Momentový klíč na kazetu - doporučení

187 nepřečtených
  • Romancero

    Zdravím.

    Prosím o radu zkušené cyklisty . Mám na nábě volnoběžku z hliníkové slitiny a nějak si nejsem jist utahovacím momentem . Dříve (ocelová v.) jsem s tím problémy neměl, ale nyní už se objevují na drážkách záseky od pastorků-dotahuji kazetu přece jen asi méně (příliš al. závitu nevěřím). Kazety (9 st.) přehazuji docela často (cca 5–6 x za sezonu).

    Můžete doporučit nějaký momentový klíč? Stačí opravdu jen pro toto konkrétní použití -dotažení matice , kterou je kazeta uchycena na volnoběžce.

    Díky za doporučení .

    0 0
    • Romancero  

      předpokládám, že časem si „vycvičím“ v ruce cit a momenťák už třeba časem potřebovat nebudu :-)

      0 0
    • Jakobo  

      To s tim prece ale nesouvisi? Zaseky v orechu nejsou dusledkem pretazeni te matice, ale chybejiciho hlinikoveho unasece v kazete. Bud porid aspon kazetu SLX nebo u silnice 105.

      0 0
      • Romancero  

        tak je pravda, že ty levnější kazety jsou spojeny jen dlouhými tenkými šroubkky (nebo nýty) a nemají pastorky tak pevně spojené a ty se pěkně zařezávají…

        Mám i XT 9-kazetu a ta unašeč má…ale stejně to neřeší ten správný utahovací moment-nechci strhnout závit!

        0 0
        • novas752  

          40Nm, 4kg váhy na metrový páce.

          40nm většinou mají momenťáky větší, začínající někde na 20–30Nm a končící dost nad 100, to na kole málokde využiješ. Takže buď s tim zajít do servisu ať ti to dotáhnou, nebo zbastlit metrovou páku a 4kg závaží. Kupovat za X tisíc dobrej momenťák kvůli jednomu ořechu…

          0 0
          • Romancero  

            já vím! ale x tisíc? :-)

            no a docela by mě zajímalo, zda v tom servisu to dotahují momenťákem !

            0 0
            • novas752  

              Obvykle ne, servisák má celkem slušný momenťák v zápěstí. :) Ale nějaký takový by tam mohli mít a na požádání „je to hlína, utáhnete mi to momenťákem prosím?“ by to asi cvaknout mohli. A kdyby ne, budeš to mít aspoň utažené tak jak si servisák dovolil = pravděpodobně lépe než když to utahuješ rukou jednou za bůhví jak dlouho…

              0 0
            • Čipera  

              Myslim, aspoň co je viděl většinou ne. Taky neznám člověka co by dotahoval kazety momentakem. Dotahni to aby to bylo dotažený, ale s citem. Na tom není co *******.

              0 0
              • Johny.Merida  

                No já tedy ano… Jak kazetu, tak inbusy na predstavci, riditkach a moji kámoši maji taky monentaky na kazety. Přijde mi to jako docela běžný nářadí. Není to tak drahé. Ale dřív jsem bez toho taky dokázal žít. :-)

                0 0
                • Čipera  

                  Tak běžný nářadí v servise to určitě je o tom žádná. Jsou veci, na který je momentak opravdu potřeba a pak věci na který podle me není potřeba. Jako třeba kazeta i ten predstavec a řidítka pokud to není karbon. Samozřejmě když nemáš v ruce cit jak krava v rohu.

                  0 0
                  • Romancero  

                    když už jsme u toho nářadí-jeden profík (majitel) ze servisu si stěžoval, co musí vrazit peněz do speciálních přípravků, nářadí díky prekotnému vývoji!

                    0 0
                    • novas752  

                      No pokud chceš mít nářadí na pokud možno vše tak je toho hodně no. Plně vybavená profi dílna je v řádu statisíců.

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Jestli ne vic. Nevim jaky je rozdil v cenach CR a CA, ale menezuju ted shop co otevrel loni, a sefik je v tom zatim neco pres CAD $100k, cili necely dve mega? A este cekam na objednavku valecky na draty O:)

                        0 0
                      • Johny.Merida  

                        Jj, je to ***** peněz :-)

                        0 0
                        • Romancero  

                          to tedy respekt! ne ani tak před tím nářadím, ale před tím mistrem, který má takový pořádek v dílně!

                          asi reklamní foto, že? :-)

                          0 0
                          • Johny.Merida  

                            Hele je to dílna především mého kámoše, já mu radil s výběrem nářadí, montujeme tam věčně něco a kámošům taky a každá věc má svoje místo, to by jsme po sobě nic nenašli :-)

                            0 0
                            • Romancero  

                              jo znám-ze svého zaměstnání-jsme na jednu dílnu a zkušebnu 4 lidi a to si piš, že to schytám od starých mazáků, když nedám věci na svoje místo!

                              0 0
                        • novas752  

                          No jo no, už jen ta Wera neni zadarmo. :)

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          Nic bůhvíjak drahého tam nevidím

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            Ono to nemusi byt jedna suer draha vec. Jen toolbox co mam doma s vice mene obycejnym naradim ma dohromady nakupni hodnotu nekde kolem mozna 50k. Staci trocha obycejneho ale kvalitniho naradi a ono se to nascita :)

                            0 0
                    • Čipera  

                      Tak to by mě zajímalo co to je za přípravky a na co. Může tím myslet rentgen rámů nebo věci na opravu karbonových ramu, diagnostika elektrokol a další takový srandy, ale když se jedná o běžný servis kol tak je to víceméně furt stejný.

                      0 0
                      • Romancero  

                        no vem si jen stahovány na kliky, závitníky, frézy …jak se jen v průběhu let měnily standardy (rozměry)-

                        objevili se al. rámy, karbon..

                        0 0
                        • Čipera  

                          Jo tak to je jasný že je spoustu naradi, ale na běžný servis kol z 80% potřebuješ par věcí. Pak máš další specializace jako tlumiče a vidlice atd atd.. mohli by jsme pokračovat dál. Když se nad tím člověk zamyslí je toho fakt raketa, ale jak sem psal na běžný servis to zas tak hrozný není.

                          0 0
                      • novas752  

                        Přípravky na vidlice, tlumiče, sedlovky, na středový složení, speciální závitníky na středy, pevný osy, frézovací přípravky, lisy, vyražeče, měrky, tisíc různejch niplů…

                        Třeba parktool má tohle za 240 000 v moc http://cyklonaradi.cz/…-MK-297.html

                        A to tam ani neni stojan a na to odpružení a elektriku skoro nic.

                        0 0
                        • Esi  

                          To je taky ten důvod proč spousta věcí na kole se vyplatí nechat si udělat v servisu, než kupovat nářadí které potom použiju jednou za rok.

                          0 0
                        • Čipera  

                          Jasný je toho mraky, ale jak sem psal vejs, myslím běžný servis kol.

                          0 0
                          • novas752  

                            Jenže co je běžný servis kol.

                            Každý servis obvykle prodává jednu nebo více značek. A skoro každá značka už má elektrokola, na těch dražších kolech se často mění konstrukce komponentů i rámů…

                            Samozřejmě že všude na stojanech nejčastěji visí nějaké levné obyčejné kolo, tam se toho moc nemění, ale stejně sem tam něco ano.

                            0 0
              • Romancero  

                na nějakém vláknu zde se o tom mluvilo a „zkušení“ bikeři doporučovali „pořádně“ dotahovat, aby se právě ty záseky nekonaly:-)

                0 0
      • zdenal8  

        Přesně tak. S utahovacim momentem to nemá nic společného.

        0 0
    • novas752  

      Větší utažení s tim moc neudělá, zakusovat se to bude dál.

      0 0
      • Romancero  

        ale předpokládám, že ty „záseky“ až tak nevadí. Nebo už se někomu tady povedlo „protočit“ pastorek?

        0 0
        • novas752  

          Záseky docela vadí, když se to zahryzne už fakt dost, jde pak velmi, velmi blbě kazeta sundat, musí se to páčit šroubovákem/dlátem, pilovat otlačený místa atd.

          Že by ale někdo pastorek protočil jsem ještě neslyšel/neviděl.

          0 0
          • Romancero  

            mně se povedlo strhnout závit u šroubovacího českého 6 kolečka! Poslední dva pastorky byly šroubovací a už byl nějak vychozený závit – a já ze sedla zabral! Pěkná d.žka to byla-sem vypadal jak „rudý džon“ a ještě v civilním oblečení :-)

            0 0
    • ronda  

      Pokud máš použitelnou golu, tak můžu doporučit tenhle univerzál https://www.zbozi.cz/…-2-20-200nm/ Hodí se téměř všude a dobře se s ním dělá.

      Jinak jakýkoliv s potřebným rozsahem. U kazety se nehraje na nějakou kalibrovanou superpřesnost.

      0 0
      • Romancero  

        díky! máš to vyzkoušené?

        0 0
        • ronda  

          Jo, používám na kola, auta i motorky. Není to za tuhle cenu samozřejmě profi cejchovaný nářadí, ale ostatním běžným amatérským klíčům se normálně vyrovná. Honiton je solidní nářadí. Od něj mám golu i straňáky a pohoda.

          0 0
          • Romancero  

            to neva..já si to klidně „ocejchuju“..třeba tou trubkou a závažím! :-)

            0 0
            • ronda  

              Není od věci si momenťák příležitostně porovnat někde ve firmě, kde mají cejchované. Člověk pak ví, že to plus mínus odpovídá a není to nějak dramaticky mimo.

              0 0
        • petrx  

          Mám prakticky stejný akorát pod značkou Extol premium a ano funguje už od 0 Nm i když je psáno že od 20.

          0 0
    • Mr.Duck  

      U kazety to moc neresim, ani v zadnym servisu co jsem delal to nikdo nedotahoval momentakem. Na zakusovani do orechu to vliv moc nema. Teoreticky kdyz je to vic utazene, mohlo by se to zakusovat trochu min, prakticky to neni zadny rozdil nemyslim.

      0 0
      • Romancero  

        no ..jasně…ale hlavně nechci „přetáhnout“ a odepsat závit na unašeči :-)

        vzpomínám, když jsem s kolem začínal (favorit r.v. 1982 tuším)) , kolik jsme zlikvidoval šroubečků (u brzd), misek u středů, klínků jen díky necitlivému dotahování! a pak jsem takto zlikvidoval i 2 hliníkové kliky na 4 hran (stahovákem)…no už snad nejsem takové kopyto !

        0 0
        • Mr.Duck  

          To bys tomu musel dat hrozne nazrat myslim. Ten zavit je ohromnej, i kdyz kratkej tak to udela dost a podle me nemas sanci to strhnout, teda pokud to tam nenacpes pres zavit :)

          Osobne to delam „na necelou krev“. Momentak na 40nm v shopu mam, ale malokdy ho pouzivam. Ale vim ze nekolik let zpatky jsem to dotahoval i na krev (nejsem zadnej silak) a nebyl problem, jen povolit to pak bylo nekdy ojeb.

          XD by byla jina story, tam mam hodne spatnejch zkusenosti s „prirostlou“ kazetou i kdyz byla nalozena vazelinou, ale u shimana HG ani MS by to nemel byt problem.

          0 0
          • Romancero  

            tak samozřejmě dost to napatlám řidší vazelínou (dosedací plochy se „zoubky“ na posledním pastorku! )všiml jsme si taky, že se kdysi dodávala taková tenká podložka …

            0 0
            • Mr.Duck  

              Klidne bych pouzil spis hustsi, at tam i chvili vydrzi. Ta podlozka je super. Nektere kazety to maji, nektere ne, myslim ze i na Microspline to Shimano dava ale nedam za to ruku do ohne.

              0 0
          • Esi  

            Kazeta se nejlíp povoluje vzduchem v autoservisu, dáš na kazetu bič a jednou cvakneš vzduchem a hotovo, žádné trápení. Jen je dobré zkontrolovat že máš přepnutou pistoli do správného směru, ta by to strhnout určitě zvládla :-)

            0 0
            • Romancero  

              tak jestli dokáže v pohodě povolit šrouby (matice) u kol náklaďáků a vysokozdvihů …

              0 0
              • Esi  

                No právě, jednou mi nesla povolit kazeta tak jsem se s tím zastavil u bráchy v autoservisu a od té doby to povoluju u něj vzduchem, je to taková pohodička že mi nestojí za to se s tím ***** v garáži, stejně výměna kazety je plánovaná údržba tak se u něj zastavím na kafe a povolim tam.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Tak zas jestli to tak musis povolovat pravidelne, tak to asi utahujes dost moc :)

                  Prijde mi jednodussi nasadit klic a trochu se o to oprit, nez chodit nekam do servisu :)

                  0 0
                  • Esi  

                    Obvykle bych to povolil i klíčem, bylo to jen kouslé, bylo to tak tak 2 sezóny v kuse. Ale zase klidně zajdu za bráchou do servisu dám si kafe a v klidu to tam povolim, je to o lenosti :-). Neřekl bych že je to utažené víc než na těch 40Nm přece jen to utahuju jen golou s citem

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Tak to zas beru, chodit tam kuli povoleni bych se na to vys* ale trochu se u toho socializovat, to bych mel taky nekdy zkusit :)

                      Uprimne to me treba trochu sere, v praci ma mted tak jedno kolo tydne a mezi shopem a vercajkem doma udelam na kole asi vsechno krome servisu ohlins, a tudiz socialni interakce vice mene neexistuje, sem moh rovnou zustat u programovani :)

                      0 0
                      • Esi  

                        Já zůstal u IT a tak se socializuju, vezmu novou kazetu a řetěz do batohu u u bráchy při kávě a pivu vyměním a zase muži na kole zpět :-)

                        0 0
          • DaD  

            Já stavím jen nová kola a občas nějaký šikmooký Superman tu Shimano kazetu tak utáhne, že je velký problém to vůbec povolit. Houpu se na nástavci a i tak je to občas porod:) Takže o závit se opravdu nemá cenu bát.

            Jinak kazety XD nepřirůstají, ale mají tak malou výrobní toleranci, že se unašeč posledního pastorku při montáži na ořech prostě nalisuje. Jde to snadno sundat tak, že se o pár otáček povolí a až se trochu našponuje na ořechu tak ji stačí ,na straně od drátů, poťukat přes dřevo kladívkem a ona pěkně odskočí. Tohle se ale dělo v prvních rocích výroby XD, teď už jsem to hodně dlouho řešit nemusel.

            0 0
            • plzakj  

              Ja montoval xd kazetu poprve tyden zpatky a docela jsem cucel, jak je tam jemnej zavit (dt350) nasmerovat to tam tak, aby nesla pod uhlem pres zavit byla docela prace. Sundavani se teda bat nemusim, jo?

              0 0
            • Mr.Duck  

              Jenze prave to „o par otacek povoli“ casto neni jen tak. Uz sme meli v shopu i kazetu, kde sme za to vzali a ty „vycnelky“ ve kterych sedi klic na kazetu se urvaly driv nez to povolilo, tak je kazeta na naboji navzdy uz :)

              0 0
              • plzakj  

                Vymenis s orechem

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Uz nevim co to bylo za naboj, ale na sundani orechu bylo potreba sundat kazetu :(

                  0 0
              • Smazaný účet  

                Zkus tazový utahovák, dneska to v Aku verzi dělá kde kdo a celkem to takový věci umí povolit.

                0 0
                • kesu  

                  Ahoj, z vlastni zkusenosti 250Nm Makita da tak cca 150 a to das v klidu rukou i bez toho (ale na kola na aute super). A i u takhle “hracky” to chce poradne drzet protikus ( v ruce to dobrej pocit neni). No a kdyz to jinak nekde, pouzivam takovej odporne tezkej 1000Nm Protool, ale to je dobry na poloosy nebo pokud krades kolejnice. Tim chci rict, ze na kolo utahovak vubec nepouzivam, protoze staci mala nepozornost a urves cokoliv. Ostatne pouzivam na kolo akorat momentak do 25Nm a zbytek dotahuju pocitove.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Tak já se bavím o povolování. Tohle bych na utahovaní fakt v na kole nechtěl používat. Nikdy jsem na kole teda s povolením neměl problém. Ale obecně mi utahovačka usnadňuje život. Překvapivě tak Aku (20V) povolí víc jak elektrická. Utajování, kde je je předepsaný moment dělám jen momentovým klíčem. A to že stejný moment uděláš i rukou je pravda, ale výhoda utahovačky je jinde.

                    0 0
                    • kesu  

                      Mám Makitu DTW285Z, tedy 280 Nm a povolí to šroub dotaženej tak na 150–200Nm, jak kdy. Ten Protool je monstrum, který si čas od času kolega půjčí na auto místo vzduchu.

                      Ale jako na kolo to není ani jedno…

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        tak řeč tu byla o zarostlích věcech, na který je potřeba brát nějakou tyč :). A obecně mi na takový případy přijde lepší utahovák.

                        0 0
                        • kesu  

                          Já radši tu tyč, nějak líp cejtíš žvejknutí…

                          0 0
                      • mastihuba  

                        no spodni nohy na bosu jsem sundal az s pneumatickym utahovakem, ale pravda tam se protikus uvnitr protacel a nebyl to kravskej prumer s jemnym zavitem jako na kazete. obecne bych tydle veci na servis kola taky nedoporucil :)

                        0 0
                  • oddie  

                    Aku rázák od DeWaltu mám rád, pořídil jsem ho kdysi na kšeft, ale nakonec jsem si ho nechal. To co vzduch ale samozřejmě nepovolí, šroub na klikovce holt povoluju startérem :)

                    0 0
                    • Kouba_2005  

                      Kterej máš? Já mám jeden do 204Nm a druhej umí tuším 450Nm. Tím do 204 ani kola na autě nepovolím, i když jsou utažený momenťákem na 150Nm. Oba na 18V.

                      0 0
                • Mr.Duck  

                  Mam, ale driv to strhne nez by to povolilo. Nerikam ze vzdycky, ale vetsinou nemam problem v tom za to dost vzit, to resi paka, ale aby ten „spline“ vydrzel. Je to i dost o klici na kazety, na XD pouzivam jeden PT co tu mam co sedi nejtesneji z tech co v shopu mame, ale neni to med.

                  0 0
              • Vilém  

                Proc navzdy? Uriznes celo sroubu co drzi kazetu, sundas kazetu, vypreparujes zbytek sroubu z orechu.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Videl jsi nekdy XD kazetu?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Zminka o xD mi jaksi unikla. Jako bych nic nepsal:)

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Co si budem nalhavat, ja bych radsi kdyby mi cela existence XD utekla :)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Děláš z toho zase zbytečnou kovbojku

                        0 0
                        • Mr.Duck  

                          Ty to nemusis sundavat kazdej den co :)

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Proč bych to dělal? :0)

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Me za to plati no :)

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Pořád si myslím, že XD je blbuvzdorný systém.

                                0 0
                                • Mr.Duck  

                                  No z vyberu XD, HG a MS bych XD oznacil za rozhodne nejvic problematicky, ale kdyz s tim nedelas porad neni to zas takovej velkej deal. Kdyz se tomu nechce, tak to vezmes do shopu nakymu chudakovi jako ja at si s tim poradi zejo :) A kdyz ani to nejde, tak to vyhodis i s kolem a zapletes novy :D

                                  0 0
                                  • Romancero  

                                    nestraš tady hobíky! :-)

                                    0 0
                                    • Mr.Duck  

                                      Radsi postrasim at mi to pak nenosi do shopu a koupi neco lepsiho! :)

                                      0 0
                                      • Romancero  

                                        taky prodáváš e-biky ? Přiznej se! :-)

                                        0 0
                                        • Mr.Duck  

                                          Hele nejaky v shopu mame ale ze by se prodavaly bych uplne nerek :) Zatim teda rovna 0 :P

                                          0 0
                                          • Romancero  

                                            sem se bavil z klukama u nás ve Spešlu a říkali , že 50% kol , co prodají , jsou e-bajky!!!

                                            Po celým Hradci se snad všichni prodejci zbláznili-i Kulhánek – z těch 50 kol , co má na krámě je tak 40 éček!

                                            0 0
                                            • novas752  

                                              Přitom je široko daleko rovina a přes 25km/h je to akorát zátěž. :)

                                              0 0
                                            • Breakpain  

                                              Proč? Tak nedělají to kvůli charitě a poptávka je ;-)…

                                              0 0
                                              • Romancero  

                                                no jo máš pradvu-normální obchodnické myšlení! Nejsem obchodník – no asi proto jsem skončil v Mountfieldu :-)

                                                0 0
                                                • novas752  

                                                  Spíš až neuvěřitelně dobrý marketing.

                                                  Jinak si neumim vysvětlit, kdo si třeba za 70 000 může koupit kolo na 1×9 Acera a Suntour XCM vidlici. :) Základní Levo HT, ale o HT celkově moc velký zájem neni. Zato Levo FSR se prodává jak rohlíky a většina majitelů s takovou motorkou brázdí akorát cyklostezky a cyklotrasy. :) Poznávací znamení: střed 2,6" enduro plášťů sjetý, z okraje vzorku ani nezmizely chlupy, zadní brzda hnědá, přední netknutá. :)

                                                  0 0
                                                  • Romancero  

                                                    tak to je jasný! Tomu bych ale taky podlehl-čistokrevné el. krosové motorce!

                                                    ale takový „bastl“ jako je e-kolo -ani kočka , ani pes? Asi opravdu jen kvůli tomu, že s tím mohou do lesů a na cyklostezky!

                                                    ale to se vracíme k tématu „Elektrokola jsou zhouba cyklistiky“ !

                                                    0 0
                                            • Mr.Duck  

                                              Prijde mi ze je to hrozne o lokalite. Ve Squamish se na to sem tam nekdo starsi zepta, ve Whistleru dost ojedinele. Spis to bylo tak ze prisel zastupce Giantu a rika „musite prodavat E-bajky, je to budoucnost, sou super, trance/reign nas zas tolik nezajima. Kdyz nekdo chce Reign, zkus mu nabidnout E Trance X (nebo jak se to vola)“.

                                              Bylo to uprimne docela smutny, poptavka ani teren tam na to zas tolik neni, ale shora je to potreba tlacit lidem i co to nechtej.. (A opravdu neprehanim, myslim ze jsme to v shopu videli vsichni stejne..) Ale vzdy byla free pizza :)

                                              0 0
                                              • Romancero  

                                                O tom to je! Stále lidem vnucovat něco, bez čeho prostě „nemůžou žít“!

                                                Je to vidět na reklamách-usměvavé a šťastné ženy , děti v okamžicích , kdy užívají naše výrobky…

                                                Když si člověk ujasní rozdíl mezi potřebou a chtěním, mezi hladem a chutí, mezi sexem a milováním..pak pochopí, o co tady jde a urovná si žebříček hodnot . Už se na reklamy nenechá nachytat a nehromadí doma krámy , které vlastně vůbec nepotřebuje nebo nevyužije naplno.:-)

                                                0 0
                                  • novas752  

                                    Já mám teda jen jeden problematický případ z mnoha desítek které jsem měl v ruce, vyrvaný drážky na stahovák. Jinak vždycky ok, celkem snadno povolený, závity ok.

                                    Ale ve státech je to asi mnohem rozšířenější, u nás to početně dosud značně válcoval Sram NX Eagle a 10/11 Shimano. Uvidíme jak se osvědčí MS až se to rozšíří, zatim to vypadá v pohodě.

                                    0 0
                                    • Mr.Duck  

                                      MS mi prijde v klidu, ale to tady zas zatim moc rozsireny neni, sam to mam sotva pul roku ale zatim tomu nemam co vytknout.

                                      Nejbeznejsi kazeta vsude kolem tu je asi GX, rek bych mozna 3 ze 4 kol co mi projdou shopem. Ty drazky jsou podle me nejvesi pruser. On by nebyl takovy problem to povolit s dost velkou pakou, ale casto prave citim ze driv pujdou ty drazky nez se to pohne, tak je cas to nahrat, coz muze znamenat vyplaveni vazeliny z lozisek nehlede na ten smrad z toho smiru co na stary kazete zustal :) Nemam to rad, ale neni to to nejhorsi co sram vyrobil :D

                                      0 0
                                      • Romancero  

                                        no to asi nepamatujete stará česká šestikolečka! Na nich jsem ožvýkal stahováků! a nakonec to dopadlo tak, že jsem musel rozebrat cvrčka a zbytek povolit ve svěráku…

                                        0 0
                                        • Mr.Duck  

                                          Ty vole no, to sem vlastne mel na prvnim kole, moc fajn zalezitost! Myslim ze dneska s 51 zubama bys to utah tak ze uz ani ten 1000nm impact by to nesundal :)

                                          0 0
                                      • novas752  

                                        Napadá mě, může to být i stahovákem, v dílně jich máme několik, některé mají drážkování hodně krátké, vždy na to používám co nejdelší.

                                        0 0
                                        • Mr.Duck  

                                          Urcite, jak sem psal vys, na XD beru ten co sedi nejlip a je i hlubsi, ale myslim ze to jak presne sedi na tech drazkach je podstatnejsi. Hodi se i ten PT co ma 12mm pin uprostred co te ujisti ze ti to nevyskoci nakrivo a nesezvejka to cely, ale ne vzdy to staci.

                                          0 0
                              • kejda  

                                stěžuj si, kdybys to musel dělat zadarmo…

                                0 0
                                • Mr.Duck  

                                  Tak ne ze by nebyly chvile kdy prijde nekdo do kseftu a jestli bych mu jen nesundal kazetu, a ja ze jasne ze to je minuta :)

                                  Vubec nejsem moc obchodnik, asi rekord byl letos kdyz sem typkovi jen tak chtel pomoct a s jeho bajkem na zemi (protoze ve stojanech sme vsichni meli kola) se mu z maly kravinky vyklubalo komplet rozebrani zadni stavby.

                                  A ani pivo nedones!

                                  0 0
                                  • kejda  

                                    Vždyť to známe všichni, za dobrotu, na žebrotu. Já bych se hanbou propadl, kdybych měl takto v servisu otravovat mechanika a pak nezaplatit ani vorla (ne Eagle :))

                                    0 0
                                  • Romancero  

                                    no je fajn, že jsou ještě takoví servisáci jako ty! Lidi, které práce baví a nedělají ji jen pro prachy!

                                    Občas taky studentíkům platbu odpustím, když spěchají a chtějí skončit dříve hodinu :-)

                                    0 0
                                  • Romancero  

                                    ale máš díky tomu dobrou reklamu!

                                    Já si bohužel nechat udělat garančku u „profíků“ (kvůli záruce) a ani neseřídili konusy (z výroby přetažené) a při výměně lanka špatně nasadili bowden …dost trapné za 800,– Kč-, když jsem si to nakonec musel po nich opravit!

                                    Pro mě ztráta důvěry…a asi i kvůli tomu obětuji celoživotní záruku na rám!

                                    a ted mě u nich leží už 2 měsíce zadní kolo, kvůli výměně konusu, který nemůžou sehnat! ..taky „reklama“…

                                    0 0
    • kliiima  

      Mám momentový klíč z Ali cca za 800 a funguje. Dokonce mají i 5–60 Nm, což na kolo bude ideální

      0 0
      • Romancero  

        můžeš hodit případně odkaz…ale nenutím! Jsem líný hledat :-(

        0 0
      • milan.v  

        Přesně i já, jen nějaký větší a dražší.

        0 0
      • plzakj  

        Pouzivam Proteco velkej od 28Nm na kazetu, kliky a kola u auta. Malej na vsechno ostatni na kole.

        0 0
        • Mr.Duck  

          U utahovani kol u auta bacha na to, ze ten moment byva vetsinou (a jestli je to v evrope jinak tak me opravte) definovany kdyz je sroub/matka na sucho. S namazanim pri stejnym momentu muze dojit k deformaci protoze to utahne znatelne vic.

          0 0
          • plzakj  

            Je to tak.

            0 0
          • Dumbo  

            Ja šróby kolies na aute mažem a uťahujem vždy len takou pákou akú nosím v aute, buď klasický krížový kľúč alebo teleskop ale nikdy nie natiahnutý, niet nad situáciu keď ma človek defekt a ani keď po tom kľúči skáče tak za toho boha nevie demontovať koleso, 150nm mi príde strašne moc

            0 0
            • Smazaný účet  

              Na autě utahuju šrouby předepsanými 120 Nm… nikdy se nestalo, že by pak křížovým klíčem nešly povolit.

              0 0
              • Smazaný účet  

                já mám tušim 90 Nm, utahuju velkym momenťákem a jde to tak akorát. dycky poznám, když je auto v servisu a sundaj kola, to pak zaboha nemůžu povolit. onehdá jsem čuměl ve větším pneuservisu, borci kmitali s klíčema, žádný pneumatický, žádný akučka, žádný momenťáky… proti nim je můj dvorek skoro box formule jedna.

                0 0
              • mirorek2  

                tos neměl oksnu, nová origo alu kola, utaženo na 120 a nesundáš!!! jeden šroub minuta až dvě naplno nafučeným pelouchem, vždy pauza aby zchladl a kompresor dotlačil vzdušník… peklo

                0 0
            • kubad  

              není nad povolené kolo za jízdy, už sem to zažil díky práci servisu

              0 0
              • Dumbo  

                Mne sa ešte nestalo. Môže sa stať že koleso zabudnú dotiahnuť keď auto položia na zem, poprípade nevhodný kónus šróby pre daný disk atď.

                Sú machri čo aj motorový blok prípadne hlavu doťahujú na cit bez momenťáku, zotrvačník atď, a niekto to robí vyslovene momenťákom a používa zásadne nové strech bolts atď :)

                Ja mám momenťak len v práci a používam ho len výnimočne a aby som nebol úplne off topic, tak kazetu zásadne doťahujem len rukou, trošku menej ako na smrť a krv :)

                0 0
                • figur  

                  Jeden takovej machr v autorizovaným servisu německé značky namazal šrouby kol vč. dosedací plochy. Přijel jsem domů cca 30km a jeden šroub volnej a druhej povolenej. Pokud mazat, tak jen velice málo na závit a nikdy ne na dosedací konus. Ten to drží proti povolení.

                  0 0
                  • Zdyn  

                    Konus středí disk vůči šroubu. není tam proti povolení. Šroub drží předpětím v závitu.

                    Osobně šrouby vždy mažu, ikdyž utahovací momenty šroubů na kola jsou myslím většinou udávány pro nenamazaný stav. Ovšem také jsou brány pro čistý závit a dosedací plochu, což málokdo řeší.

                    Nikdy jsem se samovolným povolením neměl problém a nikdy jsem na kola nepoužil momenťák. Ten bych používal jen na nějaká výkonější auta.

                    Mazivo dávám především z důvodu ochrany před korozí.

                    Ono povolovat někde na cestě takový přetažený a zarezlý šroub klíčem, který je v autě, není nic moc.

                    0 0
                    • novas752  

                      Na to je super metrovej kus trubky, nasuneš to na ten 30cm klíč ve výbavě auta, stoupneš na to a jde to mnohem snadněji.

                      0 0
                      • Zdyn  

                        Tak se svýma kolama problém nemám. Ty si povolím normálním klíčem z auta, maximálně na něj dupnu. A metrovou trubku kvůli tomu tahat s sebou v autě nebudu. Doma si vezmu rázový utahovák, prodlouženou golu nebo trubku na klíč.

                        Jinak je ale problém, když chceš pomoci někomu dalšímu na silnici a šrouby nejdou povolit.

                        0 0
                        • novas752  

                          Právě proto ta trubka. Neváží to pro auto vůbec nic, je to malé a jednou se to může sakra moc hodit.

                          Aby to nepovolilo ani skákání na trubce, muselo by to být asi kolo od kamionu.

                          0 0
                    • Smazaný účet  

                      K tomu poslednimu. Pak je dobre srouby nepretahovat a v aute vozit i kriz, ne jenom maly klic dodavany vyrobcem.

                      0 0
                      • kejda  

                        Tohle snad už dnes řeší asistenčka, ne? Pomalu už i u nejlevnějšího povinka…

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Asistencka neresi ego…

                          0 0
                        • Zdyn  

                          Čekat kvůli blbé výměně kola hodiny na asistenčku? To by se mi tak chtělo.

                          A jak píše dole – ego by to nepřežilo :)

                          0 0
                          • kejda  

                            V Brně do dvaceti minut. Když nemužeš v autě najít klíč…

                            0 0
                            • Zdyn  

                              Ano ve velkém městě to tak bude, ale za těch 20 minut mám to kolo vyměněné i sám.

                              A mimo město?

                              0 0
                              • kejda  

                                Když nemáš klíč?

                                0 0
                                • Zdyn  

                                  Jsem ěo pochopil tak, že v autě máš jen bordel a dlouho ti trvá najít klíč.

                                  Je jasné, že když nebude nářadí, tak ti nic jiného nezbyde. Já ale v autě klíč mám.

                                  0 0
                                  • kejda  

                                    No, ono to bylo takto. Vlastní blbostí jsem prorazil gumu, nové auto, takže jsem moc nepídil, kde co je, nicméně jsem začal hledat – hever jsem našel, klíč nikde, na šroubech podivné krytky. Rezerva pod autem, úplně, ale úplně zaje*baná od marastu. Já v civilu… tak jsem si zapálil a zavolal asistenčku, přijel mladej kluk v montérkách, krytky vytáhl takovým speciálním drátkem, po chvilce hledání se mu podařilo najít i tu sadu, kde je klíč a bezpečnostní šroub a já se celou dobu díval. A dneska bych to už zvládl sám :). Ale, pokud budu ve svatebním :), tak opravdu nepolezu na kolena vyháknout rezervu zpod auta. Ego neego :))

                                    0 0
                          • Romancero  

                            volali ste někdy asistenčku? Třeba na dovolený?

                            0 0
                    • figur  

                      Taky jsem nikdy na kola nepoužil momenťák. Vozím s sebou „prodloužení“ klíče, který má i další funkci, kdyby bylo třeba…Sám si prohazuju kola a asi už to mám v ruce. Nestalo se, že by se to povolilo nebo to naopak nešlo povolit.

                      0 0
                      • ronda  

                        Ja to zazil trikrat. Nejzajimavejsi to bylo kdysi na trolejbusu. Pri odpoledni sichte najednou na par metrech cukani s volantem. Matice povolene, z dvanacti osm pryc. Dilnaci, co za mnou jeli je vsechny nasli na poslednim zhruba kilometru. Do te doby ani tuk.

                        Taky prima, kdyz se to stalo u stare Oktavky, kdy spadla jedna matice za jizdy do plechove poklice. Uprostred noci to byl slusnej rachot :-)

                        0 0
                        • figur  

                          U staré Oktávky nám kdysí ulítlo kolo. Kdo za to mohl, nevím, ani jsem tehdy ještě neřídil… Zůstali jsme na silnici, odnesl to trochu buben.

                          0 0
                          • Romancero  

                            no když tady čtu ty vaše příspěvky..jdu zkontrolovat dotažení kol u služebáku a taky mrknu na otcovu feldu ! :-)

                            0 0
                    • Mr.Duck  

                      Tak snad kola aspon dvakrat do roka tocis ne, ze nemaji kdy zareznout :)

                      0 0
              • Smazaný účet  

                A zazil jsi uz, ze by mach v servisu vzal bouchacku a narval ten sroub do kola pres zavit? Taky fajne, nepovoli se:D

                0 0
                • oddie  

                  No jasně. A zrovna u auta, kde je zadní kotouč rovnou v kuse s nábojem a prodává se vč. ložiska. Takže chudák, co si v tom „servisu“ nechal přezout kola to měl ve výsledku pěkně drahý…

                  0 0
    • kubad  

      aby ten momenťák nebyl dražší než ta Alu volnoběžka :D

      0 0
    • scota  

      Narex 40–200 Nm:

      klasická 1/2"

      https://www.alza.cz/…d5524472.htm

      na kolo je možná lepší 3/8"

      https://www.alza.cz/…d5589350.htm

      0 0
    • Smazaný účet  

      nechal jsem si nadělit malý 1/4 momenťák od Ježíška z decathlonu. tusim 2–24 Nm. cena 1500. ale zrovna u kazety na to sere pes.

      0 0
      • Romancero  

        jo, jo..stejně ten Ježíšek je fajn, co? Většinou nám chlapům nadělí to, co si přejeme a na co máme chechtáky!

        takže i mým věku na Ježíška stále věřím a už se těším na další vánoce :-)

        0 0
    • Smazaný účet  

      Zakladem utahovani kauety je nemit nadelano v rukach. Pak zaseky nemaji nic moc spolecneho a utazenim kazety…

      0 0
      • Romancero  

        no to mají-tedy přesněji s dotažením pastorků na kazetě! Vím , že na 8 i 9 st. kazetě bývaly 3 dlouhé šrouby a těmi se dala celá sestava solidně stáhnout (zpevnit). samozřejmě unašeč je fajn! U těch levnějších je to teda vopruz ..bývají tam jen dlouhé nýty a ty moc pastorky nestáhnou! a dávat tam jen volně pastorly , taky není to pravé „ořechové“…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ano, zakousavani neni problem utazeni, ale pwvnosti cele kazety, tedy nyru v ni nebo unasece. Hezky sis odpovedel.

          0 0
    • milan.v  

      To se tu rozebírá způsob, jak ho vyrobit místo doporučení, ne?

      0 0
    • Martinson  

      V OBI za 670 Kč momenťák Lux basic 28–210 Nm. Provedení mi připadá standardní na tuhle cenovou úroveň.

      0 0
      • Romancero  

        to sis ho koupil nebo jen informuješ? :-)

        šel bych se tam podívat až půjdu okolo..

        0 0
        • Martinson  

          Koupil, už jsem se dlouho k momenťáku odhodlával. Hodí se mi i na moto.

          Asi jsem to měl dát spíš do dobrých cen.

          0 0
    • hmm  

      Momenťák je zbytočný. Je treba být tvrdý a citlivý ako pri domácích pracoch.

      0 0
    • jenda95  

      K původnímu dotazu o rok později – nechci se vracet ke smyslu momenťáku na kazetu, to at si každý srovná sám, ale – na utažení kazety je přece potřeba něco jako tohle: https://www.koloshop.cz/…Shimano.html .. kde se dá koupit tenhle nástavec na klasický momenťák, který má typicky 1/2 nebo 3/8?? (pro tyhle momenty).

      Utahování středů je jasné, tam staci 8 hex bit, ten se koupí všude.

      0 0
      • novas752  

        Většina ořechů bez rukojeti jako tento má 24mm nebo palcový šestihran = na ráčnu to nasadíš pomocí 24mm nebo palcového ořechu.

        0 0
      • Georrge  

        1/2 orech na kazetu je snad bezne dostupna zalezitost ne?

        Jinak k puvodnimu dotazu – pokud si nekdo meni kola na aute, tak se momentak 20–200 hodi a muze s nim utahovat i tu kazetu. Cena neco pres litr a presnost dostatecna, vyssi nez necvicenou rukou :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.