano, ale nemusí to tak být vždy:

                  • záleží na použitých pedálech a botech, jak moc mají reálnou rotační vůli i po delší době ježdění (a jedna věc, že tam noha lze vytočit, ale když je na to potřeba i sebemenší síla, tak stejně bude samovolně zklouzávat do původní polohy), takže to nelze zobecnit, že každý ten problém bude mít
                  • každý na to není tak citlivý, ale i když to hned nevnímá, tak to neznamená, že to nemůže za více let přinést problémy a pak už bude pozdě
                  • bude záležet i na konkrétních klikách bike vs silnička jaké tam kdo bude mít, pokud se q-factor liší jen málo, tak to ještě problém nebude (to pak stejně může být situace, že tak malý rozdíl natočení kufrů není ani reálně aplikovatelný)

                  A pokud bych šel cestou dvou párů bot, tak to už rovnou na silničku dát silniční pedály i boty.

                  0 0
    • jonti  

      Uplne staci mit jedny MTB boty, vozi to tak vetsina lidi. Nekdo casem dokoupi silnicni, ale spis doporucuji koupit jeste zimni nebo jine teplejsi tretry.

      0 0
    • Libas  

      Měl jsem stejný problém, chvíli jsem jezdil na silničce v MTB tretrách na SPD nášlapech. Po měsíci jsem našel super nabídku silničních treter, takže následovala koupe pedálu SPD-SL.

      Od tý doby mám dvoje tretry a můžu se smát silničářům co jezdí v MTB tretrách :)

      0 0
    • jIrI___  

      Jak už bylo psáno, MTB tretry na silničce jsou takové trošku úsměvné. Nicméně osobně na silnici taky vozím MTB tretry, protože nejezdím tak moc, abych potřeboval dvoje tretry a MTB tretry jsou prostě větší univerzály :)

      0 0
    • Copernicus  

      jezdim Mtb boty- aspon se nepřerazim na schodech, čili spd pedaly,pravda i silnicni boty mám, ale taky s SPD kuframa

      0 0
    • mvd  

      Mně to přijde, jako když řidiči aut řeší pneumatiky. Jestli univerzály, nebo jezdit zimní i v létě, nebo to risknout přes zimu na letních. „Ale přece si nemůžu dovolit dvě sady gum!“

      Stejně jako u těch gum, i tady platí, že pokud aspoň trochu jezdíš, tak užiješ oboje, a není to v součtu dražší.

      Pokud Ti nezteří stářím, ale skončí opotřebením, tak dvoje jednoúčelový prostě vydrží dvakrát tak dlouho, než jedny univerzály.

      0 0
      •  

        To sice zní hezky a logicky, ale stejnou logikou by jste mohl tvrdit, že vyjde na stejné peníze mít 5 osobních automobilů, jako jeden, protože těch pět vám opotřebením 5× déle vydrží.

        0 0
        • mvd  

          Ne, nebyla by to stejná logika. Tretry nemají fixní náklady bez ohledu na ujeté km.

          Jinak díky za pokus rozjet super diskusi, ale chtělo by to Tvoje vlastní vlákno. Buďto „Výhody 12“ kol" nebo alespoň dvojku toho legendárního, které už dosáhlo mety a nepohodlí s dlouhým načítáním odradí od další účasti Tvoje věrné spoludiskutující, ke kterým se taky hrdě hlásím :o)

          0 0
          • Bubaaak  

            Hlavně to žere data :(

            0 0
          •  

            Ať to je co to je, „investiční náklady“ máte všude. Napsal jste to pěkně, logiku to má, ale neplatí to tak úplně. A „vo tom to je“

            0 0
    •  

      Ahoj..

      Mám jedny boty-tretry MTB .. a dva různé pedály na silnici a horáka. Prostě se v těch botech cítím dobře a na pár gramech mně nezáleží. a navíc prostě občas z kola slezu (na horáku samozřejmě častěji) -takže mám rád boty, které v blátě (v kopci) při tlačení bajku nekloužou a na chodníku se necítím jak na parketu!

      0 0
    •  

      je důležité kolik toho najezdíš na horáku a kolik na silnici. Pokud je to zhruba 1:1 a jezdíš alespoň cca 3–4000 km ročně, pak bych si pořídil extra tretry na silnici – stejně tak i pedály. Ono jde také o to, že u silnice je mnohem menší rozteč klik v místě upevnění pedálů (q-faktor) – tedy i kufry budeš mít asi jinak nastavené – i způsob šlapání a posez je u silnice jiný..Takže jestli bereš cyklistiku vážně-alespoň jako hobík volba je jasná! nešetři :-)

      0 0
    • pavel.cermi  

      Myslite,ze by pro tohle pouziti byly vhodnejsi tyto pedaly:

      https://m.cycology.cz/…kufry-p1760/

      Nez klasicke MTB oboustranne?

      0 0
      • intermo  

        Psal jsem to už výše.Pokud MTB SPD na silniční kolo, tak doporučuji tyto. Na silničním kole vypadají obstojně.

        0 0
        • Bubaaak  

          A já bych si je na kolo nedal… osobně jsem šťastný za oboustranný pedály SPD. Je to k nasrání když u každý křižovatky kopeš do pedálu a snažíš se ho otočit.

          Takže když ne SPD-SL, tak obostranný SPD.

          0 0
          • intermo  

            Nemusíš do nich kopat, protože jsou díky svému vyvážení vždy otočeny na správnou stranu špičkou mírně nahoru, takže nastupování bez problemu. Jsou plně funkční. Vím, že jsi je asi na kole neměl, tak máš z nastupování obavy. Věř ale, že nastupování do pedálu je opravdu bez problému. Vím, že hodně lidí tyto pedály vidí poprvé a málokdo na nich jezdil, ale mně se osvědčily.

            0 0
            • Johnnyxjr  

              Já je jezdil 14 dní a letěly z baráku to otáčení co tady popisuješ jsem fakt nezažil

              0 0
              • intermo  

                Asi se ti za těch 14 neuvolnila ložiska natolik, aby se pedály volně otáčely a mohly se v rovnovážné poloze natočit do správné polohy.

                0 0
                • Johnnyxjr  

                  za těch 14 dní jsem na nich natočil 600 každý den do práce 22/22 a víkendy taky kusanec díky ale při každém zastavení nemám zájem koukat po pedálech

                  0 0
        • pavel.cermi  

          Mne ale nejde jen o vzhled,ale i o funkcnost…

          0 0
          • Rorejs74  

            Najezdil jsem na Shimanackych A-520 a A-600 desítky tisíc a nevidím v tom žádnej problém. Ty A600 jsou lehčí, vypadají podstatně líp ale zase ty ložiska vydrží miň ( tak cca 12tis a bylo po nich ). Ty A-520 jsou asi nezničitelný, takže bych šel spíš do nich. Teď mám na letňákovi nějaký EXUSTARY stejné konstrukce a ty mu přijdou nejlepší … ale už se myslím nevyrábí :(

            Jedinej problém je ta jednostrannost a to je taky jedinej důvod že uvažuju nad SpeedPlayema až si budu chtít příště koupit nový botičky :)

            0 0
            • Žíža  

              Tak s tou nízkou životností u PDA-600 mne překvapuješ. Aktuálně mám na silničce už druhé a první sadu jsem sundával s najetými více než 100 tis. km. Je pravda, že ložiska už trochu chytaly vakl, ale nebylo to nic tragického (asi by ještě nějakou chvíli zvládly fungovat). Proto mne těch 12 tis. km překvapilo – možná jsi holt měl „štěstí“ na špatný kus.

              0 0
              • Rorejs74  

                Hmm, no oddělal jsem takhle už dvoje … asi to není úplně stavěný na 90 kilo :)

                0 0
                • Žíža  

                  Tak taky nejsem typický vrchar, dokonce tuhle zimu jsem se výškrabál i nad těch 90 ( to ale schytal zimak a teď uz zase mám těch 83–84 ) Je ale pravda, že většinu z těch 100 tis. co pedály na jely se to pohybovalo spíše kolem 80 kil. Tak to asi vypadá, že jsem spíše já měl štěstí na extra povedený pár 

                  0 0
                  • Rorejs74  

                    Asi jo … nebo to míň prasíš po rozbitejch asfaltkách z kopce … mně nikdy ani žádný středový složení nevydrželo víc než 15 tisíc :(

                    0 0
    • JFtryall  

      Podle najezdu a toho, jak ses citlivej. :-) SPD na silnicce jsou samozrejme vec, ktera nepatri do silnicarskych pravidel. Jestli tohle neresis, tak bych sel cestou co nejkvalitnejsich MTB treter, ktere maji skoro srovnatelnou efektivitu jako silnicni tretry a porad to plnohodnotne vyuzijes na chuzi a na bike. Vzhledove jsou dnes mtb tretry uz stejne skoro k nerozeznani. Silnicni tretra a pedal je idealni, ale radsi nez nejakou obycejnou a tezkou, tak radsi kvalitni bikovou.

      0 0
    • mr.antik  

      Ahojte. potřebuju rozlousknout situaci. Mám aktuálně na silničce nějaký MTB pedály Time s Ti osou + Shimano silniční boty s obyč plastovou prodrážkou, který jsou mi jednak malý a druhak cítim pedál. MTB pedály mi vyhovují tim že jsou oboustraný a je tam příjemná stranová vůle.

      Rozhodl jsem se zainvestovat do lepších silničních bot, (aktuálně vede asi ten karbon model z Decathlonu za 3800,–), ovšem narazil jsem na problém- tyhle boty (a snad všechny lepší modely silničních bot) mají jen 3 díry na silniční pedály a teď nevim co s tim.

      • vzít levnější, levnější boty co jsem zkoušel mají sice i možnost SPD, ale nejsou tak pohodlné, podrážka je nějaký vystužený plast
      • přejít na silniční pedály, který už jsem jednou zkoušel a prodal (Shimano R540 a žluté kufry), blbě se mi do nich nastupovalo a stranová vůle sice papírově byla, ale pohyb šel dost ztuha i přes povolenou pružinu. chyběla mi volnost. Je nějaký pohodlější systém silničních nášlapů?
      • nějaký adaptéry na SPD, ale to mi přijde už jako extrémní řešení
      • nebo vzít nějaký dobrý bajkový boty s karbon podrážkou, s tim že to při mé výkonosti nepoznám?

      Jsem z toho docela rozčarovaný, už jen to dát skoro čtyřku za boty mi přijde úlet, ale zas v mém používání snad deset let vydržej :-)

      0 0
      • mr.antik  

        Ještě dodám, že moje pojetí silničky je spíš kopce, občas i horší asfalt (Jizerky, Krkonoše), takový výletní, ale zase když je hezký úsek, tak si rád s bídnou technikou zadupu, ať to jede. Ale průměry 40kmh fakt nejezdim. A motivace k výměně bot je čistě pohodlí a neudělat zase nějakou chybu s šetřením na nesprávném místě.

        0 0
        • Espen  

          Já si min týden koupil ty levnější za 2000,– A jsou úplně super tedy. Tuhý jsou dost, sedí parádně. Ty mají možnost i MTB kufry. Ale když dáš mtb kufry, tak se s tím nedá chodit už vůbec.

          A na co potřebuješ aby ti noha na pedálu miglala sem a tam? Já tedy na shimanu jezdil ty červený kufry. Žlutý mají vůli velkou a modrý ještě větší.

          A krom toho, do shimano silničních pedálů se nastupuje úplně super. X let jsem vozil silniční i na biku. Do Look pedálů se nastupuje o poznání hůř.

          0 0
          • mr.antik  

            Na těma levnějšíma botama jsem dlouho špekuloval, ale prostě nejsou tak pohodlné jako ty dražší. Mají jinak udělaný jazyk (docela ostrý směrem k holeni) plus uvnitř nějak hrubě našitý a zrovna mi to tam někde vadí. Ty dražší díky 2× boa kolečku i lépe obepnou moji medvědí nohu.

            Nevám to nijak anatomicky podložné ale když se dívám při šlapání na kotník, tak mi v SPD v dolní časti kruhu jde kotník lehce ven. I s těma žlutýma Shimana jsem měl pocit jak v přeskáčích, nulová vůle, ale asi jsem měl vytrvat až se trošku ojedou. Plus navíc nedržely samovolně zadní části dole (asi dost natěsno ložiska), takže nastupování byl opruz.

            Včera jsem koukal na nějaký chytrý videa a moc moudrý z porovnání těch silničních systémů nejsem.

            Time – lehoučké, levné, nedoporučovali z nějakých důvodu pro začátečníky

            Look – jde lehce zapnout, ale nevim jakou má vůli

            Shimano – těžší ale nedá se s nima nic pokazit.

            0 0
            • Espen  

              No tak jestli chceš silniční tretry, tak si je kup. Shimano má i modrý kufry a ty mají vůli už fakt velkou.

              Nebo já vlastně ani pořádně co chceš?

              0 0
              • adam1  

                Já žil v domění že červené 0,modré 2 a žluté 6st.?

                0 0
                • Espen  

                  Máš pravdu, moje chyba. Je to jak píšeš.

                  0 0
                  • adam1  

                    V pohodě ,kolega si právě pořídil červené a bolely ho kolena a kyčle pátrali jsme proč, tak šel zpět k žlutým a ok

                    0 0
              • mr.antik  

                Chci se rozhodnout. Podle toho co jsem četl tak v podstatě řešim už jen dvě varianty.

                Silniční boty – silniční kufry

                MTB boty – MTB kufry

                U těch silničních kufrů mě zajímá, jestl se dělají nějaký, ve kterých může být volný kotník, protože žlutý shimana to uričtě nebyly, šlo to dost silou.

                0 0
                • Espen  

                  To byl právě ten největší přínos, když jsem přešel z SPD na silniční pedály. Takový to spojení s kolem. Jste najednou jedno tělo, jedna duše :-). Všechna energie jde do pedálů, nástupy děckám na cyklostezkách se stanou návykové :-D.

                  0 0
                • novas752  

                  Co znamená volný kotník? Stranová vůle nebo potřebná síla pro vycvaknutí?

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Myslim to, že mi plave kotník do strany při šlapání. Zkusim se na to při jízdě zaměřit, jestli je to nějaký zlozvyk nebo naopak to, co dělá noze pohodlí (hlavně na delší trasy)

                    0 0
                • Gaper  

                  Já moc zkušeností se silnicí nemám, vozím teprve rok silniční, proč chceš volný kotník?

                  Ptám se, protože dřív sem vozil tuhý MTB tretry i na silnici a bylo to cajk. Na silniční nášlapy jsem si zvyknul relativně rychle. Naopak mi dělá víc problém přechod na SPD.

                  0 0
        • nomecz  

          jezdím bike tretry s karbonovou podrážkou (Fizik terra X5) na 3 kolech (full/CX/silnice) a jsem maximálně spokojenej.

          Vyprdl bych se na silniční boty hlavně kvůli chození a univerzálnosti a vzal nějakej lepší bikovej model. Rozdíly oproti silničním tretrám ve výkonu, budou mizivé jednotky % a pohodlí je úplně někde jinde.

          0 0
          • mr.antik  

            Jo, v takové situaci bych taky neváhal, ale na MTB mám jiné boty v podstatě takové turisticko-enduro, takže to využítí zatím bude fakt jen na silnici.

            Ale jinak je to určitě taky varianta, všude bych měl Time Atac systém a mohl to různě prohazovat.

            0 0
        • Kos_CZ  

          Mám na horáku i na silnici MTB pedály z praktických důvodů a zatím spokojenost – je to praktičtější a co si o tomkdo myslí fakt neřeším – jezdím na tom já, ne on. Chodí se v tom taky líp a závody nejezdím, abych lovil wattíky v detailech…

          0 0
          • cyklista86  

            Ja docela pochybuju, ze by se dal zmerit nejaky rozdil, kdybys mel treba S works road a S works MTB. Podle me rozdil nebude absolutne zadny..

            0 0
            • mr.antik  

              A pocitově rozdíl poznáš? Myslim při šlapání/našla­pávání/vyšlapá­vání. Při chuzi to je asi bez debaty :-)

              0 0
              • Gaper  

                U těch co psal pozná max. vakl SPD, silniční jsou o dost tužší i ve žluté. Boty budou tuhostí prakticky stejný, prostě karbon zavodní šlupky. V S-Works reconech se chodí trochu lépe ale furt docela blbě, oproti např. Recon trojkám.

                0 0
              • cyklista86  

                Jestli nejsi zavodnik nebo nejakej „high performance KOM hunter“ Tak bych sel 100% i na ciste silnicni kolo do kvalitnich MTB treter s karbon podrazkou(ja sem ted koupil recon 3.0 a jsou ok). Silnicni tretry sem mel taky a 1. na kluzke dlazbe(obchod, benzinka, v baraku u vytahu) nebo na schodech, tak vsude hrozi naprosto necekane podklouznuti. Proste ti ujede noha do strany jak na ledu. Ja se tak ne jednou doslova malem zmrzacil 2. podrazka na silnicni tretre je minimalne chranena. Mezi patou a kufrem je obnazenej karbon a chuze na vsem jinem nez je hladkej asfalt bude tu podrazku nicit. Staci stoupnout u kraje silnice do sterku, kdej sou vetsi kaminky a mas tu podrazku doskrabanou. Me se na karbonove od speslu podarilo hned prvni tyden odloupnout z podrazky asi 5mm kus kdyz jsem stoupl na ostry sutr u silnice.. Takova hovadina a uz to snizuje cenu, kdybych je chtel prodat.. 3.kufr na silnici nic nevydrzi. Nevim teda jak shimano, ale s kuframa Look sem si fakt uzil.. 4. To patri k tomu bodu jedna. V MTB tretrach neni problem cmajdat. Na dlazbe, na silnici a hlavne venku v terenu.. S karbon podrzkou to je nic moc, ale furt mas na te karbon podrazce nalepenej nejakej gumovej vzorek na to delanej. Silnicni na chuzi nejsou delane vubec.. 5. No a v neposledni rade pro nekoho muze byt problem, ze je silnicni pedal jednostranej.. U MTB kdyz ma clovek ten pedal povoleny na max, tak nacvakne i totalni zacatecnik.. Treba na krizovatce a pod.. Kde je potreba rychle nacvaknout a jet. I silnicnich to chce trening. Ze zacatku se me casto stavalo, ze sem myslel ze uz sem na pedalu tak jak mam byt, tak sem na nej stoupl a tretra me sjela s pedalu. Nic moc na krizovatce.. :D

                0 0
                • novas752  

                  To je taky pravda s tim nacvakávánim, dostat se bezpečně do silničních chce trochu cviku.

                  0 0
                  • nooski  

                    Asi to bude tím, že jsem začínal na silničních pedálech, ale já poslepu bez problémů trefím a nacvaknu silniční Ultegry, ale SPD XT je pro mě větší boj. Prostě špičku kufru na silničních pedálech trefím vždy, ale SPD musím hledat.

                    0 0
                    • HonzaP9  

                      Sice to nevyznívá jednoznačně, ale co tak sleduju, tak bude i přes zdánlivou podobnost rozdíl v nacvakávání Look versus silniční Shimano. Osobně s Looky nemám žádnou zkušenost, ale když někde jedu s kámošem, co je má, tak můj start z křižovatky je prakticky vždycky rychlejší (a o svalech to rozhodně není…). S chozením je to podobně – mám pocit, že 90% lidí, co si stěžujou na klouzání silničních kufrů mají Looky.

                      Pak je druhá věc a to je vůle v upevnění a to je naprosto o osobních preferencích. Pro mě ideál jsou červený Shimana, protože vůli nejen nevyžaduju, ale přímo mi vadí, takže letos jsem skončil se silničníma pedálama i na dojížděcím Favoritu… Jiný to má třeba naopak.

                      0 0
                      • nooski  

                        Ony taky Shimana jsou vyvážená tak, že visí mechanismem dolů a člověk je jen nakopne. Looky s planžetou visí jak se jim zlíbí a člověk musí pedál kolikrát otočit. Shimano kufry jsou za mě nejpohodlnější na chození ze všech silničních pedálů – široká základna a gumové konce, které nekloužou. Looky jsou ve dvou provedeních, jedny celoplastové druhé s gumou (verze Grip), která ale ráda a rychle odpadne. Největší sranda byla s původními kufry Speedplay bez krytek, ten hliník na dlažbě dokázal fakt člověka potrápit, navíc při šlápnutí do bordelu sice šly kufry zacvaknout, ale už nešly povolit, což je v kombinaci se šněrovacíma tretrama něco :-)

                        0 0
                      • Breakpain  

                        Já TI nevím, někdy to trefím jak kdyby to byla součást mého těla, jindy to lovím a nejde mi to ;). Spíš to souvisí aktuálně s tím, jak často jezdím (když jsou větší pauzy, chybí „cit“). … aspoň u mě to tak je.

                        0 0
                • mr.antik  

                  Dík za shrnutí, podle toho je pro mě spíš ta MTB bota (jen mě štve že zas budu muset absolvovat zkoušecí kolečko). Navíc co ušetřm za kvalitní pedály/kufry tak můžu vrazit do boty nebo něčeho důležitějšího.

                  Skoro na každé trase jedu třeba kus nějaký šotoliny abych se třeba podíval na zajímavé místo, nebo musim dojít někde k lavičce, na svačinu, něco vyfotit atd… Dokonce uvažuju i o přezutí na širší pláště ze stávajících 25mm abych mohl líp i na horší asfalty.

                  0 0
                  • cyklista86  

                    Podle toho co pises jezdnoznacne MTB tretry. Silnicni jsou fakt pro borce co u baraku nacvakne, vycvakne jednu nohu maximalne na krizovatce nebo na chcani a pak sesedne az doma.. Me taky nevyhovovala ta cistokrevna silnicarina. Pristi kolo s beranama bude rozhodne gravel do rychla, kde jen koupim dalsi SPD pedaly a nemusim nic jinyho resit. Proste je to hodne velka davka prakticnosti a pohodli na ukor nejakeho % maximalni rychlosti, zrychleni a pod.. Coz u nezavodnika si myslim, ze to za to stoji.. Jestli mas silnicni kolo, tak bych tam urcite dal nejsirsi plast kterej se tam vleze. Mezera mezi gumou a ramem/vidlou 5mm staci..

                    0 0
                • Kos_CZ  

                  Obkročmý pád na horní trubku přihlížející vždy potěší! Už jsme také jednou účinkoval v tomto zábavném pořadu…

                  0 0
                  • Kurt  

                    Hlavní rozdíl je v tom, že zatímco přihlížející by si to klidně dali ještě jednou, hlavní hrdina si to už nikdy nechce zopakovat.

                    0 0
            • novas752  

              Minimálně je to o té vůli v pedálech, v SPDčkách se má chodidlo tendenci vrtět a uhýbat, v SPD SL s modrýma kuframa do drží a pocitově jede prostě lépe.

              0 0
      • novas752  

        Mezi tuhostí srovnatelných silničních a mtb treter je minimální rozdíl. Ber co je ti sympatičtější. V silničních tretrách se nedá chodit, mtb se zase trochu více vaklají v pedálu.

        0 0
        • mr.garisson  

          Přesně tak. Mám SIDI Eagle a obouvám je jak na silničku, tak na horáka. Nikdo se nad tím nepohoršuje, dokonce mě ostatní silničkáři i zdraví. :)

          Na silničce mám SPD více utažené, toť vše. Eagle jsou dost tuhé a myslím, že tam rozdíl moc nebude oproti silničním tretrám. Hlavně se v tom dá dojít do garáže pro kolo a pak k bráně. O kachličkách nebo schodech ani nemluvě.

          0 0
          • novas752  

            Já si v silničních vklidu běhám po metru. :-)

            0 0
            • Espen  

              Jen je vtipný jak se otáčejí chlapi, co to za nima jde za kočku na podpadkách viď :-D.

              0 0
              • Jáchym 1  

                A co teprve na veřejných záchodech,když tam přitančím k mušli.

                0 0
            • mr.garisson  

              Tak asi to chce cvik. Popravdě, nikdy jsem v silničních moc nechodil, max jsem je zkoušel v prodejně a tam jsem taky usoudil, že to asi nebude idální varianta na chození. Jezdím primárně na MTB, tomu jsem i přizpůsobil obuv a SPD na silničce. Nechtěl jsem další boty, chtěl jsem maximálně využít Eagle, co už mám.

              0 0
              • novas752  

                No je to stejné jako s xc tretrama, to když si obuješ poprvé tak taky chodíš jak naprcanej kačer. :-) Časem si zvykneš a chodí se v tom líp, v xc tretrách se dá jít pár km, v silničních pár set metrů.

                0 0
                • cyklista86  

                  Tak zalezi na tuhosti te podrazky. Ja jak zkousel od toho speslu ty recon 1.0 a 2.0 s mekkou podrazou tuhost 6 + ohebna spicka, tak v tom by se dalo fakt chodit bez problemu. Ty 3.0 tuhost 10 po cele delcep odrazky. V tom bych chodit fakt nechtel. Splhani do kopce v lese ok, ale normalni chuze to si nedovedu predstavit v tom jit x km..

                  0 0
                  • nooski  

                    Na krosku a zimáka mám 2 MTB tretry od Spešlu, jedny S-Worksy, které jsou fakt jak silniční tretra s trochou gumy navíc. Chození jen v případě nouze a třeba tlačit kolo někde do krpálů je sakra nepohodlné. Do krámu a na pohodové ježdění mám Sporty a v těch už se dá chodit příjemně.

                    0 0
                    • Gaper  

                      Přesně, měli mě za blbečka, že sem nechtěl extra tuhý boty a pak sem se smál, když jsme tlačili nebo snášeli… hlavně za mokra po kamenech.

                      0 0
                • Breakpain  

                  No … no … Specialized MTB Comp, poměrně bačkory ;-) … jednou jsem musel dojít domů … nevím … 2–3km? Hele, už bych to nikdy nechtěl opakovat ;o) …

                  0 0
    • R294  

      … a na gravelu se vlastně jezdí v čem, taky můžu použít tretry ca mám na MTB? abych věděl co nazout až si gravela koupím :-)

      0 0
      • Gwaihir  

        Asi podle toho, jaké si dáš pedály :) Dej si stejné, jak na MTB a máš klid.

        0 0
      • mr.garisson  

        Na gravela bych dal MTB. Však se kolikrát stane, že budeš muset seskakovat kvůli padlému stromu atp. a to pak oceníš při obcházení a přetahování kola. Silniční tretry bys v terénu zničil.

        0 0
      • Breakpain  

        Každý, ať si jezdí v tom, co mu vyhovuje ;-) … viděl jsem už i platformy na silnici. A … bylo mi to naprosto jedno ;).

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.