• Assphalt_lover

    Ahoj, na silnici mam Alexrims rafky, jsou z kazde strany sjete uz aspon o 0,3 mm, takze uz asi nastal jejich cas, drazku ani dirku jako ukazatel opotrebeni nemaji. Profil mají vysoký 27 mm. Chci je nahradit Remerx Rapid, které mají 28 mm na výšku a o 2 mm víc na šířku. Budu měnit jenom ráfek. Myslíte, že bude potřeba měnit dráty a niple? Poskozene ani promackle nikde nejsou, niple snad taky cajk, ale nebude vadit, ze ten profil je o 1 mm vyšší? Jsou tam černé dráty, takže by mi to pri poctu celkem 44 (20+24) paprsků trošku vlezlo do peněženky (chudý student :D). Doporučili byste mi případně prosím nějaký bikeshop v Praze, kde by kvalitně a za dobrou cenu vyplétali?

    Díky :)

    0 0
    • jecnak  

      Rozhodujici je hlavne IRDA rafku, nikoli profil. Ale ano, nejspis budou draty sedet. Pokud pujdou niple vysroubovat, tak draty pouzij, jen vymen niple.

      0 0
    • tomxxx  

      Niple nove, temer jiste budou zarostle. Nevim co mysli kolega s irdou, asi mel na mysli ERD rafku. To te skutecne jedine zajima. Jestli se bude lisit o 2mm od puvodniho rafku, tak by to mohlo klapnout, pripadne jde koupit o 1mm delsi niple, kdyz das mosazne nemusel by s tim byt problem, nicmene doporucuju sehnat rafek s totoznym ERD, pokud byly puvodni draty vypocitany dobre. No a pak te bude zajimat tloustka steny noveho rafku, abys nemel kratke niple.

      0 0
    • novas752  

      Nó nezapomínej na rozdílnou cenu rozpletení vs. vystříhání starého výpletu. Niple bych dal nové určitě, ty budou určitě olezlé oxidací. Drátum by asi stačilo vyčistit závit. Pokud teda budou mít správnou délku.

      0 0
    • Assphalt_lover  

      Díky. Bohužel ERD starych rafku (vlastne jsou stare jen 7 let) nemám jak zjistit, týdny jsem googloval, ale Alex v katalogu nikde tyhle ráfky nemají a ani kdekoliv jinde jsem na nic nekápl, je to asi přímo výroba pro Scott na určitý kola… a co se týče měření, tak tam taky nic moc nezmůžu, protože bych asi musel ten výplet někde rozplést (pokud jsem návod na netu pochopil správně) a do toho se mi nechce, protože ráfky mám až tak za týden a kdoví, jak dlouho zabere čekání na servis a samotné vypletení.

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Hlavne nic nerozpletej, rafek se meni tak ze novy prilepis paskou ke staremu aby diry sedely a pak jen presroubujes drat do vedlejsi diry v novem rafku, nejdriv jednu a pak druhou stranu. Teda napred si je vsechny trochu povol. Krome toho ze nemusis resit kam co patri, zustanou draty tak jak byly usazene a narmahane.

        Niple nove a za me 0.3 mm bych jeste jezdil, zvlast vzadu. Delka dratu bude myslim v ok. Novy rafek je vyssi, tj draty mozna budou koukat vic ven z niple. Delsi niple ne, spis naopak. Ev. si porovnej tloustku hrbetu rafku ve ventikove dire.

        0 0
        • Assphalt_lover  

          Díky. Jinak já to měnit určitě nebudu, nezvládnu ani lehce vycentrovat kola, takže tohle nechám servisu. Akorát se bojím, na kolik by případně vyšly ty dráty, koukal jsem na net a 10 kč za kus mi přijde v tomhle počtu trošku pálka, vezmu-li do úvahy, kolik stojí ráfky :)

          0 0
          • couffy  

            10kč za drát je ještě OK,jsou i za 70kč kus :-)

            0 0
          • tromboonen  

            No tak to ani nechtěj vědět, kolik by stál ten servis a ta práce a jak by moh dopadnout, pokud nemáš doporučeného ozkoušeného vyplejtače, tam asi taky relativně draho, ale zato aspoň nejlíp na dané vybavení a vydrží dýl… Jinak centrovat už dneska není tak jednoduchý, sám už to taky nedělám, max kdyby se mi jeden drát povolil, kdysi jsem i vyplejtal, vrakový kola z lesa v Dánsku, i pro kamarády, ale to bylo za studentskej let, pro ušetření peněz a byly to Dánský držáky, ale pokud by ráfky měly stejný počet děr a plus mínus rozměr, ty výměnu jak píše Hroch bys určitě zvládnul sám a pak jen lehce dotáhnout jestli půjde kam má jít a pak dát vycentrovat, to už by mohla být cena slušnější, řek bych, dneska se někde servisům co zaměstnávaj nezkušené mechaniky nedá bohužel věřit, společné maj akorát ty vysoké ceny, extrémně dlouhé doby a ještě dost drzej přístup k zákazníkovi, pokud relativně slušný, ještě máš štěstí, ale ten čas, ty prachy, to tam bude určitě, zbytek záleží, ale výsledkem si jistý být nemůžeš, Remerxy jsou taky občas různé a chtěj někoho, kdo ví, co konkrétně centruje, myslím.

            0 0
            • jecnak  

              To co popisujes je prave duvodem, proce je mnohdy lepsi a levnejsi koupit cela nova zapletena kola. Navic mas jistotu, ze jsou naboje v poradku a je to slusne zapletene.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.