Musí byť hliník nalakovaný ?
Musí byť hliník nalakovaný ?
Nemusí.
Ďakujem za rýchlu odpoveď Pedro ide mi o to že chcem odstrániť farbu ( je hnusná )z spešla pitch pro a jazdiť iba na holom ráme. Nezoxiduje mi ???
zoxiduje
zrezne! ;)
zkoroduje! :)
s tak velkým množstvím informací se těžko rozhoduje… možná kdybys to napsal nějak obecněji, šlo by odpovědět snáz.
mimochodom super odpovede – nemusí, potom zoxiduje, takže nie som o nič múdrejší
tak tedy – rám ti zoxiduje, jako každá slitina hliníku. Jenže tahle vrstva chrání hliník před další korozí, je to vlastně takový přírodní elox, takže je pak skoro nesmrtelný. Některé slitiny ale touhle oxidací nehezky zašednou, jiné zůstanou hezky stříbrné. Voda a bahno je OK, jak to ale vezmeš v zimě na posolené silnice, tak ti to rozežere rám. Lak by to sice ochránil, ale i lak to časem rozeřere.
A pokud nemáš spoustu času a pevné nervy tak se do odlakování rámu moc nepouštěj :)
nalakuj jen bezbarvým lakem kdysi to tak měl Superior jinak ti to chytí patinu jako jakýkoliv hliník
zoxiduje (může zoxidovat) za dlouhou dobu a jen v případě, že bys kolo nemyl a nechal ležet někde ve vlhkém sklepě. Například sůl nebo brzdová kapalina mu moc neprospívá.
Jinak nechat rám jen v surovém stavu může být bez problémů, jen nebude tak pěkný po nějaké chvíli. Hliník špiní a například mastné otisky prstů z něj jen tak nesundáš.
Řešením je bezbarvý komaxit, přírodní elox nebo několik vrstev bezbarvého laku
A prej černej elox je nejdražší a neodolnější.
A ten světlej matnej „elox“ je vlastně jen uměle urychlená oxidace povrchu hliníku.
možné to je, úplně do podrobna jsem se o to zatím nezajímal.
Nejlevněji přeci jen vyjde ten bezbarvý lak
Nejlevněji možná, ale vzhledem a kvalitou se lesklému eloxu nevyrovná.
On každý elox je uměle vytvořená silnější vrstva oxidace.
Černý je nejdražší proto, že tam je největší spotřeba barviva.
Tak tak. Přirozená ochranná vrstva + dodatečná šlupička.
Ale i ten černej elox jde ošidit.
Myslim, ze tam zadna prirozena vrstva neni. Tesne pred ponorenim do lazne se ram vrazi do louhu, aby prave pripadnou oxidaci odstranil. Pak se elektrolyticky narusi povrch, potom se to vymacha v barvivu a nakonec uzavre, aby ta barva byla stala.
Asi si pleteš černý měkký a černý tvrdý, což je dost rozdíl.
jinak stačí pohledat v historii, probírá se to tady docela často
Ďakujem vám všetkým za rady a hoci som to zamýšľal urobiť mimo sezóny t.j. v mrazoch nejazdím, nechám to tak, pretože to som nevedel že hliník hoci nekoroduje tak časom stratí tu krásnu striebornú surovú farbu. A lakovať ho nechcem.
Dík chlapi.
jak který… hliníkové vložky, co mám na tlumiči tak ty se i po letech pořád lesknou jak psí koule :) a je to surový hliník… ale asi nějaká sračková obyčejná slitina, která je hodně korozi odolná. Čím lepší slitina, tím horší.