• andre.marek

    Ahoj,

    chtěl bych přesedlat na nové kolo a hledám optimální kolo za mou Favoritku, která sice ještě slouží, ale… Měl jsem ji trochu zrenovovanou, vzadu 5-ti kolečko 14–28, ve předu tři talíře 28–38–48 a chtěl bych něco velmi podobného. Ty nejlehčí převody využívám jen při opravdu velkém stoupání.

    Jezdím většinou po silnici, méně po polních cestách. Terén vůbec ne.

    Každopádně chci berany. Pořád jsem hledal něco co by mi vyhovovalo, ale až nyní jsem objevil kategorii cyklokrosových kol, o které mě nikdy nenapadlo uvažovat. Konkrétně se mi líbí Merida cyclo cross 4 2010. Už jsem o tom hodně hledal (a také přečetl), nejen tady a pořád nevím, zda do toho jít.

    Pokud vás napadá nějaké jiné řešení, prosím o radu.

    Mé potřeby:

    berany – nechci rohy

    pevný rám

    úzké pláště – přece jenom je těch cest většina asfaltových a vím jaký je rozdíl v námaze i při velmi malém rozdílu v tloušťce

    alespoň trochu lehčí převody – nebaví mě do kopce chodit pěšky

    velké rozměry kola – mám 202 cm a 95–105 kg

    Děkuji za vaše případné rady a doporučení.

    0 0
    • alinceb  

      Ještě si neuvedl jedno důležité kriterium – kolik do toho chceš dát.

      Podle toho, co píšeš je pro tebe CX (cyklocrossové) kolo ideální volba. Na tvoji postavu to bude chtít rám tak 61–62, ten by měl být dimenzovaný i na hmotnost. Ta merida se v téhle velikosti i dělá, tak není co řešit.

      Co se týče převodů, tak kompakty (převodníky 50/34) se stoupací kazetou 12–27 by ti měly stačit. Sada 105 je dobrá střední třída. Za tu cenu dobrá volba…;)

      Napadla mě ještě tahle Kona , ale ta je na Tiagře (o stupeň horší sada). Zase ale dělají i 62ku rám a nemá 2×10 ale 3×9…

      0 0
      • alinceb  

        Ještě dlužno dodat, že ta Kona nemá carbonovou vidli, která obsorbuje menší nerovnosti…takže bude méně pohodlná…

        0 0
        • andre.marek  

          Maximum co do toho chci dát je cena té Meridy 4 2010 – dá se sehnat za 23000.

          Právěže váhám, kvůli té ceně – je to už docela dost. Ta Kona má sice tři talíře, ale zase má vzadu „jen“ 25 zubů tak nevím, jestli by to byla taková pomoc ty tři talíře.

          0 0
          • Vilém  

            22500,– je ofiko cena od meridy, myslim, ze by se dalo slezt pod 20.

            0 0
            • andre.marek  

              A můžeš poradit, kde?

              0 0
              • Al Stra  

                doporučuji vyhledat dobrého prodejce a nechat si zjistit stav kol ve skladu dovozce,

                třeba dovozce kony ma skladem docela dost loňských modelů, sleva bude asi dle domluvy i nad 30 procent, před časem jsem takhle vybíral kolo pro kámoše

                0 0
              • Vilém  

                Rika se lina huba… Takze bych doporucil navstivit prodejce co mas pobliz a poptat se na moznost slevy atd., toto neni zrovna typ kol co by se moc prodaval, takze by nebylo od veci pockat na nejaky skladovy lezaky, tam by cena mohla byt uplne jina.

                0 0
        • t29  

          Kona P2 je ocelová vidlice, pokud vím. Bude stejně pohodlná jako karbovidle.

          Tiagry bych se nebál, proti Favoritu to bude pořád slušný skok.

          0 0
          • Vilém  

            Myslim, ze ta karbonova na tom bude lip. Vozil jsem na normalnim 26" kole napred nejakou lehouckou CrMo od authora, pak GT Bologna a Bologna Lite. Nakonec jsem dal karbonovou MRX a rozdil do byl vcelku citelnej.

            0 0
            • Smazaný účet  

              o designu nemluvě…

              0 0
              • scalar  

                Mně se ty Kony s ocelovou vidlicí líbí, jsou takový „necyklokrosový“ – nespletou si tě se cvokem, co běhá s kolem přes rameno :-)

                0 0
                • andre.marek  

                  Do teď jsem byl cvok co jezdil na favoritce po lesních cestách, takže z toho si hlavu nedělám. Prostě chci, aby to splnilo moje nároky. To, jak budu vypadat je mi celkem jedno, samozřejmě ta Merida se mi líbí hodně…

                  0 0
                  • scalar  

                    Teď vážně, pochopitelně nejde o vzhleh. Ale u čistokravného CX kola nesmíš zapomenout na jeho účel – cyklokrosové závody a jejich specifika. Jezdí se jen na jednu hodinu (není moc důležité pohodlí), závodník má k dispozici několik dalších kol, když se něco pokazí nebo znečistí (používají se lehké silniční komponenty), občerstvení a pití mu někdo podá, před prudším kopcem sleze z kola a vyběhne ho, sjezdy jsou pouze krátké a tudíž zvládnutelné brzdami typu cantilever (u MTB 15 let stará historie).

                    Prostě od reálného využití hodně vzdálené…

                    Kona vyrábí zajímavé hybridy Dew Drop, v podstatě „trekingové“ kolo s berany, tedy odolné, s kotoučovými brzdami atd.

                    http://www.kona.cz/kolo/72/dewdrop

                    0 0
                    • andre.marek  

                      Kotoučovky určitě nechci, v tom mám jasno. Do teď mi stačily brzdy co jsou na Favoritce min. 15 let staré a pouze jsem měnil špalky, takže předpokládám, že brzdit to bude lépe, i když bych radši Véčka…

                      Je fakt, že ta Kona je hodně podobná tomu co hledám, ale třeba ta Merida má také otvory pro přidělání lahve, dají se přidělat blatníky apod. a má (teda moc se v tom nevyznám, ale myslím že ano) kvalitnější součásti.

                      Navíc v mém okolí není prodejce Kony.

                      0 0
                      • alinceb  

                        Véčka by ti ale s duálovýma pákama moc dobře nechodily…:(

                        0 0
                        • andre.marek  

                          Kdyby to chodilo, tak by se tam asi dávaly, že?

                          Tohle myslím jako otázku, není to žádná ironie…

                          0 0
                          • alinceb  

                            Mám ten pocit, že se dají sehnat véčka s krátkými čelistmi, která fungují s dualama, ale přesný typ neporadím…cantíky ale budou brzdit taky celkem solidně…;)

                            0 0
                            • Vilém  

                              S tema cantikama nevim. Jednou jsem si od kamose pujcil cyklokrosku na ktere mel brzdy Frogglegs a nebrzdilo to skoro vubec:(

                              0 0
                              • Marskatin  

                                kousek výše se rozebíral Scalar specifika cyklokrosu. Tohle k tomu možná taky patří. Nevím jestli zrovna jedovaté brzdy jsou to co je pro cyklokros potřeba. Sjezdy nijak krolomné, ty ostré většinou krátké a buď pokačuješ přímo nebo je tam zpravidla ostrá zatáčka, která se jistí vycvaklou nohou… často jsi na bahně, na ledu kde jsou „nebrzdící“ brzdy spíše výhodou…

                                0 0
                          • Vilém  

                            Dualy maji jiny pakovy pomer. S dualama by chodily cantilevery, nebo maximalne kratka vecka. Pak jsem jeste videl takove adaptery na zmenu pakoveho prevodu, ale to uz je dost divocina.

                            0 0
                          • Marskatin  

                            ale dávají, ale jsou to véčka s kratšími ramínky, jak bylo zmíněno už dříve.

                            ukázka

                            Já osobně jsem krátká véčka na vlastní oči neviděl.

                            0 0
                      • scalar  

                        Na véčka musíš mít rovná řidítka, prodejce Kony je u nás v málokterém okolí :-), Merida má dražší součástky, ale silniční (kliky s dvoutácem, přehazku, přesmyk), největší výhodu má v kvalitnějších brzdových a řadicích pákách, proto doporučuji koupit loňský model Kony ve výprodeji a případně necht do limitní částky vylepšit…

                        0 0
                        • andre.marek  

                          Dostal bych na tu Meridu trojtalíř? Kdyby jsem si ji pořídil a zjistil, že to neutáhnu do kopce, nebo je jednodušší dát jinou (větší) kazetu?

                          0 0
                          • scalar  

                            S větší kazetou by jsi musel bát i jinou přehazovačku (horskou) a na trojtalíř jiný přesmykač – to jsou právě ty limitující silniční komponenty :-)

                            0 0
                            • alinceb  

                              Na 30z pastorek by měl stačit i silniční šaltr s krátkým ramínkem. Měl sem na silnici i 32z, ale to už nešlo…nakonec sem si ze silniční a MTB kazety poskládal kazetu „na míru“…:)

                              0 0
                              • Marskatin  

                                silniční šaltry shimano mají uváděno jako maximum 27z. Už 28z se jim moc nelíbí, 32 nevím nevím. 28z má mají posledně inovované sady Dura (7900), Ultegra (6700) a 105 (5700).

                                Kdyby o nebylo proti image, použil bych MTB šaltr.

                                0 0
                              • scalar  

                                Silniční šaltr Shimano má max. rozsah do 27 zubů, na víc než 28 bych ho netýral.

                                http://cycle.shimano-eu.com/

                                0 0
                            • Marskatin  

                              a k trojtalíři ještě jiné řazení

                              0 0
                          • scalar  

                            Ale myšlenka je to dobrá, mám to tak na jednom kole: dvoutác na compakt 50/34 a bikovou kazetu 11–32 (a bikovou přehazovačku), dává to velmi slušný rozsah převodů, který bi Ti měl postačit.

                            0 0
                    • scalar  

                      No, ale za tu cenu na stránkách dovozce bych Konu nekupoval, loňský model jsem viděl ve výprodeji za 10 tis.

                      0 0
                    • Janes  

                      tohle klidně podepíšu… a toho Dropa jsem mu už dřív radil, leč bez odezvy :-(

                      0 0
    • Janes  

      jen pro úplnost ještě dvě „beranová“ kola od kony http://www.kona.cz/kolo/72/dewdrophttp://www.kona.cz/kolo/55/sutra

      0 0
    • Smazaný účet  

      ještě kontrolní otázka, jak „úzký“ si představuješ ty pláště?

      0 0
    • scalar  

      Ještě tu nepadla jedna kacířská otázka, proč vlastně musíš zachovat berany? Skoro všichni ostatní přešli z Favoritů na rovná řidítka (ať už horského nebo crossového kola) a jsou spokojeni, kolo v podobné kvalitě by jso koupil levněni:

      http://www.tandem-bike.cz/…or-dark-face

      http://www.ellasvatba.cz/…il_zbozi.php?…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Co to je za kecy, „všichni přešli na rovná řídítka“???

        Nevím, proč tady každýmu zájemci o CX je neustále vnucován Dark Face.

        Tazatel jasně píše, rohy nechci, chci beranidla…

        0 0
        • scalar  

          Moje osobní zkušenost – na CX kolo už jsem měl nakoupenou většinu dílů, strašně mne to lákalo. Nakonec jsem přehodnotil pro a proti, absolvoval vyjížďky s někým na CX kole a zůstal u crossky s rovnýma řidítkama. Zbyl mi ještě nepoužitý rám, kdyby měl někdo zájem je na bazaru :-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Co konkrétně tě odradilo?

            0 0
            • scalar  

              Hlavně kontrola nad kolem ve vyšších rychlostech – delší sjezdy na rozbitém asfaltu a šotolině, rovná řídítka umožňují širší a stabilnější úchop, líp se pracuje s brzdovými pákami a o účinnosti brzd se tu už psalo dost. Dál stabilita kola, CX kolo má kratší zadní stavbu a rozvor, což je výhoda ve stoupáních po slušné cestě, naopak zkrotit tohle kolo ve sjezdu po rozbitém asfaltu není pro každého snadné.

              Zakladatel vlákna je zvyklý na Favorita a nepředpokládám, že to je špičkový model z dílny pana Babického. Je to spíš nějaký běžný s delší zadní stavbou a rozvorem.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Chceš říct, že přechod z Fáva na současný CX není žádný posun?

                Jezdils někdy na siničce?

                0 0
                • scalar  

                  Silničku samozřejmě mám taky, jezdil jsem na ní pár let i závodně, takže proti ní nic nemám, na asfalty není nic lepšího.

                  Mini V-brake na CX zkoušel kamarád, dal je hned pryč.

                  Přechod z Favorita na CX určitě posun bude, ale pro běžného uživatele to nemusí být ideální řešení, doporučuji vyzkoušet rovná řidítka.

                  Janes: železňáka jistě, mám dva, jednoho na CX galuskách a jednoho 29er.

                  0 0
                  • Janes  

                    To já taky, tu silničku v profilu a ještě poladěnej Favoritovej treking :-). Jinak jsem vlastně celé mládí odjezdil na Favoritkách a proto mám strach, že přechod z poněkud gumovýho fávo rámu na hlínu bude pro Andreho možná trochu šok, proto mu radím zůstat u železa.

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    proti silničce na asfalt nic nemáš, ale jakmile jde o CX na asfalt, okamžitě je vše špatně, jsou třeba rovná řidítka, a dlouhá zadní stavba…

                    0 0
              • Smazaný účet  

                Co chceš za vhodnější kolo na rozbitý asfaltky než CX?

                Co se brzd týče, není problém dát k silničním pákám

                mini V-brake, vzácně se vyskytují i modely s kotouči…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  typy CX brzd, typ vlevo nahoře, asi nejpoužívanější v hobby CX, při správném nastavení a vhodných špalících brzdí obstojně…

                  0 0
                  • t29  

                    Ha! ty bílé BB-7 jsou Road kvůli použití se silničníma pákama? a já furt, čím se liší :)

                    0 0
                • Janes  

                  Co na rozbitý asfaltky? No přece železňáka :-)

                  0 0
              • andre.marek  

                Pokud je rozbitý asfalt, tak nedivočím a jedu pomaleji (to ostatně i po pěkném), málokdy se dostávám k rychlostem kolem 60 km/h.

                0 0
        • scalar  

          A ještě si vzpomínám, už tu jednou probíhala totožná diskuze – přechod z Favorita na kolo s berany (CX)a pak z dotyčné vypadlo, že je zvyklá vozit berany obráceně, otočené nahoru :-)

          0 0
          • andre.marek  

            Tak já teda jezdím s berany dolů, to už bych se asi na to kolo vůbec neposkládal. A berany mi vyhovují také kvůli mé výšce – prostě se na to kolo pohodlněji vlezu, nemám odpor jako kamión a tak…

            0 0
    • DJirka  

      A co třeba Salsa Fargo?

      http://www.biketrailerblog.com/…9er-touring/

      Sice nesplňuje ty uzké pláště, ale když tam dáš nějaké sliky, tak bude jezdit parádně a je to super cestovní kolo.

      0 0
      • Smazaný účet  

        to řazení v koncích beranů nemá chybu ;)

        0 0
          • andre.marek  

            Toto jsou asi spíše dálková kola, ne? To nepotřebuji, já chci lehké svižné kolo, ne dálkové trasy s plnou polní.

            To se mi více líbí ten Dew Drop.

            0 0
            • Janes  

              http://www.kona.cz/…56/honkytonk hned vedle :-) železo je železo…

              0 0
                • Smazaný účet  

                  ještě si neodpustím motivační video, které sem dávám po několikáté:

                  http://vimeo.com/11695455

                  0 0
                  • andre.marek  

                    Pěkné video.

                    0 0
                  • scalar  

                    Super video, ale tohle není typický uživatel, to je profík, jeden s x-lidí. To samé (až na ty opičky na kládě atd.) by na crossovém kole s rovnými řidítky a delším rozvorem zvládnul podstatně větší počet lidí.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      tobě ta cyklokroska fakt hrubě nesedla, ale všichni lidé nejsou stejní…

                      0 0
                      • andre.marek  

                        Ještě bych se teda zeptal, zda někdo nevíte, kde bych na Moravě mohl cyklokrosové kolo vyzkoušet? Ideálně tu Meridu 4 ve velikosti 61? Kupovat naslepo se mi moc nechce a u nás mi prodejce Meridy řekl, že mi ho klidně objedná, ale jenom s tím, že si ho určitě vezmu :-(

                        0 0
                      • scalar  

                        Proto asi jezdí všichni na CX kolech :-)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Tady rozhodne jedině souboj: CX versus Dark Face!

                          Nevím, proč by pro výběr kola mělo být rozhodující, že na tom jezdí všichni, u mě je spíš naopak…

                          0 0
                          • scalar  

                            Na Dark Face jsem nikdy neseděl, tak nevím, co je lepší. Ostatně ať si každý vyzkouší, co mu sedí, popřemýšlí kde a jak převážně jezdí a vybere si.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              no konečně rozumná řeč ;-)

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                stejně mám dojem, že pro tazatele by byla nejvhodnější silnička na 25 mm…

                                0 0
                                • andre.marek  

                                  Tak to už by asi bylo trochu moc jezdit v kopcích na čisté silničce – to bych musel ty převody měnit určitě, na to bych asi výkonově neměl. Navíc si to nedovedu představit na těch polních cestách. Teď na těch 30 mm pláštích je to tak nadoraz – alespoň z mého pohledu. Každopádně děkuji všem za rady a doporučení. Snad něco vyberu a sedne mi to…

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    na hobby CX máš stejný převody jako na hobby silničce:

                                    50/34 na 12/27, což je dle mě na afalt víc než dostatečné…

                                    0 0
                                    • andre.marek  

                                      Já myslel že takové převody na silničce nenajdu, ale stejně bych do čistokrevné silničky nešel, to si raději budu zvykat na nějaké úzké rovné řídítka, ale to až jako možnost, že by nevyšla ta cx.

                                      0 0
                    • andre.marek  

                      A jel by ten větší počet lidí stejně jako nějaký amatér cyklokrosař i na asfaltu??? Na krosovém kole těžko a to je to o co mi celou dobu jde.

                      0 0
              • Vilém  

                Moc pekny kolo.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.