• makaltom

    Ahoj,

    stavím dostupná galusková kola na CCX. Ráfky už mám vybrané od Mavicu. Brzdy jsou kantik.

    Byl jsem rozhodnut zaplést to na 32h náboje od DTčka a to FH 350 a RH 370 (podstatně levnější než 350ka + chci ocelovej ořech). Bohužel teď když došlo na lámání chleba není tento pár na žádném eshopu k dostání a kupovat to zvášť není jistota, že se mi v dohledné době skutečně oba náboje sejdou.

    Jelikož si ty Mavic ráfy objednám z BikeRanche začínám koketovat s myšlenkou objednat si u nich Ultegru 6800. Ultegra obecně platí za držák zrovna tak jako DTčko.

    Otázku konusů nechci nějak řešit, nikdy jsem s nimi neměl problémy, servisovatelnost dobrá a v Shimano centru na Krejcárku jsem jako doma :-)

    Jaký na to máte názor vy?

    Anketa: náboje

    2x
    22%
    7x
    78%
    0 0
    • šlapatko  

      Za mě shimano, bo sem fanda konusu. DT jsem měl taky a super. Na mě byl jen moc hlasitý ořech.

      0 0
    • Hnoj  

      DT370 se už nevyrábí pro prodej samostatně, takže leda prd. Zapleť si nějaký Novatec, budeš mít klid.

      0 0
    • jecnak  

      Problem vsech konusovych naboju je utesneni orechu. Jinak vyhoda Ultegry 6800 a myslim uz i 105ky 5800 je nastaveni konusu bez naradi – viz techdoc Shimana. Pozor take u toho DT na moznou nekompatibilitu s 11s kazetou.

      0 0
    • Vilém  

      kdyz uz DT, tak 350ku. 370 jednak tezko sezenes a hlavne ma klasicky orech, ne zubatky s celnim ozubenim.

      0 0
    • makaltom  

      díky, nevěděl jsem, že 370ka má jiný ořech a už se nevyrábí pro samostatnej prodej. Paradoxně právě zadní náboje 370 jsou dobře k mání za pěknou cenu.

      Novatec mě v ničem nezaujal, vzhled, váha, cena. Nestalo se mi, že bych slyšel „mám Novatec je to super“

      Mam to na 10spd. SH ořech.

      DT 350 je na mě už moc drahé, podpořím kamenou prodejnu a vezmu tu ultegru. Případné řešení problémů bude lepší u pultu než na mailu.

      0 0
      • Paja  

        Mam na biku na obycejnejch Novatec nabach neco pres 20 tis. a nemusel jsem na ne sahnout, takze asi dobry. Vaha u zadniho uz tak super neni, ale za ty prachy ani byt nemuze…

        0 0
        • makaltom  

          koukal jsem po nabídce Novatcu – silniční tedy

          našel jsem Novatec Superlight za docela hezkou cenu, bílá barva je v pohodě

          http://www.koloshop.cz/…er-bila.html

          k tomu tam mají ještě za 800 přední

          cena je uplně super, jen se obávám aby to kvalitativně předčilo třeba tu ultegru.

          0 0
          • Singlespeed  

            Obávám se, že ořech náboje Novatec Superlight je ten nechvalně proslulý praskací, takže spíše nebrat.

            0 0
            • Hnoj  

              A Novatec je taky bez keců okamžitě vyměňuje… IMHO 1000× lepší nába než ultegra.

              0 0
              • Rubi  

                idealne nekde na dovolene :D

                0 0
              • makaltom  

                dost jsi mě nahlodal

                vážně mě u té náby kterou jsem posílal děsí ta hmotnost a nízká cena na koloshopu

                vedou novatec i někde v kamenné prodejně?

                Pokud jim praská ořech, sice jsem psal, že žádné pecky nejezdím, ale jsem docela střelec a v těch Pražských sprintech dávám plášťům při rozjezdu pokouřit. Jak napsal Rubi – než abych jednou za 5 let nábu vypletl a poslal na reklamaci, raději si třeba připlatím za těžší ultegru a budu mít klid.

                Píšeš lepší, cenově, hmotnostně,ma­teriálem, konstrukcí, výdrží, vzhledem, odolností, točivostí?

                0 0
                • Hnoj  

                  Dobře, asi takhle. Praskaly ořechy u nábojů Novatec D712, tedyu horských. U silničních nevím, ale je to asi dáno tím, že jich jezdí méně a tolik se to veřejně nepropíralo.

                  Konstrukčně je to podle mě lepší o 100%, protože kónusy považuju za řešení minulého století, nebaví mě to seřizovat, nemám chuť se matlat. Ložisko prostě vyrazíš ven, dáš nový. Hotovo za minutu.

                  Sice tady zní hlasy, že Novatec je nespolehlivý, ale vídám mraky chcíplých nábojů SHIMANO, od Deorek až po XT nebo XTR. To není konstruktivní diskuse, sype se totiž všechno. Je to jen otázka toho, co se snadněji opraví a to je podle mě Novatec.

                  Jinak, pokud jsi z počernic, můžu ti u sebe v dílně ukázat náboje Novatec i zevnitř.

                  0 0
                  • makaltom  

                    jak už jsme psali výše SH konusy fungovaly mnoho let a stále ještě fungují, nemužu na ně říci slovo křivdy. Jasně byly tam nějaké vyběhané misky, ale za pár kaček jsem sehnal nové, složil stáhnul a hotovo. Na té pracnosti mi tolik nesejde, rád se v tom porochním jako prase.

                    Optám se na BikeRanchi za kolik mi prodaj tu ultegru kdyby tam nebyl velký cenový rozdil vezmu ji raději než Novatec a to hlavně kvuli té kamenné prodejně, která reklamaci případně vyřeší za mě.

                    Kdyby mě ta cena neuspokojila dal bys mi nějaký typ na Novatec a od koho jej brát? Případně bych vykoumal jak ti poslat mail.

                    0 0
                  • ememem1  

                    to ze nemas rad konusy alebo sa mylne domnievas ze su z minuleho storocia (asi myslis predminule) neznamena ze su horsie. a na rozdiel od priem. lozisiek (specialne u novatecov, asi maju super dodavatela lebo horsie loziska snad nejsu ani v cinskych plastovych hrackach) neviem o tom ze by gulicky v konusoch bolo treba menit takze toto odpada.

                    problem shimano nabojov (aspon u mtb ale asi to bude vseobecne) je mizerne utesneny orech, to je naozaj ich slabina. ci snad jak tvrdis ich mraky chcipaju aj na nieco ine? co take, co treba servisovat v naboji okrem vymeny loziek alebo namazania guliciek?

                    0 0
                    • Hnoj  

                      Ehm, až tady bude zase nějaká „super“ fungující nába od SH, pošlu sem fotky kuliček, co vypadají jako brambory, kónusy ve kterých jsou vyoraný brázdy a o miskách, které se NEDAJÍ vyměnit ani nemluvě.

                      Ty náby jsou utěsněný totálně na nic, to vůbec není k diskusi. Všechny „horší“ náby (vše, až do SLX) mají ocelové osy, které se při dorvání úpínáku (což dělá každej, kdo mi sem chodí do servisu) ohne a pak kuličky doslova rozmačká.

                      Když jsou kónusy tak úžasný, proč je používá jen SH a pár LOW COST výrobců???

                      Nesmyslná diskuse o sračkových nábojích, když se půjdu škrábat v prdeli, bude to rozhodně přínosnější…

                      0 0
                      • alinceb  

                        „…a pár LOW COST výrobců…“ , jako třeba Campa…:)

                        0 0
                        • nooski  

                          Jojo a lepší náboje než Campa by člověk hledal těžce. Navíc i náhradní díly se dají sehnat u Šírera narozdíl od parodie dovozce Paul Lange…

                          0 0
                      • ememem1  

                        campa, fulcrum (v podstate campa) v najvyssich verziach…

                        a stym ohnutim je to tak na hranici fyziky co tvrdis ak nie za nou.

                        0 0
                        • jecnak  

                          Opakovani je matka moudrosti a co se tyce Campy a Fulcrumu, tam jsou konusy resene trochu jinak. Cost podobne je to vyreseno i na novych Shimano nabach sad 5800,6800 a 9000. Nebyl bych tak prikre negativni, ale u levnych sad jsou konusy presne te kvality, jako popisuje Hnoj.

                          0 0
                          • maajkee  

                            Jasný, ale vzhledem k vláknu se řeší spíš náboje řády Ultegra. Levný Shimana jsou nic moc, o tom atdy nepochybuje snad nikdo. I když taky na tom miliony lidí jezděj a nestěžujou si :)

                            0 0
                            • jecnak  

                              Ja reaguju na to, ze upinak „nezmackne konus – kulicky“ a pridavam informaci, ze diky konstrukci s timto Campa a Fulcrum nema problem.

                              0 0
                              • ememem1  

                                ja som ale hovoril ze silne pochybujem ze tiahlo zohne osku.

                                to ze ich pritlaci je dost dobre mozne ale tie hodnoty su tak na urovni tepelnej roztaznosti materialu cize ak to nenie pretiahnute uz pred upnutim tak je to OK.

                                mimochodom aj na fulcrumoch to urobit dobre neni o nic lahsie alebo tazsie jak na klasickych konusoch.

                                0 0
                                • jecnak  

                                  No dobre, tak nezohne, ale dochazi ke znacne kompresi. Na Campa nabach serizujes konus primo na upnutem kole v ramu, takze je to snadne a bez problemu docilis spravneho dotazeni konusu.

                                  0 0
                                  • ememem1  

                                    ok, to je pravda, nicmenej ja som aj konusy dostelovaval v rame ael je pravda ze campa a fulcrum su na tom v tomto lepsie.

                                    0 0
                      • kamaro  

                        U ložisek obecně platí, že čím více mají kuliček, tím lépe. U průmyslových ložisek se tam z výrobních důvodů moc kuliček nedá dát. Vyrábí se tak, že se mezi vnitřní kroužek přitlačí k vnějšímu na jedné straně, na protější straně se do mezery dá určitý počet kuliček a poté se vnitřní kroužek přesune do středu a těch pár kuliček se rozprostře po obvodě. Nakonec se do toho vloží distanční klec, která zafixuje kuličky v požadovaných rozestupech po obvodě. Bohužel mezi kuličkama jsou pak mezery, jinak to bohužel nejde. U konusů toto odpadá a kuliček je tam větší množství. Čili by konusová ložiska měla být odolnější. Jejich nevýhodou je jistá „otevřenost“ tohoto řešení a horší možnost utěsnění.

                        Proč používají výrobci průmyslová ložiska? Že by to bylo proto, že je to pro ně jednodušší na výrobu a že to dokáží vyrobit levněji? Jako všude jinde se jedná o bysnys s cílem vydělat peníze. To, že se u toho vyrobí náboj je až na druhém místě :-)

                        Osobně: Mám jak průmysly, tak konusy. Že bych něco preferoval se říct nedá.

                        0 0
                        • maajkee  

                          Taky na výrobu přesných kuliček a kónusů je potřeba precizní práce a stroje, aby všechno fungovalo tak jak má, a toho se snižováním nákladů a menší kvality práce dá těžko dosáhnout.

                          0 0
                        • Mr.Duck  

                          MAX

                          0 0
                    • Hnoj  

                      A ještě doplním naprostou ne-ekonomičnost jakýchkoliv oprav SH nábojů proti třeba Novatecu.

                      Dva kónusy a sada kuliček, třeba pro DEORE (často se vůbec nedají sehnat, (zrovna bych zoufale potřeboval Y3SS98020) obvykle stojí cca tolik, co 2 ložiska pro Novatec. Doba opravy DEORE je minimálně dvounásobná. A k tomu má každá nába úplně jiný kónusy než kterákoliv jiná, takže je milion náhradních dílů. U NVT mám skladem 4 velikosti ložišek a pokreju VŠECHNO.

                      Ano, CAMPA používá variaci na téma kónus, ale cca ve 100 násobné kvalitě proti SH a pak to samozřejmě může fungovat. Ale i tak bych radši šel do ložiskových nábojů.

                      0 0
                      • alinceb  

                        Ty náhradní díly jsou mocnej argument, to je fakt. kolikrát je lepší koupit novej náboj a přeházet pajšl, než shánět jeden podělanej kónus…

                        0 0
                      • Singlespeed  

                        Tak už se ty konusy konečně nauč lidem seřizovat a pak nebudeš muset mnoho let žádné konusy ani kuličky měnit ;-).

                        0 0
                        • jecnak  

                          To by se ale melo nejdriv naucit Shimano.

                          0 0
                          • šlapatko  

                            Rozumná připomínka, jen si nedokážu představit o kolik by vyšel dráž náboj. Musel by to seřizovat člověk, nebo mašina.

                            Tím pádem by se výroba prodražila. Pro shimano, je lepší nechat to na prodejcích. Dalo by se říct že je to jakýsi polotovar :-) Ono jakýsi polotovar je dnes většina kol. Je až na prodejci, jak bude fungovat jako celek.

                            Pro většinu lidí je lepší blbuvzdorné ložisko.

                            0 0
                  • maajkee  

                    Já jsem naopak kónusům celkem přišel na chuť. Celkem rád se porochním ve vazelíně, dám kuličky, stáhnu a vymezím vůli. Pak když se to pěkně točí, tak má z toho člověk takovej nějakej lepší pocit, že není jen cvičená opice co vyrazí a narazí průmyslový ložisko :)

                    0 0
                    • Peslezedirou  

                      Měl jsem jedny docela zajímavý výplety na nábách ultegra, předemnou je mělo několik lidí a stále byly náby ok, někomu jsem je prodal a věřím, že se ještě někde točí. Myslím, že to byly náby ještě na 9speed sadě, možní i 8speed ultegře.

                      0 0
                    • Jakobo  

                      Ono je to presne to, co napsal Hnoj. Utahnes RU…

                      Pokud je lozisko nastavene tak, ze po utahnuti RU je v systemy minimalni vule, tak jsou konusy vecne a staci sem tam rozdelat a namazat kvalitni vazelinou. Kdo toto pochopi, tak konusy s drazkama a rozdrcene kulicky jsou minulosti.

                      Bohuzel je to vina i Shimana, ktere prodava 90% naboju pretazenych. Jedine XT melo po koupi vuli, ktera po dotahnuti vymizela.

                      0 0
                      • maajkee  

                        To je fakt, defakto všechny Shimano nový náboje co jsem měl, byly přetažený.

                        0 0
                      • McBlacky  

                        i když o tom víš, tak seřídit to na ideální situaci není úplně triviální. Buď to malinko přetáhneš, nebo je tak mini vakl. V případě, že to klapne úplně na přesno, tak mají konusy hodně hladký chod i hladší než průmysly mi přijde (XT náby, ale vyrezl ořech), měl jsem i deore o tom se odmítám bavit, to je šrot.

                        0 0
                        • šlapatko  

                          Nejvíce jsem najezdil na LX a XTR. Nádherný chod a vše cajk. LX náby vydržely přes 20000km. XTR byly po cca 10000km prodány v super stavu.

                          Shimano má nevýhodu v přesném seřízení. Při požívání se nába může rozkontrovat a poznáš to až pozdě.

                          Největší nevýhoda je hromada náhradní dílů. Mít doma pro sebe pár konusů je jiná než držet zásobu na náboje za 10 let.

                          Dost konusů se nedá sehnat.

                          0 0
                      • jecnak  

                        Presne tak.

                        0 0
                    • 777rada  

                      IMHO je výměna ložisek dost náročnější na zkušenost a vybavení než cokoli s konusama. Ložiska chtějí ideálně inverzní kladivo, lisovací sady (nechceme tlačit za vnitřní kroužek), loctite, horkovzduch. Navíc např. u Mavicu by měly být s výměnou ložisek vyměněny vždy i ty hliníkové rozpěrné kroužky mezi osou a vnitřním kroužkem ložiska. Někdo sundává prachovky z ložisek a domazává-čest vyjímkám (Endura).

                      0 0
                      • mastihuba  

                        Zas to nedramatizuj. Nektery naby asi chteji svoje, ale prvni authoracka naba me naucila pouzivat orechy z golasady a s tema jsem defakto vystacil dodnes. Ani jsem nemusel shanet specielni konusovy klíče. :)

                        0 0
                      • Mr.Duck  

                        Ale di ty. Stary loziska casto ven jinak nez pres vnitrni krouzek nedostanes. Zaprvy to neni nijak podstatny, protoze sou to loziska co vyhodis, a zadruhy to zas neni takovej problem i kdyz je nevyhodis, ono je to neznici, jak se leckdo snazi tvrdit. A zpatky je lehce nalisujes treba sverakem a spravnym bitem na golu, a kdyz neni sverak, vemes kladivo, kdyz neni spravnej bit na golu, vemes stary lozisko.

                        Tak jako tak se to da strasne lehce opunkovat se 100% ucinnosti, coz u konusu proste neudelas. Vicemene kazdej naboj na prumyslech si nejak oservisujes doma s nejakym standardnim naradim, zato konusy ma kazdej naboj jiny, a kdyz je nemas, tak to proste dobre neudelas. Nehlede na to jak casto je potreba ten servis konusu vs prumyslu.

                        A na co bys sakra na vymenu lozisek v zivote potreboval locktite?

                        0 0
                        • šlapatko  

                          Babica hadra :-)

                          0 0
                        • 777rada  

                          Loctite proto, že právě ten rozpěrný hliníkový kroužek mezi osou a vnitřním kroužkem ložiska někdy vaklá a taky proto že podle např. manuálu mavic (ostatní výrobce z hlavy nevím) bych to měl udělat.

                          0 0
                          • Hnoj  

                            Co přesně myslíš „rozpěrným kroužkem“ ? Osa u většiny kol MAVIC je hladká a ložisko sedí přímo na ní.

                            0 0
                        • 777rada  

                          právě že na konusovou nábu potřebuješ dva speciální klíče a řekněme dva běžné stranové a konec, nic lepšího se nedá vymyslet – nebavíme se o ořechu. K tomu opunkování ložisek – řekněme že to musím a chci dělat standardně podle výrobce protože to právě nedělám doma.

                          0 0
                  • 777rada  

                    můžu se zeptat jak (za minutu) měníš např vnější ložisko u ořechu X9 RU verze?

                    0 0
          • jecnak  

            Ja bych tipl, ze to v pohode zivotnosti Ultegru predci. Hlavne tim, ze se o ne nebudes muset starat tak casto a jakakoli udrzba je rychlejsi a snazsi. Hlavne si over dostupnost jakychkoli dilu na tu novou Ultegru – konusy tam nejsou ubycejne, ale maji trochu jine tvarovani. Jinak ty najezdy co jsi popsal vyse nejsou pro jakakoli slusna kola ci naboje problem. Mam doma naby co maji hodne pres 50000 a krome jedne kompletni vymeny lozisek vzadu a dvou vpredu jedou v pohode.

            0 0
            • makaltom  

              budu reagovat na hlášku „slušná kola něco vydrží“

              jen takový postřeh, určitě se nechci hádat ani přít.

              Můj názor je takový, že závodník je strašně moc zhýčkán a mění komponenty o106. Taky my už prošlo rukama leccos a dříve jsem se choval ke kolu jako barbar. Závěr je takový, že čím dražší komponenty tím menší životnost.

              Viz ty nájezdy co jsem psal na nábojích Acera – deset let nebyly rozebrány, kola centrovány. Dráty mi zníčily gumycuk co držel stan na nosiči. Ještě když jsem je aktivně používal a čistil jezdily se mnou závody a plavali kolikrát v potoce. Nyní na nich jezdím cizinu a nákupy.

              Starej deore šaltr – na závodech kdy shadow plakalo v bordelu staré robusní deorko šlapalo jak hodinky, asi jedinej kdo na těch závodech v pohodě řadil, tenkrát to bylo pěkné peklo, asi znáte.

              sada Tiagra – potřeboval jsem na závodech stojan a frajer, že to seřídí. Chvilku vyprávěl co všechno je vyběhané a špatné, od šaltr po zuby na pile a ráčnách v pákách. Bodejď by ne po šest let téměř denně v provozu a kolo bez další změny jezdilo kolik let dál, přestože by ho servisák dávno zahodil.

              Takhle bych mohl pokračovat jak bylo všechno před Xlety lepší a dnes jak se šidí a prd to vydrží

              Proč si chci vlastně koupit ultegru a neseženu někde nějakej starej Altus?

              Tak ta móda toho tuningu a odlehčování mě asi taky dostala. Navíc na tom kole jsou teď moc krásný frézovaný Roval výplety a náby a nerad bych klesnul o tak moc.

              sory za ten myšlenkovej průjem a že reaguju zrovna na tebe

              0 0
              • ememem1  

                tak ono je dost logicke ze ocel vydrzi viac jak hlinik a pod. ale to je skor o gramareni jak vyssich radach komponenetov, nie vzdy je tam uplna umera. nicmenej isto nemas pravdu ze xtr radi v zlych podmienkach horsie jak deore a pod. opak je pravdou. a to mam tych drahych(nie nutne na minimalnu hmotnost tunovanych) komponentov pomerne dost a spravam sa k nim uplne rovnako jak ty k acere.

                0 0
              • Pán z Dubu  

                Ráfky ráfkovými brzdami asi spotřebuješ ze zápletů nejdřív. Pokud zasviníš náby a budeš se je snažit chroupající rozhýbávat namísto servisu, šly by do kopru rychleji, ať by byly jakékoliv, ale ze dne na den by to taky nebylo. U kónusů je třeba si ohlídat, aby nebyly přetažený. Jak píšeš, potřebám kola vyhovíš a v případě potřeby odservisuješ – tak můžeš nájezd počítat na desítky tisíc km.

                Diskuse se tu rozjela dobře a nafoukla z toho asi větší problém než ve Tvém provozu je a bude.

                0 0
                • makaltom  

                  pravda asi je to zbytečné řešit, za loňský rok jsem nalítal všeho všudy 16k km z toho asi 8k km na biku 7k km právě na té krosce a 1k na takovém šrotu na týdenním výletě na těžko.

                  Ale byl to vyjimečný rok, obvykle jezdím spíš silnici (po tom co mi jednu ukradli a další jsem rozstřelil o auto tak CCX) a to v poměru 1:4 ve prospěch asfaltu.

                  Pokud tvrdíte že běžná kvalitnější nába vydrží 50k km v pohodě. tak se tu bavíme o horizontu 5 – 7 let. To je hranice morálního zastarání, běžného točení komponentů. Tím že je to bazarové kolo a už něco pamatuje budu ho jezdit dokud pode mnou nezmizí.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Jestli jezdíš 16kkm pro radost (tj není to jen tréningová rutina) tak bych si teda koupil něco pořádného a pěkného – asi teda komplet fajnový kola.

                    0 0
                    • makaltom  

                      už takhle jsem nafrcal do kol strašnejch peněz a komponenty odcházej a odcházej. Nemůžu/nechci dát víc jak 6k za kolesa.

                      Jen na řatězecch a kazetách … a to nejsem jak místní slečinky co na řetěz najedou 1000km – viz test řetězů Velo

                      Jezdil jsem dlouhý léta na WH-R500 základní shimana a i dneska je někdy obuju. Pokud se nehoním s někým na silnici nebo na závodech, klidně si budu jezdit 2kg výplety a na svět se usmívat. Co se týče výkonosti, tak v materiálu to určitě neni. Dokud na závodech přichází kopce kdy sotva točím nohama vím, že musím více trénovat a méně řešit kolo. Navíc jsem s těma pozérskejma závodama skončil. Budu jezdit jen ty dlouhé.

                      0 0
                      • mr.antik  

                        Tak určité pak nemáj smysl ani ty ultegry a dávat na to obyč dráty… radši levnější ale tuhý, tak bych volil já (taky mám těžký kola, ale silnice pro mě neni prioritou)

                        0 0
                        • maajkee  

                          Já jsem si taky uvědomil, že silnici mám sice čím dal raději, ale nezávodím, jezdím kvůli kondičce, pročištění hlavy, podívám se dál na bajku, takže je v podstatě jedno jestli mám kola 1,6 nebo 1,9 kg.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            To zas já mám rád, když stoupni do pedálů třeba do kopce a ono to vystřelí, takže tuhost a lehkost je důležutá. Zas nemusim nějaký ty rovinky a řešit aero záležitosti.

                            0 0
                            • maajkee  

                              Do kopce to vystřelí jenom pokud máš na to sílu :)

                              z 90% to stejně jede podle toho co máš v nohách, těch zbylých 10% udělá rozdíl v materiálu.

                              0 0
                              • makaltom  

                                souhlasím s tebou, co je v nohách a v hlavě.

                                Když jedou nohy a hlava kolo pod tebou letí dokud se nerozsype.

                                0 0
                              • mr.antik  

                                nejsem uplně znalec ale ty rozdíly jsou cítit… Je je jasné že na trase je to zanedbatelná ztráta, ale já nejezdim na kilometry ani časy ale pro ten pocit.

                                0 0
                                • maajkee  

                                  Jasně, že jsou. Nechci tady dělat rozumbradu, beru to ze svýho pohledu, teď jsem uplně mimo formu, jezdím minimálně a vím, že teďka je největší rezerva ve mě. Ale byly časy, kdy jsem měl pocit, že nějaký kolo jede míň, ale to bylo většinou prostě jen mnou :)

                                  0 0
                        • makaltom  

                          Nevidím problém naplést to třeba sapim race apod …

                          Jak už jsem psal nechci to kolo z těch rovalů moc degradovat.

                          Jezdím rád dlouhé trasy např. Praha-Krkonoše, nebo na Moravu, ale to se poštěstí jednou za dva týdny. Takže většinu najezdím kolem Počernic, Sázavy a přes týden do Dejvic po Praze a když jedeš peklo od semaforu k semaforu tak lehká nízká kola nejsou špatná.

                          Je snad jasné co chci LEHKÉ, TUHÉ, PĚKNÉ, TRVANLIVÉ a ZADARMO :-D

                          S továrními sety a přímými dráty nemám moc dobré zkušenosti. Starší kola si vycentruji, vyměním dráty sám, ale s továrními sety nic moc neudělám. Dlouho se čeká na konkrétní typ drátu.

                          většinou málo hodně napnutých drátů a při ztrátě jednoho jde kolo do vrtule.

                          S ultegrou a Mavic ráfky se dostanu na 6500 kč hmotnost si moc netroufám odhadnout ale přibližně těch 1700g. To je pro mě luxus. Moje silniční závodní výplety byly RS1 od Shimana :-D,

                          0 0
                  • Honzis  

                    jestli není lepší koupit Aksia, za 4000, jezdit na nich 2sezóny, prodat je za 2000, zase si přidat 2000 a mít nový :-) Mám náby SH 105 – model 5500 + 36× DT do Mavic Open Pro CD asi 50 000km – vše původní, jednou ořech prolit olejem, dráhy + kuličky a kónusy jsou už na hraně, stejně tak zad ráfek s prasklinami u kalíšků – super kola, celkem lehká, tuhá, servisovatelná, ale pro dnešní dobu „out“ a drahý.

                    Takový Mach Road Runner ráfek mi drží kdejaký prasárny, ale proti Ksyriím elite ta kola „nejedou a nezrychlují“.

                    K výdrži – šaltr + smyk Deore na biku v bordelu odešly hned – vakl jak prase, kladky totál – v bordelu prostě pokud možno nejezdit – s ničím!

                    0 0
                    • makaltom  

                      já chci galusky a tím se výběr celých kol značně zužil.

                      Ráfkama jsem si jistý, už jen jakou mi kdo udělá cenu na náboje. Když seženu novou ultegru do 3300 kč z kamenného krámu beru ji, pokud ne nechám si poradit tím Novatecem.

                      0 0
        • mastihuba  

          Nj naba bez zátěže vydrží. :)

          0 0
          • Paja  

            Bez zateze jsou spis tvy naby, cestou do vincku jim moc pohulit nedas :-P

            0 0
            • mastihuba  

              tak jedno ložisko za 4 sezony odešlo, tím ty se pochlubit nemužeš :)

              0 0
              • Paja  

                Nesmis furt tlacit, to jednostranny zatezovani kolu nedela dobre :-D

                0 0
                • mastihuba  

                  Dneska krucek pres novy dvory a za chvilu se budete s pepem vodit za ruce i na holedne. :)

                  0 0
      • Extremist  

        Pokud mas 370 k mani za dobrou cenu, jdi do toho.

        0 0
    • makaltom  

      díky, nevěděl jsem, že 370ka má jiný ořech a už se nevyrábí pro samostatnej prodej. Paradoxně právě zadní náboje 370 jsou dobře k mání za pěknou cenu.

      Novatec mě v ničem nezaujal, vzhled, váha, cena. Nestalo se mi, že bych slyšel „mám Novatec je to super“

      Mam to na 10spd. SH ořech.

      DT 350 je na mě už moc drahé, podpořím kamenou prodejnu a vezmu tu ultegru. Případné řešení problémů bude lepší u pultu než na mailu.

      0 0
    • makaltom  

      trvalo asi 1/2 roku než Mavic sehnal ráfky, ale povedlo se a už nějaký čas jezdí a dopadlo to asi takto:

      náboje Ultegra 6800 3300 kč

      ráfky Mavic reflex 2750 kč

      dráty 64ks 576 kč

      niple 64ks 256 kč

      práce 600 kč

      cena celkem 7482 kč

      hmotnost

      náboje bez QR 155 + 340

      QR 55 + 60

      ráfky 2×390

      dráty a niple 2×270

      hmotnost celkem 870 g + 1060 g

      představoval jsem si tenčené dráty, ale byl jsem ujištěn že na lítání po lese a CCX je 2 mm ocel nezlomná :-), Především díky galdám to krásně jede. Výplet je mnohem tužší než staré Rovaly s 24 dráty. Snad budu moci napsat chválu i za mnoho let a desetitisíce kilometrů.

      0 0
      • Jakobo  

        Dik, toto vlakno jsem sledoval. Nad tema Ultegrama jsem taky uvazoval, bohuzel se s nima nikdy nepodari zaplest opravdu lehke kola treba do 1600 g. Jednak samotne naby nejsou nejlehci a pak min. dratu je 32. Je to i ocelovym orechem. Proti tem DT 240 maji tak o 150 g vic. Neco bych u sebe srazil ztencovanyma dratamaa, ty 2 mm jsou na silnici zbytecne. Od tech Ulteger nebo i treba Dury me ale odrazuji ne zrovna nejlepsi zkusenosti s nabama XT 770 s Al osou, ty Ultegry ji maji myslim taky. Problemy s orechem, praskla priruba, spatna servisovatelnost kvuli te hlinikove ose. Jsou to ale hezke naby a pekne zpracovani.

        0 0
        • makaltom  

          hmotnost na nábách mě moc netrápí, to mě spíš mrzí hmotnost těch drátů, ale mám to převážně na CCX tak snad to přežije nějaké klacky a kameny ve výpletu

          asi bych dal přednost 28 drátům před 32, ale čím víc drátů tím spáš dojedeš když nějaký ztratíš – o5 otázka jak často vytrháš na „silnici“ dráty

          já potřebuju ocelový ořech, i Ultegra kazetu i sram 1050 jsem dokázal zasekat do alu ořechu že nešla sundat, hold jezdím jak prase

          právě jsem všude četl že ultegra je držák, sám nevím jezdil jsem ji jen chvilku na jednom kole než ho ukradli

          Určitě hodím nějakou referenci jak to drží. Zatím mají nalítáno kilčo po lese.

          0 0
          • Vilém  

            Chces aby to byl drzak a prachovku na zadni nabe mas tak, ze tam vesele muze bordel :)

            0 0
          • Singlespeed  

            Který expert ti to zaplétal? :-)

            Přední nába Ultergra je určená pro přímý výplet. Příruba je kvůli tomu tlustá a díry utopené. Teď je to pěkná prasárna, dráty zkroucené u náboje jak hadi, měl jsem to tak taky na jedněch výpletech, nechal jsem to hned přeplést.

            0 0
    • makaltom  

      33 dní a 600 km a zadní ráfek je KO

      Ráfek šel do vrtule, nechal jsem ho přecentrovat, ale má na sobě plošku, kterou už mi neopraví. Nejezdí se na tom moc příjemně, navíc pro zadní brzdu to je větší problém. Přestože mi v servise říkali, že jsem s tím musel lámat kameny, tak si nejsem vědom nějaké technické chyby atd … alespoň předešlé Rovaly a stará shimana tuhle trasu jezdily poměrně často se stejným nasazením. Kolo se mi nezdálo že by bylo špatně vypletené a nyní mi to v servise potvrdili.

      Asi nešťastná náhoda.

      Přední kolo je zatím pevné jak židovská víra. Je to přední kolo …

      0 0
      • Jakobo  

        To ty naby asi neovlivnily. Asi jsi mel malo nafoukane nebo jsi to proste prehnal. Spis asi kombinace obojiho. I kdyz hmotnost techto „extremely light“ rafku 360 g, neni se moc co divit.

        0 0
        • Pán z Dubu  

          Mavic Reflex se dělá desítky let – tak je dost prověřený. Jako galuskový nevzdoruje tlaku v pneu a je nízký i proto nízká hmotnost. Radiální tuhost přenechává výpletu – také je vrtaný na min. 32 děr.

          S příliš nízkým tlakem v galdě může dostat ránu přes limit. Podhuštěná galda se snadněji žvejkne i částečně zuje – tak mohl dostat ránu tvrdý na tvrdý.

          0 0
          • makaltom  

            Máte pravdu, jezdím dost nízké tlaky, ale stejně je mi divné že s 32 pořádnými dráty se takhle „narovná“ a nepůjde už vycentrovat.

            Řekl bych že ta rána co dostal byla více nešťastná než velká.

            0 0
            • Vilém  

              Kdyz to blbe trefis tak tam muzes mit dratu kolik chces, rana jde proti smeru v kterem to draty drzi. Navic na klasickych rafcich ta brzdna plocha pusobi jako vyztuha, sice ji pri narazu zohnes, ale cely rafek to zpevnuje.

              0 0
          • makaltom  

            nedělají se galusky ve stylu Taurus? viděl jsem, že Remerx prodává galdová kola na kolovou s 36 dráty. To by mohlo něco vydržet.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.