• rider5

    Zdarec cyklisti. Rád bych se zeptal na vaše zkušenosti s huštěním kol.Jaký bych měl zvolit tlak na XC jízdy.Moje hmotnost je 66 Kg.

    • poki.z  

      Duse? Bezduse? Vlozka v rafku? Styl jizdy?

      • rider5  

        Mám duše, Dt sviss vložka, jezdím převážně cross cantry + přesuny

        • poki.z  

          Tak zacni treba s 2 a postupne snizuj tlak. Nevazis moc, ale s dusi to nemuzes mit moc podhusteni. Pro seriozni ladeni je digitalni manometr nezbytny. A stoji par korun.

          A rek bych, ze je tu dost vlaken o tlaku v gume.

    • milan.v  

      Jo, to tu není k nalezení…

    • novas752  

      Si to vylaď podle sebe, ne? Postupně ubírej dokud se to nezačne žvýkat pod brzdou a v zatáčkách nebo dokud neptocvakneš. A pak tak 0,2 baru přidej. Já bych to tipoval 1,5 předek a 1,7 baru zadek.

      • kejda  

        S duší tak málo? To bude lepit každou chvíli :)

        • novas752  

          Hele já na 75kg vozil 1,6 a 1,8 a lepil jsem v podstatě jen trny. Procvaků jsem měl minimum, jednou za 2 roky jeden nebo tak něco.

          • scota  

            přesně ke stejným číslům jsem dospěl se svými cca 73 kg

          • Charles2k  

            Tak to mám při cca 75kg diametrálně odlišné zkušenosti. Pod 2 procvaků dost.

          • Xfantasy  

            Tak tak, stejné zkušenosti. Záleží i na šířce.

            • novas752  

              Xc je dneska 2,2–2,3". A to se bude lisit tak 0,1 baru, maximalne 0,2. Taky zalezi na konkretnim plasti a provedeni (tuhost bocnic atd.) A taky na agresivite jizdy a to dost.

        • Esi  

          Nebude potřebí foukam tak 1,9 zadní 2,5 a vážím o 40kg víc a za celou sezónu jeden defekt a to ten, žádné cvaknutí

        • PENE  

          S 65kg jsem na dusich vozil taky 1,5/1,7 bar, zkousel jsem vzadu i 1,6 bar, to uz jsem obcas cvaknul, vzdy to byla ale moje chyba. Ted jsem vzadu bez duse a vozim 1,6 bar, min uz je neprijemne v rychlych klopenkach, vpredu porad 1,5 bar s dusi, ale tam jsem nikdy necvakl. Rekl bych, ze dost zalezi na plasti.

          • adam320  

            Zalezi na jezdci a na sirce rafku, na kazdym se to odvaluje jinak a jinak se to i chova potom, ja mam 93kg a vozim na 26 kolech s dusema 1,0/1,4. Necvaknul jsem za dva roky s temahle tlakama ani jednou

            • novas752  

              Tak tomu bych se ale divil i ja, to je 26" fatbike, ne? :)

              • adam320  

                Na kamenejch tratich foukam o 0,3 vic na obou, ale vetsina trailu neni treba, kolo je starej kram. Rafky spank a pneu maxxis dhf a dhr 2,5 obe

                • PENE  

                  To vozis butyl a dh duse? Ja to vozim na rafkach s vnitrni sirkou 23mm s plastema dhf/dhr II 26/2,3 EXO TR a min vozit nemuzu, aby se to nezvykalo.

            • krabica  

              To už musí plavat i na asfaltu, když projedeš ostřeji zatáčku…

              • adam320  

                Ano, ale nastesti po asfaltu nejezdim. Ma to i dalsi nevyhodu, sjizdej se mi bocnice pneumatik. Rad bych foukal vic, ale vzdycky kdyz to zkusim tak mi to nevyhovuje a nahani mi to kolo hruzu

        • Mereck  

          Nebude. Mám asi 80kg s camelbakem a foukám 2,0 vzadu, 1,8/9 předek. Bez vložky a s duší. Na HT i full.

    • Cemik  

      Začni na 2,5 a pak postupně snižuj dokud se ti to nebude zdát OK.

    • Rychlej turista  

      Buďto mi to (i přes několikeré přečteni celého vlákna) stále uniká nebo z nějakého, mi nepochopitelného důvodu, už není šířka pláště pro tlak v něm důležitá. Jinak si totiž nedokážu vysvětlit ta čísla, co tady všichni bez udání šířky pláště s jistotou zkušeně dávají :-)

      • jarda65  

        Souhlas, a pak ještě by bylo dobré napsat, co je to za plášť.

        Jinak, Scyllu 29×2,25 s mýma 90 kg jsem foukal přední 2,0 – zadní 2,3. Bez duší 1,8 – 2,0.

        • GULIN  

          Já vážím stejně ( 90 kg ) a foukám 1,6 předek a 1,8 zadek bezduše.

          Myslim, že to každý může mít jinak

        • kejda  

          Bontrager SE4 29×2,6 – 18 PSI, WTB Trailboss 29×2,4 – 20 PSI, aktuálně cca 91 kg

      • String  

        K tomu šířka ráfku. I to se mění o dost. Může mít starý šířky 19 mm a užší nebo taky 25 mm a širší. Krom toho jezdit v hromadách ostrýho kamení nebo po skoro hladkých lesních cestách je taky velkej rozdíl.

      • Esi  

        Tak psal o XC tak to je v dnešní době 2,25 ne? Tak doplňuji k svému příspěvku v předu 2,25 ikon vzadu 2,25 racing king

        • Rychlej turista  

          No tak to pak jo, když je to všeobecně známá konstanta. Pak se samozřejmě dá vynechat. Bohužel jsem o ní až doteď nevěděl a proto ji ani neznal :-)

          • Esi  

            Stejně je to takové tlachání o ničem, prostě at si to nafoukne při jeho malé hmotnosti na 2 v předu i vzadu a ubírá dokud se to nebude v zatáčce žvejkat, pak bych přidal cca 0,2 a mohlo by to být ono, záleží na šířce ráfku a tuhosti pláště a samozřejmě na tom co jezdí, jestli hodně po kamenech nebo vůbec…

    • milan.v  

      Tady zase je pomazaných hlav…

    • maajkee  

      Tak akorát :) Aby to nedrnaclo ale abys zase nebouchal ráfky. Jezdi, foukej a sleduj.

    • Kox  

      Především vyhodit duše a přejít na bezdušový provoz. Potom cca 40 PSI.

    • snas89  

      29", karbonový ráfky, vnitřní šířka 25mm, pláště Barzo 2.35, bezduše. Vážím cca 75 kg.

      Ve předu 1.05 , vzadu 1.15 baru.

      XC, maratony: kořeny, kameny a občas zaprasím, za těch pár let co jezdím jsem ale řízl bok jen 2×.

      např. Brdy, Brody, Trutnov, Rychleby, Sudety…

      Měřeno digitálním manometrem Schwalbe Airmax.

      Nejsem si jistej, jestli neukazuje nižší hodnoty…

      Takhle jak to píšu se to zdá málo na „papíře“. Jezdím spíš defenzivně (pomalu a často se bojím:))

      Ale nevnímám, žeby se to v zatáčkách žvýkalo a sedí mi to tak.

      • novas752  

        Tyjo to se zdá fakt hrozně málo. Bych si to radši někde ověřil.

        • snas89  

          Mě právě taky.

          Zvedl jsemto už na 1.20 na zadní a 1.15 na přední.

          Ale nemám právě jak ověřit, asi se stavím v obchodě, kde jsem to koupil.

          Ale mají teď zavřeno…:/

          • humil  

            Na MS ve Švýcarsku, kde se jezdilo na blátě, tak borci foukali hrozně málo. Vastl snad předek 1,05, zadek si nepamatuji.

            Já s dušema, ráfek 19 mm, váha cca 88 kg, foukám podle tratě na XC cca 1,7–2,0 předek a 2,0–2,3 zadek. Letos jsem po asi 6 letech cvaknul, najel ve sjezdu v plný rychlosti na lesní cestě na vyplavenej kámen po bouřce. Jinak to mám s rezervou.

      • Johny.Merida  

        To je fakt málo, špatně ti to měří. Mám 2.3 bezduše, 73kg a foukám kolem 1,6–1,8 když je sucho. 1–1,2 jezdí na závodech ženský, když je marast.

        • kejda  

          Úplně v pohodě mu to může měřit správně. Mám tlaky podobné a k tomu vyšší váhu. Rozhoduje asi plášť a konstrukce. Na DHRII 29×2,4 sem vzadu vozil 20 PSI taky…

          • danis7  

            Asi jo. Já teď koupil Schwalbe měřák tlaku a zjistil jsem, že na trailové ježdění (vč. bikeparků Kopřivná …) při vnitřní šířce ráfku 21 mm, pneu Conti Crossking 2,3 mám vpředu tlak 14 psi (0,965 bar) a vzadu 20 psi (1,37 bar). Pneu se nežvýkají, naopak mám pocit, že bych klidně upustil.

            • TK75  

              A kolik vážíš?

              • danis7  

                85 kg. Měřím teď novým Schwalbe měřákem a předtím dílenskou pumpou, ± to sedí

            • novas752  

              Ty měřáky musí měřit blbě, to je nesmysl takový tlaky.

              • TK75  

                Taky se divím..s 90 kilama plus kolo jsem u 23 mm ráfku musel 2,1" pumpovat na 1,8 minimálně… teď s 30 mm ráfkem si můžu dovolit jít níž.Co mám 2,25 na předním tak zatím 1,6 a uvidíme, ale pochybuju že to bude pod těch 1,6 fungovat

              • danis7  

                mám Protection verze plášťů, to taky sníží tlak. Nicméně jsem byl hodně překvapený

                • Mart7  

                  Tlak 1,4 baru na zadním kole ještě pochopím, ale na předku mít pod 1 bar? Při ostřejším brzdění nebo průjezdu zatáčkou to musí plavat a hodně zvyšovat šanci poškození bočnice.

              • kejda  

                Od podzimu jsem trochu zhubl, na nějakých 87 kg, včera aktuální tlak na předním 0,81 baru, zadní 1,1 bar. Nic se nežvejká, ráfky 35 inner. Maximálka dneska v lese 57,5 km/h při sjezdu z Holedné.

                Měřeno digitálem a doma ještě pumpou. Přední Bontrager SE 29×2,6 a zadní Trailboss 29×2,4

      • popokatepetl  

        rafky 25mm, pneu 2,25, 86kg, měřák digitální Schwalbe . Vepředu 1,05, vzadu 1,3.

        Ale možná to fakt měří málo, mě stačí, že tam mám vždy stejně.

        Na ráfku 19mm musím foukat 1,3/1,5 a plave to více.

        • novas752  

          To fakt si měří trochu málo. :) Já na podobnym osazení nemůžu jít pod 1,4 a 1,7 a to mám o 10kg míň.

        • David888  

          Já mám ráfky 27mm, pneu continental mountain king 29*2,3, 92kg, měřák digitální schwalbe, tlaky 1,3 / 1.5.

        • Dorsiflex  

          Stejný měřák, 88kg bez výstroje a na mokro dávám cca 1,4 předek, 1,8 zadek. Ráfek 30mm. Teď jsem jel na 1,7 a bylo to fakt málo, musel jsem dopumpovat. Na suchu nebo na tvrdší jízdu v terénu dávám klidně 1,6 předek a 1,9 – 2,0 zadek. Mám bezduse.

          Měříš to správně? Nemáš kolem ventilku meraku únik vzduchu?

          • Dorsiflex  

            Ještě – manometry na pumpách bývají k ničemu, zkoušel jsem postupně 3 a žádný neukazoval správně. Vždy méně, než kolik tam skutečně bylo.

    • Mr.Pavka  

      Foukam tak akorat.

      Nejvice vsak na maximalni tlak napsanej na pneumatice.

      Je jedno kolik vazim, jestli mam duse a jak mam sirokej plast.

    • torst  

      Snažím se tu najít rozumnou radu, ale vidím obrovský rozptyl nebo „jak komu vyhovuje“.

      Mám starší trek, kola 28" 42–622 (700×40C). Vážim 78 kg, jezdím převážně silnici. Jde mi o nízkou valivost. Foukám tak kolem 350 kPa. Přijde mi to tvrdé jako blázen. Dá se i do 500 kPa. Pro mě nepředstavitelné, to už by se snad roztrhlo kolo …

      Dík za radu, názor.

      • Jezevec70  

        42mm s duší foukám předek 3bary, zadek 3,5 na asfalt. V terénu ještě o trochu míň. Mám 75 v „plné polní“ . :-)

        • torst  

          Dík moc. Já asi o 2–3 desetiny víc, ale v zásadě se shodujeme.

          P.S.: Občas vidím, že někdo má vepředu silnější plášť než vzadu. Intuitivně bych to dával opačně, vzadu větší váha. Je to kvůli odpružení předku?

          • novas752  

            Širší plášť má ve většině situací lepší přilnavost. A tu potřebuješ spíš vepředu než vzadu.

          • Netiaq  

            a jeste se dava dopredu hrubsi plast drapak :D

    • kycis  

      Priznam se ze me vzdycky prekvapi, kolik lidi dokaze jezdit tlaky kolem 1,2–1,5 baru. Na fotce je situace na dopadu, foukano 1,8 vzadu, 1,6 vepredu. Moje vaha cca 80kg. Guma je uplne na placku, s dusi uz by to byl snakebite. Vlozka tam neni.

      Jak fouknu min, vadi mi jak se gumy borti v kompresich.

      • kycis  

        Jo a uznavam, ze jsem byl dost kratkej a tak to bylo dost na placku :)

        • LM  

          Dopady, kdy jde tlumič i plášť na doraz jsou pěkný svinstvo :-).

          Když jsem trochu nedoletěl menší dvoják a přivodil tuto situaci, tak se šlupka plášť rozhodl uvolnit nahromaděnou energii roztrhnutím kostry pláště na boku :-D

        • wladeq  

          Na placku zrovna ne, ale o fous dal to chtelo :)

          Me spis udivuje, kolik lidi je schopno tady vypsat naprosto irelevantni cisla. Vzdycky jde o to, co a hlavne jak jezdis…a pokud nevis, kolik mas foukat, jezdis hovno

          Zjednodusene…moc se trepes, uber…citis kazdy koren, pridej, nebo to vyres technikou

          • MichaelSimek  

            kupodivu v mojem okoli se tlaky se skillem moc neliší ani tolik s tim co clovek jezdi a je spoustu lidi co je relativne novych, ale neco jezdi ale o tlacich moc nevi, tak proc by se nezeptali nebo si neprecetli co ostatni jezdi?

            • wladeq  

              Ale jo, at si prectou, zjisti ve finale ale stejne celkem prd. To by ti neznalci museli fouket extremy. Ony se ty tlaky moc nelisi ani tady nad nami…je to total individualni vec…

              Ja foukam duse mam pocit pres dva (bezduse teda tak 1,7?), chci aby to jelo, mam totiz pocit, ze ty podhustene plaste drzi jenom proto, ze nejedou…proste ti prijde ze to drzi, jenze ono to je tim ze jedes pomalu…Navic me to nuti vic s tim kolem pracovat, at nevletim do kazdeho bordelu…bude to takhle nekdo tady foukat jenom proto ze to tak foukam ja? nemyslim :)…Jak jsem rek, je to strasne individualni vec (jizdni styl/jak moc chces lepit nebo resit prorazeni, uchcane mliko blabla)

              • novas752  

                To je ale hodně děravá teorie s tim nejedoucim pláštěm. :-)

                Příliš podhuštěnej plášť se bortí při brždění a v zatáčkách. Jakmile se to neděje i když jedeš razantně/agresivně jak chceš, tak podhuštěné nejsou a rozhodně nezpomalují.

                To spíš naopak, na přefoukanym plášti to víc drncá, odskakuje a zdá se že jedeš rychleji, i když reálně můžeš jet i pomaleji, protože nemáš nad kolem tolik kontroly.

                • TK75  

                  Stopro… stačí hrubá lesní kamenitá cesta nebo šotolinová.S pne­umatikou natvrdo ani omylem.Stačí rozumně ubrat tlak a letí to jak po hladkym asfaltu.Jen se nesmí překročit ta hranice, kdy to začne „plavat“

                  Poslední dobou přemýšlím že si pořídím přesnější měřák tlaku, protože to aspoň u mě, dělá strašně moc jak mám nafoukaný :-)

                • wladeq  

                  Co je na ni deraveho? zkus si jet po asfaltu s treba 1,2, a pak to skus se dvema…podobne (zalezi na tvrdosti povrchu) se to bude chovat v terenu…jasne ze neobetujes vsechno a nenabijes to na tri a pul atmosfery, ale jestli ti tu nekdo napise 1,2, nebo 1,4, to je uplne irelevantni, je spousta faktoru ktere ktere tohle (idealni) cislo ovlivni

                  Jedno je z tohohle vlakna ale jasne, dozadu das vic :)

                  • novas752  

                    No jo, jenže asfalt je nezajímavej, to je hladké, plášť může být narvanej klidně na 8 jako na silničce. A i tam vždy neplatí, že čim vyšší je tlak, tim menší je valivej odpor.

                    Pokud chceš i v terénu mít co nejlepší kontakt s podkladem, musí plášť pracovat, prohýbat se a do jisté míry kopírovat nerovnosti. Čim větší tlak, tim hůře to plášť dělá a tim více odskakuje. A tim více to drncá, což evokuje že jedeš rychleji, i když reálně jedeš stejně rychle akorát víc no-control a víc to bolí, nebo i pomaleji.

                    Za mě je prostě lepší jít s tlakem níž. Jakmile to nežvejkáš při největšim zatížení = při brždění a v klopkách, kompresích apod., tak je to cajk. Jasně že čim agresivněji a rychleji terénem člověk jede, tim ten ideální tlak roste a na takové ty „xc tlaky“ typu 1,3 bar na 80kg se nedostane. Aktuálně foukám na endurko 1,5 dopředu do 2,5" bez vožky a 1,8 dozadu do 2,4" s vložkou na 80kg + cca16kg kolo.

                    • LM  

                      Jj, je úzká oblast optimálního tlaku, kdy plášť drží, nebortí se, neodstakuje a rozumně jede. A tu si každý podle ráfků, pláštů a způsobu použití musí najít sám a pak se toho držet. A pak zkusí jiné pláště a může začít hledat znova :-)

                      Oblečenej mám tak 86 kg, trailbike 150/140 mm cca 13,5 kg, bezduše 2,3'': vepředu 1,8 bar, vzadu 2,1 bar (± 1 bar podle podmínek).

        • kejda  

          Ta zadní vypadá těsně před exitem :)

      • MichaelSimek  

        ono na gumach bude asi dost zalezet, ja vozim predek kolem 1.2–1.3 a zadek kdekoliv mezi 1.3 a 1.8 (podle podminek) a predek se mi neborti nikde, jen obcas veme sutr, zadek kdyz je na tech nizsich tlacich tak ho v klopce obcas „burpnu“ ale jinak na dopadech a tak nejakej zasadni problem neni…ale ja vozim 1.2kg 2.6 balony

    • GravelKing  

      gravelcyclist ma velice dobre tablky.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.