• cabbage

    Začínám uvažovat o rámu Mondraker Foxy má parametry a geometrii ± jaká mi vyhovuje, ale nemám na něj skoro žádné recenze. Konkurenty jsou Canyon Nerve AM, Giant Trance X a RB IQ6 a varianta ponechat si současný bike, když stejně nijak přehnaně nejezdim:-)

    Tedy: Kdo viděl/jel/jezdí Mondraker Foxy? Nějaké postřehy, nápady či jiné varianty? Ideálně něco, na co půjde namontovat Pike, zadní kolo s rychloupínákem a přesmykač:-)

    Anketa: Mám vzít:

    19x
    73%
    4x
    15%
    nic
    0x
    0%
    0 0
    • Oakey  

      U nás docela pochybuju, že to někdo jezdí a ještě ti tu dá recenzi, zkus fóra a testy mtbr.com, bikeradar.co.uk, tam by něco mohlo bejt.

      0 0
    • pernaaa  

      Ten rám vypadá opravdu moc pěkně. Já bych ho bral hned =D.

      btw podle mě je trochu podobnej GT Force… Ale nejaky specificky info to fakt nvm. Rozhodně to nebude tuctovka…

      0 0
    • pitos  

      Mě se ty Mondrarakery docela líbí a mohly by chodit pěkně.Také by mě zajímala něčí zkušenost s těmito koly ale pochybuji že ti tady někdo něco rozumného napíše.Kdybych vybíral bike tak bych ale klidně do toho šel(byl by ve výběru),mě se celkem líbí Mondraker Durham.

      0 0
    • JMT  

      Kup si konecne svoje prvni erbecko a nevymejslej zase naky blbosti.

      0 0
      • cabbage  

        Blbosti vymejšlí rb, místo aby udělali pořádný VPP:-)

        Ale IQ6 si určitě projedu. Hádám že ot bude necitlivá mrcha reagující pouze na šlapání bez achopniosti jet do kopce jako kterýkoliv rb předtím:-D Zkusil jsem jen xc IQ a moc mě to nenadchlo.. Ale cena je pekná, to ano..

        0 0
        • JMT  

          Jel sem na tom a přijde mi ze to do kopce jede jako speedster a z kopce jako solidní fr masina, Petr ma ten testovací exemplář postaveny dle mého až moc do xc. Osobně moc nechápu narážku na necitlivost rb, jsem stoprocentně přesvědčený ze můj speedster byl citlivější než ten canyon co si jezdil nebo možna jezdíš doteď. Problém starších rb byl dle mého pravé to ze byly velmi citlivé což se negativne projevilo v menší odezvě na Šlapani. Dle prvních testu si dovoluji usoudit ze tento problém byl u iq6 eliminován a kolo při perfektní citlivost jde opravdu velmi dobře za pedalem. Sam jsem si nové iq objednal a fakt se nanejvýš těším, absenci složitého systému vpp bych uvedel jako výhodu tohoto rámu, v kombinaci s perfektním přístupem racetoolu při řešení problému ten rám fakt nemá konkurenci. Ale chápu ze spousta lidi upřednostni ojedinělou specialitu před funkci, což mi ale k tobě fakt nesedí.

          0 0
          • cabbage  

            Uvidíme, až bude počasí na testování, tak ho vyzkouším, plánuju to už nějakou dobu, tak jako mondraker. A ano, Canyon je necitlivý, navíc nevyužívá plný zdvih:-)

            0 0
          • KRAJIC  

            Sice pomaličku stavím starého MONSTERA AM, ale IQ6 určitě půjdu v brzké době testnout do Jezdkovic – to hodnocení podobné tvému jsem už minimálně jednou zaslechl. Ještě otázka jak těžké je to zničit, ale to ukáže až provoz.

            0 0
        • KRAJIC  

          Ano, ano – jízda do kopce toť nejdůležitější a nejhodnocenější vlastnost allmountain – enduro kola – z kopce dolů pěšky – ať ti horské a lesní panoramata nesplynou v jednolitou šmouhu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Nechci tu rozpoutat žádnou hádku ohledně konkrétního rámu. IQ jsem nejel, takže konkrétně k němu nemám vůbec nic.

            Proč by ale neměla být jízda do kopce důležitá?

            Pokud někdo nejezdí extrém typu nahoru lanovkou (a to už pak nejsme v kategorii AM-enduro), tak ve výjezdu tráví třeba 3× tolik času než ve sjezdu.

            Pro AM kolo hodnotím chování ve výjezdu stejně důležité jako ve sjezdu. Tím samozřejmě nemyslím žádné závodění do kopce.

            0 0
            • KRAJIC  

              Toto bude vždy velice subjektivní – já osobně jsem ochoten do kopce dřít jak *******, abych pak měl k dispozici na sjezd stroj co nebude limitovat mne, ale já jeho. Já vnímám enduro jako lehký freeride spojený s výjezdem – ne s tlačením. Ale toto se na BF muselo řešit milionšestkrát.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ale jistě, každému sedí jednak něco jiného. To, že kolo nelimituje ve sjezdu jezdce ale vůbec přeci neznamená, že musí jet špatně do kopce (na danou kategorii kol).

                0 0
              • scret  

                ono to taky dost zalezi jaky je clovek jezdec:)

                ikdyz muj Reign jede na 150mm zdvihu do kopce docela slusne, je to lehoucky AMko, tak porad me z kopce nelimituje, to spis ja brzdim jeho:) takze dulezity je i jaky kolo clovek vybere…

                0 0
          • cabbage  

            Se zdvihem 140/140 je to pohodlné nezávodní XC a s endurem to nemá nic společného, tedy jízda do kopce je naprosto stěžejní vlastností pro jeho použití a neměla by se lišit od mého HT. IQ6 bych používal stejným způsobem, proto pro něj platí stejný požadavek.

            0 0
            • KRAJIC  

              Co má zdvih společného se zaměřením kola – to jako, že 4X nebo slopestyle nebo dirtové rámy osazené vidlicemi 100 nebo 80mm jsou na XC???

              0 0
              • cabbage  

                Znám člověka, který na 4X rámu jezdí XC, jenom XC:-P

                A pochopitelně geometrie ostatních kol ve výběru je XC, jen to IQ6 to trochu kazí..

                0 0
    • MlokCZ  

      Ani model jsem k tomu nenašel, ta konstrukce je zajímavá a chtěl jsem aspoň nějaké info.

      Ten popis je ale dobrej, nulový pedalkick a současně nulové pohupování při šlapání, takže vlastně zázračný rám.

      Chodit může klidně výborně, bez informací a praxe nemůžu o něm říct vůbec nic, ale ta mediální masáž toho systému mi zaujala hned.

      A tohle se mi už nelíbí vůbec:

      „Zero je kromě toho designováno, aby optimální výkon dosahovalo při minimálním SAG mezi 30–35%.“

      To je na daný typ rámu a zdvihu hrozně moc a reálného zdvihu zůstane hrozně málo, pokud tedy ta věta opravdu platí.

      Bez projetí bych do takového rámu určitě nešel.

      0 0
      • cabbage  

        Ano, to je to, co si pávě domlouvám s prodejcem:-)

        Překvapilo mě, že na netu ani není fotka samotného rámu.

        0 0
      • Thidney  

        tak nulový pohupování, co jsem včera jel za Cabbagem, to fakt nemá, leda že by to šlapal jak zelí :)

        V terénu to vypadalo docela funkčně – kopce vyjel a dolu to snesl, takže to taky nebude kdovíjak těžký.

        Pedal kick – nevím, nevypadal pokopaně.

        Předpokládám, že už by mohl něco poučenějšího napsat i Cabbage.

        0 0
        • MlokCZ  

          „tak nulový pohupování, co jsem včera jel za Cabbagem, to fakt nemá, leda že by to šlapal jak zelí“

          Tak to mi ráno opravdu pobavilo :-)

          0 0
    • fluider  

      Skúsim večer spraviť Linkage modely pre nový Foxy aj Dune (hlavne). Môj názor je ale taký, že nové Mondrakeri sú brutálne drahé na to ako sú osadené a stále je to mladá značka. Zadná stavba môže byť naozaj dobrá, ale 100 000Kč by som za to rozhodne nedal.

      0 0
      • cabbage  

        To ano, ale rám je za 28 990, což je jako ten Giant..

        A pak se prosím poděl o výsledek z linkage, díky.

        0 0
        • fluider  

          Ten model bude asi chvíľu problém, pretože som nenašiel vhodnú fotku. Zostáva ti len osobný test.

          0 0
          • cabbage  

            Jo taky jsem nedohledal foto rámu, kde by bylo vidět na čepy okolo středovýho složení..

            0 0
            • pitos  

              Sice nevím zda to k něčemu bude,mám jen fotku z katalogu.Tak alespoň pro představu,rám Mondraker Summum…

              0 0
          • MlokCZ  

            Jsem myslel, že nebude žádný model, že nejsou fotky a ono zatím jo, byl jsi snaživý a od včera tam je Dune (tedy aspoň při založení vlákna jsem si ho nevšimnul), díky.

            A Dune mi tedy zatím dle modelu nenadchlo. A ta hláška nulový pedalkick, která byla v těch propagačních modelech je fakt vtipná. Není nijak extra vysoký, ale ani vůbec nijak extra nízký, horší než u sposuty klasických FSR.

            A tenhle průběh lev. ratio u rámů nemám rád (i když aspoň rozdíl max. lev ratio na počátku zdvihu a min. lev. ratio na konci není moc velký).

            Z modelu ale samozřejmě není poznat vše.

            0 0
            • fluider  

              Ten Dune som robil pred rokom, a zdá sa mi, že tohto ročný Dune je trochu zmenený.

              0 0
              • MlokCZ  

                Aha, tak jsem včera musel být opravdu slepý, protože jsem si ho nevšimnul, otvíral jsem včera několik Mondrakerů a hledal nejnovější a nejpodobnější Foxy a včera jsem viděl samé několik let staré úplné jiné rámy.

                0 0
    • Elwing  

      Jsi teda rozmlsanej :) No když na to máš peníze, tak proč ne. Znám lidi co mají supr kola a moc nejezděj :))) Kup si rb, já bych do něj taky šla, kdyby nevyšel reign ;)

      0 0
      • cabbage  

        Nj, ale já mam odpor k jednočepům:-)

        0 0
        • Elwing  

          Tak ho nedávej do výběru chytráku :-D V tom případě mondraker, i když ho neznám :)

          0 0
    • Linkisek  

      Delší dobu uvažuji o prvním allmountain fullu a hodně se mi zalíbil tento Mondraker Foxy, dále Lapierre Zesty 314 a nebo Giant Reign. Chci se Vás milí bikeři zeptat, který by jste mi z výše uvedených kol doporučili, pokud by mělo jít spíše o hravého traila než žehlivé enduro. Děkuji.

      0 0
      • mr.antik  

        nějak mi není jasný „spíš hravého traila než žehlivé enduro“ – takže jako míň zvihu, lehoučký, minimum skoků?

        0 0
        • Linkisek  

          Zdvihy 130 – 160 mm, váhu nejlépe do 15 kg, skokům se budu spíše vyhýbat, ale pokud by stavba jednou za čas snesla trochu prudší zacházení nezlobil bych se.

          0 0
    • ALEX007  

      ZDA SE mi to, anebo je ten mondraker totalne jako kopie gianta?

      mi prijde ten foxy total jako trance giant…a jejich race xc jako anthem.

      anebo to je opacne? giant okopcil mondrakera? technicky tomu nerozumim, jenom ta kyvka totálne vypada jako na giantovi, i ten vystrcenej posed nahoru.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.