Bezdušáky - správné nasazení?

21 nepřečtených
  • JakubCh

    Minulý týden jsem zprovozňoval nová kola a pláště.

    Ráfky: Remerx Hurry (21mm), pláště Rubena Scylla a Kratos 2.25 3v1.

    Snažil jsem se o nahození bezdušáků: kamarád, co mi sehnal levně ty pláště mi dal i tu Rubena sadu. Dal mi ale jen ventilky, lepící průhlednou pásku a tmel. Gumové pásky ne, sám je nepoužívá prý už X let, používá jen tu lepící a na ni nalepí klidně obyč ráfkovou vložku. Nekecá, vím, že to tak dlouho bez problémů provozuje.

    Ok, nalepil jsem pásku, do toho obyč ráfkovou vložku, nasadil ventilky. Pracně nasadím plášť na ráfek (šlo to hodně blbě). No a světe div se, obyčejnou dílenskou Lídl pumpou jsem nafoukal obě kola. Jak jsem foukal, trošku to lupalo, počítám, že to bylo sedání patek pláště. Pak jsem vypustil, nalil tmel (nevím, co mi to v lahvičce dal, šedé, celkem to pění, zeptám se, Rubena to ale není). No, přední kolo drží od neděle parádně tlak, vše je ok. Potíž je se zadním kolem. Během nahazování kol mi prdla hadička na Lídl pumpě a na další nemám manometr, nevím tak, na kolik foukám. Musím koupit digitální. Nabuřil jsem zadní kolo tak, že bylo jak šutr tvrdé, komplet procedura s tmelem, vše. Pak jsem nastavil baj voko tlak, jaký bych chtěl vozit a vyjel jsem. Jenže – kolo odporně plavalo (asi malý tlak, mám 95 kg…) a mezi ráfkem a pláštěm uchcával tmel. Dofukoval jsem, až kolo neplavalo, projel 15km. Večer jsem kolo nafoukal zase hodně na tvrdo a nechal přes noc. Druhý den odpoledne bylo měkké. Zase celá procedura, dofoukání, projetí… Zase to uchcávalo bokem mezi pláštěm a ráfkem a plavalo. Ale jen zpočátku, pak jsem přifoukal a už ne. Ale přes noc zase prázdné (tedy čistě přes noc ne, trvalo to déle ale to je fuk). No, dnes jsem kolo zase nafoukal na max, co jsme si troufnul, pak vypustil, dolil trošku tmel, nafoukal na tlak, jaký mi sedí, projel hned asi 3km. Zase to trochu plavalo, trošku jsme přifoukal a sedlo to akorát, neteklo, neplavalo. Ok, k večeru jsem se šel projet, 25km. Zpočátku vše ok, nic neteče, neplave (tlak jsem dal možná krapet vyšší, budu postupně korigovat). Pak jsem ale po polovině cesty jel loukou do prudkého kopce, zabral tak nějak „bokem“ v náklonu a najednou zvuk, jako když uniká vzduch. Prostě se pneu ufoukla a vyteklo trošku mlíka. A zase to plavalo, tak jsem dofouknul a dojel domů. Doma jsem kolo nafoukal, co jsme si troufnul a hodil do sklepa, zítra na něj kouknu.

    Kde ale může být chyba? Kdyby to utíkalo třeba kolem špic, chápu. Blbě nalepená páska atd. Jenže takhle? Řekl bych, že nejsou zaskočené patky, ale nafoukné to bylo „moc“. Už se bojím přidat, aby nerupl plášť, může se to stát? Kde může být chyba, co udělat? Celé to rozdělat a nahodit znovu? Nebo to je tím, že jsme měl pneu na svou váhu podhuštěno a udělalo to proto? Ale co tu čtu, to by se snad nemělo stávat, ne? Chybí mi manometr, vím, a napravím…

    0 0
    • Smazaný účet  

      Tu gumu na zadnim kole neznam, ale je docela mozne, ze ma nejak blbe patky a porste po zaskoceni nedrzi pevne…

      na digitalni budik se vyprdni, rucickovy staci…

      Proste ne kazda guma si rozumi s kazdym rafkem…

      0 0
      • blaf  

        muze pomoct dat do rafku vrstvu pasky navic, zmensi se tim hloubka rafku a plast nebude slezat z patek

        0 0
      • JakubCh  

        Do pr… :/ Zadní mám tu Rubenu Scylla, obecně ji chválí. No pokud by byla jen vadná, kámoše mi to vymění. Nemohl jsme ji nějak pomordovat při nasazování? Šlo to blbě, ale montpáky stačily…

        Ručičkový manometr – rád bych, doma jich starých je… Ale jak to použít s galuskovým ventilkem?

        0 0
        • Breakpain  

          Ano, i to lze (zmrsit patku montpakou). Delam to ruco a zatim musim zatukat, montpaky jsem pouzit nemusel.

          0 0
          • JakubCh  

            No tak ručně bys to v tomhle případě nenasadil určitě :D

            Doufám, že jsem patku nedoničil. Je to celé divné…

            0 0
            • blaf  

              nejak si nedokazu predstavit co bys s tim musel delat, abys znicil patku

              0 0
        • Mr.Dan  

          To taky řeším s tím manometrem. Redukce z moto na galuskový ventilek je moc dlouhá a trn galuskoventilku na manometr nedošáhne. Zkoušel jsem tu redukci zkrátit pilkou na železo (někdo to tu takhle radil), ale nešlo to, moc tvrdej matroš. Tak sháním kratší verzi téhle redukce, ale zatím marně…:(

          0 0
          • JakubCh  

            No asi jediné spolehlivé řešení je koupit spešl manometr na galusky fakt.

            0 0
        • MirosPikos  

          Blbost, normálně vzít tu redukci a postupně jí pilníkem zkracovat. Já mám nějakou mosaznou nebo co a šlo to jako po másle. Akorát když jí člověk nandavá na galuskovej, tak trochu vzduchu vždy upustí, jak štrejchne o-kroužek v redukci galuskový ventilek.

          Pro pohodlnost by to chtělo nějakej vhodnej měřák samozřejmě. Ale není to nutnost.

          0 0
          • Mr.Dan  

            Asi tupá pilka. Zkusím ten pilník, díky! Bál jsem se, že to zkurvím, a druhou náhradní jsem k dispozici neměl, tak jsem toho nechal…

            0 0
    • roman 3D  

      nahodit duše a budeš mít svatej klid

      0 0
      • Rychlej turista  

        Nasadit duše, pevnou vidli a véčka a můžeme B-F zavřít, bo by nebylo co řešit :-D

        0 0
        • Smazaný účet  

          jeste bych obul kilove rubena gumy…

          0 0
          • JakubCh  

            Po pravdě, teď jsem viděl karbon 29, rám Čína, lehounká, s pevnou vidlí, brzdy mechanické kotouče (a to jen proto, že podle majitele sehnat slušné 29 ráfky na véčka je problém, já 29 nesleduji, tak nevím…). A jako, proč ne, v jednoduchosti je krása. Ale byly tam bezdušáky :D

            0 0
    • Lulanecek  

      Problém bude v kontaktu patka vs ráfek. Manometr na bezdušáky není podmínka nutná, zatímco kvalitní usazení patky v ráfku ano. To jednoduše zkontroluješ podle rysky u patky pláště. Bude-li to přes patky ucházet i pokud to sedí správně, tak bych zkusil použít tmel, o kterém víš, co je to zač. Pak už jedině, že máš zmršený plášť, či patku. Tyhle pláště mám vyzkoušené na několika non-TLR ráfcích…

      0 0
    • JakubCh  

      Dekuji vsem. Jak se vratim domu, kouknu, co to udelalo pres noc. Podivam se i na tu znacku na plasti. Co se tyce poskozeni montpakama, nic extra jsem nedelal, proste jen plast klasicky rval na rafek, zacatek sel rukou ale posledni cast co chybela uz jedine montpakou a dost silou… Co se redukce tyce, jakou si mam tedy koupit a jak uriznout, Miros nemohl bysmitu hodit fotku?

      0 0
      • JakubCh  

        Tak jsme se byl podívat na kolo. Za 24h se tlak nepohnul, jak jsme ho včera nechal, tak zůstalo, tj brutálně přefoukané. Takže na vysoký tlak to drží. Tak jsem to jen upustil na odhadem pro mě přijatelný tlak a počkám do zítřka, co to udělá. Jestli to bude držet nebo to nízký tlak zase neudrží :D Nemusím s kolem nic dělat, když jen upouštím tlak, že?

        0 0
        • JakubCh  

          Díky, pokud tedy vidím a chápu správně, mám uříznout/upilovat tu část, která se šroubuje do manometru, jo?

          0 0
          • MirosPikos  

            Nevím jestli šroubuje, já měřák jen přikládám. Upiloval jsem to tak, aby byl schopen máčknout na ventilek.

            Takže ano, je to ta část na kterou se přikládá nebo šroubuje měřák.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.