• morgoth1

    O vikendu jsem pri udrzbe sveho blacka zjistil ze mam praskly sroub na spodku leve nohy (tam kde se memi komprese) na nem je pak pripevneno imbusovym sroubkem cervene stelovatko ke zmene 80/100mm. Je to ten duty sroub – v manualu tomu sroubu rikaj „compression rod screw“. Nemuzete mi, prosim poradit na koho se muzu v Praze obratit? Jedna se o Black Comp 2002.Dik

    0 0
    • maxtor  

      Nazdar, zkus Progresscycle. je to výhradní dovozce, tak by měl zajišťovat i náhradní díly. Jinak ti nezbyde, než si to nechat udělat. Mě zase rupla ta kladka, která mění zdvih. (taky Black 02), ale opravil jsem to.

      0 0
    • Daf  

      Stejny problem jsem resil pomerne nedavno. V Progresscyclu meli vratny tlumic skladem stalo to myslim kolem 700kc.

      0 0
    • maxtor  

      Hlavně jim musíš přesně popsat, co přesně potřebuješ. Na jednom místě mluvíš o měnění komprese a dále píšeš o šroubu, který je u kolečka měnícím zdvih. Každý je jiný. Asi vím, kterou mrchu myslíš. Taky mě napadá, že to není součástka, která by celý systém držela pohromadě – to dělá ten šroub na druhé straně a tento jen funguje jako vodítko pro součástku, která mění zdvih (takový drát, který se vsune do nohy zespod). Možná by se dalo jezdit i když je to prasklé. Dělalo to nějakou neplechu??

      0 0
      • morgoth1  

        Mas pravdu. Problem je jak to lepe popsat. Zkusim to tedy znovu. Na spodku leve nohy jsem demontoval plastove kolecko menice komprese (cervena barva). Pod nim je pak duty sroub se sestihranou hlavou drzici vratny tlumic – no a ten mi praskl. Je vyroben z dost mekeho kovu, takze asi nebude mit zadnou pevnostni funkci, jen nevim co to s vidli v terenu udela. Nerad bych ji vylagroval.

        0 0
        • maxtor  

          Aha, tak teď to dává smysl. Ta mrcha na straně tlumiče drží celý systém pohromadě (vnější a vnitřní nohy) a působí na ni celkem velký tlak. Takže to, co by mohlo následovat je nasnadě… Prostě by se mohlo stát, že to povolí úplně a pokud bys měl nedejbože nastavený zdvih 80 mm, tak ti to může střelit a vidlice se rozpadne. Zkus se obrátit na ten Progresscycle. Doma to taky raději zkontroluji:-) Nechci tě strašit, ale taková vidlice podle mého názoru rozhodně není bezpečná.

          0 0
        • Daf  

          Jen tak mimochodem Ten sroub se pokud chces rozebrat vidlici sroubuje dovnitr. Takze musis tocit doprava jako bys ho utahoval. Totiz casto taky praskne protoze se ho snazi clovek vysroubovat, ale vlastne ho utahuje az ho urve :)

          0 0
          • morgoth1  

            stale si asi nerozumime. Popis stran ve smeru jizdy. Na prave strane je nastaveni tlumeni (seda barva) a imbusem asi tusim 8mm se zasroubova dovnitr. To ja mam OK. Me se jedna o levou nohu kde se meni 80/100 (cervena barva). A pod tim je ten zpropadeny sroub (klasickeho tvaru jen je duty.

            0 0
            • maxtor  

              Tak se hlavně musíš naučit pojmy, protože pleteš změnu zdvihu se změnou komprese a tlumení s pružením. Pokud je problém na straně tlumiče – pravá noha při pohledu s hora (no prostě ta na druhé straně kotouče nebo ještě lépe na straně řazení přehazovačky) platí to, co jsem napsal už dříve. Pokud je ta chyba na straně pružení, tak se přiznám, že si teď ten systém moc nevybavuji. ROzhodně ale nehrozí, že by se ti to při jízdě rosypalo.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.