• Hermod

    Ahoj lidi, je tu někdo, kdo kromě kola sedlá i motorku, nebo na ni přesedl v pozdějším věku, či o ní jen uvažuje?

    • Lance  

      Tak pokud jde o uvazovani, tak jo. TRANSALP

    • kubasek  

      R1150GS… Taková stará babka. Ale už ji mám dva roky na klinice(jestli to není LDN), takže jsou větší nájezdy na kole, bez na motorce.

    • Johny.Merida  

      Nebyl na všechno čas a příchod do garáže a rozhodování jestli vyjedu na CBR 600, Kawě ER5, MTB, nebo Gravelu..... rozhodování bylo složité a většinou vyhrálo stejně kolo. Tak jsem si řekl, ok, přežil jsem tu motorkarskou dobu, vyzkoušel jsem si rychlost 240 km/h a poděkoval jsem bohu, že tu pořád ještě jsem a tak šly motky z domu. :-)

      • Hermod  

        Na co tolik … 132 na rovince a jsem rád, že jsem rád. (Ona tedy XSR má takovou geometrii, že víc ani nechceš.)

        • -b-n-x-  

          Tak na supersportu je těch 130 takový pocit, že se teprve začínáš rozjíždět. Samozřejmě na rovině :-)

    • JK Mini  

      Já si po 30. chtěl zkusit motorku,nikdy jsem jí neměl.Tak jsem se poptal známejch a že by byl Blackbird 1100×x za rozumný prachy.Koupil jsem,nelituju,ale po narození malý se mi na moto nechce sedat.Svezl jsem se i 280 a jsem rád,ale asi jí na pár let uložím,až mamina bude chtít se mnou cestovat.Teď budu radši tlačit kočárek.

    • kejda  

      A chceš se na něco zeptat nebo jen poplkat o motorkách?

      Já jsem začal jezdit až v 31 letech :)

      • Hermod  

        Poplkat. :-)

        Já začínal až v 37 letech, i když jsem měl papíry na malou motorku od 20. Při upgradu na velké A jsem aspoň zažil nový systém výcviku a zkoušek, stojí to za to. :-)

        • kejda  

          :). Já začal nejprve čoprem Honda VT750C2 Shadiw, jenže v partičce měli všichni endura, tedy jsem byl jaksi poslední, furt.

          Pak přišlo několik BMW, jendo ST a 3× GS a posledních 5 let jsem sedlal KTM 1190 Adventure, parádní stroj, letos nicméně prodán z důvodu malého využití a vysokých nákladů na stání v garáži :). Ale už jsem zase v tom, líbí se lehoučká 790 ADV opět od KTM.

    • Vilém  

      Jako vzpominku na mladi jsem si pred dvema roky poridil Husqvarnu WR250. Obcas to nekde prozenu, vyoru nejakou tu drazku a jsem spokojen.

      • babicak  

        Jó, taky jsem měl, pak WR 300 a teď čtvrtým rokem FE 250, je to strašně hodňoučká motyška. A taky vzpomínám na mládí :-), to byla JAWA 175, 350, 360 a současně ČZ 125 a 250.

      • DaD  

        Také Husqvarna, ale trochu jiného ražení. Měl jsem ji asi rok a před měsícem prodána kvůli nepoužívání. Svezení opravdu pěkné, nicméně mě to nechytlo natolik aby zůstala doma.

    • roman 3D  

      můj bývalý šef si ve třiceti pořídil z rozmaru litra a po páté jízdě to narval mezi protijedoucí auto a svodidla, dnes je to cca půl roku co se léčí, naštěstí neochrnul

      • kyl  

        Znamej si taky na starý kolena pořídil silnou mašinu.V září 2015 se pár metrů od baráku rozbil a doteď se léčí.Po rozjezdu do křižovatky už pořádně neví co bylo dál,najel na obrubník,to ho vyhodilo a proletěl plotem do do dvora.Uz na to asi nesedne.

        • -b-n-x-  

          Doktor na patologii volá do prodejny motorek: „Kolik jste prodali těch nových motorek Yamaha?“ „Přesně 20 kusů.“

          „Tak to nám 3 ještě někde lítají“

          • Hermod  

            Starý …

            • -b-n-x-  

              To sice jo, alee kdyz jsi prodejce motorek, tak ma ten „vtip“ trochu jinou „hloubku“.

              • Hermod  

                Taky se říká o motorkářích, že jsou to dobrovolní dárci orgánů. Přitom je to strašná blbost. Když dojde k nehodě motorkáře bez účasti auta, a má na sobě ty správné hadry, tak je jen lehce potlučený. A když dojde k nehodě s účastí auta, tak jsou ty orgány jaksi … ehm … pro transplantaci neupotřebitelné.

                • Barak  

                  Spíš bych řekl, že musíš mít kliku, kde bez účasti auta spadneš. Můžeš trefit strom, dopravní značení, svodidla, cokoliv vedle silnice…

                  • -b-n-x-  

                    Asi tak.

                    Ale je pravda, ze ty hadry jsou hrozne dulezite. Pokud je nemas a netrefis nic, tak to muze byt dosti „neprijemne“.

                    • zderes  

                      Stačí se jen sklouznout. Dělat čáru kloubem nebo lopatkou do asfaltu není taky nic moc. A kolik je amputovaných noh pod kotníkem! Vždy oblečení a boty.

                    • zderes  

                      Stačí se jen sklouznout. Dělat čáru kloubem nebo lopatkou do asfaltu není taky nic moc. A kolik je amputovaných noh pod kotníkem! Vždy oblečení a boty.

      • Hermod  

        mezi protijedoucí auto a svodidla … jak se mu to proboha povedlo? To vjel do protisměru on, nebo ten druhý?

        • Breakpain  

          Mno, z 90% soudím, že motorkář ;)… pořídit si později motku znamená slušnej průser – nevyježděnej, plnej elánu … většinou.

          Jezdil jsem na motorce od 24 a nepamatuju si, že by za jedinnou nehodu mohlo auto – vždycky jsem byl autorem já a děkuju bohu, že jsem to dal :-)… Kombinoval jsem okruhové ježdění i se silničním provozem, protože na okruhy nebylo tolik peněz ;-).

          Beru to jako sportovní náčiní a tak k tomu přistupuju. Časem bych se rád přestěhoval někam k polím / dráze a koupil ostrou 250ku na blbnutí.

          • Hermod  

            Já si stejně myslím, že se budu postupem času motorkářsky vyvíjet směrem k chopperům … anebo k nějakým velkým silničním retro motorkám, jako je třeba Honda CB 1100. Rychlost nad limit tak nějak nepotřebuji a na takovýchto strojích ji člověk většinou ani nechce.

            • Breakpain  

              Jo, tak to jde zcela mimo mě :) … svezl jsem se jednou a „smysl“ chopperů mne nijak neoslovil.

              • Hermod  

                Užívat si jízdu, dojet někam dál … třeba i ve dvou, výlety, romantika …

                • embi  

                  Tyhle veci prave mnohem pohodlneji zvladnu autem:) Motorku mam na rezani zatacek, pak plnej raz dva tri a znovu na brzdy…

                  • Janes  

                    Jako by se situace obracela, co, Hermode :-) Ty máš na kochačku motorku a já e-kolo, takže jsme si kvit :-)

                    • Hermod  

                      Ona se obrátila už dávno. :-) Na kole jsem jezdil vždycky jenom na krev, jinak jsem ho ani nepoznal. Takže teď mám moto jenom na pohodu, nemám žádné supersportovní ambice a inklinuji k retru nebo chopperům, jak jsem už psal. Už nejde o to „dokázat to“, jako dřív na kole. Teď jde o to „užít si to“, což z kola neznám.

                      • DaD  

                        Chyba je v tom, že jsi jezdil na kole neustále na krev. Protože nesmrtelná pravda je ta, že kdo neumí jezdit pomalu, tak neumí ani jezdit rychle. Z pohledu kompenzace, superkompenzace a tak. Kdo jezdí jen rychle, tak se neustále zatahuje a je to cesta do pekel. Tělo prostě odpočinek potřebuje. Kdo tohle umí, tak nějak skloubit, tak vyhrává.

                    • Hermod  

                      Proto jsem s takovou lehkostí psal o konci aktivní cyklistiky, když už jsem to ve skutečnosti měl něco přes 3 roky za sebou. Tys to neprokoukl.

                • Breakpain  

                  Chapu, ja to beru jako adrenalinovy sport ;) stejne jako kolo.

              • DaD  

                No na na tom jel jen jednou a už nikdy více. Pod určitý uhel natočení rodel se to jakoby zlomí a málem jsem s tím fláknul o zem jak to padá na bok. Ta vidle je předkoplá jako kráva, ale trail s tím rozumně nesjedeš:) Já osobně choppry nesnáším. Každý druhý debil na tom má vykuchaný výfuk a musí být slyšet na kilometr daleko. Jak na tom můžou ty ocasové jezdit nechápu. Kravál a vibrace nízkých otáček. To musí být žrádlo s tím jet několik tisíc km. Bydlím u silnice na Křivoklátsku a tihle dementi sem jezdí ve velkých skupinách. Fakt lahoda, když mi vibruje barák a já s ním. Motorkáři, jako takoví mi nevadí, ale tyhle jelita bych z toho sundaval a narval bych jim ten výfuk do prdele, kreténům…

                • zderes  

                  Tak právě tihle mi nevadí. Většinou jsou to praví motorkáři a nejsou nebezpeční ani sobě ani jiným.

                  Neznamená, že si někdo koupí kelímek s 200 koňmi, že je to motorkář.

                • zderes  

                  Tak právě tihle mi nevadí. Většinou jsou to praví motorkáři a nejsou nebezpeční ani sobě ani jiným.

                  Neznamená, že si někdo koupí kelímek s 200 koňmi, že je to motorkář.

                  • Krejza  

                    To by mě zajímalo, co je to ten pravý motorkář, Kefalín…

                    • zderes  

                      Tak třeba já jsem jezdil na různých motorkách, ani to tady nevypisuju, myslím, že jsem zažil opravdu hodně, ale za pravého motorkáře se určitě nepovažuju. I když jsem to miloval a asi to přetrvává, jen se snažím na to vůbec nemyslet. Pravej motorkář jsem nikdy nebyl. Nebyl to můj život.

                    • zderes  

                      .

                    • kejda  

                      To mne taky. Objel jsem na motorce několikrát celou Evropu a část Ruska a Turecka a za motorkáře se považuju. Pravej znamená, že si třeba umím motorku opravit? Nebo spím pod stanem někde u silnice? Nevím no, prosím o rozhřešení…

              • -b-n-x-  

                Taky ne. Asi nejvice me na tom vadilo, jak je copr nepratelsky pro jezdcovy zada. Kazda dira na silnici ma snad potencial poskodit pater. Enduro, kde sedis jakztakz stejne ma dostatecne tlumeni (pripadne to tlumis nohama), na silnicni motorce je jiny posez, kde otresy tlumis castecne take nohama a pozici trupu.

          • babicak  

            Bydlím na kraji lesa i u pole, ale není to žádná výhra :-)

            • pepek  

              Tak nemusíš furt jezdit kolem Macochy, no.

              • babicak  

                Sousedé mě viděli bez přilby nalévat benzin do mé sekačky Husqvarna a neprodleně to nahlásili správci CHKO

                • pepek  

                  Sekačka má 450ccm?

                • kyl  

                  To tu řeší myslivci co chvilku.Jak se jedná o nějakou brigádu na posedech a podobně,tak to se nedokáží dohodnout ale stačí jedna uřvaná kroska v revíru a vyráží všichni v autech na honičku do pár minut.

                • RomanH  

                  A tak to bych takto vyrazel casteji, vsak to mas na cislech. At se kluci zamestnaji ;-)

                  • mastihuba  

                    My sme na myslivecký plese rozdali nimrodum výstražných vesty, aby nedocházelo ke zbytečně kolizím při střetu v lese. :)

        • roman 3D  

          vjel do protisměru v zatáčce kterou kvůli rychlosti nevybral

    • embi  

      Nejezdim na moto, prasi se na ni:( neni cas.

    • matbiker  

      Teď jsem si vzal od bráchy zpět Stařičké FZR 1000 Exup, kterou jsem si kdysi upravil na naháče a pak ji prodal bráchovi, mimochodem taky cyklista. Naposled na ní jel 2013 na stk a od té doby stála. Všechny membrány v karbecích, příruby karbeců vyměnit, baterku vyměnit, 10 litrů do ní vletělo, jen abych ji oživil a mohl na stk. Ale asi ji prodám, protože pokud na tom člověk pravidelně nejezdí, tak je těch 100kW aj dósť. A zítra si jedu pro maličkého bobka SR125 a asi si ještě vezmu Sachse MadAss 50. Ale já to mám u motorek podobně jako u kol, skoro mě baví víc se v tom vrtat a předělávat, než jezdit…

      • zderes  

        Toho Madasse jsem měl, naprostá bomba. Prodal jsem to minulý rok kamarádovi, pochtíval to po mě několik let. K té 50 dávali kit na 72, tak se to přehodilo a bylo to hodně znát. Konkrétně toto se dá výborně upravovat.

    • kuklic  

      H-D Street Bob 2013. Palec hore.

    • zderes  

      Yamaha R6 (2×), okruhovka R1.

      Už nemám žádnou a jen se vyhýbám motoobchodům, výstavám a závodům. Protože kombinézy jsem neprodal a pořád to tam někde je. Jen rozum mi velí jinak. Tak snad to tak zůstane, protože bohužel nic jiného než supersport mě neláká. K tomu mi zůstalo několik mrtvých nebo zmrzačených kamarádů včetně holek. Já jsem měl vždy štěstí, že jsem zubaté utekl i když mě chtěla.

      Jinak viděl jsem mnoho desítek motorkářů při jejich nehodách, často nezaviněných. Proto ti motorku nedoporučuji :)

      • Hermod  

        Motorka je náhodou bezpečnější než kolo na silnici. (Drží rychlost s osttními vozidly, stejně pružně zrychluje i brzdí, nejezdí na okraji silnici, takže je vidět, a hlavně je slyšet.)

        • zderes  

          Nikdo nesrovnává bezpečnost kolo vs motorka. A já jsem motorku za kolo nevyměnil. Ale určitě je to sporné, protože právě to, co píšeš nahrává nehodám.

          „Drží rychlost s ostatními vozidly“ – ne, je o mnohokrát rychlejší. (Jasný, výjimky atd)

          „Pružně zrychluje“ – ne, oproti autu mnohonásobně zrychluje

          „Nejezdí na okraji silnici“ – jezdí a kličkuje mezi auty

          " Je vidět" ne, právě proto vše výše uvedeného je vidět špatně.

          „Brzdí“ – hůře než auto s karavanem

          Ano, je slyšet…

          • attimcz  

            Se vším souhlas krom toho brzdění. Nedá se to paušalizovat, protože typicky cruisery fakt nebrzdí, ale srovnávat řeknu moderní sportovní motorky s autem s karavanem? No to ani omylem. Nebo neumíš brzdit :-)

            • 2. Bóďa  

              Ona je to bohužel pravda. Ten test s karavanem tedy úplně odpovídající není ( tam byla ve srovnání nějaká těžká kráva od BMW ), ale ani supersportovní motorky na tom nejsou dobře. Tady dobré srovnání-

              https://motohouse.cz/…r-o-brzdach/

              Dlouho jsem o tom byl také přesvědčen, ale zrovna do Hoškovic a Příbrami jsme jezdili testovat ( zrychlení a brzdy ) a motorka je fakt bída. :(

              I když se zderesovou R6 bych si docela věřil. :)

              Ale jen za ideálních podmínek, takže v provozu to vidím na prohlídku kufru auta…

            • zderes  

              Napsal jsem to trošku nadneseně, ale nemůžeš tady srovnávat konkrétní modely.

            • Krejza  

              Ať se budeš snažit sebevíc, tak na brzdách na motorce pravidelně nebudeš lepší než v autě srovnatelné kategorie.

              • kejda  

                Tak v Alpách, myšleno různá passa, jsme dali všechna auta, logické. Kromě Focusu RS a A5. To se nedalo, předjížděli stejně rychle jak motorka. Vesměs endura plus jeden cesťák, ale to jsou většinou borci, co jezdí 30 let, takže v ruce.

                Jinak na výjezdu z točky na tebe auto nemá, myslím konvenční auto, ne sportovní. Stejně tak na brzdách před točkou.

                • Krejza  

                  To jsou ale příklady, které nemůžeš brát, záleží, jak kdo má chuť nebo schopnosti jet. Takže řidič je stejně hlavní článek.

                  Respektive Focus a A5, ti zní, že už trochu jeli.

                  A cendura jsou tak nějak na podobné úrovni.

                  Nebyl bych si tak jistej. Auta mají mnohem větší rychlost v zatáčkách, větší stabilitu.

                  Rozdíl je, že s běžným autem běžně jezdí běžní lidé.

                  • kejda  

                    Tak myšleno to bylo, že jsme na nějaké passo, a v utažených krátkých zatáčkách jsme samozřejmě vždycky všem ujeli. Jakmile ale byla dlouhá rovina mezi zatáčkami, tam nás dojížděli. Ta A5 byla RS, takže letadlo.

                    No a dnešní cendura jsou už trochu jiná káva než stará Africa :). Já jsem měl na kačeně 150 koní, takže to jelo dost :)

                    • Krejza  

                      Dnešní auta už jsou taky trochu jinde.

                      Stačí si představit si, jak by vás posekal, kdyby s tím Audi uměl uměl jezdit.

                      • cioran-m  

                        Ano. A nemuselo by to ani být Audi RS, stačila by v těch horách i jakákoli malá předokolka s jen trochu slušným podvozkem, kdyby se jelo z kopce dolů. :)

                        • Krejza  

                          I do kopce ;-)

                          • cioran-m  

                            :)) Nechtěl jsem být zlej…

                            Ale i na kole v Alpách a v Dolomitech nás pletoucí se nám do cesty motorkáři ve sjezdech zpasů v zatáčkách často opravdu hodně zdržovali. Zvlášť takoví ti jakože sportovně založení… :)

                            • kejda  

                              Dobrej fór :). Mám projeté snad všechny známější pásy a, i méně známé, jak v Itálii a Rakousku, tak Francie, a nezaznamenal jsem, že by nás předjížděkal nějaká auta. Asi neuměli jezdit s těma autama :)). Anebo nechtěli závodit…

                              • cioran-m  

                                Tak – oni ti turisti nebejvaj na rozdíl od vás, motocyklistů s nadšeným sportovním srdcem, tak soutěživě založení, že… A když už jedou z Giau nebo Gavie dolů, tak se spíš dívaj po krajině, pokud to zvládnou. Ale motorky ve srovnání s jen trochu slušným a dobře řízeným autem nemají v zatáčkách nejmenší šanci. A v serpentinách z pořádnýho kopca ani proti kolu, když to někdo ve sjezdu umí – strašne zdržujou a když je člověk předjede, tak bývaj velmi dotčení a pak se zas mezi zatáčkama srandovně cpou dopředu. :)

                                Koneckonců byl kdysi takovej test, už je to dlouho, v Německu nějakém okruhu – závodní Ducati ze superbikovýho mistrovství světa (v době Foggartyho) s příslušným tam startujícím jezdcem a turisťák z mistrovstvi Evropy či čeho. V cíli naprosto stejný čas: motorka bezkonkurenční v akceleraci na rovince a bez nejmenší šance v zatáčkách – všechny úseky precizně měřený.

                                Ale nenapadlo mne teda, že o tomhle by mohly být nějaké pochybnosti nebo co.

                                • kejda  

                                  Jasně, ale okruh není Stelvio. Kamarád, co s námi jezdil, tak na R1 měl na Stelviu furt problémy se rozumně poskládat do vraceček s tím mizerným rejdem. Ovšem na brzdy mohl jít zase o chlup pomaleji a na výjezdu byl ten výkon znát. Místní kluci na motardech byli úplně jiná liga…

                                  A ano, do Alp jsme jezdili si zajezdit, ne na kochačku, na to jsme jezdili Finsko a takové země :).

                                  Nijak tě ovšem nechci přesvědčovat o tom, že kolo je rychlejší :). Měl jsem tu čest jezdit s partou pánů motorkářů, jezdili jsem skoro 15 let v průměru 8 – 10 tisíc km ročně a díky interkomu jsem i já, nejslabší článek, mohl předjíždět tam, kde bych normálně nechtěl, protože mi hlásili situaci :). A celých těch 15 let nikdo žádnou nehodu.

                                  A pokud si opravdu myslíš, že na výjezdu ze zatáčky bys měl proti mým 150 koním na enduru v režimu Sport aspoň nějakou šanci s konvenčním autem, tak tě můžu ubezpečit, že neměl. Neměl bys ani na brzdách. Ale to je tak na diskuzi někam motorkari.cz…

                                  A na kole??? Tak možná někoho na H-D anebo fakt kochače…

                                  Ale ano, věřím tomu, že nějaké Suzuki nebo 650 Hondy s 60 koňmi bys autem utáhl, ale tohle fakt ne…

                                  Pořád je to o nějakém tom výkonu a schopnosti řidiče.

                                  • Krejza  

                                    Vždyť ti to cioran píše – na akceleraci je motorka lepší, jinde ztrácí.

                                    Mám kamaráda, který jezdí/jezdil nějaké Endurance s 911 a sám říkal, jak byl překvapený, že jsou motorky o x vteřin pomalejší.

                                    V první řadě je to o schopnostech a způsobu jízdy.

                                    • kejda  

                                      Ve srovnání s jakým autem? S Oktávkou 1.8TSi? První náklaďák a auto má problémy ho předjet. Což motorka nemá a pak už ji nedoženeš. Ale jinak, zeptám se, máte motorky nebo ne?

                                      • Krejza  

                                        Dost běžný problém je nepochopení různých kategorií a tím nepřesné srovnání.

                                        Když tedy Octavii – k ní lze přirovnat třeba CBF 600.

                                        Supersporty jako Lambo a další – superbiky, supersporty.

                                        Co třeba Felicia či Fabia? K nim je adekvátní srovnání třeba s GS 500 nebo CB 500. A to jsou motorky, které i s nákladním autem mívají problém při předjíždění.

                                        • vojtechposmourny  

                                          Že by těch 35kw a 43nm u cb500f mělo problém s předjetím normálně jedoucího náklaďáku si nemyslím. Pokud tedy pilot nepočítá s tím, že stačí na šestku pouze otočit pravým zápěstím.

                                          • Krejza  

                                            Uplně stejné jako u té Felicie, ta s tím také nemá problém. Pokud tedy není vydechlá s třemi sty tisíci km. Což vlastně CB500 (ne nové) a GS500 mají stejné.

                                            Další věci je fakt, že někdo si zrovna tohle myslí. Víceméně si spousta lidí pořizuje litry a 150+ koní, protože jsou líní řadit.

                                            • cioran-m  

                                              Moji kamarádi a já mají výhodu, že jsme se učili jezdit se strašně málo výkonnejma autama. Jiná takřka nebyla. Takže jsme se museli kromě jiného naučit všude nebrzdit a také jak předjíždět.

                                              • Krejza  

                                                Já u motorek postupně snižuji objemy i výkon, takže to máme tak nějak podobné.

                                                Raději nižší výkon a umět to dohnat kdekoliv jinde, než se naučit na výkonu a tak na něj spoléhat.

                                                • cioran-m  

                                                  Pro mne je tedˇnejvětší problém ten, že nové auto, které bych na běžné ježdění potřeboval, se snad už ani nedělá. Peklo. Přitom na výkonu mi opravdu nijak nezáleží.

                                                  (Malé, ale aby se dovnitř dala nějak dát dvě kola, levné, pokud možno lehké, jakž-takž slušný podvozek, atmosferický čtyřválec, řazení klackem, mechanická a účinná zadní brzda a bez ESP -vím, že to už nejde- nebo aspoň aby šlo vypnout. Snesu nanejvýš. ABS a i to bych raději nechtěl, kdyby to šlo.. „Vybavení“ je mi dost fuk. Něco jako Fiesta o dvě-tři generace zpět)

                                            • vojtechposmourny  

                                              Přirovnat CB500 dynamikou zrychlení v přímce k Felicii, to už trochu pokulhává, ne? Troufnu si tvrdit, že moje o parník slabší motorka než zmíněná CB500 má co se zrychlení týče lepší parametry než Felicie.

                                              • Krejza  

                                                To je právě to, co píšu výše.

                                                Ano, zrychlení u motorek je obecně lepší (menší hmotnost na daný výkon). Jenže zrychlení je jen jedna z mnoha vlastností.

                                                A nesrovnáváme pouze jednu část, nýbrž celek.

                                                Nicméně už i při srovnání různých kategorií u zrychlení je tohle celkem rovnocenné srovnání.

                                                • vojtechposmourny  

                                                  Jo tak, v rámci motorek jako že je na úrovni Felicie.

                                                  Tak to asi ano. No v tom případě jezdím tak na embéčku :-)

                                      • Krejza  

                                        A k poslední otázce.

                                        Ročně jsem na 15+ tisících km na cestovní a přes 100 mth na závodní.

                                        Něco málo jsem se za roky ježdění naučil. Snad dobře, když už i v práci pochopili, že má smysl, abych učil kolegy jezdit.

                                        https://youtu.be/YqObA7VgU1s

                                        • cioran-m  

                                          Tohle je nádhera!

                                          Přidám teda něco trochu podobnýho. Není to tedy srovnání, je tam jen jedno auto… :)

                                          https://youtu.be/UCRUoeToLPk

                                          • Krejza  

                                            Už jsem to viděl, pěkně si ho vodí.

                                            Díky, zatím to pro mě byl nejlepší výsledek a vlastně celý letošní rok.

                                          • vojtechposmourny  

                                            Boží.

                                          • kejda  

                                            Parádní. Připomíná mi to jedno staré video, policajt v USA jezdil slalom na nějaké Elektře, nebi co to bylo. Neskutečné…

                                            • Krejza  

                                              Jj, taky se dá. U nás to na Street glide jeden jezdil, ale uz závodně asi skončil.

                                            • vojtechposmourny  

                                              Jj, někde na trubce se to nechá najít.

                                              Případně když se člověk podívá na videa z Japonska, kde ti šedesátikiloví kluci vodí bigbiky jako Daeg nebo XJR.

                                              • Krejza  

                                                Tam sport vznikl, nějakých 50 roků zpátky. Za pár let to snad bude po celém světě.

                                                Nicméně už teď se zajímá více lidí. Někteří se to chtějí i naučit.

                                                • vojtechposmourny  

                                                  Přijde mi to ideální.

                                                  Můžeš to jezdit prakticky na čemkoliv, můžeš se u toho naučit ovládání motorky na limitu, ale v relativně malé rychlosti. Krom padáků není nic jiného navíc potřeba, ne?

                                                  • Krejza  

                                                    Jiný sekundár na závody, jinak lze nechat origo.

                                                    U sportů řídítka, aby byl prostor pro ovládání a nevadila nádrž.

                                                    Jinak prostor pro ježdění a pár kuželů.

                                                  • vojtechposmourny  

                                                    K těm převodům – kratší, abys nemusel spojkovat? Nebo delší, abys to objel všechno bez řazení?

                                                  • Krejza  

                                                    U některých motorek není třeba řadit, já třeba řadím poměrně často. Je to spíše z důvodu posunout si otáčky do použitelného spektra. Pro trénink na silnici to není nutně potřeba a vystačíš si s originálem.

                                                    Podobně jse to se spojkou. Někdo ano pořád, někdo občas, někdo vůbec.

                                                  • Hermod  

                                                    Nemám quickshifter, takže spojku musím vždy, a řadím docela dost. Asi nejraději jezdím na čtyřku, protože tam se otáčky (v horní polovině černých čísel) poskládají do krouťáku a velice příjemně se s mašinou manévruje. Svižně to akceleruje, efektivně brzdí motorem. Pětku řadím na dálnici a šestku na rovném úseku dálnice.

                                                  • vojtechposmourny  

                                                    Při gymkhamě?

                                                  • Hermod  

                                                    Ne :-) v provozu.

                                                  • vojtechposmourny  

                                                    Jo a minimálně nahoru by to mělo jít bez spojky, jen s ubráním plynu.

                                                  • vojtechposmourny  

                                                    Existuje nějaký obecně ideální typ motorky na tenhle druh soutěžení? Nebo je to jen o osobních preferencích?

                                                  • Krejza  

                                                    Osobní preference a pak konkrétní motorka. Ideálně musí dobře zatáčet, mít alepoň nějaký výkon a čím lehčí, tím lepší.

                                                    Z SS/SBK jsou to gixxera a cbr, téměř všechny motardy, dále třeba nsr nebo nová ninja 400.

                                        • Martinson  

                                          Asi slušnej oddíl. Pěkný, zajímavý srovnání stylů podle použitý motorky. Jezdíš to pořád na stejný ?

                                          • Krejza  

                                            Jj, nemá smysl měnit, když už jsem se s tím drz trochu naučil.

                                            Super je, že spolu mohou soutěžit různé typy. Jinde to je nemyslitelné. Přesto jsou některé vhodnější a jiné méně.

                                        • kejda  

                                          A teď mi řekni, koho mám na tom videu sledovat dřív? :)))

                                          Budu si je muset přikrýt papírem a vzít to po jednom :)

                                        • jecnak  

                                          Je nějaka asociace nebo web, kde jsou terminy, pravidla a tak? Docela bych si to rad nekdy zkusil.

                                  • cioran-m  

                                    Nic ve zlym. pokud se kola týče, ale v prudších sjezdech v serpentinách se daly (všechny! – teda, žadnýho supermotardistu na závodní HSQ, KTM nebo tak, kterej by to hodně uměl, jsem tam nikdy nepotkal) předjet vnitřkem levou zadní – ve vracečkách a serpentinách byli všichni ti mistři na R1 a Ninjach naprosto bezmocní. Ještě tak nejlepší byl asi lehkej jednoválcovej Duke. Ani se jim teda nedivím, taky jsem na motorce trochu jezdil, že; tohle prostě nejde.

                                    A pokud se týče aut – motorka v zatáčkovitým sjezdu v horách není soupeř, ale jen překážka trochu rychlejší jízdy (já přitom ty kluky obdivuju, co na tom často dokážou, sám bych si na mašině netroufl ani čtvrtinu z toho) a když má auto trochu výkon, tak ani do kopce.

                                    A už vůbec nehledě na to, že kdybyste, hoši, potkali někde tam třeba Caterhama, kterýmu by se jen trochu chtělo jet, tak ten by kolem vás (kdekoli) projel aniž by si vás všiml. A jednou rukou by se přitom věnoval slečně vedle sebe. :)

                                    • Martinson  

                                      To se bavím. Cyklista na kterýho nemá žádná motorka! To že jdou některý ostrý zatáčky líp na lehkým kole je snad jasný.

                                      Potkali jsme v Alpách borce na 125 skútru, kterej lovil v těch svejch pár zatáčkách supersporty v tričku a keckách. A jezdil to celý den nahoru dolů. Možná s ním by ses měl poměřit.

                                      • DaD  

                                        Cio má pravdu. V opravdu technickém sjezdu, kde je samá zatáčka a téměř bez rovin, nemá mašina žádnou výhodu. Výkon je mu na hovno a hmotnost do zatáček je překážka. Když jsem dělal v Rakousku na horském hotelu, tak jsem dolů lovil motorkáře. Ale je pravda, že se borci ve sjezdu spíše kochali, než že by chtěli závodit. Kluci na mašině ale umějí ocenit sjezdařské schopnosti a většinou mi dole zvedli palec a jeli si po svém. Mám na to krásné vzpomínky…

                                        • Martinson  

                                          Tyhle skupiny se překrývaj, hodně lidí jezdí kolo i motorku a uměj si užít oboje.

                                          Zažil jsem i náhodný společný sjezdy kola – moto a dá se i si vyhovět. Před vracečkou mu musíš trochu ujet abys ho nebrzdil a za zatáčkou když tě docvakne zrychluješ pomalu tak abys ho roztáh za sebou ve vzduchovým pytli.

                                      • kejda  

                                        Jojo, zažil jsem holčinu na skútru, žabky a tričko. Jela takovou šavlu, že jsme ji vysekli poklonu…

                                    • Krejza  

                                      Ono to v serpentinách i se sportama jde svižně, jenom to piloti neumí. Tedy, neumí zatáčet a k tomu se bojí malých rychlostí a omezeného prostoru.

                                      Se zbytkem souhlas.

                      • kejda  

                        Však nás osolil… akorát 5 motorek za sebou se blbě předjíždí, ale ten výkon tam měl.

      • Patar  

        VAhoj Zdenku,

        netušil jsem , že jsme původně kolegové. . Licenci pro cyklistiku jsEM V ROCE 1958 ZAměnil za licenci pro soutěže , a po 2 létech za licenci pro silniční -okruhové zívody . , kterým jsem se věnoval 32 let. . Mým prvním závodem byl kvalifikační zívod v Rožnově , potom následovalo týdenní soustředění na Svatokopeckém okruhu.

        k Motorizmu jsEM ZLÁKAL I mÉHO BTATRance , -do té doby cyklst. repprezentana z Dukly /ardubice. Ten bohužel trgickx u končil život na hRANICKÉ OSMĚ 10. ŘÍJNA 1965.

        V KVĚTNU 1967 JSEM TĚŽCE HAVAROVAL NA OKRUHU V hOŘICÍCH S VÝSLEDKEM KLINICKÉ SMRTI. . nakonec MĚ PROBUDILI A v polovině další sezony jsem opět brázdil okruhy – až do rooku 1979, ld\Y SE se NÁM NARODILA DCERA, TŘETÍ POTOÍMEK.

        pO CELOU DIBU OKRUHOVĚHO ZÁVODĚNÍ JSEM SE STÁLE VĚNOVAL TRENÉRSKÉ PRÁCI V CYKLISTICE A NĚJAKÝ ČAs jaKO NEŠCHANIK CYKLOKROSU.

        uŽ DOST !PŘÍSPĚVKU" , OSTAtní někdy ůstně.

        Na motozávodey nyní nechodím , Mám znaČNÉ VÍHTADY K aBRAHÁMOVI STAršímu. UKRADL NÁM MoTODROM.

        • zderes  

          Tak má poklona!

          Jinak s tím názorem se plně ztotožňuji..

        • zderes  

          .

        • Janes  

          Patare, neznal jsi náhodou z Neratovic Paruse, Nováka, nebo Vacka?

          • Patar  

            Pokud myslíš Vaška Paruse, znali jsme se hodně dlouho. a dobře. Jezdil v Pražské Dukle na tpvárních ČZ. . Působili v Deqjvicích z Helikarem , Slavíčkem, Mirkem Čadou atd.. Vacks si pamatuji z Horních Heršpic , Tehdy bydlel na nádraží. Byl myslím strojvedoucím. Nováka jsem netnal , pokud to ovšem nebyl "PAŤÁK.

            • Janes  

              Parus byl místní legenda, ale přímo jsem s ním nemluvil, jen jsem ho leta vídával jezdit 1203 kou. Říkalo se, že v ní má prodloužený pedály, aby na ně dosáhl :-).

              • Janes  

                Pan Novák byl léta můj soused, měli jsme baráky přímo vedle sebe. Měl velkou a vzácnou sbírku, hlavně anglánů, pořád mu na dvoře něco burácelo. Jeho syn Pavel taky závodil s veteránama, než se rozbil na 300 zatáčkách na Benelli, pak mu to myslím manželka zakázala ..

                https://www.motomuseum-hostalek.cz/index.php?…

        • Krejza  

          Ony už tam nejspíše budou jezdit jen agentury a Alpe Adria.

    • zderes  

      .

      • Hermod  

        Ale to není o motorce … to je jaksi o tom, kdo na ní sedí.

        • Janes  

          No vidíš, moje slova..... když se jedná o elektrokolo. :-)

        • Breakpain  

          Hele, v autě jezdím jako andílek, dodržuju rychlostní limity ⇒ rodiče zkously, že chci moto a brblali minimálně. Zaklapnul jsem plexi a „seplo mi“ … úplně jiný svět, takže pozor nato. Na začátku jsem říkal to samé, co ty ;-)…

          • Janes  

            Jojo, tohle znám v pinecu, na šatně samej humor, ale jak začne lítat míček, tak často hráčům, jak píšeš „sepne“ a pak jsou schopný se během zápasu pozabíjet, a to i v těch nejnižších soutěžích:-)

            • -b-n-x-  

              Pockej? U pingpongu? :-o

              :D

              • Breakpain  

                mno, jako mladej jsem ho hrál a trochu to nervy jsou, proč jsou tam takový trotlové nevím, ale i já jsem párkrát jebnul pálkou do zdi… je to holt sport pro psychicky narušené jedince :-)

                • -b-n-x-  

                  ME to proste prijde skoro stejne jako se vztekat u „Clovece nezlob se“ :D

                  • Janes  

                    Taková herna je dámám nepřístupná i během treninku, takový nadávky ani neznáš :-).

                    Nadává se na všechno, na sebe, na svojí pálku, na materiál, kterým hraje soupeř, taky je blbý světlo, taky je moc zima, nebo moc teplo, bílý stěny stojej za, podlaha klouže, nebo neklouže…špatný míčky, blbý stoly, co blbě odrážej a vůbec… Největší peklo se jmenuje „prasátko“, stačí jich pár v zápase dostat a vidí rudě i největší kliďas :-)

                    • -b-n-x-  

                      :D :D :D

                    • Hermod  

                      Si vzpomínám, jak jsme před 30 lety hráli pinec učebnicemi na školní lavici, přičemž „síťku“ dělal příčně ležící spolužák. :-DDD Stačilo si koupit míček za 50 halířů.

                • Janes  

                  Souhlas, a je na tom největší prča, že pinecáci jsou ve většině opravdu chytrý lidi (narozdíl od fotbalistů), a proto ta proměna za stolem tím víc bije do očí. Majitel pneuservisu s vedoucím pobočky banky se klidně zhádaj, jak malý Jardové, jestli míč při podání škrtnul síťku nebo ne…

                  • TK75  

                    Kolegové mi už několik let přemlouvají ať chodím s nima na pinec.Jsem myslel, že je to nuda.Takhle jak to popisuješ, sakra snad tam teda jednou zkusím jít.:-)

                    • Janes  

                      Jednoznačně jdi, je to výbornej ventil na nasranost, zařveš si, vyvztekáš se a domů jdeš už jako beránek :-)

                      • cioran-m  

                        Sem vždycky z pinecu odcházel naopak nasranej, když jsem nemoh dostat svý jakože topspiny na druhou stranu na stůl; bránit se mě nikdy nebavilo. :)

                        • Janes  

                          Tak samozřejmě je předpoklad, že něco zvládneš, aby Tě to mohlo déle bavit. No, anebo na sebe nesmíš bejt tak přísnej, to je můj případ :-).

    • Hermod  

      Všem „moralistům“: Já se z vás picnu! Nejdřív supersport a 240 v provozu, potom „nedoporučují“! HOUBELES! Jezdit hezky 130 po dálnici, 90 na okreskách, a nedělat v provozu věci, kterými si není člověk jistý. Pak není důvod se bát.

      • pepek  

        90 na okreskách? To je jak peepshow-vidíš to, ale nemůžeš.

        • Hermod  

          Tak pokud máš cokoli se vzpřímeným posedem (chopper, cruiser, scrambler … ), tak ti i těch 90 připadá jako solidní rychlost (a 130 jako horní limit).

        • madcat  

          To nemusí nutně být „vidíš to, ale nemůžeš“. Já za ty leta, co jezdím, jsem zjistil, že na moto jezdím ± stejně rychle jako autem (Fabia 1.4, ne Ferrari), možná dejme tomu +10%. Tzn. okresky tak do 120, dálnice 140, ale těm se snažím vyhýbat, bo je to otrava. Rychlejš mně to moc nebaví, ačkoliv motorka by mohla, tachometrovejch jsem zatím zkusil nějakejch 215 a ještě by to šlo, ale já se chcu dom vracet živej a zdravej, čeká tam na mě rodina. A čím rychlejš člověk jede, tím míň času má na řešení nejen svých chyb, ale hlavně chyb těch okolo, a že jich někdy sakra je :-/

          • Hermod  

            To mi povídej! Říká se, že motorkář a ženská musí 1.) vydržet všechno, a 2.) myslet za ostatní. :-D

          • Janes  

            Nejsem motorkář, ale i v autě uznávám jediný přístup, jezdí, jako by tě všichni chtěli zabít. Od každého čekám jen to nejhorší, ale stejně jsem občas překvapený, co se někomu nejen že vylíhne v hlavě, ale dokonce to i uskuteční.

            • felix.org  

              Nikdo tě nevidí, nikde nemáš přednost a každej tě chce zabít :-) Taky jezdím na moto stejně jak v autě, jedinej rozdíl je ten, že to kilo je tam o něco rychleji :-)

      • Breakpain  

        ANO, ale tohle skoro nikdo nedá ;-), i když jsem měl slabou motorku, ždímal jsem ji kam až to šlo a cinkal stupačkama – v opačném případě mi to přišlo o ničem a nebavilo mě to.

        Jezdit předpisově na moto je … nevím… něco jako koupit si silničku, pak ji vytáhnout na cyklostezku a jezdit na tom 15 – 20 km/h.

      • vojtechposmourny  

        Já ti nevím, po okreskám je ideální jezdit tak, abys nezdržoval okolní provoz.

        Dnes je realita bohužel taková, že když pojedu na moto 90, tak se na mě co chvíli někdo lepí (hlavn řidiči diodávek) a předjíždí mě všude, kde to jen jde. Takže je to paradoxně víc o hubu, než jet trochu rychleji a účastnit se předjížděcího manévru pouze na vlastní rozhodnutí (tj předjíždět, ne být předjížděný). Ideální tempo dle mě je ± 110.

        • Hermod  

          Tak jasně, podle situace. Zdržovat by se určitě nemělo, ale vylítnout do pole taky ne.

    • madcat  

      Od roku 2008 jezdím na FZ6 Fazerovi, model 2005, za těch 11 sezón mám asi 20.000 km, bohužel s dost klesající tendencí, ale to už tak bejvá, současně s motorkou jsem si totiž pořídil i přítelkyni, dnes už ženu, pak nějaký to dítě, dům… a z původních cca 4 tisíc km ročně je dnes pár stovek, jen abych vyhnal pavouky z vejfuku. Maximálně spolehlivej stroj, měnil jsem snad jenom žárovku, jinak klasika – olej, filtry, brzdovka… Občas pokukuju po něčem silnějším – líbí se mi XJR 1300 nebo KTM 990 SMT, ale pak se poradím se svým bankéřem a ten mě vrátí pěkně rychle zpátky na zem a su rád že mám co mám :-). Tak hlavně hodně km bez nehod, ať už vyjedeme na bajku nebo na bajku :-)

      • Hermod  

        Dík! Já začínal první dvě sezóny na starém SVF 650 Gradiusovi, poté jsem si pořídil Yamahu XSR 700. Okouzlila mě její neobvyklá geometrie: stupačky o pár cm více vpředu, než je u naháčů obvyklé, poměrně vysoká a široká řídítka, vzpřímenější posed, sedlo 81,5 cm nad zemí. Takový scrambler, kdyby se to přezulo. Jezdí se na tom až neuvěřitelně pohodlně.

        • Janes  

          Hele, krásy to moc neprohrálo, ale Tvým důvodům rozumím. Zrovna před chvílí jsem čučel na test Kawy 800, a dostalo mě, když tam říkal, mám 173 cm a je mi akorát, neumím si na tom moc představit nějakého dlouhána. Mám rozkopaný hračky…

          • Janes  

            Nepobralo..opravy zasr..

            • Hermod  

              Dlouhán nejsem (necelých 180 cm), ale zato mám dlouhé nohy. Takže to vysoké sedlo je přesně pro mě.

      • mr.ricardo  

        Čus brácho, FZ8 Fazer ´13 :) od letoška

    • pavel675  

      Triumph Street Triple..

    • attimcz  

      KTM 1290 Super Duke. Aktuálně, předtím různé jiné. Na kolo jsem nezanevřel, to vůbec, je to zcela něco jiného. Jezdím i okruhy, s agenturou nebo volný a je to zábava. Na kole vlastně jen rekreačně traily a výlety.

    • poki.z  

      Jezdil jsem asi 10 let, hlavně sám a delší štreky. R1150GS. Pak jsem měl čím dál víc pocit, že mě chtěj všichni kolem na silnici zabít. Nabyl téměř výjezd aby nebyla nějaká krizovka, většinou ne mojí vinou. Jednou v neděli jsem se rozmýšlel co dělat, jestli kolo nebo motorka a zjistil jsem, že se mi strašně nechce se navlíkat do moto hadrů. Dal jsem inzerát a v úterý byla pryč. Pak jsem rozprodal všechno vybavení a dnes po motce ani nevzdychnu. Prodal jsem to před asi 5 lety, pak jsem se vrátil na kola a zhubnul 15 kg. Alpy jsem si projel nejdřív na moto a teď si to rád dám znovu na kole.

    • Emp14  

      Jezdíval jsem dřív. Začínal jsem asi v 25 na CBR 600F, pak VFR 800 měla super laďák a letmé zadní kolo. Pak jsem ale pochopil že raději jezdím rychle. Takže přišla okruhovka od kamaráda. Vysoké GSX-R 1000 na laminatech. Byla to hrozná mrchra ale na okruhu letěla. Pak jsem pochopil, že na okruhy prostě nemám dost peněz (cca 30k za pá,So,ne) a pořídil R1 a s tou jsem i skončil. Nejlepší motorka vůbec, na to jaký měla výkon byla super ovladatelná.

      Každopádně jsem rád že je to za mnou a žiju, ale byl to větší adrenalin než nejaky Downhill v parku.

      • zderes  

        Jsem na tom podobně, R1 p – – o!

        Mě ta okruhovka nakonec shodila a shořela.

        Protože jsem počítat uměl, tak tím jsem to všechno skončil.

      • zderes  

        .

    • CannondaleF29carbon  

      Konečně zajímavé téma.

      Uvažuji, že bych si udělal na jaře řidičák na 600cc. Mám 20 let a chtěl bych pro začátek něco obratného, na dojíždění po okruhu a dálnici do školy 25 km. O vikendech vyjizdky po okrskach. Libi se mi Duke 390, Yamaha MT07, Kawasaki Z900… Rád bych naháče, na kterém se dá zvládnout i 200 km do Brna.

      Na čem jste začínali vy?

      • Hermod  

        Já začínal na Gladiusu, ale myslím, že ta MT-07 je pro začátek lepší volba. Ovšem budeš ji muset škrtit na 35 kW (což se u tohoto typu standardně dělá). Velké A je až od 24 let, pokud jsi neměl od 16 let A1 a od 18 let A2.

      • jecnak  

        Z toho co pises si porid posledni generaci Duka. Ma antihop spojku, cornering ABS, da se dodelat quickshifter, protoze ma ride-by-wire. Proti na A2 stazene MT07 ma papirove nizsi vykon, ale pojede lip a hlavne pro zacatecnika ale i zkuseneho jezdce, jsou vsechny ty veci, co jsem popsal vyse k nezaplaceni. Az se rozjezdis, koupis, presne co budes chtit.

        • kejda  

          No jo. Když je výbava to se jinak jezdí:)

        • CannondaleF29carbon  

          Duke je fajn, jen ho potkávám docela často. Raději bych něco vyjimečnějšího… ale pro začátek je ti jedno

          U té MT07 mě láká to, že po získání Ackoveho řidičáku bude stačit odškrtit motor a nová motorka nebude potřeba:)

          • CannondaleF29carbon  

            Ikdyz těch 35 kw pojede taky dobře, ne? Neumím si to představit. Jezdím s auty 44–515 kw, ale u motorek nemám šajna jaký to má zátah… třeba silnicky čtyřválce s 200 koňmi… Ten výkon ani nikdo nevyužije, ne?

            • Lance  

              Ty v aute vyuzijes 500 kw?

              • CannondaleF29carbon  

                Kamaráde, ani nevíš jak… samozřejmě je to většinou pro wow efekt, ale pohodlí předjíždění zaručuje úspěch

            • Breakpain  

              35 kw … na tom jsem zacinal. Jede to, ale nic moc ;)…

            • Hermod  

              To moje retro má stejný motor jako MT-07 (a ještě se dělá totéž v cenduru, takže máš z čeho vybírat). Ten motor je v podstatě nízkootáčkový dvouválec s tahem odspodu, ani se nemusí moc točit. Červené otáčky začínají už na 10000 a ten udávaný maximální výkon 55 kW se dosahuje při 9000 otáčkách. Běžně jezdím okolo 6000 otáček a s tím na dálnici ve stoupání a na čtyřku pohodlně předjedu pár aut (na šestku po rovince to jede se stejnými otáčkami tak těch 120 – 130). Takže o výkon bych se asi nebál.

              • zderes  

                Taková MT 01 točí max 5000. I tak je to ale brutál, kterej chce jezdit jen po zadním :))

                • learita  

                  Ti nevím, v době kdy jsem se rozhlížel co pořídit po GSX 1400 se mi hrozně zalíbila MT 01. Velký objem, super dizajn, musel jsem ji mít. Tak jsem se svezl. Tragédie, normálně zdechla mašina. Mé sny se rozplynuli a raději jsem pořídil itala:-)

                  • zderes  

                    Ja jsem se na ni svezl jen kousek asi 3 min., byl to takovej buchar. Nevyzkousel jsem to uplne. Kamoska na tom jezdila s mym kamosem jen proto, ze se vzdycky udelala :)))) a vubec se s tim netajila :)))

                    • learita  

                      Tak to potom joo:-)). A nepřišel kámoš zkrátka?

                      • zderes  

                        No po pravdě on to ani nevěděl. Nebyl pro ni dost atraktivní, ale měl tuto motorku. Ona s ním jela jen sem tam. Nejlepší fakt bylo, že nás to vědělo jen pár včetně holek a on si chudák na ni myslel..:)))

                      • zderes  

                        No po pravdě on to ani nevěděl. Nebyl pro ni dost atraktivní, ale měl tuto motorku. Ona s ním jela jen sem tam. Nejlepší fakt bylo, že nás to vědělo jen pár včetně holek a on si chudák na ni myslel..:)))

                    • vojtechposmourny  

                      Tak tam by potom seděla hláška „Je to strašnej vibrátor “.

                      :-)

              • CannondaleF29carbon  

                Samé dobré zprávy.

                Ještě jedna věc. Posez. Na delší štreky v tom člověk asi hodně leží, že

                • Hermod  

                  To už záleží, který model si vybereš. Tohle jsou 3 sedmistovky od Yamahy se stejným motorem: MT-07, XSR 700 a Tracer 700.

                  • Hermod  

                    Jinak o geometrii XSR jsem psal zde, a co se posedu týče – je vzpřímenější, než je u naháčů obvyklé, ale věř tomu, že v té stotřicítce se velice rád nahneš dopředu. Samozřejmě na tom neležíš tak jako na supersportu, ale ani nesedíš jako na chopperu. Což mi bylo právě sympatické.

                    MT-07 je o něco „ležatější“, ale fakt ne o moc.

                  • CannondaleF29carbon  

                    Kdyby měla MT07 diodove svetlo, je to jasna volba

                    • Hermod  

                      To se dá určitě dodělat, nějakými díly od třetích stran.

          • jecnak  

            MT-07 je velmi levna motorka a udelat z ni schopnou sportovni chce hodne penez a ve finale zjistis, ze ti zbyl je motor a ram. Tady mas silnicni derivat 390 Duka – RC390 v plny parade. O vykonu motorky fakt nejsou. Zakroutit plynem umi kazdej, ale zakroutit zatacku malokdo.

      • DaD  

        Já začínal kdysi na Kawě KLM, pro mě je enduro asi nejlepší motorka. Pak rádoby motard v podobě té Husky. Jinak ostrý motard na okresky je bezkonkurenční. Chvilku jsem to jezdil a tolik zábavy na mašině jsem ještě nedostal ze žádné.

      • kuklic  

        Jawa 350, pak XF 650 Freewind,..

    • citroen15  

      …Suzuki GSX 1400,Suzuki GSX 750,Suzuki bandit 1200,Suzuki Marauder 125,Honda CB500,650,Tran­salp........Jo to byly časy,měl jsem čas a peníze…

    • TK75  

      Ahoj, já na motorce začal ve třinácti letech.Táta (Velký motorkář a mechanik) mi postavil trialovou mašinu s motorem z Babetty.Pak opět trial speciál motor Jawa 90.No a v dospělosti jsem jezdil na Yamaha Virago.Teď už mi motorky nic neříkají a kolo jednoznačně vede.Myslím, že to tak zůstane:-)

      No a když už to nepůjde, tak rozhodně sáhnu po elektrokole než po motorce.

    • Val  

      Zacalo to nenapadne ekolama a uz jsou tady motorky!

      • DaD  

        Tak jako téma to vůbec nevadí, ale cpát to do „našich biku“ je píčovina…

        • TK75  

          Taky myslím, že Hermodovo motovlákno se na BF ještě vejde.Co si nepokecat, každý kluk snad zamlada lítal na mašině, nebo chtěl:-)

      • Hermod  

        Když tu můžou být zbraně, auta, Greta, ryba na Vánoce a podobná témata, tak proč ne motorky? ;-)

        • Val  

          Jako jo, proc ne, ale ohradit jsem se musel :) Moje motorka hnije ve stodole od te doby co jsem si poridil horske kolo. Nechapu jak nekoho muze bavit jezdit na silnici mezi autama a jeste u toho neslapat, ale neodsuzuju to, stejne jako neodsuzuju gaye, priznivce fekalniho porna, sodomity a dalsi uchylky ;)

      • Janes  

        A to dokonce od největšího antiekolaře .-)

    • jecnak  

      Od lonskeho zari Vitpilen 701. 14000km. Na to, ze je to moje prvni motorka a vlastne prvni jezdeni od autoskoly pred skoro 20 lety me to celkem chytlo.

      • Vilém  

        Uz asi dva roky to jezdi kolega a ta motorka se mi fakt libi. Cekam jestli ji za nejakou zajimavou cenu nebude prodavat :)

      • Hermod  

        Zajímavý stroj. Jak se chová v praxi tak velký jednoválec?

        • jecnak  

          Pekne brzdi motorem, ale dik spojce a elektronice neblokuje zadni kolo – antihop a autoblip. Zbytek je jasny z grafu vykonu a tociveho momentu.

      • RomanH  

        Hodne zajimavy stroj. Vubec jsem netusil, ze Husqvarna dela takove moto.

      • vojtechposmourny  

        Tak to ti závidím.

        Jestli bych si něco chtěl kouptik k mému SR, tak sedmičkovýho Vitpilena. Lehký, přiměřeně výkonný, super vybavený, krásný.

        Dobrej vkus!

    • Rady4  

      Doma mam BMW K1200Lt a Aprilii Milli :)

      • Janes  

        To Báwo je nádherný, to by mi slušelo :-).

        • Rady4  

          Díky, moje už druhé a na delší cesty super moto

          • Janes  

            Jojo, tohle jsou velký cestovačky. Před cca 10ti lety jsem jel z chaty na kole a po cestě u Mělníka mě začal předjíždět jeden Goldwing za druhým, měly nějaký mezinárodní sraz, to byla nádhera, a jak je měli individualizovaný.

    • haďák  

      Já jsem od kol přešel k motorkám :-) . Sem už si chodím jen tak ze setrvačnosti něco počíst… Začátek DR350 , DRZ400 , WR450 , pak kvůli ubývajícím prostorům v lese a přibývajícím střetům přechod na silnici – DL650 , teď aktuálně TDM900…na kolo se práší v koutě. Ale je fakt , že nejvíc mě baví vypadnout aspoň na týden někam pryč…lítání v omezovači za barákem mě nikdy nelákalo…

    • Žulda  

      Já si loni ve 46 letech koupil skútr, Hondu PCX 125. Ať mám nějakou další zábavu. Najel jsem za sezónu 8000 km, nejdál s partou do Tater. Teď jsem povýšil na Forzu 300, ta už jede pěkně :) Nechtěl jsem nic s řazením, časem se podívám na NC750X DCT.

    • freerider159  

      Jojo jezdím a ne jen kolem baráku :-).

    • -b-n-x-  

      Hele, kdyz uz je tady tuna toto vlakno, byl jste se uz nekdo podivat osobne na ostrove Man?

      Ja ted kazdy den cumim na videa z tech zavodu a nechapu a nechapu a nechapu. Ale jako parada neskutecna.

      • Janes  

        Ten závod můžou jezdit jenom blázni, nebo psychopati :-). Nejvíc se mi tam líběj sidecary.

        • -b-n-x-  

          Me se asi nejvice libi ty zabery na zeny zavodniku drzici male dite v naruci, v momente, kdyz jejich muz dojede do cile.

          • zderes  

            Nebo nedojede…

            • -b-n-x-  

              Nebo. Ale co jsem se tak koukal, tak treba McGuiness mockrat nedojel, ale vzdycky (teda co vim) to bylo nastesti jen neco s motorkou. Normalne zastavil nekde na kraji, oprel o zed a sel nekam do haje :-)

              • zderes  

                Ne fakt nejsou to bezmozci, jsou to borci, před kterýma smekám. Sám jsem to vždy drtil, ale toto, to je jinej level. Je to maxilevel a není nic víc.

    • Krejza  

      Nejdříve kolo, někdy kolem 2010 mě brácha ukecal do motorky. V květnu 2013 nedobrovolné salto a rozhodnutí vysrat se na to nebo se to naučit.

      Potom o mě měla měla jedna zájem s tím, že bych mohl být dobrý v MotoGymkhaně.

      Zkusil jsem to a stal se mi z toho sport č.1 a postupně to začínám učit. Naprosto bezkonkurenční škola pro běžné silniční ježdění, taková nadstavba současných zkoušek na ŘO.

    • felix.org  

      Ano, v 36 letech mě žena ukecala :-D

      • felix.org  

        Jinak máme dvě „šestky“

        • Hermod  

          Ta CB 650R je nádherná!

          • felix.org  

            Je :-) za ty peníze je to super motorka, hodná, klidná, dobře ovladatelná i pro holku (koupila si ji moje žena), ale když se za to vezme, tak určitě umí i jet. Má jednou tolik výkonu, kolik umím využít, ale já jsem jezdec, co jezdí max. 110.

    • tsunami  

      Kdysi kolo, pak motorka, amatérské navigační rally, poslední 2 roky jen kolo a motorky jsou zavřené v garáži. Ale někdy se k nim vrátím :-)

    • l.bily  

      Mnel sem na male uz som sa na to vysral

      • Hermod  

        Cos dělal?

        • l.bily  

          vlastne ani nic, krizovatka odbocoval som pomali do prava a boli tam kamienky ktore som nevidel hodilo ma to brutalne do prava, ja sem to narovnal do leva a pri tem jak mna to skublo sem asi dost pridal a jebel do leva do zabradlia kde sem si amputoval prst, rozbil koleno, nalomil panvovu kost, roztrhal bruch po creva a to som mal kaozenu kombosku a jel sem do te zkaruty ale 20 za kamosem ce jel v tricku, ten to tie kamenky videl, neukazal a ja uz nie. Minuly rok som mal tiez nehodu, zlomena len ihlova kost, to bolo v pohode https://www.youtube.com/watch?…

    • learita  

      Už jako kluk jsem jezdil s dědou na Jawe 500 OHC sidecar. Ve dvanácti fichtl pak MZ 250, Jawa 350 a od té doby hromada Japonců a Italů. Na motorkách jsem vyrostl. Zatim poslední moto jsem prodal před rokem. Jsem příliš nasakli benzínem a tak jsem si vybavení nechal a stále se povazuji za motorkáře.

      Netuším co je paradniho na klepajicim se chopru, ale vím co je úžasného na klepajicim se italském dvouvalci komplet na kapotach:-)

      • Hermod  

        netuším co je paradniho na klepajicim se chopru

        Třeba už jenom to, že kdo propadne tomuto druhu motorek, tomu to většinou vydrží natrvalo. :-)

        • learita  

          To netuším pouze já, věřím že hromady jiných ano. Pouze mé vnímání této záležitosti.

    • vojtechposmourny  

      Někde jsem jí tady dával (tuším LV vlákno).

      Stará, slabá, s obrovským prostorem pro úpravy.

      Papíry jsem si dělal letos (42).

      • Hermod  

        Krásný kousek, jednou bude cenný (možná už je).

        • vojtechposmourny  

          Nebude, protože stejně jako na kole se nepokojuji se sériovým stavem :-)

          • Hermod  

            Nevím, jak tehdy, ale nyní dělá Yamaha (nebo její subdodavatelé jako Gilles Tooling) na každý model 20 – 40 volitelných doplňků, které jsou považovány za originál. Všechny se osazují neinvazivním způsobem, takže návrat do sériového stavu je záležitostí několika šroubků. A původní díly si samozřejmě schováš…

            • vojtechposmourny  

              No, to nemám zrovna na mysli. Já spíš myslel třeba podvozek (třeba od Ohlins), komplet výfukový systém bez katalyzátoru (třeba SC Project, Over racing, Green Tea), lepší brzdy, big bore kit, ostrou vačku a tak podobně.

      • kejda  

        Ale pěkná! Moc.

      • kopečák1  

        Už jsem chválil jinde, ale je fakt boží.

    • exxonvaldez  

      Tak ty dva mám na neděli nebo svátek, pak ještě nakitovanou gileru stalker (mallosi,stage6 atd.) neskutečnej bzučák do města:-))

    • palo7  

      Přes zimu KTM 690 Enduro a v létě Honda X-ADV. Na silnici jsme měl asi 15 motorek, ale ten provoz mne tak sere, že utíkám stále víc do terénu a na silnici stačí větší skútr ;-)

    • DaD  

      Rossi s baťůžkem. Pecka jak ve 3:06 min přidá a jede do prdele :)

      https://www.youtube.com/watch?…

      • Vilém  

        Nejak jsem nepobral oc v tom videu jde, ze to ma takovych shlednuti. To jako ten s babovkou za sebou, ktery se tam parkrat mihne, je Rossi? I kdyby tak co je na tom zajimavyho?

        • DaD  

          O nic, stejně jako v každém druhém videu o mašinách. Je to místní naháněč mašin a supersportů, který dostal za uši od borce s baťůžkem. To je celé:) A jo, je to Rossi…

          • Vilém  

            Diky za osvetleni.

          • rabies  

            Jestli je ta rychlost na tachaci v km, tak teda zadna slava. To sme jako mlady bezmozci jezdili teda jiny strelby ;-).

          • -b-n-x-  

            Rossi má holku? Jsem si myslel že je gay.

            • vojtechposmourny  

              Třeba je to jen promyšlený marketing :)

              • -b-n-x-  

                Tak, možná by bylo zajímavé, udělat v čechách průzkum, kolik lidí by si myslelo že třeba Guy Martin je gay :-)

                A jinak, když už jsem ho tady zmínil, tento borec je docela úspěšný i na mtb, což jsem zjistil až nedávno.

      • Krejza  

        Dík za video. Celkem slušný důkaz, že fakt neumí jezdit – maxwrist, samozřejmě.

        • Infidel  

          Ale noták, to už je tady jak u Strakáče ve vlákně.

          • Krejza  

            Neznám, jak to je u Strakáče ve vlákně.

            Jen vím, že ve videích, která dával na YT, měl problém trefit zatáčky, které jezdil sem a tam pořád dokola, a dokázal na nich vlastní vinou padat.

            Prý teď sedí za dětské porno nebo znásilnění nebo něco takového a vzal to za něj amík, kterého byste tu předjeli všichni.

    • Hermod  

      Tak co, borci? Kdo byl ještě dnes jezdit? ;-)

      • Krejza  

        Ráno v 6 do práce a asi tak za hodinu zpět.

      • vojtechposmourny  

        Chystam se zitra. A pak to asi rovnou zazimuju.

      • ronda  

        Pred rokem jsem jezdil skoro denne rano a vecer do a z prace petadvacet kilaku az do konce listopadu. Skvely odreagovani. Letos min a ted uz vubec. Resim misto toho pojistovnu kvuli holce, co asi cumela do mobilu a za mnou nezastavila, kdyz jsme v kolone zastavovali. Na neutral jsem to postavil na zadni.

    • vlk123  

      Aktuálně 3 motorky a 3 i kola. Baví mne oboje. Na motorkách ročně po silnici do 10000 km a do 120 mh na bergovi. Poslední přírůstek „na toulání“ je Tigřík. V pátek ráno vyjedu a málo kdy vím, kdy a odkud se vracím.

      • Tomas-kellys  

        10000km na silnici a 120mh na bergovi? To z toho slezeš za sezónu jenom při přesedání z jedné na druhou ne?

        • Hermod  

          Já za letošní sezónu najezdil jen 5000, ale tisícovku ještě možná ještě do jara dám. Podle toho, jak teplé budou zimní víkendy. :-)

        • kejda  

          Když pojedeš někam na dovču, nemyslím teda zrovna třeba na Spiš :), tak 5–6 tisíc není problém dát za tři týdny…

          • Hermod  

            Ale na cesťáku …

            • kejda  

              No s postupujícím věkem už z cendura přejdu asi na vyložený cesťák, třeba RT od BMW. Ty záda a kolena… před patnácti roky bylo všechno jinak :((

              • Hermod  

                Ono se říká, že motorkáři po padesátce skončí buď na cesťáku, anebo na chopperu. Já bych rád skončil na nějaké klasice, třeba CB 1100. Nebo možná na HD, to se ještě uvidí…

                • vlk123  

                  Tak to jsem asi nějak vopožděnej.

                  GSX jsem si pořídil po 15 leté pauze a to v mých 50. Poslední stroj byla Jawa 634. Předtím ČZ 477, J90, J23, J20 .....

                  Ostrý enduro v 52.

                  Cenduro v 60 ........

                  No a další ostrý ednuro na jaro asi bude …

        • vlk123  

          Po silnici na GSX jezdím 11 sezon. Za první rok jsem najel 16 000 km. Za druhý 12 000 km. Pak už kolem 8000 km. Stačí dvě dovči po 9 dnech (2 × 4000 km) a pak prodloužené víkendy od jara do podzimu (cca 8 × 1000 km). Jednoduché počty. Prostě mne cestování baví. Jen nejezdím když je víc jak 25 stupňů.

          Cenduro mám první sezonu. Zatím najeto v kombinaci motorka + pohorky (1 den přesun, 1 den pěšky po kopcích) 9000 km. Takže míň kiláků po silnici.

          Ostrý enduro (Husaberga) jezdíme 2× ročně východní Karpaty na týden a pak nějaký ty víkendy. To dá od těch 140 do 80 mh ročně (kolem 2800 km).

          Kolo nebo kola jezdím už jen odpoledne nebo na jeden den.

          • babicak  

            S Husákem toho teda dáš fakt dost. Také jezdíme Muraméš , u hranic UA, 3 dny ježdění do 20 mth. Olej měníš po kolika? Pak k tomu dám závody, ročně kolem 25 mth a nějaký tréning kolem 15 mth. Víc už na ostré nestihnu.

            • vlk123  

              Na bergovi dělám olej minimálně po 15 mh, většinou po 20 mh.

              Transylvánie je 6 – 7 dní v sedle. Do 20 mh. Snažím se měnit lokalitu.Jezdíme 2× ročně. Od severu od Mt. Gutai po jih Godeanu. Chystám se i na východ, ale zatím nás odrazuje vzdálenost cca 1600 km.

              U nás raději víkendovky, někdy prodloužené víkendy. Většinou do 6 mh.

              • embi  

                20 mth mi na ostrym motoru teda prijde uz hranicni…

                • Tomas-kellys  

                  Ostrej motor v neostrým provozu.. Je rozdíl enduro závod a ježdění po horách

                  • babicak  

                    Také to tak beru, snažím se po 16 mth měnit

                  • vlk123  

                    Neostrý provoz .........

                    • babicak  

                      2. fotka je někde u Farcau, u Pop Ivan?

                      • vlk123  

                        Myslíš Pop Ivan na hraničním hřebenu UKR/RO? Ten leží vlevo. Kopec na 2. obrázku výše je Vf. Miihailecu.

                        Vf. Farcau je za hřebenem.

                        Všechny fotky zde je Vf. Mihalecu.

                        • babicak  

                          :-)

                          • vlk123  

                            Ivan je kopec v pozadí?

                            • babicak  

                              Ne, pokud se nemýlím, je je na druhou stranu, za zády fotografa

                              • vlk123  

                                Na hranici jsme nikdy nedojeli. Nejdál na sever jsme byli na vrcholku Farcau. V dané lokaci jsme byli jen 3×.

                                Většinou jezdíme víc na jih (Godeanu, Semenic, Tarcu, Poiana Rusca, Retezat, Parang, Lotrului, Sureanu, Bihor, Apuseni …).

    • Martin z Brna  

      vfr 800, před tím kava zr7, a er5..

      vfr je srdcovka, vidlicovej čtyřválec s rozvodama ozubenýma kolama, ta už z domu nepude. zrovna mám doma kit od racetechu do předních vidlí, ten podvozek je největší slabina. centrál už sem implantoval z fireblada

      jinak synchro karbeců, čištění, repase vidlí, brzd, ventily, veškerá technika mě moc baví

    • Janes  

      Tak, vy petrolheadi, a máte po žížalkách… :-)

      https://www.auto.cz/…sazi-na-styl?…

    • kopečák1  

      Motorky jsou super…

      Já začal s CB-600F a pak už jen jednoválce…

      KTM640 LC4

      KTM 530 EXC předělaná na SM

      Sůza RMZ 450 předělaná na SM

      Sůza RMZ 250…MX

      a letos na jaře jsem koupil

      KTM 350SX-F

    • vojtechposmourny  

      Pánové co jste „podobojí“, jak to máte s brzdama na kole? Přední jako na moto vpravo, nebo opačně?

      • ronda  

        Na všech vlevo. Ani jsem nějak doteď o tom nepřemejšlel a šel jsem se radši podívat :-)

        A jak je to na Babettě si ani nemůžu vybavit, už jsem na ní dlouho nejel a do kůlny se mi nechce.

        • vojtechposmourny  

          Na moto máš přední vlevo?

        • Hermod  

          Já bych se teď už pomalu bál vlézt na kolo, abych si nerozhodil návyky z motorky…

          • vlk123  

            Pravidelně střídej kolo/motorka a bát se nebudeš .....

          • ronda  

            S tímhle bejvala sranda v trolejbusu. Nevím jak dneska, ale dřív na místě spojky v běžném autě byla „ostrá“ vzduchová brzda pro intenzivní brzdění a dobržďování. Na místě brzdy na pravou nohu byla jen elektrická motorová pro přibržďování. Našlo se pár takových, co po rozjetí si bezmyšlenkovitě přidupli „spojku“ :-)

            • Hermod  

              Kterak jeden trolejbus předjížděl druhý :-DDD

              https://www.youtube.com/watch?…

              • vojtechposmourny  

                No, ten už měl asi slušně naváto.

                Ještě že to nebyly tramvaje :-)

              • ronda  

                To se stát může i bez navátí. Zvlášť pokud třeba jen zaskakuje letitý autobusák v trolejbusu a zapomene v čem dneska sedí.

                V HK bývala kdysi krátká část tratě na konečnou s jedněma drátama, po kterých se jezdilo tam i zpátky. Normálně tam byl vždycky v ten čas jen jeden trolejbus, neměl který druhý potkat. Až jednou tam zabloudila taky cvičná jízda. Kam se na tu melu hrabe nějaké předjetí.

      • Vilém  

        Na kole predni vlevo, na motorce klasicky.

      • Krejza  

        Letos jsem si si přehodil přední na pravou a přijde mi to přirozenější. Prý to úplně stejně mají v Británii a zřejmě i v jejích koloniích.

        • vojtechposmourny  

          Taky přemýšlím, jestli to neprohodit, tak zjištujiu, jak jsou na tom ostatní.

          • rorschach  

            Kamarádi, kteří jako děcka jezdili cyklotrial, to měli přehozený od vždycky. Prý do budoucna kvůli předpokládanému přechodu na motorky. Stejně tak – většinou – i BMX. A když pak přešli na MTB, tak už u toho zůstali. Bylo jich kolem mě docela dost. Na silničce jsem to ale zažil snad jen 2×.

        • vojtechposmourny  

          Jo, v UK je to standard. V některých shopech je prohození na náš obvyklý model za příplatek.

    • Willy Zanej  

      Moje dvě bývalé mašiny. Každá úplně jiná, ale obě hodně zábavné

      • vojtechposmourny  

        Kawa krásná.

      • kejda  

        Ta Aprilka je nějaký vyvoněný photoshop,nebo digitál, ne? Chybí mí tam skvrna od oleje, standardní to záležitost italské moto. :)))

        • Willy Zanej  

          Jenom je pěkně nafocena s bleskama

          • kejda  

            A kdepak jsou ty blesky?

            Klid, jenom zlobím…strašně se mi kdysi líbil Caponord, a kámoši kolem mne měli RSV mile a jednu Cagivu Grand canyon, což ale byl motor z Dukny, jestli se nepletu, prostě pěkný kousky.

    • prodi  

      FZ1

      • kejda  

        08–09? To ještě byly krásný motky…

      • madcat  

        To je čoveče moc pěknej stroj. Dal bych možná přednost modré, ale to je detail, holt bych si k tomu koupil červenej blembák a bylo by :-)

    • vilemx  

      Take mi motorky nejsou uz nejaky ten patek cizi, takze par postrehu k prispevkum nahore:

      Kolo je ve sjezdu fakt rychlejsi, auto brzdi lepe, nez motorka (navic pri tom muze i daleko vic zatacet), stejne tak je rychlejsi i v zatackach. Motorka ma navrch jen ve zrychleni. Cim vyssi rychlost, tim se prevaha ve zrychleni ztraci. Baj voko motorka s padesati PS (cca 500 ccm) se kolem stovky zacne propadat na uroven auta se sto PS a maximalku ma neco nad 150. 0–100 km/h da za 7 sec. Motorka se 100 PS (cca litr, ale neplati pro spotrovne-silnicni) ma 0–100 za 3,5 sec. a maximalku kousek nad 200. Litry ve sportovnich nebo 1200–1400 ccm v ostatnich maji 150 az 200 PS, zrychleni take 3,5 sec. (problem je ten vykon prenest, proto se 0–100 moc nelisi od 100 PS motorky) a maximalku 250 az 300.

      Vyse uvedene neplati pro copry!

      Pisu to sem pro porovnani, aby nemotorkari meli predstavu o dymamice jizdy. Ja treba na stare 60 PS vrane na semaforech ve meste dam s prstem v nose 99 % vozoveho parku v CR, ale na dalnici nad 120 si me namaze na chleba kazda Oktavka TDI. V zatackach po rovine nebo z kopce mi Oktavka take ujede.

      • kejda  

        No a co si z toho my, řekněme ne motorkáři, ale milovníci motorek, máme vybrat? Že mne jako třeba na Červenohorským sedle směrem dolů předjede kolo? Nebo dvojková Ovce? Na CBR litru, například? nebo snad nedej bože na nějakém motardu, řekněme Husa šestikilo? (570) Ale no tak, kluci…

        • Hermod  

          I don't fucking care, kdo mě předjede, ani koho předjedu já. Jedu si prostě tak, jak se cítím. Nemám problém rozjet si ji na 130, když to jde, ani ploužit se za pomalým kurníkem, pokud není dost času/místa/vidět na předjetí.

          • ronda  

            Jo, kolikrát mi přijde blbý, když se v pohodě suneme okolo kilča a ten auťák přede mnou leze do krajnice, abych jako předjel, když jedou proti auta, jenže mě se nechce jančit. Jak kdyby motorka furt musela někam letět, závodit, předjíždět.

            A zas jiní, magoři, mají pocit, že mě musí za každou cenu předjet a ujet mi, že s nima budu závodit, dokázat mi, že ta jejich pixla je rychlejší. njn, tak ať jedou…

            • Krejza  

              Zase je to posun k lepšímu. Zdá se mi, že boom motorek za posledních pár let i u nás znamená větší pozornost i při jízdě v autě.

              • ronda  

                No, nevim. Zrovna pred mesicem mne jedna kravka zezadu nabrala.

            • kejda  

              Na druhou stranu vždycky děkuji, když pak předjíždím. V Rakousku případně Itálii jsou autaři jinde, tam že prostě pouští automaticky.

        • Krejza  

          On je v tom ještě jeden háček.

          Jednostopé vozidlo (kolo, motorka) se ovládá jinak než auto a jinak, nez si neznalý člověk myslí. Tím pádem to chce zkušenost či plánovaný trénink, v lepším případě oboje.

          Proto jsou převážně k vidění frajeři a frajerky na litrech, kteří se naučí maximálně jednu dvě silnice a na zbytku jezdí rychle akorát rovně.

          Pokud budeš opravdu umět, tak tě na sedle cyklista nepředjede, není tak prudké a má dlouhé rychlé zatáčky.

          To ale neznamená, že tě nepředjede jinde či že nepředjede většinu ostatních uživatelů motorek a aut.

          • kejda  

            Jasně, máš pravdu, vždycky je to řidiči. Ale, na druhou stranu je nutno rozlišovat slovo předjede a ujede. Souhlasím s tím, že budou zatáčky, kde tě kolo může předjet. Ale ty ho za vteřinu či dvě doženeš a on tě nemá šanci dohonit. Možná dvě zatáčky, ale pak už mu ujedeš. Mohl bych někde vyhrabat naše videa z Grossglockneru…

            Bavíme se o normálních motorkářích a normálních cyklistech, ne? Ne o Saganovi :)))

            • Krejza  

              Jasné, že na zrychlení je kolo závislé na aktuálním „motoru“ a i tak je dost pomalé oproti motorce či autu.

              Jsou ale úseky, kdy celkově vydělá nejvíce cyklista. Místa kde není třeba akcelerace.

              Když odhadem srovnám Řevničák. Střední část s vracáky bych mohl mít stejně rychlou na kole i na motorce. Začátek a konec určitě ne, to je otevřené a kolo na kilo nerozšlapu.

              Příští rok vezmu kameru a to zkusím porovnat.