Montáž bezdušové sady - nafouknutí pláště

98 nepřečtených
  • jony1203

    Čest, koupil jsem si bezdušovou sadu od rubeny a notubes tmel. Přehodil jsem ráfkovou pásku, nasadil tu gumovou s ventilkem, nasadil jsem plášť, jenže to nemůžu za boha nafouknout. Utiká to pořád přes patky pláště. Je to plášť maxxis crossmark 29×2.1 a ráfky author krypton pro. Zkoušel jsem patky natírat mejdlovou vodou a mejdlem a jedinej výsledek je ten, že celej plášť a ráfek jsou ******** od mejdla. Nevíte jak udělat aby to furt neutikalo kolem a dalo se to nafouknout? Díky moc!

    0 0
    • Dan.45  

      zajet s tím na benzinku a narvat tam větší množství vzduchu aby si plášt sedl, nic moc jinýho s tím nevymyslíš, sám sjem to pumpou nedal ani za boha:/..

      0 0
    • jIrI___  

      Kompresor to jistí, nemá smysl se s tím mordovat.

      0 0
      • jony1203  

        Takže kompresorem by to mělo jít? Abych nejezdil na benzínku zbytečně. Benzínka s pořádnym kompresorem je odtud 12 km. Foukal jsem to dvoupístovou nožní pumpou, no je pravda že kompresor bude asi o něco výkonější :D

        0 0
        • Internaut  

          Až pojedeš nezapomeň na redukci .

          0 0
        • pepek  

          Foukal jsem to dvoupístovou nožní pumpou, – tak zkus ještě jednopístovou ruční (dlouhou, na auto), ať nemusíš tak daleko jezdit. Taky si zorganizuj pomocníka-a to nejlépe i na tu benzínku.

          0 0
    • drbo  

      o vikendu sem zkousel kompresor z auta – ani hovno. benzinka to jistila ;-)

      0 0
      • Pijer  

        Potřebuješ kompresor nejlíp se vzdušníkem aby tam byl prvotní ráz a patky se chytly. Jestli na to nasadíš nějaké foukátko na 12V, tak nemáš šanci, to snad i s tou velkou pumpou je naděje na úspěch větší.

        0 0
      • pepino  

        Hm, to jsou ty bezdušáky asi super kauf, když si to ani nenafouknu doma.

        0 0
        • orm  

          Pokud použiješ ust řešení, tj. ust ráfky a ust pláště, respektive TLR pláště, tak to doma nafoukneš normální pumpou. Tohle je holt daň za nestandartní řešení. S pumpou na CO2 bombičky to funguje ok.

          0 0
        • blisterexist  

          tak já dnes předělávan obyč ráfky (DT XR400) a obyč pláště(ONZA 120tpi, 400g), homemade sadou, a nafoukl jsem to v pohodě, pumpou

          0 0
    • Mr.Duck  

      Když je tu o tom řeč, je to proveditelný nafoukat z bombičky, nebo je tam vzduchu málo?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Pokud ta bombicka nema aspon 15 litru, tak to ma asi takovou nadeji na uspech, jako hledani psouku ve vyrivce;)

        0 0
        • Mr.Duck  

          Myslel sem si to :) Dík..

          0 0
          • skier  

            To myslíš špatně.Bombičkou jsem si kolikrát pomohl,když to nešlo pumpou a 100% úspěšnost.

            0 0
        • Ricci  

          to nie je o litroch, ale o prvotnom narazovom tlaku…

          0 0
      • H4N$  

        Nahazuju pravidelně touhle http://www.kupkolo.cz/…Pro832.html

        Jen jednou se nepovedlo. Většinou nahazuju RK 2.2 ze začátku taky SS 2.1.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Díky, něco podobnýho mám, zatim teda na duše..

          A máš představu, na kolik tak ta 16ml bombička nafoukne 2.2" plášť? (resp. 2.35 maxxis minion, čili spíš tak 2.1 :))

          0 0
          • H4N$  

            No RK 2.2 což je celkem balón to nafoukne natvrdo tlak jsem nikdy neměřil, ale dofukovat pumpičkou není třeba jestli tě zajímá tohle.

            0 0
        • cukerko  

          chces mi povedat ze continental RK ti udrzi vzduch vpohode bez duse? ja som ho mal (ocelovy, nie kevlarovy), 2,2 s dusou a ked som s nim raz skocil tak sa prevalil cez rafik do boku a koleso mi uslo, rozbil som sa. nemas podobne problemy?

          0 0
          • H4N$  

            Jo drží jak na Crossrajdech co jsem měl, tak na RM5.

            Vozím drátovou verzi … z kevlaru mám strach, ale nezkoušel jsem tak nemůžu tvrdit, že to nefunguje.

            Hledal bych problém v ráfku.

            0 0
            • jIrI___  

              Z kevlaru máš strach asi oprávněně. Už vím, včetně mně, o třech lidech z mého okolí, kterým se kevlarový indický RK nasazený bez duše při jízdě samovolně vyzul.

              0 0
              • miki  

                joo ,tak zkus poslední verzi schwalbe RR Pace star a budeš mít problém ho vůbec nasadit.to pak nafoukáš i nožní pumpou jak sedí.

                0 0
                • jIrI___  

                  Přesně to jsem udělal. RaR PaceStar naskočil na první šťouch dílenskou pumpou. Jen musím 2× do týdne dofukovat :-(. Vepředu mám UST Michelin a ten jsem nedofukoval snad od začátku sezóny.

                  0 0
                  • miki  

                    Hm ,já nalil No tubes a projel se a mám klid na ráfcích dt swiss.nijak to neuchází a je to výborný i na normálních ráfcích.

                    0 0
                • H4N$  

                  V čem jsou verze PaceStar odlišné?

                  0 0
                  • miki  

                    jsou tubeles ready(nástřik zevnitř pro použití tmelu ) a patky jsou o dost menší než klasika a jdou hoodně špatně nasadit jak jsou malé.Klasiku jsem dělal běžně jen rukou a tyhle jsem nasadil jen montpákama.

                    0 0
              • H4N$  

                Při té představě se ve mně dítě hnulo =)

                0 0
      • jIrI___  

        Celkem dost lidi si tu bombičku na nahazování bezduší pochvalovalo. Je tam sice malý objem, ale prdne to tam všechno naráz sakra rychle :)

        0 0
        • iceek  

          Mohu porvdit, bombicka funguje.

          0 0
          • Lada,s  

            Jo akorát nahození stojí 50 kč :-D ale taky jsem musel bombičku použít když už to nešlo jinak a kompresor nebyl po ruce

            0 0
    • Kamikaze 591  

      Doporučuju nejbližší pneuservis. Zadarmo a za 1 sekundu plášť nahozen.

      0 0
      • jony1203  

        No plášť umim nahodit taky, nejde mi nafouknout. Dneska jsem byl u benzínky foukat a ucházelo to jak prase. Kompresor tam maj dost výkonej, ale ani trochu se to nenafouklo. Chce to něčim aspoň trochu utěsnit patky aby to šlo nafouknout.

        0 0
        • Hornet  

          Skus pouzit osvedcenu metodu s dusou. Do plasta das normalnu dusu, nafukas tak, aby patky zaskocili, vypustis vzduch a stiahnes jednu stranu plasta aby si vybral dusu. Daj pozor, aby druha strana zostala zaskocena v patkach rafiku. Potom natiahnes plast tak na 70%, nalejes tmel, celkom dotlacis plast a pustis kompresor. Zarucene to zaskoci. Potom uz len pootacas koleso na plocho aj kolmo aby zatiekol tmel a utesnil dierky.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Tohle mi neni jasný, eště se mě asi nepovedlo vyndat duši aniž bych vytah plášť z patky, sem jenom nešikovnej, nebo to dělaj ty pevnější boky sjezdovejch plášťů?

            0 0
            • Hornet  

              Mozno zalezi aj od rafikov. Ak nie su UST tak patka vylezie lahko. Mam XT kola a tam to drzi dobre, takze sa da jedna strana plasta vyzut ok. A ked jedna strana drzi, tak sa ovela lahsie nafukne plast.

              No a plaste nepouzivam zjazdove :-) skor naopak – snazim sa vyberat lahsie.

              Takto je to praca na par minut, bez nervov.

              0 0
            • jIrI___  

              Taky jsem to kdysi zkoušel, marně. Ale klasický ráfek, ne UST.

              0 0
          • jony1203  

            Tohle zkusim!

            0 0
            • Kubiczech  

              Ono to většinou nejde. Možná se budeš muset smířit s tím, že to nenahodíš. Já nedávno asi pošesté zkoušel NobbyNic na Mach1 ráfek a prostě to nejde. Buď je to pláštěm nebo vážně tou kombinací s ráfkem.

              0 0
          • BB  

            Tohle se mi výrazně neosvědčilo a nikomu to nedoporučuji. S bezdušády lze většinou dobře manipulovat, když jsou obě patky uprostřed ráfku. Ale nahodit plášť, když je jedna patka nahozena, tak to chce opravdu dobrou kombinaci plášť ráfek.

            0 0
        • Kamikaze 591  

          Nahozením jsem nemyslel nasazení! V pneuservise mají spešl mašiny které ti v mžiku dají hodně vzduchu, takže plášť je nahozený – pro Tebe teda „patky jsou zaskočené“ hned!

          0 0
    • xshreck  

      http://www.kupkolo.cz/…it_5896.html

      http://www.kupkolo.cz/…ml_3613.html

      ták, už se dívám po bezduších. Experimentovat radši nebudu :)

      Je toto teda dobrá kombinace? Drží to? Chci to dát na remerx magic + xkingy, chtěl jsem sice dozadu jiný plášť ale nevím jaký. Tak zůstanu u toho, co mám.

      Btw tmel koupit ve větším nebo menším balení?

      0 0
    • Joseph de Sax  

      až budeš jezdit bezplašťáky, tak tento problém mít nebudeš…

      0 0
      • prvniodkonce  

        Jenže na to nemá mentálně. Avotomtoje

        0 0
      • scret  

        zajimalo by mne, proc mas potrebu zasirat kazde vlakno nesmyslama, kdyz jsi podle me inteligentni clovek… ?

        1 0
    • Radek.Hulan  

      Tak dlouho se člověk sere s pumpičkou, pumpou a duší, až konečně koupí kompresor :) Koupil jsem s 24l vzdušníkem asi před rokem za 2.500 Kč, i s komplet příslušenstvím, a nasazování Tubeless Ready je od té doby pohádka.

      0 0
      • prvniodkonce  

        Já to řeším ust ráfkem a ještě se mi nestalo, abych to pumpou nenafoukl :)

        0 0
      • Joseph de Sax  

        tak to bych nechtěl za sebou tahat takový kompresor s cívkou prodlužky na Drásalovi, abych si mohl nafouknout plášť bez duše…prostě na to nemám mentálně asi…

        0 0
        • Radek.Hulan  

          Hehe. Bavím se o prvním nafouknutí pláště, ještě bez tmelu. V některých pláštích jsou dírky, netěsní boky a tak. Druhé nafoukání, až je „zatmeleno“ bývá snadné. A když není, tak duše…

          0 0
        • lidumil  

          Pravdu díš nemášnatomentálně – sis loknul konečně pořádně kozíhomlíkase­sifonem.

          0 0
    • patry  

      Zdravím, já jsem dnes nasazoval poprvé bezdušové pláště a šlo to bez problémů normální pumpou. Mám pláště Maxxis Ikon 29" a ráfky NoTubess ZTR Crest. Nejdříve jsem nasadil plášť na ráfek, následně jsem pomocí molitanové houbičky a jaru namazal patky pláště. Pomocí velké ruční pumpy jsem plášť bez problémů nafouknul na cca 40PSI aby naskočili patky do ráfku. Potom jsem vypustil vzduch a pomocí sříkačky nalil přes ventilek do pláště mléko. Potom jsem to už nafouknul načisto na požadovaný tlak. Dělal jsem to poprvé a šlo to úplně bez problémů.

      Myslím, že je lepší naplnit mléko až potom, co si plášť nafouknete nanečisto, aby si sednuli patky do ráfku. A určitě nešetřit jarem nebo mýdlovou vodou.

      0 0
    • Pumsc  

      Koukám na flašku rubena a nevím kam ji našroubovat?:D,pří­mo na ventil?nebo přes nějakou redukci?průměry nesedí…

      0 0
      • fousac  

        spravne je nikam, dava se NoTubes mliko… ;)

        ale jinak je v sade mosazna redukce z galuskace ventilku na auto slahoun… myslim ze v navodu je to dobre popsany…

        0 0
        • Pumsc  

          no v té flašce mám notubes:))),myslel jsem že to tím půjde dobře ale hovno,takže radši vymontovat vložku ventilku a nalít to tam nějakým trychtýřkem?!

          0 0
          • fousac  

            za petku maj v kazdy lekarne 20ml strikacky… a minimalne 1 nonstop lekarna na okres bejva… ;)

            0 0
    • Pumsc  

      pleeeease!!!:)

      0 0
    • hardy.boy  

      Zdarec, podařilo se ti nahodit ten Crossmark? Chci zkusit nahodit Ikon – kevlar, akorát není tubeless ready, tak nevím, jestli to má cenu kupovat nebo jetli mám radši koupit nějaký TLR plášť.

      0 0
    • jIrI___  

      Hodím to i sem, třeba se to někomu bude hodit a bezdušák s tím jde nahodit fakt perfektně.

      Celkově by tahle sestava složena z běžně dostupných pneumatických prvků (1× kulový kohout, 2× přímá spojka, 1× T-spojka, 1× G matice, hadice 8/6 mm) bez zpětného ventilu vyšla zhruba na 300 Kč. Zpětný ventil samozřejmě není problém zařadit, ale samotný stojí 200 Kč a myslím, že tam není úplně tak potřebný (je to ta věc na hadici vlevo).

      PETka je dle norem dělaná aby vydržela tlak aspoň 140–160 PSI, já tam nafoukal asi 5 bar (zhruba 70 PSI) a i vytahané TLR Schwalbe naskočily jedna radost.

      0 0
      • jIrI___  

        Zpětný ventil je na hadici vpravo, ne vlevo :)

        0 0
      • royal  

        Nevim jakou petku pouzivas, ja schvalne zkousel 2l flasku od Kofoly, a pri 90 psi to (hodne hlasite) vzdala (ventilek jsem mel ve vicku)

        0 0
        • jIrI___  

          Já testoval Coca Colu, nafoukal jsem do ní 120 PSI a vydržela. Ale už bych se jí bál dotknout :)

          0 0
          • royal  

            Toho jsem se prave bal – co s ni budu delat kdyz nebouchne. Nastesti bouchla :-)

            0 0
        • Vilém  

          A ventilek jsi mel ve vicku? To je sakra malo, mela by vydrzet podstatne vic.

          0 0
      • Lada,s  

        Pěkný, zlaté české ručičky :-)

        0 0
    • maxmin  

      Skvělý, rychlý a jednoduchý způsob je pomoci hořlavého spreje a zápalek.

      Jednoduše nastříkej trochu spreje do pneumatiky, pak dej zápalku co nejblíž k ráfku aby plyn chytnul. Trochu to šlehne a v okamžiku to nafoukne pneumatiku tak že udrží na ráfku. Pak to chce ještě honem něco přifoukat klasickou pumpou pro jistotu a je vyhráno.

      0 0
      • scret  

        nekolikrat jsem tohle zkousel po vzoru videii na netu… No, ani jednou se to nepovedlo, jen byl z toho silenej smrad jak se palila guma:)))

        0 0
        • kyl  

          Asi jsi tam toho nastříkal málo,chtělo to víc a měl bys po starostech.:-)

          0 0
          • scret  

            takze guma by shorela cela:) vyborny napad…

            0 0
            • kyl  

              Ona je to akorát tak dost velká ********* jak přijít k úrazu.

              0 0
            • kyl  

              A bylo to myšlený přesně jak píše lukas,nemáš ani ráfek,ani plášť,tudíž po starostech vymýšlet takové blbosti.

              0 0
      • ememem1  

        vsetko pekne teorie, mozno aj prax ale moja skusenost jak s ust tak s notubes ci uz na mtb alebo silnicke je ta, ze pokial to nejde prinajhorsom s namazanymi patkami dielenskou pumpou tak no nejde nijak resp. ak aj nahodou hej tak je to o hovne lebo je len otazka casu kedy to fungovat prestane.

        0 0
      • Smazaný účet  

        teorie je to hezka…kdyz to prezenes, tak oddelas jak plast, tak rafek..a to se vyplati:)

        0 0
    • Milan.B1  

      Co zkusit plášť stáhnout kurtnou, nebo něčím takovým? Roztáhneš tím patky a mohlo by to chytnout.

      0 0
      • kyl  

        Jednou jsem se o bezduše pokoušel a taky to nešlo nafoukat a tak jsem plášť s kevlarovou patkou sundal,otočil naruby a nechal tak pár hodin.Po přetočení zpět byly patky dál od sebe a samy se tlačily k ráfku.Pak už to chytilo i velkou pumpou.

        0 0
    • omg.bart  

      Ahoj,dnes jsem nasazoval nove plaste od Rubeny (tubeless supra) na rátky (wtb frequency i19) a to že mi to utíká kolem ráfků chápu, je to potřeba nafouknout na plno aby to zapadlo. Ale problém je i vtom, že to uniká pře ventilek! Měl bych ten ventilek dotáhnout co nejvíce co to jde? Mám strach abych ho z té těsnící gumy nevyšrouboval ven. Díky za všechny odpovědi :)

      0 0
      • Honza z H  

        Kolem ventilku to utíká i tehdy, když se někde shrne páska a vzduch cedí skrz otvory pro niple do ráfku a pak teprve k ventilku. Zkusil bych napřed srovnat tu pásku …

        0 0
    • perupe1205  

      TAK mám první velkou zkušenost s fungováním BEZDUSOVKY ;-)

      Jel jsem z Klecanek zpět a před křižovatkou, kde končí/začíná nový asfalt podél vody jsem vjel do trávy a chytil 5 cm konec starého kovaného hřebíku. Díra 2×2 mm ;-(

      Sice se dira po vytažení hřebíka orosila a bylo vidět, že přes ní neco leze, ale protřepáním kola jsem zjistil, že mléko už tam asi není žádné. Zkusil dofouknout a popojet, ale vydrželo to asi jen 5 m. Tak jsem dofouknul a vydal se po Šulkovně směr Přemyšlení. Po vyšlápnutí kopce mi to nedalo a tak jsem zkusil znovu dofouknot co jsem malou pumpou zvládnul a zkusil, jestli ještě na tom něco ujedu. A SVETE div se. Já už na tom dojel až domu – dalších 12 km. Sice lehce podhuštěné, ale jízda v pohodě. Druhej den ráno jsem dolil mléko do pláště, nafoukl na 2 atm a dal si večer 45 km s jízdou podel vody z Máslovic do Řeže. Zážitek super, ale těch ostrejch kamenů – jen jsem se modlil, abych někde neprořízl plášt.

      TAKZE podle mne bezdusovej system funguje. A jde jen o to průběžně sledovat mléko, případně vozit menší lahvičku mléka s sebou.

      0 0
      • Rudyshy  

        anebo nalit dost na zacatku :) a nemusis nic vozit

        0 0
        • perupe1205  

          No kdyz jsem to před 2 měsíci nasazoval, tak jsem tam nalil dle doporučení. Ale prostě to mléko se postupně vsáklo do pláště a tak doufám, že už ted je zatažený a další dávka mléka už vydrží déle.

          0 0
    • vlastick  

      Chtěl bych se zeptat. Mám ráfky DT swiss M1900 a pláště kevlar Onza ibex. Koupil jsem notubes sadu od rubeny, plášť jsem nafouknul ,drží tlak v pohodě i bez mlíka, ale patky nezacvakly do ráfku. Foukal jsem to dílenskou pumpou až na max tlak pláště a stejně nezacvakly. Nevíte, jak je nahodit? Díky

      0 0
      • Tina  

        navlhčil si patky prášťa mydlovou vodou pred nasadením?

        0 0
        • vlastick  

          Navlhčil…a ne málo :D

          0 0
          • Tina  

            a ako sa to nezacvaknutie prejavuje?

            0 0
            • vlastick  

              Plášť nazacvakne do boků ráfku. Pouze je tlakem přitlačen. Když vzduch vypustím, tak plášť odstoupí od boků.

              0 0
              • Vilém  

                A ty plaste jsou v TLR provedeni?

                0 0
              • saddik  

                Pokud vidím na netu dobře, tak ten ráfek sám o sobě nemá TLR profil – západky na patku. Takže jako západka by měla fungovat ta gumová vložka z tubeless kitu. Vzhledem k tomu, že to je guma na gumu (a ještě se s tloušťkou té vložky původně nepočítá) tak se to může chovat všelijak. Sleze po vypuštění plášť úplně do středu? Když je to nafoukaný, hází, nebo sedí OK?

                0 0
                • vlastick  

                  Tak to bude nejspíš ten můj problém. Po vypuštění plášť sleze pouze po hrany té profilované vložené gumy. Když se nahodí a nafoukne, tak nehází a sedí v pohodě, jen mám strach, že půjde hodně lehce svlíknout…

                  0 0
                  • saddik  

                    Tak pokud je, jak říkáš, plášť stále zaskočený za západkami vložky, tak už s tím asi nic neuděláš, leda že bys sehnal širší tu vložku, což asi neseženeš. Pokud nemáš problém plášť nahodit do té vložky, tak bych se naopak na mýdlovou vodu vyprdnul a pátky máznul bezdušovým mlíkem, čímž se patka po čase trochu přilepí k ráfku (ale trvá to třeba tejden, dva..).

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.