Fitness kolo jako ekvivalent k fullu kdyz nechci silnicku?

25 nepřečtených
  • Hombre

    Jelikoz bych se nechtel jen houpat v terenu a rad jezdil i svizne po silnici, najizdel km apod., tak uvazuju o fitness kole, tedy kole s pevnou vidli a osazenim podobne silnicce, protoze ciste silnicku nejak nechci. Jednou si proste vyjet do terenu a pak jindy trochu pochrtit na klidnejsich okreskach apod. Proto bych pozadal o vase nazory na to a zhodnotit pridany vyber kol:

    www.cycles-lapierre.fr/…ions/RCR-500

    www.trek-bikes.cz/index.php?…

    www.trek-bikes.cz/index.php?…

    www.merida-bike.cz/…/speeder--t3

    Tohle je asi tak to nejlepsi, co jsem nasel, financne je to 20–25 000, coz je asi nejvic, kolik bych chtel za to dat, slo by i vic, ale zase proc. Favoritem je u me ten Lapierre, pak asi ten vyssi model Treku. Co si o tom myslite vy a co obecne o fitness kolech? Diky za reakce.

    • pasek  

      nechapu proc nechces silnicku??? …me se fitnes kola moc nelibej ,ale proti gustu zadny dyšputat (nebo jak se to rika:-)

      • Hombre  

        Pro to mam jednoduche vysvetleni, jednak mi nesedi klasicke „berany“ a z toho pramenici system razeni (mozna je to o zvyku, kdybych s nimi jezdil, treba bych si zvyknul) a jednak bych rad neco lehciho, a lehci silnicky jsou financne trochu vys, nez minim investovat. Nebo je silnicka kolem 9,5kg jeste lehka a ma smysl? Treba ten Lapierre fitness ma udajne 9,3kg, u Treku bohuzel vahu nemuzu nikde nalezt.

    • cobra  

      Ja bych taky sel jednoznacne do silnicky, pokud chces jezdit jenom po asfaltu, tak je to jasna volba. Ja jsem si po koupi fulla udelal improvizovanou „silnicku“ ze staryho horskyho – hodil jsem tam akorat slicky 1.2, jezdim na tom po silnici, ale rozhodne to idealni neni – maly kola, geometrie, nestacej prevody. Je pravda, ze tyhle fitness kola maj prevody tezsi a kola 29", takze pak uz zbejva jenom ta geometrie (a taky hmotnost). Takze si myslim, ze jedinej smysl to ma pokud se z nejakyho duvodu branis silnicnimu posedu.

      • Hombre  

        Prave i ten posed me trochu „desi“, ale opet mozna z neznalosti. Na silnicce jsem jezdil jen kdysi v mladi. A jelikoz dam i na vzhled, tak vzhledove se mi riditka u silnicek nelibi, ach jo:-)

        Ale tahle vypada s tim osazenim a cenou celkem dobre, ne?

        www.merida-bike.cz/…road-904-com

        • cobra  

          Ta Merida nevypada spatne, ja teda se silnickou nemam osobni zkusenosti vubec zadny, takze ti moc neporadim. Casem bych si ale rad na najizdeni kilometru nejakou poridil. A co treba Canyon Roadlite 5.0 za 999 EUR www.canyon.com/…uipment.html?b=20 osazeni ma krome kazety ULTEGRA, coz je za tuhle cenu slusny, hmotnost bez pedalu 8,85 kg a aspon by ses drzel jedny znacky :). Akorat ma teda hlinikovou vidlici oproti Meride s karbonem, nevim ale jak moc velky je to rozdil …

    • burnout/syndrome1  

      fitness kola nejsou vůbec špatný, to tu jen kecaj chytráci, co na něm v životě neseděli, jestli nemáš na asfaltu závodní ambice, tak do toho jdi, ale zkus najít nějaký s trochu delším posedem. Na Meridu se ale vyser.

      • cobra  

        Ja netvrdim, ze mam nejakou zkusenost s fitness kolem, nikdy jsem na nem nesedel a na silnicce taky ne, ale vzhledem k tomu, ze vetsina zkusenejsich jezdcu voli k najizdeni kilometru po asfaltu silnicku, tak to asi nebude spatna volba. Je to podle me spis otazka vkusu, co se komu libi, ja bych ale zvolil osvedcenou silnicni geometrii.

        • burnout/syndrome1  

          Neříkám,že fitness jsou lepší než road,jen říkám,že nejsou špatný a že proti nim argumentují ti,co na nich nikdy téměř určitě.neseděli.

          Nejlíp,když si někde oboje pujčí a rozhodne se podle toho, co mu bude víc vyhovovat.Fakt je,že tak častý odsuzování fitness kol je známka totální neznalosti nebo taky často falešné nadřazenosti stupidů.

    • Pavlos  

      mam Gianta Cypres sx a je to uplne dostacujici kolecko

      sice jsem uz parkrat uvazoval ze ho strelim tak jsem si ho v posledni dobe nejako oblibil:)

    • Bully  

      Na fitness kole si urcite hezky zajedes sam na asfaltu, jak ale budes chtit casem jezdit s nekym, kdo ma normalni silnicku, bud se straslive nadres, nebo jim zkratka nebudes stacit. Nejde o to, ze by byla silnicka lepsi, nez fitness, ale je na nich rozdilnej posez (takze aerodynamika a rozd. rychlost jizdy), vsak uvidis sam. Sam jsem zkousel neco podobnyho udelat ze svyho biku, kdyz jsem si nechal vyplist kola s MTB nabama se silnicnimi rafky a plasti. (Jeste to mam v „nase biky“). Jde to taky, ale zustanes v pulce cesty.

      • burnout/syndrome1  

        To máš pravdu, ten posed je jinej a na roadu nižší a s menšímodporem­.Nicméně je to o nohách, známminimálně 2, co na fitenessech proženou i slušně nadupaný žiletky. Já si prostě myslím,že ty fitneska nejsou špatný,jezdil jsem teda na něm jenjednou, týden na Mallorce a pohoda, hlavně v těch kopcích jsem ocenil ty „mtb“ převody. Na skutečný silniční závody to teda ale fakt není.

        • Pavlos  

          jake mtb prevody dyt tam je vetsinou jenom 3 prevodnik a a i ty uz se davaji na silnicku

          • burnout/syndrome1  

            Máš pravdu, myslel jsem ten trojtác, na silnici jsem ho nikdy nevozil a nikdo kolem mě, ale asi se taky už normálně dává. Ja bych preferoval compact, ale road vlastně už vůbec nejezdim,bojim se aut. Tehdy ty kazety byly na tom fitku tak 26–7 na největšim, 32 horských to nebylo. Máš prostě pravdu

        • Volf  

          Když to čtu tak si říkám kam se asi převtělil ten co spal s reprošema…

      • Hombre  

        Ten vzprimenejsi posed uz je videt i z obrazku kol pri porovnani, u fitness znatelne kratsi. Da se rict, ze to je zhruba jako na krosovem kole? Na tom kole rozhodne zavodit nehodlam, bud bych jezdil sam nebo s kolegou, ktery teda silnicku ma. Zitra asi vyzkousim posed na nejake silnicce, abych vedel ten pocit z chrtiho posedu a treba tomu prijdu na chut. Vyzkouset primo nejake fitness kolo asi bude problem, tezko ho nekdo ma na krame…

        • burnout/syndrome1  

          tak nák,ale i v crossech jsou rozdíly- je to jak na delšim crossu ( z mý zkušenosti asi jako na Author synergy )

        • Lister  

          nebudu tě odrazovat od nákupu fitnes kola, jen mám takový dodatek k posedu na silničce.

          Než jsem objevil MTB, tak jsem na silnici strávil asi 10 let a najezdil jsem toho dost a je pravda že posed je na silnici dlouhý ale......

          počítá se totiž s tím že většinu času strávíš na pákách nebo na spodní straně beranů, pokud se chytneš za středovou část beranů, tak potom je posed velmi komfortní a třeba já mám při tomhle úchopů vzpřímenější posed než na současném MTB…jen zkus o tom přemýšlet a nejraději vyzkoušej obojí než se rozhodneš.

          • burnout/syndrome1  

            si mi to vzal, si mi přesně ukrad myšlenku z hlavy, o tý závislosti posedu na úchopu. sty'd se, kradači!

            snad jen ještě to, že i v silničkách je rozdíl v délce posedu, některý jsou na menší ležení + že se to pak taky dá trochu ovlivnit takovejma věcma jako je sedlovka, uchycení sedla, představec. Teda u těch lacinějšíchkol,u tě­ch drahejch by to asi byla škoda

    • Hombre  

      Tak jsem nakonec „zmoudrel“ a vykaslal se na fitness kolo a poridil silnicku. Z meho predsevzeti neinvestovat moc pres 20 000kc seslo, s kolegou jsme navstivili Cyklo Kern a poridil jsem Ridley Compact s Veloce, limited edition. Vypada takhle www.cyklo-kern.cz/img.php?… . Cena byla sympatictejsi nez je uvedena, s majitelem se dobre jedna. Jakmile to projedu a nafotim, tak dam do galerie. Kdyzt jsem ho v krame videl, byla to laska na prvni pohled:-)

    • jecnak  

      Jestli na tom chces i jezdit, cimz mam na mysli sedet v sedle dyla jak hodinu, tak silnicku.

    • petnov  

      Roky som sa vozil na crosse Author a konečne som sa odhodlal, že si kúpim fitness. Mal som zálusk na Author Joyride, ale ten sa už dva roky nevyrába. Tak som si kúpil MERIDU Speeder T3. Úplna spokojnosť.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.