• rf

    Zdravím všechny.

    Řešil jsem tu (a nadále řeším) zvuky, které vychází ze zadního kola při velké zátěži. Eliminací jsem došel k závěru, že by zvuky měly vycházet přímo z náboje. Jedná se o náboj Ringlé Flea (dodáváno na Cannondale Rush. Můžete mi prosím někdo poradit, jak se tento náboj dá rozebrat, zkontrolovat atd.

    O tomto konkrétním náboji jsem na internetu nic nenašel, a s náboji na průmyslových ložiskách nemám žádné zkušenosti, neboť jsem odrostl na konusech…

    Předem díky za každou radu či odkaz.

    0 0
    • rf  

      Díval jsem se do VELA, je tam cosi o výměně ložisek. Moje nába má z obou stran osy našroubované jakési koncovky, na kterých ve finále také drží kolo v rámu. Jednou jsem tyto koncovky dotahoval, protože kolo mělo vůli (dotažením zmizela).Je možné, že když se tyto koncovky dotáhnou proti sobě na krev, že je to špatně, a že to může být zdrojem těch zvuků?

      0 0
      • Jenda  

        jsou to matky ktery vymezujou do urcity miry vuli toho loziska. Dotazeny na krev by to byt nemelo – axialni zatizeni tomu lozisku moc dobre nedela. Zkus v nejhorsim ty loziska vymenit – investice cca 200 Kc.

        0 0
        • rf  

          Pořádně utáhnout by se to tedy nemělo. jak ale zamezit povolování – Loctite?

          0 0
          • Jenda  

            ono kdyz to dotahnes rozumne tak potom co to das do patek v ramu tak se ti to uz nemuze povolit – nektery naby tam nemaj vubec zavit a ta vule se vymezuje vlastne tim jak mas dorvanej upinak v ramu. Vyhoda tech prumyslu je ze to neni tak citlivy na dotazeni x nedotazeni jako konusy

            0 0
            • rf  

              Díky, zkusím zjistit, zda přílišné dotažení není příčinou těch zvuků. Dotáhnu to jen s citem. Má cenu to nějak mazat vazelínou?

              Pokud to tím nebude, budu pokračovat k ložiskům…

              0 0
              • Jenda  

                osobne si myslim ze pokud se ti osa toci celkem lehce tak loziskama to nebude ale uvidis, v nejhorsim proste vymenis loziska ktery to jeste nepotrebovali:-)

                0 0
                • rf  

                  No, je to tak, osa se točí krásně. Ale – zhruba od 5 do 9 pastorku při větším zatížení (do kopce) začne nába vydávat divné zvuky. Pátrám proto po příčině. A je možné, že je to tím utažením na krev…

                  0 0
                  • Jenda  

                    nebude spis nejakej problem v orechu?

                    toci se suprove kdyz je nasazeny kolo nebo kdyz tocis osou v ruce – ono kolo diky obvodovy hmotnosti roztoci kde co a pridrhavani v jedny poloze tak moc nepoznas:-)

                    0 0
                    • rf  

                      Podívám se na to, a zítra dám vědět. Nechci psát co si myslím, chci to dobře prověřit…

                      0 0
                      • rf  

                        Nakonec jsem ten náboj rozebral na prvočinitele, taky jsem už sehnal nějaký výkres od Ringlé, takže už vím všechno. Už jen nevím, jestli promazání pomůže, to se dá vyzkoušet jen v zátěži.

                        Na okraj musím říci, že jsem byl velice překvapen, jak je ten náboj – a to i ořech – strašně jednoduchý. Celé to jde povolit imbusem (jeden závit).

                        0 0
                        • mastihuba  

                          pohlídej si aby to pak bylo dobře sesazený k sobě. mám podezření že když se mě na tomhle náboji zlomila osa v místě kde se napojuje ořech na nábu že to bylo lehce povolený. Následky na praporcích ořechu pak byly fatální. Škoda že jsem byl tak nasranej že sem to hodil do popelnice aniž bych to celý nafotil.

                          0 0
                          • rf  

                            V první chvíli mě taky zarazilo, že ořech není k náboji pevně připojen, nebo dokonce našroubován, ale když se to správně složí, tak to asi funguje. Ale je pravda, že pokud by se to nějak povolilo na straně ořechu a vznikla by vůle, mohlo by se stát lecos. Ale zase v rámu to drží pohromadě ještě rychloupínák.

                            Můj názor ohledně dotažení těmi dvěma imbusy je, že dotažení na krev asi nevadí. Spíš si myslím, že ořech je třeba kontrolovat, protože i přes to, že jsem to měl rozdělané, mi není úplně jasné jak je vlastně utěsnen proti vodě.

                            0 0
                        • rf  

                          Takže, zkoušel jsem to opravdu důkladně a to zvláště na místech (kopcích), kde se to projevovalo nejvíc a musím říci, že zvuky jsou pryč. Namazání tedy pomohlo. A je to docela snadné. Rozmontovat, vyčistit, namazat a zase složit – nezabere to víc než 20 minut.

                          0 0
    • rf  

      Tak jsem opět zde. Je tu zřejmě závěr. Všechny ty zvuky, eliminace, jásání a zoufání, zřejmě dospělo do svého konce.

      Včera jsem se chystal nasadit své první UST pláště. Oba ráfky jsem pečlivě očistil, aby v dosedacích plochách plášťů a ani pod ventilkem nebyly žádné nečistoty. A ejhle na zadním kole, tam kam přijde gumová patice UST ventilku Mavic, je nějaká skvrna či co, asi od mýdla, říkám si. Zkouším ji otřít hadrem, dívám se pozorněji – a je to tu – prasklina jako prase, tak 5–7 cm na každou stranu od ventilku!!!

      Omlouvám se těm, kteří na prasklý ráfek upozorňovali – viz „POMOC – Zvuky na lehkých převodech“, ale zvenku to vidět není a nebylo, a dovnitř jsem se pořádně nepodíval.

      Oprava je možná, ráfek Mavic 819 Disc 24 děr lze sehnat a nechat znovu naplést na křivě obviněnou nábu Ringlé.

      Díky všem.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.