Montáž zadní kotoučové brzdy na starší kolo

37 nepřečtených
  • kudykam

    Ahoj chtěl bych si pořídat na zadní kolo kot. brzdy Avid BB7.

    Problém je že nemám univerzální motnáž ke které bych je mohl přichytnout. Viz foto.

    Našel sem A2Z DM-UnI adaptér ale nejsem si jisteje jestli tam bude pasovat. Doporučíte nějaké řešení?

    Díky

    0 0
    • Smazaný účet  

      doporucim ti ****** se na tuto upravu..je to nesmysl…

      0 0
    • kubad  

      vykašlat se na to

      investice převyšuje cenu kola, efekt žádný

      0 0
    • Vilém  

      Ta brzda bude mit vetsi cenu nez cely kolo.

      Radsi si porid jinej ram, u tohoto to stejne nema smysl.

      0 0
    • kudykam  

      cena tohoto adapteru je 550,– kč

      cena brzdy s kotoučem 1400,–

      cena nového rámu asi bude značně vyšší, kupvoat nové kolo se mi moc neche

      0 0
      • kubad  

        cena tohoto adapteru je 550,– kč

        cena brzdy s kotoučem 1400,–

        a cenu nového zadního kola na kotouč máš kde?

        (případně náboj + přepletení)

        brzdit to sice líp bude ale nijak výrazně lip, vyhozené peníze to je potřeba si uvědomit.

        pokud ti to špatně brzdí, tak koupit kvalitní brzdové gumičky a případně slušnější V brzdu

        0 0
        • kudykam  

          zapletené kolo s nábojem fh-m525: 1500,–

          vše porovnávám cenově s uplně novým kolem.

          Kotoučové brzdy nebrzdí o mnoho líp jak klasické?

          (moc se v kolech nevyznám jen sem chtel trochu rekonstruovat staré kolo)

          Nové rámy asi pod 2000 nebudou…

          0 0
          • kubad  

            bohužel to nemůžeš porovnávat s novým kolem, výměna zadní brzdy ti z toho nové kolo neudělá, a nacpat do tohodle 5tkč je totální nesmysl.

            největší přínos kotoučovek je výrazně nižší síla potřebná k ovládání brzdy, pro mechanické kotoučovky ta síla zase až tak nízká není, limit je daný adhezí zadního kola,

            do smyku jsi určitě schopný dostat zadek i se současnou brzdou.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Hoď tam Véčka…

            0 0
      • Vilém  

        A zadni kolo mas?

        Ten ram je totalni srajda, nedivil bych se, kdyz by se pod kotoucovkou pokroutil atd.

        Ram na kotouc sezenes treba kolem litru, nejaky vyprodej atd, bazar jeste min.

        0 0
    • Breakpain  

      Měl jsem kolo, které jsem na bazaru střelil za 7 000 Kč a ani tam jsem to neměnil na kotouče protože to nemělo význam (čti – nebylo to ekonomické).

      BTW: o kolo se koukám staráš ;) … neřešil bych a dojezdil ho tak jak je. Potom kup nové, rovnou s kotouči. Tohle je něco jako tunění staré felicie Akrapovičem a řidící jednotkou …

      0 0
    • kudykam  

      No máte pravdu, kolo stálo nějakou dobu v garáži.

      Testoval sem jej co je třeba opravit a přední klika je nějaké skřivená a vrže, zadní přehazovačka docela dobře šlape. Zadní brzdy jsou tragedie. Takže sem postupně začal přemýšlet co měnit až mi vyšlo na výměnu skoro všechno.

      Dost se mi líbí kotoučové brzdy, hlavně sem očekával vysokou sílu brždění, která ale asi u mech není jak slyším.

      Takže tedy asi jen vyměním přední kliky, řetěz a zadní brzdu za večkovou…

      Co říkáte na tyto komponenty?

      http://www.bike-eshop.cz/…r-m590-m70t3

      http://www.2z-sport.cz/…ebaleny-4787?… (snad jde i na 7 kolo)

      http://www.dajsport.cz/…bashow=39190

      0 0
      • kudykam  

        Možná i nový přední přesmykač

        http://www.axit.cz/…d-m413-.html

        0 0
      • Sup7  

        Ke klikám určitě budeš potřebovat i středovou osu a k brzdám nové páčky.

        0 0
        • kudykam  

          ok díky, zkusím se poohlédnou po kompatibilní ose. Předpokládám že ty kliky se vždy prodávají po dvou kusech ikdyž na obrázku mají vždy jen pravou…

          Páčky u brzd se mi zdají v pořádku nevidím duvod je měnit…

          0 0
          • Sup7  

            Původní brzdy máš cantilever a chceš véčka. Oba typy mají rozdílný převod vedení lanka. Né, že by to nefungovalo, ale není to ideální.

            0 0
            • kudykam  

              jak poznám páčky které jsou určeny pro V-čka? Mají nějaké spec označení? např k těm Shimano M590

              0 0
              • Smazaný účet  

                Páčky mněnit nemusíš, je to spíš o vzhledu, ne o funkčnosti.

                0 0
                • Vilém  

                  Cetls co psal o radek nad nim Sup7? Canti paky maji jiny chod lanka, kdyz se pouziji na vecka, tak musi byt naprosto presne vycentrovane kolo a spalky uplne u rafku. Projev brzdy je pak hodne kousavy, je to zprevodovany vic do sily.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Takhle jsem to řešil na kole i já, kupodivu to funguje bez problému.

                    0 0
                    • kudykam  

                      tak páka deore m511 je za 150 kč to mohu obětovat..

                      0 0
                    • kubad  

                      sorry ale pod pojmem funguje si představuju něco jiného,

                      při ceně pák na V, pár korun je tohle nesmyslné doporučení.¨

                      potvrzuju to co psal Vilem

                      0 0
                      • MnemonicJ  

                        takže potvrzuješ, že to funguje :)

                        EDIT: sorry, koukám že to už je dost starý dotaz, vykopané historické vlákno :)

                        0 0
                    • Patar  

                      Nad takovým doporučením zůstává opravdu rozum stát. A to vzhledem k ráfkům na zobrazeném kole OBZVLÁŠ!!!!

                      0 0
      • Vilém  

        Vzhledem k tomu co je to za kolo, bych tam dal maximalne nejaky vecka v urovni shimano Acera ap, k tomu nejaky kovovy packy, pripadne nejaky slusnejsi spalky a zadni kolo musi jit do smyku okamzite.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Kouknul bych se do zdejsiho vlakna „daruji, levne prodam“ po nejakem alivku razeni nebo podobnem..

      pokud bys chtel neco kupovat, tak brzdove paky + 3×8 razeni a k tomu prehazku

      To vse jenom pokud mas osmikolecko pochopitelne…

      Jinak ty paky, ktere odkazuju mam doma v krabici jako nevyuzite. Kdybys mel zajem, posli email… asi bych i nasel jednu samostatnou V-brzdu…

      0 0
    • notobi  

      je to nesmysl maximálně bych na to dal véčka jak už tu někdo psal jinak škoda peněz. šetři si na nový kolo

      0 0
    • Kupko  

      Totalni blbost cpat na takovej starej ram kotouce kup nekde na bazaru starsi ram.

      0 0
    • Mig_all  

      Kupuj cele nové kolo jakykoliv zasah do tohohle prehistorickeho šrotu nema vubec zadny smysl. Toto je stroj vhodny na ranní cesty do jednoty pro rohlíky k nicemu jinemu. Je to sice smutne ale je to tak. Cyklistika je bohuzel drahy sport. Pokud na to nemas tak jezdi na tomhle, trp a modli se. Taky jsem musel na necem podobnem jezdit a prezil jsem :-D prostš šetři na nové.

      0 0
    • pokec  

      Podobnýma úpravama jsem si taky prošel, koupil jsem starý kolo, jezdil jsem, pak jsem začal vyměňovat jednotlivé díly, starý díly schovával a ve finále jsem zjistil že mám kola dvě ;-)

      Na tom novým kole není nic původního.

      Takže je otázkou jestli se to vyplatí nebo ne, ale byla to zábava.

      0 0
    • Pipin  

      Zdravím.

      Potřeboval bych poradit s montáží adaptéru zadního náboje 12×142 mm na Boost 12×148 mm. Zbyl mě totiž skoro nový ráfek s nábojem 142 mm a 12 mm pevnou osou na který jsem namontoval kazetu Sram 10/50 zubů abych měl náhradní. Zakoupil jsem proto doporučený adaptér Sting ST-Disc/R. V balení je podložka pod kotouč 3 mm a dva kroužky na osu 3 mm. Podložku pod kotouč jsem namontoval, ale kombinaci kroužků (respektive kam je dát) nechápu. Použiji-li jeden na stranu kotouče, přeskakuje řazení zhruba do středu kazety. Totéž dám-li ho na stranu kazety (v tomto případě navíc dře kotouč o destičku). Oba na jednu a druhou stranu, totéž. Fakt si nevím rady. Jsem asi antitalent. Věřím, že mnoho z Vás ne,

      takže pomóóóóc!

      Pipin

      0 0
      • Lister  

        Na každou stranu jednu a budeš muset upravit nastavení přehazovačky a třmenu brzdy.

        Kazeta totiž bude posunuta více ke středu kola než na opravdovem boost náboji.

        Pokud bys dal obě jen na jednu stranu tak nebudeš mít ráfek v ose kola ale bude lehce na jednu stranu.

        0 0
        • Pipin  

          Díky za radu. Myslel jsem si, že to půjde bez nastavování. Nyní je mi jasné, že měnit kolo budu nejdříve púo sjetí pláště na původním. Přestavovat to při každé výměně se mi fakt nechce.

          Pipin

          0 0
          • allrose  

            Odladit to k použitelnosti lze,ale je to drbačka a pak sestava často musí být stále ve stejné poloze..

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.