• krokus

    Konečně jsem se teď dostal k pumpičce s tlakoměrem. Zjistil jsem, že mám v pneu (Nanoraptor 2,1 kevlar) tlak 1,6 (jednotky nevim, ale asi bary:-) V terénu se mi s tim jezdilo super, na silnici to ušlo. Pak jsem to nafoukal na 2,6 – na silnici o trochu lepší, v terénu ale rapidní zhoršení chování. Přitom jak to tady čtu, každý tu vozí dost vysoký tlaky. Jaký s tim máte zkušenosti? Foukáte různě podle povrchu (asfalt/terén) či typu akce (trénink/závod)? Doplním, že vážím asi 63 kilo.

    0 0
    • pepek  

      1,6 baru je dobrý, vozím to taky – na ledě :-) Jinak 2,6–2,8 baru (80 kg), jízdní vlastnosti s ohledem na vzorek dobrý. Při 1,6 baru bych dojel tak k polovině nejbližšího sjezdu.

      0 0
    • petebike  

      68 kg nahej, foukam od 2,5 do 4 – jak kdy, jen na nich zavodim, prevazne ale 3 bary…

      0 0
      • krokus  

        Ty jo, nevim, jestli mi ta pumpička nějak špatně neukazovala:-) Při tlaku 2,6 už ty gumy byly fakt hodně tvrdý! Při tlaku 1,6 se dají slabě promáčknout – tak 1 cm? Ale fakt jsem s tim necvakl, a to jsem jel i celkem drsný terény…

        0 0
        • pepek  

          Změř to normálním manometrem na auto, tedy pokud nemáš ty pitomý galuskový ventilky. Ty pumpičky myslím často ukazují hausnumera

          0 0
          • krokus  

            Mám přesně ty pitomý galuskový ventilky:-) Foukám to ale přes redukci pumpou na autoventilky. Manometrem na auto to ale asi nezměřim…

            0 0
            • krokus  

              Možná mi to ale ukazovalo fakt kraviny, na 2,6 už to bylo tvrdý jako šutr. Třeba ale na šutrech jezdíte, nevim:-)

              0 0
      • Zerocool  

        máš v nich normálně duši nebo máš NO Tubes systém???

        0 0
    • mosquito  

      nemam tlakac ale hooodne natvrdo :) na silnici to pak solidne mete, v terenu to vyjimecne na chvili upustim nebo si uzivam „brusleni“ zadniho kola (vetsinou jezdim lesni cesty, hopsani po korenech moc rad nemam) – mam Nano jen vzadu

      0 0
    • marapara  

      73 kg foukám na 3,5 atm.

      0 0
    • Daf  

      Uz je to dyl co jsem na nich jezdil, ale fokal jsem predek myslim na 2 a zadek na 2.5 Baru. Je to kompromis mezi pohodlim a rizikem cvaknuti duse. Na sinici foukam na max co je povoleno.

      0 0
      • krokus  

        Zajímavý. Myslíš, že je lepší víc foukat zadní než přední? Kvůli tomu riziku cvaknutí (na zadním kole je větší váha, předpokládám) nebo proč?

        0 0
        • Smazaný účet  

          na zadni je vetsi vaha, tudiz se vic promackne. coz nasledne souvisi s moznosti procvaknout, ale taky s jizdnimi vlastnostmi. mekci lepe drzi, ale vic brzdi (na hladkem tvrdem podlozi). takze mekci predni se vyplati i kvuli stabilite (imho)

          btw. dle nanoraptoru soudim, ze jezdis spis tvrdy povrch – ja je zahodil po prvnim bahne za skrin a tam uz zustaly

          0 0
          • krokus  

            Když je mokro, tak zůstávám spíš na silnici. Ale nějaké to bahno se s tim projet dá, když jede člověk opatrněji. Je ovšem jasné, že to opravdu nejsou pláště do bahna. Předtím jsem měl WTB Weirwolf – na bahně skvělý, ale na suchu dost pomalý. Chtěl jsem vyzkoušet něco jinýho.

            0 0
    • Smazaný účet  

      73kg, foukam 2 vepredu, 2.5 vzadu. pri noTubes klidne i 1.5 & 2. bez notubes jsem 1.5 furt cvakal, ale prece jenom mam o 10kg vic

      0 0
      • Smazaný účet  

        taky nechapu lidi, co do tereneu nafoukaj 4bary. to uz ty plaste fakt zvoni. pak taky chapu, ze potrebuji na sterk celopero :P

        0 0
        • MlokCZ  

          Já foukám docela nízké tlaky a na štěrku se tedy full stejně rozhodně hodí :-) Dneska jsem byl na Cubíkovi s nižším zdvihem a přišlo mi to nějaký hrozně nepohodlný a přitom dnes žádný těžší terén, jen pár set metrů s většími kořeny, jinak pěkné lesní cesty.

          A teď i nějaké ty tlaky i když to není pro nanoraptory.

          NN/RR foukám na 30/35psi (tedy cca 2,1/2,5 baru) nebo někdy i jen na 25/30psi (1,75/2,1 baru). Objemově jsou asi nepatrně větší než nanoraptory, takže snesou o malý chloupeček menší tlak. Vážím 70kg.

          0 0
          • Polka  

            „asi nepatrně větší než nanoraptory“ – ale no tak…0,5cm sirky zas neni tak malo ;-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Já neměl ty nanoraptory změřený, tak jsem musel napsat něco neutrálního, co může znamenat v podstatě cokoliv :-)

              0 0
          • krokus  

            To mě těší, že nejsem sám, kdo fouká na trochu nižší tlaky:-) Myslíš, že ty vyšší tlaky se do terénu vozí jen kvůli cvaknutí (resp. proti němu), nebo že to je o něco rychlejší? S vyššími tlaky jsem lepší rychlostní průměry nezaznamenal (dokonce ani na silnici to není nijak výrazné), zato se citelně zhoršil komfort jízdy i chování kola, zejm. ve sjezdech. S těmi nižšími tlaky jsem ještě nikdy (za půl roku, co mám tyhle pláště) necvakl, občas se přitom podívám i do malinko těžšího terénu. Možná jsem ale jenom měl štěstí…

            0 0
            • Polka  

              Vyssi tlak je na asfalt. Da se v podstate rict, ze v terenu cim vetsi balon, tim mensi tlak a tim to lip jede.

              0 0
              • pepek  

                Ale uplně vážně to nemyslíš, že?

                0 0
                • Polka  

                  Myslim to smrtelne vazne ;-) Tak jak pise nize Mlok. Samozrejme je otazka co si predstavujes ty, pod pojmem teren, ale tvrda hlinena cesta to asi nebude, ze?

                  0 0
                  • pepek  

                    No Mlok to píše TROCHU jinak, že? I tvrdá hlína, nebo kamenitý podklad je terén. To tvoje tvrzení platí tak na blátě, trávě a měkké hlíně a jehličí. To by se pak muselo říct, že celý loňský rok prakticky nebyl terén, bo bylo furt sucho. :-)

                    0 0
                    • Polka  

                      Tak jinak. Jezdim na 35–40psu, kompromis mezi tim, aby to jelo jakstaks na asfatu, jelo a drzelo v terenu, abych se na tom nenatrasal jak kostlivec na plechove strese a abych nechytl defekt – tot me mladicke zkusenosti ;-)

                      0 0
                      • McBlacky  

                        to je minimum co foukám na závody. 35/40 – težší povrch, hodně sypkého, delší maraton. 40/45 – něco mezi :) 45/50 – krátký (do50km) kudly na suchu v lehkým nebo středním terénu

                        0 0
              • MlokCZ  

                Záleží na povrchu:

                • měkký povrch: menší tlak lépe jede
                • tvrdý povrch: větší tlak lépe jede
                0 0
            • MlokCZ  

              Ten tlak je pro rychlost nejvíc znát na asfaltu. Na tvrdém povrchu v terénu je také víc nahuštěný plášť rychlejší.

              Při malých rozdílech tlaku ten rozdíl v rychlosti je ale taky malý, takže proto se ti zdá fuk. Zkus ale na silnici nafoukat na maximální tlak, co plášť dovolí a to je rozdíl docela velký (ovšem už se s tím nebude dát jezdit v terénu).

              V terénu tedy foukají lidi více kvůli cvakání a pak na tvrdém povrchu i kvůli rychlosti na závodech.

              Já taky necvakám ani při tom nižším tlaku. Někteří tu jezdí určitě agresivněji a taky full trošku snižuje šanci na proražení (něco z energie nárazu pobere).

              0 0
    • Rychlej turista  

      Já do nich do terénu tlačím maličko víc, než ty, tak do těch 2. Ale mám asi o 10 kg víc. Při takovém tlaku po asfaltu ještě celkem jedou, ale v trénu jsou hodně pohodlné a dá se tak díky nim jezdit i v beskydech na pevné vidli. Cvaknul jsem jen na železné odvodňovací strouze, ale to byla má chyba, protože jsem špatně odhadl její šířku a na poslední chvíli jsem zvedl jen přední kolo a zadní to schytalo s plnou parádou.

      0 0
      • krokus  

        Jen do 2? Zrovna u tebe bych čekal, že všechno foukáš na max:-)

        0 0
        • raceman  

          už jsme ho převychovali :)

          0 0
          • Rychlej turista  

            Tomíku, co tady strašíš? Mazej ven, ať se dostaneš přede mně, protože já nemůžu sundat ten pošlý peadál. Teda to, co z něj zbylo :-D

            A že s tím tlakem nekecám, můžeš potvrdit, byls u toho :-)

            0 0
            • raceman  

              po vcerejsich intervalech na silnicce me v terenu ku*evsky bolely nohy, tak sem to po chvili otocil dom… radsi si spocnu… navic ted cely tyden na doporuceni repy budu jezdit na bajku, abych si zvyknul.

              0 0
        • Rychlej turista  

          Ono je tvrdý povrch a tvrdý povrch. Když to nekodrce, tak samo, že foukám hodně. Ale třeba v těch Beskydech bych na tvrdých gumách daleko nedojel. Buď by mně to dříve vyklepalo nebo bych se s nimi neudržel na cestě :-).

          0 0
          • krokus  

            A foukáš stejne tlaky na závody a na trénink (při stejném povrchu)?

            0 0
            • Rychlej turista  

              Na tom drncavém asi stejně a na tom hladším si na závod přitvrdím. Při tréninku mi pomalejší guma za to pohodlí stojí.

              0 0
        • Rychlej turista  

          Fakt je ten, že takový tlak si bez obav dovolím jen u Nanoraptoru, jinak pod 3 nejdu.

          0 0
    • Vegan  

      91kg – nanoraptor 29×2.1" a foukam v predu na 2.4 bar v zadu 2.8bar kdyz jsem foukal min kolo se v zatackach chovalo neklidne kdyz vic konfort z plastu nebyl tak dobry

      0 0
    • Zerocool  

      55kg – 2,0–2,4; 80kg – 2,8 – 3,2bar

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.