Montáž středového složení...

49 nepřečtených
  • Nostromo

    Ahoj,

    budu do rámu montovat nové složení, závitové SM-BB52 a někde jsem viděl, že by se závit měl namazat vazelínou – je to tak správně?

    Díky.

    0 0
    • va-bo  

      Závit u nových misek bude máznutej závitovým lepidlem (žlutá nebo modrá barva). Přístupy jsou různé, někdo maže vazelínou (třeba já), někdo naopak lepidlem nebo barvou, někdo nemaže. Já zastávám názor, že vazelína usnadní pozdější demontáž, případně zpomalí zarůstání hliníku do hliníku. Ale možná se pletu.

      0 0
      • Jakobo  

        Ne prosim, zadny loctite, nic, zadne lepidlo. Zvlast ne u BSA stredu, ale v zasade ani u Itala.

        To jsou veci, ktere spolehlive funguji bez lepidla, jakakoliv bezna vazelina je dostatecna. To je velice nebezpecne tady psat, nekdo se v tom zhlidne a nacpe tam skutecne loctite jako jeden silenec tady cpe loctite na konuse v nabe. Toto muze byt reseni pouze ve specifickych pripadech (poskozeny zavit, mozna Ital vpravo), to ale uz chce odbornika a ten pak vi sam proc a nebude cist rady na BF.

        0 0
        • novas752  

          Na ten konus proč ne, na tu stranu, kterou se to nešteluje (pod kazetou, většinou pod kotoučem vepředu). Z principu to tam vlastně ani nemusí být rozebiratelný spoj.

          0 0
          • Jakobo  

            Nesmysl. Na jedne strany zakontruju na krev, druhou dotahnu pri serizeni. To je dnes takovy styl patlat vsechno a vsude, pac uz prd kdo cemu rozumi jak veci funguji.

            0 0
            • novas752  

              Heh a proto je povolený konus typickou závadou většiny klasických konusových nábojů…

              Zalepení té jedné strany možnost samovolného povolení spolehlivě vyloučí a seřízení náboje bude jen seřízení náboje a ne repase kvůli povolené druhé straně…

              0 0
              • Jakobo  

                Fakt netusim kdes to videl, jestli v reportazi TV Nova. Pokud myslis vylagrovane loziska tak to je spis problem nulove vule pri serizovani naby bez zavreneho RU. Pokud nabu serizoval takovy ten spravny domaci kutil (mozna jako ty) a mastil tam loctite tak tam se samozrejme nedivim nicemu. Jeste tu nepadlo heftnou osu COckem, jistota je jistota.

                0 0
                • novas752  

                  V dílně, nejméně 1× měsíčně.

                  0 0
                  • Vilém  

                    U novejch kol? Nebo u kol kde se to nekdo snazil seridit bez konusovych klicu?

                    0 0
                    • novas752  

                      Na fungl novym málokdy. Ale už i na garančkách po nějakých 100–200km se to občas vyskytne, na starších kolech typická závada.

                      0 0
          • ScottAspect  

            Jsem myslel, že myslí mě :D

            Ačkoliv pro tazatele – je pravda, že do středu bych to necpal a věřil 40Nm dotažení ;-)

            0 0
        • Georrge  

          Nejaky realny duvod proc ne loctite? Zvlast mene pevny loctite se hodi skoro na vse, zavit osetri, utesni, brani proti povoleni a neni potreba to utahovat na krev. A pokud to clovek neutahne jak hovado, povoleni neni problem.

          0 0
          • Vilém  

            A proc jo? Aby to zamezilo korozi, tak bys to musel namatlat cely. Urcite by se mi chtelo nahrivat stredovou trubku, proto abych povolil stred, U karbonoveho ramu by to asi neslo.

            0 0
            • Georrge  

              Staci dve kapky, pri utahovani se to roznese na cely zavit a chrani proti korozi. Nahrivani neni nutne, povolis to normalne. Pokud to utahnes s rozumem, jde to povolit lepe, nez kdyz to nekdo namaze nekvalitni vazelinou, ktera po case vytvrdne nebo ji odplavi voda.

              0 0
              • Kouba_2005  

                Naprosty souhlas. Lidi jak slysi Loctite, tak si mysli, ze to pak budou muset nahrivat. Existuji ruzne „stupne pevnosti“ nebo jak to popsat, netreba pouzivat maximalni zajisteni.

                0 0
          • novas752  

            Ono hlavne loctite nejsou jen zavutova lepidla ale i tmely (to co je na napriklad Shimano miskach z vyroby) a ty se na toto hodi vic. I se slabsim lepidlem to muze jit povolit fakt dost ztuha, clovek pak do klice mlati palici nebo musi pouzit delsi paku.

            Dobra vodeodolna vazelina nebo anti-seize medena pasta funguje idealne, zabrani srustani zavitu a galvanicke oxidaci 2 kovu s vodou, pritom ten zavit ale nezalepi a na povoleni je potreba jen o trochu vetsi sila nez na utazeni i po delsi dobe.

            S tou medenou pastou clovek musi akorat opatrne at si nezasvini vse okolo.

            0 0
            • Nostromo  

              Měděnou pastu mám (používám na šrouby a matice kol na autě) tak bude lepší na ten střed než sram butter vazelina?

              0 0
              • mirorek2  

                tak na co je primárně sram butter?

                0 0
                • adam320  

                  Na mazani tesnicich krouzku ve vidlicich, tlumicich a sedlovkach. Minochodem je o uplne obycejna bila vazelina predrazena v obalu Sram

                  0 0
                  • Nostromo  

                    Kupoval jsem malej kelimek, kdyz jsem si menil pruzinu ve vidli a delal servis.

                    0 0
                  • ScottAspect  

                    To není taková ta nažloutlá řídká?

                    0 0
                    • Nostromo  

                      Je řídká, ale řekl, bych spíše čirá než žlutá.

                      Jinak tu mám ještě MOGUL A 00, LV 2–3, A 4, MOLYKA G :-)

                      0 0
                    • adam320  

                      Ty barvy jsou trochu odlisny u ruznejch vyrobcu. Ta Sramacka je klasicka Slickoleum ktera driv stavala polovinu co dnes a byla akorat prebalena, dokud se na to neprislo. Pak zmnenili trochu barvu do bila oproti ty puvodni zlutejsi:) Ja si samozrejmne taky nekupuju kilogramovy baleni pro automotive pouziti, co bych s tim delal v pristim zivote netusim… Pouzivam Slick Kick co jsem sehnal nekde v akci asi za dve kila, jinak bych se na to vyprdnul a poridil toho kybl

                      0 0
                • Hrabex1  

                  silikonova vazelina. Na plastove a gumove casti.

                  0 0
          • TK75  

            Loctitem zalepené jsem měl z výroby misky a zůstal po odšroubovaní uvnitř kus závitu.Normálně byl tak přilepenej, že se utrhl

            Projel jsem to závitníkem, dal novou misku a od tý doby mažu jen lehce vazelínou.

            0 0
    • dědek mohy  

      Mažu snad každý závit. Trochu to ochrání spoj a usnadní budoucí rozebrání

      0 0
    • cibi  

      ano, vazelínu do závitu. (jak rám, tak na misku/ střed)

      Komě jiného při šroubování vytlačí drobné nečistoty, takže to jde lépe zašroubovat.

      Pochopitelně , usnadní příští demontáž.

      0 0
    • Nostromo  

      Díky. Máznu tam sram butter. :-)

      0 0
    • jecnak  

      Mazu, ale pouzivam anti-seize – medenou vazelinu. Normalni vazelina se casem vymyje.

      0 0
      • kubad  

        +1

        0 0
      • Nostromo  

        Měděnou pastu mám (používám na šrouby a matice kol na autě) tak bude lepší na ten střed než sram butter vazelina?

        0 0
        • Georrge  

          Nebude a nemel bys ji pouzivat ani na aute. Medenka je urcena pro vysoke teploty, ale kvuli obsahu medi nechrani proti elektrochemicke korozi (zvlast pri jizde v zime v soli). Samozrejme neni to tak hrozne, proto ji plno lidi pouziva, ale s keramickou vazelinou udelas lip.

          0 0
          • Pepe72  

            V pneuservise nepuživají žádné mazivo, takžé měděnka je v poho.

            0 0
          • krabica  

            Nejlepší bude, když si koupí to, co tam patří a to je hliníková anti seize pasta, osobně používám ASS Juice.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Sice sem primo nezjistoval material misek, ale pokud je to material hlinik do hlinikovyho zavitu tak vzdy namazat.

      Nasucho se pak „zamazou“ zavity do sebe a jde to hodne blbe (***** blbe) vytocit a koledujes si o zniceni zavitu v ramu. Misku vem cert.

      0 0
      • adam320  

        Presne tak, kolikrat i ocelovej sroub do hlinikovyho zavitu je upnej konec. Na autech bezne ulomeny i 10ky srouby jen proto ze nekdo nenamazal zavit ve hliniku

        0 0
        • mirorek2  

          Marně pátrám v paměti kde bych do svého průměrného auta nějaký šroub montoval do hliníkového závitu…

          0 0
          • krabica  

            Marně pátrám v paměti, kde bych do svého průměrného auta nějaký šroub montoval… :-)

            0 0
          • Pepe72  

            Hliníkový závit tam ale bude.

            0 0
          • adam320  

            V tehlicich, prevodovkach, loziskach kol, uchyceni silentbloku ramen, blok motoru, hlava valcu, diferencial, mam pokracovat? :))

            0 0
            • Fazzy  

              Asi tak.

              0 0
            • mirorek2  

              OK myslel jsem tady zmiňovaná kola nebo podvozek!

              Na motoru převodovce atd ale máš všude mazací plán kam patří jaké lepidlo, neděláš to na prasáka

              0 0
              • adam320  

                No ti vyrobci to moc neresi v dnesni dobe. Specialne u silentbloku Fiat/Alfa a post mount lozisek kol viz treba audi a bmw tam od vyroby neni vubec nic a obcas to bejva dost silenej zapas. Kor kdyz to lozisko najede bez problemu treba 15 let do vymneny. Nerikam ze zrovna v techto mistech by mela byt vazelina, to si na triko nikdo nevezme, ale na barvu to dat mohli. Sorry za OT koncime:)

                0 0
                • Georrge  

                  Jj na tohle se prdi, automobilku nezajima jestli to za 15 let pujde sundat, to uz je po zivotnosti toho auta. A navic se setri penize. Druhovyroba a servisy si to casto resi po svem, kolikrat stylem „delame to tak 30 let“…

                  0 0
    • Pepe72  

      Středový závit mažu vazelínou ( která neztvrdne ), na BMX mažu střed před lisováním vložek.

      0 0
    • va-bo  

      Já bych závitová lepidla nezatracoval. Na čepy zadní stavby u celopera používám. Dotahuju pro jistotu momentovým klíčem.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.