• rider5

    Zdarec cyklisti. Rád bych se zeptal na vaše zkušenosti s huštěním kol.Jaký bych měl zvolit tlak na XC jízdy.Moje hmotnost je 66 Kg.

    • poki.z  

      Duse? Bezduse? Vlozka v rafku? Styl jizdy?

      • rider5  

        Mám duše, Dt sviss vložka, jezdím převážně cross cantry + přesuny

        • poki.z  

          Tak zacni treba s 2 a postupne snizuj tlak. Nevazis moc, ale s dusi to nemuzes mit moc podhusteni. Pro seriozni ladeni je digitalni manometr nezbytny. A stoji par korun.

          A rek bych, ze je tu dost vlaken o tlaku v gume.

    • milan.v  

      Jo, to tu není k nalezení…

    • novas752  

      Si to vylaď podle sebe, ne? Postupně ubírej dokud se to nezačne žvýkat pod brzdou a v zatáčkách nebo dokud neptocvakneš. A pak tak 0,2 baru přidej. Já bych to tipoval 1,5 předek a 1,7 baru zadek.

      • kejda  

        S duší tak málo? To bude lepit každou chvíli :)

        • novas752  

          Hele já na 75kg vozil 1,6 a 1,8 a lepil jsem v podstatě jen trny. Procvaků jsem měl minimum, jednou za 2 roky jeden nebo tak něco.

          • scota  

            přesně ke stejným číslům jsem dospěl se svými cca 73 kg

          • Charles2k  

            Tak to mám při cca 75kg diametrálně odlišné zkušenosti. Pod 2 procvaků dost.

          • Xfantasy  

            Tak tak, stejné zkušenosti. Záleží i na šířce.

            • novas752  

              Xc je dneska 2,2–2,3". A to se bude lisit tak 0,1 baru, maximalne 0,2. Taky zalezi na konkretnim plasti a provedeni (tuhost bocnic atd.) A taky na agresivite jizdy a to dost.

        • Esi  

          Nebude potřebí foukam tak 1,9 zadní 2,5 a vážím o 40kg víc a za celou sezónu jeden defekt a to ten, žádné cvaknutí

        • PENE  

          S 65kg jsem na dusich vozil taky 1,5/1,7 bar, zkousel jsem vzadu i 1,6 bar, to uz jsem obcas cvaknul, vzdy to byla ale moje chyba. Ted jsem vzadu bez duse a vozim 1,6 bar, min uz je neprijemne v rychlych klopenkach, vpredu porad 1,5 bar s dusi, ale tam jsem nikdy necvakl. Rekl bych, ze dost zalezi na plasti.

          • adam320  

            Zalezi na jezdci a na sirce rafku, na kazdym se to odvaluje jinak a jinak se to i chova potom, ja mam 93kg a vozim na 26 kolech s dusema 1,0/1,4. Necvaknul jsem za dva roky s temahle tlakama ani jednou

            • novas752  

              Tak tomu bych se ale divil i ja, to je 26" fatbike, ne? :)

              • adam320  

                Na kamenejch tratich foukam o 0,3 vic na obou, ale vetsina trailu neni treba, kolo je starej kram. Rafky spank a pneu maxxis dhf a dhr 2,5 obe

                • PENE  

                  To vozis butyl a dh duse? Ja to vozim na rafkach s vnitrni sirkou 23mm s plastema dhf/dhr II 26/2,3 EXO TR a min vozit nemuzu, aby se to nezvykalo.

            • krabica  

              To už musí plavat i na asfaltu, když projedeš ostřeji zatáčku…

              • adam320  

                Ano, ale nastesti po asfaltu nejezdim. Ma to i dalsi nevyhodu, sjizdej se mi bocnice pneumatik. Rad bych foukal vic, ale vzdycky kdyz to zkusim tak mi to nevyhovuje a nahani mi to kolo hruzu

        • Mereck  

          Nebude. Mám asi 80kg s camelbakem a foukám 2,0 vzadu, 1,8/9 předek. Bez vložky a s duší. Na HT i full.

    • Cemik  

      Začni na 2,5 a pak postupně snižuj dokud se ti to nebude zdát OK.

    • Rychlej turista  

      Buďto mi to (i přes několikeré přečteni celého vlákna) stále uniká nebo z nějakého, mi nepochopitelného důvodu, už není šířka pláště pro tlak v něm důležitá. Jinak si totiž nedokážu vysvětlit ta čísla, co tady všichni bez udání šířky pláště s jistotou zkušeně dávají :-)

      • jarda65  

        Souhlas, a pak ještě by bylo dobré napsat, co je to za plášť.

        Jinak, Scyllu 29×2,25 s mýma 90 kg jsem foukal přední 2,0 – zadní 2,3. Bez duší 1,8 – 2,0.

        • GULIN  

          Já vážím stejně ( 90 kg ) a foukám 1,6 předek a 1,8 zadek bezduše.

          Myslim, že to každý může mít jinak

      • String  

        K tomu šířka ráfku. I to se mění o dost. Může mít starý šířky 19 mm a užší nebo taky 25 mm a širší. Krom toho jezdit v hromadách ostrýho kamení nebo po skoro hladkých lesních cestách je taky velkej rozdíl.

      • Esi  

        Tak psal o XC tak to je v dnešní době 2,25 ne? Tak doplňuji k svému příspěvku v předu 2,25 ikon vzadu 2,25 racing king

        • Rychlej turista  

          No tak to pak jo, když je to všeobecně známá konstanta. Pak se samozřejmě dá vynechat. Bohužel jsem o ní až doteď nevěděl a proto ji ani neznal :-)

          • Esi  

            Stejně je to takové tlachání o ničem, prostě at si to nafoukne při jeho malé hmotnosti na 2 v předu i vzadu a ubírá dokud se to nebude v zatáčce žvejkat, pak bych přidal cca 0,2 a mohlo by to být ono, záleží na šířce ráfku a tuhosti pláště a samozřejmě na tom co jezdí, jestli hodně po kamenech nebo vůbec…

    • milan.v  

      Tady zase je pomazaných hlav…

    • maajkee  

      Tak akorát :) Aby to nedrnaclo ale abys zase nebouchal ráfky. Jezdi, foukej a sleduj.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse