• pavproch

    „Rozsáhlá“ diskuse ve vlákně o přehazovačkách SRAM (díky za ni) mě neska při bajkování vedla k úvahám, co na svém bajku „musím mít“:

    1. Tubeless (už tři roky jezdím bez defektu/dofukování na výletě).
    2. 1×12 v kombinaci s převodníkem 26z vepředu a 50 resp. 52 zubů vzadu (1×12 považuju za největší/nejlepší vynález od doby co spatřil světlo světa první MTB)
    3. Sedlo bez díry (Selle Italilia Flite vzor 1990)
    4. Lankové (mechanické) přehazovaní.
    5. Rovná řídítka (sweep 5st) a gripy s integrovaným parožím MAX1 Comfy X2.
    6. Lehkou vzduchovou vidlici (RX SID SL) se dvěma nohama (Lefty naprosto odmítám – mé strojařské srdce řve bolestí když si uvědomím, že osa v Lefty je namáhaná na ohyb a střih = vůbec nejhůř jak to jde).
    7. Pořádně brzdící brzdy (XT=servowave) – starší pán se bojí jezdit z kopce rychle (třeba neska mě v terénu/sjezdu předběhl i jeden horský běžec).
    8. Hardtail – nesnesl bych pohyblivou zadní osu.
    9. Nízkou váhu (aktuálně 9,1 kgs) ale bez kompromisů v živostnosti/spo­lehlivosti a funkčnosti komponent.
    10. Dva košíky – jeden na flašku s pitím a ve druhém vozím „tool cage“ s nejnutnějším nářadím, tubeless sprejem a GTX pláštěnkou.

    Všechno na stávajícím bajku mám (měl jsem to i na předchozím, no). Jak jset na tom vy ostatní, co na bajku musíte mít?

    0 19
    • scalar  

      Tak převodník 26z. by mi rozhodně nestačil.

      4 0
    • MTBIKER doporučuje

      Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

      od 15 199 Kč MOC 23 699 Kč -36%

      Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

      od 11 699 Kč MOC 17 699 Kč -34%

      Lapierre Edge 2.9 kolo, modré Skladem 2 ks

      Výprodej Lapierre Edge 2.9 kolo, modré

      od 11 899 Kč MOC 17 699 Kč -33%

    • novas752  

      S převodem 26/52 šplháš po zdi nebo? To už je dávno rychlejší tlačit.

      2 0
      • jIrI___  

        26/50, v Beskydech tento nesmyslný převod byl (a stále je) jedním z mých nejpoužívanějších. Holt slabý motor musím něčím ošálit :)

        1 1
        • wilda81  

          Kde to používáš? Naše kolena jsou +/- stejně „mladá“, ale moje na bajku pořád zvládají 32×44.

          0 0
          • J1RKA  

            32 – 42 jeste nedavno ted 34 – 52 a nejni kopcuuu neskutecny :D

            1 0
            • TK75  

              30 – 42 potom 30 – 51 a teď 30 – 21

              To je druhý dech okolo padesátky :)

              Místo mladý milenky

              0 0
      • Esi  

        To je tak na 30% stoupání a prudší ?

        0 0
      • t29  

        Kdyby sis měl obutý v tretrách s nášlapy vybrat, jestli pomalu jet, nebo rychle tlačit, co by sis vybral?

        0 0
        • novas752  

          Tlačit. Kopec co neutáhnu na 32/52 stejně tlačim. Už je to pak stejně dost přes 20% sklon (asi spíš přes 25%) = neni to zpevněná cesta, a kličkovat a držet balanc delší dobu při rychlosti 3km/h tam bere daleko víc sil než si prostě přiznat očividné a tlačit.

          4 0
          • t29  

            No a někdo má o pár let víc a potřebuje na stejný sklon o pár zubů menší převodník

            1 0
            • novas752  

              To by ale musel točit kadenci 120 nebo mít balanc jak provazochodec.

              1 1
              • MlokCZ  

                A nebo to taky vychází úplně jinak.

                26/52 při kadenci 120ot./min na 29" → 8,3 km/h.

                A teď pouze 20% stoupání a to po hodně pěkném povrchu (tedy klidně i asfalt). A pro 75kg jezdce + 12kg kolo + 3kg zbytek a jsme na 400W+. Piř horším povrchu klidně i 450W+

                A místo toho bude klidně možné, že výkon jezdce bude tak poloviční. Takže i s 26 plackou to vyjde na kadenci pouze 60ot./min a to stále pouze 20% stoupání na pěkném povrchu. Rychlost je tak pořád větší než 4km/h (tedy žádný problém, reálně se dá i pod 4km/h klidně dlouhý úsek typu 1km+, s tím jsem na klasice nikdy neměl problém).

                Každý ať si jezdí, co chce a co mu vyhovuje. Akorát se tedy vracíme k tomu, že tu každý má mega výkon typu 5W/kg a větší a nebo točí v prudkém výjezdu kadence typu 40ot./min nebo ještě menší.

                3 0
                • novas752  

                  Jistě 120rpm do kopce. A říkají mu mixér. :-)

                  0 0
                  • -b-n-x-  

                    Hondaři tohle točí běžně

                    :-)

                    1 0
                    • J1RKA  

                      potrebuju kapitana :)

                      0 0
                      • -b-n-x-  

                        Kapitán říká, že hondaři jsou známí tím že miluji vysoké otáčky.

                        Akorát je to tedy v úplně jiné oblasti lidského konání – motory do aut :-)

                        0 0
                        • J1RKA  

                          jo taak, a to jsem mel accorda :DDD < je fakt, ze omezovac to utne hodne vysoko >

                          diiky

                          0 0
                        • kandik psi zub  

                          he, mel jsem jich trinact, ITR tocila 8800. Vliv na kadenci slapani to ale nemelo vubec zadnou :)

                          2 0
                      • xtonda  

                        Motory na křoviňák mají vysoké otáčky aby mohly být při daném výkonu co nejlehčí

                        1 0
                  • MlokCZ  

                    Celý můj příspěvek byl o tom, že žádných 120ot./min točit nebude ani omylem, protože reálně bude mít tak polovinu výkonu potřebného na těch 120ot./min → tedy v klidu ten převod využije při 60–70ot./min…

                    2 0
            • xtonda  

              A když je k tomu i pár (desítek) kil navíc, tak tuplem. Já mám 22/42, což je jako 26,2/50 nebo 27,2/52 a sázím to tam klidně 12 % sklonu a klidně bych užil i lehčí.

              Když jsem zjistil, že nová 2×11 sada Cues U6000 dle specifikace má možnost kombinace 36–22 × 11–45, tedy nejlehčí převod 22 / 45 což je jako 25,4 / 52, tak sem věděl, že to prostě budu mít.

              0 0
          • -b-n-x-  

            Zase tě to trenuje v trialovych skillz

            0 0
          • kubad  

            a to se ještě bavíme o trail/enduro fullu proti jeho 9,1k HT raketě s jezdiýma pneu

            0 0
    • -b-n-x-  

      Teleskopickou sedlovku si určitě přidej.

      2 0
    • pavproch  

      Jo, zapoměl jsem ještě na jednu důležitou must-have: Shimano SPD pedály (XTR). Bez nich už bajka nikdy nechcu.

      0 2
    • pavproch  

      Teleskop sedlovka = NIKDY (nechci).

      0 2
    • pavproch  

      Zbytečně složitá a těžká věc, kterou nepotřebuji – za 30+ let bajkování s pevnou sedlovkou jsem ani jednou nepotřeboval/nechtěl během výletu se sedlovkou nějak hýbat. NE.

      1 5
      • -b-n-x-  

        Hele, a jel jsi vůbec někdy nějaký sjezd se sedlovkou níže?

        Chápu, že třeba tvoje ježdění tohle nepotřebuje, ale asi nejsem sám, kdo si myslí, že výškově nastavitelné sedlo je pro opravdu terénní ježdění ta nejdůležitější vlastnost mtb kola co se vyskytla v posledních 20 letech.

        8 0
        • Lišák  

          Naprostý souhlas. Raději budu v terénu jezdit celopevné kolo s teleskopem, než FS s pevnou sedlovkou.

          3 0
    • pavproch  

      Nejel, protože nepotřeboval. Když je to moc z kopce nebo to moc drncá ve sjezdu, slezu a jdu pěšky, já se za to nestydím (už jsem to tu psal – do 60-ti mi chybí už jen 3 roky, jezdit z kopce se stařík už prostě bojí).

      0 0
      • -b-n-x-  

        No, znám celkem hodně borců z beskyd, kteří mají přes 60

        0 0
      • Crazymiro  

        Jo, to znám a proto se chodím vyblbnout do relativně bezpečného prostředí :-)

        Ale ještě jednou použiješ slovo stařík, tak si tě zapamatuji :D

        2 0
      • Metrick  

        To vůbec není o tom, že to moc drncá, ale o tom že mnohé se dá se „sníženým“ sedlem prostě sjet bezpečněji bez obav z kotoulu přes řídítka. Navíc možnost snížit si sedlo při nasedání na kolo může člověku pomoci. Loni jsem vyměnil staré 29 HT za nové s modernější geo (kratší představec a širší řídítka, menší úhel hlavy atd.) a při jízdě do kopce to jede o něco lépe (kolmější sedlovka bez offsetu) a hlavně se člověk cítí bezpečněji cestou dolů. Jestli můžeš tak to alespoň někde vyzkoušej, byl jsem k teleskopické sedlovce skeptický podobně :o)

        0 0
    • pavproch  

      jiri výše píše, že převodník 26z v Beskydech je pro něj velmi vhodný, naprostý souhlas (taky jezdím po Beskydech). Souhlasím ale i s tím, že udržet (v terénu) balanc při šlapání do prudkého kopce 26/52 se někdy už opravdu nedá.

      0 0
      • metr-x  

        26/52..to už člověk prakticky šlape na místě ne? :-)

        Taky jezdím po Beskydech, ale s kombinací 32/52 a nějak mě to neomezuje. Ještě bych si dokázal představit 30 nebo max 28 vepředu. Ale 26z převodník na 1×12 jsem snad ještě ani neviděl .

        0 0
        • xtonda  

          Na 29×2,25 gumách s převodem 26/52 při 60 rpm to pořád jede přes 4 km/h. To je furt úplně v pohodě převod, co teprv onucův 22/51.

          3 0
          • Esi  

            Onuce je ale jiný živočišný druh, člověk by při jeho lékařských pokusech na sobě už byl dávno mrtvý. Ten se nepočítá :-)

            1 0
            • TK75  

              Mistr potrebuje extralehky prevod, neboť veze na zádech tíhu života

              15 0
              • krabica  

                Se pak divím, že ten převod nemá ještě lehčí… :-D

                0 0
              • gersa  

                To je vznešený výraz pro všechny slepé uličky, které Mistr navštívil :)

                0 0
    • nooski  

      Vždycky, když se někdo prohlásí za strojaře a pak rozumuje o Lefty, se musím smát :-)

      10 1
    • pavproch  

      Jo, zapoměl jsem ještě na jednu věc u řídítek – nejenom, že je musím mít rovná, ale taky seříznutá na max 63cm, ani o centimetr širší nesnesu.

      0 0
      • kubad  

        rohy a co rohy?

        5 0
      • MatS  

        Keců jak Palacký a profil kola zde na BF je kde?

        1 1
        • Kouba_2005  

          Však to jsou jen teoretický kecy o kole, který by musel mít, kdyby nějaký možná měl.

          1 0
      • Prasopes  

        hele jen ze zvědavosti, nejseš pavproch z autofora, co se mu neustále záhadně rozpadaj bmw? to je taky nějakej odborník strojař s velmi vyhraněnejma názorama na servis a provozování aut:-)

        0 0
    • pavproch  

      Už jsem to psal – MUSÍM mít gripy s integrovanýma rohama.

      0 0
      • -b-n-x-  

        Co mi ovšem neleze do hlavy, jsou ty kotoucovky. V-brake by jistě byly lepší.

        0 0
    • pavproch  

      omyl

      0 0
    • wilda81  

      Kdy ten vytuněný stroj uvidíme?

      0 0
      • kubad  

        Tady ho má podařené kolo

        0 0
        • Peslezedirou  

          Pěkný bike, pohřebáček, líbí moc a flite vypadá na všech kolech pěkně.

          0 0
        • TK75  

          Thunder burt na přední a dozadu Rocket Ron??

          2 0
        • Esi  

          Thunderburt na predek to je mazec

          0 0
        • MatS  

          Sedlovka s offsetem a sedlo souply uplne dopredu. To fakt dava logiku. Leda ze to vic pruzi, nez to praskne :)

          0 0
        • -b-n-x-  

          Nějak mě teda ty řídítka přijdou širší než co mu údajně nesmí do baráku :-)

          0 0
          • Stavel  

            Ty brzdové páky také vypadají zajímavě nastavené. Ale možná je to jen úhel fotky.

            0 0
        • nooski  

          To ma prevodnik z predchozi generace Bosche, ne?

          0 1
        • J1RKA  

          Ta kazeta vypada jako z novy sady, nebo se pletu

          0 0
          • pavproch  

            Jo, kazeta je XS1299 T-Type 10–52z (a k ní bohužel povinný extra drahý T-type řetěz = skoro za 4, píšou sice u něj že vydrží dýl, ale pochynuju, že 8× dýl – na předchozím bajku jsem jezdil nejlevnější řetězy NX Eagle za 500 a měnil co 15 výletů)

            0 0
            • J1RKA  

              A k tomu lankovou hazku, to musi radit samo :DDD

              1 0
            • Charlie_R  

              A důvod tohoto upgradu?

              0 0
              • pavproch  

                Chtěl jsem co nejlehčí 12-kazetu SRAM 10–52z.

                0 0
                • Charlie_R  

                  No to tě 30g vyšlo sakra draho. Ale jede to líp, co? :-)

                  0 0
                  • pavproch  

                    Nebudeš věřit, ale na 26/52 přeci jen vyjedu (o trochu) víc než na předchozím bajku 26/50 – zrovna dneska na výletě jsem vyjel extra prudké krátké stoupání, které jsem na starém bajku nikdy nevyjel.

                    Ta karbonová kola mavic nejslou úplně UL, ale zato by měla vydržet, už jsem to tu psal, že Scalpela jsem stavěl se záměrem držet váhu nízko ale ne na úkor funkčnosti/spo­lehlivosti.

                    0 0
                    • Esi  

                      kolik to je extra prudké krátke stoupání ? stačí mi to nepřesné číslo sklonu co dává garmin ať mám představu.

                      NA 22/36 zvládnu tak 28% když je to tak těch 30s hrb

                      0 0
                      • pavproch  

                        NEpoužívám žádný kompjutr, navigaci ,chytrý mobil a jiné nesmysly (nejen) při bajkování. Takže nevím, odhaduju to na 30%.

                        0 0
                    • Charlie_R  

                      To byla ironie, že to o 30g lehčí jede líp :-)

                      0 0
                • JakeF  

                  Na ty mega těžký Mavic kola? :D

                  0 0
                • kubad  

                  a že to není kompatibilní, s přehazovačkou, že ti nesedí řetězová linka, a že to řadí hůř než NX je už jen bonus.

                  hlavně že se ptáš na každou blbost při skládání kola, ale tohle si neověříš – získáváš 10 bludišťáků :D

                  0 0
                  • pavproch  

                    Mně ta kombinace (vepředu kliky XX1, vzadu 12-kolo XS, lanková přehazovačka XX1, řetěz T-type) funguje. Tečka.

                    0 0
                    • kubad  

                      hůř než NX včera sis stěžoval :D

                      0 0
                      • pavproch  

                        Ano, hůř… hlasitěji to (řetěz) přeřazuje než na předchozím bajku a někdy se tomu moc nechce ze šestého na páté kolečko, zbývajících 11 chodí dobře.

                        0 0
                        • JakeF  

                          To zní jako ukázkovej příklad gramaření na úkor funkčnosti…

                          2 0
                        • Kouba_2005  

                          takže dream bike, super :-D

                          0 0
                        • kubad  

                          a ta posunutá řetězová linka musí být taky super, se divím že šel vůbec spodní doraz seřídit

                          0 0
                          • pavproch  

                            Nemyslím si, že mám posunutou řetězovou linku (55mm), Cannondale má sice širší střed (83mm), ale koupil jsem kliky XX přímo určené pro střed Cannondale 83mm právě s řetězovou linkou 55mm. Spodní doraz jsem sice šteloval ale nyní je zpátky vlastně v původní střední poloze, protože… to, že mi to při zprovozňování Scalpela to nechtělo házet na nejmenší pastorek (10z) nebylo způsobeno dorazem ale příliš dlouhým řetězem – po jeho zkrácení o 2 články to na ten nejmenší pastorek už háže hezky.

                            0 0
                            • kubad  

                              jenže ta kazeta to ještě taky posouvá,

                              0 0
                              • ceo  

                                pavprocha nemá cenu o čemkoliv přesvědčovat. Dělá si věci po svém. Jeho nastavení vidlice, na kolik fouká pláště (a vůbec jak má obuté pláště)- to jsou obecně naprosté nesmysly, ale on je spokojený a považuje to tak za správné. Divím se, že se nechal přesvědčit na bezduše.

                                Důležité je, že jezdí.

                                1 0
        • Donuts  

          Kromě barvy je na tom stroji špatně úplně všechno. :)

          0 1
          • pavproch  

            Můžeš to rozepsat proč/co je špatně?

            Btw, ač jsem to původně odmítal, nakonec jsem toho svého Scalpela do profilu nahrál vč. podrobností.

            0 0
            • Esi  

              Mě teda zaráží na tom kole 2 věci, ten pivní tacek místo prevodniku, převod 1/2 k čemu je to dobre? Opravdu mě nic nenapadá, při kadenci 60 rychlost kolem 2km/h to se na tom snad nemůže člověk v terénu ani udržet, to je tak na silnici se sklonem hodně přes 30% ta se bude blbě hledat. 2 věc je obutí předního kola, to je tak na cyklostezku max šotolina. Jinak je to sestava kde jsi vybíral pokud možno to nejdražší nehledě na funkci. Ať kolo slouží

              0 0
              • JakeF  

                Pomalý převody a rychlá přední guma… Vzájemně se to vykrátí a bude to jezdit normálně :))

                2 0
              • pavproch  

                Už i na předchozím bajku (FSi) jsem jezdil převodník 26z (+vzadu 10–50), nyní mám nejlehčí 26/52 = 1:2 a používám ho při svých výletech po Beskydech docela často, strmých stoupání tady je hodně (už jsem tu uváděl příklady). Větší převodník už bych nechtěl ani omylem. Když během výletu jedu zkopce (asfalt), tak mi 26/10 stačí abych ušlapal rychlost 30kmh (změřeno naším vesnickým radarem) a když to šúsuje z kopce rychleji, tak prostě nešlapu = vždyť nikam nespěchám, jsem starší pán na výletě.

                Thunder Burt vepředu je podobný příběh – jezdím ho na předním kole až asi 4 roky a jsem s tím, jak (na tom předním kole) funguje spokojen, na zadním ale musím mít víc „agresivní“ vzorek (dříve Ritchey Z max, nyní Schwalbe Rocket Ron). Mně tenhle setup naprosto vyhovuje.

                0 0
                • -b-n-x-  

                  Pro vás mi vychází nejlépe gravel :-)

                  1 0
                  • pavproch  

                    Jestli to je poznámka směrem ke mně, tak NE, gravel NIKDY, už jsem to tady psal mockrát, jezdím skoro výhradně (Beskydským) terénem, gravelových+as­faltových cest minimum.

                    1 0
                    • -b-n-x-  

                      No, a mě právě beskydy přijdou na gravel hodně super. Prakticky celé devadesátky jsem tam odjezdil na neodpruzenem mtb, takže na dnešním gravelu no problem.

                      0 0
                      • J1RKA  

                        souhlas, jezdime tam do Kunčice pod Ondřejníkem penzion Jurasek a jetem par krpalu, ale zase tak hrozny to nejni, ale je taky mozny, ze tam nejzname kanci stezky :D

                        0 0
                        • pavproch  

                          Zrovna včera při výletu (sjezdu dolů po strašlivých kočičich hlavách = zelená z Radhoště nad DolníBečvou) jsem si jen tak pro sebe v hlavě říkal, že teda (do tohodle) gravel určitě NE.

                          1 0
                          • -b-n-x-  

                            To samé by sis nejspíše mohl říct o tvém kole na nějakém dh

                            0 0
                            • pavproch  

                              Už jsem to tu psal, jsem starší pán na výletě, který se nestydí (když to z kopce dolů na mém HT moc drncá) slézt a jít pěšky. Takže celopéro (= downhill machine) tak jako gravel taky určitě NE. Ale rozumím, že (mladí) sjezdaři to mají (v hlavě) jinak a neberu jim to.

                              0 0
                              • -b-n-x-  

                                No a takhle stejně bys chodil s tím gravelem :-)

                                Nicméně, beru to. Člověk je na něco zvyklý

                                0 0
              • xtonda  

                Možná by to chtělo zopáknout si základku, s převodem 26/52 (0,5) na 29×2.25 s kadencí 60 pojede 4,2 km/h a už sem to tu psal.

                A pokud to vezmu podle sebe, tedy jezdec + kolo + vybavení cca 120 kg, tak s touhle rychlostí je potřeba 244 W při sklonu 17%. A takový sklon v podhorských a horských oblastech lze potkat i na asfaltu. Takže za mě velmi dobře použitelný převod.

                0 1
                • JakeF  

                  To jsou celkem legrační watty na ty kila, aby na ně člověk měl jet do 17% stoupání… To pro rozumně trénovanýho hobbíka není ani aerobní práh… Ale jasně, no, rozumně trénovanej hobbík asi nebude mít 110 kg.

                  0 0
                • scalar  

                  Ty musíš mít strašně těžké kolo, mně to vychází na 77 – 78kg.

                  0 0
                  • xtonda  

                    Kolo viz profil, kdysi mělo 14,3, ale jak tam měním věci tak to znovu nevážím, řekněme 14–15. Já mám aktuálně přes 100.

                    0 0
    • skaj  

      Mozna kdybys nejezdil na kamenejch gumach a pouzil nej vynalez na jizdu v terenu za poslednich par let (teleskopku) mohl bys jezdit z kopce uplne normalne.

      Ale tak racionalne uvazovat nedokazes – viz ten nesmysl o Lefty – takze asi neni divu, ze se radsi trapis…:)

      0 1
    • mais  

      Odpružení vepředu vzadu, kotouče 203 180 slušný brzdy, teleskopku,slušný plaste, komponenty takové aby to bylo spolehlivě dobře servisovatelne a díly na to na každém rohu po dlouhou dobu a především mi to kolem musí dobře sedet

      0 0
    • mr.antik  
      • Integrovaný úložiště v rámu, ideálně co nejblížš středu (bohužel nemám)
      • Možnost košíku (aspoň 0,7l)
      • Brzdy, které mají jednoznačný bitepoint (jezdím rád páky blízko u gripu)
      • Teleskop minimálně 170mm
      • Krátkou zadní stavbu
      • Vedení vnitřkem (ano i za cenu servisního oseru)

      Zbytek už mi přijde zcela individuální, dle stylu ježdění, financí, bydliště, tělesných proporcí, jestli má sedlo díru nebo ne, hlavně když je pohodlné atd…

      0 0
      • J1RKA  

        Mas prosimte tip naty brzdy, mat tet Level TLM a jsem znich celkem rozcarovanej.

        0 0
        • mr.antik  

          Nejsem nějakej znalec komponent, ale Hayes Dominion tak fungujou. Otázka kolik sezón jim to vydrží:-)

          Ale taky maj nějaké neduhy, desky jsou fakt blízko kotouče takže jakýkoliv pokroucení hned slyšíš

          0 0
        • novas752  

          Klasický Shimano Deore až XT – bacha XTR 9000 a 9100 jsou taky hlavně o váze a brzdí naprd.

          0 0
          • J1RKA  

            diky, posilhavam po < Formula CURA > ale nemel jsem moznost je ani videt nazivo, obcas se da precist, zeto brzdi celkem fajn, ale …

            0 0
            • Kouba_2005  

              Brzdí parádně … tedy Cura 4 … ale to už jsem ti psal v jiným vlákně dávno, myslel jsem, že máš dávno vyměněno.

              0 0
              • J1RKA  

                jj asi si vybavuju, kazdopadne pockam do prvniho vetsiho srvisu, az to bude rozhozeny, davam tem puvodnim jeste chvilku, ale brzdeji bidne < proti XT >

                0 0
                • Kouba_2005  

                  S Curama brzdím fakt jen jedním prstem, u XT jsem někdy musel přidat i druhý prst. Srovnávám jen čtyřpístky, kotouče Sram HS2.

                  0 0
                  • -b-n-x-  

                    S xt jsem nikdy nemusel druhý prst použit. Mě teda přijde, že to ani na těch mini pakach nejde.

                    M785 teda

                    0 0
    • t29  

      (ještě to tu nikdo neřekl?)

      29 NEBRAT!

      5 0
    • pavproch  

      Viz vedlejší vlákno o karbon ráfcích a moje skleroza = další věc, co musím mít: tlak ve vidli mírně pod 4 atm.

      A jo, sem ten pavproch z AF.cz s vyhraněnými názory na servis bmw = funguje mi to. Dobře.

      0 0
    • easyrider  

      BMW a Ducati bych řekl že dokazují, že to letmé uložení kolo zas taková cypovina není… :) Koneckonců i ten Canon už to pár let bez problémů vyrábí…

      1 0
      • -b-n-x-  

        Já si kdysi taky myslel, že je to cypovina. Pak jsem ale někde viděl invalidní vozík, a pak si v té souvislosti uvědomil, že vlastně většina kolovych výrobků to takhle má :-)

        Od té doby už to neřeším.

        0 0
        • kandik psi zub  

          headshok i lefty je pry přímá inspirace leteckymi podvozky – je tam pry i ten ctyrhran…

          jinak kontrolni otazka pro pavprocha – jak je namahana osa na normalni dvounohy vidli, aha? :))

          0 0
          • J1RKA  

            lefty ma trihran ne?

            0 0
          • Esi  

            To víš to většina lidí nechápe že pružina nebo vzduchová komora je jen v jedné noze, tak že je to namáhané stejně jen je ta noha podstatně slabší :-)

            2 1
            • -b-n-x-  

              Ale to asi není u všech ne?

              Aspoň co mám starou z1, tak já obě nohy stejné.

              0 0
            • JakeF  

              Já vím do toho kluci nechci nějak kecat…

              Ale v reálu je Lefty při srovnatelný tuhosti výrazně těžší, dražší a hůř chodí.

              Ale vypadá dobře, o tom žádná :))

              0 1
              • kandik psi zub  

                a na tomhle jsi byl kde?

                0 0
                • JakeF  

                  Naposledy předevčírem.

                  0 0
                  • kandik psi zub  

                    Ocho nevim, mam dve starsi a tam plati tak maximalne „drazsi“, pokud byla nova.

                    edit: A „hezci“ – to taky neplati. :)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Starší dvoukorunky byly tužší a lehčí než Ocho, to je pravda.

                      Chodem mi nepřišla na úrovni top Foxů a RS nikdy a to jsem počítám tak 10 různejch kousků na různejch kolech.

                      0 0
                  • -b-n-x-  

                    To je z toho rakouska, jax tam teď jel ty trapně malé převýšení?

                    Jak by tě kdejaký běžec z brna předjel?

                    :-)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Tohle je Großer Arber v DE, fotka je pár měsíců zpátky. Převýšení to taky bylo nějaký trapný, no :))

                      0 0
              • J1RKA  

                tak hmotnost 1450g neni nic hroznyho

                ale to nastaveni vidle je pecka, pomoci appky zjistis tlaky a zadny laborovani

                tuhost? :D

                0 0
                • JakeF  

                  V karbonu za 40k… Topovej Fox i SID jsou o kus níž váhově, za míň peněz a líp chodí.

                  Hliníková za 30k je mám pocit skoro 1700g.

                  0 0
                  • J1RKA  

                    ale jo je draha, nicmene byla nakole, ktery bylo za dobry kacky, takze cena je jenom udaj na netu. ligicky asi nechteji aby to byla masovka za15 < proste je jina :D >

                    treba Öhlins RXF34 ma taky skoro 1700g a taky stoji raketu

                    nicmene v cem ti prijde ze chodi hur, mam na druhym kole kashimu a nafoukat ji, aby chodila v celym rozsahu jsem sam nedokazal, lefty mi prijde, zeje skoro linearni

                    0 0
                    • JakeF  

                      Jasně, ale vem si, kdyby RS udělali v karbonu SIDa… Tak se vejdou nejspíš pod 1200g, jen by se jich za 40k asi moc neprodalo, tak se jim to nevyplatí. Což jak říkáš, Lefty se taky většinou prodávaj jen na celým kole.

                      Ta linearita je pro mě právě nevýhoda. Abych nelítal po dorazech, tak musím mít celkem nafoukáno a pak malý nerovnosti v podstatě nebere. Ale jo, je možný, že někomu to naopak sedne.

                      0 0
                      • J1RKA  

                        stahnul jsem si appku, a tam mito nabidlo nastaveni, a tlumic jsem upustil o 10psu oproti doporuceni, vidlici mam nahore nastavenou tak, aby sla ochotne do zdvihu, na klinovci jsem si parkrat skocil a moc jsem kolu nepomahal rukama a nohama a stejne nadoraz nesla, a prave to, jak bere 5cm koreny me uplne dostalo, je teda fakt, ze hodne dela tlumic, predtim jsem jezdil HT, ale jestli znas v Jizerkach < kanal > od maliniku na prehradu, tak tam sito ted vyslovene uzivam :D

                        jediny co me trapi je servis, pac to asi budu posilat do brna

                        0 0
                        • JakeF  

                          Na stredne velky prekazky funguje fajn. Ja ji prave na doraz dostanu i pri mym nastaveni, na Trilogy nekolikrat.

                          0 0
                          • J1RKA  

                            nj ted koukam, ze jsi jeste mladas, tj uz sotva drzim pohromade, takze uz jenom klidnejsi vyjizdky :DDD

                            0 0
                            • JakeF  

                              Vždyť v pohodě… Já taky ani neříkám, že by to byla špatná vidle. Funguje v pohodě a vypadá dobře… Jen upozorňuju, že navzdory četnejm marketingovejm proklamacím jí ta jednonohá konstrukce nepřináší v podstatě žádnou funkční výhodu proti konkurenci.

                              0 0
                              • J1RKA  

                                no jasny, a ja vubec nejsem tak vybornej jezdec, abych rozeznal placebo od skutecny odezvy :D nicmene pritelka < ta ty kola objednala > je naprosto nadsena, a co je vic :D

                                1 0
                              • Prasopes  

                                s tou jednonohou kontrukcí je to i logický, potřebuješ někde nahnat tu „ztracenou“ nohu a tím jak je to nesymetrický, tak se zátížení hůř koriguje a ve finále tě to stojí na kontrukci víc. To je to samý jako když uděláš z auta verzi kabrio, musíš ten zbytek tolik zpevnit, že to nakonec váží víc než se střechou:-)

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Dřív to kompenzovali dvoukorunkou a tam to fungovalo, že vycházela lehká. Snad jenom karbonová DT Swiss byla lehčí na 26".

                                  Ale teď Ocho už nemá ani druhou nohu ani druhou korunku a je to přesně jak píšeš.

                                  1 0
                      • kandik psi zub  

                        Vejdou " nejspis". Vesli? nevesli. Nejlehci 120mm vidle v souc. dobe je udajne Intend 1385g. RS karbon pouzival, pokud si pamatuju, nejen na UD RS-1 ( nebo jak se to jmenovalo – a ehm – kolik vazila a stala ta vidle??)ale i na SIDu- takze ze by se RS nejspis nekam vesel, se zatim jaksi neprokazalo.

                        Pocitologii jak je co tuhy a jak co chodi bych nechal stranou. Z logiky veci a z cetnych pokusu co jsou k videni na YT je zrejmy ze vidle behajici na jehlach bude radove citlivejsi nez teleskop, pokud bude teleskop citlivejsi, nebude tuzsi, protoze ta trubka se bude motat ve futrech jak nudle v bandasce.

                        Pokud vim nejlehci Lefty mela pod 1200g pri 100mm, plus neco na sloupek pripocist, radove do 100g. Me to reseni prijde genialni, bohuzel je ta vidle hnusna :)

                        0 0
                        • JakeF  

                          Ocho je 100mm vidle… Na 120 zdvih zvedli akorát na jeden model, kterej se prakticky neprodává. A hlavně tam už je konkurence 35mm SID a to je zase jiná liga.

                          SID je dneska lehčí než Lefty i bez karbonu… RS-1 byl samozřejmě fail, o tom žádná. Ale srovnej hliníkovou Lefty a hliníkovej SID… Pořád je Lefty dražší a přitom je výrazně těžší.

                          Že dřív byly lehčí Lefty je pravda, ale to byla výhoda dvoukorunky. Navíc to bejvala 26" a nebyla stavená na dnešní kola s výrazně agresivnější geo, kde dostává vidle o kus víc zabrat jak ty starý Lefty.

                          Marketingovejch videí, jak Lefty líp chodí, jsem viděl taky spoustu. Reálně jsem to nepozoroval ani dřív u dvoukorunek, ani dneska u Ocho. A řekl bych, že na ní jezdím věci, kde poznám, jak vidle funguje. Třeba to Trilogy pár týdnů zpátky.

                          A to všechno říkám jako člověk, kterej Lefty jezdí a kterýmu se Lefty líbí. Je to úžasná vidle a je to masakr, že to bez můstku, bez dvoukorunky a všechno narvaný do jedný nohy vůbec funguje srovnatelně s ostatníma vidlema… Ale ty marketingový kecy, jak je díky tomu lepší než cokoliv jinýho? To jsou fakt jen kecy…

                          2 1
                      • scret  

                        Ale u RS se to snazili udelat trochu jinak;-) RS-1 a dopadlo to evidentne taky blbe :-))

                        Jinak jo, klasicka konstrukce je uz z logiky lepsi. Nicmene Cdale a klasika? Blee, nikdy :-)

                        0 0
    • pavproch  

      Zaktualizoval jsem v profilu Scalpelův setup a píšu tam 100% spokojenost. Jsem zvědav, jak dlouho mi to vydrží, dneska při výletu jsem si to (jak to krásně řadí) pořádně užíval.

      Když jsem Scalpela stavěl, tak jsem ve vlákně s dotazy uvedl jeho tehdejší specifikaci a reakce tady na to byla „na tom bajku je všechno špatně, kromě barvy“.

      Negativní hodnocení pořád trvá nebo už je to (bez T-type) lepší/tady akceptovatelné?

      0 0
    • pavproch  

      Před chvílí jsem dojel z výletu = podle toho Scalpel taky vypadá, no.

      0 0
      • Ukrutony  

        Vidím správně vidlici na remote lock bez toho remote locku?

        0 0
        • Kaire  

          To je popravdě to nejnormálnější na tom kole :D. Žena to taky tak vozila víc jak rok.

          0 0
          • Ukrutony  

            Jo, jenom nevím jestli tam ta vidlice už byla, nebo kolega strojař zakoupil RL vidlici protože byla levnější než ovládání z korunky, což ale většinou není ten případ.

            Sorry, musel jsem se nad tím pozastavit. Vrozený pesimismus :D

            0 0
        • pavproch  

          Ano. Vozim jsem to tak 4 roky na FSi a Scalpel to má taky tak. Lockout mi nikdy nechyběl.

          0 0
      • Kaire  

        To bahno mu sluší. Tak přeji víc šťastnějších kilometrů než do teď.

        0 0
      • ceo  

        Ten představec do minulého století tam v sérii nebývá? Custom volba ?

        1 2
        • pavproch  

          Ne, je to běžný sériový Ritchey Superlogic Carbon C260 délky 110 mm. Proč je to minulé století?

          0 0
          • J1RKA  

            no protoze se ted davaji 60–65 na < L >

            0 0
            • pavproch  

              Nerozumím,

              0 0
              • MatS  

                Že máš představec dlouhý jak týden před výplatou. Dnes je tendence dávat spíš poloviční délky a i geometrie kola s tím je uzpůsobená. Lépe se pak chová kolo v terénu.

                0 0
                • pavproch  

                  Na to budu reagovat obligátním MNĚ TO TAK VYHOVUJE. :wink:

                  1 0
                  • J1RKA  

                    jeste ze nejsme vsichni jako ty, tobysme si jeste ted utirali zadky kotatkama

                    0 0
                  • ceo  

                    V pohodě, jen se podívej na délku posedu na starých kolech. Za předpokladu podobného úhlu sedlovky máš úplně jiný posed na rámu s reach 400 a s reach 440. Tam bys měl mít pro dosažení stejného posedu představec o 4 cm kratší.

                    Takže jestli vozíš 110 představec posledních 10 let tak možná měníš posed o hodně víc než si myslíš

                    0 0
                • -b-n-x-  

                  Hele, o kolik delší by asi tak bylo Lko? Co jsem koukal tak má velikost M. Kdyby měl teda L, tak při 60mm představci by měl pravděpodobně pořád trochu kratší „posez“ než má teď.

                  0 0
                  • pavproch  

                    Tady je geometrie Scalpela HT pro vidli 100mm (zdvih 100mm tam mám, ale ne Lefty nýbrž SID):

                    0 0
                    • -b-n-x-  

                      Takže kdybys měl L tak bys musel mít cca 8–9cm dlouhý představec, abys měl stejný posez jako máš teď. Teda plus minus.

                      Samozřejmě nevím jak to máš teď tak těžko říct jestli by to bylo lepší/horší.

                      Jasně, že rekneš, že horší. Já bych asi spíše řekl, že by to bylo lepší.

                      0 0
                  • Esi  

                    jo o 3 cm, teď je to dlouhé jak XL :-)

                    0 0
                • rejdy  

                  Nech to být, nebo ještě zjistíme, že si koupil malý rám a dohání to silničním představcem…

                  2 0
                  • pavproch  

                    … a opět obligátní: Velikost rámu mi PLNĚ VYHOVUJE (včetně dlouhého představce a poměrně hodně vystrčené sedlovky).

                    0 0
                    • J1RKA  

                      vpohode, jenom to dokresluje tu nejistotu ve sjezdu

                      3 0
                      • pavproch  

                        Ve sjezdech mnohem dřív než nastane nejistota u mně nastává strach.

                        0 1
                        • J1RKA  

                          strach z ceho?

                          0 0
                        • -b-n-x-  

                          No, ne že bych měl tenkrát strach, ale kdysi jsem nějakou dobu jezdil 170 vidlici, pak jsem měl na jednu vyjížďku 160, a normálně jsem měl z toho takový mírně nepříjemný pocit, že trochu přepadavam. Byl teda vyloženě jen pocit, protože to bylo pořád strašně přehnané. :-)

                          0 0
                      • -b-n-x-  

                        No, to mě taky napadlo.

                        0 0
                      • gersa  

                        Spíš to dokresluje, že neumí pracovat s informacemi, které tady dostává

                        0 0
                    • rejdy  

                      Tak jasně, ta pružící vysunutá sedlovka alespoň trochu tlumí vibrace od přehuštěných pneu…

                      0 0
                      • pavproch  

                        Vibrace od zadního kola (HT) řeším tím, že (většinu sjezdů) jezdím zvednutý ze sedla = tlumím nohama.

                        0 0
                        • Lišák  

                          Většina sjezdů se i na FS jezdí „zvednutý ze sedla“.

                          0 0
                          • -b-n-x-  

                            Někdy mě docela zaráží, když se diskutuje o něčem, co bych řekl, že je všem jasné například posledních 30 let.

                            3 0
                    • ceo  

                      Však downsize je dnes v pohodě.

                      Vůbec sice netuším, proč u tebe. Tak trochu si myslím, že proto nemáš pádný důvod, ale jen jsi představama zůstal v 90. letech.

                      L ko je o 2 cm delší – dáš 90mm představec

                      Je o cca. 1 cm výšší na stacku – podle foto bych tipoval, že máš 3 podložky – 1,5cm pod představcem, takže vyhodit 2 podložky no problem

                      O 4 cm delší sedlová trubka by ničemu nevadila, víc zasunutá sedlovka by šetřila rám

                      Jediná nevýhoda L by byl o 2 cm větší standover, ale podle sedlovky bys to měl mít pořád v pohodě.

                      navíc delší řetězovka by znamenala, že L vyjede do kopce ještě víc

                      Fakt nevidím důvod proč volit M.

                      A takový tip – místo RS zkus třeba jako náhradní koupit FOX – Při stejném zdvihu mívají FOXky o 10mm nižší axle-to -crown, takže ti sníží předek a do kopce to pojede ještě líp

                      0 0
                      • J1RKA  

                        asi i dolu, takhle musi mit obrovskou vahu napredku a asi zadek za sedlo bude davat horko tezko

                        0 0
                        • Esi  

                          To u NEROZUMÍŠ tu váhu na předku má schválně aby vyjel vysoko když tam má převod 26/52, dolů chodí stejně pěšky tak že je to jedno. Zadek za sedlo NIKDY dávat nebude :-)

                          0 0
                          • J1RKA  

                            ja vim :D pak moc nechapu ty XTeR pedalky, koupil bych platformy v teniskach se lip chodi, si pamatuju jak jsem si ustlal u Svatosskech skal, kdyz jsem se skrabal do hospody po kostkaty ceste, musel jsem to napodruhy vyjet :D

                            0 0
                            • -b-n-x-  

                              Náhodou, spd kufry drží dobře například na ledě :-)

                              0 0
                              • J1RKA  

                                bohuzel nemam zkusenost, kvuli kolenum nemuzu mit spd, jedine zebych se prehazoval kufry behem vyletu

                                0 0
                              • Esi  

                                Jsem měl před tak 15 lety tretry AXON s plastovou podrážkou, to jsi byl na ledě vlastně kdykoliv kdy bylo alespoň nepatrně mokro, to bylo fakt neskutečný :-)

                                Zase teda ta bota byla úplně nezničitelná, ještě pořád je používám na balkoně na trenažeru abych si zbytečně neničil tretry co používám na kolo

                                0 0
                              • Jezevec70  

                                Hlavně bacha když hodně mrzne, abys tam pak nemusel stát až do jarní oblevy. :-D

                                0 0
                                • Esi  

                                  budeš stát jen do té doby než budeš muset na malou, dobře mířeným proudem se odlepíš :-)

                                  0 0
                                  • Kouba_2005  

                                    Konečně nějaká výhoda zbytnělé prostaty – chčiješ si na nohy aj když nechceš.

                                    1 0
                      • pavproch  

                        L NECHCI! (Jak to mám ještě napsat, abyste to už konečně pochopili?)

                        A vidli jinou než SID 100mm taky nechci.

                        0 1
                        • ceo  

                          důvod? vidlice

                          však ti to nikdo nenutí. vybral sis špatně velikost, my o tom budeme mluvit a ty si nechej M… Nikdo ti nový rám neveze..

                          3 0
                          • -b-n-x-  

                            Pojďme se mu poskládat na nový rám, a opravdu mu jej dovézt a vnutit.

                            :-D

                            0 0
                            • pavproch  

                              Je mi ÚPLNĚ JEDNO, co kdo doporučuje, chtěl jsem M, mám M a JSEM S NÍM NA 100% SPOKOJEN. Tečka (A BUDU TO TADY OPAKOVAT TAK DLOUHO, DOKUD VÁM TO NEDOJDE).

                              0 0
                              • Sinpa  

                                To nic nemění na tom, že je tě to kolo malé.

                                0 0
                              • -b-n-x-  

                                No ty woe. Koukám že tě to musí bavit :-)

                                0 0
                                • pavproch  

                                  Je mi ÚPLNĚ JEDNO, co kdo doporučuje, chtěl jsem M, mám M a JSEM S NÍM NA 100% SPOKOJEN. Tečka (A BUDU TO TADY OPAKOVAT TAK DLOUHO, DOKUD VÁM TO NEDOJDE).

                                  0 0
                              • Jason Voorhees  

                                Mám 179cm a M bych teda nekoupil. To je pro trpajzliky, ideálně L.

                                0 0
                                • pavproch  

                                  Je mi ÚPLNĚ JEDNO, co kdo doporučuje, chtěl jsem M, mám M a JSEM S NÍM NA 100% SPOKOJEN. Tečka (A BUDU TO TADY OPAKOVAT TAK DLOUHO, DOKUD VÁM TO NEDOJDE).

                                  0 0
                            • ceo  

                              na bazaru někdo prodává 2023 Scalpel FS carbon v L na leftyně – jen za 71 000 Kč to by byl eye-opener! A ještě by ušetřil na další 2 kola dopředu..

                              0 0