• Pytlik

    Ahoj,

    pro pritelkyni shanim bajka s V brzdami, 26". Rozhodne nechce kotouce (uz mela a vecny cinkani a serizovani, kterymu nerozumi – proste uz nechce). Co jsem trochu hledal, tak s V-cky neni nijak moc dobrej vyber, tak zkousim znalce tady. Co byste doporucili? Urcite nechci karbon, vybavu si predstavuju tak SLX, XT. Kdyby byla Reba, bylo by to fajn. Spis oproti lepsi vybave bych preferoval vidli a predevsim dobry lehky kola, at je to aspon trochu zivy a nemusi motat tezkyma..Prece jen, je to holka, tak te sily nema nazbyt. Penize nejsou az tak zasadni problem, ale do 25–30 bych se rad vesel… Taky si na to bude muset urcite sednout, takze idealne neco, co se prodava i v kamennych obchodech, nejen na webu :) Diky vsem za nazor k veci :)

    0 0
    • Zlatka  

      Bike za takový peníz již může/musí mít kvalitní hydry a náboje, vše co popisuješ (nebo ona) pak odpadá. Bike na véčkách, to je velký kus zpět a neznám opravdu nikoho kdo by takový krok kdy podniknul..

      0 0
      • nooski  

        Co jsem se účastnil bikových vyjížděk, tak vždycky blbly jen kotoučovky, véčka nikdy.

        0 0
        • Zlatka  

          :))

          0 0
        • M_ishak  

          Přesně tak, zlatý véčka. Furt ty kotouče všem škrtají, furt to odmašťují, těžký je to. Po sjezdu si o to jěště člověk nohu opálí. K čertu s kotoučovkama.

          0 0
        • Rubi  

          to sou ti co jezdi za sucha v lete na cysklostezkach po rovine, projed si nekdy poradne bahynko nebo mokro nebo dlouhy sjezd v terenu nebo v zime snih a poznas v cem sou kotouce lepsi oproti veckum :)

          0 0
      • oddie  

        Velice rád jsem podniknul ten „krok zpět“. Že mě neznáš nevadí :)

        0 0
        • vasek80  

          Kéž by na nás zpátečníky mysleli i výrobci komponentů:-(

          0 0
          • oddie  

            To jo, vidlice na 29" a V-čka je téměř neřešitelný problém.

            0 0
        • Zlatka  

          Mně to vadí. :) Třeba bych ráda někdy s někým s Véčky na Gardu, tedy já jsem tam nikoho takového nikdy nepotkala, kromě těch co jezdí dole po městě na tesco kolech. Po celodenním výletíků po horách mít ruce jako po skládání uhlí.. ;)

          0 0
          • Papinak  

            a přece se tam jezdilo když žádný kotoučovky nebyli nebo byli tak drahý že to byl jen sen… a taky se to dalo…

            nicméně je to jen o výběru brzd, aby s nimi nebyl problém…

            základní Shimana na 160mm jsou tak blbuvzdorné a bezúdržbové a levné, že je nesmysl pro holku dávat „V“

            Případně vybrat Deore, nebo SLX a je na vždy klid…

            0 0
          • Singlespeed  

            :-) :-). Na Gardu jsem jezdil několik let na kole s pevnou vidlicí a dokonce cantilever brzdami (brzdí asi tak 2× hůře než véčka). O trasách, které jsem s tímto vybavením bez problémů dával se ti může navěky jen zdát a můžeš mít kotoučovky jaké chceš a celopéro taky ;-)

            0 0
            • Zlatka  

              Mně fakt nemusíš vysvětlovat pojem a účinek cantíků. Také jsem je na kole měla. A zda je někdo sebevrah je věc každého a jestli já něco dávám nebo ne, narozdíl od Tebe je také mimo.

              0 0
              • roman 3D  

                jak jsme mohli vůbec dřív jezdit a brzdit když na světě nebyly kotoučovky:-)

                0 0
                • Zlatka  

                  Brzdili jsme, jenže jsme omezovali nesnadné sjezdy, těžší pasáže a pak se naše horské vzdálenosti a hlavně převýšení především dolů nerovnali dnešku. Tehdy byli problémy s rozžhavenými ráfky a pak v nejhorších případech také bouchnutí duše, která se prostě díky ráfku roztavila.

                  0 0
                  • roman 3D  

                    no nevím jak ty ale já jsem na kotoučovky nečekal a i na véčkách jsem sjížděl stále stejné věci jako teď na kotoučích, ale chápu některé že začali jezdit až s nástupem kotoučů, každá doba si žádá své vybavení:-)

                    0 0
                    • Ossis  

                      A sjížděl jsi je i stejným způsobem a ve stejné rychlosti?

                      0 0
                      • roman 3D  

                        ne, jelikož už trošku stárnu tak teď jsem už opatrnější a pomalejší:-)

                        0 0
                      • vasek80  

                        A proč by člověk s véčkama měl něco sjíždět pomaleji? Pořádné špalky a páky a není problém ani 600m sklesaných výškově. Sice nemohu brzdit jedním prstem, ale brzdím dvěma.

                        Trochu už pak je prvda cíti předloktí a někomu by možná jeden prst navíc chyběl na řídítkách, ale já doposavad nikdy neměl nouzi o brzdnej účinek.

                        0 0
                        • Zlatka  

                          Nj, rozumím, ale ty jsi chlap ukrutný zdaný drsný z nejzdrsnějších, co to v poho zvládá, co mu to tak vyhovuje a co nemá problém Véčka udržet a vše ubrzdit a pak jej prstíky nebolí.. ;)

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Někomu to tak stačit může. Já pak např. při sjíždění Javoru, kdy jsem nahoře začal dvěma prsty, někde v průběhu přidal třetí a na konci sjezdu jsem dostával křeče do rukou.

                          Stejný sjezd s The One o několik let později, na pohodu jedním prstem.

                          0 0
                          • vasek80  

                            Tohle nikdy popírat ani vyvracet nebudu. Já spíš myslel Čerchov po modré, je s véčkama na pohodu. Je jasné, že na Ghostu to šlo snadněji odbrzdit jedním prstem.

                            Já osobně nejsem vyznavač dlouhých a rozbitých sjezdů. Když je to rozflákané jedu krokem. Odletující šutry, řetěz mlátící o rám a jiné doprovodné efekty nesnáším.

                            Sjezd je jiná, tam přínos diskových brzd je nepochybnej, ale na takové maratony a běžné ježdění jsou véčka pro mne naprosto dostačující a za poslední dva roky jsem si ani jednou nestesknul, že bych potřeboval silnější brzdy. Jediné co je jejich mínus v takových situacích je, pokud se dostane bahno až po dráty.

                            0 0
            • karliner  

              Můžu potvrdit, že kluci, co jezdí světovej pohár v DH, stejně tak česká enduro špička jsou ******** šťastní, že se neúčastníš jejich akcí :-)))

              0 0
              • Singlespeed  

                Z kopce to zas tak moc neumím, ale vystrašený z véček nejsem. Jinak, jeden z členů tehdejších výprav byl medailista z MČR v DH, hrkal to na pevné Moratce vzadu s véčkem a hrká to tak na Gardě dodnes (viz obrázek :-)

                0 0
                • Ossis  

                  Ono není DH jako DH.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Byla sice jiná doba, ale terény kolem Gardy jsou pořád stejné. Když se dalo jezdit v horách s ráfkovými brzdami tehdy, dá se i dnes. Netřeba to mýtizovat a véčka zatracovat.

                    0 0
                    • Ossis  

                      Terény jsou stejné, jen se mění způsob jízdy – trať na videu bych se nebál v dnešním kontextu označil jako pohodový XC (pro srovnání). Samozřejmě, že se s nima dá jezdit, ale jinak a často i jinudy. V určitou chvíli prostě začnou limitovat.

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Přesně tak, ono že s Včkama se jezdil downhill před 10 lety zas tak moc neznamená. Chtěl bych vidět nkoho sjet současnou svěťákovou trať s Včkama a v nějakym rozumnym čase. NE, že bych jich moc objel, ale co sem viděl mi stačí abych věděl, že na V bych to nedal, když i s 203mm kotoučema sem měl problém to udržet.

                        0 0
                      • vasek80  

                        Nejlepší je, že z vymlouvání ráfkových brzd pro slečnu se to najednou zvrhne, že nejsou vhodná na DH.

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          A slečna ve skutečnosti každý jen trošku strmější, nedejbože hrbolatější sjezdík stejně chodí pěšky. Véčka jí bohatě stačí, jak říká zakladatel vlákna.

                          0 0
                        • Mr.Duck  

                          Tak že to neni uplně k tématu je tu celkem běžný, žejo ) Problém je spíš v tom, že tu zarytý milovníci Vček budou věčně tvrdit, jak sou Včka úžasný a že se s nima dá jezdit všechno jako s kotoučema. Ani hovno.

                          A to že Včka potřebujou jenom milionkrát víc údržby je věc druhá.

                          0 0
                          • roman 3D  

                            mám véčka i hydraulický ráfkový magury i kotouče a na všech kolech jezdím všechno bez ohledu na typ brzd, kdo tomu nevěří tak je ovce:-)

                            0 0
                            • Zlatka  

                              Nevěřím. ;) Ale jestli jezdíš jako ty ovce, pak by se nebylo čemu divit.. ;)

                              0 0
                  • Georrge  

                    tohle vypadá jak pohodový XCčko, a pěkná trať, hned bych si to sjel.

                    0 0
          • oddie  

            Na Gardě jsem byl s kolem s V-čky několikrát, a nevidím v tom sebemenší problém. Ale asi to tedy bude tím, že nejezdím ty správné „výletíky“, mucky muck, slovníček jak z mimibazárku :D

            0 0
      • vasek80  

        Třeba já ten krok podniknul. Na jednom kole Elixir 5 a na druhém véčka. Proti elixirům ty ráfkový brzdy miluju.

        0 0
      • matzcak  

        Já jsem přesně ten krok udělal-návrat k véčkum.

        0 0
        • gargamel  

          Dám to třeba pod tebe.

          Vlastním kolo s kotouči a i s véčky (zimák) a rozdíl v brždění je propastnej. Ale jo, taky jsem dřív jezdil po dolomitech s véčkama (a 80mm vidlicí:)) a taky to šlo.

          Mimochodem, když je tu tohle vlákno, nevěděl by někdo o nějakym HT rámu právě na v-čka, velikost cca 19,5–20,5? Novej či jetej, za rozumný peníz..

          0 0
    • pI3rre  

      Tedka jsem přítelkyni stavěl bike s tvým rozpočtem by tam mohla jít Réba a lepší kola. Kotouče jsou opravdu cesta zpátky a jejich seřízení a údržba není o nic složitější než V-brakes.

      0 0
    • notobi  

      kolo co bude mít dobrou vidlici s V brzdama už těžko seženeš, jedině bazar bych typ

      0 0
      • Tomcat  

        Proto říká něco pro znalce… …historie. :)

        0 0
      • alinceb  

        Není až tak úplně pravda. Na véčka se dá pořád sehnat spousta vidlic (Fox, Magura Durin, Manitou R7…). Já bych se toho nebál… ale je pravda, že zpátky k véčkům bych nešel. Spíš bych pořídil třeba plovoucí kotouče…:)

        0 0
    • M_ishak  

      Cube

      0 0
      • M_ishak  

        respektive tu , pokud jí stačí 16" rám.

        0 0
      • Azmir  

        kolo na včkách za 27 tis a váží 13 kg tak to je fakt bomba :DDD když vezmu v potaz že se za tu cenu dá koupit carbon na rebě a SLX (už ale nebudou velikosti, ještě nedávno ale byly)

        0 0
        • Evilcleaner  

          no kdyby ses podíval na to kolo pořádně tak ti dojde že tam žádné véčka nejsou;)

          0 0
    • Pytlik  

      Mas pravdu, to by asi moc nadsena nebyla…Predstavoval bych si neco sviznejsiho :) Ale zkusim na to nekde mrknout, treba budu mile prekvapenej…

      0 0
    • Pytlik  

      A co treba tohle? Nejaka zasadni slabina?

      4ever

      0 0
    • šlapatko  

      Určitě bych stavěl.Vidlice Epicon, kola crossride, sada XT.Tady není co řešit:-)

      0 0
      • Azmir  

        To raději Deore Rebu a FRM3

        0 0
        • Evilcleaner  

          myslím že už tech reb s pivoty moc nebude když se naposledy dělaly 2008. sida by ale pravděpodobně ještě sehnal. frm3 taky nejsou moc dobré k ráfkovým brzdám… ale xt 770 záplety by byly dobrou alternativou.

          0 0
    • vasek80  

      K obrovské spokojenosti vozím Véčka a dokud se budou dát sehnat komponenty na ně ke kotoučům se nevrátím. Vozím Deore čelisti, Avid páky a tristop od BBB špalky.

      Jediná nevýhoda véček je, že nemohu měnit snadno a rychle kola. Musím jej vždy vypustit, jinak neprojde skrz čelisti.

      Radil bych postavit něco na rámu třeba MRX, SUP a nebo RB, případně Force. Z toho už se dá vybrat. Vidle snad už jedině Epicon 2011 a sada ti v pohodě vyjde požadované XT. Kola už ti psali Crosridy.

      0 0
      • Evilcleaner  

        tvůj výběr rámů hovno, skoro nedostupný, dlouhá čekací doba a superhovno mě fakt zaujala:-D

        0 0
        • scota  

          RB CRR team + navářky na V brzdy na vyžádání. Cena cca 24 000 Kč + V-brake. Možno zvolit i barvu. Mám hydrauliky Shimano M666, zatím žádný oproblém, ani v zimě a daleko lepší dávkovatelnost než V-brake. Brzdit stačí jedním prstem, cinkají výjíměčně, pískají pouze když jsou mokré.

          0 0
          • Evilcleaner  

            ja proti rb nemám půl slova. samotnému se mi ten rám moc líbí, ale večka dělají jen na požádání takže se může stát že si na rám skutečně počkáš. nicméně z těch uvedených alternativ jednoznačně nejlepší varianta.

            0 0
        • alinceb  

          NoSaint Angel, Axman C2…;)

          0 0
          • scalar  

            Angel už čepy na véčka nemá, měl je jenom předešlý model.

            0 0
            • alinceb  

              To máš vlastně pravdu…:) Ještě někdy v zimě je na Kolokrámu měli, teď už maj jen disc model…:(

              0 0
        • vasek80  

          meleš hovna

          0 0
          • Evilcleaner  

            to by mě zajímalo na kterých z těch rámů jsi třeba stavěl kolo. já na všech;)

            0 0
            • alinceb  

              :)

              0 0
            • vasek80  

              Ani na jedno, ale nic to nemění na tom co jsem napsal. Mířeno to bylo na tvou schopnost vyjadřování hodnou 12ti letého roma za speciální školy.

              0 0
              • Evilcleaner  

                vidím, že tedy u tebe zvítězila forma nad obsahem. většinu lidí ale zajímá podstata;)

                0 0
                • Tomcat  

                  :-D

                  0 0
                • vasek80  

                  To ten obsah musí být srozumitelně a pochopitelně napsán.

                  „dlouhá čekací doba a superhovno mě fakt zaujala“

                  Dlouhá čekací doba pochopím, ale co autor myslel superhovnem opravdu neuším. A jedin co z tho můžu tedy pochopit, že je dlouhá čekačka. Třeba na kupkole zrovna jeden Force rám mají krom Ska skladem.

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    okej, popolopatisticky;) mrx není dobrý rám (hovno), sup je okej ale vzhledem k tomu jak dlouho je nedělají na večka (skoro nedostupný), rb je super rám ale pokud nebudeš mít štěstí tak budeš čekat dost dlouho než ti jej vyrobí než přijde řada na serii crr (dlouhá čekací doba) a force snad nemůže myslet vážně že by na tom chtěl jezdit, to je podle mě naprostý výsměch (superhovno).

                    je mi jasné že ted jsem popudil mnoho majitelů katalogových taiwanských mrdek, ale rám je prostě základ. je k smíchu jak tady každý hrotí slx, xt, x.9 a přitom to má na naprosto tragickém rámu.

                    0 0
                    • vasek80  

                      No vidíš a šlo to napsat skoro slušně.

                      Jinak mimochodem proč myslíš, že je MRX špatnej rám? Cena cca 6500 je pravda trochu mimo. Viděl bych to tak na 4000.

                      0 0
                    • alinceb  

                      Když si to teď tak hezky polopatisticky napsal, mohl bys ještě doplnit, v čem jsou ty rámy od MRX a od Force „na hovno“?

                      0 0
                      • Evilcleaner  

                        samozřejmě na trhu je prostor i pro levné neznačkové rámy ale nesmí stát více nenž značkové kvalitní. cena mrx 6,5k je naprosto přestřelená, kdyby stál tak 3,8 tak proti němu neřeknu ani slovo, kromě teda laku který má naprosto ohavné provedení. force je podle mě z principu špatně už jenom proto že kck si nechá nastříkat/nalepit force na úplně všechno. kromě toho je to krátká koza, nijak zvlášt lehká, moc 6k opět naprosto bez kontaktu s realitou. ty rámy by neměly ani takový problém, jenomže je tu RB, které proti nim není o třídu výše, ale hraje úplně jinou ligu. a cena 6000 je úplně maličko. kdyby se ty rámy měly srovnávat spolu tak RB bude i za 10k levné.

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Véčkový rám MRX v kameňáku kde tyto kola prodávají koupíš za 1800–3000 Kč a to se dá.

                          0 0
                          • oddie  

                            Nějaký konkrétní příklad té kamenné prodejny, kde mi prodají véčkový MRX za těch osmnáct stovek?

                            0 0
                          • vasek80  

                            Za 2500,–- s doravou beru hned.

                            0 0
                          • Evilcleaner  

                            jelikož vím jaké jsou nákupky a i slevy při větším odběru by mě to taky dost zajímalo teda kde umí toto.

                            0 0
      • Pikusek  

        Ty tvoje brzdy nejdou nahoře u vodící trubičky rozpojit abys nemusel vypouštět vzduch z pneu?

        0 0
        • nox159  

          dotaz zni jako bys nemel Vcka nebo nevozil na biku nikdy bikovy plašt ;-)

          a zadni stavby byvaji kazda jinak široka… ( v miste uchyceni pivotu)

          0 0
          • Pikusek  

            Véčka jsem měl, plášť RoR 2,25 a stačilo brzdy rozpojit. Nevěděl jsem, že to někde nestačí a musí se vypouštět…

            0 0
            • Vilém  

              Nektere ramy, v nekterych letech to proste maji tak debilne udelany, ze to neprotahnes ani s 2,1" plastem a nizkejma spalkama v brzdach.

              0 0
              • nox159  

                RUBBER QEEN 2,4" neprotahnu bez vypusteni ani vidlou jestli si dobre pomatuju…

                0 0
    • scalar  

      Sériovku asi neseženeš, v rámu bych ani tak problém neviděl jako ve vidlici. Reba na véčka je už nesehnatelná, Epicon snad někdo mít ještě bude, Magura Durin nebo Manitou R7 by snad sehnat šly.

      Rám Force (nízká hmotnost, krátká „dámská“ geometrie, pěkné zpracování i design, super cena).

      Kola – souhlasím s véčkovými Crossridy.

      Už jsem něco takového stavěl, hmotnostně to nebylo moc přes 10 kg, určitě do 10,5.

      0 0
    • klokan  

      Napadá mě zkusit DURATEC Torain C1 Lady, základní modely maj i na véčkách.

      Ovšem cena je řekl bych dost nadnesená. Ale zase si může přítelkyně vybrat design.

      0 0
    • Pytlik  

      Díky za názory všem, co se drží tématu. S předtuchou, že to dopadne na ostrou výměnu názoru mezi zastánci V a kotoučů, jsem se snažil co nejjasněji a jednoznačně napsat, že chce V. Není nezbytně nutné někoho přesvědčovat o vlastní jediné pravdě. Sám jezdím kotouče a jsem s nimi víceméně spokojenej (rozhodně víc než s V), ale chápu a respektuju, že někdo může mít i jiný názor a jiné priority, co je pro něj důležité. Proto prosím, pokud máte něco k tématu, ocením vaše znalosti, ale není nutné se dokola dohadovat jestli „modrá je nejlepší, protože mě se líbí modrá“…díky a no flame

      0 0
      • Mr.Duck  

        Ale modrá neni nejlepší protože se mě líbí, modrá je nejlepší bo ta druhá je nahovno ;P

        0 0
    • vasek80  

      Čistě teroreticky, nenapadla ě varianta mechanickej diskových brzd?

      Mladá to má na kole a ani jednou to necinklo, neškrtlo. Vzdálenost destiček od kotouče i seřízení je snadné a účinost dle brzd a podmínek vyšší. Jediné negativum je hmotnost.

      0 0
      • oddie  

        Mechanické kotoučovky mi tedy přijdou, že spojují spíš nevýhody obojího.

        0 0
        • vasek80  

          Proč myslíš?

          0 0
          • alinceb  

            Protože mechaniky cinkají stejně jako jakékoliv jiné kotoučovky, navíc se pohybuje jen jeden „pístek“, takže jsou ještě náchylnější na křivý kotouč a je na nich potřeba větší síla ne brzdové páce než na hydrách…;)

            0 0
            • scret  

              presne tak, jedina vyhoda je treba na expedicich, kde si to opravis sam bez problemu… Hydru tezko…

              0 0
            • vasek80  

              Já mám skušenost jen s těmi co má mladá na kole a ty ani jednou necinkly. Vzdálenost pístku se nastaví snadno. Pravda, že pístek přitlačuje kotouč na druhou desku a tak na druhé straně nemůže být taková mezera. Síla na páce určitě větší je, ale zase menší jak obyč véčka. Oproti véčkům přidává výhodu že brzdí takřka stejně i po průjezdu mokrou trávou nebo louží plné bahna.

              0 0
              • alinceb  

                Tak já mám zas část jara odježděnou na BB5 s FR3 pákama – brzdy cinkaly a při delším technickém sjezdu sem měl velkej problém s vadnutím prstů. Po přechodu na Magury Marty pohoda a prsty nebolí…

                0 0
              • MlokCZ  

                Cinkání je dané:

                • nejvíce kotoučem
                • pak pláštěm – vibracemi od vzorku zejména na asfaltu
                • tuhostí dalších částí

                Samotné brzdy na to nemají žádný vliv. A něco z praxe:

                • The One + originál kotouče + pláště různé, cinkalo více či ménědle plášťů
                • The One + SM-RT86 + pláště různé, necinká vůbec
                • Elixiry R + originál kotouče + RaR 29, necinká vůbec
                • Elixiry R + originál kotouče + přední NN, občas cinká
                0 0
                • alinceb  

                  …aneb trocha vědy a emperických poznatků do naší rize lajcké diskuze..:D

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.