MTB a slicky - máte zkušenosti?

73 nepřečtených
  • joudys

    Ahoj, už to tady bylo někdy v roce 2007, ale snad máte někdo nové zkušenosti. Mám klasický MTB, ale v plánu je alpská akce, která se bude odehrávat čistě na asfaltu. Silničku, kros nebo něco jiného nevlastním, a vzhledem k tomu, že půjde o neustálé dlouhé stoupání a pak sjezdy, napadlo mě, zda nezainvestovat do slicků – domnívám se totiž, že mé současné pláště nebudou na tuto akci vhodné, zbytečně bych se nadřel (já totiž začínám lenivět). Mám vybraný slicky 26×1,40 bez náznaku jakéhokoliv vzorku – jsou uplně hladké. Zde by mě zajímaly vaše zkušenosti:

    1. co od toho můžu čekat oproti běžným MTB pláštům 26×2.1, zejména za mokra při déletrvajících sjezdech,
    2. zda 26×1.4 je dobrý výběr pro jezdce 90 kg,
    3. zda je dobré do toho rvát duše Maxxis Flyweight 26×1.9–2.1 nebo zda lze použít 26×1.5–1.9.

    Díky za jakékoliv zkušenosti (ne názory). Joudys

    0 0
    • lodyh  

      Zdar,

      loňský alpy sem objel ještě na Schwalbe Kojak 1.35 taky hladký bez vzorku.  Vážím 86 kg, jezdil sem s nima za jakýhokoliv počasí, cca 500km.

      1)s kotoučema maj trošku tendenci smykovat, zvlášť na mokru, ale je to fakt srovnání s pláštěma se vzorkem. Dolu, zvlášť když byl točivější sjezd, sem byl vždycky rychlejší než švára na žiletce. Nahoru je to sakra poznat, při tomhle tlaku to jede jako dělo.

      1. viz moje váha, bude to v poho. Foukal sem je na max, tzn. na 7atm.
      2. pokud se ti podaří sehnat užší gumu, bude lepší. tlustší se tam sice naskládá, ale občas se naskládá tak nešikovně že se procvakne. Já to objel na klasickejch schwalbe 26×2.1, ale občas to při foukání cvaklo. Teď sem viděl Schw. ultralight 26×1.0, já je tehdá nemoh sehnat, budou ideální. Měli je v eurobiku v kobylisích.
      3. pořiď si silničku:-) je to úplně jinej zážitek… pro příště:-)
      0 0
      • MlokCZ  

        O Kojaku jsem uvažoval taky, tedy v 2" šířce (abych to mohl jezdit i na malé pohodlné tlaky a nemusel bušit na tolik). Pojede možná o chlup lépe než Marathon Supreme. Ale právě grip má Supreme skvělý a na totálním morku s K24 (180/160) tendenci smykovat neměl vůbec (samozřejmě nezkoušel jsem maximum co brzdy dokáží, ale několik ostrých zabrždění bylo). A pak bude výrazně odolnější na defekty, což mě se moc líbí, zvláště právě na alpské nebo jiné dlouhé sjezdy, prostě taková jistota.

        A to si foukal fakt na 7atm.? Schwalbe má na stránkách povolené maximum pro Kojak 1,35 6,5atm.

        0 0
        • lodyh  

          to je zvláštní, na boku toho pláště bylo max 7. měl sem drátovou patku, nevim jestli se to tam liší. ale 0,5 snad ani nehraje roli. guma je pořád celá, tak SNAD nehraje roli:-)

          jinak souhlas s marathonem, tam je plus že přežije i šotolinu a podobný mimocesty, kojak na to neni. M je stejně nej plášť od schwalbe:-) kolik let už ho vůbec dělaj? tipnul bych tak 10–15…

          a moje 180 vzadu bude hrát taky roli, bylo to na ty pláště trošku předimenzovaný:-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Marathony dělaj už dlouho. Ale ty starší byly hodně těžký a až tak rychlý nebyly.

            To až teď ty poslední ve verzi Supreme a Racer. Racer bude super rychlej s o malinko horším gripem a horším odolností na defekty. A hlavně není na bike v dost velké šířce, proto jsem ho zavrhnul. Supreme je pak s parádním gripem, výbornou rychlostí (ale bude o malinko pomalejší než Racer, ale rychlejší než ty ostatní Marathony) i odolností. Dle popisu vlastností jsem u verze Supreme očekával dost a i přesto mě ještě příjemně překvapil.

            0 0
          • MlokCZ  

            Jinak samozřejmě malé překročení tlaku by měl určitě přežít, ale cíleně bych to tak nefoukal. Ale hlavně když na boku měl 7atm., tak je to ok, to zase Schwalbe nesedí ty čísla na stránkách s tím co maj na plášti (to není jediný případ) nebo se to také mohlo změnit u novější série.

            0 0
          • MlokCZ  

            A ještě mi u Kojaku vadilo, že ve 2" verzi není k mání v kevlarové verzi, jen s drátem. Ale i tak už jsem ho skoro kupoval, protože jsem zaboha nikde nemohl sehnat ty Marathony v Supreme verzi (a jinou jsem nechtěl). Naštěstí nakonec na bike24.net měli (na CRC mám objednané ještě 4 kousky a asi budu čekat hodně dlouho, termín dodání neznámý).

            0 0
            • lodyh  

              nez sjedes ty prvni, tak ti z crc prijdou:-)

              jinak da se ten racer srovnat trebas s furious fredem?

              0 0
              • MlokCZ  

                Racer jsem nejel, tam rozdíl beru dle toho hodnocení Schwalbe. Ale oproti FF je i ten Supreme znatelně rychlejší, takže racer bude ještě více.

                No jo, ale ty další jsou také i na další kolo (pro manželku).

                0 0
                • lodyh  

                  hele že se nestydíš. sám si nahoď tioga factory a manželce dej ty svoje supremy. aspoň ti bude stačit.

                  :-)

                  ještě že řeším jen svoje kolo…:-)

                   
                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To nespěchá. Dostane je taky na HT a teď stejně jezdím terény na fullech, takže o nic nepřichází.

                    0 0
    • littlebiker  

      Já přidám jeden NÁZOR:)

      V pondělí mi mají přijít ritchey slicky http://www.kupkolo.cz/….4_2327.html

      Vzorek je jenom na boku, což se hodí proodvod vody, praktické zkušenosti bych ale taky uvítal

      Nevím, jestli do toho dostaneš duši 1,9–2,x. Pro jistotu jsem koupil 1"-1,5"

      A ať to sviští:)

      0 0
      • Bully  

        Na asfaltu (pri pouziti uzsich plastu a vyssich tlaku) je vzorek jenom pro „paradu“, a vubec ne pro nejaky odvod vody. Rozhodujici je jenom a jenom smes plaste.

        0 0
    • MlokCZ  

      Slick určitě ano, pojede to mnohem lépe.

      Na mokru bude záležet od konkrétního pláště dle použité směsi. Se slušnou směsí bude držet výrazně lépe než plášť se vzorkem, vzorek je na asfaltu pouze na obtíž.

      Zvážil bych ale šířku pláště. Záleží co preferuješ. Užší plášť pojede výrazně lépe ve velkých rychlostech (cca od 25–30 výše). V malých rychlostech to bude stejné nebo i může být širší lepší (při stejném tlaku má ten širší menší valivý odpor, ale zase ho pravděpodobně nebudeš tolik foukat, proto ± stejné). Ten širší ale bude pohodlnější.

      Já bych volil klidně něco širšího, zvlášť do takového terénu. Do kopce to pojede stejně dobře a z kopce při sjezdu ti může být fuk, že to pojede o malinko pomaleji. Něco jiného by byly táhlé roviny, kde se dá jet pořád rychle, tam bys ten úzký ocenil.

      Do 1,4" bych už určitě duši 1,9–2,1 nerval. Jde to hodně blbě a pokud ji tam už narveš, tak to může dělat boule. A když už koupíš duši, tak adekvátní, tedy ani ne 1,5–1,9, ale ještě užší.

      Já osobně bych použil Schwalbe Marathon Supreme, to je to, co jsem právě dal na můj asfaltový speciál (HT) a po dnešním testu maximální spokojenost. Psal jsem to tady na konci.

      0 0
    • scret  

      vozim Rubena Acris 1,9 , neni to uplne takovej slick jako treba Trilobit… ale na asfaltu jede pekne! vozil jsem i nejaky hladky 1,5 a rozdil mi prisel minimalni… a toho Acrise muzes pouzit i do lehciho terenu…

      0 0
      • MlokCZ  

        Kvalitní slick (on je velký rozdíl mezi rychlostmi jednotlivých slicků) jede oproti Acrisu mnohem lépe a rozdíl tam je stále velký. Ono také je možné ten plášť hustit na mnohem větší tlak, což udělá své (samozřejmě současně se ztrátou pohodlí). A pak v zatáčkách na asfaltu je kvalitní slick také o třídu lepší. Vzorek je na asfaltu i pro grip v zatáčkách značně na obtíž.

        Kolik maj povoleno ty Acrisy maximální tlak? Kdysi jsem je jezdil, ale tohle si fakt nepamatuju.

        0 0
    • vijo  

      hoj ahoj, taže tak úzke plášte ako chceš som ešte nemal, myslím tým rozmer 1,4, no dosť dlho som vozil Rubeny Cobra 1,9. Je to skoro slick, lenže má v sebe drážky ako pneu na športovú motorku. No a k jazdným vlastnostiam – možno nebudeš veriť, ale za mokra do na asfalte držalo stopu o dosť lepšie než plášť so vzorkom. Bol som s nimi aj v lese keď bolo blato, síce som to nejako zvládol ale samozrejme že to nebolo nič moc. No na cestu, kopce, klesania a ako píšeš do Álp sú myslím hladké, alebo skoro-hladké pneu výborná voľba. Hlavne v stúpaní cítiť ten o dosť menší odpor, v klesaiach z kopca to zase ide viac naklopiť atď, atď…

      Čiže môj názor je že chybu neurobíš ak si také plášte zoberieš.

      Pridávam aj foto tej Rubeny.

      0 0
      • Martinson  

        Jel jsem na nich Grossglockner ( max. speed 83), teď je mám na svým city biku na ježdění  do práce. Na ježdění na asfaltu dobrý, docela jedou a sedí a přitom mají ještě slušný tlumící vlastnosti díky objemu vzduchu. Občas  na nich dám cestou z práce pro pobavení i kousek Krčáku v terénu.

        0 0
    • scret  

      heh, to mi pripomnelo, jsem jednou zapomnel pri jarnim najizdeni, ze tam mam hladky slupky 1,5 a vzal to pres svuj kratsi oblibenej rozbitej sjezdik, to co na 2,1 gumach je zyvacka, na tehle slupkach to byl adrenalin jak svina!:) to je takovyto kdyz si clovek rika, hele tak ted uz tutove letis a nic a za dva metry si to rikas znova:))

      0 0
    • Luke  

      kdybys mel zajem, tak mam doma nevyuzite skoro zanovni plaste continental sport contact sirky 1,6. odkaz treba tady: http://www.koloshop.cz/…contact-1,6/ Jsou nekolikrat jete na silnici a parkrat na valcich.

      jede to na nich jak z praku, ale nakonec jsem stejne poridil starsi silnicku. pro vetsi pozitek z rychle jizdy :-)

      pripadne se ozvi na mejl nebo icq v profilu.

      0 0
      • madcat  

        Přesně tyhle mám taky na starým bajku. Jede to na nich jako z praku, valivej odpor minimální, defekt zatím žádnej, ale zas na nich nemám zatím naježděno nějak moc… duše jsem do nich nacpal normální 1,95" myslím a vešly se bez procvaknutí, ale byla to trochu drbačka…

        0 0
    • hribik A1  

      tak maval som na hajtre aj 1,50 rubenacke plaste, vzor len jemny po bokoch, nafukane tak na 3,5 (ale mam 64 kg). rychlost bola oproti hrubsim urcite o cosi vyssia, hlavne do kopca, cez zatacky som tiez jazdil rychlejsie, stabilita na mokrej ceste rovnaka, ale chytalo to o cosi viacej defektov (tak jeden za 2tisic km v priemere). na velmi zlych, rozbitych cestach to sedelo horsie a na snehu sa to ani nehlo

      0 0
    • heretik  

      Zmiňovaný vlákno z loňska jsem asi zakládal já. Loni na jaře jsem si slicky pořídil (1.4) a jsem s nima spokojenej. Jezdí to na nich v pohodě, mnohem snáz než na širších pláštích, pojí se s tím samozřejmě i to, že to trochu víc drncá, zvlášť když je pořádně foukneš.

      Byl jsem s nimi v Kalábrii a v Černý Hoře, bez problémů, taky párkrát na silničních výletech s b-f, vesměs do Liberce…

      Není to žádná galuska a dá se s tím jezdit i nějaký ten terén, když je potřeba – kořeny, kameny, atd. Není to luxus, ale snesou to.

      A určitě doporučuju spešl duše, tj. 1–1.5", protože cpát do toho duše na normální mtb pláště je o ničem… riskuješ boule i procvaknutí.

      0 0
    • joudys  

      Díky všem za odpovědi. Už se docela těším, až to otestuji. Duše tedy koupím 1.0–1.5, bude to lepší.

      0 0
    • joudys  

      …snad mě ještě napadlo – jakou roli zde hraje TPI – je zde (pro slicky) vyšší číslo TPI lepší? Nevím to jistě, ale TPI asi souvisí s hustotou kordu. J

      0 0
      • MlokCZ  

        TPI samo o sobě nehraje roli žádnou. Sice vyšší TPI teoreticky znamená vyšší odolnost běhounu, jenže zase tam při vyšším TPI je většinou méně materiálu. Obecně se tedy nedá říct dle TPI v podstatě nic.

        0 0
    • koldator  

      Ahoj,

      jezdim uz 3. sezonu slicky na bajku, protoze na silnicku stale neni cash. Momentalne mam obuto WTB Slickassaurus 26×1.1, jedou dobre, do kopce i z kopce, jen se musi trosku davat pozor v zatackach, at to moc nenaklopis. A je poznat, ze pri brzdeni samozrejme kvuli absenci vzorku trosku hur brzdi, ale na to se da zvyknout. Duse vozim uzke, klasickou 1.9 bych do toho asi ani nedal. Zatim spokojenost, na teto kombinaci mam najeto cca 7 000 km. Tzo preju dobry vyber a zaitky z Alp. I kdyz silnicka je pry uplne o necem jinem, ale to nemuzu potvrdit :-)

      0 0
      • zbartos  

        Prosím o radu.

        Chci koupit švagrovi slicky Continantal Sport Contact 26×1,3 http://www.koloshop.cz/…tact-26×1,3/ a nevím, zda je bude moci dát na své ráfky Mach MX Disc o vnější šířce 23,7 mm (měřil to švagr, na webu je uváděn rozměr 559×17 a na fotce na příčném řezu vnější rozměr 25 mm a vnitřní 19C, což nevím co je… viz http://jizdnikola.net/… ).

        Na webu http://www.bike-eshop.cz/…nder-26-x-10 jsem si totiž přečetl, že plášť Kenda Kontender 26×1,0 se může dát jen na ráfek, který je užší než 22 mm (nevím zda prodavač myslel vnitřní či vnější šířku…).

        Díky předem za pomoc.

        0 0
        • Smazaný účet  

          pokud chceš 26×1,3, tak na rozměr 559×17 by to určitě neměl být problém.

          já vozím slicky 26×1,25 (maxxis detonator) na ráfku bontrager race lite 559×19.

          takže mám vlastně užsí plášť, než cheš pořizovat a širší ráfek, než tvůj švagr.

          už sem na tom ujel v pohodě asi 300km a tenhle víkend najezím zas něco přes 300 (Brno-Praděd-Brno).

          0 0
          • Smazaný účet  

            jenom teď nechápu, co myslíš těma kendama? 26×1,0 už je asi moc úzký na 559×17.

            0 0
            • zbartos  

              Že když pro plášť 26×1,0 někdo uvádí limitní šířku ráfku 22 mm, tak že by podobná podmínka mohla existovat i u plášťů 26×1,3…

              0 0
              • Smazaný účet  

                to určitě, a pro 1,3 je ta 17ka v pohodě, když vozím 1,25 na 19.

                0 0
              • Smazaný účet  

                tady je důkaz míst plků. na obrázku jsou vidět oba rozměry.

                0 0
              • JSt  

                urcite takova podminka existuje, ale imho netreba resit. tech 17mm je vnitrni sirka rafu. 1.3 kontika mam na 19mm rafku a neni problemu.

                0 0
        • Lister  

          Chvíli jsem jezdil 1,15 plášť na ráfku s vnitřní šířkou 19mm a nebyl problém.

          1,3 bych se už nebál vůbec -jestli má ten ráfek vnitřní šířku 19 nebo 17mm už je, myslím, u takové šířky jedno.

          0 0
    • madcat  

      Na Schwinnovi jsem svýho času měl Conti Sport Contact 1,6" a super – po silnici to valí jak raketa, ale do terénu pochopitelně radši neee…

      0 0
      • Smazaný účet  

        teď se tu řeší něco jinýho. reaguješ na rok starej post.

        0 0
        • madcat  

          To přece neva, třeba se to aj tak bude někomu hodit :-)

          0 0
          • Rychlej turista  

            1,6 je zbytečně moc. Jedině, že by nahodil brašny.

            0 0
            • jIrI___  

              Nebo pokud by na nich chtěl občas vjet i do „terénu“.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Důvod pro přezutí na slicky chápu tak, že se předělá bike na silničku. Pokud chci občas do terénu, tak nebudu pořizovat slicky ale něco jinýho.

                0 0
                • jIrI___  

                  Tak jasně, ale občas se tomu člověk nevyhne. Pokud teda nechce jet po hodně frekventované silnici a raději pojede po pěšině kolem potoka. Nicméně znám u nás (okolí R.p.R.) jen zhruba 15 km takových míst, takže žádná hrůza a člověk to buďto může jet po hlavní cestě nebo se jim při plánování trasy prostě vyhnout.

                  0 0
    • The_Trooper  

      Chci si také pořídit slicky na MTB.

      Mám pár otázek:

      1. Jakou zvolit šířku slicku? (osobně bych to viděl na

      kompromis 1.5)

      1. Pokud půjde slick místo Schwalbe RR a NN 2.1 tak se zmenší celkový

      průměr kola, což se projeví na převodech ale jak moc? Abych potom netočil převod 3×9 na rovince jak večerníček :)

      1. Co se týče defektu, jak je na tom slick v porovnaní s třeba RR na

      silnici? Všiml jsem si že taková drátová verze slicku do 400 kč je docela težká..

      1. Projeví se nasazení slicku na MTB výrazným zvýšení celkové rychlosti

      na silnici?

      0 0
      • Smazaný účet  

        jestli je to přezutí na zimu na silnici, tak 1.5. ale nebál bych se jít i kousek níž, pokud to povolí ráfky. na převodech to poznáš určitě, z kopce se budeš moct leda tak kochat krajinou.

        na rovince to bude ok a těžkýma vystačíš na rozumnou frekvenci.

        0 0
      • Smazaný účet  

        ještě k té šířce. já vozím 1.25 Maxxis Detonator a sedí pěkně. ilustrační foto viz profil.

        0 0
      • Smazaný účet  

        ještě k defektu :) – na RR jezdím teprve chvíli, zatím bez defektu, tak nevím jak na tom sou. slicky foukáš na mnohem vyšší tlaky, takže teoreticky by měly být odolnější. a vyplatí se zbytečně negramařit, pokud ti záleží na životnosti a investovat do něčeho solidního.

        0 0
      • kycis  

        Detonatory jsem ted koupil, vaha je v dratu 372 gramu. Realna sirka pri nafoukani na 6 bar je 30,5 milimetru, vozim to na obyc Ritchey rafkach, asi 19mm. Myslim ze sirka je idealni, 1´ Ritchey uz mi prisla desna ziletka, a 1,5 uz jako zbytecnej balon. Tech 1,25 i celkem slusne pochytava diry v silnici. Jen rozdil valiveho odporu proti na 4,5 bar nabusenym Flighweightum jsem cekal trosku vetsi :-(

        0 0
      • The_Trooper  

        Tak dnes nasadil slicky Michelin XC Road 1.4 narval do nich 5 barů a hurá na silnici. První čeho si všimnete že neslyšíte žádné vrnění od pneumatik jen takové lehké syčení. Co se tyče odporu tak je znát znatelně menší valivý odpor, převody na rovnice stačí, z mírného kopce 3×9 se taky dá. Co se týče adheze pneumatik, jel jsem po mokru i suchu zda se drží výborně. Další výhodou slicků je, že na mokru pláště nehází vodu jak třeba RR nebo NN.

        Takže kdo si chce udělat takovou polosilničku tak ať neváhá a osadí MTB slicky. Ted na podzim kdy je v lese bahno je silnice ideální trénink :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          tyjo. ty 1.4 na tom tvým vypdají dobře. řekl bych až přirozeně, když to srovnám se svýma 1.25, který působí v poměru ke kolu úsměvně.

          0 0
          • The_Trooper  

            jj :) taky jsem překvapenej jak dobře to vypadá a hlavně jak dobře to jede :)

            0 0
    • Stanley_vy  

      Kterému z těchto dvou plášťů by jste dali přednost?

      Michelin

      nebo

      Ritchey

      0 0
    • Jarousz  

      LONI JSEM JEZDIL 1,4 OD RITCHEY V PORTUGALSKU. BEHEM 14 DNI JSEM TRIKRAT PICHNUL, COZ ME SR***O, PAC VZDYCKY V TU NEJNEVHODNEJSI DOBU. PRO ME NEJVETSI PLUS, ZE MI NEVRNELY RIDITKA A NEBZUCEL VZOREK. NA KORSIKU SI JE ZA ROK VEZMU.

      JA

      0 0
      • MlokCZ  

        Na Korsiku záleží jak kde. Někde povrch velmi dobrý (to jsou hlavně ty ošklivé hlavní podél pobřeží) a někde silnice extra rozsekané včetně jednoho sjezdu, kde něco na té silnici opravovali a to byl pak 6km terén (na ten by to sneslo fulla).

        Trnů u krajnci spousta.

        Já byl rád, že jsem nechal na celopevňáku UST RR (uvažoval jsem ještě, že tam nahodím Marathony Supreme) a to jak kvůl pohodlí objemu na těch některých rozsekaných úsecích (jednu etapu, která měla nejhorší povrch jsem nadával i přes ty objemné RR na pevnou vidlici a přitom jsem neměl nahuštěno na žádné velké tlaky), tak kvůli defektům.

        Doma jsem při doplňování tmelu našel 7 děr od trnů na zadním (dva trny jsem v tom plášti ještě našel). Možná ne všechny byly z Korsiky, ale určitě většina, protože měsíc před Korsikou jsem doplňoval tmel a plášť kontroloval a to tam nic ještě nebylo a ten měsíc jsem na celopevňáku skoro nebyl.

        Vše zacelil tmel, pouze jednou jsem po dojetí musel lehounce přifouknout (tedy lehká ztráta tlaku než to tmel zacelil). Ale jen decentně, během trasy jsem si toho nevšimnul.

        A kdo měl duše, tak snad se nenašel nikdo, kdo by neměl aspoň jeden defekt, který musel řešit.

        S RR UST tak jak je foukám, tak vibrace (tedy třeba vrnění řídítek) nejsou cítit ani trošku (dostatečně hustý vzorek). Zvukově vzorek slyšet je (což je ale úplně fuk), valivý odpor je v UST verzi velmi slušný (tedy nízký), takže to jede slušně. Valivý odpor mnoha levnějších slicků bude větší než mají ty UST RR (vycházím ze srovnání se silničními plášti, kde některé horší měli také větší valivý odpor než UST RR a levnější bikové slicky s nic moc směsí na tom nebudou lépe než ty silniční pláště).

        0 0
    • Smazaný účet  

      O kolik mm jsou v průměru větší 29" kola se slickem oproti 26" s pneu třeba 2,3"?

      Napadlo mě, sehnat druhá kola velikosti 29" pokud by se teda vlezly do 26" ramu a na to dát nějaké buď 29" slicky nebo silniční pláště? Co vy na to? Mohl by se tak odbourat problém lehčích převodů…

      0 0
      • kycis  

        Jeste loni to prodaval Superior, silnicni kola s nabou na kotouce. http://www.superior.cz/…ly/bike.html?…

        0 0
      • MlokCZ  

        Všechna větší kola, tedy silniční/krosová a 29tkové biky mají stejný rozměr ráfku (obvod, šířka se samozřejmě může lišit).

        Pokud tedy použiješ silniční pláště, tak obvod bývá kolem 2120mm. Obvod 2,25 UST NN je třeba 2100mm, takže je to téměř stejné.

        Pokud máš kotouče, tak je tohle dobré řešení.

        Se silničním pláštěm se to tam vleze v pohodě a vždy. Kdybys dal nějaký už trošku širší třeba krosový slick, tak už se to vejít nemusí, tam obvod zase trošku narůstá.

        0 0
        • The_Trooper  

          Také mě napadla tato možnost na 26"bike 29"kola se slickem ale nevěděl jestli by se tam vlezli, tak pokud říká mlok tak není co řešit.

          Pro mě bude momentálně nejlepší volba (finančí důvody) dát slicky na 26". Vyjde to celkem docela levně 2×340kč Michelin XC Road 1.4 + 3×77kč duše Slick MTB 26×1.0–1.5 :)

          0 0
    • timi  

      Ahoj,

      dnes jsem na kolo pro sebe a pro pritelkyni nasadil plášťe MTB Michelin XC Road 26×1,4. Procitam ruzne nazory co mam od nich cekat. Nikdy jsem nemel silnicku ani trekingove kolo a vzdy plast 2 palce a vys.

      Jak moc je takovy plast nachylny na defekt?

      Uz dva roky kazdy den v lete v zime na suchu i na vode jezdim na kolobezce (www.kolobezka.com) na slickach rubena. Jsou dost nachylne na ostre sterkove kaminky po zime. Delaji se v nich trhliny. Jednou mi to dokonce propichla i svorka ze sesivacky. Plaste jsou hustene na 6 atm.

      Mam neco podobneho cekat i na techto Michelinech?

      Tomas

      0 0
      • xshreck  

        Sponka ze sešívačky je dost ostrá, to je jako by sis píchnul připínáček. To ti probodne takřka všechno. Ale je to o náhodě :-)

        Co já jezdíval na crossu na nejlevnějších pláštích tak jsem píchnul jen párkrát, na MTB jsem si pak koupil schwalbe city jet 1,5 a ty píchla jenom moja, když píchla připínáček přímo doprostřed kola :-) jinak jsem na tom jezdíval já ( i v terénu …) a v pohodě.

        Prostě sklo a různé ostré předměty bych s tím asi nepřejížděl, ani s širšíma…

        0 0
        • timi  

          Dik za nazor. V zari jedeme do Zuberce do Tater tak snad do te doby je poradne odzkousim a rozhodnu se jestli tam neprezuji na sirsi.

          0 0
          • xshreck  

            Na čistý asfalt a pár projezdů horší cestou bych si je dal :-) Jede to fakt o dost líp. Rychlejší … lehhčí …

            0 0
      • jIrI___  

        Vozil jsem na HT Conti Sport Contact 1.6 a na pohled a omak vypadal mnohem odolněji než klasické MTB pláště. Té gumy na běhounu byla fakt masa, defekt jsem neměl ani jeden a to jsem na nich jezdil i v lehčím terénu. Teď už jen visí někde v dílně, na fullu nevypadají moc dobře :-D

        0 0
    • Marw1214  

      máte někdo zkušenosti s Maxxis Xenith Road plášť 26×1,5 kevlar

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.