Může se kolu něco stát, když bude celé pod vodou?

86 nepřečtených
  • Koster

    Zdravím,

    s kamarády se pravidelně účastním letního výletu, kdy naše trasa vede přes spoustu brodů a jejíž některé úseky vedou přímo korytem potoka, místy i třeba metr hlubokého.

    Všichni mají vyloženě stará kola, kde většinou žádnou údržbu neřeší, já jsem si nicméně nedávno pořídil nové (qayron spyro mkii 3) a zajímá mě, zda takový výlet může kolu ublížit.

    Díky za odpověď.

    0 0
    • gersa  

      Každý výlet může kolu ublížit. Kolo se nikam nevozí, je to v současné době dráhá záležitost. Musíš ho nechat doma v obýváku, ať se ti nikde venku nepodře

      A teď vážně, pokud na něm nejsou elektrické součástky a všude je správně namazáno, tak se mu v podstatě nemá co stát. Může to odnést computer, světla.....

      2 1
      • tsunami  

        Kolo není ponorka – minimálně ložiska ti poděkují…

        2 1
        • mais  

          presne twk udelat to jde, ale pak to chce velkej servis, loziska, lanka, pohyblive dily

          2 1
        • Georrge  

          O zapouzdřené ložiska bych se nebál. Bowdeny to podle mě taky přežijou, zvlášť pokud jsou použitá nerez lanka.

          Já v tom moc problém nevidím, ostatně to bychom pak ani nemohli kola mýt nebo jezdit v dešti / mokru. Jediné co, tak bych zkontroloval že se nedostává voda do rámu a pokud dostává, tak že všechna vyteče (nezůstane plavat střed).

          0 2
          • abel  

            no já teda rozdíl mezi deštěm a skoro metr hlubokým brodem vidím:-)

            5 0
          • mais  

            To už si myslelo lidí, že to zapouzdřená ložiska dají a ono nedala – protože taky je zapouzdřené ložisko a zapouzdřené ložisko a další věc, je zásadní, jaké mazivo je použito – a ono popravdě, většina maziv, která jsou lépe (a nikoliv absolutně) voděodolná nejsou svými dalšími vlastnostmi příliš pro cyklisty zajímavá (čti velký odpor)

            3 1
            • Smazaný účet  

              V prumyslech mam natlacenou voduodpudivou vazelïnu tak ze se pod stirakama tlaci ven.

              Ale tezko voda dovnitr.

              O tom co si vyzerou loziska v rolbe tak proti tomu jsou loziska na kole jako v bavlce.

              0 0
              • mais  

                myslet si to muzes… realita je takova, ze kazde lozisko ma sve limity a vyzaduje udrzbu… presne to, co popisujes, kdyz jsem opravoval vic motorky byla kazdorocni prace na kroskach a endurech bahno, zaplaveni a myti wapkou je smrtici kombinace

                2 2
                • Georrge  

                  Hele všechno je to jen o tom, jak často to bude dělat. Jestli bude jezdit celou sezonu pod vodou, tak ano, po jedné sezoně ty ložiska budou na výměnu. Jestli si dá za léto jeden výlet, kde většina brodů bude sotva po pedály a pár metrů ujede v té hloubce 1m, tak si nemyslím že by se to na životnosti ložisek nějak dramaticky podepsalo. Víc tomu dávají lidi zabrat tou vapkou.

                  1 0
                  • Tencovozikmin  

                    Vidím to stejně,žádné dráma.

                    0 0
                  • kubad  

                    Odepsal sem ložiska ve středu a v předním kole za jeden fest prochcaný a blátivý Znovin.

                    Lanka bovdeny na výměnu. Řetěz KO , ale ten byl před závodem tak v polovině.

                    S vodou a pískem je to složité. Kamosovy servis kola po prochcaném Drtiči byl taky výživný.

                    0 0
                    • abel  

                      lonskej král šumavy byla taky dobrá poprava komponentů

                      0 0
                  • mais  

                    brody po pedaly snad nejsou tema ne

                    0 0
              • pepek  

                V rolbě budou asi gufera. Krytování ložiska nenahrazuje gufero, nechrání proti tlaku.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Normalni kryti loziska, zadny pridavny gufera.

                  Mluvim o vodou nejohrozenejsich loziskach v suportu kde ty loziska musi makat priblizne 90 hodin a mazani maznici jednou za mesic.

                  0 0
                  • pepek  

                    A jsou půl metru pod vodou? Tazatel nemá na kole maznice. (A kdyby měl, stejně by nemazal)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Pokud je prumyslovy lozisko nacpany voduodpudivou vazelinou tak vydrzi hodne.

                      Pri otackach 0,0nic se ani neprehrejva.

                      0 1
            • Barak  

              Snad s tím kolem nebude zakladatel brodit Dunaj…

              0 0
              • Kurt  

                „když bude celé pod vodou“ – no Sázava to nebude…

                0 0
      • Vilém  

        Dobrovolne ponorit shimanao konusove naboje?

        0 0
        • Alojs01  

          Nahodou ty stary s gumovyma krytkama (tusim ze byly oznacovany jako paralax) byly nesmrtelny. Nekolikrat jsem rozebiral kola od lidi, co s tim jezdili u more. Retez, draty, lanka zoxidovany, ale na konusech cista vazelina.

          Jak jsou na tom soucasne naboje netusim…

          1 0
          • pepek  

            Ale na ořechu byl jen plstěný kroužek-a ten vodu pustil dovnitř.

            0 0
          • Vilém  

            Obzvlast orech je „vyborne“ zatesneny a muze to byt treba XTR a neni to co platne.

            Ono je taky neco jinyho jezdit nekde po plazi (coz je teda silenost, kterou jsem provedl jednou a naposled) a potopit kolo metr pod vodu, jak tvrdi tazatel.

            0 0
    • Japhy  

      Postrádám smysl, projet brod do hloubky maximálně tak po střed a náby nemůže modernímu kolu se zapouzdřenými ložisky ublížit. Ale projíždět se korytem sem tam s výtrusníkem ve vodě, to mi jaksi už smysl nedává. Stejně bych po takové akci zkouknul a máznul vše výše uvedené. A to je tak zbytečná práce, že bych radši bafnul bajk a přenesl ho přes potok na hrbu.

      0 0
    • Jason Voorhees  

      … může Ti ho ukradnout nějakej Unterwasserman!

      2 0
    • Jáchym 1  

      Bílý potok?

      0 0
      • Koster  

        Ano.

        0 0
        • Gwaihir  

          Jel jsem údolím Bílého potoka letos 2×. Žádný brod neměl hloubku 1 metr :(

          0 0
          • Jáchym 1  

            Ono záleží jak pršelo.

            Jel jsem potok několikrát a rozdíly byly markantní.

            1.Když měl synek cca.15let,naplá­noval jsem,,Bílý potok,,Ještě jsem pro jistotu v den výletu volal spolupracovní­kovi,který bydlí v Bítýšce přímo u potoka-jaký je stav.Prý v klidu,to bude pohoda.Prd,voda valila jak v Amazonce.Jet se nedalo nic,vše jsme nosili,proud nám vyzouval tretry.V jednom úseku tekla voda i po cestě mezi dvěma brody.To nebyl potok,ale řeka.

            2.období dlouhodobého sucha- některé brody jsem si dal tam a zpět,aby mě to alespoň trochu ošplouchlo lýtka.

            0 0
            • Gwaihir  

              Tak já měl kliku na nízký stav vody.

              0 0
            • obda  

              Jel jsem teďka dvě neděle po sobě (jednou půlku, jednou celej), a bylo to tak akorát na komplet namočení treter. Stav je tak nějak normální, v posledních týdnech něco zapršelo.

              0 0
              • obda  

                Jo, a úplně jsem zapomněl – všechno se dá teď přenést, lávky jsou opravené. Loni mne vypekla lávka u Pánovského mlýna, která byla ve stavu jedno hodně nakloněné prkno bez zábradlí – s kolem nedatelné :D

                0 0
        • Na-kochacku  

          1m hluboke vody na brodu Bileho potoka? To jsem tam za 20 let jezdeni jeste nevidel.

          0 0
        • o.unca  

          Zprávy z dneška: vody málo, vše průjezdné, max smočení bot.

          0 0
          • Jáchym 1  

            Jo,teď je to v dobrý.

            Jel jsem v ne.jen z Javůrku na Šmelc a ku Brnu.Líný tok :-)

            0 0
    • Smazaný účet  

      Mě by zajímalo, jak se jede na kole metr pod vodou? :-O

      0 0
    • mech1  

      Může zrezivět nebo zkorodovat :-)

      0 0
    • Wilderness  

      No třeba zrovna ten Qayron má náboje Shimana MT400, a ty mají normální kuličky ve vazelíně… a u těch už se mi na minulém kole stalo, po průjezdu řekou (cca 40–50 cm hloubka, 10 metrů? viz foto), že se tam udělal nějaký šlem, a koly po týdnu stání nešlo skoro vůbec otáčet. Rozebrat, komplet vyčistit kuličky a znova namazat.

      Na bráchově kole to udělalo něco podobnýho, dokonce to vedlo k tomu, že při další vyjížďce se mu přední kolo místo v ložiscích začalo otáčet s celou osou (rychloupínák). Než zastavil a podíval se, co to je za zvuky, tak ta osa z vidlice vybrousila asi 1–1,2 mm materiálu na každé straně v místě uchycení. Tak nové kuličky, kónusy (byly vybroušený fest, asi už i z dřívějška), znova namazat, a vydřené místa jsme vyskládali 0,2 mm distančníma podložkama (cca 5–6 ks na každé straně), ale ta vidlice už nebyla jako předtím, při jízdě v náklonu výrazně cinkal kotouč apod.

      Ale nutno tedy dodat, že na třetím kole (zánovní, první nebo druhá vyjížďka, s rychloupínáky, nezapouzdřená kuličková ložiska) to neudělalo nic a jezdí doteď. Čtvrté kolo si majitelka zodpovědně vzala na ramena a zpětně musím konstatovat, že to byla nejrozumnější varianta. :D Osobně po téhle zkušenosti beru kolo na ramena, projíždím jen tam, kde vím, že nezatopím náboje a střed.

      2 0
    • Vilém  

      Dost blbej napad.

      0 0
    • -b-n-x-  

      Ne

      0 0
    • osobne  

      Já nevyjíždím, když prší a na kolo mi voda vůbec nesmí. Představa, že bych měl projet metrovou hloubkou, je pro mě nemyslitelná.

      1 0
      • jIrI___  

        +1, mám to podobně. Nejsem tak bohatý, abych si dobrovolně ničil materiál podobnými nesmyslnými klukovinami.

        0 0
        • TK75  

          Hrátky v kanalizaci?Ach, vy muži, někdy jste jako rozverní školáci

          1 0
      • Edwin  

        A to já miluju bahno. 2 týdny tropický vedra a stejně přijedu od bláta :) a jak vidím průjezdnej potok, hned ho vemu. Dnes jsem taky jeden dal. Vždyť přeci kolo máš pro zábavu a ne na okrasu, ne?

        1 0
        • TK75  

          Já to věděl, že nakonec se tu budem předhánět kdo víc drtí dna potoků :-D

          Ještě by to chtělo fotky, kdo víc zprasil bahnem kolo…

          1 0
          • Edwin  

            To rozhodně nehodlám, jen říkám, že mě to baví a proto to kolo mám.

            0 0
        • -b-n-x-  

          Přesně. V českých podmínkách je bláto na kole i na těle známka kvalitního mtb!

          :-)

          0 1
    • Smazaný účet  

      Kde je problém?

      https://youtu.be/b30MGXC2-LM?… :)

      Musíš ty kola ale fasovat ;)

      0 0
    • cibi  

      pokud ještě ten samý den vyměníš vazelínu v nábojích a hlavovém+ středovém složení

      • prostříkáš řazení + bowdeny+ šaltr (tam teda i přemazat kladky) tak to bude ok.

      Brzdy (kotoučovky) nemám – nevím.

      Pokud to necháš na další den, připrav si sady ložisek / kuliček.

      Pokud do ložisek (typicky náboje) naplaví voda písek, bude to na kuličky stejně.

      (pokud jsou kuličky obroušené – matné, jsou na výměnu)

      0 0
      • novas752  

        To hodně záleží čim je to kolo osazené a jak je postavené/udržo­vané. Když je to kvalitní tak nějaký průjezd hlubokou vodou ničemu nevadí a žádné „hned to celý rozeber“ neni potřeba. Když je to levnej šunt tak ano.

        1 0
    • Gwaihir  

      Já brody občas jezdím. Vždy použiji : https://www.bikepart.cz/…tect--500ml/?…

      A zatím dobrý.

      Kolo není z cukru, ale jestli máš strach, zůstaň doma. 

      0 0
      • Vilém  

        Jezdis brody s celym kolem pod vodou? Napred to zkus a pak poreferuj jak je to s tim cukrem.

        0 0
        • TK75  

          To není důležité…teď jde jen o to, kdo je větší borec, dává brody a drtí dna potoků :-)

          0 0
          • Gwaihir  

            Větší borec nejsem a nedrtím dna potoků :D Ale kolo už jsem namočené měl :)

            0 0
        • Gwaihir  

          A chceš říct, že když kolo celé projede vodou, tak je automaticky v háji? Autor taky asi nebude ve vodě celý den. Každopádně je nutné se o kolo postarat.

          Ale pokud máš jinou zkušenost, tak by si měl autor příspěvku pořídit staré kolo na ten výlet? Beztak pojede. Jde o to asi jen minimalizovat ško­dy.

          0 0
          • Vilém  

            Nekdo vyse to pekne poslal, co bude nasledovat, pokud chces aby to kolo bylo dale pouzitelne. Ve zkratce to obnasi rozborku temer vseho. Uz je na kazdem, zda to chce podstoupit.

            1 0
      • Pavell  

        Viz zmiňovaný ochranný čistič „Vysoce výkonný, vodu odpuzující údržbový spray zabezpečující ochranu proti korozi po kompletním mytí“

        Tedy po umytí kola wapkou, použiješ sprej v místech rámu, kam vstupuje střed, hlávko, vstup a výstup bovdenů v rámu, pohyblivé části přehazovačky a přesmykače, plus na náboje kol ? Ve snaze vypudit vodu ven ?

        Počítám, že to nerozebíráš na prvočleny…?

        0 0
        • Gwaihir  

          Rozhodně nemyju kolo wapkou – viděl jsem pár videí a voda se dostane kam nemá – něco asi vyschne, ale může to dělat bordel. Ale jinak to šplíchnu všude s vyjímkou brzd. Ale asi bych mohl být i pečlivější :)

          1 0
    • KoudakT  

      Já myslím, že klidně můžeš. Ale počítej s tím, že to bude chtít servis a asi ne úplně malý. Minimálně to bude chtít vyčistit a znova namazat náboje, nepochválí tě za to vidlice, péči budou chtít určitě bowdeny, apod. Prostě to bude něco stát a čím dřív po návratu to uděláš, tím líp.

      0 0
    • jakub_kencl  

      Ložiska, vazelína… materialisti, styďte se. Myslí tady vůbec někdo na ty chudáky mravence, kteří budou tonout v ráfcích.

      0 0
    • Breakpain  

      použiju proti otázku … Je kolo ponorka?

      Normální brod – v poho, pokud budeš kolo komplet máčet pod vodou, tak Tě pak čeká holt větší servis ;-). Pokud bych věděl, že se budu „potápět“, tak si seženu nějakou echt jebku :-), stejně jako to dělají hoši na závodech KPZ u jednoho konkrétního závodu ;).

      0 0
      • VojtaXY  

        Vzpomnel jsem si na vlakno o elektrokolech. Bylo tam neco jako, ze ukrajina vydrzela potopene pod vodou a fungovala. Elektrokolo se znici pri projeti brodu.

        0 0
        • Gwaihir  

          Tak ještě můžeš přes brod, jako Mojžíš přes moře, ale každej to holt neumí :)

          0 0
          • VojtaXY  

            To bych radsi si nadjel nekolik km na most, nez 40 let hledat cil.

            0 0
            • Gwaihir  

              Cesta je cíl ;-)

              0 0
              • Vrci  

                Ano a cílem bylo, aby nepřežil nikdo, kdo pamatoval otroctví v Egyptě, kdo by pak mohl frfňat: Tady to za nic nestojí, vrátíme se.

                0 0
            • Japhy  

              .

              3 1
              • Vrci  

                Nešlo o to někam dojít, ale o to dovést na nové místo nový národ. Pamětníci egyptského otroctví se toho nedožili. A pro nové generace bylo cokoliv lepší než putování pouští.

                0 0
                • Japhy  

                  No nevím jestli je 40 let dostatečná doba na generační obměnu. Asi záleží na tom jak se ten puťák pojme s obtížností. :-D

                  0 0
                  • -b-n-x-  

                    Však taky měli nachystany různé bojovky po cestě.

                    Rozhodně to byla hodně kvalitně organizovaná akce.

                    1 0
    • Daf  

      Vždycky můžeš z kola sesednout a přenést ho. Pokud je tam metr vody, tak to na téměř jistě neprojedeš a akorát zbytečně vykoupeš sebe a kolo ;) Navíc jízda se suchým pískajícím řetězem po zbytek výletu není taky nic moc.

      0 0
    • mikš  

      Také záleží na místě, kde je kolo celé pod vodou. Třeba na Orlické přehradě bys ho už nemusel najít.

      Záleží také na tvrdosti vody, snadno znehybnì pohyblivé součástky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.