naprasklá vidle Trek (Madona 6.9SSL)

85 nepřečtených
  • sythartha

    Zdravím, nemel jste nekdo praskliny na podobnem miste u silnicni vidle jako je na obrázku?

    (je to na obou nohách a není to uplne kolem dokola)

    Myslíte, že to je nebezpečné?

    Oprava? Reklamace? Vyhodit?

    0 0
    • kubad  

      Může to být přechod mezi alu koncovku vlepenou v carbonu, ale je to dost vysoko těžko říct.

      Každopádně reklamace

      0 0
    • JakeF  

      Jsou kovový patky? Když je to na obou stranách ve stejným místě, mohlo by to být tím spojem. Každopádně na reklamaci.

      Jsem zvědavej, kolik se tu zas objeví Trek-aktivistů, co tvrdí, že Treky nepraskaj :D.

      0 0
      • mastihuba  

        někdo takovej muže existovat? Treky praskaly už před 10 lety. :D

        0 0
      • nitraq  

        Treky nepraskaj:P

        0 0
      • Ice-goofy  

        Praskaj jako cokoliv jiného, ale má zkušenost vždy jsem dostal adekvátní nahradu…

        0 0
        • JakeF  

          Praskaly extrémně často, zvlášť kolem toho roku, co jsi měl. Teď ty nový modely už by na tom zas měly být líp, jak to přesunuli z USA na Taiwan.

          0 0
          • Ice-goofy  

            To jsem slyšel taky, ale musím říci, že mě vlastně vydržel dlouho…

            0 0
      • frederick  

        praská všechno…i ty tvoje slavný Specialized…

        0 0
        • JakeF  

          Tak moje zkušenosti jsou jasný… Trek mi prasknul za 100km (a hromadě lidí kolem mě), Specialized mi drží (stejně jako hromadě lidí kolem mě), byť mi tu hromada lidí nadává, že na XC kole jezdím EN/FR. Celkově kvalitou zpracování je ten rám o level jinde. Ale jak jsem psal, od tý doby Trek udělal hodně změn, okopírovali od Spešlu geo a neměly by praskat tak extrémně, takže vybírat na 2014 novej XC bajk, tak bych o něm zase klidně uvažoval.

          0 0
    • jecnak  

      Reklamuj. Pokud jsi prvni majitel a mas radne vyplneny zarucak, tak mas dozivotni zaruku.

      0 0
      • McBlacky  

        není to jen na rám?

        0 0
        • jecnak  

          Tak ja pevne doufam, ze u silnicnich kol je to na celek. Muzu doma mrknout do zarucaku.

          0 0
          • McBlacky  

            schválně mrkni. Ono totiž u fullů je to u některých značek jen na trojúhelník a na kyvku dva roky atd. A to se bavíme o lepších značkách. A stejně říkají, že doživotní záruka…

            Osobně netuším, jak silnice

            0 0
            • kubad  

              pochybuju že na vidlici bude víc jak běžné 2 roky

              0 0
              • jecnak  

                Mas pravdu, v zarucaku neni v podminkach prodlouzene zaruky o vidlici ani slovo. Skoda. Coz mi pripomina, ze si musim nechat potvrdit registraci a udelat prohlidku.

                0 0
                • sythartha  

                  Diky za toto zjisteni, sice nejsem prvni majitel, ale s puvodnim bych se dohodnul. Bohuzel je to ale starsi nez dva roky.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Bavil jsem se s clovekem co byl na skoleni Treku, tak nejspis je jen problem jen v laku, pry to je videt casteji. Presto bych tomu mistu venoval zvysenou pozornost – treba zatrit na par kouskach lakem na nehty a sledovat, jestli se to nehne po bezne jizde.

                    0 0
                    • TJK  

                      ono by bylo dobry vedet kde opravdu konci ty vlepene alu patky.. pak by se dalo s urcitosti rict ze ten praskly lak je treba na lepenem spoji mezi nohou a patkou.. to by pak mohlo znamenat ze nejde o prasklinu spoje ale pouze laku v navaznosti na pohyb toho spoje… staci kousek odbrousit jeme smirkem a hned se pozna jestli tam ta patka konci nebo ne… vzhledem k tomu ze to je z obou stran a na obou nohach ve stejne pozici tak bych se k tomu i priklanel… tak jako tak bych to skusil dat na reklamaci.. preci jen zdravi ma clovek jenom jedno ze jo…

                      0 0
                      • JSt  

                        to by jako nekoho melo uklidnit, ze je to vpohode, pokud je tou prasklinou ohraniceny vlepeny spoj?

                        lak rozhodne sam od sebe nepraskne soumerne na obou nohach vidlice, tedy nejaka chyba tam bude…

                        0 0
                        • TJK  

                          Hele juro tak jednoduche to neni.. je tam proste ostry prechod 2 odlisnych materialu s odlisnyma mech. vlastnostma… a lak vekem taky krehne… takze ta prasklina muze byt principielne jen vlivem toho prechodu a male pruznosti laku.. navic cim vetsi vrstva laku tim nachylnejsi k tomuhle praskani… ale taky to muze mit na svedomi treba projeti velky diry kdy se vidle proste vic prohnula azapracoval ten lepeny spoj… tech vlivu tam je mraky… a ja netvrdim ze je to vpohode… ja bych se na tom osobne uz moc v klidu nepovozil..

                          0 0
                          • JSt  

                            urcite neni, ale… jsem mel takovou prasklinu v laku na ocelove vidlici (tady chromovana ), kde byly nohy vletovane do korunky s neznatelnym prechodem. a co cert nechtel, vidla v tom prechodu rupla, presne dle toho, jak davala dopredu vedet. :-) mne to finalne ruplo nahore pri jizde do kopca, takze pohoda. :-) proste bych se nekonejsil tim, ze je to jen lak, pac kdyz ten lak praskne, ma k tomu nejaky duvod nejspis. ;-)

                            0 0
                            • TJK  

                              jop.. s tim souhlasim… vsak ja osobne bych asi zjistoval jestli tam ten spoj je nebo neni… ale uz bych na tom nejezdil.. resp. bych testoval jak moc to pracuje a pokud by to prasklo znova po par km tak by sla vidla do srotu… mam se rad a jit prez rodla nekde na asfaltu v 40 km/h bych fakt nechtel :-)

                              0 0
                              • McBlacky  

                                to máš nervy, já bych to zahodil hned. Dobrá vidle na silnici nestojí ani půlku ceny náhrady jedno zubu (pro srovnání). Takže asi tak…

                                Lak prasklý ve spoji měla Šárka na axmanovi u středu, ale tam to skutečně jen prasklo v laku a pak x let drželo, dneska to jezdí spokojeně někdo jiný.

                                0 0
                                • jecnak  

                                  Spis to je tim, ze oba predpokladame, ze je to jen lak. Stejne jako predpokladala Sarka, kdyz na tom ramu X let jezdila.

                                  Madony paradoxne praskaly spis v duralovych patkach zadni vidlice – praskla patka uvnitr vylisku. Pripadne praskaly duralove sloupky vidlic, kterych se Trek z nepochopitelneho duvodu hrozdne dlouho drzel. Podobne praskliny v laku dokonce Trek neuznaval jako pozarucni reklamaci. Zrejme jsou si vedomi toho, ze lak jim v tech mistech praska a ze to neni nebezpecne. Jinak si nedovedu vysvetlit, ze by zrovna americky vyrobce vystavoval moznosti pripadneho postihu od poskozenych(po­zustalych).

                                  Pres tyhle zjisteni bych byl samozrejme maximalne opatrny a minimalne zkusil to co popisuji ja a nebo TJK.

                                  0 0
                                  • jecnak  

                                    Jen dodam, ze jako vzdy mi prijde trochu podivne se nejdriv dotazovat na B-F namisto konzultace s vyrobcem ci dovozcem znacky.

                                    0 0
                                    • Ice-goofy  

                                      Taky nechápu. Jakmile něco u mě obracím se na dovozce nabo tam kde jsem to koupil. A až v případě nějaké negativní zpravy od nich bych hledal pomoc radu…

                                      0 0
                                    • JSt  

                                      tak tohle vidim jako vcelku logicky dotaz. pokud by vec mela jit na reklamaci, muze se tu dozvedet, jak s dovozcem mluvit, aby reklamaci uznal apod. neni na skodu byt na rozhovor s dovozcem predem pripraven. ;-)

                                      0 0
                                  • sythartha  

                                    S tim lakem na nehty to urcite zkusim.To je dobrej napad.

                                    Oskrabani vrstvy laku by mi myslim moc nereklo, maximalne tam bude videt prechod duralovych patek a karbonove trubice.

                                    0 0
                                • TJK  

                                  asi tak… kdyz sezenes zanovni EC90 SLX za 3 tisice tak zvysoka sr*t na risk toho ze se nekde krute rozstrelis.. nehlede na to ze nova velmi kvalitni 380g full karbon cina se da sehnat pod 2 tisice… uz jsem mel 3 v ruce a vubec bych se tehle vidle nebal…

                                  0 0
                                  • alinceb  

                                    Ani nemusí být čína. Půl roku zpátky byla na individualu full-carbon vidle od Ghostu 370–400g do 1,5k. Já si v té době nadával, že sem za 2k koupil tu Microtech na Sfinxe…:)

                                    0 0
                                    • TJK  

                                      jenze ten microtech je kvalitativne srovnatelnej a vaha neriznuty byla 384g .. za ty prachy neni moc o cem premejslet a vidle je nova

                                      0 0
                            • mastihuba  

                              hlavně pořádně kontroluj tu karbonku vode mne. :D

                              0 0
                    • sythartha  

                      To me prave zajimalo jestli o tom v Treku treba vedi a jsou chopni rict, ze tonebezpecne neni. Ale vlastne ani nevim, ktery cesky Trek servis nebo dealer je ten opravdu fundovany..

                      0 0
                      • Ice-goofy  

                        Obrátil bych se na Bretton …

                        0 0
                        • JakeF  

                          Přesně… V nejhorším mu nabídnou novou origo vidli za 30 litrů :D.

                          0 0
                        • sythartha  

                          Tak zde mam vyjadreni z Brettonu:

                          Věc, kterou popisujete není prasklina rámu/vidlice. Jedná se o vlasovou prasklinu v laku kola, která nemá vliv na vlastnosti ani bezpečnost kola. K tomuto dochází v místě spojení dvou karbonových částí (popřípadě u vidlice karbonu spolu s hliníkovou vložkou). V místě spoje dochází k pnutí, které může někdy způsobit, že vznikne tenká prasklina v laku. Viditelné je to zpravidla na bílých nebo stříbrných kolech, u černého si toho člověk ani nevšimne.

                          Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že se nejedná o nic závažného a jde pouze o kosmetickou záležitost, která není žádný vliv na bezpečnost nebo vlastnosti kola. Tuto věc jsem takto konzultoval i s techniky v továrně TREKu ve Waterloo.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Hehe… Teď se zeptej majitelů Cannondalu, kterým z kosmetický praskliny spoje hliník-karbon uletěla zadní stavba :D.

                            0 0
                          • JSt  

                            tak jen bacha, abys nedopadl jako u toho votrluuu ;-)

                            0 0
                          • TJK  

                            na tohle by nasledoval email, ze timto prohlasenim souhlasi s veskerymi pripadnymi nahradami skod na majetku a zdravi v pripade ze ti to nekde rupne.. uvidis jak rychle to bude na vymenu za jinou vidli :-DD

                            0 0
                            • mastihuba  

                              pro zichr bych to doplnil nedávnejma fotkama Jst ze špitálu, to už je potom tutovka. :D

                              0 0
                              • TJK  

                                pro lidi je tohle hrozne jednoduchy napsat.. mam podobnej pripad i kdyz z uplne jineho soudku.. 3 metry od baraku stala 120 let stara lipa… cca 35m vysoka, rozdvojena od spoda a totalne vyhnila… 1m tlustej kmen drzel na cca 15cm obvodovyho dreva… kazdou bourku nebo silnejsi vitr z toho padaly metrovy vetve a vzdycky to rozsekalo hafo tasek… tak se poslal zadost na OU s fotkama.. ze to chcem poslat k zemi… na to chytrolinek z OU z odboru zivotniho prostredi napsal ze nepripada v uvahu.. max nejaky lehky orezani.. ze narodni symbol kdesi cosi bla bla… ok napsal se oficalni dopis, ze se teda se stromem nic delat nebude, ale ze mesto prebira plnou zodpovednost za vznikle skody v pripade padu, a dolozil se posudek odpobrnika ze ten strom je po smrti… to si mel videt jak rychle panacek otocil ze to nakonec nebude problem sundat uplne… vysadily se 2 novy stromy a pohoda… takze bych se nenchal odbyt timhle prohlasenim! Ale i tak bych tu vidlu zahodil pri dnesnich cenach fullcarbon vidlic…

                                0 0
                                • Člověk a jeho svět  

                                  Jo, tak to já mám naprosto opačnou zkušenost. Naprosto zdravý strom dva metry od baráku, který tam rostl minimálně sto let, šel k zemi. Když jsem se ptal proč, tak sice prý vypadal zdravě, ale uvnitř, bla bla bla. Tak jsem si vyfotil pařez (naprosto zdravý vnitřek) a hodil to známému na botaniku, aby se k tomu u nich vyjádřili. Na základě tohoto posudku, který jsem na MČ poslal, byl do pár dnů vykopaný i ten pařez a zasazena květinová výzdoba, nebo jak to nazvat. Pointa je taková, že nyní tam má stánek se zeleninou nějaký Arménec.

                                  0 0
                            • kubad  

                              je již po záruce takže nic měnit nebudou !!!

                              0 0
                              • TJK  

                                ja myslel jako prohlaseni.. ze ta prasklina je asi prasklina a ze doporucujou vymenit vidli :-)

                                0 0
                          • jecnak  

                            Presne stejne info mam od Treku v pripade, kdy jim o nic neslo. Mas-li chut to dal resit, napis jeste konkretne primo do Treku ve statech. Pak uz jen zvaz, jestli veris co tvrdi Trek a nebo vidli preventivne vymenis. Asi chapu proc tak vahas s vymenou – jde ti o celkovou grafiku kola.

                            0 0
                            • TJK  

                              tak grafika je to posledni.. to ti udela kdejakej lakyra… myslim ze zdravi by melo mit prioritu :-)

                              0 0
                              • jecnak  

                                Clovece nektery laky od nich asi jen tak nekdo neudela. Tenhle ale nijak specialne nevypada. Pri cene toho kola bych vidli taky vymenil i kdyz si myslim, ze je v pohode.

                                0 0
                                • TJK  

                                  ty spesl flekaty asi ne.. ale tyhle SSLka s logem TREK a par flekama sou dost jednoduchy.. to udelam vpohode i ja :-)

                                  0 0
                                  • jecnak  

                                    To asi jo. Navic ted sla za par tisic sehnat celokarbonka od Cubu nebo neceho podobnyho.

                                    0 0
                                    • TJK  

                                      kvalitni cina pod 2 tisice … treba Easton EC90 bejvaj taky za par kacen…

                                      0 0
                                  • JakeF  

                                    Noo, třeba u mě byl ten lak na SSLku dost problém. Byl tam takovej poloprůhlednej a pod tím viditelná struktura, takže po opravě to bylo při podrobným zkoumání poznat, že ten lak je černej a není to origo.

                                    Na druhou stranu ten lak byl úplně na hovno a sloupával se mi i když jsem chtěl přelepit ochranný nálepky, což je fakt úlet u rámu za nějakejch 45 tisíc, co za to tehdá chtěli ofiko :D.

                                    0 0
                                    • jecnak  

                                      Tak ofiko ceny za hole ramy jsou myslim uplne mimozni vsude.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Když to vezmeš, že na tom bylo komplet kolo za 160, tak to je ovšem ještě strašidelnější :).

                                        0 0
                                        • jecnak  

                                          Tak tak. Trek je v tech nesmyslnych cenach jeste o krucek pred Speslem.

                                          0 0
    • Jakobo  

      Rozjed to z kopce co to de a dole prudce zabrzdi, nejlepe jen predni brzdou, bud to uleti nebo ne :-D

      0 0
      • bucivoj  

        Dobrý jsi :o) No a když už se tu neobjeví,tak víme,jak to dopadlo :o)

        0 0
      • sythartha  

        Dat to do nejakyho test centra by bylo dobry, ale na vlastni kuzi to delat nebudu. Ja s tim par jizd odjel od toho co jsem si toho vsimnul a praskliny se nezvetsuji, ale dobrej pocit z toho teda nemam.

        0 0
    • Luigi1  

      Bude to jenom lak nebo některá z horních vrstev karbonu. Když s tím zapružíš, co to jde, tak uvidíš, jak moc se to rozšklebuje. Ale každopádně je to divný. Kup novou, protože klidnej na tom stejně už nebudeš …

      0 0
      • sythartha  

        Kdyz zapruzim tak se to nehne, ta prasklina je velmi mala a je to v miste, kde konci karbon a zacina vlepena patka, ta je predpokladam zasunuta kus do karbonove dutiny. Cela ta duralova vlozka se asi nepatrne hnula a prasknul lak. Jen je otazka jestli to muze rupnout uplne nebo je to normalni. Precejen je to prechod mezi materialy a cele nohy vidle slusne pruzi…

        0 0
        • Luigi1  

          Jak už někdo psal, zkusit oškrábat. Ideální skalpel nebo ostrý malý nůž a zkoušet, kam až to vede. Na vnitřní straně, kde by to pak nebylo tolik vidět … S citem :-)

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Jak už někdo napsal, nejprve za prodejcem. Podle toho pak postup.

            Buď vymění – neřeším nic.

            Nevymění a) protože je po záruce, pak řeším, zda je (ne)bezpečné vidlici dále používat; b) protože je to jen prasklý lak, pak řeším, zda je (ne)bezpečné vidlici dále používat

            Nechápu jakýkoliv jiný postup ani debaty :)

            0 0
            • sythartha  

              Je po zaruce, takze hledam zkusennosti dalsich lidi, treba nekdo resil to same a na zadne forum info nenapsal.

              Nic proti nicemu. A treba to v budoucnu nekomu pomuze.

              0 0
              • JakeF  

                Pokud to nechceš reklamovat, tak je ještě možnost to nechat opravit. Já nechával opravovat dva rámy u GMS Composites a spokojenost.

                0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Jasně, nic proti ničemu. Ale jak se píše už nahoře, trochu bych na prodejce zatlačil. Přece jen představa, že se někde ve sjezdu rozstřelím, není nic moc :)

                Nebo na tom budeš v klidu dál jezdit?

                0 0
                • kubad  

                  je po záruce, tak na co má tlačit?

                  jinak osobně bych tu vidlici taky zahodil a vyměnil za full carbon

                  0 0
                  • Člověk a jeho svět  

                    Myslel jsem, že jak se říká doživotní záruka na rám se vztahuje i na vidlici, resp. tedy na rámovou sadu jako celek.

                    0 0
                    • kubad  

                      myslím že ne

                      0 0
                    • jecnak  

                      Zaruka (ta dozivotni) se na vidli nevztahuje, standardni samozrejme ano. Jako vlastnik zanovni Madony jsem si to vcera overoval v zarucaku. O vidlici ani slovo.

                      0 0
                      • v.leos  

                        Vidíš a to Spešl má doživotní záruku asi i na vidlici.

                        Aspoň podle tohoto co mám v záručáku, protože v jednom bodě píšou: „odpružené vidlice a tlumiče mají záruční dobu 2 roky“ a pak ještě u celodpružených rámů píšou „doživotní záruka platí pouze pro hlavní rámový trojúhelník, prvky zadního odpružení mají standardní 2. roky“.

                        Ale o silničním kole a vidlici nic nepíšou.

                        0 0
                        • McBlacky  

                          stejně jako nemá na pevnou u stupma evo tak nemá na silniční. 2roky a nazdar…

                          0 0
                      • bluma  

                        Tak ono kdyby zašel tam, kde kolo koupil a zeptal se, tak by ho asi nezabili. Dle mých zkušeností s Brettonem tam určitá šance na reklamaci je.

                        0 0
    • fousek  

      Me to prijde v pohode, hlinikova patka tam neni jistojiste na tupo a ze by vypadla pri zvednutym prednim kole asi moc nehrozi, pokud by to zacalo praskat kolmo na tyhle vlasecnice, tak bych si to asi rozmyslel, ale na tomhle bych s klidnym svedomim jezdil.

      Daleko vetsi pravdepodobost je, ze pichnes predni kolo v prudky zatacce.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.