• cyloman

    Mám otázku ke všem kolařům ale hlavně MB a Gravel. Nějaký čas žiju v zahraničí a za pár měsíců se budu stěhovat zpátky. Od svého mládí jsem jezdil na silničce (dokonce i závodně). V zemi kde ted´ momentálně žiju gravel kolo je na neuvěřitelném vzrůstu a to už několik let. Já sám jsem is koupil před lety gravel kolo jen tak ze zajímavosti. Silničku jsem od te doby prodal a už bych nešel zpátky. Těd se snažím vybrat moje další kolo které si hodlám vzít s sebou. Myslel jsem samozřejmě můj oblíbený gravel ale všiml jsem is že v Ćechách jsou stále oblíbená horská kola. Zajímalo by mě proč to je. Na moderním gravel kole je možné jezdit v poměrně těžkém terénu tak mi připadá horské kolo no normální lesní cesty zbytečný nebo jsou lesní cesty tak hrozný? Budu žít mezi Prahou a Plzní tak že Křivoklátsko, Brdy …Měl bych o MB přemýšlet? Děkuju za Váš názor a odpoved´.

    0 3
    • onuce  

      Zdravý člověk bike nepotřebuje, ostatně sám jsem celé mladí jezdil po lesích na Libertě.

      Pokud však máte problém s koleny, je full spásou, umožňuje sedět na kole jako pytel, bez nadlehčování právě přes kolena, k tomu ještě filtrování otřesů balónovými pneu a celoodpružením, tedy i šlapacího středu.

      0 4
    • Smazaný účet  

      Ceny letí vzhůru :)

      3 0
    • Vilém  

      Tvl, co resis? Tak si jezdi na svem oblibenem, modernim, hravel a na Mercedes Benz se vyser.

      3 1
    • Youda  

      Gravel má divná řídítka.

      3 0
      • petrx  

        Jj takový hodně retro, navíc fušersky omotaný izolačkou, řídítka a gripy na MTB aspoň ladí s moderním lookem kola.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Kdo jsou ti „kolaři“? Když to zadám do Google a nechám vyjet obrázky, vyjede mi jen čutálista a asi zpěvák. Když ti vyhovuje gravel, jezdi gravel a nekupuj si něco, co ti pro tvé využití přijde zbytečné.

      0 0
    • hawrda  

      Křivoklátsko = MTB.

      Brdy = MTB a Gravel.

      Takže vítězí MTB:).

      0 0
    • PavelFiala  

      Co je MTB? pevná 29" nebo stejně tak i celopéro se zdvihy 160/160. Obdobně široký záběr má gravel, silnička na širších pláštích / nebo horská 29" s berany. A odpověď na úvodní otázku, podle mě proto protože jsme tradicionalisti, nemáme rádi změny. Zaprvé si umíme zdůvodnit proč je nepotřebujeme a potom na ně nemáme peníze. :)

      0 0
    • skaj  

      Tam kde budes uzijes od endura po silnicku vsechno. Takze kupuj v klidu gravel, pokud te bavi. Snad jen necekej nekonecne sterkove cesty ala Toskansko – tech moc neni.

      P.S.: Teda musi se nechat, ze mas talent na napsani prispevku, co vylaka z diry vetsinu zdejsich deprivantu:)

      3 0
      • JachymP  

        Souhlas, jen nerozumím, proč se ti tam zdá málo gravel cest? Podle mě mezi Prahou a Plzní je gravel ráj. Jako nekonečný cesty to nejsou, ale o tom je podle mě gravel, můžeš jet i kus po silnici a nevadí to.

        0 0
        • skaj  

          „málo gravel cest“ a „nekonecne sterkove cesty ala Toskansko“ je podle me velky rozdil ve vyznamu:) Ale pokud jsou tam fakt moznosti jezdit stovky kilometru po sterku (gravel), tak se omlouvam, jen je neznam. Nemyslim to nijak zle – jen mi ta oblast ve srovnani treba s Toskanskem v poctu a delce sterkovych cest prijde nesrovnatelna. Cimz nerikam, ze je na gravel kolo spatna.

          0 0
          • jakub_kencl  

            Brdy a bývalý prostor se určitě nedají s Toskánskem srovnat, ale musím se Jáchyma zastat :-) brdy jsou opravdu ráj pro gravelisty. Chce se to jen vyhýbat se vyloženě sebevražedným kamenným úsekům a můžeš tady lítat do alelůja :-)

            0 0
            • skaj  

              Ale já nepíšu, že jsou Brdy na gravel špatné. To se mi pořád tak nějak snažíte s Jachymem podsunout. (Dokonce píšu pravý opak). Sorry, chápu, že jsem vám sahnul na revír…:)

              Ale pokud je někdo zvyklý na Toskánsko apod (tazatel se odněkud stěhuje) tak prostě Brdy stovky km sterkovych cest nenabidnou… That's all.

              0 1
    • McBlacky  

      v CR se jezdi na všem možném, takže si vyber co ty chceš. Ve finále na tom budeš jezdit ty.

      Mít jedno kolo je každopádně omezení, pokud jezdíš v partě lidí tak o to větší. Když sám tak nebudeš nikoho brzdit na silnici nebo v terénu, takže gravel je nejvíc univerzál.

      0 0
    • Pavell  

      Přidáno do oblíbených, tady si ještě počtu…

      2 0
    • mantis  

      Hodně záleží, kde člověk jezdí. Hodně záleží na toleranci k nepohodlí, protože zkrátka gravel je nepohodlný na jakémkoliv trochu drncavém terénu. Někdo to snáší líp, někdo hůř, ale taková je situace. Tlumící prvky tomu sice pomohou, ale pohodlí jakéhokoliv MTB HT je prostě jinde. Plus rychlé lehké HT je rychlejší kdekoliv, kde to drncá.. A to říkám jakožto velký přiznivec gravelu.

      Z mého pohledu se to například dost mění v posledních letech, kdy spousty krásných lesních cestiček jsou zničené těžbou a horko těžko se dá rozumně jet na MTB. A takové cestičky stále přibývají..

      2 0
    • Tomcat  

      Pro horské kolo se používá zkratka MTB…

      To opakované používání MB ukazuje, že jste teoretik ladič pian. Lepší by bylo jezdit a neřešit.

      2 0
    • ferlikster  

      Nekupuj nic dokud si sám neprozkoumáš terén na kole které máš. Na křivoklátsko je tu expert Lazza (z jeho fotek a výletů občas lezou oči z důlků). Ale ne všechny musí bavit MTB.

      Třeba nakonec přejdeš zpátky na silnici…

      1 0
      • cyloman  

        Díky ferlikster za odpověd´ která se mi zdá velice logická. Je to těžký rozhodnutí protože MTB má rovný řídítka a uplně jinou geo. Mám pocit že většina nadšenců gravelu jsou bývalí silničáři něco jako já :) MTB je prostě něco úplně jiního. Možná že si půjčím MTB některý víkend a projedu kde to znám a uvidím jaký je to rozdil.

        1 0
    • va-bo  

      Bylo by dobre vedet, s kym bude jezdit. Jestli sam, tak je jedno na cem, jestli v parte, tak by bylo dobre vedet, na cem pojedou ostatni. Podle toho se bude voli trasa, narocnost a rychlost. Neni dobre byt nejrychlejsi ani nejpomalejsi.

      0 0
    • Cyklofanatic  

      Kdysi jsem někde četl, že narozdíl od jiných zemí je v ČR převaha lidí, který mají kolo jako koníček – v ostatních zemích je údajně převaha těch, pro který je to primárně dopravní prostředek. Souvisí to zřejmě s tím, že tu máme ideální profil krajiny + neomezený vstup do lesů včetně turistických i ostatních cest, je to snad jediny příznivý odkaz z minulosti, treba Anglii i jinde v Evropě když jdeš na vylet do přírody, tak každou chvíli plutek nebo cedule. Gravel je fajn, ale MTB XC je pro mě taková větší svoboda. Dobrý tratě na obojí najdeš u nás kdekoliv, takže lokalitou bych se neřídil.

      0 0
    • Cyklofanatic  

      Kdysi jsem někde četl, že narozdíl od jiných zemí je v ČR převaha lidí, který mají kolo jako koníček – v ostatních zemích je údajně převaha těch, pro který je to primárně dopravní prostředek. Souvisí to zřejmě s tím, že tu máme ideální profil krajiny + neomezený vstup do lesů včetně turistických i ostatních cest, je to snad jediny příznivý odkaz z minulosti, treba Anglii i jinde v Evropě když jdeš na vylet do přírody, tak každou chvíli plutek nebo cedule. Gravel je fajn, ale MTB XC je pro mě taková větší svoboda. Dobrý tratě na obojí najdeš u nás kdekoliv, takže lokalitou bych se neřídil.

      0 0
    • roud  

      Jestli něco od MB tak za mě tohle : https://www.tipcars.com/…8651041.html :)

      0 0
    • cyklista86  

      Heh tohle je nesmrtelna debata. Je to o tom kde jezdis, kolik muzes uskladnit kol, kolik penez na to mas. Ideal je jasnej. Met co nejvic top modelu kol ruznych kategorii. Aby sis mohl uzit to na co mas momentalne chut. Jinak MTB je dle me pro vetsinu „normalnich“ lidi stale vic univerzalenjsi kolo nez gravel. Proste s dobryma plastema to jede slusne po silnici a v terenu tam je doma. Gravel oceni vic uz lidi co maji lepsi techniku a chcou jezdit rychleji, dal a efektivneji.. 29 MTB je proste tank co roztocis a jedes.. Ja se povazuju za toho normalniho cloveka co jezdi na kole. Neresim nejake treningy, zlepsovani. Proste cesta je cil. S tim ze me je bliz silnice nez technicke sjezdy, takze vhodnejsi gravel nez MTB. Jen teda letos uz jsem to zase vzdal a budu doufat, ze se pristi rok nejake rozumne kolo najde. Staci hlinik, na 105. Aby to melo proste berany, pevnou vidlu, vahu kolem 10kg a cenu kolem 40 tisic a budu spokojeny jak blecha. Momentalne nerealny sen ale.. :D

      0 4
    • MrtweyUbrus  

      Protože je sexy

      1 1
      • Slyther  

        Trošku lepší tlumení ve sjezdech a polňačky to bude žehlit jak nic, záleží na rozpočtu, já bych šel do šestikolky

        0 0
      • roud  

        Na tomhle ale musíš mít namalované Z :/

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.