Mechanické kotoučovky TRP Spyre nebo TRP HY-RD; Flat Mount

50 nepřečtených
  • Tom-T45

    Při seřizovaní zadní brzdy se mi podařilo rozlomit stavěcí šroub, takže mě čeká neplánovaný vynucený „upgrade“. Momentálně mám dvojčinné mechaniky Rever MCX2, brzdí skvěle, ale cena je nesmyslná a ten stavěcí mechanismus opravdu poddimenzovaný, takže tyto už ne. Přejít na čistou hydrauliku nechci.

    V provedení FM jsem našel v „lepších“ mechanikách pouze TRP Spyre a TRP HY-RD. Spyre by byly momentálně z Číny za 80$, HY-RD za 120$ bez DPH. Po zkušenosti s Reverem mám k čistým mechanikám trochu nedůvěru, ale Spyre už asi budou za ty roky vychytané. Má cenu si připlatit 40$ za HY-RD? Pokud jste někdo jezdili oba typy, jak se na ně díváte? Případně nějaký jiný tip na mechaniky v provedení Flat Mount?

    Ještě dotaz na zkušené silničáře, v popisu se u HY-RD píše, že jsou kompatibilní s 11 rychl. pákami Shimano a Sram. Je nějaký rozdíl v chodu brzdového lanka u 10/11 systémů? Mám Tiagru 4700.

    Moc díky.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Spyre: silná vratná pružina, takže nemáš cit při brždění hlavně v delším sjezdu, HY-RD teoretické spojení negativních vlastností obou systémů…

      0 0
      • Tom-T45  

        Díky za reakci. Pružina na Spyre bude předpokládám ± stejná jako mám teď, a to je OK. Zatím jsem na tom žádný delší sjezd nejel, ale když to srovnám s klasikou na silničce, tak je to mnohem lepší. Co jsem četl recenze na HY-RD, tak z toho mám dojem, že se to charakterem spíš blíží hydraulikám. Navíc je výrobci osazují na relativně dražší kola, tak by snad mohly fungovat obstojně. Zajímala by mě nějaká dlouhodobější zkušenost, protože jedna věc je, když někdo dostane k recenzi nový seřízený komponent a druhá, jak se pak chová po pár tisících kilometrech.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Já byl se Spyre taky spokojen, než se to tady začalo rozebírat :)

          0 0
          • Martin  

            +1 :)

            V rozumných sjezdech byly Spyre celkem dobře funkční, ale v rozsekaných padácích mě z nich bolely ruce, chtěly fakt dost síly na páce.

            Přechod na RS-785+RS-685 byl super.

            0 0
            • Tom-T45  

              Díky, asi zítra zvednu zadek od počítače a vyrazím do nějaké prodejny v reálném světě si ty Spyre ošahat.

              0 0
        • Vilém  

          Tak nac se potom ptas, kdyz mas jasno?

          Pruzina spyre je opravdu silna, osobne jsem je z kola shodil, protoze mi to vadilo hodne a to nejsem zadny trasoritka, ktery by nemel stisk.

          Semihydraulicke brzdy jsou slepa cesta, tezky, hnusny. Pred lety jsem dvoje vozil a stalo to za prd. Kdyz mechaniky, tak BB7, jinak ciste hydry.

          0 0
          • Tom-T45  

            Díky za reakci Viléme, nemám jasno, jinak bych se neptal. Třeba ta pružina u Spyre mě vůbec nenapadla, ale když to už zmiňuje třetí člověk, tak na tom asi něco bude. BB7 se bohužel nedělají na Flat Mount, jinak by byly ve výběru. Upgrade na čisté hydry by vyšel na cca 6 tis, pokud bych zůstal u desítky a pokud by se mi podařilo dobře prodat páky, pokud bych šel na 11 sp., tak ještě víc a to mi prostě nepřijde adekvátní.

            Ty semihydry co jsi vozil byly HY-RD, nebo něco jiného? 100 gramů navíc u brzd nechci řešit, důležité je aby dlouhodobě spolehlivě fungovaly, na což jsem se taky ptal. Design je skutečně netradiční, taky se mi ze začátku nelíbily, nicméně čím víc se na ně dívám, tak se mi ten industriální vzhled začíná zamlouvat :-)

            0 0
            • MiKED  

              Chtěl jsem jít podobnou cestou a nakonec skončil u hydrauliky a přechodu z Tiagry 4700 na R7000 (s pákami RS685). Bylo to dražší, ale nelituji.

              0 0
            • Smazaný účet  

              Být Tebou, tak koupím Spyre na Ali (abys mohl jezdit) a začnu usilovně šetřit na hydry 11spd. Je fakt, že ty ceny jsou vysoké, ale žádné experimenty nemají smysl.

              0 0
          • Pijer  

            No vidíš a já šel z BB7 na Spyre, protože mi přijde, že líp brzdí a jsem spokojený.

            Sto lidí, sto chutí ;-)

            0 0
            • Tomalda  

              Já jezdím spyre dva roky, a jsem s ní a spokojenej, dle mě v pohode

              0 0
            • miťo  

              Taky mi vyšly Spyre silnější v brzdném účinku než BB7 Road.

              0 0
    • Johnnyxjr  

      Kup si klasicke Spyre a nevymejslej kundarny ano vozil jsem 2 roky a brzdej dobre.

      0 0
    • jIrI___  

      Jak psali někteří ostatní, Spyre mají fakt silnou pružinu a delší brzdění nebo brzdění na rozbitém povrchu není dvakrát komfortní. Bohužel pro mě nebyly řešením ani BB7. Je fakt, že mají nastavitelnou sílu pružiny a v tomhle ohledu jsou daleko příjemnější než Spyre, ale nepodařilo se mi je seřídit tak, abych zachoval stejně krátký krok páky jako u Spyre. Samozřejmě s tím souvisí i nutnost daleko preciznějšího seřízení a naprosto rovného kotouče. Mi BB7 přinesly více nevýhod než výhod, takže jsem se vrátil zpět na Spyre.

      0 0
    • Tom-T45  

      Děkuji všem za názory, právě jsem poslal do Číny 120 doláčů za pár HY-RD :-). Spyre jsem nakonec zamítl kvůli té pružině. V tomto videu např. řeší sílu pružiny jejím seříznutím a je tam pěkně vidět vnitřek brzdy. Nelíbí se mi taky vracení páčky brzdy pomocí tlaku na pístky, to mi přijde jako humpolácké řešení. U mých stávajících Reverů je vinutá pružina – viz fotka rozborky a páčka jde krásně stisknout dvěma prsty. Funkčně jim opravdu nemám co vytknout.

      Na HY-RD jsem našel dalších pár recenzí, kde je uživatelé vyzdvihují nad všechny mechaniky, které zatím vyzkoušeli. Hmotnost mají skoro stejnou – u Reverů jsem včera navážil 186g a ten design je tak úchylnej, až se mi líbí :-). Takže teď se budu těšit na balíček z Číny, resp. dopis z celnice :-).

      Ještě jednou díky.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Asi jsem objevil ameriku, dík majkeemu za ponouknutí:

      u Spyre je potřeba mít lanko co nejpovolenější a pístky co nejvíc vyšroubované, rozdíl v odporu na páce je opravdu znát.

      0 0
      • miťo  

        Přesně tak, jak chytneš za brzdovou páku, páka na třmenu se musí pohnout z max.otevřeného stavu, trimem co je na bowdenu jen doladíš eventuelní počáteční mrtvý chod. Při zhoblovaných deskách nesahat na trim na bowdenu, ale doladit vzdálenost desek imbusem 3mm :-)

        0 0
    • Smazaný účet  

      Mám TRP spyre s origoš deskami – lze očekávat výrazné zlepšení dodáním nějakých lepších organických desek?

      0 0
      • vt  

        Tenhle dotaz mne dost desi :-) Takze kupovat dneska kolo s mechanikama je asi fakt blbost co?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ještě donedávna jsem byl zastánce Spyre, ale prostě jak zkusíš hydry, není cesty zpět :)

          0 0
          • Martin  

            jo jo jo :)

            Spyre brzdí docela pěkně, ale hydra je prostě hydra.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Hydry znám, jsou plán B, ale zajímám se ještě o alternativy ;) Bo jednak 10 litrů a taky klasa páky mi lépe padnou do ruky.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Po přechodu z ST-5800 na ST-RS685 pociťuju ergonomicky jediný rozdíl, a to ******** kratší chod brzdové páky.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Nevěřím, že necítíš mnohem mohutnější tělo páky a cca o 1cm větší délku. ;) Jinak ten chod páky už bude věc nastavení.

                0 0
              • Fazzy  

                Egronomicky by mi to nevadilo, víc mi vadí, že to prostě blbě vypadá. Ale to je tak jediný co se asi dá proti hydrám říct.. nicméně krok mám na TRP spyre tak krátkej, že ******** kratší si teda nedokážu představit :)

                0 0
          • vt  

            Hmm … ja to tusil. Mam vybrany dve identicky kola, rozdil pouze brzdy, 105 hydry jsou +5k … tak to zrejme bude stat za to a pritlacim.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Pokud je rozdíl jen v hydro a je to jen pět litrů, tak určitě ;-) Abych přiznal barvu, znám, jak fungují hydrauliky, a za stejné peníze jsem mohl mít kolo jima už vybavené, ale šel jsem konkrétním rámu, který se mi prostě hodně líbil.

              Ale mechaniky-kotouče jsem nikdy předtím nevozil, tak je nechci hned odsuzovat :)

              0 0
              • vt  

                Tak se zapoctenim dnesni KoloShop akce je to 7k :-)

                Mechaniky jsem zkousel jen par km okolo prodejny za idealniho slunecneho pocasi, to se mi zdalo ok. Pochopitelne to nema ten ‚naolejovany‘ chod jako hydry, ale zdalo se mi, ze brzdeji dostatecne. Otazka je jak nekde v mokru a srackach. Hydry jsem puvodne zavrhnul hlavne kvuli macatymu razeni, jez se mi blbe drzelo. No uvidim :-)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Jak psal miťo, dojem z mechanik může být horší jak z klasiky…

                  0 0
                • Fran-tic  

                  Já bych s klidem řekl, ze si to musíš rozhodnout sám. Hlavně teda podle toho, co jezdíš. A to tvrdím jako někdo, kdo měl spyre, Hy-rd a tedka sram rival. Spyre mi stačily, s hy-rd jezdí přítelkyně a na delší klidně i rozbité sjezdy jednoznačně rival. Na silnici mi to je fuk :)

                  0 0
                • Tom-T45  

                  Na gravelu jsem měl chvíli mechaniky Rever MCX2, ty jsem pak vyměnil za semihydry TRP HY-RD a nedávno jsme si pořídil silničku s hydraulickou sadou Rival 22.

                  Moje dojmy:

                  • Mechaniky brzdily dobře, chod páky byl ale až příliš dlouhý a takový neurčitý, seřizování vzdálenosti destiček inbusákem opruz
                  • Semihydry brzdí o něco lépe, chod páky je kratší a progresivní, velmi podobný full hydrám, seřídil jsem je jednou na začátku a od té doby na ně nesáhl. I když při sundání a nasazení kola začnou cinkat destičky o kotouč, tak stačí párkrát zabrzdit a desky se samy vystředí. Když jsem zkoušel brzdný účinek, tak na podhuštěných 35 mm měkkých gumách na čistém asfaltu a při přenesení váhy dozadu nebyl problém dostat zadní kolo do smyku. Jako výhodu beru i to, že pokud by se třmen pokazil, tak místo něj můžu velmi snadno hodit náhradní. Jsem s nimi max spokojený, jako nevýhoda mě napadá jen vyšší hmotnost.
                  • Full hydry jsou samozřejmě nejlepší, ale když o tom přemýšlím, tak z hlediska brzdného účinku a „pocitu na páce“ tam není oproti TRP HY-RD nějak zásadní rozdíl.
                  0 0
                  • Cavendish  

                    Na TPR HY-RD jsem se taky svezl a musím potvrdit tvá slova. Mile mě překvapilo, jak dobře se to dávkuje a jak to brzdí.

                    Já bych je určitě doporučil.

                    0 0
    • 29bike  

      Využiji vlákno…

      Můžu se zeptat jestli někdo pozná… dle fotky jestli se jedna o przdy …TRP Spyre C. Měla by to být OEM verze…?

      Díky moc…

      0 0
    • Smazaný účet  

      Hodím dotaz sem – TRP HY/RD. Nějak jsou měkčí a měkčí. Hlavně zadní. Jenže dle servisních instrukcí se nesmí jen tak přitáhnout, páčka na brzdě se musí otvírat úplně. Je u těchhle brzd šance že se zavzdušní? Nebo mi vyměkly bovdeny?

      0 0
      • Tom-T45  

        U zadní brzdy se mi to stalo taky, tak jsem ji sundal a stříkačkou skrz otvor odvzdušňovacího šroubu jsem doplnil olej (minerální Shimano). Trochu jsem to při doplňování proklepával, abych z toho dostal bublinky a zatím vše funguje. Bowdeny jsem neměnil, ale co si vzpomínám, tak docela byla znát výměna lanka.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Dík. Si to zkusím nějak naplánovat, moc se mi s tím ***** nechce.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Tak jsem koupil odvzdušňovací sadu, protáhnul to, pár bublinek uteklo, ale žádná změna. Bovdeny jsou Jagwire KEB SL, to by neměla být sračka. Přijde mi že prostě páky maj moc krátký chod, resp. brzdy moc dlouhej, a destičky jsou zbytečně daleko. Zkoušel jsem všechno možný podle pokynů výrobce, ale pomůže jenom přitáhnout lanko. Možná nějaký tužší lanko ještě zkusit.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Tak ještě jeden pokus s radou z internetu. Vyndat kolo, smáčknout brzdu a destičky dotlačit blíž k sobě – aby se vešel kotouč. Tím se resetuje příliš velká mezera od kotouče, prý aspoň na pár jízd. Ta kompenzace sjetí destiček prý moc nefunguje, resp. nechává velkou mezeru. Zkusil jsem to a je to lepší, uvidím až odmrznou silnice.

            0 0
            • mars  

              Mal som rovnaký problém, po viacnásobnom odvzdušnením som to na jeseň vzdal a vymenil som za čisté mechaniky Avid BB7.

              Kompenzácia opotrebenia doštičiek u mňa na tých HY-RD prakticky nefungovala – s novými doštičkami všetko OK, potom horšie a horšie. Ak prídeš na riešenie, daj vedieť, možno ich ešte „zresuscitujem“.

              0 0
              • Tom-T45  

                No já jsem právě ten olej doplnil, ne jen odvzdušnil, ale tak jak jsem ty brzdy sundal (a možná jsem ještě párkrát pumpnul pístkem bez kotouče) tak jsem tu nádržku přes šroubek doplnil do plna.

                0 0
              • jenda95  

                Mam ted stejne dilema – bud koupit novy trmen HY-RD (tece) nebo ciste mechaniky.

                Jak podle tebe vychazeji mechaniky proti HY-RD?

                0 0
                • Tom-T45  

                  Kde přesně to teče? Nestačilo by to jen přetěsnit?

                  0 0
                  • jenda95  

                    To bych rad – tece to okolo pistu, ktery je pripojeny k lanku (tj ne u desticek). Nenasel jsem zadny navod, jak je rozebrat – vsechno jen jak je doplnit (coz jsem zkousel a nepomohlo, ale overil jsem si tim, ze to fakt tece okolo pistu)

                    Prijde mi, ze i kdyz sundam ty 2 hvezdy s dirou, tak ze se k tomu pistku poradne nedostanu … nebo jste to nekdo zkousel?

                    0 0
              • ghostik  

                Nefungovala mi na TRP HY/RD korekce sjetí destiček. Poprvé sem neměl čas to řešit, ani dotáhl lanko. Po druhé, už sem chvíli měl a zkoušel. Po tom co jsem udělal nastavení výchozího bodu dle sekce „Barrel adjustment“ v jejich ofiko videu, to vypadá, že už přepouštění a korekce ojetí destiček funguje jak má.

                https://www.youtube.com/watch?…

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse