• petaRides

    Přeji dobré sobotní ráno a rovnou přejdu k věci. Potřebuji poradit s výběrem horského kola, nicméně jsem zde, ani jinde nenašel téma. Je mi 17 let, a minulé léto jsem se svým XC kellysem za 15000 vyrazil do bikeparku v Koutech, Kopřivné a samozřejmě po pár návštěvách jsem jej úplně zrušil. Nicméně tento druh ježení mě velmi zaujal a rozhodl jsem se, že na jaro si chci koupit kolo nové. Ačkoliv si myslím, že nedávám nereálné cenové rozpětí, vím, že cena je problém, jelikož žiju sám, živým se sám a proto každá koruna navíc dobrá. Díval jsem se tedy po internetu a zaujal mě tento model Kellys Thorx 10 a se svoji cenovkou 47tis, je toto skutečně maximum co chci investovat, během posledního týdne, kdy jsem kolo začal shánět, všiml jsem si všudypřítomné nenávisti a nedůvěřivosti kellysu. V kamenné prodejně v ostravě misto kellysu, Rockmahine blizz 70 a já začal uvažovat, jelikož mi bylo řečeno, že kellys je za tuto cenovku opravdové minimum a kompromis je všude kde okem dohlídnu včetně řídítek apod. zatímco za 37tis mám už nekompromisní hardtail. Na kole budu jezdit jak jsem zmínil Bikeparky v Jeseníkách, kde jsem velmi často, ale taky vyjížďky třeba i po asfaltu na lysou a samozřejmě polní cesty a podobné cyklistické cestičky kde terénu skutečně moc není. Vzhledem k tomu, že jsem bez problému jel na xc kole s reálným zdvihem 80mm v koutech přemýšlím, zda je full potřeba pro můj účel, a protože tu je určitě spousta lidí zkušenějších než já, rád bych se Vás zeptal na Váš názor případně i s odůvodněním. Má cenu koupit si za 47tis skutečně minimum kde se šetří na řídítkách kolech apod. a jsou benefity z fullu až takové aby mi za těch 10tis kč stály, nebo případně mám na jednu dvě sezóny koupit nekompromisní (v rámci mých možností) hardtail, ušetřit 10tis kč, získat lepší výbavu, ale oželet zadní odpruženi. Předem moc děkuji za přečtení a hlavně názory a rady.

    0 0
    • maros.77  

      https://www.bike-discount.de/…l-8.0-713679

      Za tuhle cenu asi nic nového lepšího nekoupíš.

      0 0
    • pitos  

      Hartail může být fajn, ale jako jediné kolo bych ho dneska už nebral.

      Za peníze co jsi ochotný investovat sice nepořídíš žádný zázrak, ale vybrat slušný základ už určitě jde. Jedna možnost je bazar. Není problém za ty peníze pořídit nějaké solidní, lehce jeté enduro. Pokud chceš něco nového tak toho zase tak moc nebude. Nicméně nějaký slušný základ, na kterém se dá časem něco vyměnit určitě najdeš.

      Tip ti můžu dát na RB Bandita, ten máš v základní verzi za 48t, je tam sice prostor pro plno vylepšení, nicméně hned použitelné i do parku.

      https://www.rb-bike.cz/…it-675/base/

      0 0
    • Karlos009  

      Beru zpět. Pitos má pravdu. RB z Auronem bude lepší volba.

      0 0
    • Radus  

      A co třeba toto http://www.fdfbikeshop.cz/…orange-2018/

      0 0
    • krabica  

      Pokud by ti padla velikost tak RM Blizzard 50 27 tu mají v 17' za 45t Kč. Akorát, co vím, tu kluci měli problém s nábojema…

      0 0
      • trefcz  

        Ten problém byl pokud se nepletu na verzi 2017 s nábojema One Kt, ty už tam nadávají tak by to mělo být ok.

        0 0
    • Nutribird  

      Pokud tomu kolu chceš nakládat, tak zrušíš každé HT a pokud se toho nebojíš tím spíš.

      Takže já bych ti doporučil Giant Trance. Cenovka odpovídá tvojím požadavkům a kolo určitě vydrží hodně špatné zacházení. Bude to ovšem osazením základ, ale funkční odpružení, kvalitní rám, který něco vydrží a i zde na foru je to mnohokrát potvrzeno uživateli a v různých recenzích. Kvalitní kolo, holt s osazením odpovídající ceně. Máš ovšem možnost dle potřeby tunit. Podle mě kolo, které hledáš v této kategorii aby bylo bez kompromisů bude mít cenovku kolem 80000,– Kč.

      https://www.dookie.cz/…e-2018-seda/?…

      Nebo endurko, to už by si zrušit neměl vůbec.

      s://www.dooki­e.cz/horske-enduro-kolo-giant-reign-2-ge-2018-cerna/?v=6169

      Je to jenom nástřel toho co první vypadlo z vyhledavače. Jinak koukni na bazar tady, můžeš chytit fajn nabídku.

      https://www.cyklobazar.cz/…-2017-tuning

      https://www.bike-forum.cz/…-giant-reign

      0 0
      • kolond  

        S těmi citace: „Za zmínku jistě stojí brzdy a brzdové páky Shimano M365“ si dělají srandu nebo opravdu ty brzdy stačí? + kotouče na organiky.

        Jo, chápu jako že brzdy jdou vyměnit, ale proč se s tím má člověk babrat místo toho aby na kole hned mohl jezdit. Předpokládám, že celopéro za 44k si nekoupí jelito, ale někdo kdo už ho umí využít.

        Beru to jako úmysl, jak z lidí vytáhnout další peníze. Nehledě na to, že hadice jsou vedené v rámu, takže další komplikace.

        0 0
        • Petr L2  

          No žádná sláva to není, ale brzdí určitě lépe, jak leckteré lepší brzdy od konkurence :-)

          0 0
        • Smazaný účet  

          Co je na vedení hadice v rámu za komplikace??? :))))

          0 0
          • LM  

            Pokud by to nevedlo vnitřkem, tak jen sundáš starý a nasadíš nový brzdy. Tahle to budeš muset rozpojit a pak odvzdušnit.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Stejně budeš u nových zkracovat hadice. Tak je to jedno. Navíc odvzdušnění Shimano brzd zvládne s výbavou za pár korun každý.

              0 0
        • Nutribird  

          No jenže ty brzdy se dají domluvit rovnou jiné a sleva na ginty taky bývá pomalu samozřejmost. Za ty peníze to je solidní základ. Nejsou problémy s praskáním rámu. Osvědčené, prověřené kola. Nemá prachy a tohle není rozhodně špatné. Osobně na prodejnách mu zase něco nabídnou.

          0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Toto téma je nekonečné a ve finále záleží jen na jezdci. Najdou se takoví, kteří fulla potřebují i na panelovku – tam opravdu není problém v kole, ale v pohodlném jezdci. Jestli jezdíš hodně, neřeš jenom prvotní investici, řeš také následnou údržbu – tlumič bude peněženku zatěžovat asi stejně jako vidlice.

      A pokud na kole jenom nelyžuješ, ale také jezdíš volně po krajině, hardtail s lepším osazením ti může odvést mnohem lepší službu.

      0 0
      • Petr L2  

        Tak pokud by chtěl na kole lyžovat, tak bych asi spíš doporučil skibob…

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Lyžovat = nahoru a dolů po stejných krátkých úsecích, často několikrát po sobě. Ale pochybuju, že ti musím to přirovnání vysvětlovat :)

          Kolo pro takovou jízdu bude vhodné vybavovat jinak než kolo, se kterým se chceš vozit desítky až stovky kilometrů volně krajinou.

          0 0
          • Petr L2  

            Je to takový hodně divný a nějak si neuvědomuji, že bych od někoho zrovna tohle vzhledem k hoblování kopců slyšel :-)

            0 0
    • bajkondra  

      Já myslím, že na bikeparky , aby jsi si je užil / předpoklám že nechceš jezdit jako bába / potřebuješ nějaké endurko minimálně a ty cenovky za nové a kvalitní s dobrým osazením začínají na cca 60 K .Když půjdeš s cenou dolů za nové,bude to vždy kompromis, tedy pokud neseženeš vyloženě cenovou bombu…i když je pravda, že teď je ještě čas koupit něco dobře.A nebo koukat na bazarovky. S hardtailem , třeba pluskem můžeš být spokojen na flow trailech, nebo na trailech obecně, ale na nějaké náročnější sjezdy to samozřejmě není a kolo půjde pomalu , nebo rychle *****…a bude tě zřejmě dost limitovat.Ono je to vždy trochu těžší vybrat jeden bajk na vše a v případě finančního limitu ještě o chlup horší.....

      A co varianta dobrý hardtail na vše ostatní a jezdit do bikeparků, kde ti kolo půjčí ? nevím jak často ty bikeparky jezdíš, ale já beru párkrát v roce kámoše na traily a ten jinak nejezdí a půjčuje si kolo jako lyže a je spokojenej ......

      No ať máš dobrou ruku při výběru.

      0 0
      • petaRides  

        No dvakrát za měsíc jsem na horách kde bych si to představoval cely víkend někde, takže třeba 4× za měsíc ±

        0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Kde chodíte na to, že by hardtaily šly rychle do kytek když se jim nakládá? Tuhle nelogiku opravdu nechápu.

        0 0
        • novas752  

          Na hardtailu dostává většího čouda zadní kolo – plášť, ráfek, náboj, alle to je tak všechno. Zase se nevysere tlumič a čepy. :)

          0 0
    • lubosalbi  

      Jakou velikost rámu potřebuješ?

      0 0
      • petaRides  

        Na 184cm takže Lko

        0 0
        • lubosalbi  

          Hlídej si výprodej Canyon, objevují se tam Strive AL 5 2018 za cca 51000,– a to už je slušný kolo

          0 0
          • petaRides  

            Tedka zrovna koukám na jejich stránky při čekání na vlak. Myslel jsem že těch 47 je fakt minimum ale 4K nejsou moc a vidím, že to už je jinak vybaveny kolo, jak často to bývá?

            0 0
          • petaRides  

            Bohužel právě vidím i dobu dodání a konec dubna čekat nechci, protože kolo je jen na jednu/dvě sezóny

            0 0
            • vojtechposmourny  

              Proč je kolo na jednu/dvě sezóny?

              0 0
            • lubosalbi  

              Musíš koukat na Factory outlet na model 2018, za poslední dva týdny tam byly v L dva kusy. Je to vždy do 1 dne nebo i klidně pár minut prodaný.

              0 0
    • snílek  

      Ahoj, protože jsem v tvém věku řešil taky podobný problém, tak můžu poradit, jak se na to dívám s odstupem a zkušenostmi o 11 let později :) Zaprvé si ujasni skutečnou koncovou cenu – počítej s tím, že i když můžeš jezdit v teplákách, ve Vanskách a bez rukavic, tak potřebuješ minimálně helmu a nějakou základní sadu nářadí na údržbu a opravu kola. Spočítej si, kolik jsi ochotný do kola investovat během roku – ježdění v bikeparcích, doprava s kolem na místo, servis kola podle jeho složitosti – to všechno docela dost stojí. Naopak ježdění v okolí domova na jednoduchém kole je relativně za hubičku. A podle toho všeho bych se rozhodoval.

      Být tebou, koupil bych něco nekomplikovaného. Při učení toho hodně zničíš a hodí se umět si lecco opravit sám. Doporučoval bych nějaký hardtail s dobrou geometrií a 27.5 koly a se zárukou :) Pokud tě to opravdu chytne, za čas budeš stejně už uplně na jiném kole a pokud ne, tak aspoň neutratíš moc.

      Třeba:

      https://dolekop.com/…ilovy-pevnak

      https://www.whyte.cz/901

      http://www.fdfbikeshop.cz/…origin-2019/

      http://calibrebicycles.com/bike/line-10/

      https://www.chainreactioncycles.com/…p-prod173163

      https://www.chainreactioncycles.com/…p-prod176525

      0 0
      • petaRides  

        Ahoj, poctivě nakoupeného fiveten freerider, Giro Montaro, dres rukavice, kratasy, koncová cena je teda bez vybavení které jsem už nakoupil.

        0 0
        • ceo  

          Nezapomeň na servis. Záleží jak jsi zručný. U fullu když se sejde velký servis vidlice, tlumiče a čepů, tak to může být i 10tis.

          V bikeparku dostane kolo zabrat, při častém ježdění v parku a blbem počasí to může být ročně

          0 0
          • allrose  

            +nějaký rozštípaný materiál ,třeba ráfky,gumy atd :))

            0 0
          • petaRides  

            Tomu rozumím, nicméně jak jsem psal, živým se sám, žiju sám a s takovýmito investicemi počítám, teď mi jsem o tu počáteční, samozřejmě ze bych mohl počkat par měsíců a kolo by bylo zase o kus lepší, jde jen o to, že tohle jsem si stanovil jako “maximum” co jsem ochotný dát.

            0 0
      • petaRides  

        Přesně tím jednoduchým je asi ten rockmachine, pokud to chápu správně

        0 0
      • trefcz  

        S těma penězma za další věci to je přesně jak píšeš… Něco málo na sebe, jedny boty teplejší, jedny normální, k tomu nějaké základní nařadí atd. a je to dalších 20k… Je fakt že většina z toho nejsou věci co se kupují pravidelně, ale jsou to věci bez kterých se na kole neobejdeš a koupit je v podstatě musíš. Byl jsem celkem překvapenej o kolik se rozpočet zvedl nákupem jen toho nutného, jak píše snílek, je třeba s tím počítat.

        0 0
        • petaRides  

          Děkuji za poznámku, vážím si ji a určitě ji Beru v potaz. Nejsou to ale investice nutné hned, vybavení mám, boty teplejší pravda ne, ale bez toho se obejdou jelikož je to par let co jsem na noze naposled měl zimní botu.

          0 0
          • trefcz  

            Tak to si v pohodě, já neměl vybavení žádné a nářadí taky nic. Jinak ty náklady na servis jsou někdy možná vyhrocený. Kamarád má fulla x let a celkem dost najeto a jedinej servis pláště a řetězy. Zvlášní péči věnuje kluzným plochám tlumičů který prvidelně čistí a vše mu funguje v pohodě. Přece jen nonstop v parku jezdit nebudeš a bude to odhadem tak max 20% nájezdu a to si myslím že jsem celkem přestřelil.

            Jinak jestli se ti líbí kola od RB, tak tak 475 v team osazení i když si tam ještě nakonfiguruješ lepší brzdy a tel. sedlovku, klidně i lepší tlumení, za mě i určitě jednolacku, tak se do 50k vlezeš a že by to bylo kolo samej kompromis, to se říct nedá.

            Jinak že je ti 17 a živíš se sám a si schopnej si koupit kolo za půl sta, velkej respekt hochu.

            0 0
            • petaRides  

              Pokud jde o nájezd v bikeparku, bude to skutečně těch maximálně 20% kolo je skutečně určené i na vyjížďky po horách apod.

              Děkuju za radu ohledně servisu, skutečně se budu snažit čistit jak to jen půjde abych se servisu vyhnul, Nadruhou stranu není problém jednou za rok dva dat na větší servis.

              Ačkoliv kola od RB, se mi nelíbí vzhledově, neberu vzhled středobod svého výběru, nelíbí se mi hlavně osazení kol – ano brzdy lepší než na obou mnou uvedených kolech dohromady, ale řazení není 1×, teleskop chybí.

              Myslím ze živit se v 17ti letech sám není takovej úspěch, potkávám lopaty co jsou na tom asi podobně, ovšem chodit u toho na gymnázium, které má svoje nároky, jo to už je větší výzva.

              0 0
              • novas752  

                Gymnázium které má svoje nároky… :) Já když si vzpomenu 5 let zpět na tu pohodičku na gymplu.

                0 0
                • petaRides  

                  Asi si už nevzpomeneš jak jsi u toho pracoval a měl jiné starosti, že? Jestli jsi nechodil na stejnou školu jako já, tak asi nevíš jaké nároky má ta moje, nemam ponětí co děláš, ale vyjadřovat se nemusíš :)))

                  0 0
                  • novas752  

                    Vzpomenu, take jsem si vydelaval na kola.

                    Nic proti, jen jsem si musel rejpnout. :) Pro me osobne byl gympl hrozna flakarna v porovnani s vejskou (ale vysledky jsem mel docela dobre, coz ale stejne nikoho nezajima), stihal jsem „studovat“, pracovat na ± pul uvazku a i jezdit na kole 5000km rocne. Na vejsce jsem studoval, nepracoval a kolo stihal horko tezko pod 3000.

                    0 0
                    • Petr L2  

                      Aktuálně můžu porovnat, dcera má za sebou gympl a je na vejšce a tedy rozhodně se nedá říct, že by jí ta vejška zaměstnávala tolik, co gympl. Tam byla v daleko větším tlaku a zabírala jí škola daleko víc času.

                      0 0
      • exxonvaldez  

        Ta meta, je fakt na pohled pecka.

        0 0
    • ufoncz  

      Je to teda o 10k nad tvuj limit, ale myslim, ze by ten Ghost FR AMR 4.7 prezil i drsnejsi zachazeni v bike parku: http://www.mojekolo.cz/…t-framr-4-7/

      0 0
      • petaRides  

        To chápu, ale 10k nad můj limit je třeba i Spectral a podobně, proto ten limit mám.

        0 0
        • -b-n-x-  

          Hlavně o 10 více už začínají jeffsy a capry. A to už jsme v úplně jiných sportech.

          0 0
          • ufoncz  

            Jestli tomu zadání vyhovuje i Jeffsy, tak to už se zase může koukat po SL AMR, kterých se vyprodává ve slušné konfiguraci do cenovýho limitu docela dost.

            0 0
            • novas752  

              Jeffsy na bikepark proc ne ale na castejsi navstevy by se tam vic hodila Capra.

              0 0
    • scota  

      RB team – AM/Trail levnější a cca o 1kg lehčí než Kellys:

      https://www.rb-bike.cz/…it-475/team/

      0 0
      • novas752  

        V takovem rozpoctu bych hmotnost vubec neresil.

        Navic bandit 475 je na litani v bikeparcich rekl bych malo a dvojplacka je do parku uplny nesmysl. Ale to se da u RB snadno vymenit.

        0 0
        • petaRides  

          Koukal jsem, rámy od RB se mi moc nelíbí, ale určitě to není nic na čem bych postavil své rozhodnutí, bohužel kola se prodávají bez tel, sedl, a s 2×11, to jsou pro mě další věci co bych musel měnit, když propočtu vidli, sektor 2019 je na tom myslím daleko lip

          0 0
          • pitos  

            Jen k té teleskopce. Jako je to super vecička, ale rozhodně se dá bez toho žít. Ještě nedávno to na kole skoro nikdo neměl. Navíc do parku to nepotřebuješ vůbec. Klidně bych vzal kolo i bez ní a časem dokoupil. Daleko důležitější je základ jako rám a tlumení.

            0 0
            • maajkee  

              Tak je to pár let co nikdo neměl na kole odpruženou vidlici, ale pak když se začaly masově vyrábět, tak se zjistilo, že to je bez ní prostě na hovno a stejný je to s teleskopkou :)

              0 0
              • pitos  

                Je to tak, ale tlumení a rám řadím nad teleskop, takže pri omezeném rozpočtu může počkat. Navíc vychází nejlevněji.

                0 0
            • novas752  

              Na bikeparky s lanovkou to potřeba neni, to je fakt, ale na ježdění mimo bikeparky bych radši sedlal hardtail s teleskopkou než full bez ní.

              0 0
          • novas752  

            U RB se dá snadno upravit co na tom kole chceš a nechceš, sedlovku si v konfigurátoru nemusíš zvolit žádnou a dokoupíš si tam vlastní. Řazení se dá v konfigurátoru také navolit dle libosti. Ale osobně bych na bikeparky šel do Bandita 675 nebo dalších podobných kol – u těch endur se potkává odolnost potřebná pro nějaký dlouhodobější provoz v bikeparcích a shopnost ještě celkem slušně jet do kopce a po rovině.

            0 0
    • 2. Bóďa  

      https://www.rabe-bike.de/…-black-2018/

      Nedávno tam byl i Reign do 50t, ale to chce na to myslet v zimě. Teď už je všechno lepší pryč…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.