MTB HT kolem (ideálně do) 40 tis. Kč

97 nepřečtených
  • cryss

    Zdravím,

    Poslední týdny ve volných chvílích přemýšlím nad výběrem nového kola. Na podzim jsem prodal 4EVER Fever (2017) a rád bych svůj požitek z jízdy posunul o něco výš. Rovnou říkám, že nemám žádné ambice na závody, jezdím pro zábavu, s kamarády, jak po cyklostezkách, tak v lehčím terénu, výjimečně (několikrát do roka) v Beskydech. Po přečtení spousty topiců zde na fóru spíše upřednostním lépe vybavený hliník než hůře vybavený karbon, kromě osazení, je pro mě důležitý taky vzhled. Do kola bych po koupi nechtěl nějakou dobu investovat (myšleno upgradovat), nicméně jsem typ člověka, který rád zkouší nové věci, takže je možné (=dosti pravděpodobné), že kolo po dvou či třech letech vyměním za nový model. Určitě se hodí i podotknout, že ačkoliv se snažím si nastudovat, obzvlášť v posledních týdnech, spoustu informací, tak jsem v této problematice relativně laik, a to i co se mechanické části týče. Poslední dva roky, co jsem aktivně začal jezdil byl můj nájezd 2000, resp. 1000 km ročně. Loni bylo času bohužel méně, ale letos bych se chtěl dostat opět alespoň na cifru začínající dvojkou. Původní rozpočet jsem si stanovil na 55 tisíc, ale jak jsem zmiňoval výše, času je méně a priority se musí maličko měnit, proto snížení.

    Už dlouho dobu mám oblíbené značky jako Specialized, Scott a podobně, na několika Scottech (i když v jiné cenové hladině) jsem jel a zážitek to byl parádní, jinak k té oblibě asi zásadní důvod nemám, jen na mě působí trochu prestižně. Byl jsem tedy dlouho rozhodnutý, že si pořídím kolo od jednoho z těchto výrobců. Při budgetu kolem zmiňovaných 40 tis. mám vyhlídnutý Scale 960 https://bit.ly/3aiJtQY a Chisel https://bit.ly/2uPYYzD. Na druhém jmenovaném jsem už měl tu možnost i sedět (zatím ne jet). Obecně na mě lidi v Specialized storu v Ostravě působili profesionálně s tím, že mi kolo po zakoupení přizpůsobí přesně na míru mému tělu. Případně o něco dražší varianty Scale 950 https://bit.ly/38dMqRg a Chisel Comp https://bit.ly/3a9e57w, ale u verze Comp mě nenadchly barvy.

    V posledních dnech jsem se trochu odpoutal od těchto značek a začal se pokukovat i jinde. Hojně se (nejenom zde) zmiňují kola z Decathlonu, která jsou dobře osazena, ale čistě subjektivně se mi nelíbí, takže to jsem zavrhnul. Hodně mě zaujaly modely Canyonu, hlavně Grand Canyon AL SL 9.0 https://bit.ly/3718Jcu nebo Exceed CF SL 5.0 https://bit.ly/2tnFsdx (i když jsou přes budget), ale jednak nemají velikosti a jednak mě vyděsilo kupovat kolo bez předchozího vyzkoušení (taky garančka, záruka, servis apod.), při mé výšce 186 cm (a 88 kg) mám poměrně dlouhé končetiny, takže by to s tou velikostí mohl být vabank (i když u velikosti L udávají 182–192 cm, kam bych se vlézt mohl). Nemám na to koule, ale dobrými argumenty bych se asi nechal přemluvit.

    Abych to nějak shrnul, současný favorit je Chisel – je to, dle Vás, rozumná volba? Případně zmíněný Scale 960? Canyony (speciálně Grand Canyon AL SL 9.0), musím se přiznat, se mi líbí nejvíc, vyplatil by se případný risk a obtíže s objednáním z Německa? Anebo mám volit úplně jinou značku a odpoutat se od výše zmíněných?

    Snad tenhle výplod dává smysl, díky za jakoukoliv konstruktivní radu!

    • novas752  

      Hele Chisel je super rám, ale kolo jakom takový za tu cenu mizerný. To platí o obou modelech a Scott to samé. To jsou prostě dost drahé značky a platíš spoustu peněz za nápis na rámu.

      Canyon je jiná písnička, ten GCAL9 je osazený na tu cenu fakt moc pěkně. Ale je to trošku víc stavěné do terénu – trailová vidlice, telekopická sedlovka, 4 pístkový brzdy… To neznamená že je to špatně, třeba by tě na tom začalo víc bavit jezdit v terénu trošku těžšim, v těch Beskydech a třeba i v jiných přírodních oblastech nebo trailových centrech.

      Exceed je karbonový a je to klasické XC, dle očekávání trochu hůř osazené, ale stále lepší než ty Specializedy a Scotty na hliníkových rámech. A výhodou Canyonu je i to, že dostaneš i nějaký to nářadíčko a pumpu na vidlice (na nastavení tlaku podle váhy a jízdního stylu).

      Koupě Canyonu bych se vůbec nebál, jak se na tom bude sedět se dá dost dobře porovnat z tabulek geometrie srovnáním s ostatníma kolama – s tim ti tu někdo pomůže. A také úpravou nastavení toho kola stejně jako by to udělali u toho Specializedu = posun + náklon sedla, změna natočení řídítek, změna natočení a výšky představce.

      A palec nahoru za konstruktivní dotaz, obvykle tu lidi píšou „je lepší toto nebo toto“ a víc nechtějí slyšet. Ještě bys mohl napsat jak dlouhé máš ty nohy, od paty vnitřkem po tříslo, to je pro výběr dost důležitý parametr.

      Ještě bych být tebou prozkoumal nebídku dalších značek s obvykle slušným osazením – co mě napadá tak Radon, Silverback, MMR, Kellys, CTM, Giant, Qayron, RB, možná RockMachine…

      • cryss  

        No tak nějak jsem si to myslel, že ty komerční značky to šulí na těch komponentech a šponují cenu, moc jsem si to nechtěl přiznat, ale objektivně to musím uznat.

        U GCAL9 by mi ta trocha naddimenzování osobně ani nevadila, a jak říkáš, člověk nikdy neví, kdy ty prvky využije.

        Od karbonu mě spousta lidí, co mě zná, odrazuje, protože ví, že to prostě občas v lese někam položím, a to by pro ten rám mohlo být kritické. Osobně mě to samozřejmě láká, ne z důvodu hmotnosti, ale ze samotných fyzikálních vlastností. Ovšem jak jsem psal výše, nevím, zda je mezi materiály v praxi takový rozdíl, abych vzal „hůře osazený karbon“ místo „lépe osazeného hliníku“. A taky, jestli já bych to vůbec při svém ježdění vůbec poznal.

        Trochu mi to přijde jako zajíc v pytli, ale jejich web na mě celkově působí velice dobře, podpora je podle zkušeností, které jsem četl, taky na špičkové úrovni. S tou úpravou nastavení kola bych měl sám určitě problém, nemám s tím žádné zkušenosti, ovšem dokážu si představit, že v Ostravě budou lidé, kteří by mi s tím mohli případně pomoci ať už se tím živí nebo ne.

        Nohy, pokud jsem dobře měřil, mám dlouhé 92 cm. Což u Canyonu vychází na velikost L.

      • Romancero  

        je to fajn, že vybíráš kolo dle ceny a dle délky nohou:-) ale každý jsme „somatický“ originál..Dnes máme net..takže je dobré si dát nějaký čas na dobrý výběr rámu. Ale ve vší úctě-pokud najedeš na kole max. 2000 km ročně …nevíš o čem cyklistika je, A pokud navíc měníš kola jako já milenky…víš o kolech velký .ovno! stejně jako já vím o svých .„láskách“ :-)

        Pokud nemáš odvahu riskovat ..a trochu se potrápit, třeba nepřesnou volbou rámu..pak si srábek, který si myslí , že za prachy si koupí radost a svobodu, kterou může cyklistika hobíkovi nabídnout…

        • cryss  

          Díky za názor ;)

        • danielh  

          Ja za rok nenajedu ani 1 tisic km:-) Proste neni cas porad byt venku na kole, je prace, doma povinnosti (prace), mam i jine zajmy nez kolo ( fitko, PC ). Nechapu kde lidi berou cas za rok najezdit x tisic km, to by den musel mit tak 40 hodin aspon.

          • novas752  

            Je to o prioritách a možnostech. Někdo má kolo jako doplňěk, pro někoho je to vše a všechno tomu přizpůsobí, jsou blázni co na kole prosedí 700+ hodin za rok.

            Taky záleží na čem a kde se jezdí, na silničce v rovinách kilometry přibývají tak 3× rychleji než na horskym kole v náročnym kopcovitym terénu.

          • Alojs01  

            Jen treba tim, ze jezdim na kole do prace (mam to nastesti blizko, tak je na me, tak dlouhy si to dam) najedu cca 3tis km rocne. A protoze me to bavi, dalsich 5tis najedu pro zabavu…:-)

            A rodinu nezanedbavam…:-)

            • danielh  

              Tak pak nechapu kde berete cas na tech 5k ve volnem case, pro mne absolutni scifi.

              • novas752  

                Je lepší to počítat na hodiny.

                5000km je pro jednoho 150–200h, pro jiného 400.

                Každých 100 hodin jsou průměrně asi 2 hodiny týdně.

    • V0jtisek  

      Ten canyon jde bezplatne vratit/vymenit, takze se toho neboj jestli se Ti to libi nejvic

      Pripadne zkus zdejsi osazenstvo zda nekdo nema na vyzkouseni

      • cryss  

        To vrácení je opravdu zdarma? Cestu zpět bych tam přece platil, nebo se pletu? Na webu jsem to totiž přímo zmíněno nenašel.

    • Cavendish  

      Decathlon Rockrider

      • cryss  

        U Decathlonu jsem právě zmiňoval, že se mi vizuálně nelíbí, a to je pro mě celkem no go.

    • michomin  

      Jak máš dlouhé ty nohy? 90?

    • Gwaihir  

      Řešil jsem podobné (kolo do 40k), vyhrál canyon. Přestože jsem žádný canyon do té doby neznal a neviděl, jsem maximálně spokojený. Koukni do mého profilu. Stálo 39k.

      • cryss  

        No já to mám stejně. Podvědomě jsem věděl, že ta značka existuje, kol si hodně všímám, ale nepřikládal jsem tomu velkou váhu. Zkušenosti máš tedy jednoznačně pozitivní, co se týče objednávky, dopravy, příp. podpory?

    • velwoo  
      1. Scale 960 – pevna osa len v predu, Judy vidlica 30 mm nohy, ak sa nemylim, NX/SX komponenty, sram nemam skusenosti, no citam, ze SX umela hmota, najnizsia sada, za 32 k
      2. Chisel – pevne osy obe, vidla rovnaka, SX umelina zaklad, zakladne 200 brzdy shimano, za 36 k
      3. Scale 950 – pevne osy obe, fox 32, XT/SLX, za 46 k
      4. Chisel Comp – pevne osy obe, Judy Gold, kusok lepsia jak Silver, SX umelina zaklad, za 43
      5. GC 9 – pevne osy obe, fox 34, GX stredna sada, brzdy sram nepoznam, teleskopka, DT kolesa, za 44
      6. Exceed – jediny karbon, obe pevne osy (aj predna?), RS Recon – asi fajn zaklad, NX, brzdy sram nepoznam, kolesa RaceFace detto, za 45

      Nie som velky znalec, sam vyberam bajk, teda dost o bajkoch citam, vyberal by som takto.

      Ak chces karbon, dal si jediny, ber 6.

      Ak hlinik, 3. alebo 5., no 5. za mensie peniaze ponuka viac muziky.

      Skus cez canyon chat napisat, ci platis postu pri vrateni bajku, odpisuju obratom, ak nie, za vyskusanie nic nedas. Poradia urcite aj s velkostou. Mam od nich cestak a nemal som ziaden problem.

      Sam pozeram HT a cakam na GC 2020 modely, zatial zverejnili len GC 6 2020, ostatne, vratane tu rieseneho GC 9, su modely 2019.

      Myslim si, ze modely 2020 budu 1×12 a hadam drahsie? Uvidime

    • velwoo  
      1. Scale 960 – pevna osa len v predu, Judy vidlica 30 mm nohy, ak sa nemylim, NX/SX komponenty, sram nemam skusenosti, no citam, ze SX umela hmota, najnizsia sada, za 32 k
      2. Chisel – pevne osy obe, vidla rovnaka, SX umelina zaklad, zakladne 200 brzdy shimano, za 36 k
      3. Scale 950 – pevne osy obe, fox 32, XT/SLX, za 46 k
      4. Chisel Comp – pevne osy obe, Judy Gold, kusok lepsia jak Silver, SX umelina zaklad, za 43
      5. GC 9 – pevne osy obe, fox 34, GX stredna sada, brzdy sram nepoznam, teleskopka, DT kolesa, za 44
      6. Exceed – jediny karbon, obe pevne osy (aj predna?), RS Recon – asi fajn zaklad, NX, brzdy sram nepoznam, kolesa RaceFace detto, za 45

      Nie som velky znalec, sam vyberam bajk, teda dost o bajkoch citam, vyberal by som takto.

      Ak chces karbon, dal si jediny, ber 6.

      Ak hlinik, 3. alebo 5., no 5. za mensie peniaze ponuka viac muziky.

      Skus cez canyon chat napisat, ci platis postu pri vrateni bajku, odpisuju obratom, ak nie, za vyskusanie nic nedas. Poradia urcite aj s velkostou. Mam od nich cestak a nemal som ziaden problem.

      Sam pozeram HT a cakam na GC 2020 modely, zatial zverejnili len GC 6 2020, ostatne, vratane tu rieseneho GC 9, su modely 2019.

      Myslim si, ze modely 2020 budu 1×12 a hadam drahsie? Uvidime

    • velwoo  
      1. Scale 960 – pevna osa len v predu, Judy vidlica 30 mm nohy, ak sa nemylim, NX/SX komponenty, sram nemam skusenosti, no citam, ze SX umela hmota, najnizsia sada, za 32 k
      2. Chisel – pevne osy obe, vidla rovnaka, SX umelina zaklad, zakladne 200 brzdy shimano, za 36 k
      3. Scale 950 – pevne osy obe, fox 32, XT/SLX, za 46 k
      4. Chisel Comp – pevne osy obe, Judy Gold, kusok lepsia jak Silver, SX umelina zaklad, za 43
      5. GC 9 – pevne osy obe, fox 34, GX stredna sada, brzdy sram nepoznam, teleskopka, DT kolesa, za 44
      6. Exceed – jediny karbon, obe pevne osy (aj predna?), RS Recon – asi fajn zaklad, NX, brzdy sram nepoznam, kolesa RaceFace detto, za 45

      Nie som velky znalec, sam vyberam bajk, teda dost o bajkoch citam, vyberal by som takto.

      Ak chces karbon, dal si jediny, ber 6.

      Ak hlinik, 3. alebo 5., no 5. za mensie peniaze ponuka viac muziky.

      Skus cez canyon chat napisat, ci platis postu pri vrateni bajku, odpisuju obratom, ak nie, za vyskusanie nic nedas. Poradia urcite aj s velkostou. Mam od nich cestak a nemal som ziaden problem.

      Sam pozeram HT a cakam na GC 2020 modely, zatial zverejnili len GC 6 2020, ostatne, vratane tu rieseneho GC 9, su modely 2019.

      Myslim si, ze modely 2020 budu 1×12 a hadam drahsie? Uvidime

      • velwoo  

        Hodilo mi to tu 3×, ospravedlnujem sa..

      • novas752  

        Brzdy na GC 9 jsou asi tak stejne silne jako dvoupistkove SLX, ale lepe se davkuji.

        Brzdy na Exceedu jsou slabe, neco jako mt200 Shimana.

      • cryss  

        Díky za užitečné shrnutí!

        Takže v praxi je to tak, že SX/NX nejsou spolehlivé a kupovat se je nevyplatí? V těch vidlicích mám ovšem stále velké nedostatky, které za to stojí a které ne. Co se týče pevných os, tak jsem pochopil, že je podstatné jít do kola, které bude mít pevné osy vepředu i vzadu.

        Opravdu asi v současné chvíli počkám na nové modely Canyonu a poptám se na chatu na věci, které mi budou s objednávkou a vším okolo nejasné. Preferuji 1×12, s cenou se snad kolem těch 40 tis. vlezu.

        • velwoo  

          Ako som pisal, nie som velky odbornik a so sramom skusenosti nemam, len co som si precital a o SX a NX citam skor negativne ohlasy.

          Pri beznom hobby jazdeni mozno rozdiel rychloupinak x pevna osa nie je poznat, no rozpocet nemas maly, tak preco pevne osy a boost nemat obe, ked je taka moznost? Je to lepsie aj pre pripadny upgrade do buducna.

          Minuly mesiac mi cez canyon chat pisali, ze vsetky GC 2020 modely by mali byt predstavene 01/2020, tak uvidime. Teraz asi riesia nasledky kyberutoku, tak sa to mozno zdrzi.

    • Gwaihir  

      Akurát pokud zvolíš Canyon GC AL 9.0, tak se obávám, že máš smůlu. Mají ho jen v XSku a budeš muset počkat na nový model. Pokud bude fajn, tak doporučuju rychlou objednávku, protože kola Canyon jsou hodně oblíbená.

    • Gwaihir  

      A nechceš fulla?

      • Cavendish  

        S dopravou 43 tisíc. Nic moc kola a hodně slabé brzdy na full.

      • novas752  

        Na slušný full je 40 000 málo.

      • cryss  

        Koukal jsem, že velikosti nejsou. S nákupem každopádně přes zimu nespěchám a jsem schopný počkat na nové modely, jsou nějaké predikce, kdy by mohly být představeny?

        Každopádně fulla nechci, jeho charakteristické vlastnosti bych využil opravdu sporadicky, takže bych si na tom přišel hloupě.

        • Gwaihir  

          To děláš dobře. Vždy si je třeba ujasnit, co chceš. Aspoň nebudeš jak já měsíc přemýšlet jestli sem si toho fulla měl koupit i když s mým rozpočtem by to byl trochu ošizený full. Nakonec HT super, zejména na delší trasy. Když si budu chtít zablbnout, tak si fulla půjčím.

          Predikce jsem tu četl, podle mě je to otázka měsíce a bude to. Pokud nespěcháš, počkej si i na to, co vyplodí Canyon, ale moc od toho nečekej. Já jsem rád, že jsem Exceeda pořídil loni, rozhodovat se teď tak nevím… Sice je krásný a vylepšený ve všech směrech, ale verze 6.0 je skoro o dvacku víc no a verze 5.0 mi přijde horší a dražší.

          Edit: Měly by být na webu do konce ledna

          • velwoo  

            Nove GC 2020 dnes zverejnene takmer vsetky

            • novas752  

              A oproti loňsku si to docela pohoršilo.

              • velwoo  

                V com?

                Sledujem najma GC 8 a ma rovnaku vidlu, brzdy, teleskopku, kusocek pozmenenu geo, namiesto 2×11 XT/SLX ma 1×12 XT/SLX, co mi vyhovuje, akurat rafky nie su mavic ale alexrims. Cena zostala rovnaka.

                • velwoo  

                  Plus bonus pedale v cene :D

                • novas752  

                  Levnější ráfky, levnější kotouče…

                  Nechápu tu politiku XT přehazovaček. Na jednom modelu mají Deore, ne druhém už XT (aby ten SLX zbytek na první pohled byl XT).

        • danielh  

          Za mne full se hodi vzdy, nemusis se nadzvedavat ze sedla na kdejakem hrbolku nebo korenu aby te kolo nekopalo do zad, cili pohodli a prijemna jizda vzdy. Na ht mam vzdycky vyklepane zada a prdel ze na kolo tyden nechci vlezt. Nove HT bych si proste uz nekoupil ani zadarmo.

      • Charlie_R  

        Když tam dá pedály, tak je pomalu na 15kg. Za ty prachy bude mít HT o 4kg lehčí.

        • novas752  

          Spíš o 3 kila, ale no a co? Hmotnost se hrozně přeceňuje, tlumič a teleskop udělá z kopce daleko větší rozdíl.

          • Charlie_R  

            No mně je to šumák, ale on chce HT a někdo mu tu radí 15kg fulla :-)

          • Cavendish  

            Přeceňuje? Jak u čeho. Radši budu přes překážky na CX přenášet 8kg štíhlo než 10kg ingot :)

            • novas752  

              Však jasné, o nakládání na střechu auta nebo vynášení do 7. patra v paneláku po schodech platí to samé. :)

          • oddie  

            Možná to bude pro tebe neuvěřitelným překvapením, ale existují i lidé, co používají kolo k jízdě nejen z kopce dolů.

            • novas752  

              Sám používám kolo nejen z kopce dolů. Vlastně většinu času vyjížďěk stoupám do kopce, lanovkou se vozím velmi velmi zřídka a jízda do kopce trvá mnohem déle než jízda dolů. Na mtb průměrně nastoupám 700–900m na každých ujetých 30km.

              A světe div se, i to skoro 15kg kolo jede do kopce při šlapání v sedě úplně v pohodě, vystoupá to kamkoliv, vyjede to cokoliv. Být to třeba o 2 kila lehčí, ušetřilo by mi to na 20 minutovém stoupání asi tak 20s při stejném výkonu, wau. Akorát aby to bylo o ty 2 kila lehčí ale podobně funkční a odolné, stálo by to asi tak dvojnásobek, ne-li víc.

              • blue.sun  

                Je jízda do kopce a pak „jízda“ do kopce… Pro tebe je vyjetí kopce nutnost, ne cíl a smysl jízdy. Když jsem vyměnil ten patnáctikilový full za dvanáctikilový HT, celkově jsem zrychlil. Sice možná ztrácím z kopce (ale to se zlepšuje s tím, jak se učím líp jezdit), ale výjezdy a rovina jsou o řád lepší, a je to hodně poznat.

                • cryss  

                  Fulla opravdu nechci. V současnosti bych raději HT, neříkám ovšem, že k tomu za pár let nedospěju, naopak si myslím, že to budu chtít vyzkoušet.

                  • blue.sun  

                    Já šel z HT na full a od toho zase hezky zpátky na HT. Zatím pro full nevidím důvod.

                    • cryss  

                      To je přesně ono. Já zatím taky ne. Kdybych bydlel uprostřed lesa, názor na to mám určitě jiný.

                      • oddie  

                        Taky jsem kdysi měl. Pak jak začaly 29" jsem si na vyzkoušení půjčil 29" full, abych zjistil, že to je super, ale že to (zatím) nepotřebuju. Pak jsem dalších x let jezdil spokojeně na HT, ale před dvěma lety na začátku sezóny neměl nic postaveno, tak jsem jako nouzovku sebral něco spíš jako celoodpružený cross, prsknul na to 27,5 kola a že na tom odjedu ty dva tři měsíce před létem, než postavím nové HT. No a jezdím na tom doteď a naopak díly na stavbu karbonové HT 29" jsem rozprodal, protože stavba nějak ztratila smysl :D

                      • Charlie_R  

                        Hlavně když budeš chtít fulla, tak se tu dozvíš, že jedině enduro a 150+ zdvihy. Co je mezi tím a gravelem je k ničemu :-)

                        • novas752  

                          Naopak, poslední dobou zase začínají trendy táhnout nízké zdvihy 110–140.

                • novas752  

                  No jo, já mám na honění kopců a rovinek na rychlost silničku, tam to skutečně odsejpá a má to pro mě smysl.

                  V terénu se do kopce kochám okolním lesem, snažim se co nejmíň unavit a zároveň se co nejefektivněji dostat nahoru a pak z kopce si užívám sjezdu, často jsem z toho sjezdu vyfluslý víc, než z toho stoupání. :)

                  • blue.sun  

                    Vidíš, a já mám silničku a XC HT, užívám si obojí. Základ je sice trošku stejný, u obojího mě baví ten výkon, síla, záběr… ale v terénu je to přeci jen o dost jiné, takže silnička by mi tohle nenahradila a full na sjezdy taky ne.

    • cryss  

      Přesně jak píšete výše, taky jsem si taky dnes všiml, že Canyon konečně představil modely Grand Canyon pro rok 2020 a mě hned zaujaly dva kousky, mezi kterými budu s největší pravděpodobností nakonec vybírat. Jedná se o modely AL SL 8.0 https://bit.ly/2U4wXPq a AL SL 9.0 https://bit.ly/37AS6EO.

      Začnu asi poněkud hloupou otázkou, ale je mezi těmito dvěma koly opravdu rozdíl 10 tis. korun? Respektive ještě trochu jinak – vyplatí se doplatit si těch pár tisíc nad limit (nadevšechno co v tomto vlákně padlo), který jsem si stanovil a pořídit si SL 9.0? Je v praxi velký rozdíl mezi Deore XT a GX Eagle, případně mezi brzdami osazenými na zmíněných kolech? Teleskopická sedlovka neurazí, ba naopak, vidlice je stejná. Něco, co jsem opomenul a neměl bych?

      Díky!

      • novas752  

        Deore XT neni Deore XT, celý řazení je SLX, XT je jenom přehazovačka která neovlivní téměř nic, akorát to líp vypadá. Ale i tak bych radši SLX než GX Eagle. Má to nepatrně větší rozsah, lepší brzdu přehazovačky, je to odolnější a kazeta mnohem levnější. Brzdy mt400 nic moc + úplně nejlevnější kotouče. Na 9.0 jsou dobrý kotouče, brzdy o dost silnější (ale na jiné čtyřpístkové dost slabé) a těžké + nevzhledné páky. Taky nikdo neví co zač jsou ty Canyon kola – co to má za náboje.

        Z těhle dvou bych si vybral 8.0 s tim, že bych vyměnil kotouče a brzdy za SLX.

        • Hadato  

          Viděl bych to stejně. SLX bych za sebe taky zvolil už jenom kvůli ceně náhradních dílů. Brzdy dát nějaké lepší Shimana (od Deore výše) a pak už jen spokojeně jezdit.

          Kdyby pak chtěl odlehčovat, tak vyměnit kola (mají velmi základní, i když funkční náby).

          EdIt: další varianta by mohl být karbon z Decathlonu nebo Bohemky. Popřípadě Race Bike.

          • cryss  

            Díky za názory, odpověděli jste mi na dost otázek, které ani nebyly vyřčeny. Brzdy jsou komponenta, která mě udivuje od počátku samotného vybírání. Přijde mi, že se na nich zbytečně šetří i na podstatně dražších mašinách, než o kterých se tady bavíme, ale stále nechápu proč.

            Každopádně teď se tedy zbývá zamyslet nad velikostí, Canyon PPS říká L, já už o tom tak jasně přesvědčený, vzhledem ke stavbě mého těla, nejsem.

        • popokatepetl  

          Vůbec těm levným koňonum nerozumím. Jestli to má být XC kolo nebo trailový? Když se podívám na SL8. 30Z převodník je strašně málo. Vidlice Fox s drahým servisem, když kupuju „levný“ kolo tak asi bude třeba odpovídající servis (RS, suntour). Teleskopka na každý kolo. Kola budou mít tak 2,3 kg.

          • novas752  

            Podle mě prostě lehký trailový hardtail, něco na pomezí XC/trail, neni to skoro o nic pomalejší než čistý xc kola, ale v terénu to bude znatelně lepší. Ideální stroj na pohodlné delší vyjížďky a agresivnější styl jízdy v lehkých terénech typu Singltrek pod Smrkem apod

            .

            Servis toho Foxu neni o moc dražší, to je rozdíl pár stovek, „malý servis“ alias vyčištění a namazání vnitřních nohou a vzduchové nohy bez výměny těsnění vyjde většinou na stejno. Funkčně je ta vidlice mnohem lepší, než to, co se na podobná kola běžně osazuje = RockShoxy Judy, Recon, sem tam Reba. Akorát teda neni moc lehká, ale celý to kolo na váhu stavěný neni.

            Převodník je na 1× řazeních stejně individuální jak sedlo, gripy a pedály. Ať si tam každý dá co chce, já bych tam dal 34z, řazení super. Takže ve výsledku slušný pěkně udělaný rám s teleksopkou, super vidlicí a dobrym řazenim.

            Brzdy s kotoučema stojí za houby a kola jsou těžký no. Upgrade brzd je pro ježdění v terénu téměř nutností, +3–5000 navíc, ty kola nejsou úplně nutné, určitě zase něco vydrží a kdo chce lehká kola, dá za ně dalších 10–20 000.

            • Hedus  

              Je to věčné dilema, podobné kolo najít. Kompromis XC/Trail, slušně vybavené, lehké kolo. Jednopřevodník, který taky něco vystoupá tzn. rozsah kazety 11–50. Vím, že kolům rozumíš, nemáš nějaký typ na vyvážené kolo, ve slušné ceně? Dle mého názoru třeba https://www.kola-radotin.cz/…r-9-rage-red?…

              • Hadato  

                Tohle určitě nebrat, základní, těžká vidle, základní brzdy, zadní kolo na rychloupínák, kola pak budou váhově dost podobně nebo ještě těžší než u toho Canyonu. Za mě radši ten Canyon Grand Canyon AL SL 8.0 a vyměnit brzdy. Není z nejlehčích, ale už má teleskopickou sedlovku, funkční sadu (přehazka, řazení, kliky, atd..), solidní vidlici a celkem rozumnou geometrii.

                • Hedus  

                  Asi opravdu jedna z nejlepších voleb, nicméně zase za váha :( ještě přemýšlím o takřka dokonalém https://www.decathlon.cz/…8558254.html

                  Dá se na tom nějaký trail taky zajet ?

                  • novas752  

                    Zajet se dá ledasco na ledasčem, ale tohle bude v terénu o dost horší než ten Canyon AL SL 8. Má to ještě slabší brzdy, méně schopnou vidlici, nemá to teleskop, což je na to trailové ježdění velmi užitečná věc.

                    Prostě záleží jestli preferuješ lehký kolo s tim, že si to cestou dolů tak nějak sjedeš. Nebo si to cestou dolů radši užiješ víc, případně se pustíš do trochu náročnějšího/prud­šího sjezdu, víc tě to podrží, bude to pohodlnější, za cenu větší hmotnosti. S tim že ta hmotnost má reálně dost malý vliv, o kilo lehčí kolo ti 20minutový kopec zrychlí asi o 5–15 sekund. Já mám jasno. :)

                    • Hedus  

                      Rozumím, někdy je s gramohoniči vážně problém. Co na tu xc 900 pořídit teleskop ? Pořád vidím do kopce menší námahu o minuty mě až tak nejde (je to spíše otázka věku)

                      • novas752  

                        Já do kopce teda vidim námahu téměř stejnou.

                        Příklad: mám 75kg, normální letní výbava tak 5kg, kolo dejme tomu 11 vs 13kg. Celkem tedy soustava 91 vs. 93kg, rozdíl 2,2%, na tom lehčim kole budeš na stejnou rychlost do kopce potřebovat o 2% menší výkon, hurá. Pro těžšího jezdce je ten rozdíl ještě menší, pro lehčího trochu větší, při 60kg a jen 3kg výbavy to dělá asi 2,7% = furt spíš nic.

                        A když na to dáš teleskop, bude to stát aspoň o 3–5 000 navíc, bude to tak o 250–350g těžší, to už si rovnou můžeš koupit Grand Canyon AL 9.0.

                        • team_daddy  

                          Já mám teda jinej pohled na gramařinu. Mě je lehčí kolo pod rukama příjemnější. Líp se s ním “pohazuje” v terénu, mnohem snáz se dává na střechu auta atd. Ale je to drahý hobby, tak ho provozuju jen na levelu gram-rookie.

                      • Hadato  

                        Geometrii to má vyloženě XC – krátký rám, delší zadní stavba, delší představec, vidle jenom s 32 mm nohama a 100 mm zdvihu.

                        Sjet se na tom dá ledacos, záleží na technice a hlavě. Na tom Canyonu bude ale o kus větší zábava dole kopcom. Pokud tam navíc vyměníš pláště za nějaké trochu jezdivější (alespoň zadní), tak ten rozdíl na normální ježdění nebude úplně propastný. Osobně bych taky měl na kole radši sadu SLX od Shimana než Sram Eagle (i když je lehčí), především pak kvůli ceně nové kazety a o něco příjemnějšímu řazení (to je ale osobní preference). Za zbylé kačky tam radši pořídit dobré brzdy, popřípadě vyměnit kola, až se ta původní rozpadnou.

                        • Hedus  

                          Díky vám oběma :) Rozumné

                          • Hadato  

                            Opravdu záleží na tom, co člověk chce jezdit. Pokud to chce jenom na ježdění po lesních cestách, nějakých lehkých trailech, tak ten Rockrider bude stačit. Pokud to ale člověk myslí trochu vážněji s jízdou v terénu (nebo o tom uvažuje), tak bych jednoznačně volil ten Canyon.

                            • Hedus  

                              Na druhou stranu šikula sjede vše i na silničce. Asi jen pomaleji.

                              • Hadato  

                                No, pokud se jmenuješ Danny MacAskill, tak asi jo. Věřím, že pak budeš mít i celkem pozitivní vzpomínky. Nicméně, pokud to chce na celodenní ježdění v terénu, tak třeba silnička není úplně nejlepší varianta :-D :-D

                                • Hedus  

                                  Nevím, zda se podaří otevřít:https://www.facebook.com/…16356795028/

                                  Je to COMMENCAL META TRAIL V4.2 ESSENTIAL 650B SHINY RED 2018

                                  Celkem zachovalé, dá se na tom ujet i nějaký delší trip, může to být zajímavé kolo?

                                  • Hadato  

                                    No, bylo by ideální si ujasnit, co člověk chce za kolo a co od toho čeká. Tohle je úplně jiná liga. Záleží, kam až se chceš s tím novým kolem posunout.

                                    • Hedus  

                                      Bez dřiny nahoru, případně celodenní výlet v terénu a pak pěkně v lese nebo na trailu dolů.

                                  • novas752  

                                    Lítáš s výběrem od strany ke straně. :)

                                    Chceš li jezdit po trailech a tak podobně víc, je to supr kolo. Ale na adekvátních pláštích (± to co tam je obutý) to už pojede o dost hůř. Nějakým pohodovým tempem se s tim dá ujet hodně, já mám na něčem podobnym rekord 90km, přes 2000m nastoupáno za jedno letní odpoledne, převážně mimo silnice průměrem asi 15km/h, ale svižnou xc vyjížďku 20–25km/h už by to dost nestíhalo.

                                    Jestli jsi ochotný uvažovat i nad takovym typem kol, důrazně doporučuju si nejprve nějaký podobný kolo nejdříve půjčit a pořádně projet. Osobní zkušenost ti dá dost jasnou odpověď. Tady jinak každý radí ze svého pohledu, preferencí a zkušenosti, já o něčem napíšu, že to jede v pohodě, pro jiného je to naprosto nepřijatelně pomalé a tak dál.

                                    • Hedus  

                                      Super odpověď, díky. Ta cena se mi zdá celkem zajímavá.

              • novas752  

                Tohle je o dost horší. Vidlice mizerná, vzadu to nemá pevnou osu ale atypickej rychloupínák 141mm a ten zadní náboj neni moc spolehlivý, ráfky taky nic moc.

                Z kol podobného charakteru si nevybavuju lépe osazený než ten Canyon. Možná se kouknout co se dá sehnat od Cube, Kross, Kellys, CTM, Radon.

                Na Sram osazeních do 40k jsou obvykle kazety 11–50, to je o dost lehčí nejtežší převod než 10–51 Shimano. A těch kol na Shimanu 12spd ještě tak moc neni.

      • RapMan  

        Zdá se že letos vynechali dámskou verzi GC AL SL 8.0… Trochu koukám na relativně dobře osazená dámská kola s 27' plášti + 1×12 a moc toho nenacházím…

    • biker.jan  

      A co takový Qayron Spyro Q? Já mám doma Spyro 1 a poměr cena/výkon top. U Qčka to vidím podobně.

    • AussigBiker  

      Ještě dávám do pozornosti Radon https://www.radon-bikes.de/…ke/hardtail/

      Dá se koupit pouze na bike-discount.de, já měl několik let hliníkový HT, prodal jsem ho kolegovi z práce a funguje úplně v cajku.

      Nebo HT od RB, je možnost na víkend vyzkoušet a nakonfigurovat si ho.

      • Boby83  

        https://www.bikefix.cz/

        Tohle by měl být oficiální servisní partner kol Radon pro Čr a mělo by být možné kolo přes ně i objednat.

      • velwoo  

        Pozeral som aj radon, o 100 eur lacnejsi (v porovnani s GC 8) Jealous AL 8 ma 30 mm Judy, najnizsiu SX sadu od Sramu a MT2 brzdy, na ktore som necital ine ako negativa. Plus nema teleskopku. Pozeral som rozne znacky, Cube, Kellys, CTM atd., no pomer cena/vykon mi furt vychadza najlepsie GC 8. Decathlon ci Qayron je tiez fajn, i ked nazov sa im moc nevydaril. A najnovsie sa mi paci aj Ghost Nirvana.

    • Mikolte  

      Ahoj,

      Abych nezakládala další vlákno, zkusím se poradit zde.. snad neva :).

      Jelikož často jezdíme polňačky, lesní cesty a nebo krpály někde v horách, tak bych ráda přešla ze svého trekového (merida crossway 500, 2014) na horské XC kolo. Můj rozpočet je taky tak 25–30 tis. (možno lehce přes). Původně jsem chtěla kola 29, ale z tohoto požadavku jsem ustoupila – měřím něco málo přes 160 cm a zjistila jsem, že někteří výrobci dělají menší rámy „jen“ s 27,5. Převody bych preferovala 2×11 nebo 1×12.

      Z kol, co jsem objevila různě po internetu (i u německých eshopů apod.), mě zatím zaujala tato:

      https://www.radon-bikes.de/…0–2×11–2019/

      https://www.cube.eu/…kngrey-2019/

      https://www.merida-bikes.com/…e-xt-edition

      Meridu jsem našla cca za 27 tis., díky tomu se mi dostala do výběru. Pokukovala jsem ještě po kole Grand Canyon wmn al slx 9.0 (odkaz níže), které bylo před 2 týdny za cca 36 tis. v outletu, ale teď už je cenou úplně mimo můj rozpočet.

      https://www.canyon.com/….0/2077.html?…

      Budu ráda za vaše názory, zkušenosti nebo i další typy na kola, která jsem neobjevila nebo přehlédla.

    • Gwaihir  

      Za mě ten radon vypadá nejlíp.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.