• huld4

    Cau mam MTB 26 2,4 a myslim, ze bych mel foukat cca 3,5baru zadni a 3 bary predni..je tak?

    Koupil jsem si ted pumpicku s tlakomerem (nakou levnou za 250) a ukazuje me to sotva 2,5baru a to me prijde, ze uz je kolo prefoukly..cim to muze byt? Nemeri dobre tyhle levny pumpy?

    • saddik  

      Je to tim, ze tri bary v gume 2,4 palce jsou naprostej nesmysl. Pokud nemas pres 100 kg, je horni hranice rozumneho tlaku tak 25/30 psi p/z, tedy 1,7/2,0 bar.

      • saddik  

        Mysleno bez dusi, s dusema se da oduvodnit i o trochu vic, ale i tech 25/30 by melo jit s dusema v klidu jezdit.

        • huld4  

          tak proc to na ty plaste pisou ?..mam tam 3–3,5baru

          • kubad  

            Pisou minimální a maximální tlak

            • huld4  

              no prave..tak to nejak nesedei ne ? :)

              • Kouba_2005  

                To je rozsah tlaku, ve kterém by ses měl pohybovat a ne že to budeš foukat na max. co je na plášti.

                • huld4  

                  to jo, ale kdyz tam je 3–3,5 a vy riakte ze mam foukat 2 –2,2 nebo neco kolem..tak to se do toho rozsahu moc netrefuji :)

                  • Azmir  

                    CO jezdíš proboha za pláště, že tam máš 3–3.5 ? Koukal si se dobře?

                  • Mr.Pavka  

                    Řešíš hovadiny. Prostě aby to v terénu sedělo a nedrncalo a naopak na silnici to dostatečně mastilo.

                    Máčknu prstama a vim. Tlak řešim možná jen coby maximální abych ho nepřefouknul.

                    • huld4  

                      jo vsak ja vim…snad nejsem idiot a umim nafouknout kolo, ale proste me to zajima..

                      • saddik  

                        http://cdn2.sulitstatic.com/…74d9712c.jpg

                        Tady je videt, ze je tam napsano max 3,5 bar, coz je maximalni tlak, na ktery je plast konstruovany. Je to neco jako upozorneni, abys nedaval kocku do mikrovlnky, o tom, ze by se na tento tlak melo jezdit, to vubec nic nerika. Dost lidi si to ale neuvedomuje a busi to na max, kdy pak plast mimo asfalt vubec nefunguje.

                        Pokud nejsi tezkej, na tom kole neskaces nebo nejezdis ostre sjezdy pres velke kameny, kde bys cvakal, tak pri te velke sirce neni treba jit pres dva bary ani s dusema.

                        Nekam kousek pod maximalni tlak plaste foukam jen kdyz chci plast usadit na rafku, pro beznou jizdu se vetsinou pohybuju nekde okolo polovicni hodnoty.

                        • huld4  

                          jo tak moje chyba nevim proc jsem si myslel, tam je to rozmezi…ted uz je vse jasny :)

                    • huld4  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      • Georrge  

        85kg, 2,4" gumy bez duse a na pohodu jezdim 1,6 / 1,8

        3 atm jsou nesmysl, to se vozi tak v trekingovych uzovkach

    • Ondry  

      Mám 80kg a foukám 2,0/2,2atm na duších pláště 2,3

      důležitá poznámka neumím jezdit

    • huld4  

      jj taky mam duse…ale pak nechapu ty spec. na tom plasti…a myslim,ze me to rikal aji tn co me ho prodaval..a nebo rikal 2 a 2,5 hmmmm tezko rict ted :)

    • Mr.Pavka  

      Tak akorát.

    • SharkPool2  

      Já mám 95kg, a jak jsem to měl pod 3 tak už jsem dofukoval. 3/3,5 mi přišlo vždy akorát. Pravda, u mě byla i na MTB z 80% v kurzu silnice, tak jsem chtěl upalovat co to šlo. Dneska už jezdím na silničním biku a tam foukám ještě víc. :-)

    • mikš  

      já foukám jen na psi,bary tlačí jen barysti a barBařy :)

      • Georrge  

        já psy ani psi nemám rád, zato takové posezení u baru a dívat se na báry, to špatné není :)

    • pee.tr  

      Na 26" HT a 2,0" pláště s dušema foukám na 2,0/2,2 baru. Je fakt, že už i s 3,0 baru jsem odjel několik závodů, ale pak záleží na terénu a zřejmě i kolech, vidlici a rámu. Někdy se to dá, ale spíš je to moc. Když fouknu teď hodně, aby to jelo tak asi 2,2 vepředu a 2,5 vzadu. Mám 73kg.

      • Breakpain  

        2,2 / 2,5 jezdím já při 95 kg :D aby to jelo :D … jinak používám cca 2 / 2,2 až 1,8 / 2 (ale to jen v technickém terénu … svátečně)

        Na silnici to rvu na 9, páč víc tam nenašťouchám, aby nerupnul ráfek … kdybych mohl, dal bych 9,5 / 10 :-) …

        • Člověk a jeho svět  

          Nový ráfek + galusky a budou tě od pumpování bolet ruce :)

          • Breakpain  

            N6vá kola jsem pořídil minulou sezónu … je mi líto, galusky nebudou :D … navíc kdo by se s tím lepil ;) … Nato kolik najezdím si to nezasloužím :D

            • JakeF  

              S Tufo páskou je to otázka pár minut… Ale taky si myslím, že se bez galusek dá v pohodě žít :).

              • nooski  

                Bez gald se dá žít, ale na silnici je to poloviční život ;-)

        • karliner  

          K čemu by bylo 10 atmosfér na žiletce?

          • Breakpain  

            Nezkoušel jsem, tak neprozradím … pocitově jsem měl cítil, že při 8 Barech to je nic moc. Při 9 jsem měl pocit, že se to zlepšilo, tak jsem si říkal, že bych ještě přidal .. ale nelze, jsem na limitu ;).

            Jinak nemám žiletkářskou váhu, ale oblečený tak 100 kg ;) … A co jsem to házel do prográmku od Vittorie, tak mi to myslím taky hodilo numero kolem 9,5.

    • Biker jak Pes  

      Jakožto zarytý silničář tam rvu, co se tam vejde. Pak jsem po skoro třech letech jel bikový závod, známý biker mi to upustil na polovinu a celou dobu jsem kontroloval, jestli nemám defekt. Strašný sport tohleto. :D

    • hanness  

      Znam dokonale,neomylne bikery z Bilovce (okr.N.J.)z Ko­losportu,kteri mne vzdy radili-foukej na mtb vzdy pres 3b a na zavody 4b,lepe to pojede… :D :D no coment… ja foukam uz nejaky patek 1.8 max 2b.Plast Conti MK 2,2,pri vaze 70kg a pro me super jizdni vlastnosti.

      • zbartos  

        Na mých cca 85 kg (i s oblečením) foukám 26×2,1 s duší už 24 let 3–4 bary. Kdybych tam měl míň, tak budu pořád zastavovat a kontrolovat kde mám defekt. Nehledě na to, že bych zřejmě jezdil ještě pomaleji, než teď…

        • Georrge  

          nejezdil bys pomaleji, ale rychleji, protoze by ti to lip drzelo a tolik by to nedrncalo… mene nahusteny plast nejede hur (pokud se to neprezene, ta hranice je nekde kolem 1 az 1,5 baru).

          • saddik  

            +1

            Jen ale nutno podotknout, že s dušema na 2,1" nejsou 3 bary (43.5 psi) úplný nesmysl. Když jsem tento rozměr s dušema vozil, už někde mezi 35–40 psi jsem cvakal zadek, tak jsem zhruba okolo těch 3 barů foukat musel taky a dost mě to štvalo, jak to bylo tvrdý. A právě kvůli tomu, abych mohl jezdit nižší tlaky, jsem přešel na bezduše a 2.25", kde konečně mohu foukat tlak, který mi vyhovuje, tedy něco pod 30 psi vepředu a něco nad 30 psi vzadu.

            Pro jistotu ale připomínám, že zakladatel má 2,4" balony.

            • Georrge  

              tak jistě, tlak je adekvátní váze, typu kola, rozměru, stylu jízdy… takže týpek co bude mít 120kg, bude jezdit na HT přes ostré hrany a bude mít 2,1" gumu bude potřebovat tlak možná i přes 3 atm, bude se tedy blížit maximálnímu povolenému tlaku. Proto je potřeba uvědomit si co jezdím, jak jezdím, kolik vážím atd…

          • pee.tr  

            Přesně tak, letos jsem po jednom defektu při závodu málo dofoukl a samotného mě překvapila rychlost stíhací jízdy. Druhou věcí je, že jsem to pak před cílem cvaknul… :-)

        • jIrI___  

          Na kamení a kořenech to při těch 4 barech musí skvěle sedět :)

          • AleZ80  

            S takhle nafuněnými plášti to tak frčí, že přes ty kameny přeletíš aniž by ti to stačilo uklouznout.

          • zbartos  

            Moc to nesedí, to máš tedy pravdu. Mokré kořeny či vápencové skály v příčném sklonu to je moje noční můra. Ale do takové špatné souhry jízdních podmínek se odstávám málokdy, takže mne to moc netrápí.

        • pepek  

          No a kde s tím jezdíš? Dávaš s tím i všechno v terénu, namátkou zde např: křížovou cestu, babí lom? Pokud ano, tak smekám před trvanlivostí tvých zad.

          • Biker jak Pes  

            Křížová cesta u Králíků na Kopeček?

          • zbartos  

            Samozřejmě nevyhledávám schválně kamenité a „kořenové“ pasáže toho typu, na které se ptáš, ale vzhledem k tomu, že na jakékoliv vyjížďce v okolí Brna budu takové úseky stejně tvořit tak do 5% její délky, nemám pocit, že bych měl tlak v pneu ubrat.

            Navíc přesnost měření tlaku v pumpě považuji za velmi špatnou, takže 4 bary mohou být ve skutečnosti 3,5 atd., takže mám vlastně správný tlak…

            Křížovku jsem sjel celou asi 2 x v životě v době, kdy ještě nebyla tak rozbitá (tedy cca do roku 2000). Pokud Babím lomem myslíš ten „kořenový“ kus cestičky v horní části modré značky do Podlesí, tak tam jsem to ještě nikdy nesjel…

            Záda jsou zatím v pořádku asi hlavně díky tomu, že jsem nikdy v životě nejel na pevném AL rámu…

        • MichaelSimek  

          kontroloval bys tlak mozna nejakou dobu, ale pak si zvyknes a uz se nikdy na 4atm nevratis, ale holt staryho psa novym kouskum nenaucis :)

          • zbartos  

            Proč v tom hledáš souvislost se stářím ? Copak se v roce 1990 nevědělo, že se s 2 barama jezdí rychleji a přitom ještě nehrozí nebezpečí cvakutí duše ?

            Je fakt, že já jsem něco takového zaznamenal až tady na B-F (cca po roce 2005) v diskusích Mloka, ale bohužel do roku cca 2012 jsem neměl na pumpě manometr, takže jsem foukal tak, abych prsty plášť nezmáčkl. A to mi teď s manometrem ukazuje hodnotu kolem 3–4 barů…

            Nikdy jsem si neměřil, za kolik ujedu určitý úsek s tlakem např. 4 bary a 2 bary, ale když mám pomalý defekt, tak to zpomalení při nižším taku vnímám velice silně. Nevěřím proto, že nižší tlak nezpůsobí nižší rychlost jízdy.

            BTW Měřil jste si někdo vliv tlaku v duši na rychlost projetí nějakého stejného úseku v terénu a totéž na silnici ?

            • MichaelSimek  

              to prislovi nema az tak souvislost se starim, jako stim jak dlouho tu urcitou vec delas…rikas ze to stejne vozis 25 let, pak je sance ze to zmenis dost mala

              v 1990 se jezdili 1.8 plaste na jednostenejch rafkach a jinym stylem atd atd…

              ja jsem si obdobi 4atm prosel taky, nastesti jsem zkusil min a min a ted kdyz mam vic jak 2 tak si pripadam jak na silnicce v terenu

              rychlost 4 vs 2 atm zavisi hodne od plaste, ale vetsina „modernich“ mtb plastu je stavena tak aby byla nejrychlejsi nekde koem tech 2 pokud se nepletu…kdyz to nafoukas vic tak uz min treni nema, pze jedes po stejnych figurach

              ja zadnou zmenu rychlosti mezi 1.8 a 2.5 nezaznamenam, ale rozdil v pohodli a trakci je obrovksej

              kazdpaodne je to opravdu jenom zvyk zezacatku, pak ti prijde nizsi tlak uplne normalni a nebudes koukat na to jestli mas defekt nebo ne, maximalne v nejakych asfaltovych 20%+ stoupanich kde se ti na zadek presune vaha celyho kola a zvejkne se to trosku vic nez v normalnich situacich

              • zbartos  

                OK, zkusím si udělat test na stejném úseku…

              • akula  

                Další věc je, že tehdejší plášť měl svými vlastnostmi blíž k hadici od pračky, než k tomu dnešnímu plášti. Když se ta úžovka upustila tak, že se začala deformovat, tak to prostě nejelo…

            • MlokCZ  

              V roce 1990 a ještě nějakých dalších pár let jsem na biku pral do plášťů také vysoké tlaky.

              Jezdily se užší pláště a aspoň já tenkrát daleko méně terénu, ale i tak klidně přiznám, že i přes tyto dva faktory jsem to tenkrát přefukoval a chování kola bylo pěkně na h…o.

              A také k ještě nižším tlakům hodně přispělo ježdění bez duší. Bez duší to na asfaltu a jiném tvrdém povrchu jede ještě celkem slušně na o dost nižším tlaku než při použití duší.

              Odjel jsem např. z 95% asfaltovou Sardinii na 30/35psi na 2,25" snake skin RaR a neměl jsem ani trochu potřebu už přifukovat (trochu už jsem přifouknuto měl, když není tolik asfaltu tak foukám maximálně 25/30psi nebo někdy ještě malinko méně) ani když bylo tolik asfaltu.

              A co můžu říct za poslední dva roky dle 3 defektů, kdy jsem 2× jel pár km na 15psi na zadním kole (pak se to chytlo a už udržel tmel dofouknutí) a jednou dojížděl na 15psi posledních 10km když se to nechtělo na vyšším tlaku chytit vůbec (ve všech případech to už byl stálý tlak, který tmel udržel, při větším nafoukání to neudržel).

              A až v tomto případě to hodnotím opravdu znatelně pomalejší na tvrdém povrchu. A už to plavalo opravdu nepříjemně (také to bylo jen na 19mm ráfkách).

      • nitraq  

        Systém s duší nepustí jezdce na nižší hodnotu než nějaké 2,2 bary, tady už hrozí velké riziko kvůli „cvaknutí“ duše. …asi bych se měl bát vůbec jezdit.

        • KIRBY  

          Na kolik foukat plášť https://www.kolokram.cz/…7124839.html?… mám 93 Kg a kolo 13Kg . Tabulku jsem našel je do šíře 37 mm díky .

          • plzakj  

            Zacal bych zkouset na 2.5–3. Na asfalt vic, do blata min :-) … Vazim stejne a mam lehci kolo :P

            • KIRBY  

              Díky zkusil jsem do předu 2.2 a zadek 3 tak snad to bude Ok .

              • plzakj  

                Ten predek bych dal vic. Ja kdyz jdu ze sedla, tak by se to zvejkalo. Jezdim 3bary na 37c plastich, ale zatim jsem s tim v blate nejel. Mam to kolo kratce. 2.2 vozimna fullu s 2.25 plastema :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.