Musí byť hliník nalakovaný ?

21 nepřečtených
  • dzandzara

    Musí byť hliník nalakovaný ?

    0 0
    • Pedro404  

      Nemusí.

      0 0
    • Georrge  

      s tak velkým množstvím informací se těžko rozhoduje… možná kdybys to napsal nějak obecněji, šlo by odpovědět snáz.

      0 0
      • dzandzara  

        mimochodom super odpovede – nemusí, potom zoxiduje, takže nie som o nič múdrejší

        0 0
        • Georrge  

          tak tedy – rám ti zoxiduje, jako každá slitina hliníku. Jenže tahle vrstva chrání hliník před další korozí, je to vlastně takový přírodní elox, takže je pak skoro nesmrtelný. Některé slitiny ale touhle oxidací nehezky zašednou, jiné zůstanou hezky stříbrné. Voda a bahno je OK, jak to ale vezmeš v zimě na posolené silnice, tak ti to rozežere rám. Lak by to sice ochránil, ale i lak to časem rozeřere.

          A pokud nemáš spoustu času a pevné nervy tak se do odlakování rámu moc nepouštěj :)

          0 0
        • notobi  

          nalakuj jen bezbarvým lakem kdysi to tak měl Superior jinak ti to chytí patinu jako jakýkoliv hliník

          0 0
        • antt  

          zoxiduje (může zoxidovat) za dlouhou dobu a jen v případě, že bys kolo nemyl a nechal ležet někde ve vlhkém sklepě. Například sůl nebo brzdová kapalina mu moc neprospívá.

          Jinak nechat rám jen v surovém stavu může být bez problémů, jen nebude tak pěkný po nějaké chvíli. Hliník špiní a například mastné otisky prstů z něj jen tak nesundáš.

          Řešením je bezbarvý komaxit, přírodní elox nebo několik vrstev bezbarvého laku

          0 0
          • Smazaný účet  

            A prej černej elox je nejdražší a neodolnější.

            A ten světlej matnej „elox“ je vlastně jen uměle urychlená oxidace povrchu hliníku.

            0 0
            • antt  

              možné to je, úplně do podrobna jsem se o to zatím nezajímal.

              Nejlevněji přeci jen vyjde ten bezbarvý lak

              0 0
              • Petr78  

                Nejlevněji možná, ale vzhledem a kvalitou se lesklému eloxu nevyrovná.

                0 0
            • Petr78  

              On každý elox je uměle vytvořená silnější vrstva oxidace.

              Černý je nejdražší proto, že tam je největší spotřeba barviva.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tak tak. Přirozená ochranná vrstva + dodatečná šlupička.

                Ale i ten černej elox jde ošidit.

                0 0
                • Vilém  

                  Myslim, ze tam zadna prirozena vrstva neni. Tesne pred ponorenim do lazne se ram vrazi do louhu, aby prave pripadnou oxidaci odstranil. Pak se elektrolyticky narusi povrch, potom se to vymacha v barvivu a nakonec uzavre, aby ta barva byla stala.

                  0 0
                • pepek  

                  Asi si pleteš černý měkký a černý tvrdý, což je dost rozdíl.

                  0 0
        • antt  

          jinak stačí pohledat v historii, probírá se to tady docela často

          0 0
          • dzandzara  

            Ďakujem vám všetkým za rady a hoci som to zamýšľal urobiť mimo sezóny t.j. v mrazoch nejazdím, nechám to tak, pretože to som nevedel že hliník hoci nekoroduje tak časom stratí tu krásnu striebornú surovú farbu. A lakovať ho nechcem.

            Dík chlapi.

            0 0
            • Georrge  

              jak který… hliníkové vložky, co mám na tlumiči tak ty se i po letech pořád lesknou jak psí koule :) a je to surový hliník… ale asi nějaká sračková obyčejná slitina, která je hodně korozi odolná. Čím lepší slitina, tím horší.

              0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce

Podobné diskuse